végülis igen ezért irtam,hogy nincs a betonsúlyos dologgal kapcsolatba semmi féle tapasztalatom.... csak fizikailag,hogy mégis mire lehet számitani ...
Húúú hááát avval nincs tapasztalatom ,hogy betonnal kiönteni milyen lenne de szertintem nem kellene az egészet valahogy csak körbe valamilyen vastag betont mert ha ugy vesszük pl: egy 30 cm átmérőjű kerék és 10-15 cm széles abba durván egy 10-12 liternyi beton belemegyen aminek a súlya viszont durván 20 kiló lenne darabonként és a hajtóműházat kigyilkolná szerintem :((
Nekem nem tudom milyen tipusú a körmöskerekem de 8"-os és valami eke mélység állitó lehetett valamikor annak a közepébe van belehegsztve egy 6szöglető ház(valszeg terra méret) na ezzel én kitoltam mert volt itthol robikapatag és lebontottam róla a késeket azt az agyat ráhegesztettem és máris kompatibilis a kör tengellyel:) Tehát ami nemkem van az teli lemez kerék azza vannak ráhegesztve 30x2-es laposvas darabok "körömnek" nem én csináltam én kaptam ezeket méhbe akarták vinni én meg elkértem:) csak a tengelyt házasitottam:)
gondolom arra gondol,hogy mikor meg van rakva a pót akkor kapar a kerék én először arra gondolok,hogy a póton a tengely meik részén van??? mert vagy a billenési pontra vagy hátrább kell épiteni...
Ha meg a kerék a Körmös el is fog kaparni (tudom magamrol) mivel nekem sincs am robi kerekem csak amit a multkor csináltam de 8"-os körmössel vittem fát a szomszédba télen havas,jeges uton és felkaparta a jeget mind egy szemig:DDDD de talajon,gyepen kiváló a körmös kerék nekem legalábbis bejött:D két levél lovasborona az 5,5-es MTD-vel a pótkocsi után akasztva sztem jó teljesitmény :D semmi féle klassitó nélkül
a másik talajon a körmös keréknek kisebb a "megcsúszása" és jobb a gépkihasználtsága is :)
Tehát ha ugy van leveszem a fő méreteket:) de a platóméret ha megvan a többi jön magátol:)
én mondjuk annak vok híve hogy a kerekek a raktér alatt vannak bááár annival kisebb a raktér:s de a szélesség csökkenmég kisebb helyen elfér:)
(((Egyik haverom csinált motorkerekest háztáji koleszt alakitott át a rudat én csináltam neki hozzá 3/4-es vastagfalu csőböl de birt két évet megadta neki magát a gépen a motor:(
Bár már több mint 10 éves gép ésha valami dolgozott tavasztol őszig az biztos:) egy 375-ös briggs talán RK-02 asszem ))) Na lényeg az egészben nekem egy okbol nem tetszett hogy 70x90es platója volt:s az már nem is kicsi hanem pici:D azzal inkább csak a dülön volt jó "mikor gyorsulásit rendeztünk " 3an 4-en összefogtunk:DDDDD és ugy ... de a 3,5-es MTD gyorsabbnak bizonyult alaphelyzetben mint ez én 5,5-es MTD-m de a regulátorr rudhoz pont ugy érni lábbal mint egy gázpedál szóval ennyi röviden :DDDDDDDDDDD
Jó kis gép ez! Megvan az erő is benne, jó felé mennek a gondolatok a fejlesztés terén! Én mindenképpen 5 x 12-es kerékben gondolkodnék. Azért, ha a NET-en lesz lőve, figyelni kell a tengelyre, mert ugyebár a KF kihajtása hengeres, viszont ebben e méretben gyakori a szögletes tengely is. Aztán lehet barkácsolni. Sebességfelezőben én láncosban gondolkodnék, ha nem zavar az, hogy a nyomtáv minimum 65 cm lesz. De legalább stabilabb, s ez az eredeti kihajtást kíméli. Legnagyobb előnye, hogy kb. 27 rugóért újat lehet vásárolni, míg más márkáknál ez alaphangon a 40-et nyalja. Ja, még kb. 10 kilóval növeli a gép tömegét.
A kiskocsi nem tudom, fékezhető-e? Ha igen, akkor én racsnis kereket - amiben van szabadonfutó - vennék, olyat, amit zárni is lehet.
Nem hátrány, ha a vontatmány tömegét gyakorlatilag nem a hajtásház csigatengelye fogja meg, mert az ugye a terhelést átpakolja a csapágyakra, hajtásházra, stb. Ráadásul ott van még a bronzkerék a kihajtásnál, no, ő sem örül ennek, az ára meg 10 rugó körül van...., azután a csigatengely meg egyebek. Mindenképpen segítenék a gépnek a fékkel, bár nem tudom, milyen terhelés lesz rajta.
Ha közúton lesz használva, a kocsit meg kell nézni, megfelel-e az előírásoknak. A fórumon megtalálható. ( Rögzítőfék, világítás pl. kötelező.)
Az alvázrol nem tudok fotót de a komplett futórol igen:) még a nyáron készültek a képek de azóta is ilyen állapotban van vigyázva van rá Na hát Ő:D lenne az a nyáron újitottam fel:))) műszaki minden rendben van rajta a két gyári "zetor"lámpa helyett kapott két 10x10-es futó lámpát uj cicaszemeket kábelt,gumikat szilent probléma nem volt mert a futóműve k...a jó állapotban van :))) tehát mindent nem futott sokat az előtt se mikor megvettem talán 1000km-t az előző tulajnál nagyon meg volt kimélve jó helyen volt az ex tulaj Oktatóm volt :) tehát jól ismertem... nálam se futott 2000-nél többet :))) mióta uj gumik vannak rajta azóta még 500at se elvittam vizsgára annyi volt jóformán:) Tehát nem nagyon használom inkább hobby utánfutónak van nekem a trabant után:) Találkozó kisebb bevásárlásra stb...
Üdv mindenkinek eddig csak olvasgattam a hozzászólásokat,jó hogy van egy ilyen fórum ahol sok mindent meg lehet beszélni.Nekem egy Szentkirályi kapálógépem van Honda gcv190 es motorral,jó kis gép legalábbis nekem még nem volt vele problémám.Tavasszal lesz két éves egy kis gyümölcsös talajmunkáit és a lakás körüli füvet vágom vele.Nemrégiben vettem egy kispótkocsit hozzá igaz nem gyári de hozáértö ember készítette,járókerekem még nincs hozzá,ezért kértem kölcsön egy ismerősőmtöl kereket de csak körmös volt neki.Kipróbáltam jól is müködik csak az a proléma hogy ha trhelem hamar kirúgja magát,na ebbe szeretnék tanácsot kérni.Nézelödtem a neten járókerekek után de szerintem a gyári 400-8 as kerékel is ez lenne a probléma,én egy terra kisgép kerekére sebességfelezőre és súlyokra gondoltam.Ha valakinek van már ilyenben gyakorlata tanácsát szivesen elfogadom.Elöre is köszönöm .
Jut eszembe pótkocsival kapcsolatban,hogy a ZEMPLIN LPB207M csehszlovák utánfutó belmérete is 100x130:)))) lényegében avval annyi van átalakitást nézve,hogy a rudat kell megtoldani és egy ülést rászerkeszteni gyors kapcsolószerkezettel:) és mivel a plató levehető én az enyémre(papiros) meg tudom oldani ,hogy épitek egy egyszerű"segédkeretet amin helyet kap az ülés is:) az alvázhoz 4 db 8-as csavar fogja a platót :) a kapcsolófejet pedig 2db 10-es csavar tartja:) uh azt átalakitani nagyon egyszerű:) bár egy siralmas dolog nagyon drágán mennek ezek a futók:s
Érdemes lenne kispénzért egy papirnélkülit kifogni és akkor mehet elé a rotáció..
és ráadásul gyári 3-4 mázsáig simán terhelhető:) én vagy ezt a tipust vagy a német IFA gyártmányú ki utánfutó (kicsik,könnyűek,könnyen alakitható,ha jol kifogja az ember akkor jobban megéri mint házilag legyártani,vagy olcsóbb mint egy gyári)
Remélem jó tippet adtam:) és remélem,hogy tudtam segiteni ebben az ügyben akinek pótkocsi gondja van:) esetleg ha úgy van készitek pár képet az alvázrol le is mérem ha ugy van ha valakit mégis érdekelnek a méretek
Annyi van benne ,hogy rugózott Jawa lengéscsiullapitós,lengőkaros, alufelnis 4.00x8-as gumi van rajta már a kerékméret végett is gondoltam erre a tipusra:)
A mi falunkba van ilyen , meg még hány fajta , hogy rohadjanak meg .
Én utálom az ilyen gyökérségeket .
Ez magán vélemény , és nem vonatkozik mindenhol mindenkire !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Föképp ugy hogy pl. a polgárőrök ilyet szerveznek mint rendezők , majd kihúzzák magukat hogy milyen fasza csávok , közben egy hét alatt 17 helyre törtek be .