tehát 60+30+40kiló plus a géps saját súlya(kb 30-50közt) plusz a pótkocsi fele(50-100-150) :s durván ahogyan nagyjábol számolgatok 200 kiló jutna kb arra a szerencsétlen első tengelyre :s én mondjuk nem kinlasztanám ki:s még belegondolni is rossz
Bár ez gép függvénye is vagyis anyagminőség, inkább vasöntvényházas gépekhez raknám a plusz súlyokat ... az aluházashoz nem merném :s én legalábbis... lehet van akinek ebben is nagyobb tapasztalata van én mint irtam az előzőben inkább fizikálisan ha belegondolok akkor annak nincs jó vége :s se csapágyazásnak nem használ...
Hogy én mennyire irigyelek , de nekem sajna nem lehet mostanság ilyenek csinálni .
Az asszonykám csak a jövőhéten lesz itthon . és addig velem van a PICIFIAM és Ő nem enged dolgozni , mert akkor neki is kell a szerszám ami apa kezébe van .
Űdv glaskasten köszönöm a jó infókat,a terra kerekeknek nem is figyeltem hogy szögletes a tengelye.A láncos felezőre azért nem gondoltam mert mint irtad is túl széles lenne a nyomtáv én ékszíjasban gondolkodtam már csak azért is hogy a konyhakerti nővények talajmunkáját is eltudjam végezni,a géppel legalábbis szeretném,ha sikerűl szerezni járókereket ,szeretnék venni hozzá egy sorközmüvelöt de ez még ráér. A pótkocsi fékezhető erre odafigyeltem amikor vettem,a szabadonfutós kerék bizony jó ötlet,igazad van,közuton nemigen akarom használni ugyanis a föld a lakás körül van, mert tanyán lakom.Mégegyszer köszi a sok hasznos tanácsot szerintem sokat tudok belölle a hasznomra fordítani.
végülis igen ezért irtam,hogy nincs a betonsúlyos dologgal kapcsolatba semmi féle tapasztalatom.... csak fizikailag,hogy mégis mire lehet számitani ...
Húúú hááát avval nincs tapasztalatom ,hogy betonnal kiönteni milyen lenne de szertintem nem kellene az egészet valahogy csak körbe valamilyen vastag betont mert ha ugy vesszük pl: egy 30 cm átmérőjű kerék és 10-15 cm széles abba durván egy 10-12 liternyi beton belemegyen aminek a súlya viszont durván 20 kiló lenne darabonként és a hajtóműházat kigyilkolná szerintem :((
Nekem nem tudom milyen tipusú a körmöskerekem de 8"-os és valami eke mélység állitó lehetett valamikor annak a közepébe van belehegsztve egy 6szöglető ház(valszeg terra méret) na ezzel én kitoltam mert volt itthol robikapatag és lebontottam róla a késeket azt az agyat ráhegesztettem és máris kompatibilis a kör tengellyel:) Tehát ami nemkem van az teli lemez kerék azza vannak ráhegesztve 30x2-es laposvas darabok "körömnek" nem én csináltam én kaptam ezeket méhbe akarták vinni én meg elkértem:) csak a tengelyt házasitottam:)
gondolom arra gondol,hogy mikor meg van rakva a pót akkor kapar a kerék én először arra gondolok,hogy a póton a tengely meik részén van??? mert vagy a billenési pontra vagy hátrább kell épiteni...
Ha meg a kerék a Körmös el is fog kaparni (tudom magamrol) mivel nekem sincs am robi kerekem csak amit a multkor csináltam de 8"-os körmössel vittem fát a szomszédba télen havas,jeges uton és felkaparta a jeget mind egy szemig:DDDD de talajon,gyepen kiváló a körmös kerék nekem legalábbis bejött:D két levél lovasborona az 5,5-es MTD-vel a pótkocsi után akasztva sztem jó teljesitmény :D semmi féle klassitó nélkül
a másik talajon a körmös keréknek kisebb a "megcsúszása" és jobb a gépkihasználtsága is :)
Tehát ha ugy van leveszem a fő méreteket:) de a platóméret ha megvan a többi jön magátol:)
én mondjuk annak vok híve hogy a kerekek a raktér alatt vannak bááár annival kisebb a raktér:s de a szélesség csökkenmég kisebb helyen elfér:)
(((Egyik haverom csinált motorkerekest háztáji koleszt alakitott át a rudat én csináltam neki hozzá 3/4-es vastagfalu csőböl de birt két évet megadta neki magát a gépen a motor:(
Bár már több mint 10 éves gép ésha valami dolgozott tavasztol őszig az biztos:) egy 375-ös briggs talán RK-02 asszem ))) Na lényeg az egészben nekem egy okbol nem tetszett hogy 70x90es platója volt:s az már nem is kicsi hanem pici:D azzal inkább csak a dülön volt jó "mikor gyorsulásit rendeztünk " 3an 4-en összefogtunk:DDDDD és ugy ... de a 3,5-es MTD gyorsabbnak bizonyult alaphelyzetben mint ez én 5,5-es MTD-m de a regulátorr rudhoz pont ugy érni lábbal mint egy gázpedál szóval ennyi röviden :DDDDDDDDDDD
Jó kis gép ez! Megvan az erő is benne, jó felé mennek a gondolatok a fejlesztés terén! Én mindenképpen 5 x 12-es kerékben gondolkodnék. Azért, ha a NET-en lesz lőve, figyelni kell a tengelyre, mert ugyebár a KF kihajtása hengeres, viszont ebben e méretben gyakori a szögletes tengely is. Aztán lehet barkácsolni. Sebességfelezőben én láncosban gondolkodnék, ha nem zavar az, hogy a nyomtáv minimum 65 cm lesz. De legalább stabilabb, s ez az eredeti kihajtást kíméli. Legnagyobb előnye, hogy kb. 27 rugóért újat lehet vásárolni, míg más márkáknál ez alaphangon a 40-et nyalja. Ja, még kb. 10 kilóval növeli a gép tömegét.
A kiskocsi nem tudom, fékezhető-e? Ha igen, akkor én racsnis kereket - amiben van szabadonfutó - vennék, olyat, amit zárni is lehet.
Nem hátrány, ha a vontatmány tömegét gyakorlatilag nem a hajtásház csigatengelye fogja meg, mert az ugye a terhelést átpakolja a csapágyakra, hajtásházra, stb. Ráadásul ott van még a bronzkerék a kihajtásnál, no, ő sem örül ennek, az ára meg 10 rugó körül van...., azután a csigatengely meg egyebek. Mindenképpen segítenék a gépnek a fékkel, bár nem tudom, milyen terhelés lesz rajta.
Ha közúton lesz használva, a kocsit meg kell nézni, megfelel-e az előírásoknak. A fórumon megtalálható. ( Rögzítőfék, világítás pl. kötelező.)
Az alvázrol nem tudok fotót de a komplett futórol igen:) még a nyáron készültek a képek de azóta is ilyen állapotban van vigyázva van rá Na hát Ő:D lenne az a nyáron újitottam fel:))) műszaki minden rendben van rajta a két gyári "zetor"lámpa helyett kapott két 10x10-es futó lámpát uj cicaszemeket kábelt,gumikat szilent probléma nem volt mert a futóműve k...a jó állapotban van :))) tehát mindent nem futott sokat az előtt se mikor megvettem talán 1000km-t az előző tulajnál nagyon meg volt kimélve jó helyen volt az ex tulaj Oktatóm volt :) tehát jól ismertem... nálam se futott 2000-nél többet :))) mióta uj gumik vannak rajta azóta még 500at se elvittam vizsgára annyi volt jóformán:) Tehát nem nagyon használom inkább hobby utánfutónak van nekem a trabant után:) Találkozó kisebb bevásárlásra stb...
Üdv mindenkinek eddig csak olvasgattam a hozzászólásokat,jó hogy van egy ilyen fórum ahol sok mindent meg lehet beszélni.Nekem egy Szentkirályi kapálógépem van Honda gcv190 es motorral,jó kis gép legalábbis nekem még nem volt vele problémám.Tavasszal lesz két éves egy kis gyümölcsös talajmunkáit és a lakás körüli füvet vágom vele.Nemrégiben vettem egy kispótkocsit hozzá igaz nem gyári de hozáértö ember készítette,járókerekem még nincs hozzá,ezért kértem kölcsön egy ismerősőmtöl kereket de csak körmös volt neki.Kipróbáltam jól is müködik csak az a proléma hogy ha trhelem hamar kirúgja magát,na ebbe szeretnék tanácsot kérni.Nézelödtem a neten járókerekek után de szerintem a gyári 400-8 as kerékel is ez lenne a probléma,én egy terra kisgép kerekére sebességfelezőre és súlyokra gondoltam.Ha valakinek van már ilyenben gyakorlata tanácsát szivesen elfogadom.Elöre is köszönöm .
Jut eszembe pótkocsival kapcsolatban,hogy a ZEMPLIN LPB207M csehszlovák utánfutó belmérete is 100x130:)))) lényegében avval annyi van átalakitást nézve,hogy a rudat kell megtoldani és egy ülést rászerkeszteni gyors kapcsolószerkezettel:) és mivel a plató levehető én az enyémre(papiros) meg tudom oldani ,hogy épitek egy egyszerű"segédkeretet amin helyet kap az ülés is:) az alvázhoz 4 db 8-as csavar fogja a platót :) a kapcsolófejet pedig 2db 10-es csavar tartja:) uh azt átalakitani nagyon egyszerű:) bár egy siralmas dolog nagyon drágán mennek ezek a futók:s
Érdemes lenne kispénzért egy papirnélkülit kifogni és akkor mehet elé a rotáció..
és ráadásul gyári 3-4 mázsáig simán terhelhető:) én vagy ezt a tipust vagy a német IFA gyártmányú ki utánfutó (kicsik,könnyűek,könnyen alakitható,ha jol kifogja az ember akkor jobban megéri mint házilag legyártani,vagy olcsóbb mint egy gyári)
Remélem jó tippet adtam:) és remélem,hogy tudtam segiteni ebben az ügyben akinek pótkocsi gondja van:) esetleg ha úgy van készitek pár képet az alvázrol le is mérem ha ugy van ha valakit mégis érdekelnek a méretek
Annyi van benne ,hogy rugózott Jawa lengéscsiullapitós,lengőkaros, alufelnis 4.00x8-as gumi van rajta már a kerékméret végett is gondoltam erre a tipusra:)
A mi falunkba van ilyen , meg még hány fajta , hogy rohadjanak meg .
Én utálom az ilyen gyökérségeket .
Ez magán vélemény , és nem vonatkozik mindenhol mindenkire !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Föképp ugy hogy pl. a polgárőrök ilyet szerveznek mint rendezők , majd kihúzzák magukat hogy milyen fasza csávok , közben egy hét alatt 17 helyre törtek be .
vonórúd hossza na én ezt utólag épitettem fel egyéni méretre először az ülést rögzitettem aztán bakkolás stb ugy értem a rúd hosszát,hogy kényelmesen elférjek a szarv mögött és ugyanugy könnyű legyen forditani is :)hát alap esetben egy ülés hossza térdtöl-háttámláig kb 40-50cm a vonórúd hossza pedig sok mindentöl függ attol hogy a gépen hol a kapcsoló rész,akkor az ülés elhelyezésétöl,
De amugy nagyon egyszerű föleg ha házi gyártmányrol van szó ha főleg még nem egy nagypénzű emberke vagy és van egy kevéske lim lom az udvaron sok minden felhasználható:) és elég esztétikus,massziv szerkezetet össze lehet dobni:)
NKH(Nemzeti Közlekedési Hatóság) a jelenlegi neve úgy tudom
Minden okés a szabályokkal és ,hogy biztosabb utána járni:)
De a legutolsó mondat utolsó szava az valahol "hibásnak" mondható olyan értelemben ,hogy a földút is beletartozik a KRESZ-be és és ugyanugy be kell ,Tartani a KRESZ-t ott is . Sokan nagy tévedésben vannak evvel:))) Jogsival rendelkező emberkék akik olyat megcsinálnak mifelénk,hogy kiviszik az adott erőgépet,a FÖLDUTIG.. (mtz,rába,kombájn,stb... )olyan embernek akinek az életröl nincs fogalma:((( NA ez a siralmas Itt a kedves szomszédom Egy 50es MTZ-vel (sajátja,még én hoztam neki anno) jogsija nincs már 4 éve közuton közlekedik jóformán mindig 90%-os alkoholtartalommal:((( ebbe pedig a a siralmas hogy hogy nem tudják megfogni hanem nem isakarják !!!!!!!!!!!!!!!! mert ez+az itt+ott rokon .....
Bocs hogy kitértem a végén olyanra ami nem ide tartozik ... De sajnos ez van ésÉn is közúton közlekedek napi rendszerességgel tisztességesen és azútszéliúriemberek
(hal lehetigynevezni)... uton útfélen megállitanak és pofátlan módon még hibát is keresnek már ajánlottam figyelműkbe egy-két emberkét hogy kivel foglalkozzanak azt mondták majd de az a majd csak majd lesz ......:(((((((((((((((((((
Pótkocsiról néhány gondolat: Jó ha van, de közúti alkalmazása macerás.
Úgy tudom, a Közlekedési Felügyelet (vagy ki tudja most mi a nevük, szóval ahol a gépkocsikat vizsgáztatják) egyedi tervdokumentáció alapján vizsgáztat csak, és csak ilyen géppel lehet közúton szabályosan közlekedni! Na ez egy vagyonba kerül!
Kérdezzétek meg a Felügyeletet, mit mond a vizsgabiztos. Egyébként bukta, rendőre válogatja, hogy megmázsál-e enélkül. Lehet, hogy elnéző, ha van fék, világítás, cickaszem, de nincs vizsga.
Persze ezek nélkül meg öngyilkosság kimenni. Én maradok az enyémmel a kertben meg a földúton.
Bár nekem maga a pótkocsi az úgy lett a motorkerekek helyett két trabi lengőkar alá épitve.a vonórúd az 3/4-es horganyzott acélcső 30as szögvassal felülröl beboritva akkor a rúdnál a vonórész ahogy van onnan még egy merevitő az is 30as szögvas megy az ülés háta mögé a pótkocsi homlokfalára , a pótkocsi alapjában véve főváz 40es szögvas a boritás pedig 2es lemez ,nehéz annyiért nem szeretem :s de viszont az ikarus utasülés elég kényelmes :DDD
:) hát az az egy dolog a matrica ami sok mindent kibír:DDD am ha minden megvan a pótkocsin villany,cicaszemek,felfestések, fék... jogsi akkor elméletileg az útszéliúriember elmehet a vizes kupára:)))
figyelmeztető festés??? a piros fehér csikozás? és a 15KM-ES matrica ,és egy névtábla utóbbi kettőben nem vok biztos én se világitás elméletileg ha közútra készül a gép akkor fel kell hogy legyen szerelve és a felszerelt egységeknek működniük is kell.. világitás szerepe mint tudjuk látni és láttatni kresz szerint
Csak nekem nincs benne gyárilag világitótekercs azért szeretném utólagosan összeházasitani
De lehet marad az akksi (rossz szgk akku) Ami elbirja azt a pár izzót:) ugy se haszálom mindig :) az akksi pedig akkor nem a platóra kerül szabadon hanem az ülés alá fixre:)
Előre Ikarus lámpákat teszek ( ajtó feletti fellépőfény) kb 10x15cm:) Bontott de mint a vadonat újak nincs megkopva a tükör semmi igaz műanyagház de a külső hőmérséklet annyit hűt rajta amennyi hőt a 21w-os izzó generál:) hátra pedig van régi kapcsoló szekrényböl piros visszajelzőlámpabúráim a menet megegyezik az E27-es égőfoglalat (szerelhető) alsó részével abba pedig műszerfalizzó foglalat:) azt pedig a menetes rögzitő alucsővel tudom a helyére rögziteni:) és kis takaros hátsó lámpákat kapok igy :D világitáskapcsolót az tán mtz-é (fényváltó)
Lehet már kapni egész jó fényerejű ledes lámpákat, azoknak szinte 0 a fogyasztása, én azt teveztem, amíg ki nem derült, hogy jó sok áramot termel a gépem. VAn 6 voltos is. Másrészt előre 1 lampa is elég, nem kell kettő, és ha hátra ledeket raksz, akkor előre akár egy 54w egő is elférhet. De vannak 6 voltos égők is, nem kell átkötni a tekercseket.
Az akksis verziót ismerem:) csak az is a helyet foglalja:) azért gondolkodok világitótekercsben vagy valami ...
Am valahol láttam egy ilyen megoldást amit leirtál csak nem tudom ,hogy vagy videón,vagy képen passz de az is lehet hogy azt láttam vagy nem? a rúdon a vonórész környékén volt valahová épitve a konnektor a beázásmentes...
én a pótkocsira tettem 1 12v-s akksit és 230-as dugajjal össze kötöttem a géppel és így azon is van világítás, ha akarom csak kihúzom és le akasztom a pótkocsit:D
Ami felöl én érdeklődnék az a világitás ,hogy lenne megoldható??? én gondoltam világitótekercset (romet mivel azok párhuzamba vannak kötve 6 voltot ad le ha viszont sorba kötném akkor ott lenne máris 12volt:) a két tekercsen bár az áramerősség felére csökkenne mint 6 voltnál de 2x5w+2x21w-ot elbirna sztem) beépiteni a lendkerék alá egy külön lemezlapra az jó megoldás lenne??? azért csak jobb mint egy bicikli villogó
Amugy azt mondják nem toom mi igaz belőle,hogy ezek az MTD motorok elég gyatrák:s
Bár nekem semmi nem volt még vele hála az égnek:) se egy olajfolyás ,évente olajcsere,3éves gép de ha meglátja a benzintakkor 2. 3. rántásra indul bár mig be nem melegszik a szivatót nem ajánlatos levenni mert leáll:((( a fordulat viszont ingadozik üresjáratban ,terhelés alatt nem
hááát amennyi megvan engedve (15km/h) mondani szokás:DDD amugy még nem mértem de szerintem ha a kupplung birná 20at biztos menne ilyen kerékkel nem akarom szétölni a kupplungot (nem olcsóság)
ha pedig még diffit is szeretnél közbe rakni (elméletileg könnyebb rodulni vele"több meghibásodási lehetőség") akkor valami szabadonfutós fogaskerékböl érdemes a meghajtott tengelyen (pl babetta inditó lánckerék a kicsi) (de az gyenge)
És most jut eszembe,hogy ha pon felezni szeretnéd a fordulatot és a nyomatékot duplájára növelni akkor valamilyen személyautó (vezérműlánc+főtengelyfogaskerék+vezérműtengelyfogaskerék:) pl zsiguli:D
elég strapabíró is sztem:) annyi hogy olajban kell futnia:) de van egy másik a szijas változat ugyanez csak nem kell külön kenés neki:) csendesebb is :) anyi hogy dupla kell mindenböl mivel két oldal van :)
Ja értem én még nem szántottam vele ... inkább takarmány behordásra használtam hosszitva(120cm) magasitva(1m) a kocsit akkor rendes 8"-os kerekekkel ezeket a kerekeket most csináltam alá nem rég csakportán belül próbáltam ki ...
Kihajtásra felszerelhető változatot meg lehet oldani házilag is (én mondjuk sokallom azt az árat) egyszerűaz egész valamilyen kismotorbolmegmaradt lánckerék pár pl babetta blokkrol és a kerékröl ott van rögtön egy kb 1/5 áttétel igaz az lehet lassú lenne:s de én ilyenbe gondolkodok kivitelezésnél a rögzitő elemek mint a tengelycsonkok is sima tömör tengely 1"-os cső ráhegesztve(vastagfalú) a ház az pedig sima 1-es 2-es vas lemez :) kis türelem,anyag,és rá lehet fogni hogy jóval olcsóbban megvan mint a gyári:) ha megvan a hozzávaló mégjobb:)
A papucsok valóban nem rosszak:)) fúvott gumi 1 bár elég beléjük:) gumiméret
22x11.00-8NHS Goodyear
Gyári Rasant rézsükasza kerekek evégett épitenék egy lassitót mivel nagy a kerékátmérő 48cm magas és 27 széles a kupplungot gyilkolja :s
Rosszul fogalmaztam: Megoldások is érdekelnek, de olyan meg pláne akinek működő, kézzel fogható kb. ilyen kategóriás gépe van, és átalakítás után szántott vele.
Nem akarom a megye szántó bajnoka címet, de egy kicsit jobban megkapirgálni a földet mint eddig a rotával. :)
A súlyra tudok tippet ,én egy wirphool mosógép beton sulyát tervezem ráépiteni kb 7-8 kiló. ami méretei(25x30x5 és ívelt 4db 8-as furat van rajta) a hajtómű házra ahol az első emelőfoganytút szokták rakni annak a kiépitésére két előre nyúló 1/2" -os vascső átfurni és kés:)
Én igy tervezem:) remélem tudtam valamelyest segiteni
A kupplung és a hajtómű közé kitalált lassitó az sztem csak simán ékszijtárcsa pár nem???
mert ha igen akkor a lemezházat lehet lehajtogatni sztem 2mm-es lemez elég hozzá... a kupplung mondjuk ugyanugy kell mind 2 :s attol függ ezen én is gondolkoztam MTD 55/6 thorx-om van...
vagy arra ameiket a hajtóműkihajtáshoz kell rakni? bár én a másodikat többe nézem jobb sztem:) pl nem kell a kupplungot bojgatni(tudom 5perc le és feltenni):) kocsizáshoz jobbnak látom de munkára viszont lehet joibb a kupplungos ...
Már ha itt tartok rakok pár képet asz én gépemröl és a "szerelvényröl":)))
Én is magam csinálok körmös kereket , mert ahogy néztem a neten lévő képeket nem nagy pukk elkésziteni . ( és olcsobb is )
A szomszéd cimborámból kiindulva aki zsiguli gumit öntött ki betonnal fekvenyomó súlyzónak ... , én is szépen kiöntöm , és szerintem a gépsúly próblémája is részben megoldodik .
úgy gondoltam beszereznék egy robihoz valót, de mivel elég húzós az ára elbizonytalanodtam.
Ha esetleg van valamelyikőtöknek, vagy az ismerettségi körötökben használatban, légyszi. írjátok meg a véleményeteket róla, meg
1 -2 infót. Pl. mennyivel szélesíti a nyomtávot, valóban felezi a sebességet, stb. Nekem már az is megfordult a fejemben, hogy a KF- es adaptert kellene átalakítani, mert az ára cirka fele a robiénak, és azt a motor meg a hajtómű közé kell felrakni, és ha jól tudom még szerelés nélkül is álítható az áttétel az 1:1, és 1:2 között. Esetleg próbálkozott már valaki hasonlóval? Szerintem ha a kuplung kúpkerekeit össze tudnám hozni, a felfogatást már megoldanám valahogy. Ha még egy komplett kuplungot kell venni hozzá plusszba még akkor is jóval olcsóbban kijönnék. Vagy van már gyárilag is ilyen ROBIhoz???????
Sziasztok! Én tavaj nyáron vedtem egy leppukant Briggs 4hp rotakapát, (röpsújos) teljessen felújítottam hála nektek mert sok okosságot tudtam meg töletek, de most tanácstalan vagyok. a kérdésem az lenne,hogy lehet vele-e szántani, ha csinálnák hozzá kb 34 cm átmérőjü körmös kereket? Gondolom a kis keréktöl lasabban menne. felénk homokos talaj van végülis nem túl kemény szerintetek érdemes megpróbálni?
Biztos hogy igazad vanén méretezek mindent tul. :)
Ha elfogadod a tanácsom arra figyelj hogy ha tulságosan htra van "tolva" a sulypont akkor könnyen kipörög a kerék. Hoba használhatatlan de más utviszonyok közt is jo ha van elég suly az elsö tengelyen is.
Jó neked KF 04, hogy márezekszerint neked van pótkocsid.
Én most szeretnék összehozni 1-et. A vonószemet, ha minden jól megy holnap már össze is tudom állítani. Ha elkészült akkor lefényképezem rákapcsolva a gépre. Nekem a pót futóművéről kellene kép, a fék megoldás miatt.
Nekem van 2db kínai permetezőm, egy ventillátoros és egy permetlé szivattyús is. Mind a kettővel csak az első beüzemelésnél voltak problémák, egyiknél a karbit kellett beállítani, a másiknál a szivattyú volt megszorulva. Ezen problémák orvoslása után hálás kis gépek, nincs velük probléma.
Hozzá kell tegyem, hogy azért választottam ezekből kínai gyártmányt, mert évente max 2 tank benzint használok el / gép , így nem érte volna meg minőségi gépekre költeni.
(permetezőnél a 2 tank benzin is hosszú üzemórákat jelent)
A ventillátorossal még műtrágyát is szórtunk.
Manapság már amúgy is mindenre az van írva, hogy made in china. Ők meg olyat gyártanak, amilyet rendelnek tőlük. Ha van kereslet a gagyira, lesz rá kínálat is.
Sziasztok kérlek segítsetek. Van egy Tecumseh BV -173 tipusú motorom /173 ccm 5 Le /. Eredetileg egy önjárós fűnyíron van rajta , nem rossz kis gép sőt nekem nagyon is tetszik mert nem kell tolnom . :) Ehhez a motorhoz keresnék olyan rota kapa adaptert amit rá tudok tenni . Ha tudtok egyet vagy valakinek van egy eladó kérem szóljatok
A másik hogy neked a multkori képeken hótoló lap van , szerinted ha rászerkeztenék orrsúlyt azt is elbirná ??
Amúgy sokat nézegetem a képeidet ,és nagyon ötletes megoldás .
Azért azt hozzáfűzném a jó gép - rossz gép dologhoz , hogy valamikor szakács voltam és én tudom milyen háziasszony vagy igazi szakácskéssel dolgozni !!
Hihetetlen külömbség már egy kis szaros hagymánál is kiugrik .
Amit tegnap éjjel írtam a videoval kapcsolatban abból kifényképeztem az "utánfutót" megprobálom feltenni . A you tube-n van fenn de cirill betűs , és én már marha régen tanultam oroszt .
A mai világban már nagyon vigyázni kell, hogy ne szaladj bele egy Kínai gagyi koppincs gépbe. Ezért inkább én is adok több pénzt, és veszek eredeti gépet. Talán az tovább bírja majd. Ámbár van aki esküszik, hogy ma már jó, kiforrott másolatokat készítenek a Kínaiak is. Hát én szkeptikusan fogadom ezt, és inkább nem vásárolok Kínai gépet.
Akkor te is tudod, hogy bóvli géppel kín dolgozni, egy jóval meg "csupa öröm".
A barkácsolás nálam akkor jön szóba, ha a boltban kapható verzió ára jóval magasabb annál, mintha itthon készíteném. ( Vagy például ha nem kapni olyan cuccot, ami kellene.) Ha összemérhető a kettő, inkább a gyárit választom, mert a házi gyártmányban valahogy nem bízok annyira.
Sokféle ember van, különböző lehetőségekkel, igényekkel, ezért is jó hogy van egy ilyen hely, ahol találkoznak egymással a különböző vélemények. :)
A láncfűrészes dologgal meg arra akartam rámutatni, hogy ott is gyakran megy a vita, hogy az én xy gyártmányú PROFI kategóriás gépem jobb, mint a te zy gyártmányú HOBBI géped.
Márkanév alapján nem nagyon lehet összehasonlítani a nevesebb gyártók termékeit, kb. egy szinten vannak minden tekintetben.
Megmondtanátok, hogy milyen magas és milyen hosszú (a befoglaló méretek érdekelnek) a feltöltő eke, mindenféle szár, csúszótalp és csoroszlya nélkül? Csak a kormánylemez mérete érdekelne. Egy sima eke méretei érdekelnének, itt sem kellene a szár, a csúszótalp, a csoroszly, csak maga kormánylemez és az ekevas. Előre is köszönöm!
Valamit nagyon félrértettél! Valójában nem is neked címeztem hanem egy jelenséget próbáltam leírni.
Ne vegyen senki 150-200000 ért hiper gépet ha utána azon polemizál , hogy lehet olcsóbban fenntartani, olcsóbb olaj ,üzemanyag fogyasztás stb.
Majd faragunk adaptert , ekét stb. Vallom ha volt pénz egy profi gépre akkor kell, hogy legyen pénz a hozzávalókra.
Csakhát kishazánkban sok ember van aki kevesebb eklézsiával rendelkezik és Ő is szeretne boldogulni vagy imád új gépet létrehozni !
Nekem nincs "gazdaságos " gépem viszont van olyan műhelyem ami profi gépekkel felszerelve az évtizedek alatt , nekem a gép szerszám mindig mániám volt és tudtam értékelni.
A géppark mai áron egy kis családiház Győr-Moson-Sopron megyében a megyét azért írtam mert itt azért drága a telek és a ház.
Viszont lehet kritizálni mert leírtam . Én mindig szerettem azokat az embereket ,igyekeztem én is olyan lenni aki hát nem verte túl magát.
Nyugi, szaki, nyugi. Itt normális munkásemberek vannak, segítőkészek, csak néha sok stressz van rajtunk. Kérdezz nyugodtan, para nélkül, mindig lesz, aki segít normálisan.
Ez kb. olyan, mintha a láncfűrészes fórumon feltennéd a kérdést, hogy melyik jobb, a Husqvarna vagy a Stihl? Valakinek az egyik jön be, valakinek a másik.
A 375-ös B&S motor nekem se jött be, kb olyan, ahogy írtad, csak az olajfogyasztást hagytad ki.
A 850 I/C már más tészta, a hengeren már szinte hűtőborda sincsen, ebből arra következtetek, hogy ennek jobb a hatásfoka.
Sokféle motort készítenek a gyártók, a hobbi szinttől a profiig. Olcsótól a drágáig, bóvlitól a minőségiig. A felhasználó dönti el, mit vesz.
Elnézést, lemradt - ha valaki esetleg nem tudná, akkor az API SG-nél az SH, SJ, SK, SL és az SM a nagyobb, ha jól tudom egyelőre ennél magasabb teljesítményszint még nincs.
Akármelyik olaj jó lehet, csak arra figyelj, hogy a teljesítményszintje API SG vagy afeletti legyen, a viszokozitás szempontjából meg a következők: 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50(ez már drága lesz), illetve ha főleg melegebb időben használod, vagy már kopottabb a motor és hajlamos az olajfogyasztásra akkor ne tégy bele az előzőekben felsorolt "híg" olajokat, hanem válassz 10W-40-t, esetleg 15W-40-t, bár ez utóbbi szerintem szintetikusban nem lesz. Annak ellenére, hogy ezek hidegen "sűrűbbek", nyugodtan teheted vadiúj gépekbe is. A viszkozitás már a doboz elejére rá van írva, de az API teljesítményszint is rajta a dobozon, ha máshol nem is, de a hátsó matricán midenképp. Az a lényeg, hogy normális gyártó olaja legyen, ne valami csing-csang-csung, vagy TESCO Value, vagy Cora Winny, stb., hanem pl. MOL, Shell, Agip, Elf, Aral, Castrol, Total, Valvoline, Mobil1, ÖMV, Q8, BP, Texaco, stb. Nem nyúlhatsz mellé, azt vedd, ami jó áron van.
Köszönöm végigolvastam. Azt nem álítom hogy mindent megértettem de talán lényeg az hogy egy akár közepes szintetikus olaj is tökéletes lehet és jóval olcsóbban meguszom. Konkréten tudnál valami olajat ajánlani ami jobb mint ezek a gyárilag preferált olajok?
Én például egy 50 -es éveim közepén álló " emberke vagyok " sok sok mindent megpróbálok magam megoldani azért is mert az életem nagyrésze arról szólt próbálom a tudásom +diplomám + munkaszeretetem hasznosítani és abból magamnak és családomnak hasznot kovácsolni !
Már elnézést de itt sok esetben olvasgatom most 1100000-150000ft vettem veszek még ezt azt amazt 50000 -ért !
Nem tudom szégyelljem magam ,mint a dunántúlon élő átlagos életszinvonal feletti emberke vagy itt sokan úgy gondolják itt aztán lehet nagyot mondani .................??
Sztem újra azzal foglakozzunk, hogy kollégák , építők én így csináltam és jó lett hidd el neked is jó lehet és természetesen szívesen megosztom-segítek .
Bocsánat az OFF ért csak kikivánkozott egykét elszállt hozzászólás miatt.
Köszönöm a magasröptű okfejtést ! ( és ezt most nem rosszból mondom , távol álljon tőlem !! )
Igazából nem tudom , biztos igazad van mert értesz hozzá szakmailag .
De amint írtam a múltkor már többször dolgoztam honda 5.5 le-sel , és én nem éreztem a külömbséget rotálás közben .
Amúgy hasoló képpen gondolkoztam mint Te , én is akartam váltost csak az ára jaj !
Próbálok normálisan gondolkodni ( MOST NEM AKAROK SENKIT MEGSÉRTENI !! ) de azért én nem fogok több százezerért olyan egytengelyes gépet venni ami után még gyalogolhatok is , és egy nagy traktor árában mérik .
Biztos jó meg minden , de azért ez nem fér bele az én gondolkodásomba .
A kertről meg a kertészkedésről annyit , hogy a sima kertem itthon 142x22.5 méteres , és ezen kivül még van 3 ilyen .
Nézegetem a nagy traktorokat is , csak ott meg az van hogy nem is a trakesz , hanem a kiegészitők horror ár .
Amikor rátaláltam erre a fórumra akkor kezdtem el gondolkodni a rota fejleszgetésen , mert láttam hogy itt elég sokszinű a brigád és tudja hogy miről ír .
Nem csak hablatyol a levegőbe .
Ha meg nem úgy jön ki a lépés akkor meg eladom aztán jönnek a "napszámosok" .
Csak gondoltam hogy itt a fórumon szerzett infokat megpróbálom hasznositani mert az talán olcsóbb megoldást jelent .
A kicsi nagyon aranyos, mi is épp most dolgozunk a jövő munkáskezén. :)
A gép? Ne vedd kérlek rosszul, nem szeretném beleverni a csúfot, de én nem szeretem a Briggs&Stratton motorjait. Oldalszelepelt motorokat az autóiparban utoljára valamikor az 50-es években építettek, pedig a konstrukció már akkor is reménytelenül elavult volt. Most 2012-t írunk. A jellegből fakadóan kis kompresszió, alacsony hatásfok, nagy fogyasztás, a hosszú, elhúzódó égésidő miatt sok károsanyag kibocsátás jellemzi. Ehhez képest a B&S nemrégiben is csinált még ilyen motorokat. Az alacsony gyártáskultúra miatt vibrációk ébrednek, nem jár szépen a motor. Nehéz berántani és ez ugyan szubjektív, de szerintem hangosak is. Értem én, hogy az egyszerűség a cél, a bolondbiztos kivitel, meg hogy bárki tudja használni, karbantartani, de akkor is... Akárhogy is, én nem szeretem, na! A többiek se bonyolítják szerintem túl, de pl. a Hondám egyszerű, féklevegőfúvókás keresztáramú karburátora majhogynem űrtechnika a másikhoz képest. Akkor még nem hoztam szóba a precíz megmunkálást, az automata dekompresszort, hogy könnyen lehessen indítani, a mozgó, meghanikus alkatrész nélküli gyújtást, az élettartam-szíjas vezérművet, de lehetne még sorolni. Szerintem a minimum manapság a felülszelepelt motor - OHC, de legalább OHV konstrukció - a magas hatásfok és a vele járó alacsony fajlagos fogyasztás. A másik csapat aki jókat csinál az európai GGP, hasonló jókat tudok róla elmondani. Amikor megvettem a fűnyírómat, az első adandó alkalommal eladtam róla a B&S motort és - akkor ahhoz jutottam épp jó áron - kapott egy 5,5 lóerős GGP-t. Mondanom se kell, ég és föld a különbség. Ha elkopnak, kapnak egy acélhüvelyt az új dugattyú és csapágyak mellé, így azt gondolom, ha nem is örök élet és két nap lesz majd a tartósságuk, de engem biztosan kiszolgálnak. Lehet ezt még fokozni, adaptív, terhelés- és fordulatszámfüggő elektronikus gyújtással, üzemanyag-befekcskendezéssel, önindítóval, stb. de kérdés minek? Az ilyen gépeket esély sem lesz otthon javítani, vagy szakműhelyen kívül életet lehellni bele, ha megáll. Ennek ellenére ott a kérdés, hogy van erre szükség - ki szedi szét rajtunk, "fanatikusokon" kívül a gépét? Alig páran... Akkor meg tényleg, miért ne legyen jobb, fejlettebb a gép? Csinál is a Honda iGX sorozat néven, érdemes megnézni, finom kis cucc...
Fejlesztgetés: Azt kell eldöntened, hogy mit/mennyit akarsz vele dolgozni és mennyibe kerül az átalakítgatás. Ha meghozza az árát akkor bele lehet vágni, de ha csak hétvégi kertész vagy akkor nem biztos, hogy érvényes belevágni. Nálam megérte, mert hatalmas a kert - a fele gyep, a másik fele pedig veteményes, virágoskert és gyümölcsös. Én most kezdem a parasztizálást, mert édesapám a nyáron egy szélütés után fél oldalára lebénult és anyu egyedül nem fogja tudni továbbvinni a kertet. Először akartam venni egy sebességváltós Robi vagy Terra átvitelt, de az árától dobtam egy hátast, így én ezért álltam neki magam fejlesztgetni a Szevafém RK-2-t. Ez még a régi, strapabíró vastag aluházas, rövid tengelyes kivitel, így esztergáltam hozzá első lépcsőben egy hosszú tengelyt és átszereltem a bronzkereket. 10e-ért vettem két szabadonfutós kereket, 15e-ért a felezőt, 6e volt a keréksúly. Az eszközöket is megcsinálom maganak, a télire kapott hótolólapot, de készül már a vízzel tölthető gyephenger, amire rá is lehet ülni, így növelve még a súlyát. Tavaszra készítek magamnak magamnak töltögetőekéket, de az eddig kézzel húzott láncos boronát is kompatibilissé tettem hozzá. Most már majdnem mindent meg tudok csinálni géppel amit eddig a szüleim szépen, kettecskén kézzel végeztek. Őszre csinálok hozzá krumplifelszedő ekét is, de az is lehet, hogy veszek/csináltatok ekevasat és kormánylemezt és építek még váltvaforgó ekét is, ha előtte ki tudok próbálni egyet és legalább az ásás hosszadalmas műveletét ki tudom váltani vele.
Munkaeszközök: Nálam a csehek Terra-Vari-ja az etalon, megkockáztatom, hogy még a japók is kalapot emelhetnek előttük. Nem csak szemmel láthatóan remek gépek, rengeteg kiegészítő, moduláris felépítés, minden-mindenhez jó öteltes megvalósítással, de roppantul tetszik, hogy profi a terméktámogatás, leírások, videók, kezelési útmutatók és beállítási instrukciók is vannak az oldalán. Látszik, hogy már a hozzáállás is professzionális. Az itthoniak közül én talán a Robix csapatát tudnám hozzá hasonlítani, de szerintem nem ártana ennyi piacon eltöltött évtized után kinőni a jó magyaros "jó lesz ez így is" mentalitást.
Parképítő vagyok, eddig én is csak kétütemű kapálógépet használtam, de a videó alapján végül is "fordít" a talajon valamelyest, ha nem elég, akkor pedig lehet emelni a fordulatszámot.
Szerintem a te géped és a többi kétütemű is sokkal gyorsabban forog, nem akarnék találgatni, de a kétszeres sebességtől többre tippelnék.
Agroforgban láttam ilyesmi kapálógépet, konkrétan az MPM kapálógépét, Kipor dizel mocival, sajnos az ára nagyon nem az átlag honfitársainknak való, 527 ezer forint, persze minőségi gép, meg minden, de ezt az árat nem sok ember tudja szerintem kifizetni :-(
Bocs, én a földművelésben vagyok kezdő. :) A motort értem, de a művelet szempontjából nem gond, hogy iyen lassan forognak a kapatagok? Az én Szevafém RK-2 kapámon minimum kétszer ekkora fordulattal megy, de lehet, hogy még jobban.
Akkor az a része oké. Én úgy látom, sem a bordástengely nincs elkopva túlságosan és a kiemelővilla is épnek tűnik. Valóban érdemes lenne a súrlódófelületeket és a szétválasztást végző elemeket is megvizsgálni.
Nézd én igazából autós és infós mérnök vagyok, emellett nagyon szeretek barkácsolni, de ezekkel a gépekkel nincs túl sok tapasztalatom. Szívesen segítek bármiben, de az egyszerű gépszerkezettani ismeretek mellett nincsenek típushibák mélységéig információim és tapasztalataim - ezeket mástól kell megkérdezd. Amiben még biztosan tudok segíteni, az a Honda és GGP motrorok szerkezeti, keverékképzési és eletromos/eletronikus hibái, meg a 80-as évek és az azt megelőző oldalszelepelt Briggs motorok nyavajái.
Meg is van! Nem rövid írások, de hidd/higyjétek el, érdemes végigolvasni, mert eloszlatja a homályt és a mítoszokat, így sok pénzt képes megspórolni számotokra főleg az olyan gépeiteknél, amibe sok olajat kell önteni és viszonylag gyakran cserélni azt - pl. autó, teherautó, traktor.
Beetetés. Az igaz, hogy a léghűtéses motorok hamarabb és jobban melegszenek mint a vízhűtéses tárasik, de egyrészt ez nem számottevő, másrészt az a sima SAE 30-as, alacsony teljesítményszintű olaj kevesebbet bír így is, mint amit az autókba teszünk. Persze, autóba is lehet hitványat tenni... Ha jól emlékszem a Mazdának, vagy valamelyik márkánek volt egy olaj és kenéstechnika ABC-je, azt elolvasva mindent megértesz és minden kérdésedre választ kapsz. Mindjárt megkeresem, remélem még fent van valahol.
Amiket irtál azokat megtettem ! Igazából nem találtam olyan hibát ami nagy lenne .
Amit viszont észre vettem az , hogy amikor vissza engedem a kuplungkart egy nagyot koppan valami bent a házban .
Nem tudom leirni ezt a hangot , de az biztos hogy nem ilyen kell lennie.
Amugy amikor meghozták egyből próba képpen felrotáltam vele az egész kertet , és az emlitett hibán kivűl csak annyit vettem észre hogy marha életlenet a rotakések .
Sajnos nem értek az olajokhoz. Szerinted agépkocsi full szintetikus olajok is birják a magas hőmérsékletet mert ugy hallotam hogy ezek a léghűtéses motorok jobban melegednek mint a gépkocsi motorok azért kell bele az eredeti olaj. Vagy csak ezzel beetetnk bennünket szórjuk a pént?
Anno volt Terránk és csak jót tudok mondani róla,7,5 Le volt benne,szépen szántottak,kapáltak vele...én megraktam rendesen friss diófával és a sárból haza hozta vagy a tüzépen 0.33 ccm sóder és 2q cement és szó nélkül vitte.Vagy 6 éve adtam el de a mai napig járnak vele.
Ha értesz a motorokhoz, akkor nem okozhat gondot, hogy szétszeded. Kitakarítod, megvizsgálod a fogakat, hogy épek-e, a csapágyakat, hogy lógnak és/vagy rágnak-e, a szimmeringeket, hogy elég ruganyosak-e még és hogy látszik-e olajfolyás kívül. Ami hibát látsz cseréled, feltöltöd friss olajjal és léphetsz tovább a motorra. Nem nagy cucc, nyugodtan fogj neki, legalább az is kiderül mi van a kuplungoddal!
Ez a jelenség kúp kuplungos gépre jellemző. Tehát kúpos a kuplungod!?
Ha igen, a kúp alatt van egy rugó, ami eltörhet, de lehet már a kúp bordái is elkoptak, ezért nem forog a kapa rendesen, és ezért lehet "olajsár" a hajtóművedben. Nem nagy összeg javítani. 4-5 ezerből megvan.
Tehát, ha mondjuk egy ilyen gépet kinézek alkalmas lehet a szántásra is, már mint komstrukcióilag.
Mondjuk elmennék max 150.000 HUF.-ig, egy valamire valaó rota-szántó kombi gépre, lenne rá igény errefelé is eljárni bérbe kisebb kertekbe, elsősorban szántani.
Ha valaki tud ötletet kérem ne maradjon benne, köszi!
Sok minen számításba jöhet. Csapágy, szimering, kuplung, olaj, gyújtás, karburátos, stb stb stb stb.
Mindenekelőtt legyen tiszta a tank, kapjon rendesen friss benzint, adjon szikrát. És ha jól dolgoztál, akkor annak indulnia kell. A többit meglátod üzem közben.
Az attól függ, mi a kínja. De a képet elnézve ennek semmi bajának nem kéne h legyen ha rendesen szántani lehet vele. Csapágyak, szimeringek, karbi, gyertya, gyujtás. Ezek a főbb gondok a gépekkel.
Nem érzed parasztvakításnak ezeket a "gyári" olajokat? A 0,6l-es Briggs&Stratton olaj 1000.- Ft. feletti árú és szerintem a sok pénzt csak a Briggs matricára adod ki. Amellett, hogy az API teljesítményszintje sem egy nagy szám, egy sima SAE 30-as viszkozitású olaj hidegben hajlamos eléggé besűrűsödni! Én a kocsim olajcseréjekor kimaradt full szintetikus 0W-40 vagy 5W-40 olajokat szoktam beletenni, mert a szükséges fél liter körüli mennyiség mindig marad. Minden szempontból jobb - minőség, viszkozitás, telejesítményszint - így olcsóbban is kijövök vele és hidegben is könnyedén indul, no és nem kopik a motor sem amíg végre felmelegszik és képes lesz rendesen ellátni a dolgát...
Én az én 90cm széles és 40 cm magas hótolólapomat 4mm-es vaslemezből készítettem. Ennél a vastagságnál már merevítés sem kellett igazán, mert felül 110°-ban visszahajtottam a lemezt, alul pedig a gumiszalagot egy szintén 4-es lemez szorítja le 5 db csavarral. Szerintem simán elkészítheted akár 2-es/3-as lemezből is, ám akkor a felső visszahajlító merevítés mellett tegyél bele alulra egy hossz merevítést és talán a felfogatás mellett két függőleges merevítés sem árt. Én úgy álltam a dologhoz, hogy inkább a lehelletnyivel vastagabb lemez a jó megoldás, mert nem árt neki, ha már önmagában van egy kis súlya.
Az alábbi kép lehet kiindulási pont, bár ez egy kicsit túlbiztosított, ütközésre rugó ellenében behajló változat rajza:
Üdv!Találtam 2-t is egy 5 vagy 5,5 és egy 6,3 LE benzines 4 üteműek,csak az a gond hogy a kis öreg nehezen akar megválni tőlük,csak a lovamért adná oda de az kicsit keveslem érte:), de ha sikerül akkor szólok,az 5 LE eladom
Igaz minden évben olajt cserélek eredeti brigs olajal. Edigg kb kétszer cseréltem légszűrőt a köztelevő időben redszeressen kifújom kompresszoral . Egyszer gyertyát, nem azért mert tönkre ment volna csak megelőzés képen.
szép lett nekem egy f 600 van most készűlők lefesteni. menyibe ekrűl egy honda matrica manapság?kipufogot lehet hozá kapni vagy csak házilag?nem tudod vagy nem tudjátok mekora le van letesztelve a hajtomű? 13 traktor kereken elmegy terep fokozaton?
A "Marci" - ra szerelhető adapterek feleszerelésével nekem is gondjaim vannak. Habár én is kezdő vagyok a "szakmában" a nemrégen elkészült hótolóm így szereltem föl:
Ha már bemutató van én is megmutatom a nemrég elkészült gépemet:
A motorja egy Honda GCV-160, a hajtás Szevafém RK-2 módosítva, a felező Robix LR-56 módosítva, a kerekek Terrák módosítva, a keréksúlyok Agrostoj-ok. A hótolólap, a töltögető eke és a sorkihúzó saját gyártmány. Az orrsúly egy tank lánckerekéből készült, a borona láncos, régi lóvontatásúból lett átalakítva. Készül még hozzá egy vízzel tölthető gyephenger majd, amire rá lehet majd ülni így növelve még a súlyát. A gúnyos megjegyzések előtt elmondom, hogy azért ilyen a színe, mert ilyen festék volt itthon. Én is szerettem volna, ha szántogathatok vele, de az itteni tapasztalatok alapján úgy néz ki jobb, ha nem erőltetem...
Köszönöm a választ. Nem mechanikus a szivatóm (GCV-160 motor), a leírásod alapján a szivató rendszert szétszedem és leellenőrzöm. Egyébként nemrégen cseréltem szivató bowdent, s a hosszából le kellett vágni, lehet, hogy nem működik rendesen.
Hát, kissé lemaradtam a fórumról, győztem pótolni, amit elmulasztottam! Technikai okok miatt - nem részletezem - kissé elmaradtam.
Tehát, ha HONDA GCV motorod van, akkor lehet két megoldás, az előzőhöz képest. Vagy mechanikus szívatós, akkor a légszűrő felett és előtt a burkolat alatt közvetlenül, van egy kis lapos, vízszintes nyelv, amit hátra kell húzni. Ezután ránt, - lehet párat - majd röfff...
Ha automata, akkor lehet, hogy egy típushibát szívtál be. A bowdenházak síkosak, s a motoron a befogásnál kissé hátracsúszott, ezért nem nyit a szívató. Ezt úgy tudod ellenőrizni, hogy tökig húzod a gázt, lekapod a légszűrőfedelet, betét ki, s lesed a pillangószelepet a karbiban. Ha mozdul, akkor jó, ha nem, a befogás fellazít, bowden hátrahúz, míg nem zár. Vigyázz, csak tökig hátrahúzva teszi. A bowdent meg házzal együtt húzzad...) Ha működik, rögzít, ránt, oszt' röff, csak érd utol....
És tényleg a HONDA a motorjait üzemanyagra tervezte, s nem szőkítettre. Csak jó minőségűt adjál neki. Én csak nagy forgalmú kutaknál vásárolok, s lehetőleg SHELL - (nem reklám)- és megy vele! Még a Pf 126 is észreveszi a különbséget. ( Tudod, a lengyelek gyártották, s két rotamotor van egy házban benne....)
Ha ezután sem megy, akkor vagy gatya, vagy nem HONDA......
Eddig csak nyáron használtam a négyütemű Hondámat, s mivel csináltam egy hótolót, felszereltem, kipróbáltam, idítási problémám akadt. A gép kint van egy fedett szín alatt. Eszembe jutott, hogy kevés üzemanyagot teszek a hengerbe, s úgy elindult.
Alapvetően nem nehéz ,csak a műkődését kell pontosan ismerni.
A másik meg ez nem teljesen olyan hogy1X beállítom és fasza,hanem néha az adott munka közben is kell állítani,pl: a nyitóbarázdánál ott középre kell állítani.Mikor már veszed a fogást akkor meg egyértelműen szögbe kell állítani.
Fontos ,hogy ne orron(mert akkor nagyon behúzza ,esetleg lecövekeli a gépet) járjon ,és ne a végén mert akkor meg kidobja és nem lessz egyenletesen mély a szántás.Ha kevesebb sóly van elől akoor pici de csak nagyon picit járhat a seggén,mert akkor a leszorító erővel ellentétes erányú emelő erőt hozunk létre (az erők vektorai)
A másik az oldalirányú erők,ha nem egyenesen van az eke akkor szintén ua csak oldalirányba.
A másik és legfontosabb csak éles,és pozsdafolt mentes ekevas és kormánylemez,mert az életlen ekevas keni a földet a rozsdás vason meg nehezen csúszik a föld .
És a legfontosabb GYAKOROLNI ÉN SEM ÍGY SZÜLETTEM.
hirtelen sok minden jutott eszembe csak nem tudom mennyit irjak le.
Szerintem sokan (köztük én is) megköszönném, ha egyszer az eke beállításról összeszednél pár gondolatot, mert arra már rájöttem, hogy ez korántsem egyszerű, de arra még nem, hogyan kell csinálni.
Honda márkakereskedésekben lehet utángyártott alkatrészt és eredetit is kapni. Álltalában az utángyártott alkatrész fele anyiba van mint az eredeti, de az utángyátrottak se rosszak!
.....( "a se rosszat" úgy érsd hogy ha van egy kis szerencséd teszi addig mint egy eredeti. ))...........
Koczkásnak válaszoltam egy meglátással a gép kapcsán. Hadd maradjunk a rotációs kapa témájánál ez a topic erről szól, ezért azt, hogy volt-e gond a stílussal, azt meg döntsd el Te, erről én nem kívánok itt értekezni.
Köszi a tippeket! Az megvolt,hogy kb hol lehet kapni, csak hogy kinél érdemes?!
Agrooroszi, és profikisgép -nélis van. különböző árakon. egy hf tömítés 600 ft től 2500 ft között ingadzik, és ugyen ez igaz a dugóra gyűrűre is, csak más árkategóriában.
A csapágyas hozzászólást értem. CSak! ha láttál szétszedve ilyen motort, akkor tudod,hogy pl külön hajtókar csapágy nincs. Mivel a hajtókar anyaga maga a csapágy. Ha a hajtókart cserélem, akkor illene felhúzni a főtengelyt is, mivel az új hajtókar, és a kopott sonka mg rosszabb házasítás, mint ahogy most van. Én max tűgörgőt cserélnék. A főtengely csapágy pedig egy igen komoly golyós csapágy... és gyári... és hibátlan. Ezt meg nemhiszem, hogy az új dugó meggyilkolná!
Felraktam 3 képet az új gépről, meg leírtam, hogy ki fogom próbálni. Erre olyan kommentek jöttek, hogy mit akarsz ezzel te hülye? Ez csak libát kergetni jó. Stb.
Meg ez a rakjak rá súlyt dolog: pont előtte írtam, hogy lesz rajta, de nehéz neki helyet találni, mivel gyárilag nem alakítottak ki olyan helyeket a hajtóművön, ahová fel lehetne fogatni.
Elhiszem, hogy vannak szebb, meg jobb, meg pont erre a célra házilag barkácsolt 200kg-os gépek, de nekem ez van, ennek örülök, ezt fogom használni, olyan szinten, amire tervezték.
A súlyok és súlytartók készítése folyamatban, kipróbálni meg úgysem tudom tavaszig.
Az eke leírása amúgy is max 15cm művelési mélységet ír. (azt nem említi, mettől-meddig 15cm, a tömör földtől az barázda aljáig vagy a szántott föld tetejétől a barázda aljáig)
Ez a gép nem is arra készült, hogy tökéletes szántást produkáljon, ez csak egy a sokféle művelet közül. Kiskertbe való, hobby szinten, hobby felhasználónak.
Ilyenek az univerzális gépek: mindenre jók, de semmire sem igazán.
Ha vissza adod neki a kompressziót, akkor a régi csapágyaknak odaver. Ez megbosszulja majd magát. Legalább a főtengó csapágyat, és a hajtókar csapágyat cseréld ki.
Ma szétkaptam az F400 as motorját. G150 es 144ccm. Levettem a hengerfejet. a hüvely mint ha most hónolták volna. Semmi vála sincs, pedig idestova 30 éves. A dugó gyári honda. 64mm helyett 63.8 és 63,2 között változik az átmérője. A kompresszió gyűrű nem is tűnt annyira vészesnek. kb 1 - 1,5 mm volt a hézag, de az olajlehúzó gyűrűnél már legalább 3mm rés volt.
A Szelepek ránézésre rendesen záródnak.
Hol érdemes dugót, gyűrűt, HF tömítést venni hozzá? Szerintem másre nem lesz szükség ahhoz, hogy újra legyen benne kompresszió.
A diesel motor az igazi megoldás. Ha előbb érsz az átalakításhoz akkok kérlek irjál érdekelnének a részletek az átalakításról. Természetessen én is kereslek ha valamivel előrébb jutok.
Értem köszi az infókat, elég kicsi az esélye így, hogy egy ilyennel szántsak akkor, pedig jó lenne nem várni a szántás miatt ami el van maradva most is mert nem jött a manus.
Igen de a motort nézd meg alapossan. Állítólag elég sokat fogyasztanak. A gép többi része nagyon masziv anyagokból van. Én sajnos még nem találtam magamnak valót. Azon töröm a fejemet hogy egy korszerübb négyütemü motort teszek rá.
Üdv!Terra Vari-hoz való hómaró.Valóban vízszintes kihajtással működik.Majd ma készítek róla képet,és estefelé felteszem.Eladom,ha érdekel,mert nekem nincs rá szükségem anyira.
Honda 600-om van. Milyen traktorhoz való a hómaród?? A Honda vízszintes hajtótengelyű, ehhez lehet hajtott eszközöket "ragasztani" ékszíjhajtással. Eladó, vagy sem, ha igen tegyél már fel róla képeket néhány oldalról. Köszi!
Én is ezen gondolkodom de az a probléma hogy a motorja kétütemü és elég sok hiba van vele. Az alakatrészei meg arany árban vannak. Edigg csak elég rossz állapotban levőket találtam. Amit én láttam annak szerintem karburátort kellen cserélni ami 24.000 Ft. A főtengelye meg 36000 Ft. vigyázz hogy a motor jó legyen .
Szerintem jó vásárt csináltam,160-ért kaptam meg,úgy,hogy két kormány van,2 komlett motor,rengeteg alkatrész,és munkaeszköz.(Még van 4 kipufogó,vagy 3 főtengely,ugyanennyi tank,kuplung is azt hiszem.)A munkaeszközök közül szerintem minden van hozzá,a váltvaforgató ekétől,a hómarón át,a rögtörőig,a fűnyíró adapterig tényleg minden. Ja és a házi,nagyon erős pótról ne feletkezzünk meg.A két motort rendbe hozattam,teljesen fel vannak újítva,csak dolgozni lehetne már:)
Köszönöm a tippet.Valahogy így cserélem én is, de gondolom kell valami egyszerű megoldásnak is lennie.Ugyanis van egy robi 250T-m is,aminek a használati utasításában egy szerelőbakról van szó.Ez, a vonószembe akasztható,ezután a kormányt le kell hajtani visszafelé egészen a földig,így 3 pontos támasztékot ad.A kérdés csak az,hogy mi is az a szerelőbak,és hogy lehetne csinálni egyet.
Igen!Nekem is ez volt a tervem hogy előrre a 4.00x8as kerekeket teszem hátra pedig az 5.00x12-est!Nagyon sok módosításon gondolkoztam,mert ezt a lánc meghajtást ki szerettem volna váltani inkább ékszíj meghajtásra!Tehát a váltó láncal hajtja meg a hátsó tengelyt,de már gondolkoztam azon is hogy eladom és veszek egy fűnyíró traktor vázat amit már:60-80ezer Ft ért lehet kapni és akkor az gyári nem kell barkácsolni!!!Egyébként TORO a márkája!
űdv tagog honda f 600 ojan gondom lenne a hondával hogy ha elakarom inditani csak szivatoval megy ha leveszem rola leál ha szivato nélkűl akkarom inditani durog szikra van hengerfej tőmitést cseréltem de jol le van fogatva meg raktam rá pasztát is hogy semmi levegőt ne kapjon de igy is valamenyi olajat felsziv és bepőki a gyertyát nem tudjátok mi baja lehet?
Kell egy zsák azt leteszed a földre,utána leveszed a váltórészről a motort mindenestül és leteszed félre a zsákra,így nem lesz koszos a kuplungja. Kiveszed a kerék összefogató csavart,utána már lejön a két kerék.A váltódat most le tudod fektetni az oldalára, rápakolod fektetve az egyik oldali kapasort belefűzöd az összekötő csavart és vissza állítod rendes állásba.Felfűzöd a másik oldali kapa sort a csavarra és összehúzod az anyával, felrakod a motort és rotálsz.Ha végeztél fordított sorrendbe összerakod.
Másik verzió: leveszed a pótkocsiról az összerakott másik váltót rota kapákkal együtt és át teszed a motort és rotálsz, ehhez a verzióhoz jó a régebbi alacsonyabb típusú váltó is.
Azon gondolkoztál hogy építesz egy jó kis alvázat és a ra rárakod a fűnyírótraktorod váltóját és a motorját,akár a kormány művét is szerintem jó gép lenne belölle. Szerintem előre 4.00×8-as kerekeket+sújt hátra pedig 5.00×12-es kerekeket volna jó tenni. De tudom nálad most első a ház! És a munkahely!!
Üdv mindenkinek.Új vagyok a fórumon,és ígérem,hogy vissza is fogok olvasni,most mégis SOS-ben lenne szükségem válaszra.ugyanis vettem egy jó kis terrát,mindenféle eszközzel.A kerék,és a rotakapa cseréje nagyon bonyolultnak tűnik,egy embernek.Van ehhez valami célszerszám?Ha valaki tud,kérem segítsen.Jó az idő,lehetne gyakorolni,mire terepre viszem,de az nem álapot,hogy kell a két fiam is,ha a kapatagokat akarom cserélni...Remélem tudtok segíteni.Köszönöm,további szép napot minden fórumozónak.
meg van még 2db 250kvadrátos abba szintén:kukorica!
meg van egy kb olyan 100kvadrátos az teljesen elvan kerítve az Örvényi házunkal szemben lévő telek amiről láttátok a videót meg a képeket is hogy szántok!Abba pedig:Krumpli!
Nekem annyiban jó hogy a faluban van mezőgazdász barátom akinél dolgoztam is és nagyon sokat segítünk egymáson!Tehát ezt úgy értzsd hogy kaptam tőlle 2zsák műtrágyát,akkor tavaly kukoricára való vegyszert 20l....stb!Tehát elég minimális költségeken megtudom művelni a földeket!Meg az elkerített földet minden évben meghordtam jó érett birka trágyával,ősszel és bele szántottam,tavasszal meg vetéskor kapott műtrágyát is,meg locsolni is tudom(ingyen)!Nállunk a faluba nagyon segítőkész emberek laknak!Valakitől kér az ember valamit nem úgy van hogy fizezsd ki,hanem majd letudjuk:vissza segítem,vagy megiszunk rá egy pár jópofa sört!!!!!((((-:
Hát érdekes,mert a regulátora teljesen elment!Elmentem otthonról sógorom meg arébb akart állni vele mert az udvaron hagytam!Sikerült is neki beindítani,meg arébb is állt vele csak nemtudta leállítani mert a gázkar egy kicsit szorult ,és ő lehúzta a gyertyapipát és így állította le!Én hazamentem és menni akartam vele be is indult,de a gázadásra semmit nem reagált!Átnézegettem a rugó jó a gázkar huzal nincs elszakadva....stb!Néztem ki bután a fejemből!Na akkor ezek után széthúztam a motort kivettem belőlle ezt:Átmostam,pörgettem...stb elméletileg jó!Vissza tettem bele de nem változott semmit a szitu!Utánna meg fogtam és megfeszítettem a rugót mint állat hogy legyen neki fordulat,a regulátor ne tudja vissza húzni alap helyzetbe és így megy a motor fix fordulaton és ha erőlködik,még érdekes módon a regulátor rá is szabályoz,és ezért nem volt jó a sebességfelezős gépemen mert az röpsúlyos kuplungú!De nem csak én jártam így a 675-ös motorral mert itt a fórumon másik kolega is jelezte ugyanezt a hibát!
Csak hobi kertész vagyok a fogyasztás igy nem tulságossan jelentős. Rotációs kapának szertném használni. nem tudom ezzel kapcsolatban van e tapasztalatod ? Az érdekelne konkrétan hogy egy előtte nem fölszábtott földet is föl lehet vele rotálni? Most a Robi 116-os gépem van amivel föl lehet rotálni a talajd be nagyon lassan megy és alapossan bele kell kapaszkodni ha dolgozik.
ALFI az mf 70 ről anyi hogy jo gép meg nagyon erős de a halotak szerint azért eszik is. jol szerintem bár javitani is sokat kell de ez traktor fűgő ha jot fogsz ki akkor nem lesz vele sok gondod alkatrész lehet hozá kapni azzal nincs gond meg neten is lehet veni hozá más dolgokat beinditás az meg mint általános gépeknél szerintem azzal nem lehet gond ha jok a beálitások.de ha halgac rám megveném meg szereznék hozá egy stabil dizel motrot egy 5 vagy 8 le igaz drágáb a gázolaj de kevesebet eszik mint egy benzines ojan 2.5,3 dl oránként és nagyob a nyomaték bár eszt te dőntőd ell ez csak egy tip volt. a tartozékokrol meg kardán kihajtás szoval jol kell tejesiteniűk űdv
Urak!Rendeltem Marci 55-ös bronzkereket, meg csigatengelyt a gyártótól 13500-ért.Én ennél olcsóbban nem találtam sehol.Ha valakinek kell a Tell szám elküldöm.
űdv Gombászok Kőszi a tipeket.akkor aszem hozzá nem még rá sem nézek :). én pannonhalma mellet lakom.amugy most cseréltem ékszijat mert a másik meg volt tőrve és lehet hogy még kemény mert régi gyártmányu az ékszij nem ijen bovli gumis ami nyulik meg stb.most tőltőtem fel hajtomű olajal szoval most csutig van az előző tulaj shtil olajat őntőt mindenbe végűlis a motornak jo ilata jőt meg job volt a tejesitménye valamivel szerintem a motorblokba jo is is lenne de a hajtoműbe nem hiszem hajtoműoljat meg tudok ingyen szerezni szoval inkáb aszt rakom bele . az ékszijra viszatérbe kivan kopva a megfeszitő gőrgőm ami rá huza az ékszijat arra nincs valami őtleted?vagy esztergáltasak egyet?kűlőmben most szedtem szét a motrot mert kifujt a hengerfejnélde piszok egy erő volt ben,igy is elhuzot egy futo ágfát majd tőltők fel képeket de ahogy néztem még egy 30 évig ez gép lesz tudtam szerezni tőmités készletet 3500ft megusztam hál isten már csak a kipufogo van hátra(nem tudod estleg honan tudnák szerezni vagy miből csinálni egyet?) festenem kel ja meg hát előte letakaritani.tiedén mekora kerekek vanak?mert meg akkarom probálni nagy terra kerékel.van faluba egy eladó.van hozá egy alternáló kaszám is 1 a baj vele elbaszták az ékszijmeghajtásal alul derékszőgbe van majd rakok fel képeket arol is.előre is kősz űdv lajos
Szia!Ha fényes és pikkelyesnek tünik az ékszíj akkor 80as csiszoló papiral csiszold át óvatosan a tapadó részét,ha ez se segít akkor új kel.Csapágy:Vedd le az ékszíjat és forgasd a tárcsát,ha akad és ugrál akkor mind a két oldalt ki kell cserélni(a többit is ellenőrizd)olaj mindig fullon legyen.
Amit leírtál, az a jobbik eset! Lehet, hogy régi az ékszíjad, kemény, vagy hirtelen nyomod rá a kuplugkart, próbáld csúsztatni.
A csapágy nyikorgás ne zavarjon, míg nem törik össze, nem okoz gondot, emiatt nem érdemes szétszedni a hajtóművet, ugyanis az nem egy egyszerű, és olcsó munka!! (A felső kihajtótengely csapágy kopása a kevés olajtól szokott lenni.) És nem is szabad akárkire rábízni, nem sokan értenek hozzá!
Az ugrásokat, ha az munka közben, pl rotáláskor van, okozhatja a lehajtó lánc görgöinek a törése, vagy az oldalsó körmöskapcsolók kopása, (megint hajtómű bontással javítható), vagy rossz beállítása. Kívánom, hogy ne ez legyen.
Van elég olaj a hajtóművedben? Lehet, hogy alul folyik?? Arra is van megoldás, ha az alsó szimmeringek eresztik az olajat, én kenőzsírral olvasztottam össze hajtómű olajat, nejlonzsákba raktam, sarkát kivágtam és benyomtam a beöntő nyílásba, 10 évig így ment. 4 liter cuccot vesz be!
Szervizesek tapasztalata, hogy a Honda hajtóműveket örök életre gyártották, ha valaki hülyeséget nem csinál, nem kell belenyúlni!
Ha meg kell, jobb egy használható ócska gépet venni, alkatrészre vevők a szervizesek a hibás cuccból, jó esetben akár nullszaldósan is kijössz.
Nekem most volt egy hajtóműház törésem (hülye voltam!!) 40 ezrem bánta, de ebben már benne volt a két alsó szimmering és a felső csapágyak cseréje is. A láncok, körmös kapcsolók, fogaskerekek, láncfeszítő tökéletesek voltak, pedig kb 40 éves a gép!!
Nem tudom hol laksz, nekem Békéscsabán van ehhez értő szakemberem.
Űdv Gombászok.amikor indulok vagy amikor meg van pakolva a futó és nyomom rá a kart igen hirtelen kap rá szerintem kiprobáltam a szapanos modszert igy job let valamenyire hagya csuszni.majd a kardán kihajtásnál kihajtásnál ki kell cserélnem a csapágyat mert egy picit nyikorog amugy mijen őtleted let volna?
Van valakinek tapasztalata az MF 70-es kistraktoról. Menyire jó a rotációs kapája és a sima fűnyiró adapter? A benzinesre gondolok. Szeretnék egyet használt gépet vásárolni. Könnyen lehet e indítani?
Gondoltam, csak viccnek szántam. De gratulálok hozzá. Felénk messze van folyó, csak halastavak vannak a környéken. Én nem járok horgászni, csak a halat szeretem enni. Ja maj elfelejtettem még a F&H csatornát szoktam nézni a tvben ( nem tudom, felétek fogható-e:Fishing and Hunting)
Sziasztok nemreg vettem 1terra kistraktort .kiprobaltam jol indult nekialltam vele szantani nem birta felvenni a fordulatot ,kipcoltam a porlasztojat kimostam kifujattam de valamit elallitottam benne arra szeretnek tanacsot kerni hogyan kell baallitani a porlasztot mert mar el sem indul kompreszio van benne es szikrat is kap .
Rk-41-es rotakapához keresek gépkönyvet vagy leírást. Főként a berántó szerkezet érdekelne, de bármi ezzel a típussal. Kisgép és motorgyár által gyártott kétütemű motor van rajta.
Sziasztok srácok!!!! Ha valakinek szüksége lenne egy robi-55 hajtásházra akkor szoljon bátran megegyezünk vagy ha valakinek van rá valo motorja jo áron akkor keresen valahogy
Kősz a tipet a hondához megprobálom én is . át kel még festenem meg a kipufogot kőrbehegeztem lemezel mert az idő megete aszt is amugy nem tudjátok hány évesek ezek a gépek?
Lenne egy nagy kérésem. Újítom fel a régi rotátoromat és ha már csinálom szeretném, ha lehető legtöbbre képes lenne. Olvasgattam itt az ekékről, a szántásról és a többiről és úgy döntöttem olyanná alakítom, hogy ezeket is tudja majd. Emiatt szeretném a sima csoroszlya tartómat olyan csatlakozófejra cserélni, amire a legtöbb eszközt csatlakoztatni tudom. A komolyabb gépeken olyan ez a fej, hogy három átmenő furat van rajta, így nem csak forduló-csukló-nyeklő dolgok szerelhetők fel rá - ilyet szeretnék én is. Erről/ilyesmiről lenne szó:
Lerajzoltam és az lenne a kérésem, hogy méretezze be valaki, hogy el tudjam készíteni. (Elnézést a rajz minőségéért, ez csak egy kézi skicc.)
A következő méretekre lenne szükségem: a: a csap vagy furatának átmérője; b: milyen mély a csatlakozó; c: a csatlakozó belső magassága; d: az anyag vastagsága; e: milyen széles a csatlakozó; f: milyen messze van a csatlakozó szélétől az első furat közepe; g: milyen távolságra van a középső furat a szélsőtől, ha esetleg nem a csatlakozó közepén helyezkedne el.
Egy kis érdekesség,Tegnap elment az f 400ason a szikra,nagyon kicsit éreztem a feszültséget.Azt ma vissza raktam és át akartam szerelni külső trafóra,egy kicsit megrántottam a motort és majdnem leszakadt a kezem akkorát csapot a rossznak hit tekercs.Nem igazán értem mi lehetett a baja.
hello nekem egy holna F600Y van nem tudtok egy két tipet adni az ékszij hajtásra mert vanamikor nagyot ugrik.terra kerék rá megy ?vagy nem tudtok nekem valamijen nagyob kereket?
Igen tudom mire gondolsz!A keréksúly lenne a legjobb megoldás,énis használtam,a 4.00x8 as kerekekhez!A kuplunbetétek és a rugó is új!Arra vigyázz,hogy a kuplung rugó feszességét hogy állítod be mert ha a két csavar nem egyformán áll ki a betétből(állítócsavar)akkor szaggatni fogja a rugót!Ezzel én is megjártam egyszer mert legelősször mikor betétet és rugót cseréltem,erre nem figyeltem oda és állandóan elszakadt a rugó!Utánna már bele jöttem és mestere lettem a kuplung beállításának!Nagyon sokat állítgattam mire jó lett a motorhoz!Az autót jelenleg még nem vettem meg,de a pénz már megvan rá,csak még inkább várok vele,mert a munka sem biztos még,meg napi 45-50km kellene mennem oda vissza és lehet hogy megsem érné átjárnom dolgozni,mert az üzemanyag sok lenne havi szinten hiába a 3-4literes fogyasztás!
Igen egyszerü fenyömintás rotakerekekkel használom.
Nagyon meg vagyok elégedve vele. Picit többet tud mint amire számitottam. Hirtelen megoldásként suly gyanánt rákötöztem egy másik komplett kapahajtomüvet. :) Egész jo volt, nem kapart el csak elég sok eröt kellett abba feccölnöm hogy az ekét rendesen belenyomjam a földbe mert nagyon az elejére tolodott a sulypont. Szerintem hogy tökéletes legyen kell még rá vagy 50 kg suly. Oda is akarok sulyt ahol az a csavar van amivel össze van fogva a merevités hátul a szarv alatt. Tudod mire gondolok? Majd kikisérletezgetem s megirom.
Egyébként piszok jol müködik csak a kuplungon kell állitanom vagy rugotcserélnem.
Ez valóban nem egy szép látvány. A gumikerékről és a rotációs kapa használatakor is beverődik a föld amit a képen látni. Rotációs kapáláskor célszerű a porvédő lemezeket használni. Sőt, ha karbantartásnál vízzel (slággal) mosod le a gépet, a képen látható rész megtellik vízzel. Ezt a hézagot én is el fogom tüntetni, mert bosszant.
Általában a 4ütemű motorokban 50üzemóránként kell olajat cserélni!Én Castrol Magnatec 10w-40 motorolajat használtam!Elég jó árban van/volt és minőségi motorolaj!
Üdv!Nekem is volt az elején+20kg súly amikor földmunkáztam vele!Ott is van az elején a súlytartó az a menetes szár nekem arra voltak rádugdosva a korong súlyok!Megvagy elégedve a géppel???Milyen kereket használsz hozzá,4.00x8-ast???
A gépre van ragasztva egy cimke a következő felirattal:
"Univerzális kerti gép vagyok!" :)
Mellette kis képek, ahogy a különböző adapterekkel van összeszerelve.
Persze, hogy egytengelyű traktorral jobb lenne dolgozni, a Kipor KDT610E -n gondolkodtam vásárlás előtt, de azzal nehézkes lett volna kisebb helyeken dolgozni.
A mi kertünkbe meg "túl nagy" lett volna. Ezért döntöttem a KF mellett.
Akkor olyasmi a tied is mint Iskráé ? Az enyém meg Gokartos féle sima felezös. Bár szerintem nem pont felezi, annál kicsit erösebb a gép de majd egyszer lemérem az ékszijtárcsákat ha lessz idöm s kedvem.
Fura földünk van. Nem agyagos, inkább homokos, de amkor megszárad, olyan mint a kő. Inkább zsírosnak mondanám. Az én gépem is házi vagy kisipari, egy sokda váltóból meg Fürge3 motorból. 5,5 le elég is lehetne a szántáshoz, súly meg áttétel legyen
Ez egy kapálógép, arra van méretezve, nem szántásra. Ha nem homokba kell, csak tönkreteszed a gépedet. Olvass vissza kicsit, meglátod mivel lehet szántani.
Én ugyanígy kezdtem, most van egy 7Le, 200kg-os traktorom, nem csigás, hanem fogaskerekes áttéttel. Az viszi 25 cm mélyen. De még kellett rá 40 kg orrsúly...
Átlagos használat mellet évente egyszer elég benne olajat cserélni! (a gyári leírásban nem tudom hogy hány üzemóra van megadva de ha érdekel utánnanézek)
A gyéri előírást nem tudom de szintén utánnanézek, milnőségi 4T motorolajat nyugottan önthetsz bele.
Nem tölem kérdezted de itt vagyok hát válaszolok ha nem bánod! Látom hogy gyári a szerkezet volt ilyen nekem is dolgoztam is vele. Nem tudomo hogy hogy méretezték nem vagyok egy nagy szakértö de nekem csak nyaklott nyeklett nem volt elég merev. Nekem maradandoan nem hajlott meg sehol de dolgozni szerintem csak ugy lehet vele az én földemen ha pár helyen megerösited. Ebben sajna nem tudok tanácsot adni mert mint irtam nem vagyok nagy szakértö s inkább eladtam s vettem egy olyat ami müködik az én kötött talaju földemen. Persze lehet hogy nálad lazább a talaj s müködni fog de még akkor is kell erösiteni szerintem.
Az elejére akartam súlyt tenni, amíg fel nemkerült rá a felező hajtómű. Így a súlypontja annyira előre került, hogy épp nem billen előre magától. Szóval a súlyt előre nem lehet tenni. A kormány és a csoroszjatartó közé fog kerülni, MTZ orrsúlyokból, ehhez kell majd valamilyen konzolt gyártanom, amivel rögzíteni lehet ide őket. A gép súlya súlyok nélkül, járókerekekkel ~ 80kg, vaskerekekkel majdnem 100. A 400*8-as kerékkel még így is gyorsnak tűnik (eke nélkül futkároztam a géppel az udvarban).
(Beszerzés alatt van egy Terra váltvaforgatós eke is - még nem biztos, hogy lesz belőle valami)
Kipróbáltam gumikerékkel meg kis körmös vaskerékkel, de esőben csak sárdagasztás lett belőle :) Így jár, aki nem bírja kivárni a jobb időt.
Még olyan kérdésem lenne , miért van az hogy pár perc munka után egyszerűen nem fog a kuplung . Biztonsági kuplungos . Felengedem aztán még forog jó néhány másodpercig .
De hidegen gyönyörüen meg áll ahogy pöcintek a karon egyet .?
Csatlakozom az elözö hozzászólóhoz.Szép a gép meg minden meg biztos jo pénzbe is került,de ettöl csodát ne várjál.Ahová csatlakoztattad az ekét az ugy elhajlik mint a sz..r.Valahogyan le kellene súlyoznod mert ha ezzel elkezdesz szántani meg se fog mozdulni a gép csak egy helybe forogni fog a kerék és nem megy sehová.
Köszönöm szépen, de már kaptam mail-ben gépkönyvet. csináltam két képet a 151 esről. Még a boritó lemeze és a tank csak rá van téve,mert nem volt iőm csavarokat keresgetni bele. Ha valakit érdekel irjon nyugodtan.
Fsanyi88 A 151-es géphez teljes dokumentacio abrákkal stb/gépkönyv/ Jófogás 2011 dec.30-án haszongépjármünél van hirdetve fénymásolat plusz posta 06/20/4265497/Ferenc/A4-es lapok.........ez is egy tipp...üdv
Szia Furak! Megkérlek szépen hogy a honda f600 gépkönyvet küld el nekem a mail cimem ...ha8lgb@citromail.hu Valakinek van leirása a honda f600 alternativ kaszárol?Kezd összeállni a gép de hiányzik egy ékszijtárcsa stb.na egy kicsit sötétben tapogatozok van erröl a kiegészitő adapterről gépkönyv?Köszönöm szép napot..üdv.almási Gyuri
Már pár hete olvasgatom az oldalt.És nagyon jó,és köszönöm a sok jó ötletet rota ügyben remélem én is tudok majd segíteni valamit.Nekem egy Honda f400-asom van,szerintem nagyon jó kis gép:)Most próbálok egy Sarabolót készíteni házilag.
Még annyi hogy olyan szépen elcsomagoltad (látnád most ) szépen letisztitva lezsirozva hogy Nem volt szivem nekimenni a földnek vele de végül nem birtam hogy ki ne probáljam ! :)
Pont ezt akartam kérdezni hogy nem fogod e sajnálni hogy megváltál töle ?
Attol ne félj hogy képeket töltök sosem voltam egy nagy képfeltöltögetös. :)
Az biztos hogy az "eketervezök" akik a rotákra (most nem az egytengelyes kistrakikrol beszélek mint terra stb. ) tervezik az ekéket nyugodtan elmehetnének hozzád tanulni annyira jol sikerült ez a kis eke. A gyári csak nyeklik nyaklik nem dolgozik ez pedig álomszépen szinte tartani sem kell.
Persze nem egy "rendes " szántás (azért az 5.5 lotol s a kis ekétöl ezt nem várhatjuk el, ráadásul nálam betonkemény föld van) de az ásással simán felveszi a versenyt.
Tegnap szinte minden állitgatás nélkül (egyszerüen csak ráaggattam) Majdnem az egész itthoni területet felszántottam. A szomszéd csak nézett majd megkért hogy ma turjam már fel az ö földjét is. Sajnos az üzletet elmosta az esö de ami késik nem mulik. :)
Üdvözlök mindenkit!Örülök neki bár a szivem nagyon fáj!Furcsa lessz látnom hogyha feltöltöd rólla a képeket!Nekem is van rólla még egy csomó képem a multkor nézegettem őket és a szememből a könny majd ki csordult,de sajnos ez van valamit valamiér!
John Deere 8220! Tessék a képek a henger dugó főtengelyről. Szépen vizpapirral a sorját lesuvickoltam a dugóról meg a hengerről, olajos rongyal a rozsdát és összeraktam tegnap este majdnem teljesen. Olyan kompresszió van benne, hogy kézzel nem tom átforditani a főtengelyt!!!! Remélem ma este már a hangját is hallhatom.
Oké :) hát nem olyan vészes mert a fekete felében volt a krumpli a homokosaab részbe meg a kukorica most még mtz-vel szántatok csak amit elhagy majd azt szántom én fel ősszel megmár ln szeretnék :)