Amit Mokany ír, az a tuti megoldás. Ha teheted, tedd. Ha még 50000+ km-t tervezel az autóval akkor meg mindenképp.
Én a várható kis futás miatt adtam az olcsójános megoldásnak egy esélyt - vegyszeres dugattyúgyűrűhorony-tisztítás. Hasonló értékről indultam, mint te, 3 kezelés és 20000km után most városban 0.3l/1000km autópályán 0.6l/1000km.
Nekem bejött, másnak a topikból nem - szóval lutri. De csak 10000Ft alkalmanként.
Jó esetben kb 200.000-250.000 Ft körül kijön a javítás, ha nem kell dugót cserélni, csak a szelepszár szimering, szelepvezetők, gyűrű sor, csapágysor stb. Persze hengerfejezés tömítések et cetera. Megéri! Én azóta mentem kb 70.000km-ert és 0 olajfogyasztása van. Kell hozzá egy hozzáértő szerelő is meg egy jó hengerfejes. Na csak ez az utóbbi kettő nehéz. Minél előbb kezded annál jobb mert ha halogatod akkor túl sok lesz a koksz a dugón. Nem kis meló leszedni, ráadásul ha onnan leröppen egy darabka, az nagy kárt tud okozni.
Sziasztok! Eladó 1-2 alkalommal használt, eredeti, hibátlan, gyakorlatilag új csomagtér elválasztó háló ("kutya háló") Opel Zafira A 1999-2005-ig Ár: 10e FT mailcim@gmail.com
ZAFIRA 1.8 2002-es motor olajfogyasztása nagyon magas, kb. 1,4 l/1000 Km, ami autópályán jelentkezik, városi használatban korának megfelelő, kb. 0,6 l/1000 Km. Volt-e valakinek ilyen jellegű hiba javítása, és mi volt a megoldás? Pl. szelepszárszimering csere milyen költségek jelenthet? Gyűrűcsere már nagygenerálnak minősül?
Szeretnék kérni pár információt a szeptemberi ülés cserével kapcsolatban. Ha jól sejtem, akkor frissítés előtti Zafira A autód van, hátul középen kétpontos övvel, és ide is hárompontos övet akartál. Amit vettél, az egy Zafira B komplett második üléssora? Egy az egyben cserélted, vagy csak valamely részeit, esetleg a szerkezetet és a kárpitokat feltetted a Zafira B üléssorra? Egyáltalán, ha pár szóban írnál a cseréről az nagy segítség lenne.
Miért a sok kérdés? Egy zafirás kolléga szintén erre készül és vannak szürke foltok a témában, ráadásul a nálam közben felszabadult üléssor kerülne beépítésre.
Ez így csak fél megoldás. Lehet, hogy diagnosztikai műszerrel kell tudatni az autóval, hogy szelep nélküli kerekek vannak fent? Nekem B Zafira van, az felismeri ezt az esetet és átáll a DDS-re. A kezelési könyvben megnézted, hogy mi az idevonatkozó passzus? Lehet, hogy tőled vár többet, mint az indítások utáni okézás, esetleg valamelyik menü alján egy jelző átbillentése. Azért érdekes...
Úgy néz ki mégiscsak kiírja a hibát. "Hiba a keréknyomás ellenőrző rendszerrel" vagy valami ilyesmi. Minden indulásnál kiírja, de a menü gomb megnyomásakor eltűnik, és csak a legközelebbi indításnál jön elő újra.
Valamint a "hagyományos" km órán elkezd villogni egy felkiáltójeles gumi ikon, majd fél perc után már fixen világít (szintén minden indításkor).
Teljesen viselhető, a kocsin ugyanúgy működik minden, megy rendesen. Csak annyi, hogy le kell okézni a hibát a menü gombbal, a világító ikon meg nem zavar.
Néhány napja beszereltem a szelepet és nem lett teljesen frankó. Átnéztem a vákum csöveket és az egyik meg volt repedve és csak akkor vált el amikor hozzáértem. Már szállítás alatt van a csere cső készlet.
Mongoose70: én is nyáron cseréltem egyet, mert nem ment a turbóm. valószínűleg falschot szívott, így nem volt kellő vákuum... a csere után a turbó elindult, viszont nagyobb erőlködésnél letilt a computer (olyan, mintha valami nem nyitna ki túlnyomás/vákuum esetén). Lehet, hogy a másik kettőből még egy halott?
Ma tettem fel a TPMS nélküli téli kerekeket. Mentem vele pár km-t. Egyelőre nem jelez hibát. Ha a keréknyomás menübe megyek, akkor viszont nem nullát, hanem még a régi kerekek nyomásait mutatja. Ha így marad, nekem az is jó. Hétfőn megyek vele nagyobb távot, majd meglátjuk...
Eladó egy Z17DTJ motorról (81kW) származó kettőstömegű lendkerék kuplung szettel. Kb 190.000 km van benne ami reálisnak tűnik (Dániából származik, így a km szinte biztos). Az autóban motorcsere történt, mert elfelejtettek benne olajat cserélni, a friss olaj meg sajnos leoldotta az olajsarat, és a kenési elégtelenség nem tett jót a forgattyús-tengelynek, illetve a turbónak. A műtét alkalmával ez az alkatrész is cserélve lett, de jó állapotban van.
Nem vagyok bontós, de talán ér valakinek valamit...
Ha van érdeklődés, ajánlatokat várok.
Kellemes Vasárnapot!
Ugyanakkor erről az autóról ladóvá válik 4 db Goodyear Vector 4Seasons abroncs. 205/55 r 16 méretben
Autón volt (Opel Zafira B) az autó nyár óta édesapám tulajdona.
Leszedés oka: én jobban hiszek a téli illetve nyári külön szett alkalmazásában, édesapám pedig a Metro-ból szerette volna abroncsot venni, mert ott jó áron van... Szóval vettem az autóra mindent, ami szerintem kell, ez a garnitúra meg megmaradt.
Tulajdonságok:
- egyik abroncson oldalfal és futófelület találkozásánál erőltetés nyomok, ezt nem tudom mire vélni, talán defektesen futhatott az autó valamikor.
2 db 2015-ös, 2db 2012-es évjárat (a mintázat picit más a két évjáratot nézve.)
- kb 5-7 mm mm minta, két abroncson van kis félrekopás, kb 1-2 mm,
- nem üt, nem ráz,
- az egyik abroncs lassításkor hangot ad, de ez a legutolsó (tegnap) előtti próba óta jelentősen halkult (megyek vele kb 10-20 km-t amikor itthon vagyok). Mint kiderült az egyik rugó cserélve lett hátul, így gondolom, kicsit rosszul kopott.
Ha használhatatlannak ítélném, inkább kidobnám, de ezzel az autóval kb 3.000 km lett megtéve ezekkel a kerekekkel, ebben volt Pécs-Győr, Pécs Budapest az M6-on kétszer, illetve Pécs-Zala "temető járat", illetve agglomeráció-Pécs, naponta.
Képeket később rakok fel, személyesen Budapesten nézhetőek majd meg a jövő héten.
Nem vagyont akarok kérni, egyben szeretném eladni, ajánlatokat várok, mert guminepper sem vagyok.
Ha valakit érdekel egy 2006.05 havi Zafira B 1.8 benzines motorral, Cosmo felszereltséggel, akkor jövő év február végén, március elején lesz egy eladó. Addigra kb. 185 ekm lesz benne.
Az autó leinformálható, Magyarországi darab (szervíz és alkatrész számlákkal). A héten volt szervizbe, kapott még új gyári első féktárcsát és betétet is a friss olaj és szűrők mellé.
Február 20-án még elviszem műszakira, és utána árulom is.
2011 májusa óta van nálunk, akkor 114 ekm-el vetem.
Ha nem lesz hibajelzés az még jobb lenne. Ha lesz az sem zavar, ha egyébként minden működik rendesen, és majd eltűnik magától mikor tavasszal visszateszem a nyári kerekeket.
Azt olvastam egy külföldi fórumban, hogy a zafira C-kben nem egységes a TPMS, az újabbakban módosítottak rajta (elbonyolították). A régiekben helyreállt minden, ha visszarakták a TPMS-es kerekeket, míg az újabbakban szervizbe kell vinni újratanítani/resetelni/mittomén.
Majd megírom az eredményt miután feltettem a télieket.
Hagyományos állásban úgy érzem, hogy keresztbe ver.
Automatában elvileg egy jól látható vízszintes vonalt képez a csóva, ami jó is lenne, de 60 feleltt a jobb oldali csóvát megemeli.
Ma reggel a munkahely fele menet csináltam egy videót, ahol jól láthatóan 50-nél épp visszahúzza a csóvát.
Valaki ebben tudna segíteni, hogy hogyan legyen programozva, illetve a hagyományos állásnál levő csóvafényt beállítani? Wallisnál próbálkozott a szerelőm, de nem igazán a megfelelő eredmény jött.
Csak el akart adni neked 4 szelepet. Ha netán meghibásodik az ESP az autóban, azért sem fognak senkit megbüntetni közúti ellenőrzésnél.
Egyébként ha mind a négy kereket tpms nélkülire cseréled, akkor hibát sem jelez a rendszer, hanem az abs a fordulatszámok alapján fogja figyelni a nyomásvesztést.
Azt mondta a gumis ma, hogy ha van TPMS a kocsiban, és ha erre normál (TPMS nélküli) kerekeket teszek fel, akkor a rendőr megbüntet érte, ha észreveszi. Vajon igaz, vagy csak el akart nekem adni 4 TPMS jeladót?
Fül alapján mondtam, mert reggel érzem/hallom, hogy jobban pörög, de nem éri el az 1000-et.
Viszont jó 2 hónap kellett, míg megszoktam hogy mikor hol áll a mutató. Mind a start/stopnál, mind pedig a "csak gyújtásnál". Párszor becsapott, amikor start/stop után lefulladt induláskor a verda.
Csak azért írtam mert meglepőnek találtam hogy mind a két képen annyi, miközben nem emlékszem hogy mikor láttam közel 1000-s alapjáratot, még hidegen vagy bekapcsolt klímával sem. De ha ezt ilyenre csinálták akkor jó.
Nekem is volt ilyen problémám. Az autó szervizüzemmódba kapcsol és nincs ereje, a fordulat visszaesik. Főtengely fordulatszám jeladó volt a ludas, de márkaszervizben is elég nehezen találták meg a hibát.