Egyelőre nem épül az intermodális csomópont, és részleteiben valósulhat majd meg. Szintén halasztva az Auchan-körforgalom kivitelezése, de ez még esetleg idén elindulhat. A Sárkeresztúri út jelenlegi részleges - félpályás - lezárása erősen érinti már most is a 12-es és 15-ös vonalcsaládot. Eközben mától teljesen lezárva kb. két hónapra a Mátyás király krt. északibb része, terelve az öszes erre közlekedő autóbuszjárat.
34-esre szoktak beforogni, igen, hát ugye hétvégén kevesebb a 43/44, aztán ilyenkor így vegyesebb a feladat. Az ajtók egy kicsit túl dallamosak egyelőre :D ..de talán ez olyan gyermekbetegség még, amit orvosolni fognak. Egy enyhe hangeffekt nyíláskor bőven elég lenne. A hátsó ajtóknál. Az, hogy az első ajtó is zenél minden nyitáskor, ahol utas sem szokott lenni belül - ez tényleg enyhe túlzás. :) De hogy a leszállási szándék jelzésekor (gomb megnyomásakor) szintén van egy kis hangeffekt, az mondjuk nem is rossz ötlet.
Ily módon már nagyon sokkal nem bővítjük a dunaúji eszközparkot, van még Fehérváron kemény egyszem Localo. :) Ám ha folytatódik az eddigi átcsoportosítási kurzus, akkor lehet még, hogy 052 is arrafelé köt ki. De nem elképzelhetetlen az sem, hogy Citaro-któl fog első körben megválni a megyeszékhely, ez a folyamat már elkezdődött egyébként is (nemrég MZN-716, NAU-263, de korábban csuklósfronton is MZF-203, MZN-717).
Mivel jelenleg MZN-720 és NNS-221 helyére álltak be, így valóban egész nap 43/44-esen járnak majd holnap is előreláthatólag, ezen kívül TGJ-493-nak elvileg hajnalban lenne 13Y és 15Y menete, amúgy az említett 8.40-es 17-es fordulója, TGJ-492-nek pedig még a 17.30-as 17-es.
A 43-as és 44-es három kocsijából kettő lett villanybusz. Ha működik a papírforma és jó az értesülés, akkor ezen felül Csapó utcából 8:40-kor és 17:30-kor mennek még egy kör 17-est.
Az árnyék iránya miatt a felvétel biztosan délelőtt készült, ezen belül is 10 óra előtt valószínű. 2-es járat délelőtt csak 1, és ha jól emlékszem akkor osztott fordán volt. Ez is lehet szűkítő feltétel, persze azért kérdés, hogy esetleg tartalékként lehetett kint másik is.
Oké, hogy nincs pénz hálózatfejlesztésre 'Fehérvárott, de olyan dolgokat miért nem lépnek meg, amik nem (vagy alig) kerülnének pénzbe?
Például használatba lehetne venni a már kész megállókat (Verebélyi u., Halász u., a Prohászka úti új megállópár), vagy újat létesíteni és egy régit felhagyni (József A. u.).
Össze lehetne kötni a Béla u. és a Kassai/Nagyszombati végállomást (elvégre út van a kettő között...), és hurokforgalmat kialakítani Öreghegy északi részén.
Most hétvégén van egy 26-os óránként, meg egy 26A óránként, ha hurokban járnának, félóránként lenne a térségben busz - gyakorlatilag minimális ráfordítás mellett. Az meg az utasnak kb. mindegy, hogy a hurok melyik irányból kerül éppen bejárásra...
Valóban Bim-bamozik, csak az a baj, hogy ajtónyitás előtt is elfütyürészi a dallamot és csak utána nyílnak az ajtók, utasok pedig reflexből már tekintenek is fel, hogy jeleztek-e amiért nem nyílik még az ajtó.
Ráadásul mindegyik ajtónak külön indításjelzője van, amik nincsenek is szinkronban egymással, így ha a vezető nem egyszerre nyomja le az ajtónyitó/záró gombokat, hanem egyesével egymás után, akkor ahány ajtó annyiszor fedik egymást késlekedve a dallamok, kicsit katasztrófális élmény a fülnek.
,,Azt lehet tudni, hogy miket váltanak ki, vagy egyelőre nincs még ekkora bizalom feléjük?"
Ahogy szokott lenni, valószínűleg azt a menetet követi majd. Először a három 43/44, utána meg mondjuk jöhet a 22-32 vonalakon, illetve 12A-35-ösön futó öt jármű (szumma 8), valamint a 17, 31, 42, a maradék tizenkettedik pedig kerülhet akár a 30-asra vagy a 38-asra, tippem szerint inkább az előbbire. A bizalom egy másik dolog; amíg bejáratódnak, kiderül a megbízhatóság és egyéb kérdések, addig ugyanennyi vagy megközelítő számú kocsi borítékolható, hogy nem fog kivonásra kerülni (már csak azért sem, mert darabszámban effektíve szóló tartalék nélkül megy a Volán helyi üzeme egy ideje).
Jól érzed. Mindenki átcímkézett kínaizza szerencsétlen 120e-t, pedig az eredeti CRRC-hez már nem sok köze van. A homlokfal és a hátfal egyes elemei, a padló, a futómű és a hajtás, ezek maradtak benne az eredeti CRRC-ből. A busz váza, a beépített alkatrészek zöme bizony Ikarus. Akármennyire nem tetszik az Ikarus-fanoknak, ez bizony egy Ikarus, nem CRRC. De Alfa Busznak is nevezhetnénk.
Ez az "itt már mindenki Petőfi Sándor" tipikus esete, hiszen az egész magyar buszgyártás egy best of válogatás a különféle Ikarus-részletmegoldásokból. Ha nagyritkán Econellen utazok, akkor is elvigyorgom magam, hogy jé, hát ez tiszta Rába Contact vagy Ikarus C56 egyik-másik ponton, meg hasonlók. :D Most, hogy ezt mondtad, tényleg olyan hatást kelt a 120e, mintha a tervezőjének lett volna köze a 412-eshez fejlesztéséhez bő negyedszázada.