Most nemnagyon értelek... Abban a hozzászólásomban, amire reagálsz, nem is arról volt szó, hogy egy busz,illetve egy motor szar-e vagy sem. Vagy hogy én minek minősítem. Hanem arról, hogy vezetnek egyesek.
Jóll értem, 3 mp alatt 50km/h-ra gyorsul álló helyből? Azt majd akkor hiszem el, ha látom, főleg egy Rába D10-es motortól. Mert az kb azt jelentené, hogy 12-15 alatt 100-ra gyorsul. AMi még egy átlagos személyautótól is jó teljesítmény.
Hidd, el, hogy amelyikre azt modnom, hogy szar, az szar is. Mert nem egy és nem kettő utazás után állítom ezt. (ha épp ezt állítom) Nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy a zalai 395 ösök ide tartoznak. Vezethetné azokat a Schuamcher is, azok akkor sem mennének.
Volt alkalmam jóideig járni a világ talán leglustább típusával. Nem egyszer megjegyezték csodálkozva, hogy így megy ez a busz? És volt olyan is, nevezzük nevén D10-el rendelkező busz, amelyik helyből felszáll (~3 mp az 50-ig) és nyugodtan lehetett volna fikázni, hogy milyen lusta (a sofőr)... Az, hogy te outsiderként szarnak minősítesz egy motort, az még nem jelenti azt, hogy szar is.
....Setra-val sem,pedig egyik elsődleges márka a szememben...
Gondolom a Scania az első... :) Credokban csak annyi a jó, hogy újan nem túl drágák, olcsó hozzájuk az alkatrész, és helyben van. CSak győrig kell elmenni értük. Ennyi. Amúgy már nullkilométeresen széthullóban vannak :) A setra meg azért csak setra :)
Nekem sajnos nem volt szerencsém menni vele,sőt megmondom őszintén nagyon még Setra-val sem,pedig egyik elsődleges márka a szememben.Jajj,krédó fanok őket hagyjuk mert a krédó az egy más kategória,az ilyen elit kategóriában sosem lesz;)
Nagyon-nagyon jó busz. Kényelmes ülések, semmi zörgés a szar úton. Nem is megy rosszul... De főleg azok a szürke MAN dísztárcsák néznek ki rajta jól rajta elöl :)
Credo-fanoknak kellene egyszer kipróbálniuk.... :)
"A GTE-341 Keszthelyre került, de a "fordája" nem változott, szentgróti különjáratos kocsi volt, most végre kapott egy neki való feladatot a (Zalaszentgrót) Keszthely - Budapest buszjárat képében."
Szentgótról indul reggel keszthelyre, majd keszthelyről pestre?
Akármennyire is hihetelenül hangzik számodra, ez a vonat nem a Pécsről Szombathelyre utazóknak van kitalálva. Ezzel a vonattal pl. Tapolcáról Keszthelyre, vagy Keszthelyről Kaposvárra utaznak, végig szerintem csak vasútbarátok utazzák a vasút iránti szeretetükből :-)
Pl. az egykori Lenti - Gyula buszjárat sem a két város közti közvetlen utazás céljából lett kitalálva, talán ha havonta egy-két ember végigutazta a vonalat. Sokkal inkább a városközi közlekedésben töltött be fontos szerepet, utaztak vele pl. Lentiből Zalaegerszegre, vagy éppen Szentesről Kiskunfélegyházára.
A GTE-341 Keszthelyre került, de a "fordája" nem változott, szentgróti különjáratos kocsi volt, most végre kapott egy neki való feladatot a (Zalaszentgrót) Keszthely - Budapest buszjárat képében.
Rövid időn belül az utasok is elfelejtik. Főleg ha így fejlődik a buszközlekedés Zalában, mint az elmúlt két évben:-)
"S az árat se ahhoz hasonlítsukmert"
Valóban nem szükségszerű hasonlítani, hiszen a buszon jóval olcsóbban, jóval jobb szolgáltatást kap a kedves utas.
"emlékezz,hogy monor-21 azt i írta,hogy szerinte az emberek nagyrésze át fog menni a kötöttpályásra,még olyan helyeken is,ahol jóval kedvezőbb a busz megállása,s járatsűrűsége is..."
Ezzel nem teljesen értek egyet.
Szerintem ezt nem lehet így, általánosítva kijelenteni.Kismillió tényezőtől függ...
"vajon hogy vélekednének,s istenítenék a gumikereküket itt Zalában,ha az ezredforduló előtti állapotok lennének?"
A Zeg-Bp vonalon a jelenlegi menetrend 1997-től így van.
Ezek után eszébe jut valakinek Pécsről Szombathelyre vonattal utazni? Mehetne akkor már Pest felé is. Lehet hogy hamarabb odaérne.... Pécs-Bp 2:45 perc, Bp-Szombathely meg 4 óra. Lehet, hogy időben rövidebb :) Ennyit a vonatokról..
Ma 2 órakor megint "ellepték" a Zalás buszok a népliegetet. :) Újabban már 7 kocsi. Azt hittem, az új járat indulásával megszűnik a péntekenkénti rásegítő keszthelyre. De nem... JWC-940 indult az "állandó járatban", ZVR-102 a másodrészeként, GTE-341 meg a gyorsjáratban. Jobbnál jobb buszok, szegény fehérváriak alig tudják eldönteni, melyikkel menjenek :)
GTE-341 szentgróti busz volt... Most hogy ott megszűnt az igazgatóság, a buszok is átkerültek egerszegre és keszthelyre, vagy ennek a x7:30 Bp-Keszthely járatnak is van köze szentgróthoz (hasonlóan a vasárnapihoz)?
Három útvonalon van közvetlen vasúti összeköttetés Pécs és Szombathely között. Ezek közül az emlegetett vonat a Pécs - Szentlőrinc - Dombóvár - Kaposvár - Fonyód - Balatonszentgyörgy - Keszthely - Tapolca - Sümeg - Celldömölk - Szombathely útvonalon közlekedik.
/ "más: vajon hogy vélekednének,s istenítenék a gumikereküket itt Zalában,ha az ezredforduló előtti állapotok lennének? (autópálya sehol,vaspálya meg még 100as a 80 helyett)"
A "kedvencem": a 16:00 Bp.-Nagykanizsa busszal indulok. A Kosztolányiról 2 óra alatt Balatonfenyvesen vagyok (151km). Itt átszállok egy offtopic kötöttpályás közlekedési eszközre, ami a hátralévő 26km-t 40perc alatt teszi meg. Ez a Pécs-Szombathely "gyors"vonat. Erre nemhogy a "gyors", de még talán a vonat név is megtisztelő...
Pár éve még sokkal jobb volt a helyzet. A buszközlekedés - ez különösen igaz a Zala Volánra - viszont errefelé egyértelműen fejlődik, a helyközi is, de főleg a távolsági. Én alapvetően vonatpárti vagyok, és sajnálom, hogy buszokkal kell ellátni a vonat feleadatást (távolsági közlekedés).
Kérlek felejtsd el Te is már azt a sz@r IC-t... én remélem,hogy jövőre már eltörlik a vonalról...
S az árat se ahhoz hasonlítsukmert a többség ne azzal a kétbetűssel megy...
Az árkiegészítés érdekes lesz,de emlékezz,hogy monor-21 azt i írta,hogy szerinte az emberek nagyrésze át fog menni a kötöttpályásra,még olyan helyeken is,ahol jóval kedvezőbb a busz megállása,s járatsűrűsége is...
más: vajon hogy vélekednének,s istenítenék a gumikereküket itt Zalában,ha az ezredforduló előtti állapotok lennének? (autópálya sehol,vaspálya meg még 100as a 80 helyett)
A viteldíjkorrekciók után, a Keszthely-Bp táv egy diáknak vonaton(IC) kb. 1818Ft-ba fog kerülni, mig a buszon 1368 Ft-ba.
Ha valamilyen csoda folytán érvényt tudnak szerezni a 100+ projektnek, és a Keszthely-Bp buszjáratokat kivonják a közszolgáltatási szerződés alól, akkor a buszon 2735 Ft lesz a jegy(teljesár), mig a vonaton(IC) marad az 1818 Ft a diákoknak. Nem nagy különbbség...
"(vagyis: kötött rá közszolgáltatási szerződést), akkor aligha szüntetik meg :D"
Nem megszüntetik, hanem kivonják a közszolgáltatási szerződés alól. Ettől függetlenül a Volánok ugyanúgy fenntarthatják a járatokat, csak az állam nem fizet árkieget.
Viszont mint írtam, a Volánok saját döntésük alapján maguk is nyújthatnak üzletpolitikai kedvezményt.
"Májustól a kedvezméynek is egységesítve lesznek." Igen. Így lesz pl. közalkalmazottaknak 12x 50% buszra is :) A 33% viszont üzletpolitikai kedvezmény, ez csak a MÁV-on múlik, hogy megmarad-e... (Na ez most eléggé offtopic lett...)
"néhány távolsági járat után nem fizet árkieget" Ez azt jelenti, hogy nem kötnek rá közszolgáltatási szerződést... viszont ha most a minisztérium engedélyezett egy ilyen Keszthely-Bp. expresszjáratot (vagyis: kötött rá közszolgáltatási szerződést), akkor aligha szüntetik meg :D
monor-21 írta egy másik topicban, hogy a vasúttársaságok jelölhetik ki azokat a távolsági buszjáratokat, amiket úgymond "átvesznek". 1-1,5 órával hosszabb menetidővel aligha vehetik át... (bár ki tudja...)