Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Azt lehet tudni, hogy elsősorban hova kerülnek az IC12-esek? Mindegyik sárga rendszámos? Lesznek esetleg selejtezések, használt eladások? Mint tudjuk, az ősszel lesznek 14 évesek a legelső IKARUS 395-ösök, kíváncsi leszek mikor kezdik őket a Kisalföldes állományból kivonni?
Lehet, hogy sok kérdést tettem fel, remélem valaki tud azért pár választ adni.
Csuklost meg többet nem gyárthat a Kravtex.Azt hallottam.Csak a Volvo-tol vehetnek csuklos buszt a magyar volántársaságok.Ugy hogy lassan tényleg elttunnek a csuklosok Győrből.Csak a pár Rába,,Ik-417,es ez a 6 credo marad.A 280-okat lassan kiszanaljak,volvo csuklost a Kisalföld Volán pedig biztos nem vesz.A felujitott 280-ok is max 6-7 évig lesznek.
Ma reggel úgy 3/4-ed 8 körül EZY-623 részese volt egy kis balesetnek az Aradi vértanúk úti megállónál. Mikor odaértem, akkor ment el a mentő. Nagy baj nem történhetett, a helyszínen balesetből származó nyomokat nem láttam, a volános helyszínelő azt fényképezte, hogy a sofőr mit látott a tükörből.
Jump424 topictárssal már sokat gondolkoztunk ezen a problémán. Ha az utolsó járat az 1-es út - Ipar u. - Szigethy A. út - Kodály Z. u. - Vasvári P. u. - Lajta út - 821-es út útvonalon érné el az autóbuszállomást, akkor a város lakosságának több mint felét(!) - a nagy lakótelepeken élőket - közvetlenül haza is szállítaná.
Az a baj, hogy Bp-ről Győrbe nem érdemes 20:30 után (leglésőbb 20:45-kor) buszt indítani, mert a későbbiek érkezése után már nem biztosított sem a városon belüli, sem a helyközi továbbutazás. Persze ha lenne "értelmes" éjszakai járat"...
Bocs, természetesen az utolsó Győr-Bp járatra gondoltam. Az utolsó Bp-Győr marad, sőt újra minden nap 20.30-kor lesz. Mondjuk még ezzel sem lehet színházból hazajönni :(. De a jelen körülmények között még ennek is örülhetünk.
A közleményben szerényen hallgatnak arról, hogy az 1264-es (Bp-Beled) és az 1269-es (Bp-Mosonmagyaróvár) mező teljesen megszűnik. Ebben a felsorolásban már nem is szerepelnek...
Ahogy Jump424 is látta a fenti menetrendben, a korábbi kb. egyenletes járatelosztás megváltozik. Ha jól látom, a Kisalföld Voláné lesz a 8 Bp-Győr járatpár, míg a Volánbuszé marad 1 Bp-Csorna, 2 Bp-Sopron és 1 Bp-Pozsony, összesen tehát 4 pár. Úgyhogy aki nem szereti a VB 256-osait, az fellélegezhet :). Viszont ezután érdekes, hogy az 1260-as mező a Volánbuszé marad, hiszen gyakorlatilag ilyen vonalszámmal egyetlen járata sem lesz...
Az utolsó Bp-Győr járat nekem is fáj, bár engem személyesen már nem érint. De egy időben sűrűn használtam, és bár kitömve nem volt (vasárnap kivételével), azért 15-20 utas mindig volt. Ezek után nem tudom, kinek szánja a pozsonyi járatát a VB. Az egynapos pozsonyi kirándulás már eddig is csak cipőkanállal fért bele a menetrendjükbe, de ezután szerintem senki sem fogja őket választani. Csak az a szomorú, hogy Béccsel ellentétben Győr és Pozsony között a vasúti közlekedés is kritikán aluli. (Mondjuk az sem kicsit idegesítő, ahogy Pozsonytól a határig a busz lépésben halad, mert ki kell várnia az előírás szerinti határátlépési időt, hiszen utána belföldi járatként megy tovább.)
Vicces, hogy a fenti lista Győrhöz hozza a 760-as (Bp-Bécs) mezőt is, miközben egyetlen busz sem jön be Győrbe.
Két hónapja járok rendszeresen Győr és Budapest között vonattal, igaz IC-vel. A tapasztalatom az, hogy általában a késések 5-10 percen belül maradnak (igaz gyakoriak ezek a kis késések, főleg odafelé, bár eddig még legtöbbször elértem a 8 perc múlva induló csatlakozást a Délibe). Az 1-es vonal jó ilyen szempontból, ebben a nagy melegben se késtünk, illetve egyszer igen, de az is a Báthory miatt volt.
Komárom átépítése egy hétig okozott problémát de az lezajlott.
Ha viszont nem IC-vel mennék (ami jóval gyorsabb a busznál) akkor nehéz döntés lenne választani. Azt hiszem a gyorsvonatnál valóban megbízhatóbb a busz.
Ja. Bérletet fogok venni augusztusban, csak nem tudom, buszt vagy vonatot-e.
busz: most mar ritkan, es koran megy az utso busz pestre (mar eddig is koran volt, dfe ez mar arcatlansag) iszont legkondis, kenyelmes, es nem all eg sehol, azaz a kivivott poziciot az ember megorzi a vegallomasig vonat: Komarom es Tatabanya bizberet lepesenkent kaparjak, 30 perces keses az atlagos, de az ember semmilyen idopontban nem lehet biztos, hogy meg is erkezik. Utso vonat Pestre eleg komfortos, es eleg keson van, viszont a tobbi eleg meleg es reszben nagyon fapados (foleg a szolnoki piros csikos, un. posta bhv-kra gondolok).
Szoval nem tudom eldonteni per pill, hogy melyik szivast valasszam... miert nincsen kozos berlet? (koltoi volt). Vegulis a dontesem alapjan egy ceg olyan 70ezer forinttal lesz gazdagabb :) Ja, mivel a VB ritkitotta ki a jaratokat, ezert az egyertelmu, hogy ha busz berletet veszek, akkor az csak Kisalfoldes lehet (igaz, eddig is az volt, mert a KV nagysagtrendekkel tobbet tesz a Bp-Gyor utasokert, mnt a VB).
Igen, csak megelőztél. :-) Elhamarkodott dolog volt a döntés, de hogy ennyire? Sajnáltam volna, elég jó kocsikat járatnak felétek. Bár, az még változhat, mostanában bármi megtörténhet náluk.