Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11769

elég lenne ha azt visszakapná, amit befizet

- a gázolaj adójából

- a dolgozók bérének adójából, különböző járulékokból

- a bérlet és jegy bevételek áfájából

 

 

lehet nem lenne elég, de, hogy beljebb lenne pár nilliárddal évente az biztos

Előzmény: Fradista Utazó (11756)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11768

Teljesen egyetértek.

Előzmény: Total (11767)
Total Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11767

A baj az, hogy az elmúlt 15 évben az adóból nem, vagy csak jóval a szükséges összeg alatt adtak a BKV-ra (a főváros is, az állam is). Az idei évre meg ketten együtt nulla forintot terveztek be.

 

 

Tehát a jelenlegi állapot, egy a kormány és a budapesti vezetés által mesterségesen előidézett krízishelyzet.

Nem szeretnék találgatni mi volt a cél, de a megoldás egyértelműen a kötségvetés korrekciója.

Előzmény: Fradista Utazó (11756)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11766

Persze, nem is ez ellen tiltakoztam :-))

Csak jeleztem, hogy attól még a BKV mai problémája sajnos megmarad.

Előzmény: Törölt nick (11765)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11765

attól még fel lehetne lógatni Demszky-t:)

Előzmény: Törölt nick (11763)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11764

- boldog leszek

- aki most van hasonló poszton nem próbál hasonlóan bánni az állami javíakkal

preventiv vagy mi a tököm

elrettentő

meg hasonlók

Előzmény: bendeguz90 (11762)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11763

mehehe

egy rugóra jár az agyunk? 

Előzmény: Fradista Utazó (11758)
bendeguz90 Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11762

és azzal mi változik ? 

Előzmény: Törölt nick (11761)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11761

én fellógatnám a demszkájt

Előzmény: Törölt nick (11753)
_spyglass_ Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11760

Ha már ilyen földtől teljesen elrugaszkodott példákat hozunk, akkor tisztázzuk gyorsan, hogy nem felakasztani kell, és alapvetően nem őket (de persze annak is lenne létjogosultsága). Hanem azoktól elbozni a vagyonukat, akik az ő hátországukként gazdagodtak meg beteg módon, valós teljesítményt szinte teljesen nélkülözve.

Előzmény: Fradista Utazó (11758)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11759

Ez nyilván így van, ahogy írod. De az a baj, hogy még, ha bevezetnék is, akkor is még tízmilliárdos nagyságrendben hiányozna pénz a legalapvetőbb kiadásokhoz is...

Előzmény: Törölt nick (11757)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11758

Attól, ha most felakasztjuk Demszkyt, meg az elmúlt húsz év összes miniszterelnökét (a mostanit is ideértve), meg még halmazati büntetésként fejbe is lőjük őket, azzal nem oldódik meg semmi, attúl még nem lesz rá pénz, hogy kifizesd a buszsofőrök bérét. 

Előzmény: Törölt nick (11753)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11757

Szerintem mindenki megnyugodhat, ez a tervezet ilyen formában biztosan nem lesz bevezetve, csak egyike a szokásos gumicsontoknak. Majd finomítgatnak rajta, aztán végül elvetik, hogy mi hálásak lehessünk pártunknak és kormányunknak, akik lám mennyire szeretik az alattvalókat, hogy nem vezetnek be ilyeneket :-)

 

(Jelenlegi formájában teljesen igazságtalan is lenne.)

Fradista Utazó Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11756

A BKV, csakúgy, mint a többi, hasonló európai közlekedési vállalat, csak adóból tartható fenn, a jegyárakból nem. A baj az, hogy az elmúlt 15 évben az adóból nem, vagy csak jóval a szükséges összeg alatt adtak a BKV-ra (a főváros is, az állam is). Az idei évre meg ketten együtt nulla forintot terveztek be. Az meg így nem megy.

 

Ha azt akarod, hogy a jegyárakból éljen meg a BKV, az egyenértékű azzal, mintha azt mondanád, hogy még ma szűnjön meg az egész. 

 

A 10 ezer forintos útdíjjal ebben a formában nem értek egyet én sem, de az nyilvánvaló, hogy adóemeléssel és/vagy valamely kiadási előirányzat csökkentésével lehet csak életben tartani a BKV-t. És a minimális fennmaradáshoz is kell az idei évre kb. 70Mrd forint, a költségvetésbe be nem tervezett pénzügyi támogatás!

Előzmény: Törölt nick (11754)
_spyglass_ Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11755

Biztos kicsit sarkosan fogalmaztam, alapvetően csak az utolsó pár bekezdésben foglaltakra gondoltam.

Még ha ismeri is valaki a pontos számokat akkor azt gondolhatja, hogy kiszorítunk valahogy fogcsikorgatva évi 2e milliárdot, aztán szépen 10 év alatt visszafizetjük az egész adósságot és megszabadulunk egy életre ettől az egésztől. Csak persze erről szó sincs, nem is lehet. De erről nem nagyon beszél senki. Csak a ~80%-ot puffogtatják.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (11732)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11752

1., De, igaz, hidd el.

2,. Tegyük fel, hogy nem igaz, és neked van igazad. Ez esetben mi is a helyzet? Te autóval jársz. Mondjuk a boltba. Ahová az eladó viszont busszal jár. Mert neki nincs autója, az ő fizetéséből arra esetleg nem telik. Elmész a boltba, és ki lesz téve egy tábla: "Zárva, mert az eladók nem tudtak bejönni dolgozni, mert nem jár a BKV". Nem tudom, van-e gyereked, de, ha van, elviszed kocsival az iskolába, ahol kint lesz egy tábla: "Ma nincs tanítás, mert a tanárok nem tudtak bejönni dolgozni". Folytassam?

 

Mindannyiunknak, aki huszonöt éve nem utazott tömgközlekedéssel, annak is elemi érdeke, hogy a BKV fennmaradjon, és tovább szolgáltasson. 

 

A kérdés nem lehet más, csak az, hogy az ehhez szükséges pénzt honnét teremtsük elő. Mert elő kell teremteni, ez nem kérdés. 

Előzmény: Törölt nick (11746)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11751

Az a baj, hogy ebből a díjból 30-35 milliárdos éves bevételre számítanak. Az lótúró a BKV szintjén. Még arra sem elég, hogy kifizessék a buszsofőr bérét, meg a gázolajat, amivel a busz megy. Felújításra, pláne fejlesztésre semmiképp nem juthat belőle. Tehát az autósok azt fogják látni, hogy havi 10 darab ezresért semmi nem változik a BKV szolgáltatási színvonalában. Semmi. Max. annyi, hogy enélkül márciu-áprilisban biztosan leáll a cég, mert nem fogják tudni kifizetni a sofőrök bérét.

Itt az elmúlt 10-15 év felelőtlen gazdálkodása hirtelen ráomlott az államra és a fővárosra. Az idei évben, ha törik, ha szakad, elő kell valahogyan teremteni 70-80 milliárdot, különben a cég nem éri meg az év végét. És ez az alsó határ, ez csak ahhoz kell, hogy a sofőrök minden hónapban megkapják a fizetésüket, és minden hónapban ki legyen fizetve a gázolaj, az áram, amivel a járművek mennek, meg legalább a legalapvetőbb alkatrészek meglegyenek, hogy ne álljon le egy busz végleg, mert letörött az indexkapcsoló. 

Úgy látom, a társadalom nagy része, ideértve jelen topic közösségének egy részét is, még mindig nem értette meg, mekkora nagy szarban van a fővárosi közlekedés. 

 

És természetesen igaza van itt lent valakinek abban, hogy a BKV/BKK-vezetők sokmilliós jutalmai felháborítóak, de azért azt is látni kell, hogy ezek összesen is kb. a cég összköltségvetésének 0,1%-át teszik ki, szóval nem ezek miatt problémás a BKV finanszírozása. 

Előzmény: Törölt nick (11735)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11750

http://handras.hu/?p=5637

 

idézek:

Az én javaslatom a következő: fizessen be minden autótulajdonos 10 000 forintot a közösbe, aztán felejtsük el az egészet.

Értem én, hogy kell a pénz, de akkor mondják ezt, és már utalunk is, ilyen egyszerű.

Törölt nick Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11749

és ha átülök a békávére

de hétvégén kirándulni, bevásolrni kocsival megyünk, akkor is fizetnem kell?

vagy az asszony Budaörsre jár dolgozni, inkább báékávézzon napi 2*1,5-2 órát a napi 2*40-45 perc helyett

aha

 

a kurva anyjukat

Törölt nick Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11748

hogy te normálisan tudj közlekedni autóval. 

 

és ezért cserébe fizess ki egy bkv bétlet árát

aha

logikus

Előzmény: Fradista Utazó (11742)
mr.Beer Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11747

a helyi lakosok, ha olyan lesz a szolgaltatas minosege, akkor inkabb berletet vesznek, es baxnak kocsival jarni ha nem muszaj. A videkiek meg meg fogjak fizetni az adot, foleg ha 2-3 alkalomnal tobbszor mennek havonta Pestre. Mondjuk ezt is meg lehetne oldani a varos szelen nagy, ingyenes parkolok epitesevel, ahonnet konnyen feljut az ember a tomegkozlekedesre. En pl jobban szeretek metroval utazni mint kocsival, de hat en falusi, lovasszekerhez szokott gyerek vagyok :D

Előzmény: sergiototta (11741)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11745

mi a jó benne?

áruld már el?

a kurva anyjukat.

most emeltek az adón a gázolajnál.

 

büntetés, hogy miért nem jársz a koszos, igénytelen, szaros békávéval?

Előzmény: sergiototta (11741)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11742

Egy dolog miatt nagyon is sok közöd van a BKV-hoz: a BKV utasainak kb. 40%-a képes lenne arra, hogy autóval járjon, de nem teszi, különböző okokból. Ha leáll a BKV, és ezek az emebrek autózni fognak, akkor olyan dugók lesznek, hogy te nem bírsz haladni sehol a városban a kocsiddal.

Szóval neked is nagyon komoly érdeked, hogy a BKV minél több embert elvigyen az utakról, hogy te normálisan tudj közlekedni autóval. 

Előzmény: Törölt nick (11736)
sergiototta Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11741

sztem az irány jó, a kivitelezésre leszek kiváncsi

pl vidékivel, túristával többet fizetetnék, mint a helyi lakossal.

 

ugyanakkor párhuzamosan nagyon komoly bkv és p+r fejlesztést igényel

Előzmény: Törölt nick (11733)
bendeguz90 Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11740

:D 

Előzmény: Törölt nick (11738)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11737

ez a pénz csak a működőképesség fenntartásához kell

Előzmény: Törölt nick (11735)
mr.Beer Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11734

Én is hasonlot léptem volna, de osszekotottem volna a BKV berlettel. Azaz mehetsz minden nelkul kocsival, ha van berleted. Ezzel a kizarolag nagybevasarlasoknal hasznalt autokat mentesitettem volna a rendszertol.

Azonban azt is tudatositani kene, hogy egy ilyen lepes megtetele utan a nagyerdemu elvarja hogy a bkv penzek szigoruan legyenek ellenorizve, es hogy emberi korulmenyek kozott utazzon aki a bkv-t valasztja. A kisebb szmog meg mar csak a hab a tortan...

Előzmény: Törölt nick (11733)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2012.01.29 0 0 11732

Szívesen meghallgatom a Te értelmezésedet is... csak rajta!

Előzmény: _spyglass_ (11730)
Ellenpólus Creative Commons License 2012.01.29 0 0 11731

Mit rohogsz?

EZ IGY VAN!!!!!!!!

Előzmény: Total (11727)
_spyglass_ Creative Commons License 2012.01.29 0 0 11730

Érdekes lenne megszámolni, hogy hányszor hivatkoznak államadósság címén ennek a végén feltüntetett összegre, és hányszor a kamatra. Szánalmas az arány. Hiteles tájékoztatás...

Előzmény: Törölt nick (11728)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!