Mennyit ér egy Primera kulcs? Elég csak magát a kulcs részét megvenni nyersen, a sajátomat lemásolni és már megy is vele (tanítás után), vagy egyéb teendők is vannak vele?
Kicsit gugliztam. Olajszűrőben van egy nyomáshatároló szelep, ez van középen, és ha olyan a szűrő, akkor visszacsapószelep is van, ami körben a lyukakat zárja el. Ahol felcsavarom középen, ott van a "szűrt" oldal.
Visszaengedte az olajat. Gondolom szelep sincs benne. Megnézted?
Különben nekem nincs panaszom a Japanparts-ra. Most is azzal járok. De talán ez függ a kocsi típusától is. Arra gondolok, hogy eltérő lehet az olajnyomás típusonként. De a 2 atm. az már jó.
A hideg olaj a viszkozitás miatt fennmarad, hogy ne nyikorogjon hidegindításnál a vezérlés. :) Amúgy amennyi fennmard a meleg motornál, annyival nagyobb az olaj térfogata a hőtágulás miatt. Holnap ha nem felejtem el, megnézem.
Azért a meleg olaj hamarabb visszafolyik, mert hígabb. De majd megnézem, mekkora a különbség hideg és 5 perces motornál. Szóval a lényeg, a frissen leállított motornál semmiképp nem jó olajszintet nézni.
Tegnap mosás után bepárásodott a kamerám. Szinte az egész hátulját szét kell bontani ahhoz, hogy kivegyem. Újrapasztáztam az üveget, kapott mindenhova teflonszalagot, aztán ment vissza. Zörgött valami a visszapillantónál, annak is levettem a burkolatát. Nem is tudtam, hogy fényre sötétedős, meg láttam valami szenzort az ablakon is. Az eső, vagy fényérzékelő? Van egy olyan sejtésem, hogy az csinálja nekem a hülyeséget, mert szakaszolón egy ideig megy rendesen, aztán legnagyobb fokozatba kapcsolja magát. Használhatatlan. Még egy zajforrást sikerült kiszűrni: a kalaptartóban volt 2 üvegszilánk és az gurult a két végpont között, mikor kanyarodtam.
Japanparts szűrőt dobd ki a francba. Mann Bosch vagy gyárit. Igaz nem 800ft hanem 2e ft de azzal jü lesz. Nekem az orám mutatja az olajnyomást, és a japanpart-al nem ment melegen 2 bar fölé. Kicseréltem mannra láss csodát lett olajnyomás.
5 perc alatt amúgy sem tud vissza folyni a kartellbe. Ezért kell többet várni, ami alatt viszont le is hűl. Praktikusan reggel, hideg motornál szokták ellenőrizni.