Keresés

Részletes keresés

bis1one Creative Commons License 2022.07.12 0 0 28354

https://www.szekesfehervar.hu/hetfotol-lezarjak-a-matyas-kiraly-korut-varkorut-es-szabadsagharcos-ut-kozotti-szakaszat

A terelés menete - a Királyi Napok idején megszokottak szerint, csak most egy kicsit tovább fog tartani.

Előzmény: bis1one (28353)
bis1one Creative Commons License 2022.07.11 0 0 28353

https://fmc.hu/2022/07/11/elhalasztjak-az-auchan-korforgalom-boviteset?fbclid=IwAR1v7_jp5EHzzGHB89Ctks_EKfWdPw-ifKxebFEl8mqH4GwCLyaEXLBghXY

Egyelőre nem épül az intermodális csomópont, és részleteiben valósulhat majd meg. Szintén halasztva az Auchan-körforgalom kivitelezése, de ez még esetleg idén elindulhat. A Sárkeresztúri út jelenlegi részleges - félpályás - lezárása erősen érinti már most is a 12-es és 15-ös vonalcsaládot. Eközben mától teljesen lezárva kb. két hónapra a Mátyás király krt. északibb része, terelve az öszes erre közlekedő autóbuszjárat.

bis1one Creative Commons License 2022.07.11 0 1 28352

34-esre szoktak beforogni, igen, hát ugye hétvégén kevesebb a 43/44, aztán ilyenkor így vegyesebb a feladat. Az ajtók egy kicsit túl dallamosak egyelőre :D ..de talán ez olyan gyermekbetegség még, amit orvosolni fognak. Egy enyhe hangeffekt nyíláskor bőven elég lenne. A hátsó ajtóknál. Az, hogy az első ajtó is zenél minden nyitáskor, ahol utas sem szokott lenni belül - ez tényleg enyhe túlzás. :) De hogy a leszállási szándék jelzésekor (gomb megnyomásakor) szintén van egy kis hangeffekt, az mondjuk nem is rossz ötlet.

Előzmény: neodd (28349)
bis1one Creative Commons License 2022.07.11 0 0 28351

Ily módon már nagyon sokkal nem bővítjük a dunaúji eszközparkot, van még Fehérváron kemény egyszem Localo. :) Ám ha folytatódik az eddigi átcsoportosítási kurzus, akkor lehet még, hogy 052 is arrafelé köt ki. De nem elképzelhetetlen az sem, hogy Citaro-któl fog első körben megválni a megyeszékhely, ez a folyamat már elkezdődött egyébként is (nemrég MZN-716, NAU-263, de korábban csuklósfronton is MZF-203, MZN-717).

Előzmény: D 20 (28350)
D 20 Creative Commons License 2022.07.11 0 0 28350

Megállt S-re az utolsó kettő, exfv-i exgenfi Volvo is(?)

Gombolom, majd kerül Localo(?) még Dújv-ba, ahogy érkeznek a félkínai villanybuszok az Szfv-ra...

neodd Creative Commons License 2022.07.11 0 1 28349

A 33/34-en is megfordult egy-egy kanyar erejére valamelyik a hétvégén. Annyira csöndes, hogy az ablakomból hallom a bimbammolást. :-D

Előzmény: bis1one (28348)
bis1one Creative Commons License 2022.07.10 0 1 28348

Mivel jelenleg MZN-720 és NNS-221 helyére álltak be, így valóban egész nap 43/44-esen járnak majd holnap is előreláthatólag, ezen kívül TGJ-493-nak elvileg hajnalban lenne 13Y és 15Y menete, amúgy az említett 8.40-es 17-es fordulója, TGJ-492-nek pedig még a 17.30-as 17-es.

Előzmény: torqmatic (28346)
matteo14 Creative Commons License 2022.07.10 0 1 28347

A 43-as és 44-es három kocsijából kettő lett villanybusz. Ha működik a papírforma és jó az értesülés, akkor ezen felül Csapó utcából 8:40-kor és 17:30-kor mennek még egy kör 17-est.

Előzmény: torqmatic (28346)
torqmatic Creative Commons License 2022.07.10 0 0 28346

Hát elég szomorú, hogy a naaaagy Ikarusosok is elfelejtették már, hogyan kellene működni az ajtóknak...

 

Bájdövéj, azt lehet tudni, hogy hétfőn melyik vonalakon lesz ez a két csoda?

Előzmény: Sprintex (28339)
HumbiZozo Creative Commons License 2022.07.10 0 2 28345

Az árnyék iránya miatt a felvétel biztosan délelőtt készült, ezen belül is 10 óra előtt valószínű. 2-es járat délelőtt csak 1, és ha jól emlékszem akkor osztott fordán volt. Ez is lehet szűkítő feltétel, persze azért kérdés, hogy esetleg tartalékként lehetett kint másik is.

Előzmény: D 20 (28344)
D 20 Creative Commons License 2022.07.09 0 1 28344

Nahh, monológommal szaporítom a kommentek számát...

A gumicsíkos néhai 280-as fejtegetése:

453: elvileg nem lehet, mert abban az időben majd mindig friss, krémfehér felnifénnyel járt, illetve Plus reklámos volt.

454: elvileg nem lehet, mert fekete Ikarus felirata volt, s a 280 hiányzott az elejéről.

455: elvileg nem lehet, mert sötét színre volt festve a szakállemez középső eleme (ami könnyen módosítható).

456: elvileg nem lehet, mert annak volános logó volt az orrán akkortájban, s talán még sárga volt a fél hátsó ajtó (oké, ez is könnyen módosítható).

457: talán, talán...

458: talán, talán...

459: elvileg nem lehet, mert piros volt a löGhárítója és a szakállemeze.

460: elvileg nem lehet, mert abban az időben ALBA VOLÁN felirat volt az orrán.

464: elvileg nem lehet, mert voltak elöl is a sarkain alul lámpák és Plus reklámos volt.

 

Szóval az olajszórás a "B"- n mégis azt sugallja, hogy a 455 lehetett. Habár annyira, de annyira mindegy... :)

Előzmény: D 20 (28342)
eric35 Creative Commons License 2022.07.08 0 1 28343

Oké, hogy nincs pénz hálózatfejlesztésre 'Fehérvárott, de olyan dolgokat miért nem lépnek meg, amik nem (vagy alig) kerülnének pénzbe?

 

Például használatba lehetne venni a már kész megállókat (Verebélyi u., Halász u., a Prohászka úti új megállópár), vagy újat létesíteni és egy régit felhagyni (József A. u.).

 

Össze lehetne kötni a Béla u. és a Kassai/Nagyszombati végállomást (elvégre út van a kettő között...), és hurokforgalmat kialakítani Öreghegy északi részén. 

Most hétvégén van egy 26-os óránként, meg egy 26A óránként, ha hurokban járnának, félóránként lenne a térségben busz - gyakorlatilag minimális ráfordítás mellett. Az meg az utasnak kb. mindegy, hogy a hurok melyik irányból kerül éppen bejárásra...

D 20 Creative Commons License 2022.07.08 -1 2 28342

#regi varosi tv #minimalistakepminoseg #sosetudjukmeg #elozabalatonos415 #kozleskenyszer #1995

Ikarus 120e Creative Commons License 2022.07.07 0 1 28341
D 20 Creative Commons License 2022.07.07 0 1 28340

Ik'260 ajtócsengő... na valóban az kellett volna ezekbe a félvér villanyosokba...

 

Ha már Ik'260...

A néhai 403 1995 őszén. Ekkor még megvolt a 404. A 405 meg már pocsékosztású sárga, zöld volt ekkor...

 

Nem is kell meKnyitni, nincs benne az eleje... :/

Sprintex Creative Commons License 2022.07.07 0 1 28339

Valóban Bim-bamozik, csak az a baj, hogy ajtónyitás előtt is elfütyürészi a dallamot és csak utána nyílnak az ajtók, utasok pedig reflexből már tekintenek is fel, hogy jeleztek-e amiért nem nyílik még az ajtó.

Ráadásul mindegyik ajtónak külön indításjelzője van, amik nincsenek is szinkronban egymással, így ha a vezető nem egyszerre nyomja le az ajtónyitó/záró gombokat, hanem egyesével egymás után, akkor ahány ajtó annyiszor fedik egymást késlekedve a dallamok, kicsit katasztrófális élmény a fülnek.

Előzmény: torqmatic (28338)
torqmatic Creative Commons License 2022.07.07 0 0 28338

Az van bennük...

Előzmény: Spaceliner (28335)
bis1one Creative Commons License 2022.07.07 0 2 28337

,,Azt lehet tudni, hogy miket váltanak ki, vagy egyelőre nincs még ekkora bizalom feléjük?"

Ahogy szokott lenni, valószínűleg azt a menetet követi majd. Először a három 43/44, utána meg mondjuk jöhet a 22-32 vonalakon, illetve 12A-35-ösön futó öt jármű (szumma 8), valamint a 17, 31, 42, a maradék tizenkettedik pedig kerülhet akár a 30-asra vagy a 38-asra, tippem szerint inkább az előbbire. A bizalom egy másik dolog; amíg bejáratódnak, kiderül a megbízhatóság és egyéb kérdések, addig ugyanennyi vagy megközelítő számú kocsi borítékolható, hogy nem fog kivonásra kerülni (már csak azért sem, mert darabszámban effektíve szóló tartalék nélkül megy a Volán helyi üzeme egy ideje).

Előzmény: neodd (28322)
bis1one Creative Commons License 2022.07.06 0 0 28336
Spaceliner Creative Commons License 2022.07.06 0 1 28335

Bim-bam csengővel poénabb lenne. 💩

Előzmény: robbanómotor (28333)
Ikarus 120e Creative Commons License 2022.07.06 0 0 28334

https://www.busworldblog.com/post/szfvar_ik120e?fbclid=IwAR0_XZ7qT9GqxPKQE4iopZKLQkJv77yGbHH01Nh3yo1SzhrMtsJWDNyY0XU

 

"A két friss 'fehérvárin az összeszerelés minősége fényéveket változott előnyére."

 

Ezt azért jó olvasni 

robbanómotor Creative Commons License 2022.07.06 0 1 28333

A Cser-Palkovics-féle bejegyzésből: 

 

Egy kis érdekesség, hogy az Ikarus-nosztalgia jegyében a buszok ajtócsengője a klasszikus Ikarus 260-asokat idézi.

 

A magyar buszgyártás belsős poénjai, sokadik fejezet... :D 

Előzmény: Törölt nick (28329)
Ikarus 120e Creative Commons License 2022.07.06 0 2 28332

https://www.facebook.com/photo?fbid=584796656336222&set=pcb.584797726336115

 

Holnap áll fogalomba 2 Ikarus 120E Székesfehérváron.

matteo14 Creative Commons License 2022.07.03 0 1 28331

Azt a Gemenc csinálja, jellemzően Intouroval.

Előzmény: M41 6212 (28330)
M41 6212 Creative Commons License 2022.07.02 0 0 28330

Sziasztok.

A 11.30 Szfv-Pécs járaton melyik busz van?

Köszi.

Törölt nick Creative Commons License 2022.06.30 0 5 28329

"Most, hogy ezt mondtad, tényleg olyan hatást kelt a 120e, mintha a tervezőjének lett volna köze a 412-eshez fejlesztéséhez bő negyedszázada."

 

Volt is :)

 

Előzmény: robbanómotor (28327)
Törölt nick Creative Commons License 2022.06.30 0 6 28328

Jól érzed. Mindenki átcímkézett kínaizza szerencsétlen 120e-t, pedig az eredeti CRRC-hez már nem sok köze van. A homlokfal és a hátfal egyes elemei, a padló, a futómű és a hajtás, ezek maradtak benne az eredeti CRRC-ből. A busz váza, a beépített alkatrészek zöme bizony Ikarus. Akármennyire nem tetszik az Ikarus-fanoknak, ez bizony egy Ikarus, nem CRRC. De Alfa Busznak is nevezhetnénk.

Előzmény: extrémgörkoris (28326)
robbanómotor Creative Commons License 2022.06.29 0 6 28327

Ez az "itt már mindenki Petőfi Sándor" tipikus esete, hiszen az egész magyar buszgyártás egy best of válogatás a különféle Ikarus-részletmegoldásokból. Ha nagyritkán Econellen utazok, akkor is elvigyorgom magam, hogy jé, hát ez tiszta Rába Contact vagy Ikarus C56 egyik-másik ponton, meg hasonlók. :D Most, hogy ezt mondtad, tényleg olyan hatást kelt a 120e, mintha a tervezőjének lett volna köze a 412-eshez fejlesztéséhez bő negyedszázada. 

Előzmény: extrémgörkoris (28326)
extrémgörkoris Creative Commons License 2022.06.29 0 8 28326

én amúgy tökre a 412-est érzem benne... 

 

Előzmény: eric35 (28325)
eric35 Creative Commons License 2022.06.29 0 3 28325

Az esélyt azért adjuk meg nekik...

 

Ezek a gépek csak a nevükben Ikarusok, ez igaz. De buszok, ráadásul új buszok, remélem, a céljuknak meg fognak felelni.

Az anno itt vendégeskedő prototípus kocsin utaztam, ha kijavították a gyermekbetegségeiket, elfogadható járművek lesznek.

Előzmény: D 20 (28324)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!