Reggel fogunk menni, korai rajtot tervezünk. Energiai szelettel és löttyel is készülők, a múltkori Kékestető- Szarvaskő menésen- amivel részben erre a TT-re is készültem - beváltak. 2 literes tasakom van, 3 izotóniást viszek még mellé és persze vitaminok, kálcium, magnézuim tablették..csak elég lesz :)
Én a folyadék utánpótlást - a teljesítménytúrán - többször is úgy oldottam meg, hogy a túra előtt Olasz-kapuhoz kivittem palackban vizet és elrejtettem. (Behajtási engedélyem volt és onnan mentem fel, így útba esett.)
A Társad sokat fog segíteni, az biztos, bár újdonságok azért akadhatnak (pl.: 10 éve a nagy-Kő-hát kerítése). Azért javítani is lehet folyamatosan. Én 12x-nél megálltam, de mindig voltak új ötleteim.
Szóval, csak bátran! Nekem nagyon tetszett ez az ötlet (Bükk 900-as csúcsai) és szervezés!
Ne spórolj a vízzel, a hirtelen meleg nagyot üthet! Ha előző nap mentek fel, akkor menjetek Szilvásvárad felől, mert pl. a Fa-kút nyaknál ki tudsz depózni vizet. Ha aznap autóval, akkor mehettek Mályinka felé is, ekkor egy nem egész órányi kitérővel ugyanoda tudsz depózni.
Nem is készülök, a fő nehézség nekem a vízkészlet kérdése, mert 5 litert azért nehéz lenne elvinni, meg azt cipelni is kell felfelé is. Az edzettség talán meg van, reméljük bírni fogom ahogy terveztem :)
Mi nem a szervezett napon, hanem önállóan teljesítettük több részletben, gondolom, ti most 1-jén mentek a tt-re. Kövessétek a tömeget, de egy 9-szeres teljesítőnek nehéz újat mondani, hallgass rá :)
Víz csak Bánkúton van, a fennsíkon semmilyen vízpótlási lehetőség nincs.
Részletekben is küzdős túra, így egyben ne készülj könnyű menetre. :)
Bükk 900-on gondolom néhányan már jártatok, nekem a hétvégi lesz az első.
Közben ugye nincs ellátás, se vízvételi lehetőség. Vagy utóbbi esetleg megoldható forrásokból? Egyéb tanácsot, ajánlott útvonalat is szívesen fogadok, bár a társam egy 9-szeres teljesítő lesz, de minden négyzetmétert ő sem ismerhet :)
Meg is kaptad az 5 mínuszt mert nem értesz hozzá :D Én megnéztem egy képet..ha nem látom hol van fogalmam se lett volna..max belövöm hogy Bp környéke a szívecskés jelzés miatt.....de azt is csak azért mert olvastam róla máshol :)
Tegnapra az OKT Tapolca-Keszthely szakasza volt terítéken. Rövid beszámoló:
Fél kilenckor indultunk a tapolcai állomástól, felhős, hűvös időben. A MOL kútnál pecsételtünk, majd irány Lesenceistvánd. Talán a kedvező időjárás, illetve más utakkal szerzett tapasztalatom miatt, nem éltem meg a 77-es úton gyaloglást annyira szörnyűnek, mint ahogy azt többen mesélték. A Tapolca tábla és a főút elágazása közötti kb. két kilométeres szakasz csak a vészes (előtte van járda, utána meg mellékút), de mivel szinte végig egyenes, így jól belátható. A túrából mostanában kikerülő Zalaszántó előtti útszakasz, vagy a Sárvár-Hegyközségnél lévő bevezető rész szerintem rosszabb.
Lesenceistvándon a Coop-boltban kaptunk céges bélyegzőt (kocsma délelőtt zárva), majd irány a szőlőhegy. A Máté-kúttól már egészen alakult a kilátás, de a csúcspont egyértelműen a lesencefalui szőlőhegy, ahonnan szinte keresztmetszetében látni a Tapolcai-medencét. Innen indulva Vállusig szép az erdő. Elkezdett esni az eső, Válluson behúzódtunk egy kis színpadszerűség építménye alá a templom mellett, majd mikor csendesedett, újra elindultunk. Sajnos az eső sem volt rest, jött velünk, és változó intenzitással csapkodott minket a Festetics-kilátóig. A füvesebb részeken alulról is eláztunk. Sár csak kicsi volt, szerencsére. A jelzettség elég jó, Vállus után a szántóföldről letérés nem volt csak pontosan jelzett (de megtaláltuk). A kilátó szuper, érdemes felmenni - a felhős időben visszanézve a fenyvesekkel tarkított erdők felé, nem mondtam volna meg, hogy ez bizony a Keszthelyi-hegység. Alsógyenes felé a bevezető úton már fáradtunk, megint esett, sokáig nem volt járda sem - így értünk negyed ötre a vasúthoz. Jobb időben ide egy csobbanást terveztem, ez most sajnos elmaradt.
Eseménymentes hazavonatozás, ismét fogytak a kilométerek - ha minden jól megy, a hét végén majd irány a vértesi szakasz.
Én úgy tudom, pont ez az amit nem szabad tenni. A felszínnek van egy bizonyos ellenállása: a becsapó villám feszültségkülönbségeket hoz létre, az áram folyása így elindul a felszínen. Mivel a test fekvéskor nagyobb felületen érintkezik a földdel, és nem minden testrészed ellenállása ugyanakkora, van rá esély hogy a test egyik pontján belép, másikon kihalad az áram.
Abban az esetben viszont, ha zárt lábakkal leguggolsz (!), az ellenállásod (főként pl. egy gumitalpú cipőben) jóval nagyobb lesz.
Az 1982-es füzetre ráraktam a topográfiai térképet. Az OKT akkor biztos, hogy a felső erdősarok felé ment.
Piros szaggatott vonallal jelöltem a Kék kereszt nyomvonalát az alsó úton. Elképzelhető, hogy a legelső verzió 1977-ben ment itt alul, így Rockenbauerék is mehettek itt. Aztán a jelzés valamikor 1979-1982 között átkerült a felső útra.
Légy szíves, Nézz meg egy 1976-os füzetet! Kösz :-))
Az Avasi öreg tölgy és a Hidegkúti vh. közt a kék + az egy az egyben kék sáv volt, szerintem elég sokáig.
Szerintem a '82-es füzetben is ez van, és Rokiék is erre mentek, de erre azért nem mernék megesküdni, éppen az általad vázolt bizonytalanságok miatt, már ami a füzetek vázlatait illeti.
Ez ugyanaz a kategória lehet, mint Annyi baj legyen képe az erdősarok levágásáról. Ez a nyomvonal nem szerepel az 1982, 1988, 1992 és 1999-ben kiadott igazolófüzetekben sem és semmiféle turistatérképen sem.
Nem hinném, hogy 1988 után kirakták volna erre a talajútra a jelzést, hanem a belső nyiladékokon variáltak. Mivel 1982-ben még biztosan nem erre ment, ezért ezt is 1982-1988 közé lehet datálni, nagy bizonytalansággal. Eszerint a Kék sáv jelzéseknek legalább 27 éveseknek kell lenniük.
Ha csak elő nem kotrom a 1980-as évek Turista Magazinjait és valamelyikben találok valami erre utaló hírt.
A másik lehetőség, hogy jelentkezik valaki, aki 1982 és 1988 között teljesítette a Gérce - Káld szakaszt - természetesen ezen a KÉK SÁV jelzésen :-)
(Amikor 1991-ben teljes egészében, egyben teljesítettem az Országos Kéktúrát, akkor az 1988-as nyomvonalon (+ egy helyen kissé másfelé) kellett menni: ugyanis minden változást / akkori eltérést bejelöltem az akkori igazolófüzetbe).
Nektek legalább szerencsétek volt,aránylag volt víz is. Amikor ott jártam jó pár éve,egy aszályos őszön épp csak csöpögött valamit,pedig írtó szép,vadregényes részen van.
Igen Don Giovanni, :-) a Markazi-kapunál a zöld sávon kell elindulni Parádfürdő felé, majd abból kiágazik jobbra, egy jól kijárt ösvényen a zöld kör (forrás) jelzés.
Itt, a vízesés felett van egy nagyon veszélyes része az útnak, meg is fogtam mind a két ifjoncot, és tereltem őket amíg biztonságos útszakaszra nem értek. Magyarul a vízesés aljáig...
Hörpölin, igen, szépen végig fel van festve a jelzés, amely a kb egy 2-2.5 km-es kitérő után vissza is vezet a zöld sáv jelzésű útra.
Őszintén szólva, Hörpölin, én sem ismertem ezt a szép vízesést, olyannyira nem hogy csak mikor a képen látható táblához értünk akkor szereztem tudomást róla. " Vízesés?? Milyen vízesés lehet itt? Nézzük már meg vazze...!"
És ez kb így is hangzott el... :-))
Még valami:
Nem értettem hogy hogyan került ide olyan sok ember hirtelen, mikor az egész utunk során 1 azaz egy szem turistával találkoztunk, de később rájöttünk hogy Parádfürdő felől autóval kb 1 km-re meg lehet közelíteni a helyet ...sajnos.
Vagy én néztem be, vagy ti, de mintha nem látnám Gyula úr térképén a legegyértelműbb kéktúra nyomvonal-változást ami Káld környékén valaha is történt, mégpedig a kék + jelzést, amely egykoron teljesen a kéktúra része volt.
Bizonyítékaim eme tényre a nagyra becsült felek elé terjeszteném! :-))
Ennek sokkal inkább látom értelmét mint az általam csak szuper márió tanösvénynek hívott útnak ami a Csicsói eh.-hoz vezető útból ágazik ki és egy szemmel, szájjal, pöttyös kalappal rendelkező gombácska jelzi :D