A Révfülöpöt nagyon hangsúlyosan mondták nekem, a történet első kézből származik. Egy interjút készítettem egy nyugdíjas vasútmérnökkel, aki a szombathelyi terület biztberosztályát vezette akkoriban és kollégájával vizsgálta ezt az esetet. Ezt azért emelte ki, mert nagyon nehezen tudták meghatározni a baleset okát. Végül az vezetett a helyes megfejtéshez, hogy a forgalmista említette, hogy nem égett a váltó fehér fénye a biztber pulton... Innen sikerült visszajutni a váltóhajtóműig...
Viszont biztos, hogy ott történt, nem Révfülöpön, és ez volt a kérdés. Az oka is egészen más volt, mint az általa leírtak. Az vagy egy másik baleset volt, vagy így születik a legenda. Egyik sem kizárt.
"A balesetet amúgy az okozta, hogy a háromfázisú váltó-állítómotor egyik fázisa kiesett és ez hamis végállásjelzéshez vezetett. " Ez érdekelne részletesebben és pontosabban ha lehetne! Köszönöm!
1986.07.15. Zánka-Köveskál Kitérőhiba miatt siklott ki a Délitől Tapolcáig közlekedő 19712 sz. személyvonat 8 kocsija. 6 utas megsérült. A pályaelzárás miatt az esti órákig autóbuszok közlekedtek Révfülöp és Balatonakali-Dörgicse között.
biztos, hogy ott történt és nem Révfülöpön?
A balesetet amúgy az okozta, hogy a háromfázisú váltó-állítómotor egyik fázisa kiesett és ez hamis végállásjelzéshez vezetett.
A hozzászólásokat biztos nem a 7306-os utasai írták! Értem hogy megunta az életét, meg biztos rossz volt emberünknek, csak éppen kb. 500 embernek sikerült elb@sznia az estéjét! A mozdonyvezetőt, és a helyszínelőket nem számolva... :(
A 7306-os tegnap este 21:16-kor indult el Bp-Keleti pu-ra.Tegnap este én is ott múlattam az időt Bcsabán 4-ik vg-on levő Bz206+Bzx felállású 37048-as vonattal.Nekem szerencsém volt a 736-os csak 30 perc késést okozott.A szokásos 12ó30 perces szoli szokás szerint meg volt.
Szia, köszi az információt. Szerintem jobban tetted, hogy nem maradtál ott tovább... További fejlemények gondolom a Közlekedésbiztonsági Szolgálat által lesznek közzétéve, hátha valaki tanul is belőle, mert ideje lenne... Bár utoljára a Fradis siklást említik 09.20-áról.
A mai napon Murony és Békéscsaba között gázolás történt, az esti órákban... Én a 7306-os gyorsvonattal utaztam volna Békéscsabáig, de a vonat csak Muronyig közlekedett. A gázolást egy személyszállító vonat követte el... Feltehetően a 7301-es gyors. De további infókat nem tudok, mert fél óra várakozás után meguntam, és hazavittek ismerősök...
Ha egyszer eugyanabból a rendszerből nem leveszek, hanem "feladok" energiát, akkor az nem az energia áramlási irányának megváltozása?
Az alállomáson csak akkor van ebben az esetben - azaz visszatápláló fékezéskor - energia irány változás, ha az általa táplált szakaszon összesen több a járművekről visszatáplált, mint a fogyasztók által felvett energia.
Az alállomáson megfordulhat az energiaáramlás iránya akkor is, ha kétoldalas táplálású a felsővezetékrendszer, és az egyik táppont országos hálózati feszültségének esése miatt a 25 kV-os hálózaton oda a másik táppontról energiaszállítás történik.
Ez utóbbi elkerülése miatt - mivel több helyen használnak kétoldalas táplálást - a "szabvány CSD" kitáplálásokban van visszáram védelem.
Tehát a védelem egyáltalán nem a BDV (vagy más jármű) haszonfékezésekor visszatáplált energiára érzékeny.
És - ezredes úr állításával ellentétben - a sturovói alállomás kitáplálásának visszáravédelmi lekapcsolása esetében messze nem fog az állomás elsötétülni és a hangos akkumulátorról üzemelni.
Sem a cseh. sem a szlovák alállomási védelmek nem érzékenyek a visszatáplált energiára. Arra viszont igen, ha az energia áramlási iránya megfordul.
Tényleg elmagyarázhatnád, mi a különbség a kettő között. Ha egyszer eugyanabból a rendszerből nem leveszek, hanem "feladok" energiát, akkor az nem az energia áramlási irányának megváltozása? Ha nem, akkor mi és mitől old le az alállomás?
UV, Ganz Ipari csuklós, Bengáli, és az összes régi villamos, az ellenállás mezőkön alakította hővé a fékezéskor keletkezett energiát. A modernebb járművek érzékelik a felsővezeték feszültségét, és ha a feszültség növekszik a fékezéskor (vagyis nincs másik jármű a szakaszban), akkor ellenállás mezőn melegíti el a keletkezett energiát.