Keresés

Részletes keresés

adam_89 Creative Commons License 2005.04.06 0 0 271
Utasként én is sokat utazok a budapesti trolikkal, egyet-egyet már vezettem is. Szegeden voltam már, de a Skodán nem utaztam valami sokat.

Szerintem a Skoda egy kicsit "fapados", bár ebbe a másodlagos külalakja is besegít. Az ajtók csutkáján nem görgők, hanem papucsok vannak, amik locsognak a zsírtól, a vészjelző meg el van takarva matricával, ezektől picit csorbul a trolibusz szépsége... Ő afféle Csufi a trolik közt. A harmadik ajtónál van egy lépcső, tehát nem teljesen alacsonypadlós... De a motor jól el van rejtve! Egyébként csodálkozom, hogy milyen tágas. Egy alacsonypallós csodánál nagy pozitívum!

Az Ik412T trolinak készült eredetileg is, de nagyon ragaszkodtak a dízelbusz megoldásaihoz. Hamisítatlan Ikarus, a maga előnyeivel és hibáival. Az utastér tulajdonképpen U profilú alumíniummal élvédett dekoritlemezek sokasága, elég nehéz becélozni őket, kicsit csálék egy idő után... Teljesen alacsonypadlós, a baloldali párosülésekből néhány egy emelvényen van, alul van a segédüzem és a motor is.
Vezetése egy kakaósabb gvm-hez hasonlít, de a szaggató egy csöndes igbt konténer. A kormányszivattyú itt eszméletlenül hangos, ha nem tartják karban, akkor még a motor is elkezd rázni és az összes dekoritlemez is zörög.

A szegedi Volvóhoz csak gratulálni szeretnék Dózsa Gábornak. A Volvók általában jók (elviselhetőek), de DG kihozta belőlük a maximumot. A baloldali tábla és a harmadik ajtó csak hab a tortán! Egyedül a légkompresszor rontja az összhangot...

A szotyoláról már megírtam a véleményem, távolról szép, csak közlekedni ne kelljen vele. Egy-két módosítást szívesen látnék rajta.

Én egyszer Irisbus-Skoda Agora 24Tr-en szeretnék utazni!Nekem az tetszik a legjobban!

És amiről mindenk megfeledkezett: Ik411T ! Ő viszont dízelből lett átalakítva. Ő "még Ikaruszabb" mint a 412, a szakaszos GTO tirisztorral igazi hungarikum. Nem olyan langaléta mint a 412, de jobb az elrendezése, talán még a kapacitása is nagyobb. A légsűrítője is nagyon csöndes (off: olyan mint a fogaskerekűn. Nem tudja vki, hogy milyen típ.?) A tirisztor viszont megadja a módját, folyamatosan bömböl, mivel tirisztor, ezért örökké változtatja a frekvenciát, egyszer morog máskor dudál stb...
Kinézetre 415-412 fúzió, belül dekoritos-linóleumos, de jól bírja a macskakövet meg az ezeréves betonlapokat. Idejében az egyik legjobb troli volt... (Asszem Szegeden is közlekedett már)
Adam89 (Ik411&Agora&24Tr 4evör! :-) )
Előzmény: claudiopolis (270)
claudiopolis Creative Commons License 2005.04.05 0 0 270

A négy alacsonypadlós jármű összehasonlítása egy laikus, de érdeklődő utas szemszögéből:

 

A Skoda 21tr: igénytelen. lehet, hogy nem nyikorog, lehet, hogy rendesen össze van rakva, de úgy néz ki belülről, mint egy csónak. zavaróan magasan vannak az ablakai. Az övvonal magassága kívülről nem alacsonypadlós járműre enged következtetni. Ha egylépcsős kivitelben készült volna, akkor lenne megfelelő az övvonal magassága. Belülről olyan üres az egész, látszik, hogy nem tudták kitölteni a hatalmas felületet azt ablakig. Szóval kívülről a kilencvenes évek közepi designja szerint szépnek mondható, de belülről lehangoló, ronda és igénytelen.

 

A Volvó és a Solaris belsőterét nem kellene egy kalap alá venni, bár igaz, hogy nagyon sok az egyezőség. A Volvóba lépve egy fantáziátlan szürke utastérrel találkozunk. A legújabb trendek követése, még önmagában nem esztétikai érdem. Ugyan ez mondható el kívülről is a Volvóról. Modern fantáziátlanság.

 

Ezzel szemben a Solaris kívülről-belülről modern, és gyönyörű. Telisteli fantáziával. Érdekes mód, a Solarisban gyönyörűen hatnak ugyanazok az anyagok, amelyek a Volvóban igénytelennek tűnnek. A Solaris belső elrendezése tökéletes. Először sikerült olyan alacsonypadlós járművet gyártani, amelyben az utastér szűksége nem gátja a lépcsőnélküliségből következő jobb utascserének. El lehet férni benne! A modern városképbe a négy jármű közül ez az egy illik bele, csak ez lehet dísze egy európai városnak.

 

Az Ikarus 412-es kívülről gyönyörű (elfogult vagyok az Ikarus formatevei iránt), bár a 90-es évek legelejének designja. A belsében a '70-es évek burkolóanyagait használja, ez barátok közt is 30 év lemaradás!!! Nem lehet elférni, szar az utascsere. Egyszóval a 412-es utastere minősíthetetlen!

 

Szóval nálam a Solaris az abszolút győztes! Nemhiába: A Solaris Budapest választása!

Mi Világvárost Építünk!

Előzmény: Tr Józsi (264)
Grimbi Creative Commons License 2005.04.04 0 0 269
"Az utastér kicsit szűk, valamint alacsony. " Ilyet se hallottam, hogy az alacsonypadlós utastere alacsony:)))
Előzmény: Tr Józsi (264)
Tr Józsi Creative Commons License 2005.04.04 0 0 268

A hibákat lehet látni kis piktogramok formájában, meg különféle visszajalzések szintén piktogramok formájában. (mi van bekapcsolva stb.)

Lehet léptetni, van több "kép" is, meg lehet nézni a levagőnyomást, nagyrésze a Solaris féle visszajelentés, de néhány ganzos is van benne, de a kifejezett ganzos az felöl van és kiírja a hibákat is, meg a teendőt is.

Előzmény: claudiopolis (267)
claudiopolis Creative Commons License 2005.04.04 0 0 267

szuper. köszi szépen!

 

Még kérdezek: mit tud az a fedélzeti számítógépre hasonlatos kis képernyő a műszerfalon?

Előzmény: Tr Józsi (266)
Tr Józsi Creative Commons License 2005.04.04 0 0 266
Levegőt ad az ajtókra, ha ez után megnyomod az ajtónyitót, kinyílik az ajtó, amennyiben nagyobb a sebesség nincs levegő az ajtón, tehát nem nyitható.
Előzmény: claudiopolis (265)
claudiopolis Creative Commons License 2005.04.04 0 0 265

Leírná valaki, hogy mi az a pisszenés szerű hang, amit a Solaris hallat megálláskor, illetve alacsony sebességre lasstáskor? Az UV rögzitőfékjére hasonlít.

Tr Józsi Creative Commons License 2005.04.03 0 0 264

Vezetni ugyan nem vezettem, de utaztam és tanulmányoztam mindet.

 

IK 412T:

Nem rossz, csak látszik rajta, hogy az IKARUS nem volt hajlandó eltérni a régi hagyományaitól. A belseje kicsit igénytelen, mivel nincs műanyag borítás, csak a váz elemei le vannak festve és kész. Az utastér kicsit szűk, valamint alacsony. Gyorsulásilag jó a kocsi, de menet közben nyekereg és egyebek, valamint hátul olajos, mint egy busz.

 

Solaris:

Egész jó a belső elrendezése és a kialakítás, tágasabb az utastér és magasabb, mint a 412T-ben. Gyorsulásan ennek is nagyon jó. Hátul egész jó az elrendezése és a szaggató hangja sem hallatszik, csak a kormányszervó indulásnál.

 

Skoda 21Tr:

Az alacsonypadlódok közül ez az egyetlen kocsi az amit eredetileg is trolinak terveztek és ez látszik is rajta, szerintem ennek van a legerősebb és legstabilabb alváza, kevés nyekergés tapasztalható és a futása is sokkal jobb egyenetlen úttesten. Tágas utastér, bár itt is látszanak a korábbi konstrokciók elemei, de ez sosem baj, addig amíg nem megy rá az esztétkiára. Hátul talán zavaró a lépcső, de nem rossz, az ajtók is nagyok, tágas a beszállásra alkalmas rész.

 

Volvo:

Számomra az utastér ugyanaz mint a Solarisban, meg vagyok elégedve ezzel is belül. Kívül tanán nem annyira modern a külseje, de nem rossz. Hátul kicsit zavaró a hűtőventillátor és a szaggató, bár a zavarása csak az utastájékoztatót zavarja. A másik porbléma a hátsó részben lévő üvegek nyikorgása, ami talán a leghangosabb a 4 troli közül, bár a 412 is valami ilyesmi vagy rosszabb néha. A Solaris kicsit nyekereg egyenlőre, a Skoda meg szinte semmit.

 

Összefoglalóan szerintem trolis szempontból és konstrukcióilag a 21Tr a legjobb, mivel azt egy cég csinálta és tervezte, a kaszni mindig is annak készült/tervezték, hogy abban villamos hajtás lesz és nem egy meglévő kasznit kellett áttervezni trolinak. Talán annyi gond van vele, mint a mi a 412T-vel, hogy összképileg nem annyira modern mint a Solaris és a Volvo.

Előzmény: mdozsa (263)
mdozsa Creative Commons License 2005.04.03 0 0 263
Ha van olyan aki mind a négy hazánkban futó alacsonypadlós trolibusszal (IK 412, Solaris, Skoda 21Tr, Volvo B7 közkedett, esetleg vezette, elmondhatná, hogy milyen benyomásokat szerzett a különböző járművekről.
Dózsa Gábor
Intersziti Creative Commons License 2005.04.03 0 0 262

Ki mondta, hogy vicc?

 

Előzmény: aura24 (261)
aura24 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 261

 

Állítólag... jó vicc!:(

Üdv, Aura 24

Előzmény: Intersziti (256)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 260
T603
Előzmény: Intersziti (256)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.02 0 0 259
köszi!
Előzmény: troletár (258)
troletár Creative Commons License 2005.04.02 0 0 258

Nem veszik át.Sajnos 603-s jármü vezetöje a hibás.

Előzmény: Törölt nick (257)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.02 0 0 257
Sziasztok!

T0606 Solrisról tudtok valamit?
Intersziti Creative Commons License 2005.04.01 0 0 256
603-aska elvesztette szűzességét, állítólag kivágódott elé egy (addig) parkoló autó.
torqmatic Creative Commons License 2005.03.24 0 0 255
Trolijogsival (nem kell D).
Előzmény: Süweg (245)
Intersziti Creative Commons License 2005.03.24 0 0 253
Ne mondjad, mutassad! :-)
Előzmény: claudiopolis (252)
claudiopolis Creative Commons License 2005.03.24 0 0 254

Namégegyszer!

 

Sziasztok!

 

Tegnap Rómában jártam...

 

Roma Termini 2005.03.22.

Roma Termini 2005.03.22.

Roma Termini 2005.03.22.

 

Ha arra jártok, a Terminiről induló 90 EXPRESS viszonylaton járnak a szotyolák, útjukat rögtön felsővezeték nélküli szakasszal kezdve.

 

claudiopolis Creative Commons License 2005.03.24 0 0 252

Sziasztok!

 

Tegnap Rómában jártam...

fberci Creative Commons License 2005.03.23 0 0 251
Azt a fokgyemet sajnos nem ismerem, de a T5C5K-knál jól megy.
Előzmény: Süweg (250)
Süweg Creative Commons License 2005.03.23 0 0 250
Ez O.K., csak a FokGyem azt csinálta, hogy elkezdtél lassítani a megállóba való beálláshoz, de már a következőt mondta be. Szar volt az a rendszer.
Előzmény: fberci (248)
Tr Józsi Creative Commons License 2005.03.22 0 0 249

Van, mert a korszerű autóbuszgyárak már nagyjából ugyanazokat az alkatrészeket alkalmazzák amit a másik, de lehet hogy más típus de a beszállítók sűrűn ugyan azok. Pl. ZF, VIOTH, Wabco, IFE stb.

 

A belső kialakítás valóban hasonló, nem tudom ki másolt vagy ki nem. :-))

Előzmény: Törölt nick (246)
fberci Creative Commons License 2005.03.22 0 0 248

Hülye index! (lenyelte a hozzászólásomat)

Szóval ez a fokgyem nem csak a megtett úthoz köti a léptetést, hanem az ajtózáráshoz is. Tehát ha a jármű ajtajait becsukják, akkor nem léptet, csak ha ment egy bizonyos távolságot (ez elég kicsi) (vagy elér egy bizonyos sebességet). Ez arra jó, hogy ha a vezető becsukja az ajtókat, de piros lesz a lámpa és (egy utasnak) újra kinyitja (közben egy kicsit előre is gurulhat), akkor nem léptet a fokgyem, így nem csúszik minden.

Előzmény: Süweg (245)
LoLkA Creative Commons License 2005.03.22 0 0 247
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.22 0 0 246
Nagyon királyak a Trollinók! Egy valami érdekel: van olyan alkatrésze / szerkezeti eleme, ami közös a Volvo-dízelekkel? Gondolok itt a belső tetőzet íves kialakítására pl. Mert ugye a Volvo is meg a Solaris is "lengyel" cucc. (Volvo: Wrocław; Solaris: Gdan'sk, ugye?) mi hát az igazság?
Süweg Creative Commons License 2005.03.22 0 0 245

A plusszosodás után a 72-es kocsik Fok-Gyemje a megtett út alapján automatikusan léptetett, de nem működött. Gumikerekes járműnél nem tudsz egy egzakt értéket mondanil a megállótávolságokra, úgy mint a villamosnál.

 

Debrecenben milyen jogsival vezetik a dizeltrolikat?

 

S.

Előzmény: mk4047 (227)
T. Ádám Creative Commons License 2005.03.22 0 0 244
Én tegnap akartam kipróbálni a trolit. 6 óra körűl jártam arra elmaradhatatlan fényképezőmmel amikor buszozni vagyok. Hát sajnos nem jött össze az utazás és 3 fényképből 1 sikerűlt jól. Nem baj mert van már róla olyan amit még az Örsön csináltam amikor próbajárat volt ( Egy négyes volt rárakva a szélvédőre valószínű h a 603as). Nekem a hátúlja nem tetszik, mert ott már nincs az a műanyag takaró lemez.
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.22 0 0 243
Gyönyörű!!! :-)))
Előzmény: torqmatic (242)
torqmatic Creative Commons License 2005.03.21 0 0 242

A DKV logot szvsz lejjebb kellett volna ragasztani, ugy mint anno a 804-esen.

Igy olyan "malac arcu" :-)

Előzmény: LoLkA (240)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!