Keresés

Részletes keresés

Il Leone Creative Commons License 2020.03.06 -1 1 323604

Ehhez képest készülnek ott fővizsgák.

 

Ehhez képest a CAF és a DWA kocsik hány százaléka áll?

 

Ott már a napi üzem is gondot okoz, úgy tudom.

 

Az állami vasútvállalatot és pl. az aradi járműjavítót válasszuk szét, a RegioJet-nek csináltak ott kocsikat, ha jól tudom.

Előzmény: r1232 (323601)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2020.03.06 0 3 323603

"Érdekes, hogy Ausztriában, Németországban, de még a közeli Szlovákiában és Romániában sem okoz gondot a 20+ éves kocsik alkatrészellátása," 

Mert lehet hogy nyugaton, 12-18 évente főjavítják a kocsikat.

Vagy az is lehet, hogy használtan eladják valami madárnak, aki még örül is neki.

Ugye milyen jó a pl schlieren kocsi az analóg (=1985-ben elavult) csúszásvédelemmel.

Ez a kocsi már tényleg nem okoz gondot Ausztriában....

 

Előzmény: Il Leone (323600)
Zahnrad Creative Commons License 2020.03.06 0 2 323602

https://www.vg.hu/gazdasag/gazdasagi-hirek/tiz-even-belul-minden-masodik-busz-kornyezetbarat-lehet-2093331/

 

,,Kiemelte a Zöld Busz Programot, amelynek lényege, hogy azokon a településeken, ahol a lakosság száma meghaladja a 25 ezret, 2022-től már csak elektromos buszt lehet üzembe helyezni. Az államtitkár szerint mindez azt jelenti, hogy tíz éven belül a nagyvárosokban minden második busz környezetbarát lesz."

 

És mihez képest? A gőzmozdonyhoz képest?

r1232 Creative Commons License 2020.03.06 0 3 323601

nincs rá szándék, hogy Dunakeszi szerepet vállaljon.

 

Ehhez képest készülnek ott fővizsgák.

 

Romániában sem okoz gondot a 20+ éves kocsik alkatrészellátása,

 

Ott már a napi üzem is gondot okoz, úgy tudom.

Előzmény: Il Leone (323600)
Il Leone Creative Commons License 2020.03.06 -1 0 323600

Ehhez képest Dunakeszi helyzetéről és hónapok lebegtetett jövőjéről egy büdös szót nem írnak, pedig ez a Z1 és Z2 személykocsi fővizsgái vonatkozásában mindig is igen fontos szerepet játszott/játszik/játszana... Ehhez láthatólag hiányzik az a fene nagy bátorság.

 

Nem tudom milyen bátorság kellene bármihez is, nincs rá szándék, hogy Dunakeszi szerepet vállaljon.

 

Emellett a szakmai tudás hiátusa is jól látható, fogalmuk sincs, hogy a 20+ éves kocsik alkatrészellátása milyen beszállítóoldali problémákkal terhelt (ez nem csak a fenti kocsikra igaz) és hogy a Mórickaként támadott IC+ program többek között pont az ebből a helyzetből való előremenekülés is.

 

Érdekes, hogy Ausztriában, Németországban, de még a közeli Szlovákiában és Romániában sem okoz gondot a 20+ éves kocsik alkatrészellátása, sőt a MÁV érintett személykocsijainál korosabb Eurofima kocsik felújítása sem okoz gondot.

 

Ha az országhatáron belül nem megy, akkor lehet érdemes lenne felkeresni külföldi kocsijavítót/gyártót.

Előzmény: rm40 (323207)
attus germanicus Creative Commons License 2020.03.06 0 0 323599

A Bonn-Siegburg térség új buszai. Összesen 66 hibrod autóbuszt szerzett be az RSVG közlekedési vállalat, 19 millió euró értékben. A szóló buszok motorja 206, a csuklósoké 243 kW. 

A beszerzésről két közleményt adtak ki (több hét eltéréssel), az elsőnek a fele, a másodiknak a 90%-a arról szól, hogy mennyivel csökken a szálló por és főleg a CO2-kibocsátás az új buszok üzembe állításával. 

Az RSVG képei.

 

Dreamy Creative Commons License 2020.03.06 0 2 323598

Mint ahogy azzal sem, hogy a metrófelújítás kezdetére már vissza legyen építve a villamos a Bajcsy-Zsilinszky útra.

Előzmény: Dreamy (323596)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.06 0 0 323597
Dreamy Creative Commons License 2020.03.06 0 0 323596

No igen, az infrastruktúra ehhez most elégtelen, felsővezetéket is ki kellene húzni, és új trolikat is vásárolni. Nyilván nem gondoltak erre az eshetőségre.

Előzmény: 18-09 (323595)
18-09 Creative Commons License 2020.03.06 -1 0 323595

A Deákig történő hosszabbítás is elviszi a "korszerű" csuklós trolibuszok harmadát. Emiatt a 75, 77, 81, 83 vonalakon több magaspadlós vagy megbízhatatlanul működő MAN* troli lesz kiadva. 

 

*a kiadás 6 járművel számol a 9-ből (eredetileg 15 darab volt) és ebből szerencsés esetben 3-4 fejezi be a napot. Borítékolható, hogy pl a 81-esen akár tisztán GVM üzem is előfordulhat majd emiatt. Persze, ez nem tragédia, csak ezt magyarázd meg azoknak, akik várják a "lapos" trolit... 

Előzmény: Dreamy (323594)
Dreamy Creative Commons License 2020.03.06 -2 0 323594

"A két lezárt állomás környéke a sűrű követésű belvárosi felszíni járatokkal - a megszokottnál gyakrabban induló 2-es villamossal, a kiskörúti járatokkal és a Rákóczi úti autóbuszokkal - továbbra is elérhető marad. A Ferenciek tere lezárásával a Buda felől érkezőknek, illetve a Buda felé továbbutazóknak a BKK új utazási irányokat ajánl, a többi közt a megszokottnál sűrűbben induló 4-es és 2-es metrót. Az Arany János utca metróállomás lezárásához kapcsolódóan a 72-es és a 73-as trolibusz útvonalát meghosszabbítják a Deák Ferenc térig."

Ha a Kálvin térig hosszabbítanák meg a két trolivonalat, akkor valamennyire a Ferenciek tere állomást is pótolhatnák, és akkor egyáltalán nem kell pótlóbusz. Bár most nézem, hogy nem is szólnak állomáspótló buszról. Akkor meg pláne jó. Sőt, most már igazán összekapcsolhatnák ezt a két trolivonalat véglegesen a 83-assal, és akkor valamennyire ezek pótolhatják a később is kieső metrószakaszokat.

trizs77 Creative Commons License 2020.03.06 -1 0 323593

Debrecenben  a város polgármestere Papp László a Facebookon közölte a város lakóival, hogy elővigyázatosságból naponta fertőtlenítik a DKV tömegközlekedési eszközeit.

 

A koronavírus-fertőzéssel kapcsolatos helyzetet és a hazai megjelenést értékelve úgy döntöttünk, hogy újabb intézkedéseket vezetünk be Debrecenben.

Arra kértem a DKV Zrt. vezetését, hogy intézkedjenek valamennyi közösségi közlekedési eszköz – autóbuszok, trolik, villamosok – esetében a naponta történő fertőtlenítés elvégzéséről

írta.

vrobee Creative Commons License 2020.03.06 0 2 323592

Egyetértek, hogy nem döntő szempont: ilyen az utóbbi tíz évben talán kétszer volt. A 2-es a legnagyobb árhullámok tetőzését leszámítva "tengeralattjáró-üzemmódban" szokott közlekedni :)

 

Ellenben az aluljáró fölötti forgalom évi sokszor megáll tüntetések, rendezvények, delegációk, akármicsodák miatt.

Előzmény: rm40 (323587)
vrobee Creative Commons License 2020.03.06 0 2 323591
trizs77 Creative Commons License 2020.03.05 0 0 323590

Komárom helyi járatra 1 db elektromos busz rendel.

 

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:107325-2020:TEXT:HU:HTML&src=0

 

 

Racilaci Creative Commons License 2020.03.05 0 2 323589

Egy érdekes cikk, ami egy dolog miatt idevaló: a módszertan szerint mindenből többet tudunk megvenni, mint 1989-ben (5-50%-kal), kivéve a BKV-jegyet. Abból 50%-kal kevesebbre futja most egy átlagos keresetből.

 

https://24.hu/fn/gazdasag/2020/03/05/rendszervaltas30-atlagnyugdij-atlagkereset-inflacio-forint-valuta/

rezignált Creative Commons License 2020.03.05 -1 2 323588

a) elég nehéz elképzelni olyan jövőbeli helyzetet, amikor a naponta Budapesten a Dunát keresztező kb. 600 000 gépkocsiból pont az a 25 000 nem talál magának helyet, ami most a Lánchidat használja és a város eleve súlyosan helyhiányos legközepén halad át (főleg úgy, ha időközben megépül a Galvani híd)

 

b) ha valamilyen vad okból mégis hirtelen autókkal akarnánk használni a Lánchidat, ezt akkor is megtehetjük, ha nincs villamosalagút, hiszen a buszok miatt sávok akkor is lesznek

Előzmény: royal kasztni (323584)
rm40 Creative Commons License 2020.03.05 0 3 323587

Emellett egy abszolút nem döntő szempont, de talán érdemes említeni: a felszíni vezetés mellett árvíz idején a szakaszos lezárás talán elkerülhető.

Előzmény: vrobee (323572)
Villámhetes Creative Commons License 2020.03.05 0 0 323586

Azt tudja valaki mennyibe került a budai oldal felújítása?

Előzmény: royal kasztni (323585)
royal kasztni Creative Commons License 2020.03.05 -1 1 323585

A másik hogy új villamos pályát építeni se sokkal olcsóbb mint felújítani az alagutat.

 

Nem lehet akkora ár különbség ami józan ésszel megindokolná a visszafejlesztést.

Előzmény: vrobee (323572)
royal kasztni Creative Commons License 2020.03.05 -2 1 323584

És ha nem válik be a Lánchíd forgalomcsillapítása ? Akkor ott álnak egy betemetett alagúttal...

Előzmény: vrobee (323572)
Fzolee Creative Commons License 2020.03.05 0 0 323583

Nagyvasuti is van, meg ha magasperonban gondolkodsz, akkor is.

Előzmény: 7-es troli (323582)
7-es troli Creative Commons License 2020.03.05 0 0 323582

Tisztában vagyok vele. Csak ugyebár a mostani hatalom nagyvasuti járműveket akar venni ezekre a vonalakra, ezért hoztam föl, mennyivel jobb lenne a linkelt járműhöz hasonló vonalat követni.

Előzmény: Fzolee (323581)
Fzolee Creative Commons License 2020.03.05 0 0 323581

Ezesetben eleg sok megfelelo jarmu letezik.

Előzmény: 7-es troli (323580)
7-es troli Creative Commons License 2020.03.05 0 0 323580

Lehet ugy kellett volna fogalmaznom, hogy emelt peronnal akadálymentes a jármű. ☺

Előzmény: 7-es troli (323579)
7-es troli Creative Commons License 2020.03.05 0 0 323579

Úgy értem, emelt peronhoz kompatibilis, es ott ap-ként funkcionál. Mint a budapesti metrók pl.

Előzmény: L45H (323577)
ifj Nagy Gábor Creative Commons License 2020.03.05 0 4 323578

ad.2. Ha csak a 0,1%  olajat enged ott a talajba, annak a mennyiségnek mint a tőle 22 méterre elhaladó hajók, akkor róla 44 cikk fog megjelenni a napi 111 hajóról meg egy se.

 

Nem is véletlenül, mert (amellett, hogy a parti szűrésű kút azért nem 22 méterre van a hajótól) egyrészt éppen az a lényege a parti szűrésnak, hogy a minimum 30 napos átszivárgás során a talajban sokminden szűrődik és elbomlik, másérszt meg a kőolajszármazékok jelentős része a víznél könnyebb fajsúlyú, így a vízfelszínen vonul le és eleve oda se kerül.

Előzmény: trizs77 (323534)
L45H Creative Commons License 2020.03.04 0 0 323577

Ez mitől AP?

Előzmény: 7-es troli (323576)
7-es troli Creative Commons License 2020.03.04 0 0 323576

Bilibe lóg a kezem... pedig lehetne normális járműveket (padlomagassag,ajtók száma,utastér elrendezés, végig ap) is venni új hévként:

 

https://m.youtube.com/watch?v=jXT9wl4CGdc

Előzmény: Közlekedésguru (323459)
7-es troli Creative Commons License 2020.03.04 0 0 323575
Előzmény: 7-es troli (323574)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!