Nemrég volt itt téma az Egyetem utca útburkolatának kátyúi kapcsán. Bizonyára emiatt :), de elkezdték feljelölni a javitandó gödröket az útburkolaton. Visszajutunk hát oda, ahonnan elindultunk pár éve: lesz egy szép, foltozott főútvonalunk, amin lehet majd zötyögni továbbra is - nyilvánvaló, h egy ilyen tákolás semmilyen szempontból nem hozhat kielégitő eredményt.
Ki a tököm akar még egy barna kukát is az udvarába, az eddigiek mellé? Lassan már csak azok diszitik a kertet... Minek komposztáljak, mit trágyázzak a komposzttal, nincs rá szükségem. Feldarabolom, ami keletkezik, megy apránként a kommunális edénybe.
Egyre nagyobb a forgalom az ország útjain, az a völgy meg ugye csak egy úton közelíthető meg. Nehéz ügy. Ma délben itt a belső körgyűrűn is dugó volt. Meg is lepődtem. Füred felől viszont egész jól lehetett bejönni tegnap, első lámpánál.
Örvendetes viszont, hogy immár végig aszfaltos a felsőörsi bringaút. Egészen erős konstrukciónak néz ki, szélessége is rendben (valami baromarcú végigment a murvás padkán MTB-vel belevágva több centis nyomot a murvába és sok helyen kisodorva a murvát az aszfaltra). Nem úgy, mint a sztkirályszabadjai, amit lassan végig felnyomnak a gyökerek. Pedig ugye az új frankó hídon lehet már megközelíteni, a padka átjárók is tök jók lettek. A híd tetején van egy festett betonos rész. Na, azt nem sikerült simára csinálni, érezhetően göröngyös.
Pápai út mellett telepített cserjék nagy része már kipusztult, most a fák követik őket. Első évben öntözni kellett volna, de gondolom olcsóbb lesz pótolni a növények 80%-át. Említést érdemel, hogy növekszik a parlagfű is, igaz ebben Veszprém mindig élnek járt.
Tanulják meg használni a duplasávos körforgalmat, nagy kaland. Olaszországban a háromsávos is gyakori, ott kivül csak az megy, aki az első kijáraton akar kihaladni.
Az látszott ma délután, amikor 5 felé ott jártam, hogy a benzinkúti körforgalomnál befelé torlódik a forgalom. Reggel tuti lesz ott dugó. Mondjuk, nem lenne baj, ha a vidéki népek tudnák használni a körforgalmat. Az sokat segitene a forgalmi viszonyokon.