Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2013.10.30 0 0 11506

A BD-nek a pakli része áll Mariazell felé, ebből ki lehet sakkozni. :-)))

Előzmény: 007Gergő (11505)
007Gergő Creative Commons License 2013.10.29 0 0 11505

Ezt tudom, na de merre áll? :)

Előzmény: RhB (11501)
Gordos Péter Ottó Creative Commons License 2013.10.29 0 0 11504

Ha neked sokat kell tanulnod, akkor én mit szóljak? :)

 

Esetleg a Limit Bahn-os MK-48-at nem teszteltétek? Majd szeretnék egyet, és még nem tudom eldönteni, kitől rendeljem. Mi a véleményed: Cseh vagy Limit?

 

Gordos Péter

Előzmény: térköz (11500)
térköz Creative Commons License 2013.10.29 0 0 11503

Bocsánat, még nagyon kezdő vagyok és véletlenül, vagy pongyolaságból rosszul írtam.

Köszönöm a seegítséged!

Előzmény: Törölt nick (11502)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.29 0 0 11502
Nem kötözködni akarok , de vasuton nincs kanyar , csak ív.
Előzmény: térköz (11500)
RhB Creative Commons License 2013.10.29 0 0 11501

"Összeér a Mariazelli személykocsik teteje. (Két féket nem fordítsunk össze.)"

 

A fékeket ettől függetlenül is egy irányba kell állítani, mert ugyebár a valóságban is... :-))) Sőt, az sem mindegy, hogy St.Pölten vagy Mariazell felé áll. :-)

Előzmény: 007Gergő (11492)
térköz Creative Commons License 2013.10.29 0 0 11500

Szia!

Igen a 48-as Csehmodell gyártmány. Csak tesztüzemre járt nálunk. Jó kis gép! Finom lassúmenet, jó vonóerő. Sajnos nem maradt.

Az állomásokon 15°-os N-es nagyvasúti ROCO váltók vannak. Az eredeti állítómű egy kis beavatkozással alkalmassá téve terep alatti állítóműnek.

A kanyarok sugara kb 300-350 mm.

Köszönöm a jószót! Igyekszem, de még sokat kell tanulnom.

A következő megjelenésünk elég bizonytalan. Talán májusban, vagy októberben.

üdvgyuri

Előzmény: Gordos Péter Ottó (11498)
Gordos Péter Ottó Creative Commons License 2013.10.28 0 0 11499

Sajnos csak nov. 5-én érek rá, de akkor mennék, ha nem zavarok.

 

Tisztelettel:

Gordos

Előzmény: kisvasút-modell (11490)
Gordos Péter Ottó Creative Commons License 2013.10.28 0 0 11498

Szia.

 

Megnéztem a képeket. Nagyszerű!

 

Ha nem haragszol, lenne egy-két kérdésem.

Az MK-48-as Cseh modell, ugye?

Nézem a 47-es, 48-as, és a 49-es képeket: itt van ez a kis aranyos állomás. Elég éles kis kanyarokat vélek felfedezni - vagy talán csak a szemem csal -, mekkorák lehetnek ezek az ívek?

 

Gyönyörű erdőt tudtok csinálni amúgy!

 

Lesztek valamikor valamelyik kiállításon?

 

GPO

 

Őszi kitérő Kaszónál

Előzmény: térköz (11488)
Gordos Péter Ottó Creative Commons License 2013.10.28 0 0 11497

Nagyon szép! :)

Előzmény: BoGar (11493)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.10.28 0 0 11496

Üzembiztonságról volt szó, épp te vetetted fel. Egyik sem szép, mégsem természetellenes. Terepasztalon.

Előzmény: térköz (11495)
térköz Creative Commons License 2013.10.28 0 0 11495

A H0 startkészleti R 380 mm-es kalapsin íven is elmegy a 250 mm-es hossztorzított Y kocsi.

Kérdés, hogy néz ki.

Előzmény: 007Gergő (11492)
BoGar Creative Commons License 2013.10.28 0 0 11494

És ezen ez el is megy?

Előzmény: Törölt nick (11491)
BoGar Creative Commons License 2013.10.28 0 0 11493
007Gergő Creative Commons License 2013.10.28 0 0 11492

Tapasztalataink szerint, a gyári (ROCO,Tillig, Liliput) és a kisszériás járgányok TiHo, Doliso, Stängl, Ferrotrain is biztonságosan elmennek a következő gyári íven:

 

ROCO 32204 Schmalspurgleis Standardradius, 261,8 mm, 30°

 

Ennél kissebbel viszont már bajok vannak pl,:

- Összeér a Mariazelli személykocsik teteje. (Két féket nem fordítsunk össze.)

- Kilép a 1099.

-stb.

A kéttengelyes kocsik és mozodnyok ennél jóvál kissebb ívet is elbírnak (akár r= 100 mm-is)

Előzmény: térköz (11488)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.28 0 0 11491

Üdv a klbban!

 

Amit a kollégák az ívekkel kapcsolatban leírtak, szent igazak. De, azért én szoktam feszegetni a határokat... Persze, ez erőssen korlátozott használattal párosul. R= 9cm... Nem példátvenni rólam....

 

 

A többiektől elnézést az ismerős képért!

 

Előzmény: Gordos Péter Ottó (11478)
kisvasút-modell Creative Commons License 2013.10.28 0 0 11490

Ha majd túl tudunk lépni a Peco-Roco vágány problémakörén megbeszélhetjük a többi kérdést is...

Üdv.

Előzmény: Gordos Péter Ottó (11487)
kisvasút-modell Creative Commons License 2013.10.28 0 0 11489

Várjávárjá!

Gordos Úr nem modult épít, hanem erdeivasúti terepasztalt. Szerintem a R=262mm jó megoldás lehet. Mint tudjuk ezen 6 tengelyes villanygépek és szintén 6 tengelyes görkocsik is közlekedhetnek. Attól a gyártótól "akinek nem mondjuk ki a nevét".

:D

Előzmény: tatumadar (11485)
térköz Creative Commons License 2013.10.28 0 0 11488

Sziasztok!

Tapasztalatom szerint, lehet az ívsugarat csökkenteni, de csak az üzembiztonság rovására.

Szerintem a még biztonsággal járható méret kb. a 350-380 mm-es tartományban van.

Ennek ellenére én is kényszerültem 280mm-es ívet építeni, amit még rollwagennel is teszteltünk.

Az igazán szép ív valahol 800 mm körül van.

Néhány kép: https://picasaweb.google.com/102133612226925179555/Eszaki6KiallitasCsanadiSFotoi20110720

üdvgyuri

Gordos Péter Ottó Creative Commons License 2013.10.27 0 0 11487

Hát, köszi a segítséget. Nem mostanában építek modult, ahhoz sokkal nagyobb gyakorlat kell. Egy kis terepasztal (170x72) 2 kitérővel. Aztán ki tudja, mit hoz a jövő.

 

Én azt hiszem, hogy ahhoz, hogy valaki profi modulban tudjon gondolkozni, kell legalább 1 "amatőr" terepasztalt építenie.

 

Hogy őszinte legyek, én még csak ott tartok, az analóg üzemelést nagyjából értem, viszont még fogalmam nincs, hogyan fogom a Peco Pl-10-eseket a Peco váltóim alá beépíteni. Még sok mindennek utána kell járnom. De úgy érzem haladok! :)

 

Üdv.:

 

GPO

Előzmény: tatumadar (11486)
tatumadar Creative Commons License 2013.10.27 0 0 11486

Nem reménytelen, hogy előbb-utóbb elérhetővé válnak az „alap” hazai kisvasúti járművek. Azért, mert pillanatnyilag senki se gyártja őket, nem kell merőben más témába pénzt ölni. Kezdetnek én a nagyszériások közt néznék körül, pl. a Rocónak vannak jópofa, bár eredeti nélküli háromtengelyes gőz- és dízelmozdonyai (néha pályaszámmal, néha személynévvel). Vagy ott a Heeresfeldbahn-gőzösük, szintén egy kecses darab. A Liliputnál is lehet kapni kifejezetten baráti árú modelleket.

 

Visszatérve az ívsugár-kérdéskörre: Zsoltunk hivatkozott a modulszabványra, amely valóban annyit ír elő. Itt kell azonban eldönteni, hogy modult, vagy inkább terepasztalt szeretnél építeni. A terepasztalon gyakorlatilag mindegy, mit csinálsz, modulépítés előtt viszont többször, tüzetesen át kell nézni a szabványgyűjteményt, „kétszer mér, egyszer vág”-jeligére. Csúnya, ha a kiállításon derül ki, hogy nem kapcsolódik a többiekével… A GV-ken a legkisebb nyíltvonali ívsugár 30 méter körül volt, ez modellben 345 mm-es sugarat jelent. Ez már Emkával és Bax-szel is bőven jól néz ki, nemhogy egy C–50-essel és pár lóréval.

Előzmény: Gordos Péter Ottó (11484)
tatumadar Creative Commons License 2013.10.27 0 0 11485

Várjávárjá, azok a modulszabványok. A polcomon 100-as van… :)

Előzmény: ZsoltH0e (11482)
Gordos Péter Ottó Creative Commons License 2013.10.27 0 0 11484

Az igazság az, egy erdőben kanyargó viszonylag szűk ívekkel rendelkező pályát szeretnék. Oda a BAX nem is annyira való talán - bár mintha Királyréten használnák átalakított BAX-okat. A baj az, hogy még nem találtam más vagont, csak a Cseh-féle BAX-ot - ami egyébként nagyon szép, viszont nem annyira illik a koncepciómba. Nem tudom, hogy esetleg jártál-e Almamelléken, ahol a Dunakesziben gyártott vagonok 40 m-nél kisebb sugarú íveken is kénytelenek elfordulni. Az igaz, hogy ez egy 600 mm nyomtávú vasút. Persze tudja fene, ívek tekintetében a szem nagyon meg tud engem csalni.

 

Esetleg a BAX-on kívül gyártanak M.o.-on más vagonokat is? C50-est gyártanak?

 

Köszönöm, sokat segítettél! :)

 

GPO

 

Almamellék

 

Előzmény: Mk48 2024 (11481)
Gordos Péter Ottó Creative Commons License 2013.10.27 0 0 11483

Hú, nagyon sokat segítettél!:) Amúgy kép alapján a Limit szebbnek hat, szerintem az lesz, egy kicsit olcsóbb is!

 

A helyzet az, hogy mindenképp torzítani kell az íveken, mert nagyon nagyra nő a terepasztal. De például Almamelléken (600 mm) vannak elég szűk ívek - ott talán lehet 22-26 m körüli is. Hm. Az ívek megcsalják az ember szemét...

 

Én egyébként erdőben kanyargó kisvasutat akarok aranyos szűk ívekkel - oda nem a BAX való, de más nem kapható, úgy ahogy a C50 sem.

 

Köszönöm!

 

GPO

 

Almamellék

 

Előzmény: tatumadar (11480)
ZsoltH0e Creative Commons License 2013.10.27 0 0 11482

Szia!

 

A vonatkozó szabványok legkisebb ívsugárnak min . 500mm de gyakorlati tapasztalat alpján min 700mm ..

 

Ha vársz türelemmel lesz mk48-as h0e-ben jóval kedvezőbb áron más gyártotól...

Mk48 2024 Creative Commons License 2013.10.27 0 0 11481

Szia!

 

Üdv. a H0e táborban!

 

A H0e MK48-asok terén nem tudok állást foglalni, mert még nem adatott meg a szerencse, hogy birtokoljak egyet :( , de az ívsugarakat tekintve, a kisvasútjainkon, általában a legkissebb ívsugár 40 méter, amin egy Mk48 + Bax szerelvény el tud menni, így annak a modellezését látom reálisnak, legkissebb ív témában, ha ilyen szerelvényeket szeretnél közlekedtetni.

Természetesen akadnak kissebb sugarú ívek is 760mm-es nyomtávon, de oda ekkora gépek már nem jártak be, mert kisiklottak volna.

40 méternél kissebb íveket, ipari és mezőgazdasági területeken alkalmaztak inkább, pl. szegvár ahol, akár élőben is megtekinthető, de oda kissebb tengelyterhelésű kocsik és mozdonyok voltak alkalmazva.

Hogy az eredeti gépek, kocsik, mekkora minimális ívben tudnak közlekedni, a kisvasút.hu oldalon meg tudod nézni a jármű jellegrajzok gyűjteményében.

Részemről a deltavágányos modulomon kb. 459.7mm-es (a valóságban ez 40 méteres) ívet alkalmaztam.

Remélem tudtam segíteni.

 

Jó modellezést!

Mk48 2024

Előzmény: Gordos Péter Ottó (11478)
tatumadar Creative Commons License 2013.10.27 0 0 11480

Üdv a H0e-sek táborában! :)

 

Mk48: mindkét modellnek megvannak a maga előnyei. A Csehmodellnek szerintem szebbek az ívei, jobban visszaadják az eredeti mozdonyt. A Limitnek viszont lényegesen kidolgozottabbak az alváz levegős szerelvényei, áttörtek a lépcsők, valamint teljes mélységű a vezállás. Utóbbi 1:87-ben a legritkábban jön össze, de nem perdöntő, csak egy apró plusz. Tartósság szempontjából közel megegyeznek, annyi, hogy ha földhözvered, akkor a műgyanta törik, a réz pedig hajlik :) Szerintem a fotók áttanulmányozása után ki-ki eldöntheti, hogy melyik a szimpatikusabb.

 

Ha a H0e-re megengedett legkisebb ívsugár 192 mm (amit az említett járművek be is vesznek), Te viszont 240 mm-t szeretnél inkább alkalmazni, akkor nem látom a problémát. Egészen biztosan helytakarékosabb a gyári R1-et használni, de sokkal szebbek a nagyobb sugarú ívek. Valójában a 192 mm az kb. 16 méternek felel meg, ami szinte Feldbahn, a 240 mm is alig van 20 méter felett, ami egy roppant szűk GV-s ív, tehát mindenképpen torzítasz, de ez rendjén van így. Hely kérdése az egész. Osztrák modulokon sokszor látni akár 1 méternél nagyobb sugarú íveket, amik roppant elegánsak, de már-már túlzásnak érezzük, pedig csak egzakt leképzése a valóságnak.

Előzmény: Gordos Péter Ottó (11478)
tatumadar Creative Commons License 2013.10.27 0 0 11479

Sajnálnám. Szívesen festettem volna belőle egy hegyközi gyári és egy nyíri MÁV-egyenszínterveset, persze passzentos szerelvényekkel. Ha nem hozza ki a magyart, még mindig opció az átalakítás, bár ennyi pénzért még plusz dolgozzon vele az, akinek Imre az anyja.

Előzmény: Dolmi mackó (11477)
Gordos Péter Ottó Creative Commons License 2013.10.27 0 0 11478

Újonc H0e modellező vagyok. Nagyon szeretem az MK 48-ast. M.o.-on 2 cég gyártja: a Limit Bahn rézből és a Cseh modell műgyantából. Van valakinek valamilyen tapasztalata? Melyik az élethűbb, melyik a tartósabb? Melyiket érdemes beszerezni? Az ár nagyjábol ugyanaz mind2 esetben, az nem tényező.

 

H0e-ben meddig érdemes lemenni sugárban? Én 240 mm-re gondoltam a pályámon, mint min. rádiusz. Ez ok, vagy feljebb kéne menni? A Liliput 192 mm-re optimalizál, illetve az MK 48 és a BAX is elmegy 192 mm-en. Mi a véleményetek?

 

Köszi előre is a hozzászólásokat!

 

Gordos Péter

 

Kaszó:

 

Dolmi mackó Creative Commons License 2013.10.27 0 0 11477

A GYV-s verzió lehet, hogy nem lesz kiadva, szerintem nem fogyna belőle elég, hiszen a Csehmodell is elég sokat legyártott, igaz a kettőnek más a kidolgozottsága, de itthon a Bemo-ból nem hinném, hogy túl sokat el lehetne adni, lehet, hogy külföldön több fogyna belőle, de ott se biztos, hogy elegendő darab fogyna.

Előzmény: Ferenc73 (11476)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!