Nekem mindegy, hogy I vagy II csak ne nyúljak nagyon mellé.
A II-es benzinesen nem is gondolkodtam, mert TSI-t nem szeretnék, legfőképp a kettőstömegű miatt. Apropó kettőstömegű az I 1.9-ben van? A CR mit jelent?
Nem kilométert kell nézni, hanem állapotot. Sajnos ez csak leginkább a külsejére igaz(persze az is nagyon fontos), arra nem, mennyire volt neki gondos gazdája. Ez majd a megvásárlás után a használat során fog kiderülni, amikor normál használat mellett, rendkívüli meghibásodásokra kell sorozatban költeni.
A hazai kínálatban elég nagy szórással hirdetnek 1.9PD TDI-t. Persze az aljáról nem válogatunk, de az alábbi linken lévő kocsi látatlanban ennyi kilométerrel is jó vételnek számíthat?
Előszedtem a kivett rugókat. Jobban megnéztem, csak van rajta csík. Két barna és egy zöld. Ez puhának számít? Vagy olyan középkemény? Már nem emlékszem milyen volt az autó vagy öt éve, csak arra, hogy nem rázta ki a lelkem, ha mentem valami enyhén rázós úton és emellett csendes volt.
Szerintetek a lengéscsillapítót is kellene cserélnem? Miért van az, hogy egy évjáratba, egyféle "felszereltségűbe", ugyanazon évjáratba többféle hosszúságú rugót és lengéscsillapítót lehet kapni? Honnan lehet megtudni, hogy az eredeti milyen volt? VAG jelölésűben is többféle méretűt lehet találni a különböző alkatrészkereskedők honlapján. Vagy az lehet az eredeti méret, amit több kereskedő árul? Tehát mi a gyári méret?
Ne évjáratra gyúrj, hanem állapotra, lehetőleg leinformálható kilométerre (igaz ez eléggé utópia) . A lényeg, hogy ne a 2.0PD legyen. A V6 Tdi-t is szidják rendesen, ennek ellenére a 163 lovasok azért már nem rosszak, na persze nem csillió kilométerrel.
A 2.8 benzines szerintem elég lusta (tudom, erre majd jön ellentétes vélemény, de én fenntartom) amúgy és tutira sokat zabál.
Ahogy nézegettem, használtban makulátlant keveset futottat elég nehéz feladat lesz találni!
Azért is gondoltam a benzinest, mert a városi rövid távok nem kedveznek a dízelnek. Ha mégis ajánlod, melyik évjárattól meddig érdemes keresgélni? Sosem voltam egy száguldozó típus, de egy 230km-es távolságon érdemes kihasználni a sebességhatárokat.
2.8 benzinessel csak akkor venném, ha garantáltan egy makulátlan, keveset futottat találnék és a gázosítás miatt elveszett csomagtérrész sem zavarna.
1.9 PD-ből lehet azért sokkal jobban válogatni, de persze ennyi idősen már nagyon nagyon meg kell nézni az állapotát. Városban is rendben van (hiszen nincs DPF) és hosszútávon is nagyon jó egy PD. Célszerűen persze a 130 lovas, ha már - 2.8-asból feltételezve - erősebbre vágysz.
Sajnos nincs még Superb-em, de szeretnék! Szeretem a méreteit, az egyszerűségét a visszafogott eleganciáját!
Szóval, kocsicsere előtt állunk. Tudom, hogy amire nekünk kellene, arra két külön autóra lenne szükség, de azt nem engedhetjük meg magunknak. Megyei jogú városban élünk, napi 10-20km-es távokat autózunk. A jövő hónapban születik az unokánk, akit majd rendszeresen szeretnénk meglátogatni. Persze, hogy az ország másik végében laknak. A nagy távolság egyetlen előnye, hogy végig pálya van. Szóval, nem egyszerű a helyzetem és a pénztárcám sem végtelen.
A 2.8-as benzinesen gondolkodom, gázosítva. Van esetleg valaki, aki ily módon használja ezt a típust?
2006. évi Superb-bel kapcsolatban lenne kérdésem. Az autóban a négy futómű rugót és négy lengéscsillapítót kb két éve kicseréltettem. A szerelő hartwin márkájú rugót és lengéscsillapítót rakott előre, hátulra hartwin rugó és kayaba lengéscsillapító került. Autópályán, vagy jó minőségű kanyargós úton nagyon jól viselkedik az autó, de egy kissé bordázott, vagy repedezett úton városi tempóban már nem annyira élvezetes a közlekedés. Kirázza a lelkem. A gyári rugók megvannak, de azok egyszínű feketék. Úgy olvastam egy itt egy kb. 10 évvel ezelőtti hsz-ban, hogy kellene rajta lenni valamilyen színes jelölésnek. Na ezeken nincs. Hogy miért lettek kicserélve? A bal oldali elülső rugó három darabra volt törve. Gondoltam, hogy ha az elülsők cserélve vannak, akkor legyenek a hátulsók is. A lengéscsillapítók meg már el voltak használódva. 2012-ben vettem az autót, sachs lengéscsillapító volt benne, szerintem azok még a gyáriak voltak. Ráadásul most így az autó hátulja lejjebb is van, mint az eleje. Olyan, mintha a csomagtartó tele lenne pakolva.
Szóval szerintetek egy normál, általában városi forgalomba használt autóhoz milyen típusú, vagy méretű rugót kellene kerítenem? Lengéscsillapítót feltétlenül kellene cserélnem? Szeretném, hogy kisebb legyen a futóműzaj és ne rázzon az autó. Mit tegyek? Vagy hogyan gondolkozzak? Az eladás, vagy csere nem opció. :)
Újonnan vettünk egy SuperB-t 2016-ban. Azóta úgy megy mint a Doxa, egy dolgot leszámítva. Tavaly nyáron napi klímázás után elkezdett büdösödni a beltér, de nagyon. Gondoltuk, hogy majd elmúlik, de nem. Egyre büdösebb lett az autó. Volt már klíma tisztítás, kárpit tisztítás, de semmi. Van egy 20 ezet kilóméteres karcmentes szalon állapotú autó, ami használhatatlan, mert olyan büdös, hogy 5 perc alatt a ruha is átveszi.
Nehezen leírható dohos szag. Szetintetek mi lehet a baj? Volt valakinek ilyen problémája?
...hát, azért csalódtam benned, ha szerinted bárki is motorolajra gondolhat. De mindegy is, mert bármit tesz oda, segíteni nem fog, és kitakarítani sem fogja többet onnan. Az ablakemelő csikorgás nem a sín hibája!
Talán hozzá, de a legjobb levenni az egész alaplapot. Nem sokkal több meló mint a kárpit. ...bár ha az ablakot nem lehet apránként mozgatni, akkor az szívás így is-úgy is. A vezérlő az ajtóban van.
Az ablaknyikorgás ismert hiba, emlékeim szerint a görgőket kell megkenni. (legjobb és legbiztosabb megoldás a teljes ablakemelő panelt levenni és úgy elintézni a dolgot, de ehhez érdemes felmérni, hogy mik kellenek majd, már persze a szaktudáson kívül)
A másik dolog meg szerintem vagy vezérlő, vagy kapcsoló hiba lesz.
Nem rég lettem tulajdonosa egy szép Superb 1-nek és rögtön olyan kérdésem lenne ,hogy volt-e már valakinek olyan elektromos ablak hibája az első ajtóknál, hogy automatán le és fel is szépen mozog, de viszont finoman vezérelni, nem tudom,nem reagál semmire.!?
Hallatszódik egy kattanás, mintha meg akarna indulni a motor, de aztán semmi sem történik. Csak automatán le és fel , az hibátlan.
Vezetőoldali és anyós oldal szintén. Illetve vezető oldalon még elég hangos nyekergéssel jár amikor mozog az ablak.