Nem, az említett vezérlő és a 2 mellékkocsi 1992.07.09-én balesetezett, 2002.12.12-én selejtezték őket. Az általad említett Rákospalotai baleset 2004.02.16-án történt, a két résztvevő a Bmxt 006 és a BDVmot 014 volt.
23,37-kor a Polgárdi-Ipartelepekről visszjel nélkül elmenesztett Balatonfüredre tartó, két kocsiból álló 9738 sz. személyvonat 64 km/h sebességgel hátulról beleütközött a 195+60 szelvényben, Polgárdi bejáraton álló 79540 sz. üres dózátor szerelvénybe. Ennek két utolsó kocsija kisiklott. A mozdony B vége a jelzőkocsi alá fúródott. vezetőállása teljesen összetört. Mozdonyvezetője a helyszínen meghalt, 6 utas megsérült. A forgalom 8 órán keresztül szünetelt. A baleseten okulva a MÁV az összes vontatójárművére halogén fényszórókat szerelt és bevezette a fényvisszaverő zárjelzőket. Az M41 2159 1990.07.11-én selejtezésre került.
Még annyit kiegészítésként, hogy a kijáró 2111 sz. vonat a BDV 011+BDV 005 psz. csatolt egység volt. Ennek végébe szállt bele a körüljáró V43 1319. Az 1991.11.11-.én Vámosgyörk - Hort-Csány között leégett BDV 019 és a balesetes BDY 005 maradékait selejtezték az általad megadott időpontban és számon, míg a Szobon szerencsétlenül járt szerelvény Bmxt 005 psz. vezérlő, Bmx 22-05 008 és Bmx 22-05 009 közbülső kocsijait 2002.12.12-én érte utol a végzete.
Ha írásba is tudod adni, akkor esetleg megteszem. De 5 ember cserbenhagyásos gázolásában résztvenni, az ez után következő hercehurcát végigjárni és megélni épp idegekkel, nem biztos hogy vállalható. A részemről biztosan nem. Inkább bezárkózom a gépbe valahogyan.
Saját életének veszélyeztetésével senkitől nem várható el a megállás, vagy segítségnyújtás
Mégis miről beszélünk? Amikor elütök akárkit is, akárhányan vannak is, akkor még nem tudhatom, hogy 15 perccel később meg akarnak-e lincselni vagy sem! Ennek ismeretében (pontosabban nem ismeretében) is hajtsak tovább?
Én, ha bármi fenyegetés lehetősége megvan, csak azt tudom javasolni, hogy tovább kell menni, ha tudsz, kilométereket,
Mégis hogyan? Ha alattam van egy roncs, hogyan teszem meg? Akik esetleg még élnek benne, azokat is megölöm?
Mostanában két dolog kapcsán vettem elő a vasúti baleseteket. Egy most futni fogó cikksorozatom röviden megfogalmazva ember vs vonat szerencsétlen találkozásáról szól (a településen, ahol élek nemrégiben volt egy öngyilkosság, és annak kapcsán kezdtem el írni). Az 5-ös balesete meg azért érdekel, mert a BDVmotokról készítek egy "jubileomi" alkalmi cikket.
Ennek ellenére érdekel a felvétel. Ez az, amikor Rendező és Úp között két vonat egymásba rohant, vagy ez egy másik baleset volt?
OFF ..és eszembe jutott a Halas TV tavaly? őszi felvétele, mikor Pirtón forgattak az illegális szemét ügyében.Próbálták a riportereket kivenni a kocsiból, betörtek ablakot. Ők menekülőre fogták. Az operatőr videózott, a másik vezetett és közben a rendőrséget hívta mobilon, hogy üldözik őket (kihangosító nem volt). És, mivel Magyarországon vagyunk, egy buzgó hivatalnok feljelentést tett, a mobilozás miatt. Kisebb huzavona után és a normális rendőrök segítségével ejtették a TV -sek ellen a dolgot, persze azért előtte ment a macera. ON
Saját életének veszélyeztetésével senkitől nem várható el a megállás, vagy segítségnyújtás - így büntetőjogi felelősség megállapítására sem adhat alapot. Én, ha bármi fenyegetés lehetősége megvan, csak azt tudom javasolni, hogy tovább kell menni, ha tudsz, kilométereket, de közben hívni a rendőröket, mentőket, és majd a "karhatalommal" visszamenni a helyszínre. Ilyenkor tarthatod kezedben a telefont vezetés közben... :)
1992 07 09-én Szobon a kijáró BDVmot 005-be beleszaladt a foglalton körüljáró V43 1319. A kiégett BDVmot 019-esből újjáépítették, majd a két gép pályaszámot cserélt. 1994 08 12-én a BDVmot 019-et 005-ös számon selejtezték. A szilit meg 1997 01 21-én selejtezték. Forrás: www.lococlub.try.hu
Én a vizsgamunkának beraktam egy videót egy Rákosrendezői balesetről, az érdekel? Nem túl hosszú a felvétel, és sötétben készült, de rajta van a gépész kivágása. Persze csak megnézni tudod, másolni tilos.
Éppen egy cikket írok annak kapcsán, hogy a BDVmot-ok éppen 20 évvel ezelőtt álltak forgalomba. Azt tudom, hogy a 20 elkészült motorvonat közül ma már csak 19 van meg, mivel az 5-ös balesetezett 1994-ben, a 19-es kiégett, de csak a 19-est építették újjá. Aki tud valami infót az 5-ös balesetéről (hol és mikor történt), az írjon ide vagy a mail címemre info(kukac)hajtanypalya(pont)hu .
A cikk egy kis történeti áttekintés lenne egy helyi újságnak.