Gondolom, olvassák - hivatalból is - e topikot. Kérem, világosítsák fel az MYK-386 ma délutános (14:30) járművezetőjét az alapvető, egyenruhás közszolgálatban minimális viselkedési normákról, mielőtt még a BKK ezért (is) kiróna néminemű kötbért.
Az Önök munkavállalója Magyarország Fővárosának közösségi közlekedését szolgálja, nem pedig egy falusi italboltban kocsmáros.
Köszönettel:
HB
a BKK utasa, járműfényképész és webmester
Milyen a magyar üzemeltetési kultúra? Nekem ne mutasd be, én látom naponta. Igaz nem busznál, hanem máshol. Nem tudunk változtatni a szocializmusban berögződött szabályokon, nem tudunk semmilyen modern berendezést, járművet megfelelően (értsd a gyártó által előírt módon) üzemeltetni. Üzemeltetjük nyögvenyelősen, döcögve. Két oka van: nincs megfelelő mennyiségű anyagi forrás, és a vezetői szint nem cserélődött ki. Első itt soha nem is fog rendelkezésre állni (a magánszektorban sem....) a másodikra 10-15 évet kell várni. --------------------------------- Nem a busszal van bajom. Hanem azzal, akik rajta ülnek és ülhetnek. Nagyon sok kivétel van, pl. éppen tegnap rosszul lett egy srác az 5-sön és a járművezető előtt megemelem kalapom. Emberi módon, kulturáltan viselkedett, annak ellenére, hogy a srác némi kábítószer hatása alatt állt. Van, aki ilyenkor inkább nem mondom mit csinál..... Viszont van, aki "volánosra" veszi az indulást. 3-4 perc késéssel indul, mert nem számít neki, telefonál végig, beszélget, kommentálja az utasokat és a többi közlekedőt, 40 centire áll be a megállóhoz stb. Ami a többi szolgáltatónál nem jellemző ekkora arányban! Remélem itt sem lesz. --------------------------------- Azt nem egészen értem, hogy nem sikerült a buszokra DRL-t szerelni......
Az komoly, mert eddig amikor odapillantottam mindegyik buszon világított. Mondjuk valószínűsíthető, hogy ez a busz nem a magyar üzemeltetőknek való. Ráadásul ez az üzemeltető remélem egy tanulság lesz a megrendelő számára és levonja a megfelelő konzekvenciákat. Azokat a konzekvenciákat, amiket az utasok naponta levonnak, akik ezen cég buszára szállnak fel.....
A diesel csak a Hybrid aksikat tölti, arról meg a segédüzem mint a trolibusznál.
Amikor a hibrid aksi lemerül, akkor a diesel motor bekapcsol és elkezdi tölteni, nagyon kis töltöttség esetén meg emeli is a diesel fordulatát kb 1000-re és úgy feltölti az elégséges szintig kb 2 perc alatt.
Én inkább alváznak nevezném a B5L-t, a konkrét típus pedig (az angolszász terminológiával ellentétben) legyen inkább az, amit rákarosszálnak. Hiszen felépítmény nélkül az alváz csak egy alváz ;)
Londonban több száz ilyen Volvo B5L működik megbízhatóan emeletes karosszériával, a B5L típus 2008 óta létezik, 2010-ben kezdődött a sorozatgyártása, az első nagyobb flottát pedig az Arriva vette 2012-ben (259 darabbal). Azóta folyamatosan emelkedik a számuk, úgy tűnik, hogy nem csak környezetvédelmi, hanem üzleti siker is.
Ma volt szerencsém a 385-ös kocsihoz az 5-ösön. Amilyen hangok a motortoronyból jönnek, az nem sok jót vetít előre. Tippre mintha a dízelmotor és a váltó közötti kuplungból jönne a csörgés-zörgés, mert csak nyomatékátvitelnél hallható. Egyáltalán nem mondanám jó konstrukciónak a rendszert, pedig anno a 7700 Hybrid jó irányba indult el.
Az Euro VI és a mechanikus alkatrészek kímélése. Start-stop rendszerű, de van pár paraméter, aminek a függvényében nem állítja le a dízelt, amíg ezeket át nem lépi. Valószínűleg ezek hőfokok a kenő- és a kipufogórendszerben.
Tölteni általában nem tölt. Kettő kuplung van. Az egyik a dízel és a villanymotor között, a másik váltó és a tengelykihajtás közé esik. Tehát ha a dízel nagyritkán rászánja magát a hajtásakku töltésére, akkor a váltót is fogatja, feleslegesen. Hamburgban volt szerencsém végigülni egy marha hosszú dugót utána dombnak felfele szánta rá magát a töltésre, noha hibrid létére a félórás dugót vidáman végigpöfögte. Tette ezt azért mert a dugó miatt igen dinamikusan vezetett a közbenső szakaszokon a vezető. Az akku lemerült. Viszont a pici dízelmotor miatt az indulás kizárólag villamosan történik. Dombnak felfelé ácsorgás közben jól hallhatóan kuplung old, motorfordulat emel, picit tölt. Tehát csak kritikus esetben. A rossz hatásfok mellett az elindulásban is késlekedést okozna, ezért sem műveli gyakrabban.
Konkrétumot egyelőre nem tudok, de azért ezeknél a folyadékhűtéses lítium akkuknál tágabbak a lehetőségek, mint a régebbi példányoknál. Nincs valami hatósági előírás, ami egy bizonyos szintű lassuláshoz/pedálúthoz köti a légfék belépését?
A nagyobb kapacitású akku csomaggal szerelt tölthető hibrid változat lemerülés után olyan szépen feltölti magát lejtős úton, hogy utána egy megállónyira ismét nem is kell neki dízelmotor.