Lehet csereberélni, de nem ugyanolyan a kettő; a Verhovina kerékagya peremes, a Rigáé nem - előbbibe hajlított küllő kell, utóbbiba egyenes. De beszerelhető egyik típusú a másikba.
Nem csak a gyújtásrendszerre gondoltam, amikor a megszakítós blokkot emlegettem - de persze az is lényeges, hiszen van egy fizikai határa a megszakítók mozgásának, meg hát a nagy fordulatszám = sok megszakítás = gyors kopás. Hanem nekem is a főtengely kiegyensúlyozatlansága jutott az eszembe. Ha már darabokra bontod a főtengelyt, lehet, hogy egyszerűen gyártani kéne bele egy pár sonkát egy ügyesebb esztergályossal. Olyan "telesonkás" főtengelyt kéne csinálni, mint pl. a Babettáé.
Sajnos a forgattyúsház térfogata Rigánál eléggé sok, a megszakító oldali két csapágy miatt.
Udv Tibi! A gyujtasnak meg szerintem birni kene,nem is gyujtas problem miatt nem porog tovabb,nem szaggatott csak porgott mint a bolond! :-) na meg raz rezeg mindene... erre is gondoltam h a gyari lenkereket centiroztatni kekne! :-) talaltam is egy ceget Derecsken majd oket akarom felhini h nem e tudnak suly centirozni! Meg szet szedettem 4fotengelyt esztergalyossal es hat van baj nem keves.... se a sonkak nem egyformak (megmunkalas)...suly kiegyenlitese is rosz!!meg probalok femragasztoval retegeket felvinni,es megmunkaltatni!Ahonnan kell onnan meg elvenni!csokkentve a forgattyus haz terfogatat,ezaltal javitva a motor tolteset!!!Majd elvalik mi lesz belole! :-)
7400 az nem kevés, nem biztos, hogy efölé kell hajszolni egy megszakítós gépet. És erről is beszélgettünk már, hogy a Rigánál/Verhónál háromnegyed gáz fölött már jellemzően nem sok minden változik. De ha jobban gyorsul, akkor máris megérte. Egyel nagyobb kis lánckereket bele, és meglesz a 80, és az 50-es utazó.
Én szinte semmit nem haladtam. Simson porlasztóval nem nagyon akart működni, de ez a karburátor (kínai utángyártott) korábban sem működött tökéletesen, semmilyen motoron sem. Ma ráraktam a k60-ast, de ezzel sem volt minden rendben, mert csöpögött belőle a benzin. Beindult szépen, pattogósan járt, de nagyon füstölt és nem pörgött egy bizonyos szint fölé - a túlfolyó benzin és a túl dús keverék miatt. De arra már nem volt időm, hogy rendbetegyem a karburátort, meg a hétvégéig biztos nem is lesz.
Udv Tibi. Na megvoltak a proba korok a nagy karbival,nagyon igeretes,sokkal jobban gyorsul mint eddig! Viszont a vege nem valtozott....:( 7400f/min es annyi,se tobb se kevesebb.erdekes h olyan mintha a kipuf vagy a motor vezerlese nem engedne tovabb porogni,75nel is majd felig vissza tudom engedni a gazt,viszont teljes gazon marhara eszrevenni a gyorsulast! Te h alsz a tuningal!?
Sziasztok! Szereztem riga tekercseket a gyujtásba. Valaki tudna segíteni megállapítani, hogy melyik tekercs világító és melyik gyujtó? Sajnos néhányról a vezétek majdnem tőben van levágva, 1-2 cm vezeték van rajtuk.
Nem tudom meg mikor lesz idom feltenni es kiprobalni...igazabol csak ugy gondolom h van meg plusz a motorban boven es erre volnak kivancsi...de kipufogoval szorakoztam egy kicsit es hat igen a kipfban is van meg boven tartalek!!! :-)
Udv tibi! Erre en is kivancsi vagyok! :-) varom a proba koroket es tapasztalatokat! :-) nekem is vannak tervek!!! :-) de meg csak tervezgetes van...:-)
Első kerék is megvan, bár a tengelyen már rossz a menet. Elvileg használható ilyen formában is. Ha elindul, kelleni fognak lámpák, kilóméteróra, sárvédők, ülés. Aztán tavasszal csapatás.
Üdv.Verhó 6. Több, mint 25 éve nem mentem vele. Tavaszra össze akarom rakni. Egyben volt, de azóta tűntek el róla alkatrészek. Biztosan lesznek kérdéseim.
Igaz, ha a kopásokat még jobban csökkentjük attól a motor csak hosszabb életű lesz.
Én is tapasztaltam ezt a különválasztást a helyi olajos boltban. Korábban kettő az egyben kapható ólompótló-stabilizáló adalék helyett az egyre etanolosabb üzemanyag miatt kb 2-3 éve különválasztották a kettőt. Addig senkinek nem kellett igazán stabilizáló, az ólompótlóban grátisz volt. Ezt az öregautósok vitték. Aztán amikor már kifejezetten stabilizáló adalékot kerestek az ügyfelek az új autókba is akkor eltűnt a polcról az ólompótlós stabilizáló. Külön persze van ólompótló, de én inkább rendeltem webáruházból kettőt más egyebekkel, így olcsóbban jöttem ki még postaköltséggel is.
Ezeket a fajtákat amiket vettél nem használtam, de biztos hogy jók lesznek, mivel mindegyik ismert gyártó.
Nagyon szívesen! Igazából én az adalékot a Zsigulimhoz használom, ám amelyik motor csak néha mozog, az is kap a benne lévő stabilizáló miatt. Gyakorlati haszna a kétüteműeknél nem tudom van-e az ólompótló hatásának. Talán egy plusz kenő réteg képződik a csapágyakon és görgőkön is a forgattyús mechanizmusnál. Plusz füstöt vagy lerakódást nem okoz.
Majdnem kész is van az átalakítás. Türelem majd inkább ahhoz kell, hogy ha leadom fúratni, az legalább egy hét - és utána, ha összerakom, és beindul, kipróbálni akkor sem tudom, mert a motor többi része még csak össze van dobálva.
Nemrég még a riga.hu oldalon fent volt minden ilyesmi, de most sajnos nem elérhető az oldal. Mivel online elérhető volt, én sem töltögettem le semmit - pedig most a gyári tuning-leírásnak nagy hasznát venném.