Nem kell semmilyen okosítás. Gyárilag dupla poti van. A kis középső "tekerő" a Clarifier ami csak a vevőt hangolja, a nagy külső gomb az adót és vevőt együtt viszi. A leggyakoribb kezelési hiba hogy amikor a rádió frekije hőmérsékletváltozásra "mászik" akkor a felhasználó nem a nagy külső gombbal állítja be a frekit ami az adóját is beállítaná, hanem a kis középső Clarifier gombot tekeri úgy hogy ö jól hallja az ellenállomást, de ettől az adója még nincs jó frekin és őt nem hallják rendesen.
Pontosan. Nagyon hőfüggő a frekvenciája. Ezért járműben nehéz használni. Lakásban nem veszélyes. De meg kell tanulni használni ahogy az olvtárs is leírta.
Ha a Superstar 360-ra gondolsz, az szereintem jó készülék. Belseje kb 90 százalékban megegyezik a Grantéval. Az egyik különbség hogy nem kettő hanem csak egy végtranzisztora van, bár a dupla végfok alkatrészeinek is ott a helye a nyákon, csak nincs beültetve.
Másik különbség a szintézer típusa. A Superstarban MC145106 típusú ami jól tuningolható CB-n kívüli frekikre is. Ezért készültek ebből a rádióból házi átalakítások CB + 28MHz amatőrsáv használatára.
A harmadik különbség hogy a Superstarban folyamatosan elhangolható a rádió +-5 kiloherccel így két csatorna közé bárhová beállítható. Ennek inkább nem a CB sávon van jelentősége, hanem amatőrsávon. Aki tudja használni az elhangolást annak ez áldás a gyakorlatlan felhasználónak inkább átok, mert emiatt nincs olyan hőstabilitása a rádiónak mint a Stalkernek vagy Grantnak, és ezért van a CB-sek között nem túl jó híre.
Én sokat használtam ezt a típust és nagyon szerettem. Igaz hogy melegedésre mászik a frekije amíg be nem áll a hőegyensúly, viszont az előlapon ott a gomb amivel egy mozdulattal be lehet állítani a pontos frekire. Sokan e helyett a Clarifier gombot csavargatják ami által ők jól hallják a partnert, de az adás freki nem változik így rossz riportot kapnak. Meg kell tanulni használni, és akkor egy tökéletes készülék.
Az újkori ára fillérekkel volt a Grant alatt, ehhez képest a mai használtpiaci ára méltatlanul van sokkal lejjebb a Granténál.
Pedig én pont arra gondoltam, kitetetek a sírkövemre is egy szavazóládát, amikbe lehet dobálni pluszokat és mínuszokat, hogy aztán majd tudjam, mihez tartsam magam.
Mit jelent a gyakorlatban, h maszkal? Ha kint van a kocsiban telen, bekapcsolom es nem forgalmazok amig be nem melegszik akkor is maszkal? Mi okozza a maszkalast, es a grant miert nem maszkal? Ranezesre ugyanolyan a felepitese, ugyanolyan alkatreszekkel.
A Superstar egy márkanév. Eredetileg az Uniden japán volt, de 1990-től Taiwanon is gyártat. Később a Fülöp-szigeteken. Nagy OEM beszállító, sok márkanév rendelt tőlük. A Cobra, Realistic rádiók jó része is. Sok utángyártás volt, amiknek igen kevés köze van az eredeti minőséghez.
Itt a SuperStar 360 volt viszonylag elterjedt. A 3600, 3900 már gyatra klón.
Fő hibájuk a Jacksonhoz hasonló erős hőmérséklet függőség. Vevő jó, adó jó, de csak annyi mint a Stalker, fele a Grantnak.
Nem, ez marhaság! Annál nagyon jól szabályozható az AM/FM egy belső potival. A SSB pedig az ALC jelű belső potival. 5-6 W-ig gond nélkül le lehet menni vele. Vagy egyszerűen a MicGain potit lejjebb tekerni.
Olvasom, hogy a grant kimenoteljesitmenyet ugy redukaljak, hogy az SO csati ele a jelutban be van forrsztva egy ellenallas. Igaz ez? Milyen ellenallas? Szenreteg? Femteteg? Huzal?
Nem azért van amatőr készülékem, mert "menő" szeretnék lenni, hanem a rádió szolgáltatási, sávszélessége, szűrői végett. (és csak egy alsó ketgóriás készülék, TS680S)
Nagy részt igaz. Valóban egy átlagos rádiózni akarónak CB-re egy Grant a tökéletes.
Aki sok csicsát akar, az inkább vegyen egy modern vasat, mint hogy telebarkácsolják firlefrancokkal a Grantot. Szerintem. Mert az úgy még kevésbé javítható. Hány rádiót kellett úgy javítani Istenem, hogy egy vödörnyi belekókányolt "okosságot" kellett kitakarítani a tényleges hibakeresés előtt!
A modern cuccokban csak a processzor a spéci, a többi bolti alkarész. Az SMD bolhacirkusz persze csak 40 év alatti szemmel és nyugodt kézzel javítható. De nem lehetetlen.
Azoknál inkább a szoftveres gondok az igazi bajok okozói.
(Van egy fílingje egy egyszerű 1200-es Ladának. Se szervó, se klíma csak az izzasztó műbőr ülés.
De ugyanoda visz mint a teli elektronizált turbós csilivili LCD-s műszerfalas új verda.)
" érdemes valami modern típust választani. Anytone vagy hasonló hipercsicsás vasat."
Igenám, de ahogy Alkaros Imi mondta, azok "instant" rádiók. Ha tönkremegy, kidobhatod. És amit én tennék hozzá: A Grantoknak van múltjuk, az Anythone-nak nincs. És ez óriási mérlegbillentés a Grant javára.
Egy Grantot, szonte minden rádiószerelő, kívűlről, belülről ismer, még ha álmából keltik is föl. (Stalker detto) A mai "csicsás" készülékek fölött meg elbabrálnak napokat, heteket. (az alkatrész ellátást pedig magad is tudod, hogy mennyire könnyen beszerezhető, vagy nem)