Keresés

Részletes keresés

eakos1 Creative Commons License 2021.11.13 -1 0 470385

Találtam is egy cikket, az alján van ez az info:

 

Az ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerrel felszerelt szakaszon jelenleg a végleges használatbavétel előtti forgalomszabályzó próbaüzem zajlik. A próbaüzembe bevont személy- és áruszállító vonatoknak legalább 30 ezer kilométert kell futniuk.

 

https://www.szekesfehervar.hu/hamarosan-elerhetove-valik-a-vonatok-160-kmh-as

Előzmény: r1232 (470383)
paca664 Creative Commons License 2021.11.13 -1 2 470384

Ebben a kérdésben a hallgatók vélt sznobizmusa jelenti a legkevesebbet. Sokan kifejezetten szerettek oda kijárni.

Egyszerűen maga a campus fenntarthatatlan. Nem a hallgatók zárták be hanem az egyetem vezetése.

Előzmény: PLACI (470376)
r1232 Creative Commons License 2021.11.13 -5 0 470383

és azt írták, hogy 30 000 km-t kell lefutni a vonatoknak tesztként, hogy mehessenek 160-al.

 

Tééényleg? És melyik vonatoknak kellett volna 30 000 km-t futni? Egynek vagy összesítve?

 

Előzmény: eakos1 (470381)
Vendégsín Creative Commons License 2021.11.13 -1 2 470382

...hogy áll a 30a vonalon a 160km/h bevezetése?

 

Sehogy.

Előzmény: eakos1 (470381)
eakos1 Creative Commons License 2021.11.13 -1 0 470381

Azt lehet tudni, hogy áll a 30a vonalon a 160km/h bevezetése?

Ugyebár tavaly év végén élesítve lett az ETCS L2 és azt írták, hogy 30 000 km-t kell lefutni a vonatoknak tesztként, hogy mehessenek 160-al.

_ZE Creative Commons License 2021.11.13 -1 1 470380

Pont ezek az "irányok" azok, amik a felszíni forgalomban, annak zavaraira érzékeny módon kialakítva gyatra eljutási időket adnak (sok megálló, sok lámpa, alapból korlátozott sebesség) - itt lehet nagy előnye a vasútnak az, hogy nincs szintbeli kereszteződés, és mehet folyamatosan, illetve az, hogy nem áll meg minden sarkon, plusz nem vmax=50km/ó-val közlekedik.

Előzmény: Ashi Valkoinen (470378)
_ZE Creative Commons License 2021.11.13 -1 7 470379

OFF
Lehet a "prérin" egyetemet csinálni, de akkor ott legyen meg tényleg szinte minden, amire a hallgatóknak szüksége van: az ABC-től a könyvesbolton meg a papír-írószer-tanszerbotlon át a fodrászig, az étteremtől (menza) a kocsmán át az orvosi rendelőig vagy épp a konditeremig, és legyen kényelmes tömegközlekedése a szomszédos településig/városig.
Miskolcon pl. az Egyetemváros ilyen - A Pázmáneum az nagyon nem volt ilyen.
ON
Miskolcon ott az iparvágány az Avas oldalában, de csak kósza gondolat szintjén merült fel az, hogy vonattal (is) kötik be az Egyetemet a tömegközlekedésbe - bár emlékeim szerint a taxisblokád idején mintha lett volna ilyen vonat...

Előzmény: PLACI (470376)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.11.13 -2 10 470378

Nyugati-Déli alagút nélkül:

 

Tegnap a Camponaban akadt dolgom, utana pedig barati sorozes. Az M3 bevezeto mellol kellett kijutnom oda. Penteken, delutan.

 

Autot elvetettem, mert ugye sorozes, meg dugok.

A legkozelebbi BKK-megallo 12 perc seta, Rakosrendezo 15. BKK-utvonalajanlatok mindenfele totymorgos buszozassal, amik szinten dugoerzekenyek, 1:15 kornyeki menetidovel nem tetszettek.

Maradt a vasut.

Rakosrendezo '53

'59 Nyugati '03

'17 Kobanya-Kispest '27

'53 Budateteny.

 

Visszafele par perccel hosszabb volt.

A BKK-berletem is epp lejart, igy START-kartyaval megoldott volt ez az ut.

 

Ha lesz valaha vasuti alagut, akkor kozvetlen jarattal ez az ut kb. 30 perc lesz. Kelenfoldi atszallassal 40.

 

De meglepett, hogy ket atszallassal, korbevonatozva Pestet is gyorsabb eljitast adott a vasut, mintja autoztam, buszoztam vagy bringaztam volna.

hmsoft Creative Commons License 2021.11.13 -2 4 470377

OFF
Röviden: igen.
Kevésbé röviden: amíg piaci környezetben dolgozol, ki kell elégítened a vevőid kívánságát. Ha nem teszed, elmennek máshova (itt: más oktatási intézménybe). Ezen akkor tudsz változtatni, ha a.) szerzel elég nem-konvencionális vevőt (magyarán bolondokra hajtasz, és találsz is eleget), b.) megpróbálkozol valamilyen piacon kívüli állapottal. A b.)-hez segítséget adhat egy rendkívüli helyzet, amelynek során teszem azt, államilag előírásra kerül, hogy aki nem rendelkezik Pázmány-igazolvánnyal, az nem mehet be a boltba vásárolni. Vagy Pázmány-igazolvány nélkül nem lehetséges a munkába állás. Egyből tömegek szállnának le-fel Pázmáneum megállóhelyen.
ON

hm

Előzmény: PLACI (470376)
PLACI Creative Commons License 2021.11.13 -11 3 470376

Miért nem volt jó ez a helyszín és terület a Páznmánynak? Talán a túl sok sznobnak nem volt sikkes "kijárni vidékre", azaz a Nagykörúton kívülre?

 

Cinizmus OFF

Előzmény: extrémgörkoris (470372)
Abymot Creative Commons License 2021.11.12 -1 3 470375

Jó kérdés, hogy valójában mi ennek a vonatnak a célja?

Lehetne Szolnok-Arad személyvonat is, a 7410 és a (jelenlegi) 7441 menetvonalán.

Ha meg IC, akkor tényleg miért nem Budapest a végállomása?

Előzmény: szvörnyeteg (470368)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.11.12 -1 1 470374

Amugy nem OFF, a masodik linkelt cikkben van vasuti vonatkozas is.

Előzmény: rm40 (470373)
rm40 Creative Commons License 2021.11.12 -2 3 470373
Előzmény: -Smiley- (470369)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.11.12 -2 4 470372

Az egyetem ott már nem lesz. 

 

 

A hasznositásán egyelőre gondolkodik az állam.

 

(nagyon designos a Makovecz épület csak éppen teljesen használhatatlan) 

Előzmény: D F T (470370)
pallee Creative Commons License 2021.11.12 -1 1 470371

Kerítésén is ott a felirat: "sic transit gloria mundi"

Előzmény: D F T (470370)
D F T Creative Commons License 2021.11.12 -1 2 470370

A Google térkép szerint a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar átmenetileg zárva tart

Előzmény: -Smiley- (470369)
-Smiley- Creative Commons License 2021.11.12 -3 0 470369

Pázmáneum az végleg megszűnt? 

Előzmény: vmarci21 (470363)
szvörnyeteg Creative Commons License 2021.11.12 -1 0 470368

miért közlekedik egyáltalán?

Előzmény: Snake-Mojzi (470367)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2021.11.12 -1 0 470367

Egyelőre csak a nk vonatokat néztem ád, de fura, hogy vajh a Zaránd IC miért csak Szolnokig/Szolnoktól közlekedik?

Előzmény: vmarci21 (470363)
Bakter Brother Creative Commons License 2021.11.12 -1 3 470366

"ezt hogy lehetne a MÁV-nál bevezetni?"

 

Ha jól látom, akkor a cikk arról szól, hogy egy japán mozdonyvezető beperelte kártérítésért a munkáltatóját, egy általa jogtalannak tartott munkáltatói intézkedés miatt. Ezt a MÁV-nál is, és a többi MÁV cégnél is rég bevezették, elég sok pert nyertek már a vasutas munkavállalók a munkáltatók ellen.

Előzmény: Törölt nick (470351)
sosiforda Creative Commons License 2021.11.12 -1 3 470365

Felkerült a közlemény is:

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas-nemzetkozi-utazas/utasok-javaslatait-figyelembe-veve-bovul-uj-vasuti

 

"Corvin néven új éjszakai nemzetközi vonatpár közlekedik Kolozsvár és Magyarország, valamint Ausztria között. A Corvin éjszakai kocsijai Bécs és Kolozsvár között közlekednek, a Győr–Budapest–Szolnok–Püspökladány–Nagyváradon útvonalon. A vonat Kolozsvár felé Bécsből 19:42-kor, a Keleti pályaudvarról 23:10 perckor indul és 8:23-kor érkezik Kolozsvárra, ellenkező irányban 21 órakor indul Kolozsvárról, a Keletibe 5:10-re, Bécsbe 8:21-re érkezik."

 

Itt némi ellentmondást vélek felfedezni a közölt menetrendi mezőkkel, mert éppen a kolozsvári stokk szolnoki leszedése miatt 23.10 helyett 22.45-kor indul majd a Keletiből a DACIA-CORVIN, visszafelé pedig nem 5.10-re, hanem 5.20-ra ér menetrend szerint a Keletibe.

segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.11.12 -2 0 470364

De ez neked nem új, ugye?

Előzmény: rm40 (470362)
vmarci21 Creative Commons License 2021.11.11 -1 5 470363
rm40 Creative Commons License 2021.11.11 -2 3 470362
481142-9 Creative Commons License 2021.11.11 -1 1 470361

Két pár marad, csak más időfekvésben.

Előzmény: r1232 (470356)
M63,008 Creative Commons License 2021.11.11 -2 0 470360

Egyébként a cikk alapján abban sem lehetünk biztosak, hogy itt bér levonásról volt szó.

Elképzelhető, hogy egyszerűen csak nem fizették ki neki azt az egy perc többlet munkaidőt, ami tulajdonképpen a saját figyelmetlensége miatti késésből keletkezett.

Előzmény: segélyvonókészülék (470358)
M63,008 Creative Commons License 2021.11.11 -3 0 470359

Tudom, nálunk, meg esetleg a sógoréknál; de nem Japánban...

Előzmény: segélyvonókészülék (470358)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.11.11 -2 2 470358

Tudod hányszor van, hogy a csarnokban az érkezési monitoron X vágány van írva, mire felmegyek a peronra, meg már Y (lehetőleg jó messze az X-től)?

A peronon kint nincs érkezési monitor, a dolog megjön valahová, én meg megtalálom, amikor sikerül.

Ezért bért levonni? Ne hülyéskedjünk már!

Előzmény: M63,008 (470354)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.11.11 -1 8 470357

A görögöknél volt pontossági pótlék.

Mentek is, mint az ökör, meg volt is egy csomó pitty-putty.

 

Szerinted a késések azért vannak, mert a mv. direkt lassabban megy, mint szabadna?

Előzmény: Törölt nick (470351)
r1232 Creative Commons License 2021.11.11 -2 0 470356

Nem a mostani marad.

Előzmény: 481142-9 (470352)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!