Keresés

Részletes keresés

HBweb hu Creative Commons License 2015.04.19 0 1 398
Kedves T&J Buszprojekt!

Gondolom, olvassák - hivatalból is - e topikot. Kérem, világosítsák fel az MYK-386 ma délutános (14:30) járművezetőjét az alapvető, egyenruhás közszolgálatban minimális viselkedési normákról, mielőtt még a BKK ezért (is) kiróna néminemű kötbért.
Az Önök munkavállalója Magyarország Fővárosának közösségi közlekedését szolgálja, nem pedig egy falusi italboltban kocsmáros.
Köszönettel:
HB
a BKK utasa, járműfényképész és webmester
Dante001 Creative Commons License 2015.04.19 0 1 397

Itt sincs kívánságműsor.. :)

Előzmény: Törölt nick (396)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.19 -2 0 396

Akkor itt próbálkozom, ha már a másik  buszosban le lettem hurrogva.

Véletlenül sem keveredhetne egy hibrid jármű 20E/30-asra ? :)

flugosmotoros90 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 395

Milyen a magyar üzemeltetési kultúra?
Nekem ne mutasd be, én látom naponta. Igaz nem busznál, hanem máshol. Nem tudunk változtatni a szocializmusban berögződött szabályokon, nem tudunk semmilyen modern berendezést, járművet megfelelően (értsd a gyártó által előírt módon) üzemeltetni.
Üzemeltetjük nyögvenyelősen, döcögve.
Két oka van: nincs megfelelő mennyiségű anyagi forrás, és a vezetői szint nem cserélődött ki. Első itt soha nem is fog rendelkezésre állni (a magánszektorban sem....) a másodikra 10-15 évet kell várni.
---------------------------------
Nem a busszal van bajom. Hanem azzal, akik rajta ülnek és ülhetnek.
Nagyon sok kivétel van, pl. éppen tegnap rosszul lett egy srác az 5-sön és a járművezető előtt megemelem kalapom. Emberi módon, kulturáltan viselkedett, annak ellenére, hogy a srác némi kábítószer hatása alatt állt. Van, aki ilyenkor inkább nem mondom mit csinál.....
Viszont van, aki "volánosra" veszi az indulást. 3-4 perc késéssel indul, mert nem számít neki, telefonál végig, beszélget, kommentálja az utasokat és a többi közlekedőt, 40 centire áll be a megállóhoz stb. Ami a többi szolgáltatónál nem jellemző ekkora arányban!
Remélem itt sem lesz.
---------------------------------
Azt nem egészen értem, hogy nem sikerült a buszokra DRL-t szerelni......

Előzmény: g86 (393)
- Szerzet - Creative Commons License 2015.04.09 0 0 394
Mármint, hogy zaj- és füstmentes buszokkal utazhatnak, télen melegben, nyáron hűvösben. :)
Előzmény: flugosmotoros90 (389)
g86 Creative Commons License 2015.04.06 0 0 393
Mi az összefüggés a magyar üzemeltetővel?
Előzmény: flugosmotoros90 (389)
- Szerzet - Creative Commons License 2015.04.04 0 0 392
Újra indítás vagy áramtalanítás után törlődik, valami pillanatszerű hiba beindítja, aztán sokáig fent marad.
Előzmény: flugosmotoros90 (389)
Dante001 Creative Commons License 2015.04.04 0 0 391

Ez minden volvon világít ha megnyugtat. Elég ránézni a Localokra. Szerintem nem nagyon van amin nem világít. Azoknál is rengeteg fals hibajelzés van.

Előzmény: flugosmotoros90 (389)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.04 0 0 390

Ez elég szomorú..

Előzmény: flugosmotoros90 (389)
flugosmotoros90 Creative Commons License 2015.04.04 -1 1 389

Az komoly, mert eddig amikor odapillantottam mindegyik buszon világított. Mondjuk valószínűsíthető, hogy ez a busz nem a magyar üzemeltetőknek való. Ráadásul ez az üzemeltető remélem egy tanulság lesz a megrendelő számára és levonja a megfelelő konzekvenciákat.
Azokat a konzekvenciákat, amiket az utasok naponta levonnak, akik ezen cég buszára szállnak fel.....

Előzmény: JéGyé ;-) (385)
JéGyé ;-) Creative Commons License 2015.04.03 0 0 388

Azok a 24V-os aksikat töltik, annak a részegységének a leírásánál vannak benne.

 

VOLVO 7700 kocsiknál, ami a BKV-nál van azokban is 3 generátor van.

 

Utána kérdezek pontosan, 3 generátorból szerint 2 a klíma berendezésé.

Előzmény: Zahnrad (387)
Zahnrad Creative Commons License 2015.04.02 0 0 387

Szerintem nagyon nincs így. A dízel a 600 voltos akksit csak nagyon ritkán tölti.

 

Meg minek van a három 110 amperes, 24 voltos generátor?
http://www.bkk.hu/apps/docs/beszerzes/20140423_06.pdf

(220.oldal)

 

Majd nyáron a klíma úgyis elintézi, hogy jól hallható legyen a helyzet.

Előzmény: JéGyé ;-) (384)
John Howard Creative Commons License 2015.04.02 0 0 386

Na így se rossz, végülis így még egyszerűbbek az energiautak, mert nem kell a fedélzetet kétfelől megtáplálni. :-)

Előzmény: JéGyé ;-) (384)
JéGyé ;-) Creative Commons License 2015.04.02 0 1 385

Hiba üzenet a járművezérlőtől :-)

Előzmény: flugosmotoros90 (382)
JéGyé ;-) Creative Commons License 2015.04.02 0 0 384

Kis kiegészítés:

A diesel csak a Hybrid aksikat tölti, arról meg a segédüzem mint a trolibusznál.

Amikor a hibrid aksi lemerül, akkor a diesel motor bekapcsol és elkezdi tölteni, nagyon kis töltöttség esetén meg emeli is a diesel fordulatát kb 1000-re és úgy feltölti az elégséges szintig kb 2 perc alatt.

Előzmény: John Howard (347)
Dante001 Creative Commons License 2015.04.02 0 1 383

...Volvonál alapfelszereltség.... :D

Előzmény: flugosmotoros90 (382)
flugosmotoros90 Creative Commons License 2015.04.02 0 0 382

A műszerfalon mindig világít egy "check" felirat, ha jól láttam. Az mi?

- Szerzet - Creative Commons License 2015.03.30 0 1 381
Forrjon fel a hűtővíz, fagyjon le az aksi, csak az a fránya motor ne működjön! :-)
Előzmény: Dante001 (380)
Dante001 Creative Commons License 2015.03.29 0 0 380

Jóvanakkor'.

Előzmény: Törölt nick (379)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.29 0 0 379

Igazából nekem nem tetszik, hogy nem minden esetben áll le állóhelyzetben a motor. Hiába a műszaki jellegű szempontok, akkor sem.

- Szerzet - Creative Commons License 2015.03.29 0 0 378
oké :-)
Előzmény: BPO-105 (377)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.29 0 0 377

Én inkább alváznak nevezném a B5L-t, a konkrét típus pedig (az angolszász terminológiával ellentétben) legyen inkább az, amit rákarosszálnak. Hiszen felépítmény nélkül az alváz csak egy alváz ;)

Előzmény: - Szerzet - (376)
- Szerzet - Creative Commons License 2015.03.29 0 0 376
Londonban több száz ilyen Volvo B5L működik megbízhatóan emeletes karosszériával, a B5L típus 2008 óta létezik, 2010-ben kezdődött a sorozatgyártása, az első nagyobb flottát pedig az Arriva vette 2012-ben (259 darabbal). Azóta folyamatosan emelkedik a számuk, úgy tűnik, hogy nem csak környezetvédelmi, hanem üzleti siker is.
- Szerzet - Creative Commons License 2015.03.29 0 0 375
Ezek a zörgések üzemi zajok, nem jelentenek problémát.
Előzmény: padorjan (371)
- Szerzet - Creative Commons License 2015.03.29 0 0 374
Nincs semmi szenzáció.
SZALAROAA Creative Commons License 2015.03.28 0 0 373

Mi történt a bloggal?

Előzmény: FJX-220 (125)
Dante001 Creative Commons License 2015.03.27 0 0 372

Tök ugyanaz a rendszer, csak az akksi lett kisebb.

Előzmény: padorjan (371)
padorjan Creative Commons License 2015.03.27 0 0 371

Ma volt szerencsém a 385-ös kocsihoz az 5-ösön. Amilyen hangok a motortoronyból jönnek, az nem sok jót vetít előre. Tippre mintha a dízelmotor és a váltó közötti kuplungból jönne a csörgés-zörgés, mert csak nyomatékátvitelnél hallható. Egyáltalán nem mondanám jó konstrukciónak a rendszert, pedig anno a 7700 Hybrid jó irányba indult el.

Előzmény: Zahnrad (370)
Zahnrad Creative Commons License 2015.03.20 0 0 370

Az Euro VI és a mechanikus alkatrészek kímélése. Start-stop rendszerű, de van pár paraméter, aminek a függvényében nem állítja le a dízelt, amíg ezeket át nem lépi. Valószínűleg ezek hőfokok a kenő- és a kipufogórendszerben.

 

Tölteni általában nem tölt. Kettő kuplung van. Az egyik a dízel és a villanymotor között, a másik váltó és a tengelykihajtás közé esik. Tehát ha a dízel nagyritkán rászánja magát a hajtásakku töltésére, akkor a váltót is fogatja, feleslegesen. Hamburgban volt szerencsém végigülni egy marha hosszú dugót utána dombnak felfele szánta rá magát a töltésre, noha hibrid létére a félórás dugót vidáman végigpöfögte. Tette ezt azért mert a dugó miatt igen dinamikusan vezetett a közbenső szakaszokon a vezető. Az akku lemerült. Viszont a pici dízelmotor miatt az indulás kizárólag villamosan történik. Dombnak felfelé ácsorgás közben jól hallhatóan kuplung old, motorfordulat emel, picit tölt. Tehát csak kritikus esetben. A rossz hatásfok mellett az elindulásban is késlekedést okozna, ezért sem műveli gyakrabban.

Előzmény: Peti817172M (346)
Zahnrad Creative Commons License 2015.03.20 0 0 369

Konkrétumot egyelőre nem tudok, de azért ezeknél a folyadékhűtéses lítium akkuknál tágabbak a lehetőségek, mint a régebbi példányoknál. Nincs valami hatósági előírás, ami egy bizonyos szintű lassuláshoz/pedálúthoz köti a légfék belépését?

 

A nagyobb kapacitású akku csomaggal szerelt tölthető hibrid változat lemerülés után olyan szépen feltölti magát lejtős úton, hogy utána egy megállónyira ismét nem is kell neki dízelmotor.

Előzmény: John Howard (341)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!