Keresés

Részletes keresés

Fradista Utazó Creative Commons License 2012.02.01 0 0 11801

Nagyrészt hülyeség. 

Az országban nincs egyetlen olyan közleekdési vállalat sem, amelyik ne kuncsorogna költségvetési támogatásért. Precízebben fogalmazva: azok, amelyek válogathatnak, hogy kit, mikor, hová szállítsanak, azok elvannak a jegybevételből, de ezek marginális jelentőségűek, összeadva sem fedik le a hazai közösségi közlekedés 0,1%-át sem. 

A finanszírozási arányban valóban vannak eltérések, a döntőrészt távolsági fuvarozással foglalkozók valóban nem kérnek minden forint jegyárbevétel mellé másfél forint költségvetési támogatást. Mert a távolsági fuvarozás egy rentábilis üzemág. Gondolj bele, egyetlen Bp-Nyíregyháza oda-vissza útért elkérnek közel ugyanannyit, mint egy BKV-havibérlet ára, holott a költség látványosan kevesebb, mint egy hónapon át fuvarozni valakit, még ha rövidebb távra is. 

Hiányolja, hogy egyetlen drasztikus lépés sem történt a veszteség csökkentése érdekében. Nem tudom, milyen drasztikius lépésre vár. Monjuk egy 70%-os járatritkításra, vagy mire? 

Kéthavonta másfilmillió forint értékű motorolaj egyetlen motorba? Ne vicceljünk már, szemmel láthatóan folynia (nem csöpögnie, hanem folynia) kellene ahhoz, hogy ennyit elfogyasszon. És persze egy felújítás sem 700 ezer. Valójában egyébként beruházásra még előbb talál pénzt a BKV, mint üzemeltetésre, szóval kis túlzással egy jó állapotú motort is érdemesebb felújíttatni, mint szimplán kicserélni benne az olajat meg az olajszűrőt. 

 

Ja, és azt írja, az új buszok üzemeltetési költsége "töredéke" a harmincévesekének. Ha valaki ennyire hülye egy témához, akkor miért ír róla cikket? Egy modern új busz üzemköltsége valójában lényegesen magasabb, mint az öreg Ikarusoké. Nem csak nálunk, hanem a világon mindenütt. 

Előzmény: _spyglass_ (11798)
Pac Creative Commons License 2012.02.01 0 0 11800

Mit tervez?

Előzmény: bendeguz90 (11797)
_spyglass_ Creative Commons License 2012.02.01 0 0 11799

Na, csak a kíváncsiság kedvéért, bár ellenőrizni úgysem tudom: google nélkül egy pontot említs most az új választási törvényből, amit te saját magad aggályosnak tartasz.

Előzmény: bendeguz90 (11797)
_spyglass_ Creative Commons License 2012.02.01 0 0 11798

Más.

a BKV és egyébként a közösségi közlekedéssel kapcsolatas cikkbeli kijelentéseket hogyan kommentálnád? Nem a sóval behintést és egyéb hatásvadász dolgokat, hanem a rentábilis működést, karbantartási költségek vs. felújítás, stb témákat.

http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2012/02/01/utdij_esznel_vagytok/

Előzmény: Fradista Utazó (11789)
bendeguz90 Creative Commons License 2012.02.01 0 0 11797

És akkor ez jó mentség arra,hogy mit tervez a választási törvénnyel a Fidesz? 

Előzmény: Pac (11794)
Pac Creative Commons License 2012.02.01 0 0 11796

Tessék felmutatni olyan hiteles politikai alternatívát, ami elsöpri akár a mostani Fideszt is, egyszerűen megszerzi a szavazatok többségét és akkor az a politikai szereplő meg fogja nyerni az adott választást, kormányt alakít és jónapot. Megvan a szaros váltógazdálkodása.

 

Hát ez az.

Sokan és sokszor nyivákolják, hogy a Fidesznek "alig 20%" a támogatottsága a teljes népesség körében, csak az valahogy mindig lemarad, hogy az általuk kedvelteké még ettől is jelentősen elmarad.

Előzmény: _spyglass_ (11788)
bendeguz90 Creative Commons License 2012.02.01 0 0 11795

"Az hogy nem köthet házasságot két buzi egymással"

 

Én megfordítanám a kérdést: miért is kell őket eleve kizárni a házasságkötésből ? 

Ráadásul az "alaptörvény " még a nő és a férfi közötti élettársi kapcsolatot sem ismeri és akkor már nem csak a homoszexuálisokról van szó.  

 

"vagy nem lehet legàlisan drogozni nálunk?" 

Azért azt ne feled,hogy nagyon sok droghoz most is legálisan hozz lehet jutni xD 

 

"Mi az ami hiányzik belőle? "

pl.  a magántulajdonhoz való jog , és azok a fékek és ellensúlyok rendszere ami korlátozzta ,hogy senki ne tudjon könnyen egyeduralomra törni(bár az előző sem tudta ezt megakadályozni) 

 

 "Esetleg azt a liberális gazdaságpolitikát sírod vissza ami válságba sorolta az országot?"

Azért nem a liberális gazdaságpolitikát kell hibáztatni,hogy a politikusaink többsége dillentás módon kormányzott. 

(és az élet többi területén is így van csak mostanában minden ami liberális az sokak szemében az ördögtől való lett ) 

 

Előzmény: Törölt nick (11792)
Pac Creative Commons License 2012.02.01 0 0 11794

Ha brit rendszer lett volna érvényben 2010-ben, akkor most lenne egy 174 narancs-2 szekfű összetételű parlamentünk.

Igazságosan és demokratikusan.

Előzmény: Fradista Utazó (11789)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.01 0 0 11793

Na erre én is kíváncsi lennék azért, hogy melyek azok a liberális alapeszmék, amelyek hiányoznak az Alaptövényből?

Előzmény: Ljungberg (11791)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.01 0 0 11792
Mi az ami hiányzik belőle? Az hogy nem köthet házasságot két buzi egymással vagy nem lehet legàlisan drogozni nálunk? Esetleg azt a liberális gazdaságpolitikát sírod vissza ami válságba sorolta az országot?
Előzmény: bendeguz90 (11787)
Ljungberg Creative Commons License 2012.02.01 0 0 11791

Mivel tekintélyelvűbb ez a rendszer mint az előzőek, sorold már fel a példákat!

Előzmény: bendeguz90 (11787)
Total Creative Commons License 2012.02.01 0 0 11790

Az is egy irány, csak eddig másfele haladtunk. Ez azért zavaró lehet.

Előzmény: Fradista Utazó (11789)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.02.01 0 0 11789

Nem olvasom, hogy rendszeresen felszólalnának a brit választási rendszer ellen, pedig abban minden, amit a mienkben bírálnak, háromszor olyan erősen van benne...

Előzmény: _spyglass_ (11788)
_spyglass_ Creative Commons License 2012.02.01 0 0 11788

Azért jó lenne kiemelni ebből az alkotmányból, hogy mivel változtatja tekintély elvűvé a berendezkedést. Lehet kifogásokat emelni ellene, de amikor egy "elismert egyetem jogászprofesszora" ekkora faszságot bír elmondani, akkor én speciel mosolygok a bírálaton:

 

"A politikai váltógazdálkodás ellehetetlenítésére az új választási törvényt hozta fel példaként, a fékek hiányának az alkotmánybíróság hatáskörének megkurtítását és a független intézmények pártemberekkel való feltöltését, a bíróságok önállóságnak csorbítását említette többek között."

 

Mi van ebben a törvényben? Az, hogy csak a Fidesz nyerhet? Hát persze, hogy nem. Tessék felmutatni olyan hiteles politikai alternatívát, ami elsöpri akár a mostani Fideszt is, egyszerűen megszerzi a szavazatok többségét és akkor az a politikai szereplő meg fogja nyerni az adott választást, kormányt alakít és jónapot. Megvan a szaros váltógazdálkodása.

bendeguz90 Creative Commons License 2012.02.01 0 0 11787

Én nem és még sok honfitársam nem.  De persze aki egy tekintélyelvű rendszerben szeretne élni azt ez nem zavarja. 

Előzmény: Törölt nick (11786)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.01 0 0 11786

 és nem érvényesülnek benne az általános liberális alkotmányos alapelvek.

 

ezt speciel ki nem szarja le?

Előzmény: Törölt nick (11785)
elefantkillah Creative Commons License 2012.01.31 0 0 11782

pont így. a tarlós részt nem vágom, bár azt régóta rebesgetik, hogy  a tóni főpolg akar lenni. 

 

nálam a tízrongyos havi autóadó kibaszta a biztosítékot, pedig nincs kocsim és békávéval se járok. ez egyszerűen felháborító baszki. 

 

 

Előzmény: sergiototta (11780)
sergiototta Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11780

egy csomó mindenre fizetnek a közösből, amihez semmi közünk

mi a f*sz közöm van a cigányok segélyéhez? a rendőrök kiemelt nyugdíjához? a kondások stadionjához? az afganisztáni bohóckodáshoz? a minisztériumok kommunikációs faszságaihoz, az új bútorokhoz, a szolgálati autokhoz? felcsút milliárdjaihoz?

ezek a pénz kidobások engem sokkal jobban zavarnak

én azt gondolom, hogy a közöségi közlekedésre szánt pénzek hasznos dolgok

persze megfelelően felhasználva és nem ellopva

 

amúgy nekem meggyőződésem, hogy Tarlós kicsinálására megy az egész és rogánból akarnak majd górét

az embereket meg szokásuk szerint lesz*rják

 

amúgy meg azt gondolom, hogy p+r fejlesztés kell, meg normális buszok, villamosok stb.

és ebbe bele kell tenni a pénzt keményen, de ez sokkal több ember érdeke, mint a mondjuk a tao-s pénzek vagy a minisztériumok kényelmi beruházásai

Előzmény: Törölt nick (11743)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11778

olyan, mint amikor a Videoton a kecskeméti vasas minden 2. évben másik KFT nevében indul

az elöző KFT meg becsödölteti

Előzmény: _spyglass_ (11776)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11777

Igen.

És, mint a példa mutatja, tényleg nem ő dönt :-)

Előzmény: _spyglass_ (11775)
_spyglass_ Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11776

Lehet, én nem emlékszem rá.

Viszont az mitől lesz jobb? Mármint üzletileg. Ha ez nem áll meg a lábán, az sem fog.

Előzmény: Total (11773)
_spyglass_ Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11775

Ugye ennek a vezetője az a Vitézi Dávid akiről a múltkorában azt írtad felesleges a zsebét bármivel tömködni, mert lényegi kérdésekben nem ő dönt? :)

Előzmény: Fradista Utazó (11774)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11774

A Budapesti Közlekedési Központ ellenzi az útíjdnak a javasolt formában történő bevezetését.

http://bkk.hu/2012/01/utdij_120130/

Total Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11773

:)

(nem az volt a pletyka, hogy hagyják bedőlni és csinálnak egy másik nemzeti légitársaságot?)

Előzmény: _spyglass_ (11770)
pipppen Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11772

(itt jegyzem meg, hogy a Fradit se értem miért nem csinál egy nagy P+R parkolót, amiből lehetne egy kis bevétele a klubnak)

 

 

ha nem vigyázunk, az lesz a stadion helyén :(

Előzmény: Törölt nick (11771)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11771

nálam ez úgy működne:

1. pályáznék EU-s pénzekre P+R parkolók építésére

2. vasút és metró végállomásokhoz építenék ilyen parkolókat

3. havi díjuk 10-15e forint , amiért cserébe kapna az ember egy ingyen BKV bérletet ( BKV bérlet ára + 20 % lenne az ára)

 

ezzel 2 legyet ütne egy csapásra

kevesebb kocsi az utakon

több bevétel a BKV-nak

 

a +20%-ás árból lehetne mondjuk az őrzést megoldani

 

(itt jegyzem meg, hogy a Fradit se értem miért nem  csinál egy nagy P+R parkolót, amiből lehetne egy kis bevétele a klubnak)

Előzmény: mr.Beer (11747)
_spyglass_ Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11770

http://index.hu/gazdasag/magyar/2012/01/30/malev/

 

Ma gondolom mindenkinek világos a megoldás: aki nem veszi igénybe a Malév szolgáltatásait külföldre utazáskor, az egy oda-vissza jegy árát csengesse be szépen a kasszába.

Törölt nick Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11769

elég lenne ha azt visszakapná, amit befizet

- a gázolaj adójából

- a dolgozók bérének adójából, különböző járulékokból

- a bérlet és jegy bevételek áfájából

 

 

lehet nem lenne elég, de, hogy beljebb lenne pár nilliárddal évente az biztos

Előzmény: Fradista Utazó (11756)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11768

Teljesen egyetértek.

Előzmény: Total (11767)
Total Creative Commons License 2012.01.30 0 0 11767

A baj az, hogy az elmúlt 15 évben az adóból nem, vagy csak jóval a szükséges összeg alatt adtak a BKV-ra (a főváros is, az állam is). Az idei évre meg ketten együtt nulla forintot terveztek be.

 

 

Tehát a jelenlegi állapot, egy a kormány és a budapesti vezetés által mesterségesen előidézett krízishelyzet.

Nem szeretnék találgatni mi volt a cél, de a megoldás egyértelműen a kötségvetés korrekciója.

Előzmény: Fradista Utazó (11756)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!