de G-vel kezdődik, sőt a cégnév egy része hasonlít a 3-as metróra. ha pösti vagy érted.
arra kiváncsi volnék, hogy ha egy adott dátumú kocsiátvételkor aktuális akció ellenére, így utólag befáradnék a Peugeot Hungáriához a gumikról szóló számlával, mit szólnának? Megfeddnék őket, vagy szarnának rá? egyáltalán, bármiféle árengedmény vagy megállapodás ellenére, a gumi kifizettetése fogyasztóvédelmileg megállná a helyét?
Én is kérdezek: a Te ügyintéződ (ha itt vetted te is) nem véletlenül egy városnév vezetéknevű, és T-vel kezdődő keresztnevű emberke volt? mert akkor erős a gyanúm hogy itt valamiféle sajátkézre dolgozás megy, a csávó eladja az "akciós" gumikat nekem, míg egy másikat, amit pénzért kéne eladni, "akciósra" veszik és ingyen kivisznek. Így mind a két gumival el tudnak számolni. Aztán h micsinál vele, mindenki saját fantáziájára van bízva, nemis kell hozzá erős fantázia. de megjátszható a sztori.
Rossz tapasztalatról álljon itt egy idézet egy február eleji beírásomból:
"már átvettem a kocsit, még tavaly december végén. [...] a szalonnak volt képe a következőhöz.
1.) [az autóra ajánlatot kértem] az ajánlattétel napján azt mondták, hogy ha aznap megrendelem, akkor az ajándék akciós téligumi+felni garnitúrát ingyen ráteszik nekem (tehát műhelydíj nélkül), a kocsin gyárilag lévő alufelni+nyárigumikat meg nejlonba rakják és be a kocsiba.
2.) ez az "ajándék akciós" téligumi sztori országos akció volt, tehát a peugeot hungária által előírt franchise jellegű akció.
3.) az átvétel napján, úton a szalon felé, felhívtam az ügyintézőt, és kértem, hogy ha még nincs átcserélve a gumi, akkor tegyék meg, hogy ne akkor kelljen vacakolni vele, amikor ottvagyunk. Válasz: "Oké, mindjárt szólok a műhelynek."
4.) Odaérünk. Látom a kocsiátadó helyiségben a kocsit. Alufelni rajta (azaz még mindig [az eredeti, gyári] nyárigumi). Kérdezem, hogy akkor átteszi-e a műhely a télikerekeket, vagy mi lesz, mert nem szeretnék ebben a nyálkában az autópályán 70-el hazamenni a nyárival (épp szar idő volt).
5.) Válasz: Nem szerelik fel, csak ha kifizetjük a gumi meg a felni árát (140e HUF).
6.) ??????????????
7.) A főnöke szerint ugyanis olyan sokat engedtek, hogy már nem fér bele nekik az ajándék gumi a felnivel.
8.) balhé kiver, főnökét felhív, a válasz a telefon végéről a főnöktől: ha nem akarjuk átvenni az autót, akkor ne vegyük, felveszik a jegyzőkönyvet oszt mehetünk isten hírével.
9.) legszívesebben otthagytam volna az egészet, dugják fel maguknak a kibaszott 308-asukat, csak épp nem akartam kocsi nélkül maradni, mert az nekem munkaeszköz, másrészt az ünnepek alatt sem óhajtottam busszal járni, meg még utána esetleg hónapokat várni egy máshonnan megrendelt autóra.
10.) úgyhogy kifizettük, de nagyon foghúzós hangulatban, és elég mostoha kedvvel távoztunk.
Aki kiváncsi, hol történt ez, az adjon emilcímet és megírom neki. nem akarok még "hitelrontásért" is a bögyükben lenni. Mindenestre kurvára tipikusan magyarország az egész szitu."
Hát ennyi. Más jellegű probléma nem volt, de elég drága volt ez önmagában így is.
ha nem is exponenciálisan, de négyzetesen legalább. Egy 307SW 2.0HDi, 110LE alapján mondom, tempomattal, pályán, több km-en át kergetve, fedkomp szerint: 130km/h - 7,5l 145km/h - 8,2l 160km/h - 9,2l
1,6THP az 150 paci turbóval, vagy 120 ló szívó? végülis nekem a 120-as elődje van, ami papíron 110 lovas, és 7,1-7,2 literre jön ki az átlagfogyasztás (kb. 10 % város, a többi országút és autópálya). autópályán 130-as átlagnál még nem kínáltam meg jobban. lehet, hogy exponenciálisan nő a sebességgel a fogyi?
Ti hany kilometerrel vettetek at az autokat?Mennyi az optimalis,elfogadhato szerintetek ami atvetelkor benne lehet?Mert egy ismerosom meglepodve latta hogy a kezbesiteskor az autoja mar szinte 20 km-ert ment,amit azzal magyaraztak hogy legyartas utani rovid teszt,vonatokrol le fel pakolas,szalonbol ki be parkolasok,stb,majd utolag kiderult hogy a sracok varoson kivul furikaztak az autoval(nem peugeot,de egy komoly felszereltsegu nemet autorol van szo).Biztos kivancsiak voltak hogy mit tud a jargany,de rakerdezeskor tagadtak hogy ok hasznaltak volna egy metert is az autot.Tudtok hasonlo esetekrol?
Hát elég vegyes a motorpaletta nálunk, van 1,6 THP, 1,6HDI 110 és 2.0HDI. A legjobban vezethető az 1,6THP, de az zabál mint az állat, forszírozott tempóban 14-15l /100km. A 110-es diesel simán elég városban, de autópályán tényleg elfogy az ereje. A köztes motor a 2.0HDI, mert fogyasztása annyi mint a kicsinek, de a 6 sebességes váltó és a + 100nm forgatónyomaték nagy tempónál is harapóssá teszi. A legnagyobb probléma, hogy az importőr nem készletezik jobban felszerelt autókkal és aki 1,6THP-t vagy 2,0HDI-t szeretne most nálunk választani legalább 2 hónapot kell várnia. Ha a nagy HDI-t választod, nem kell attól félni, hogy egy tdi, pdtdi letolna (természetesen németországban).:)
A bört azért mertem választani mert a 307-emben is volt és meg voltam vele elégedve,nem volt beleizzadás csak télen egy kicsit hideg de az ülésfütés megoldotta hamar a problémát.A hangrendszer meg JBL lett a végén mert én sem voltam megelégedve a gyári hangzással,igy mélyládával már nagyon jol szol.
Nagyon szep.A bor minosege,erintese jo?Rovid gatyoval nem lessz hozza tapadas?hogy erzed?Ha jol latom a magnon,nem dontottel jbl melett,en sem,de probaltam a simat es meg voltam vele elegedvel,neked is megfelel?A 307 emben (idosebb mint tied volt,2001 es),a hang rendszer az egyetlen dolog amivel nem vagyok megelegedvel.A gyari nagyon gyengen szol.
Hat jo ilyeneket olvasni,de azert az ember megsem kimeli ugy az autot ha nem a sajatja,igy reszemrol talan nagyobb az elovigyazatossag :-),lehet ha nagyobb is mint kene.Milyen motorokkal vannak?marmint nalatok,ceg auto.2.0 HDI van?az erdekelne inkabb.En is rengeteget hasznalom autopalyan a mostani 307 et,ez is 2.0 HDI,es jol birja csak mar 190.000 km van a hata mogott,es a sok es hosszu tavu autopalyazas miatt is valasztottam a nagyobbik motorral a 308 at,talan kimeletesebb neki a nagy sebesseg mint a kisebb motoroknak.Na meg kulon elmeny is ha egy auto 150 rol meg huz a nemet palyakon,ezen a teren mondjuk tobbet el is varok a 308 tol,mivel kb 50% nagyobb is lessz a teljesitmenye a jelenlegi 307 el szemben ami csak 90 pacis,es eleg nehezkes neki mondjuk 150 rol 180 at elerni,ami mar tenyleg a vege.egyenes szakaszon persze,mert lejton megy tobbet is,de nagyobb emelkedon hamar a lassu savba talalom magam:-).
nekünk a cégnél van 5db 308-as, olyan sikeresen sikerült bejáratni, hogy a szalonból kikanyarodás után 20 méterrel már teletalppal álltunk a gázon, és az autóknak azóta se semmi baja. Az enyém átlépte a 30e km-t, autópályán 190-200 körül használom, és hibátlan a gép. Mondjuk eddig 2X cseréltettem olajat, és két hét múlva már a második 308-at fogom nyúzni.
en amondo vagyok hogy ezek az uj olajak szuperek. de ha igazan odafigyelsz az autodra 15e km utan cserelsz olajat. a 30-as cserek szerintem marketing dumak. egyszeruen valamivel kell versenyt tartani a konkurenciaval. tobb ev gari kevesebb szerviz stb... bullshit. 5 eve hajtok egy 307-est. minden 15e utan cserelem benne azota is. 15 utan mar nagyon elkoszolodik az olaj. 30-at elkepzelni nem tudnek.... persze ezt egyen valogatja.
egyebkent most varom a 308-ast. remelem heteken belul atulhetek ;-)
jah szerviz ugyben en is fredihez jarok. azota nincs gond a geppel. szoval az elmult 3 evben talan csak az aksi merules volt ami bosszusagot okozott a tobbit mindent orvosoltak.
"sajna sokmindent hazudnak hogy eladjak a verdakat. pl a 30.000-es olajcserek stb... lehetne mit meselni."
Tedd már meg lécci! Nekem egy éves múlt a 307SW-m (2.0 HDi) és kezdettől fogva az olajcserén filóztam. Frédiéknél kérdeztem Somát - új PUG-osok majd megismerik, tanácsadó - és vidéki szervizben szintén hozzáértőt - akivel jóban is vagyok -, valamint autószerelő haverokat, hogy mi a véleményük a mondjuk 5.000-es olajcseréről. Egybehangzó választ adtak: hülyeség, bár ha sok pénzem van... Azt is mondták, hogy ha nincs extrém körülmények között terhelve a kocsi, akkor az előírásnak megfelelően kell cserélni, nálam 30 ezer. Mondjuk nekem 2. kocsi az SW, kizárólag hosszú úton használom, most van benne szűk 23 ezer Km. Az előző, benzines SW-met, szintén 2 literes volt, hasonló körülmények között 30 ezrenként olajcseréltem - gond nem is volt. Már jóideje porosodik a garázsban a szűrő és INEO, de szerintem kivárom vele a 30 ezret. Ha ennyit írt elő a gyár a Totallal kifejlesztett motorhoz, miért is ne így lenne?
Tehát mire gondolsz? Azt tudom, hogy sok user rögtön olajat cserél, ahogy kihozza a gyárból, "mert régen is ki tudja, ivel töltötték fel a Zsigulit az oroszok, meg a románok a Dáciat". De az 30-40 éve volt...
szerintem az elso 20.000-ig vagy az elso komolyabb olajcsereig nem erdemes padloval jarni... legalabbis ha hosszu idon at akarod elvezni az autot. sajna sokmindent hazudnak hogy eladjak a verdakat. pl a 30.000-es olajcserek stb... lehetne mit meselni.
Nektek ajanlottak valamit az elso idoszakban torteno hasznalatrol?bizonyos,meghatarozott ideig kimelt hasznalat,bejaratas vagy barmi?Vagy ezek mar annyiora be vannak jaratval gyarilag hogy maximalisan terhelhetoek elso perctol?
En ugy tudom hogy a motor teljesen be van hidegen jaratval gyarilag,de azert ajanlott bizonyos ideig a kimeletes hasznalat mivel a motoron kivul sebvalto,stb is be kell kopjon.Milyen infotok van errol?
A tükröződéssel kapcsolatban: ha napsütésben a feketénél is látható volt, a világosabb színnél feltételezem ez erősebben jelentkezik, ami már zavaró lehet. Lényeg, hogy van rá megoldás, ahogy írtam.
A színnel kapcsolatban: az ezüstöt (aluminium szürke) láttam élőben, a sharkot más tipuson (207). Szines szineket nem akartam, a cendré nem tetszett, így az aluminium szürke és a sötét szürkék jöhettek szóba. Az világos színnel az volt a bajom, hogy az a vaskos lökhárítót hangsúlyozza (ami nekem nem igazán tetszik), és jobban látszik a kettéosztott motorháztető. Az ezüst lámpákat, a krómozott hűtőrácsot és emblémát viszont elrejti. A sötét szürkéknél pont fordított a helyzet, ami nekem jobban tetszik. A hurricane nincs metálfényezéssel, és a szalonban kifejezetten nem javasolták. A maradék 2 szürkéből a színmintán a shark látszott sötétebbnek, és az árnyalat is jobban tetszett. (A shark kicsit melegebb-zöldesebb-sötétebb szürkének, a thorium kicsit kékesebb-hidegebb-világosabb szürkének látszott.) A szalonban láttam a feketét is élőben. Akkor kicsit meginogtam. Nagyon dögös elölről, de közelről nem volt annyira szép gyöngyházszerű metálos a színe. Szóval így lett shark.
Alapból ingyenes rendezvény, amelyre mindenkit szeretettel várunk. Peugeot-os programokon (szlalom- , és kvíz verseny) felül akinek van ingerenciája az potom 4000 ft ért középkori lakomán vehet rész, illetve várlátogatással egybekötve végignézhet egy lovagitornát.
Program: 1. G Y Ü L E K E Z Ő
10:00 Sümegen a várnál
Pestkörnyékieknek: 7:30 budaörsi Auchan parkoló, majd irány Sümeg konvolyban! (nagyon komoly !!!)
2. V Á R L Á T O G A T Á S
3. K Ö Z É P K O R I L A K O M A 12:00 M E N Ü: aperitif: pálinka, pogácsa, középkori leves, sült libacomb, egészben sült burgonya, polenta, saláta, gyümölcsös pite, fehér és vörös folyóbor és szódavíz korlátlan fogyasztása
4. V E R S E N Y E K (szlalom, kvíz...stb)
5. L O V A G I T O R N A 18:00
A képeim között megtekinthetitek a találkozó "plakátját" ! ! !
AKI JÖN, ÉS LAKOMÁZNI SZERETNE AZ JELEZZE RÉSZVÉTELI SZÁNDÉKÁT A 206talalkozo@gmail.com E-MAIL CÍMRE ! ! ! (Nehogy kevés legyen a hús)
Természetesen ez egy Peugeot találkozó, tehát minden Pugost szeretettel várunk!! A végleges program és az árak is megvannak már nagyjából, készül a végleges plakát ami napokon belül felkerül ide is. Akinek megvan az email címe, őket ott is tájékoztatni fogjuk!! "
Ha a vilagos szin nem tul elonyis valasztas,de a sotet is tukrozodik akkor mi az elonyos valasztas?:-).koszi a tanacsot,azt hiszem van ilyen szemuvegem,de meg nem probaltam ki ezen a teren,de megtehettem volna mert nekem is van ilyen tukorkep a 307 nel ami most van,azelott 206 volt,ott nem emlekszem h zavart volna ilyensmi.vagy tul reg volt:-).A shark szurket te is lattad elotte eloben es annak alapjan dontottel melette?vagy csak katalogusban lattad mint en?kisse felek h negativ lessz a csalodas,de remelem nem,a mondoja vagyok h mindenik szep ha tiszta.en egy kicsit jobban szeretem a soteteket.
A világos kárpit nem egy jó választás, mert műszerfal teteje nagyon zavaróan fog tükröződni az alacsony szögben álló szélvédőn. Pláne ha rá süt a nap. Ez a tükröződés engem ez a 206-nál is zavart, pedig ott fekete volt a műanyag.
(most: 308 komfort pack, shark +RD4 +digit.klíma)
Úgy lehet segíteni a dolgon, hogy olyan napszemüveget veszel, amin van polarizációs szűrő réteg. Ez eltünteti a szélvédőről a tükörképet. A normál (dioptriás) szemüveglencsék is kaphatók ilyen réteggel, ha szemüveges vagy.
A szűrőt egyébként úgy lehet egyszerűen ellenőrizni, hogy a mobilodat elfodítod 90 fokkal. Ilyenkor a kijelző teljesen elsötétedik ilyen szemüvegen keresztül nézve.