Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2018.06.12 0 2 13149

> ekkor érdeklődött a gyártónál, hogy mik a szándékai, amire azt a választ kapta, hogy a tervezett átépítésre 1972-ben nincs kapacítása.

 

Újabb apró mozaik a nagy múltú gyár rendszerváltás után történetének előzményei közül... 

Előzmény: Bárdos Imre (13147)
smnks Creative Commons License 2018.06.12 0 0 13148

Köszi!

Ez az 1977-ben (is) kilátásba helyezett feladat valami általánosabb törekvést sejtetett számomra.

De, ha nem is a MÁV -tól származott a kezdeményezés...

Előzmény: Bárdos Imre (13147)
Bárdos Imre Creative Commons License 2018.06.12 0 0 13147

Nem. Pista véletlenül bukkant rá a hírre a GMDL-ben, többet ő sem tud róla. Majd megnézem az ügyiratot, de emlékeim szerint csak arról van benne szó, miért nem csinálják meg az átépítést. Tulajdonképpen az egész azért került szóba a gyár és a MÁV között, mert a gyártó jelentkezett a vasútnál, hogy a kísérleti üzemre szüksége lenne egy mozdonyra, amit átépíthet. A MÁV felajánlotta az éppen baleset javításra váró 217-t erre a célra. Telt az idő, a vasútnak már szüksége let volna a talpra állított balesetes gépre, amihez már megérkezett az új főkeret is a gyártótól, de az átépítés nem kezdődőtt meg. ekkor érdeklődött a gyártónál, hogy mik a szándékai, amire azt a választ kapta, hogy a tervezett átépítésre 1972-ben nincs kapacítása. A vasút ezután intézkedett a gép mielőbbi, főkeretcserés felújítására, a Ganz Mávag meg még évekig rugózott a témán.

Előzmény: smnks (13146)
smnks Creative Commons License 2018.06.12 0 0 13146

Imre, arról esetleg nem írt Szécsey I. , hogy ezen főgépcsoport csere kapcsán vajon felmerült-e a fűtőkazán helyett vonatfűtési generátor beépítése? A dízelmotor -gondolom- a 12 hengeres Pielstick lett volna. Generátorként netán az M63-aséhoz hasonló elrendezésű, de annál kisebb teljesítményű gépezetet építettek volna be? Már, ha egyáltalán...

Előzmény: Bárdos Imre (13144)
Mondeo Mk II Creative Commons License 2018.06.11 0 0 13145

Sziasztok!

 

Beismerem, nem olvastam vissza túl sokat, csak kb. egy hetet, de bátorkodom megkérdezni, hogy hová mehetett ma 17:15-kor Szfvár Repülőtérnél a 114-es Púpos? A 29-es felé ment konkrétan :O

Bárdos Imre Creative Commons License 2018.06.11 0 0 13144

A Dinnyésen történt balesetről a fegyelmi irat van meg. Abban nem részletezik a Púpos sorsát, csak annyit írnak, hogy súlyosan sérült. Vagyis akár kaphatott is főkeret cserét, de soha nem hallottam ilyenről.

 

Herendnél sem a baleset irataiból derült ki a keret csere ténye, hanem a gép átépítésével foglalkozó iratban említik meg, hogy az új főkeret már rendelkezésre áll a javításhoz. Erre a teljesítménynövelő átépítésre 1972-ben (akkori az irat) nem került sor, mert a gyártónék nem volt rá szerkesztési kapacitása. így a mozdony az eredeti állapotban lett talpra állítva. Ami érdekes a főgépcsoport cserével kapcsolatban: Szécsey Pista jó 2 hónapja írta levélben, hogy a Ganz Mávag Dolgozók Lapja, a cég belső újságja még egy 1977 januári cikkében is foglalkozik a teljesítmény növeléssel, mint előttük álló feladattal. 

Előzmény: smnks (13143)
smnks Creative Commons License 2018.06.11 0 0 13143

Bárdos Imre fórumtársunk egy cikkben azt írja, hogy igen!

Az általam ismert írás azonban nem tér ki arra, hogy mindez új főkeret felhasználásával történt-e?

 

Mint ahogy a 217-es esetében igen, ott új főkeretet is említenek.

Utóbbi esetnél nekem csak most szúrt szemet az az érdekesség, hogy már 1970 körül felmerült, hogy kísérleti jelleggel erősebb főgépcsoportot építsenek be a Púposba!

Előzmény: alkotasu (13142)
alkotasu Creative Commons License 2018.06.11 0 0 13142

Az M40,004-est újjáépítették a későbbiekben? Ugyanis a Dinnyésen készített kép alapján mintha a főkeret kissé görbe lenne:

 

http://www.lococlub.hu/baleset.php?id=102

Istvan Szoka Creative Commons License 2018.06.09 -1 0 13141

Azert jolenne tudni hogy lesz e meg egy normalis pupossal valami normslisabb ut!?Van e ra remeny egyaltalan?De a legnagyobb baj hogy ezt az egeszet nem is forszirozza senki!Hiaba vasarolt be a nosztalgia is egy csomo pupost,ha csak elszurjak oket,meg anyagolnak veluk!A Nohabokkal gyakran van ut,a pupossal meg szinte semmi,pedig a pupikat is sokan szeretik lenne ra igeny!😯😐

1047 005-2 Creative Commons License 2018.06.08 0 0 13140
1047 005-2 Creative Commons License 2018.06.08 0 0 13139
Istvan Szoka Creative Commons License 2018.06.07 -1 0 13138

Pontosan igy van,a NOHAB a masik nagy kedvencem es abbol is a narancs a gyerekkorom mert en igy lattam oket eletemben eloszor!Sot gyerekfejjel en nem is tudtam hogy leteznek csikos festesu mozdonyok!en azt hittem minden mozdony olyan is volt mint amilyennek lattam,sot a NOHABROL sem tudtam hogy az a NOHAB en SVEDDIZELNEK hivtam mert a szuleim is igy hivtak!Gondolom ok sem tudtak hogy NOHABNAK hivjak csak azt hogy SVED!De szepek ezek a gyerekkori emlekek es jo ragondolni csak hianyoznak!😉

smnks Creative Commons License 2018.06.07 0 0 13137

Az a szirénázó zúgás tényleg igen érdekes! Kíváncsi lennék, vajon élőben is annyira hangos-e, vagy csak a videót rögzítő eszköz mikrofonja volt pont erre a frekvenciára túl érzékeny?

 

Zárlámpa: Hát valóban nem autentikus, de pl. nekem sikerült túltenni magam ezen a részleten, mint ahogy az öntött pályaszámtábla címerén és feliratán is.

 

A 209-es színe: Te bizonnyal fiatalabb vagy, nekem viszont volt szerencsém ilyen színben rendszeresen látni a 213-ast, gyerekkoromban, az esztergomi vonalon.

Az viszont igaz, ha a majdani Púpos flotta számlálna legalább annyi darabot, mint a jelenlegi, őshonos hazai Nohab flotta, akkor érdemes volna egyet meghagyni az "átmeneti" utáni színsémával is. (Más kérdés, hogy én azt is az "átmenetinél" sötétebb narancssal, világosszürke alváz és forgóvázakkal, csillagos pályaszámtáblával képzelném, mert hisz' minden "szent"-nek a maga gyerekkora felé hajlik a...

a fantáziája!)

Előzmény: Istvan Szoka (13135)
smnks Creative Commons License 2018.06.07 0 0 13136

Jah, értem! De azért mégis csak a 81-esen lennének inkább otthon, nem? Mármint személyszállító vonattal, és a 82-eshez képest.

Egy gőzős, vagy egy dízel -szerintem- amúgy is felsővezeték nélküli pályán mutat igazán jól!

...

 

A "posta" Bhv -re amúgy áll az, amire itt célzott egy Olvtárs, hogy központi energiaellátást igényel, tehát Púpossal nem az igazi...

Előzmény: Istvan Szoka (13134)
Istvan Szoka Creative Commons License 2018.06.07 -1 0 13135

Visszaterve a 209-re amiota megvette a nosztalgia mar nem az igazi es nem eredeti ratettek a zarlampat,akkor ugye ottvan a mar emlitett bugo mellekhang,es hat nem mondom hogy csunya ezzel a narancs festessel de ez sem az igazi!Talan olyan furcsa szokatlan,lehet hogy majd megszokom,de en a mostani szintervre eskuszom,mar csak azert is mert az a gyerekkorom!😉

Istvan Szoka Creative Commons License 2018.06.07 0 0 13134

A szolnokot csak azert irtam mert az mozdonyvontatasu vonat a tarjani meg mint tudjuk uzsgyi,tehat mtorvonat!Csak arra celoztam hogy egyszerubb lenne megoldani szolnok fele a kocsik miatt,persze ha hoznanak kulon 3bhv-t vagy by-ont akkor azert tarjan fele jobblenne menni nyilvan,de azert a szolnoki szemelyen se lenne rossz a pupi!😉

smnks Creative Commons License 2018.06.07 0 0 13133

Már nem is a salgótarjániba, hanem a szolnokiba? Mi ez a(z ön)leértékelés..? :-))) 

Előzmény: Istvan Szoka (13128)
smnks Creative Commons License 2018.06.07 0 0 13132

Szerintem itt most tök alaptalanul dramatizálsz a 209-cel kapcsolatban!

Előzmény: Istvan Szoka (13127)
smnks Creative Commons License 2018.06.07 0 0 13131

Ez a kép vissza-visszajár a topicba, itt meg színesben látható.

Mondjuk, azon elcsodálkoztam, hogy (a délis fotoalbum alapján) még '74-ben is ezt a színt viselte! Ezek szerint közvetlen ebből vedlett át "átmeneti" narancssá '75-ben.

(Mer' én korábban aszittem, hogy közbe' még visszavedlett csíkos zölddé is...)

Előzmény: 1047 005-2 (13126)
tom sawyer Creative Commons License 2018.06.07 0 1 13130

A 235 saját magát is alig bírja vonszolni. Kb. 1,5 évvel ezelőtt egy kisdácsiát vittünk vele Fradiba, hát nem volt egy diadalmenet... A Ferencvárosi darukészenlét pont megfelelő munkakör nekik. 

Előzmény: Istvan Szoka (13128)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.06.07 0 1 13129

És a posta Bhv nem ee jelű véletlenül?

Előzmény: Istvan Szoka (13128)
Istvan Szoka Creative Commons License 2018.06.07 0 0 13128

En meg mindig azt mondom,hogy jobb lenne nyaron nehany alkalommal betenni a 224-vagy a 235-ost a Szolnoki szemelyre!Az valo nekik 2-3posta bhv-val!Szerintem gyonyoruen mennenek,es siman kibirnak azt a nehany fordat par alkalommal!

Istvan Szoka Creative Commons License 2018.06.07 0 0 13127

Nemtudom hogy az indohazra gondoltok e,de szerintem elegge elvan tulozva hogy mekkorat ment a 209-es!Tudom hogy oreg gep,de hallani hogy hogy erolkodik a dizelmotor tehat nemvolt ez annyira szuper mint ahogy irjak az ujsagban!!Ez a gep mar nem ekkora tavolsagra es nem 6 kocsis vonatokra valo!

1047 005-2 Creative Commons License 2018.06.06 0 0 13126
sörösgigant Creative Commons License 2018.06.06 0 1 13125

Dedós gügyögés, kezdi alulról súrolni a legelvetemültebb mozdonyfanok amúgy is alacsony szintjét....

Előzmény: tom sawyer (13122)
sörösgigant Creative Commons License 2018.06.06 0 1 13124

Évek óta nem veszem...

Sajnálom, kár érte pedig milyen jól indult.....

Előzmény: alkotasu (13123)
alkotasu Creative Commons License 2018.06.06 0 2 13123

Már a nyomtatott változat színvonala is süllyed... Ha kicsit még igyekeznek, elérik az OHO szintjét.

Előzmény: tom sawyer (13122)
tom sawyer Creative Commons License 2018.06.06 0 1 13122

Ettől a címlaptól asszem sokaknak kinyílt a bicska a zsebében. És ez szerintük vicces és jópofa.... 

Előzmény: sörösgigant (13120)
tom sawyer Creative Commons License 2018.06.06 0 0 13121

Nekem eléggé kommutátor hangnak tűnik. 

sörösgigant Creative Commons License 2018.06.06 0 0 13120

Eh !

 

Milkabika, repcebika, delfin....

Pedospiel......

Előzmény: smnks (13119)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!