Köszi, egész jól belejöttem, úgyhogy a vezérállásokat elvállalom (Persze a segítséged nélkül nem ment volna!), meg majd még sok mindent, csak egyelőre majd a tutorialon akarok tuljutni! Én személy szerint örülnék egy mocskos-kormos szergejnek is, de szerintem ezzel mindenki így van! Ha kész szólj! :)
Jó lett a Szergej műszerfala, nagyon jó!
Mit szólnátok hozzá, ha átminősíteném a Szergejt más pályaszáművá, és mondjuk rohadtul kormos-mocskossá? Végülis ez jobban beleillik a Balaton milliőjébe, mint a makulátlan, nem igaz?
Szerintem is igaz, hogy első a minőség, a második a mennyiség. De azért előbb-utóbb mégis jó lenne, ha meglenne az összes, vagy legalábbis a néhány legfontosabb magyar mozdony.
Ha Matiznak van egy V63 kezdete, akkor miért kell Cat Killernek elölről kezdenie? Vagy az annyira használhatatlan?
Egyébként szerintem az M41-gyel kellene folytatni,
(az már úgyis majdnem kész), a V43 (állítólag
félkész Matiznál) majd a V63. Az M63 nem volt olyan híres, mint az M61, hogy megelőzze ezeket, szerintem.
Én szívesen segítek majd fényképezésben, ha valakinek megfelel, hogy csak hagyományos fényképezőgépem van, de van hozzá scannerem is. Szívesen fényképezek bármit, mozdonyokat, kocsikat, kocsibelsőket (szerintem ez is fontos, de valaki olyannak kell megcsinálnia, akit érdekel).
Egyébként kocsik textúrázásában és mozdonyok áttextúrázásában (más pályaszámú példány) is szívesen segítenék, csak fogalmam sincs, hogy kell textúrázni. 3DS-m nincs :-(((
És tavasz végén-nyáron tudnék Balaton déli partot videokamerázni.
Hali mindenkinek!
Az M62 vezetőállását szemlélve egy kérdés maradt bennem: Mi a jó francnak kell a főzőlap, a mozdonyvezetők sütik rajta magukat, vagy mi, ráadásul Moldova György: Akit a mozdony füsje megcsapott.. című király könyvéből idéznék, amikor az író a Kelebia Expressz M62-esén utazott:
"Lehet enni, a motorra kötözött csajkában megmelegedett "X" vacsorája.." tehát nem főzőlapon csinálta!
Más: Most aztán szükségem lenne segítségre, kéne egy részletes domborzati, vasúti, egyéb térkép a Badacsony környékéről! Segítsetek légyszi!
Vagy bármilyen infó(a pálya dőlésszöge, Tapolca állomás sínrendszere, vagy bármi! Előre is köszi!
A TGA Toolnak hála ki lesznek cserélve a menühátterek!
Köszi a képet, de végül én is a dízelmozdony-vezetők zsebkönyvénél maradtam! :)
MINDENKINEK!
Kb. 4-re frissül a honlapunk! M62 - 066 v1.3-ról M62 - 066 v1.6-ra!
- Javított .eng fájl.
- Eredeti vezetőállás, viewport probléma kijavítva, az összes felbontásban és nézetben jól jelenik meg, nincs összenyomva mint az előző verzióban, amit a V&M-ről lehetett letölteni!
- Az 1.3-as Szergej feltelepítve 20 MB-t igényelt, ez csak 10-et, ugyanolyan minőségben!
Üdv. everybody!
MATIZNAK: kollégámtól, nortsentől hallotam, hogy kellene nagyobb kép az M63-ról. Ezt tudom felnagyítani maximum, mert másik (főleg az elejéről) nekem nincs.
SASAHNAK: küldöm a szergej vezetőállásáról a szakrajzot
vesézd ki magad mi micsoda.
BGABOR66-nak: amit küldtél Nohabos képet, nem tudtam megnézni, csak a rizsát olvastam, mivel a kép alkotórészei is betűkből álltak. Mik vannak??
Bakter.
O.K. Sajnos én nem haladok ilyen gyorsan, elég sok baj történt az elmúlt két napban :-((( de igyexem.
Egyébként korábbi kérdésre visszatérve: Pest megyében lakom, tegnap itt is vihar volt tegnap, pár percenként elment az áram, én is elmentem inkább - aludni.
Most dolgozok, úgyhogy nem tudok képet linkelni. Max egy jellegrajz akad :-)
A személykocsik belsejét meg lehet csinálni, de még nem foglalkoztam vele, megmondom őszintén engem nem érdekel.
Az M62-es vezetőállásának eredeti fotóit át tudom küldeni. Külön van kép a műszerekről felülnézetben, hogy ha valakit érdekel, megnézhesse melyik micsoda. Sasha, ha kell, mail nekem!
Egyébként jobboldalon a sok kis műszer a csatolt mozdony olajnyomás, vízhőmérséklet és a saját mozdony ugyanezen értékei.
Ma autóztam egyet Vác környékén, nagyon hangulatos vonalak vannak arrafelé! Karos jelzők, tekerős sorompó és hernyók nameg optikai kábel :-) Két teljesen eltérő korszak :-)) Nagyon jó, tényleg érdemes kirándulni egyet arra!
Na még egy kérdés, aztán mára ez volt az utolsó! Légyszi írd le hogy a viewport fájlt hogyan tudom létrehozni! (Mint régebben írtam a PSP-t nem nagyon ismerem, de egyre jobban tetszik!!!)
Hát a Gigant Klub-on sincs olyan részletes info, mindegy, azokat a mutatókat úgyis nehéz eltávolítani, úgyhogy azt hiszem azokat benne hagyom úgy ahogy vannak! Nem baj? (A fővezeték, főlégtartály párost megpróbálom megcsinálni!)
Huh, nagyon szépen köszönjük, szerintem sokat segítettél!
Gábor!
Most meg azt rontottam el hogy elfelejtettem invertálni, és már mentettem az alpha channelt! Utólag lehet valamit tenni?
Az MW Graphics TGATool2 programja konvertálja az MSTS ace filokat TGA-ba ill. BMP-be és vissza. /TGA-ba az alpha csatornával együtt./
Visszakonvertáláshoz meg kell adni neki a makeace file helyét, és a régi változat működéséhez kellett egy mwgfx nevü dll is. /Az újhoz úgy látom, hogy nem szükséges./
A Show képnézőjük az ace filokat is kezeli. Ezenkívül még jópár hasznos grafkai program található a honlapjukon szimulátorokhoz.
Ha jól látom ingyenesen!
http://fly.to/mwgfx/
Remélem, hogy tudtam segíteni! A modellekhez gratulálok!
Még valami!
A Szergej vezetőállásánál a mérőműszereknél a jobb oldali kettő műszer mit mér? (Vannak sejtéseim, de lehet hogy hibásak, úgyhogy inkább megkérdezem.)
Oké, köszi a segítséget, megtaláltam mindent, majd holnap délelőtt megszenvedek vele, és délutánra megpróbálom befejezni! Ja, egész jól haladok a tutorial-lal!
Gábor: én a GIMP-et használom, az is jó.
Csak arra voltam kíváncsi, hogy lehet hogy meglévő modelleket simán átszíneznek. Azt hittem ez az ace formátum valami file összemosásból áll és a szimulátorhoz van is ilyen util, de akkor tévedtem.
A freehand selectiont(egy sárga lasszó) kell kiválasztani, majd a Toggle Tool Options Windowsban(egy kék-fehér téglalapféle) point to point-ot kell beállytani, meg antialiast, és kattingatva kell kijelölni!
Alpha Channel:
Először is állíts be antialisinget, és feathernek 1-et, hogy szép legyen!
Ezután jelöld ki azt a részt, amit a játékban NEM akarsz látni, majd invertáld a kijelölést, és a selections menüben válaszd ki a Save to Alpha channelt, ott okézz le mindent, és kész! Ja, a kép legyen TGA
Na tehát, 1024x1024-es canvast kell neki csinálni, és a bal felső sarokba kell rakni az 1024x768-as képet! Ennyi az egész! Akkor el tudnád küldeni a képeket amik nincsenek eltorzítva, meg le tudnád írni, hogy hogyan tudok neki alpha channelt csinálni???
Helló mindenkinek!
A Badacsonytördemic-Szigliget-et kijavítom!
A Szent-György hegyet úgy-ahogy sikerált megformálnom, úgyhogy gyöhet a Gulács-Badacsony kettős véglegesítése!
A pályákhoz házakat, objecteket ugyanúgy kell csinálni, mint járműveket!
Az ace-ket valóban nem lehet kitömöríteni, de van egy furfang! A kívánt ace-t bemásolod valamelyik Route TERRTEX nevű könyvtárába, megnyitod az illető pályát RouteEditorral, ott a View menü alatt kipipálod a Texture Select-et, és ott nyomsz a File alatt egy Insertet, ott kiválasztod a kívánt textúrát! Ezután a View menü alatt kipipálod a View Texture-t, és elvileg megjelenik egy ablakban a kívánt ace. Ezután nyomsz egy PrintScreen billentyűt, valamilyen grafikus editorban bemásolod vágólapról(Paint Shop Pro 7 Rulez!!), átméretezed 512*512-esre, és elmented BMP- vagy TGA formátumúvá!
Kocsibelsőt nem nehéz csinálni, kijelölöd a kívánt kocsirész külső poligonjait, Klónozod, befelé fordítod a poligonjait, és csak textúrázni kell, meg persze "berendezni"!
Sasha, kérlek írd meg, hogyan tudtad 1024*768-cal jól betenni a kabvjút!
Nos, a pályát nem én csinálom, hanem Gábor! Amúgy már én is akartam szólni neki hogy tömeric nincs, hanem ahogy te írtad, Badacsonytördemic-Szigliget.
Gábor!
Még annyit, hogy meg tudom csinálni 1024x768-as tényleges felbontásban is a cabview-et, tehát nem kell összenyomni! Ha megvannak az eredeti képek, ami nincs összenyomva, viszont az alpha mask már ki van festve lilával, azokat elküldhetnéd! És még egy kérdés: A PSP-vel hogyan tudok a cabview képeire alapha maskot létrehozni???
Ja, Sasha, küldök egy weboldaldizájn-tervet is!
A MÁV-logó színeit követi, tehát a háttér sötétkék, a betűk pedig világosak, a különböző feliratokat pedig rajzoltam, megnézed?
Sasha!
Azért van összenyomva, mert így lesz helyes a mérete a játékban, ha "kihúzod a szélekre", akkor a játékban egy kinyújtott részletet fogsz látni!
A viewport area file egy ugyanilyen tga, csak ott az ablak helye van átlátszósítva, na én csináltam egy olyat, ahol az egész kép átlátszó volt, és ugyanúgy "becsíkozott"!
Ez a kép miért van összenyomva? És a viewport area problémát hogyan tudom megoldani? Mert ez hibádzik a NoHAB-nál is, 1024x768-as felbontásban és akkor azt is kijavítanám.
Oké, nem lesz probléma! Amúgy fél 9-kor még nagyba itt leszek, és beszéltem egy bizonyos Horváth Gáborral, (tudom, te küldted hozzám), aki ha minden igaz, ma küldd egy csomó magyar tehervagon átfestést! pl. Hbbins, Aral tartálykocsi, stb...
Sasha, küldöm a cuccot, de 18.45-kor ki kell lépnem, és csak fél kilenc után tudok belépni, a tga-kat majd a makeaceWin.exe-vel kell konvertálni úgy, hogy ott, ahol kérdezi, hogy make cab bitmap, ott be kell "x-elni", és meg kell neki adni 1024*768-at méretnek!!
Figyi, ne ess kétségbe, én voltam olyan ponton is, hogy nincs értelme, mert ez nekem soha sem fog menni! Most már gond nélkül tudok konvertálni, kisebb problémákat megoldani! Hidd el, neked is menni fog! Már írtam hogy most készítek egy tutorialt, és abból még a 8 éves gyerek is megérti hogy mit hogyan! Legalábbis remélem! :)
CatKiller
Először nekem se ment a modellezés, aztán szép lassan belejöttem, egy pár hónap múlva már neked is a kisujjadban lesz, nézd meg Sasha-t. 2 hónapja még azt kérdezte, hogy hogy kell 3dsmaxban modellezni, és most már hol tart!
Matizról nem is beszélek, mert leköröz mindkettőnket! Egyébként tényleg kurva nehéz hegyeket formázni, ez nem Trainz Surveyor sajnos:(
A Gamestar.hu-n megnéztem a legfrisebb játékeladási adatokat, a Train Simulator a 9. helyen áll. Ez idáig OK. De utoljára ezen a listán tavaly nyáron szerpelt. Mi történt, hogy hirtelen mindenki vonatozni akar:)?
Úgy jó lesz mindenkinek, hogy ha elkészülök a pályával Tapolcától Révfülöpig, akkor kiadom Balaton-Part1 néven? Bár arra senki se számítson, hogy tökéletes mása lesz az eredetinek, de igyekszem, bár ezeket a hülye hegyeket egyszerűen képtelenség megformázni!
Na, megnyugodtam, nem a "miénk" a Di3-as.
Ez valami újabb verzió, mert a tetején az M62-eséhez hasonló doboz van, az oldala tele van létrákkal, amúgy jól néz ki, bár mintha egy kicsit kisebb lenne!
Igen, ha van egy magyar proxy-d, az jo. Ellenben, ha nincs magyar proxyd, es a tar.hu CSAK belfoldrol elerheto, nem ersz el vele semmit. Nezz bele a "Valaszol a Tar.hu" topicba, ott irjak, hogy megszuntettek a kulfoldrol valo eleres lehetoseget.
Felháborító!
A Train-Sim.com-ra feltették a NoHabot, bár nem tudom, hogy a miénk-e, mindenesetre odaírták, hogy "by Michael Davies"!
Tehát én "kiszínezem a Metallica, vagy Maiden egyik számát, aztán azt mondom, hogy én írtam!!!!
Újabb képek a Balcsiról!
1. kép 2. kép 3. kép 4. kép Gábor: Megkaptam a tutorialt, köszi mégegyszer!
Mindenki: Ha valaki kocsikészítésre adja a fejét, akkor tudok küldeni jellegrajzokat, közel 150 db van, ugyanis sikerült megszereznem a Vasúti kocsi jellegrajzalbumot!
Nem tudom hogy milyen net elérésed van, de feltehetőleg a szolgáltatód proxy-ját használod és valószínűleg le van tiltva az erről a címről érkező csomagok fogadása, bár nem tudom hogy miért tiltanának le bármit! Előfordulhat még az is, hogy a szolgáltatód csomagszűrőt futtat, és ott van letiltva a tar.hu címről érkező csomagok fogadása! Bár ezeket kétlem, még rengeteg oka lehet! Nincs több ötletem!
Sasha - HFL Factory: Nem vagyok Linuxos, "Amigás" voltam, illetve lélekben vagyok :) de windowst használok ;) és már gondolkodom a névcserén, ugyanis nem ez az első eset, hogy félreértelmezték :) Amikor nevet választottam, teljesen más (nem számítástechikai) gondolatok vezettek.
Az ötletet köszönöm, meg fogom nézni otthon.
"Felolem johetne az is, de nagysagrendekkel kevesebb adat van rola."
http://www2.chem.elte.hu/gigant_club/pic/hu/diesel/m63/index_hu.html
Itt akad azért pár kép kívül-belül, ne adjuk föl!:-)
De én annak is örülök, ha később készül el majd!
Hali mindenkinek!
Jó híreim vannak!
A Szergejjel immáron lehet kapcsolódni, készül az eng-wag(ez nem egy kínai küzdősport!!) tutorial!
A 29-es vonal megvan Tapolcától Badacsonylábdihegyig, persze még nincs körülötte semmi, leszámítva a három hegyet(Badacsony, Gulács, Szent György-hegy). Ha valakit érdekel, tudok róla képeket küldeni!
Csak nem Linuxos vagy? :)))
Na tehát, a Kuju mellékelt néhány példa állományt a játékhoz, amit a Train Simulator könyvtáradon belül a SAMPLES könyvtárban találsz meg! Ezeket tudod importálni a MAX-ba!
Én is belekezdenék valamibe... ;) csak nem tom hogy :( Hogy pontosítsam, a "problémám" nem a MAX okozza, azt szeretném megkérdezni, betölthető-e meglévő, kész pl. vagon, ami alapján (méret, stb.) elkezdhetem, egy új létrehozását.
Felolem johetne az is, de nagysagrendekkel kevesebb adat van rola. Egyetlen peldany van, ami fotozhato, az is hianyos, a festese is rossz, ilyen festesu soha sem volt. M41 van boven, szoval.....
Azt az egy dolgot viszont fenttartom, hogy el kellene egyutt menni fenykepezni, es kozben megbeszelni, milyen sorrendben miket keszitunk el!
Ma befejeztem a kocsik texturait, es a Vfk alapjait, de ezek igy meg nem hasznalhatoak semmire. Kozben az M62-265-os textura is keszulgetett, legalabbis osszeraktam.
Holnap mar talan tudok mutatni valamit a Vfk-bol. Amint kesz vagyok vele, kuldom (OK, Gabor?) Aztan jon a Bhv, utana az Ap es a By (a jellegrajzaim alapjan az Ap es a By mehet ugyanarra a kasznira, a Bhv nem, az masfajta. Kicsit csalni fogok, mert a forgovazak a valosagban nem ugyanolyanok, a modelleken viszont azok lesznek. Elvileg nem lehet majd eszrevenni a kulonbseget, aki megis eszreveszi, attol bocs :))
Matiznak teljesen igaza van abban, hogy a kevesebb néha több! Ugyanis én letöltöttem rengeteg olyan mozdonyt, ill. kocsit, amelyik olyan szarul nézett ki, hogy elment tőle a kedvem!
Pl: reményekkel teli letöltöttem a Delticet!
Amikor megláttam, azt hittem sírva fakadok, ugyanis szegény olyan picire sikeredett, hogy eltörpült még a legkisebb vagonok mellett is!
Egyébként az M62-esen rengeteg dolgot ki kellene javítani!
Na, meggyöttem!
Láttam a külföldi NoHabot! Ez király, főleg, ha majd megkapják a kapaszkodó nélküli változatot!
Elkezdtem csinálni Tapolca környékét, de sok-sok infóra lenne szükségem e-hellyel kapcsolatban!!!!!
Halad a tartálykocsi is!
Ja, ha kellenek az első képek a Balatonról, akkor elküldöm!
Szerintem a TrainArtisan-on lévő elég kínai az olyan embernek, aki még egyáltalán nem foglalkozott a MAX-al! Pl. hogy értelmezné a "Small Rubber-Band Box-ot"?! Na joccakát!
Szerintem a TrainArtisan.com-on levot nehez felulmulni, egy-az-egyben le kell forditani, mivel ott minden egyes lepest szajbaragosan leirnak. (Az, hogy nekem ezek utan sem fordult le a mozdonyom, betudom a Microsoft programomnak...letoltom a javitott conv3ds.exe -t, mert nekem meg az elso van meg.)
Sasha; probald meg automatic coupling-re allitani a teherkocsit, hatha ugy menni fog!
Egyebkent, a modellezesrol: a kevesebb mindig tobb! En ugy gondolom, legyen 3-4 fele magyar mozdony, de az szepen, igenyesen legyen megcsinalva. Hiaba van 10 fele ha abbol a fele sem igaz, osszecsapott, atfestett; ne kapkodjunk, mert nem surget semmi. Mivel az M61 es M62 sorozaton mar nincs sok munka (vezetoallas kijavitasa, eng file kijavitasa) en az M41-es mozdonyba kezdenek bele (illetve folytatnam). Ahhoz mar keszitettem fenykepeket, a vezetoallast is megjartam, ott is fotoztam; van jellegrajzom es egy felkesz modellem. Egy-ket het alatt gatyaba lehet razni.
hazaertem, sot vacsoraztam is :) Dolgozgatok kicsit, de holnap reggel 5-kor megint kelnem kell....
Nem rosszak azok a PIKO katalogusok, de ha elethu modellt akarsz, inkabb NE indulj ki beloluk.
A "MAV kocsitipusok..." konyvben sajnos a lentebb emlitett kocsi nem szerepel mint rendszeresitett jarmu, csak a "Ks" sorozatu alacsony oldalfalu nyitott teherkocsi. (Ez is rakoncas.)
Persze de így megmarad "archive" -ba és leg tudjuk kell MAX -os köny Cat Killernek...
A Kiskapunál elvileg van egy másik köny ami nem olyan drága mint a 3DMax biblia...
Az Aurum kiadású köny két részes össz kb 7000.- HUF Igaz ez volt 2-3 éve nem tudom adta-e ki belőle újabbat (ráadásúl még a 2-esről szólt ha jól emlékszem)
Én is gondoltam csatira, de igaza van Sashanak, így mindenki látja, el tudja olvasni, és nem gond ha nem érünk rá 1 időpontban később is válaszolhatunk.
Nekem ez így tökéletes! Szerintem nincs értelme Chaten vagy IRC-n megbeszélni a dogokat, mert nagyon kevesen lennénk ott egyszerre, itt viszont mindenki vissza tud olvasni, így talán még tanulhatnak belőle!
Hali!
Srácok, lehet egy építő jellegű tanácsom?
Szal, nem lenne a dolog egyszerűbb, hogyha nem forumon dumálnánk/dumálnátok, hanem valami kicsit jobb módszerrel, pl IRC vagy valamilyen Chat? jobb lenne mint 1 mondatos forum hozzászólásaok irogatni 2 percenként...
P.S.: csak egy ötlet volt... :)
Sasha, most jut eszembe, van egy régi "piko modelbahn" füzetem abba majdnem minden magyar személyszállító wagon adatai le vannak írva (hossz, magasság, tengelyszélesség stb..) ha nem felejtem el hétvégén meglesz, beszkennelem és ha van kedved modellezgetni átküldök 1-2-t...
Nekem sajnos nem megy 3DSMAX pedig jó lenne saját modellt készíteni =(
Nagyon jók, de elhagytam őket :) lekapcsoltam, megpróbáltam felvenni, de M62es ahelyett hogy tolatott volna csak ment előre, pedig tolatásra állítottam. Utána behúztam a vészféket de csak gyorsult ment előre :)))))
Meg egy kerdes. Amikor consist builderben szerkesztek, hogyan kell beallitani az "acceleration"-t (ha jol emlekszem ez a neve a jellemzonek), "serial"-t, es a tobbi jellemzot?
Hello vonatfanok...
Hosszu ido utan megint jatszok az MSTS-ral.
Mivel a gyari activity-ket gondolom meg fogom unni hamar, ezert elkezdtem kutatni a train-sim.com -on a file-k kozott. Talaltam csomo activity-t ahol az "SD70"-es Artisan pack-ra hivatkoznak mint kovetelmeny az activity futtatasahoz.
Viszont ezt az SD70-et nem talaltam, nem tudjatok mi ez? Esetleg egy hivatalos kiegeszito?
Nyugi, nem olyan bonyolult ahogy kinéz! MAX-ról könyv... hm... Talán nézz utánna a www.kiskapu.hu címen, de szerintem csak angol nyelvű van, az is egy 20-as!
Gábort várd meg, csak tippet tudok adni, van egy file, amiben a kocsi jellemzői vannak (csatolás, egyebek) itt van a fék is, notepaddal lehet írni bele. wag kiterjesztésű. Itt minden OK?
Igen, de ezeket már nem a maxba, hanem a konvertált modellhez tartozó leíró fájlba! Nagyon sok beállítási lehetőség van! pl. a súrlódás is ezek között van.
Szerinted? :) Amit én csinálok, az minden publikus! Ha kell mindjárt mondom a címet hogy honnan tudod letölteni, csak megvárom hogy Matiz tud-e segíteni, mert ha tud, akkor ki kéne javítani!
Nem óriási kérés, de melózóm, ami úgy 50km-re van otthonomról...szóval MOST nem fog menni. 8-kor végzek, akkor indulok haza, ha egyszer hazaérek megkapod :)
Küldök egy képet, Svédországból küldték. Átfestették az M61-est, a Tagab színeire; tedd fel légyszi.
A másik csapat Di3-át is fel kellene tenni, bár azok egy kukkot se szóltak, hogy mizu.....
Nekem még sosem sikerült a játékba berakni, úgyhogy Gábornak postázom a modelleket és ő konvertálja. A legváltozatosabb hibaüzeneteket kapom vissza mindíg.
Nem rossz, de minél kevesebb poligont használj, ránézésre 3-4 darabból raktad össze a kasznit, na ezt nem szabad, egy darabból ki kell hozni, ki is lehet kis gyakorlással.
Ilyesmit hozzál ki belőle :
http://kep.tar.hu/matiz/images/pic152541.jpg
http://kep.tar.hu/matiz/images/pic231688.jpg
http://kep.tar.hu/matiz/images/pic152551.jpg
http://kep.tar.hu/matiz/images/pic665173.jpg
Itt a rajz, ez alapján csináltam a forgóvázat:
http://www.extra.hu/csaba_t/tmp/v63fv.jpg
Sasha, kezd V63as alakja lenni a készülő modellnek, csak azt nem tudom még, hogy csináljam meg a forgóvázat, na meg az áramszedőket... tudsz tanácsot adni???
Most láttam norvég szinekben pompázni:
http://www.simulationtrains.com/
http://msts.e-buzz.net/
mindkét oldalon a hírek között találjátok.
Más: A magyar vagonokról tudnátok segíteni egy kis infóval? "Történelmi" háttér érdekelne. Ki gyártotta, mikor, stb. Tudtok ilyen linket vagy van valakinek erről bővebb infója?
Kibontottam az egész Balaton területét, Route Geometry Extractorral, Szabadbattyántól, ahonnan a két vonal szétválik egészen a Balcsi végéig, mérete tömörítve 800K, kitömörítve 150 mega!
Én a http://www2.chem.elte.hu/gigant_club/Techdata_HUN/techdata.html című oldalt tudom ajánlani, de jellegrajzokkal kapcsolatban szerintem fordulj Matiz-hoz! Ő is megtalálható itt a fórumon!
Annyit esetleg még megoszthatnál velem, hogy megmondod honnan szerzed a műszaki adatokat. Amit találtam az kevés, nem írja, hogy a mozdony végétől mekkora távolságra van a kerék, meg ilyen apróbb adatok hiányoznak.
Igen, a részeket össze kell majd linkelni, de az a lényeg, hogy az első forgóvázat BOGIE1-nek a másodikat BOGIE2-nek ... BOGIEn-nek kell elnevezni! Az első forgóvázban lévő kerékpárat (a két kereket össze kell kapcsolni - attach- és így kapsz egy kerékpárat) WHEELS11, WHEELS12, WHEELS1n-nek kell elnevezni! A második forgóvázban lévőket WHEELS21, WHEELS22, WHEELS2n, és így tovább. Majd a kerékpárakat a megfelelő forgóvázakhoz kell linkelni (BOGIE1-hez a WHEELS11-et WHEELS12-őt, és így tovább), a forgóvázakat és egyéb objecteket pedig a fő objecthez! Erről majd részletesen írok, ha eljutsz odáig!
Na, ezzel az elején nekem is gondjaim voltak, de aztán egy kisebb segítséggel rájöttem. Ha mondjuk a mozdony a valóságban 18 méter, akkor a max-ban létrehozol egy Box nevű objectet, és hosszúságának megadsz 18-at. (Ez csak akkor igaz, ha a Unit Setup-ban a Generic Units van beállítva, bár mondjuk ez az alapértelmezett!) Ilyen egyszerű! Ez vonatkozik a szélességre és magasságra is! Ha mondjuk a kerék átmérője 1040 mm, akkor a cylinder object radiusát (sugarát), 0,520-ra kell beállítanod!
Közbe szereztem 3as verziót, azt próbálgatom. Tulképp a méretekkel vagyok gondba, nem tudom mekkora legyen pl a kerék átmárője, tengely szélessége, kocsi magassága, széllessége....
Sasha, ha megkérlek, tudnál segíteni a modell elkészítésében, amit e-mailben írtam? Próbálgattam, de túl sokra nem jutottam, és most egyelőre megpróbálok 1-2 kisebb kocsit elkészíteni...
Sziasztok!
Itt van egy készülő volt MÁV-os pőrekocsi (már azt hiszem kivonták a
forgalomból). Olyan problémáim vannak, hogy sajnos csak egy jellegrajzom, és egy
fekete-fehér ütött-kopott fényképem van róla, amiből alig lehet valamit kivenni!
Feltettem a jellegrajzot és a fényképet is, amiben bekarikáztam pirossal azokat
a részeket, amiket nem tudok kivenni hogy mi az! Ha valaki tudna küldeni képeket
erről a kocsiról, azt nagyon megköszönném! A kocsi sorozatjele KKMMP. Addig is,
itt van néhány kép:
1. kép 2. kép Fénykép Jellegrajz
Oké, semmi probléma! Az egy pőrekocsi, csak sajna egy fényképem van róla, az is fekete-fehér, és így elég nehéz reális textúrát csinálni, a modellről nem is beszélve! Mindegy, nem lesz olyan sztar ahogy itt leírtam :))), csak képek kellenének még! :(
Azt a képet csak a MÁV-os selejtbizottság örömére csináltam meg, így legalább nekik is megvan az örömük:), egyébként a 006 "ép, és egészséges"!
Akkor meg lehetne csinálni körbe a Balatont!
Én vállalom a terepkiszedést, azután meg közösen kéne csinálni mindenkinek!
Ja, elfelejtettem!
A NoHab textúráit a következőképpen csináltam meg:
oldal: a jellegrajzot "kiszíneztem" - nem 1 napos meló!
Az orrot fényképből csináltam meg, az első ablakokat félig jellegrajzból, félig fényképből.
a ventillátor 100%-ig az én munkám.
A forgóvázat Matiz fényképei alapján készítettem el! Azután Matiztól megkaptam a 006 fényképtextúráit, és ezeket ráhelyeztem a régi
textúrákra, kivéve a tetőre, és a ventillátorra, és egy kicsit átdolgoztam őket.
Hali mindenkinek, akkor jöjjenek a válaszok!
A kebvjúban található sárga csíkok nem hibák, hanem az ún. viewport area, aminek fogalmam sincs mi értelme van, de megpróbáltam kijavítani.... hát eddig nem sikerült, úgyhogy Sasha! addig nem küldöm el, amíg meg nem csináltam, nem baj!
A Northern Denmark "Balatono-sítása" kb 12 mega!
Tök jó, megint rájöttem egy csomó mindenre a pályaszerkesztőben:).
Elkezdtem csinálni a K_uah tartálykocsit!
Matiz fényképét felhasználva kicseréltem a kezdő loading képernyő hátterét, ha kell odaadom.
Átnéztem a Nohab textúráit és fogalmam nincs, hogy csináltad rajzolás nélkül. Én sajna nem vagyok grafikus. De olyasmit vállalhatok, hogy meglévő textúrák átszerkesztése (használtan nézzen ki) vagy kocsikra graffitk festése meg ilyesmi, ha valaki átküldi.
Hali! klasszak a képek. Elárulnátok nekem a képen látható pályát honnan töltöttétk le?
Előre is köszi. ja és a bhv is nagyon szuper, csak így tovább!! üdv.
Az utolsó képen miért van "leselejtezve" a 006??
Más...:
Valaki tervezi, hogy megcsinálja a Déli-partot is a Balcsinál?:-) Ugyanis (mint tudjuk) ott is sokat jártak a Nohabok, amíg az az átok madzag....:-((
Balatonszárszó-állomásról pl. egészen apró részletességgel tudok képeket szolgáltatni a folyamathoz az első centijétől az utolsóig fotózva van...:-))
Kebvjuvokhoz egy kerdes:az szelvedonel a Nohabnal a bal szelen, a Szergejnel meg alul lathato nalam egy sarga csik. Az MSTS csak ekkora meretu kepet tud rajzolni a cabviewoknal, vagy valami bug?
Amugy igen jok :))
Rámész a crotrainz.com-ra, és ott a hírek között lejjebb megtalálod! Sajnos Szergejügyileg sehol sem állok, mert annyira belefeledkeztem a pályaszerkesztésbe! Bocsi!
Oké, honnan tudom letölteni a Northern Denmark-pályát? Tényleg nem azért kérdezem mert siettetlek vagy erőszakoskodok, de a szergejt sikerült megcsinálnod?
Ja, elküldöm a NoHab kisebb méretű textúráit,kb feleannyi helyet foglalnak ugyanolyan minőség mellett! Beraktam egy új tükörtextúrát, amit úgy tudsz megnézni, ha headout-nézetbe váltasz. Egész jól haladok a "Balatoni" pályával: "Tapolcáról" indulsz, persze a Balaton mellől, úgyhogy no realisztika, de a hangulata már most is jó! Ha
letöltöd a Northern Denmark-pályát, majd el tudom küldeni a változtatásokat, kb 14 mega!
Na, textúrázás:
Ütött, kopott textúrát úgy tudsz csinálni, hogy megfelelően sötétíted, vagy világosítod, ha például egymás mellé raksz sötétítést, és világosítást, akkor azt a hatást érheted el, hogy a lemez egy kicsit meg van gyűrődve, mint az igazi mozdonyokon! Aztán a noise effektel is lehet+ ha fakó festéket akarsz, akkor használd a saturation-t! Ja, én Paint Shop Pro 7-et használok!
Ez igaz, NEM lehet visszakonvertálni. De egy editable mesh-hez is lehet plusz hozzárakni bármit, néha könnyebben, mintha plusz szegmenst hoznál létre az eredeti objecten.
Gábor!
Még régebben írtad mailba, hogy inkább konkrét kérdéseket tegyek fel a textárakészítéssel kapcsolatban. Akkor lenne is néhány: 1, Azt hogyan tudom megcsinálni, hogy kicsit ütött-kopott, megviselt legyen a textúra? 2, Hogyan tudom élethűre fényezni? Köszi a segítséget! Elkezdem csinálni az E kocsit!
Huh! Ez szép kis gyűjtemény, levadászom az egészet, és ahogy látom itt vannak egyszerűbbek is, ezek pont nekem valók! :) De azért majd beszéljük meg hogy ki melyiket csinálja!
Most értem haza munkából, úgyhogy még nem foglalkoztam semmivel, de mivel rengeteg cvagon jellegrajza megvan, ezért megcsinálok egy-kettőt!
Valószínűleg az első egy szénszállító lesz!
Ment az IP-m mailben! Lenne még egy kérdésem is! Hogyan tudok visszakonvertálni egy objectet a 3DSMAX-ben hogyha már átkonvertáltam szerkeszthető hálóvá (editable mesh)? Ugyanis még néhány magasság szegmenset hozzá kéne adnom!
A route editort a játékhoz adták, start
menü/programok/microsoft games/train simulator/editors and tools-ra kattintva megtalálod! A con buildert le lehet tölteni a www.train-sim.com-ról ( regisztrálni kell magad, de nem fizetős!) Szerelvényeket össze lehet állítani az activity editorban is, ami az előbb említett útvonalon érhető el!
Először is elnézést a lamer szövegért, szeretném megkérdezni, hogy hol található a Route Editor, mert a kettő CD-n, illetve a telepített játékban nem lelem sehol sem, esetleg külön kell letölteni ? És milyen módon lehet új mozdonyt illetve kocsikat létrehozni ?
A balra tekintes hatso kabinba valo modositasanak lehetosegerol (vagy mi a nyal, nemtudom kifejezni magam rendesen:)) eccer mar irtam ide ha jol emlexem. Egy rozsdaszinu olasz villany masinanal lattam, annyi volt a kulonbseg, hogy a hatso vezetoallasban nem mozogtak a muszerek. De nekem nagyon tetszett :)
FOTÓZZ!
Magyar járműveket, oldalról és elölről. Minél nagyobb felbontású képek kellenek, természetes megvilágításban, árnyékos, bemozdult, homályos, képek kizárva. Ha letöltöd az M61 textúráit, meglátod, milyen képeket kell készíteni ahhoz, hogy egy járműhöz textúrákat tudj készíteni.
Ugyan nekem is van gépem, de időm (meg pénzem) sajna nincs annyi, hogy állandóan fotózni rohangáljak különféle járműveket. (Rádaásul nincs is vasútvonal nálunk.)
Matiz!
Ez a Screenshot-os bigyó jó ötlet, meg lehetne oldani pl. a honlapunk keretében, mivel a tár-nak van egy képtár nevű szolgáltatása is, amit ki kéne használni! :) Tehát akinek van fasza képe ,magyar játékbeli gépekről, vonatozásokról, tolatgatásokról, az küldje a msts-hfl@level.tar.hu-ra!
Matiz: naná, a kedvencem tolatómozdonnyal a fead-out nézet. Előre is. :) Nagyon buli.
kedvencem a kocsikkal való tologatás meg rakosgatás meg ilyenek.
A Szergejjel nagyon nehéz megállni maxigázról. Kell az összes fék.
Hát fényképezéshez értek, de digikamerám az nincs.
Most letöltöm az Egér textúráit, aztán meglátjuk.
Megnézem tudok- e olyat csinálni.
Képem van egy rakat, minden magyar mozdony típusból. (Nagyrészt az alábbi weboldalról.)Cd-re is kiírtam.
Szóval nyersanyag van, meg műszerfalak is innen.
De komolyan a kocsibelsők is meglesznek?
Motorvonatok is így lennének teljesek. (Utastérrel.)
A fülkében nézhetsz balra, meg nézhetsz jobbra. Jobbra nézet OK, az még jól is jöhet; de a bal oldalra nézelődés SZVSZ nem hoz semmi hasznot. Megoldható, hogy a bal gomb lenyomására ismét egy műszerfalat láss és hátrafelé nézz, ha jól tudom...
Egyébként tolatáskor a headout-view-et ajánlom, NAGYON buli :-)) Az M62-n fotózáshoz ki lett hajtva a kis üveg, ha jobbra nézel, akkor láthatod majd az új műszerfalnál. Ez a kis üveg védi a huzattól a fejedet mikor kifelé bámulsz :)
Digitális fényképezőgéppel rendelkezőket keresek, akik éreznek némi hajlandőságot, hogy segítsenek a játékhoz.
Most töltögetem az eredeti BHV-t lefelé.
Gyerekek tök hülyeség, hogy nem játszhatunk egy két fülkés vonat mindkét részén. Csak az egyiken.
Én is fordítva raktam fel a Nohabot, mondom most legyen ez a fele előre, na amikor a kocsikat néztem a szélvédőn keresztül, rájöttem, hogy nem lesz jó, ha nem akarok tolatva menni. :)
Mondjuk épp ezért tetszenek a tolatómozdonyok, jó kis tolatásokat szoktam csinálni velük.
Majd megnézem a textúrákat, de nem tudom olyan tudok e, ahhoz kellenek alapok is szerintem.
A TrainSimulator könyvtárban van egy Help könyvtár, ott van egy editingtools.pdf, azt Acrobat Readerrel megnyitod, és ott tök jól leírja a bontást. De röviden kb így van:
Belépsz a Route geometry extractorba
a FILE-menüből NEW, ott beállítod az adatokat,
New Quad Tree a file-menüből, rámész a térképnek arra a pontjára, ahonnan ki akarsz bontani, ott jobb egérgomb, majd zoom region, aztán ott megint zoom region, majd ezután már csak zoom in-t tudsz nyomni, akkor jó a nagyítás, ha már nincs térképtextúra, itt egérbalgombbal húzol egy kijelölést, majd valamelyik fejlécmenübben van egy olyasmi, hogy edit selection, ott kattintasz, majd... innen már fejből nem igazán megy, de mondom, ott a help!
Matiz!
Nem rajtam múlik, ha Gábor átküldi FTP-n vagy még ma megcsinálja, akkor felrakom! Ma sokáig fentmaradok, holnap nincs meló! :) Az oldalunkat már frissítettem, nincs nálam egyéb cucc!
Nem baj, ha csak a km-óra működik, légyszi tedd fel azt is!! Nagyon jó lenne! Mostantól on-line vagyok, még várok kicsit és frissíteném a V&M-et!! Sasha, ha van új anyagod, ami még nincs kint az oldalon, mailben jöhet a céges címemre, mindjárt írom...
Hali!
Sasha, Matiz, van M62-es műszerfalam by Matiz, de csak a sebességmérő működik rajta, úgyhogy még dolgozom rajta, holnap jó lesz!
Ha valakit érdekel, tegnap elkészítettem a Route Geometry Extractor-ral a Balaton északi-parti
vonalat (29.). Illetve ez csak az alapterülete hegyek, meg egyebek nélkül, de lehet rá pályát készíteni, sajnos ez időközben megsemmisült, de bármilyen magyar vonalat most már ki tudok "bontani", mégegyszer mondom, ez csak az alapterület, mint a Trainzben!
Nohab viszi a gyárba az alkatrészeket!
Klikk ide! :)))))
(A Pivot Pointot nem állítottam be teljesen, ezért van belesüllyedve kicsit a
sínbe! Szerintetek csináljak egy jól érthető magyar nyelvű tutorialt a mozdony
és vonatkészítéshez???)
Ha a conbuildert használja az ember akkor össze lehet rakni különböző kocsikat is, igaz tiltakozik egy kicsit, de attól még megy a vonat :-)
Valami olasz teherkocsikat töltöttem le a netről, annak ellenére, hogy csavarkapcsos kocsik, automaticnak voltak állítva. Lehet hogy azért, hogy játék közben is fel lehessen venni őket?
Vagy Chain-os járművekkel is lehet ilyeneket csinálni?
Ha értetek valamilyen grafikus progihoz, és tudnátok textúrákat készíteni, azt nagyon megköszönnénk! (Természetesen tagok lennétek ti is!) A textúrákat általában fényékepek alapján készítjük, egy nagyon jó forrást tudok ajánlani: http://www2.chem.elte.hu/gigant_club/pic/hu/index_hu.html A lényeg az, hogy a képek *.bmp és *.tga formátumúak lehetnek, 32x32, 64x64, 128x128, 256x256 és 512x512 pixel nagyságúak (lehet több kép is)! A *.tga formátum tartalmazhat alpha channelt is. (De ez most lényegtelen, nem nagyon használjuk!) Ha érdekli valamelyikőtöket a dolog, akkor példaképpen töltsétek le a HFL honlapról az M61 textúráit, és akkor világosabb lesz a dolog!
Tehát, két féle szabvány van a játékban. Az egyik a Chain (csavarkapocs), a másik pedig az Automatic. Nem tudom hogy melyik progival állítod össze a szerelvényeket, én a beépített consist editort használom, ebben megjelenik egy ikon, hogy Automatic vagy Chain csatlakozású-e. A Szilinek ha jól tudom már nagyjából készen van a modellje és a textúrája! Tervünk az összes magyar mozdony és vasúti kocsi elkészítése!
7-körül válaszolok mindenre, amire tudok! Mellesleg most kezdem frissíteni a honlapot, úgyhogy kb. 45 percig nem elérhető! A V&M is ma lesz frissítve!!!
Én most arról beszéltem, hogy Sasha írta, hogy lesznek fenn kocsimodellek, amik nem újrafestések.
Amúgy légyszi válaszoljatok, hogy milyen kapcsolódási szabványok vannak a játékban?
Én szkennelési lehetőséget tudok felajánlani, 3D-hez nem értek.
GIMP-hez picit (Photoshop szerű program.)
Üdv,
Bocs! Ismerem a V&M lapot. A "Bhv-pótló" letölthető! szöveg nem szúrta ki eléggé a szememet! :) Magyar vonalak? Hogy kérdezzek valami okosat is...! :)))
2002. február 23.: Letölthető az M61 - 010 és 020, valamint az M61 - 001 v1.1!
2002. február 22.: Készül a Rezsó-kocsi!
2002. február 21.: Készülnek a Bhv, By, Ap vasúti kocsik!
2002. február 21.: Letölthető az M61 - 004!
2002. február 18.: Elkészült az M61 - 001!"
de ne sürgessük a srácokat! Nagyon Tuti amit csiálnak! Csak gratulálni tudok!!!
Ha lehet próbáljuk meg segíteni őket a magunk módján. Ha 3D Studio -hoz nem is ért mindenki azért másban háha... Pl.: Soha nem csináltam texturázást... de ha tud valaki abban segíteni, hogy fogjak hozzá... alapok+stb. Valami támpont kéne és szívesen rajzolgatnék az már menne.
Vagy valaki érez ingerenciát pályatervezéshez... :)))
Most nincs kéznél a TS CD de azon van ilyenirányú howto???
Egyet fogadjatok mar el, ha visszaolvastok, akkor latjatok: NINCSENEK MAV KOCSIK!!!!!!!!!!!! Tegnap keszult el az elso MAV Bhv sorozatjelu kocsi!!!! Az a kocsi, ami a kepeken van, egy atfestes volt. A V&M laprol mar VAGY EGY HETE LETOLTHETO. Legyszi tenyleg olvasgassatok mielott kerdeztek vagy legalabb nezzetek meg a lapot :) Nem lehet mindent mindig 200-as betukkel kiirni sajna :(((
Nem nagy ugy osszehozni a modelleket, barki beszallhat, akinek ideje van.
Csatlakozom az előttem szólóhoz!
Jó kis lap ez a HFL Factory, de azért fent lehetnének a MÁV-os kocsik is, még ha esetleg más készítette volna is el esetleg...
Tetszik az M61 is. :)
Volna kérdésem: honnan tudom melyik kocsi mihez passzol próba nélkül? Pl a mozdonyaitokhoz az új holland személykocsik és a régi skót személykocsik mennek fel.
De idétlen, hogy pl német mozdonyhoz nem megy fel német vagon. Stb.
Azt megértem, hogy amerikai vagonok nem mennek hozzá, de mégis hányféle szabvány van a játékban?
Már várok egy magyar pályát. Este tuti ezerrel töltöm le a kocsikat, amit feltettek. Lesznek belső nézetek is? Tök jó lenne! :)
Ja és lesz majd magyar tolatómozdony is? V43?
Esetleg Bz? :)))
Hali!
Srácok, mennyit kell könyörögni hogy valaki elküldje már nekem azokat a jó kis mávos kék vagonokat??? lééééécccciiii!! :)))
Vagy akkor tegyétek ki a HFL Factory oldalára... léééccciiiiii!
előre is thx :)
Matiz!
Néhány szakmai kérdés! Hol gyártják a BHV-ket, illetve hol gyártották, és mikor kezdték el gyártani, meg valami rövidke kis leírás kellene róla, inkább utazói szemmel! Tehát, ülőhelyek száma, állóhelyek száma, ilyesmi... Előre is köszi!
Helló mindenkinek!
Sasha, küldöm az m61 "javított" változatát, elég balfasz módon oldottam meg az oldalnézetek gondot, de majd jövő héten lesz új! Továbbá küldöm a BhV 1.0-át, valamint egy "Balatoni" képet!
Most megy a mail, vezetoallas elolnezete...az ablaktorlovel tokoltem. Ettol jobbat sajna nem tudok, hiaba fotoztam ezerrel, keptelenseg az egeszet befogni olyan kicsi a hely...
OK, egyenlore maradjanak ezek a kocsi modellek, a mar Nalad levo texturakkal. Ha elkeszulok az uj kocsikkal, azokra mennek majd az uj texturak; ez igy teljesen jo lesz szerintem!
A hágcsók sárgák a 006-on!
Matiz, jó lesz, ha legyártod, de mostmár mindenképp befejezem a nyomott bhv-t, és addig jó lesz, amíg meg nem jön a 3.0!
Jó lesz így?
Hát szevasztok emberek!
Először is kösz, azt a sok munkát, amit beleöltök a cuccokba, és hogy ezeket elérhetővé teszitek mások számára is! Nagyon szupi minden.
Viszont ez a topic egy kicsit lelankadt, jobbára csak Ti írtok, ami nem baj, az viszont igen, hogy más nem.
HALLÓ EMBEREK!!! MEGSZŰNTEK A VÉLEMÉNYEK???
Vagy csak senki nem jut szóhoz az ámulattól, hogy mily frankó masinák készülnek ebben a boszorkánykonyhában.
Akkor holnapra gyartok M62 belso nezetet, es By kocsi texturat. Holnap meglatom, hogyan tovabb! Valoszinuleg a kocsikat ujra kellene csinalni (v3.0) hogy pontosak legyenek....velemeny?
Gábor, melyik lesz a következő, ami "kijön a gyárból"? Csak azért kérdezem, hogy a honlapon a hírekbe beleírhassam! Oldalainkat eddig 552 látogató látogatta meg, amennyiben ez pontos adat!
Szeva!
Mail ment, hetvegen meg rohanok M61-006-ra felkonyorgom magam, hogy a hianyzo kepeket megcsinaljam. A TrainArtisan-nak volt mar egy ilyen balheja allitolag (a belgak szerint), jobb a bekesseg; szedjuk ki. En csak penteken tudok update-elni a V&M lapon, azon gondolkodom,
addig le is torlom a fileokat - mivel az a szerver latszik kulfoldrol is.
A Bhv-By-Ap kocsikkal kapcsolatban lasd a mailt, gyurok rajta ezerrel. REZSO_KOCSIT NEM TALALTAM!! :-((( Es jellegrajzot sem talaltam rola, de ezen is rajta vagyok, remelem lesz eredmeny.
Gabor, most ment megint ket mail, egyikben megint ment egy kep! Valaszolj meg most legyszi, melyikhez kezdjek hozza: M62 vezetoallas, M62 texturak vagy valamelyik kocsi texturaja?
Amint elküldted a képeket, már rakom is fel!
Most egy hülye kérdés: Hogyan alakítsam át a telepítőkészletet hogy használható legyen? A módosított s-fájlt is küldöd? Mert ha igen, akkor azt is felülírom benne!
Na, azt a kódot kell berakni, amelyik a html-ben van? Mert én a múltkor azt raktam be, de csak a piros x-es képhely látszott!
Légyszi alakítsd át a telepítőt, ne problémázzanal, majd csinálok oldalnézetet!
A rohadt életbe már! BOCS MINDENKITŐL! Ez nem megy nekem, hagyjuk a kódot! :) Ha elküldöd a képeket berakhatom ide, ha akarod! Akkor a 001-es telepítőkészletét hogy alakítsam át, az oldalnézetek miatt???
Hello!
Na, ahhoz hogy ide képet rakhass, fel kell töltened egy free szerverre! Ezután HTML nyelven kell megadnod az elérési útját, pl.: [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] Mielőtt elkészül egy újabb modell, légyszi írj egy pár nappal előtte! Köszi! Most akkor miket töltessz át???
Na, kész a 006, ha most valaki megírja, hogy kell ide képet rakni, akkor megmutatom, oké!
A Nohabból sajna ki kell szedni az oldalsó fulkenézeteket, mert a TrainArtisan tulajdona, de ha letöltitek az F7A-t, akkor otthon használhatjátok nyugodtan, de letöltésben nálunk többé nem szerepel!
Ma voltam fotozni, DGKUm segitsegevel M41, M62 vezetoallas fotoi megvannak!! :-) Keszultek kocsi-fotok is, vannak rendes jellegrajzok, van melo boven. Ahogy idom engedi, feldogozom a kepeket, "textura-kepesse" teszem azokat.
A 003-at pedig hivatalosan kerékelkopás miatt selejtezték, tehát ha az autónknak elkopik a gumija, akkor vágjuk szét lángvágóval, így világos, miért veszteséges a MÁV!
Sasha, légyszi kapcsold ki azt a funkciót az oldalon, hogy amikor jobb egérgombot nyomok a letöltésen, akkor megjelenik egy felirat, mert a ReGettel csak így tudom letölteni!!! Légyszi!
Ja, elírtam, a 005-re gondoltam én is!
Azt tudtátok hogy a 009-est egy Szergej nyomta át a mozdonyjavító falán??? Úgy történt hogy ezutóbbi kontrollere 1-es fokozatban maradt, a légsürítőt kikapcsolata a mozdonyvezető, előbb-utóbb elfogyott a levegő, és megtörtént a baleset! Pedig egy laza mozdulaton múlt volna...
Oké, de a 006-hoz másik modell kell, ugye? Mert ott nincsenek kapaszkodók, stb... Akkor amit majd küldesz, azt belerakom a 001-be is, és akkor már v1.2 lesz! Jó lesz így?
A javított modell általános, tehát a korábbi festésekkel is működik, a tetőventillátorok lettek kijavítva, mert túl kicsik voltak, és egy pár textúrahiányosság, meg a 2 forgóvázban visszafelé forogtak a kerekek!
FIGYELEM MINDENKINEK: MENJETEK RÁ A http://ronaldus.com/asmallworld/
CÍMRE!!!!!!! VALAMI BUDAPEST-ROUTE-TŐL BESZÉL,BÁR LEHET, HOGY NEM JÓL FORDÍTOTTAM!!!
Gábor!
Most küldtem el az IP-m, de akkor mindegy! Amikor elkészül, jöhet! Holnap is ilyenkörül kéne, mint most! Úgy jó neked? Tudsz képeket küldeni? Jöhet FTP-re!
Az én dédapám is mozdonyvezető volt, a háborúban egyszer kilőtték a mozdonyát!! Komoly!
Na, készül a ServicePack1 a NoHabhoz, amiben a 006 festése lesz, de sokkal szebb, mint az eddigiek, hála Matiznak, továbbá kijavítottam egy pár hibát a modellen!
Na ma töltöttem le a Nohabot más vonatokkal egyetemben. :) Kíváncsi vagyok rá, biztos jól sikerült.
Tényleg vonatok mellett megrajzoljátok a magyar vagonokat is?
A gőzmozdonyokat nem könnyű vezetni. Minden elismerésem boldogult dédnagyapámé, aki 424-t vezetett anno.
Először is gratulálni szeretnék a honlapotokhoz!
Nagyon tetszenek a gépek.Lenne 1-2 kérdésem.
Lesz-e M41 és a hozzávaló vezérlőkocsi(BDt),
és a fordítókorongos pályát honnan lehet letölteni? Előre is köszi
üdv.
Amit le kell tölteni az 25-30Mb, úgyhogy nem sok egyáltalán! A lényeget, az objektumokat a többi pálya elemeiből szedi át (de sok saját, új objektuma van!!) és otthon, neked kell elindítani egy batch filet, amit átmásolja ezeket.
Matiz: hát a 400Mbyte nekem húzós, annyit nem tudok hazavinni. Sajnos. Te meg nem szegedi vagy, igaz? :P
Egyenlőre örülök, ha meglesz a Nohab. :) Meg arról a siteról is sok letöltenivaló van. :)
Na sziasztok.
Pl a crotrainz.com -ról is el lehet indulni, vagy a www.train-sim.com -on is van egy VAGON link :-)) szóval rajta. A ROLA szerelvényt valami német siteról töltöttem le, péntek éjjel, de a cím persze már nincs előttem. A train-sim.com-ról indultam.
Az az igazság, hogy nem jó, ha a topic csak ismétlésből áll. Kereső + visszaolvasás; hasznos dolog, igazán nem kellene sokat olvasgatnod....
Elég csak egy lapot megjegyezned, onnan az összes többit eléred, valamilyen szinten össze van kötve az összes.
De ha már így beírtam, a V&M frissítése elmaradt, ma pótolom.
A tegnapi fényképezésből csak lesz valami, a készülő 006-ról egy kép. Gábor jobban halad vele, mint én, elkészítettem minden textúrát de nem sikerült felraknom a mozdonyra :-(
"Én is már csak európai kocsikkal nyomulok, annyi van, hogy eszem nincs annyi! "
És hol vanak ilyenek? alig néhányat találtam...
Esetleg a jó letöltési helyek linkjeit is össze lehetne gyüjteni a lapra!
Én is már csak európai kocsikkal nyomulok, annyi van, hogy eszem nincs annyi!
Apropó, könyörgöm, valaki mondja el, hol van a TrainSimulatorban ford.korong!
Keresgélj még, én pl már csak európai kocsikkal járatom a Szergejt, van ROLA szerelvényem is.
Letöltöttem egy európai pályát is, kicsit húzós a 400MB méretével (akkora ha mindent felinstallálsz) de nagyon jó, változatos! Van benne jó pár új object, európai pl a felsővezeték is.
Ez a cím. Vannak objectek is, újrafestések.(A játékban szereplő mozdonyokat átfestették a saját vasúttársaságuk színeire.)
Szerintem belinkelheted a M61-t is.
Letöltöttem egy Köe vagy milyen kis dízelmozdonyt, nagyon alacsony.
Ja és miután a játékban amerikai teherkocsik vannak, a letöltött Aral tartálykocsi az egyetlen, ami passzol a Szergejhez.
Na tehát, tervünk az összes magyar mozdony elkészítése! Hát Gábor azt mondta (ha jól vettem ki) hogy a következő a dízel gigant (M63) lesz! Az M61 letölthető a www.tar.hu/msts-hfl címről! Légyszi írd le annak a német oldalnak a címét!
Köszi!
Találtam egy német oldalt, ahol csomó vonat vmn meg egyéb, csak sajnos nem mindegyikhez van igazi belső nézet. Ott fenn van az SHL M62-e is, elég magas pontszámot szavaztak neki. :)
Akkor az M62 belső nézete még változni fog?
Remélem holnap meglesz az M61 is. :)
Nem írtátok mik a terveitek pl. vonatok terén, mi lesz a következő?
Aszem nem gondoltátok komolyan,hogy az összes város , falu kinézetét vissza akarjátok kapni a mapon!
Ha ebben az évezredben készen akartok lenni, akkor ez hagyjátok:)
Arról nem beszélve,hogy kinek kell egy route 1 gbyte körül. Sajnos ebből van a neten egy pár.Csak duplikálja az eredeti objecteket, de ez sem semmi.
Az én MSTS-em pár giga emiatt...elég taszító:)
Sajnos a baj az,hogy képtelenség ezt megcsinálni.
Persze jellegzetes épületek kreálása az más.
Pályarajzok azok vannak. Nem punlikus de van.
Pl nálam. A neten is van, de az kicsit hiányos.
Hol van az a "terep"? Hol van az az egyetlen Nohab, ami még egy igazi állomáson áll, nem múzeumban? Ráadásul csíktalan, és nekem ez az igazi, mert gyerekkoromban még mindegyik ilyen volt. Azt hittem, hogy már mindegyik Füstiben van...
Hát én ugyan utazom a Budapest-Nagykanizsa vonalon elég rendszeresen (1-2 hetente), de hát az elég sok film lenne, és a fényképezőgépemet is már nagyon régen használtam, azt sem tudom, hogy jó-e még. Amúgy mostanában még túl sötét van, amikor én arra utazom, majd talán nyáron világosban is végigmegyek. Egyébként nem hiszem, hogy egy házat, fát vagy egyéb objektumot össze tudnék rakni, nem vagyok valami jó grafikából. A helyükre rakni és a síneket megtervezni már esetleg képes lennék, ha valaki megad minden adatot és minden fotót. Viszont ha valaki csinál vonalat, akkor a menetrendet szívesen megcsinálom rá (tudom, ez nem nagy ügy :-( ).
Azok nincsenek meg, ezt nem kifejezetten neked írtam, hanem mondjuk annak, aki munkába utazik mindig ugyan azon a vonalon, pl. Hatvan - Budapest, és akkor útközbe tud fényképezni, az alapján pedig el lehet készíteni az objecteket (házakat, stb.)!
Ma kint jartam "terepen" :) Nezzetek csak, ki allt modellt nekem :) Katt ide.
30 kep keszult rola, a reszleteirol is, hogy elethu gep legyen a jatekban is.
Vahren: a muszerfal foto alapjan keszult (az M61-hez) az M62-hoz jovo heten lesz ugyanilyen foto. Linkek ugyben nezz korul a vasut.lap.hu oldalon. (Ajanlatom meg a sajat kepeimet is :)) kep.tar.hu/matiz - onreklam off)
Forditokorong: sok helyen van, miert kell? (Van par forditokorongos videom, fent a neten!)
Az OK, hogy az összes magyar falu és város koordinátája megvan, de a házak pontos koordinátája, kinézete, magasságvonalak (1m-enként), növényzet, vasúti sínek (váltok, vakvágányok)? Vagy ez mind megvan? Ha igen, akkor nyártól szívesen csinálok vonalakat.
sziasztok.nagy kérésem van.ha valaki áttudná nekem írni a progit minnél előbb,annak nagyon megköszönném.árban megegyezünk.lehetőleg pestiek írjanak,de megoldható posta fordultával is,ha nem több ezer a postaköltség.aki tud az télleg segítsen.előre is köszi sziasztok
Sok kitartást kívánok hozzá. Lapotokat felvettem a kedvencekbe.
nem tudom később keskennyomközű vasutak is implementálhatóak lennének- e a játékba, de érdekes lenne, vagy villamosok.
De ez még igen távoli.
Sajna nekem nincsennek 3D ismereteim.
Pedig szívesen segítenék.
No, hát a modellek igazából Gábor és Matiz munkái, én egyelőre a honlapot szerkesztem, de nekem is vannak 3ds ismereteim, amit majd én is fel fogok használni hamarosan! Terveink között szerepel az összes magyar mozdony elkészítése!
Most ígértem meg egy "kollégának", hogy megcsinálom az M63-at! Oké, küldöm a képet ftp-n!
Már csak azt mondja meg valaki, hogy hol van pontosan fordítókorong!
Azt hiszem hogy azt nem lehet megcsinálni hogy jöjjön szembe valami, de azt meg lehet, hogy vontass magad után kocsikat! Na én mára Off! Holnap fél 4 körül jövök! Jó éjt mindenkinek!
Tényleg azt nem lehet megcsinálni, hogy szabad módban a rendszer automatikusan kitegyen pár kocsit meg járjanak vonatok meg ilyesmi és nem csak a küldetéseknél?
Gábor!
Tudsz küldeni képet a BHV-ról?
Holnap kb. mikor tudod küldeni a 005-öt?
Ja, valaki tényleg készítsen már pályát, én tudok hozzá adni segítséget, a Geo. Extractorhoz, szinte az összes magyar falu, város hiteles koordinátáját, segédleteket, stb...
Gondoljátok meg!
Képzeld egy haveromtól kaptam most kölcsön tesztelni. Szóval 640x480-ban 16bites színmélységben a textúrák minőségét maximumra állítottam (ne legyen elmosódott) és így 10 és 30 fps között van, szóval elég jó. :)
Úgyhogy meg vagyok a sebességgel elégedve, az hogy nem olyan szép, mint másoknak nem érdekel. Jó így is nekem.
Gratula amodellekhez amit csináltok. Szépen le is fogom őket töltögetni.
Magyar pálya lesz valamerre elérhető?
Lepróbáztam az egyenlőre még textúrázatlan Bhv-t!
A 005 csak holnapra készül el!
Figyelem: a 005-höz kapaszkodók nélküli modellt fogok adni, ne tegyétek rá kapaszkodós modellre, mert akkor nem hiteles!
Mindenkinek!
A honlapunk kb. 2 óra múlva frissül!
Újdonságok: M61 - 001 v1.1, benne: 100%-ig eredeti NoHAB hangok, "Forma-1" probléma kijavítva, "Head-Out" nézet kijavítva!
Letölthető az M61 - 010, és a 020!
(Gábor, Matiz, Sasha)
Hello!
Hát szerintem az a gép kicsi neki, de egy próbát mindenképpen megér! (Amúgy csak a proci kicsi neki!) A magyar cuccokat a www.tar.hu/msts-hfl címen éred el (Ez a hivatalos honlapunk!), de ha külföldön vagy, akkor a www.vasutandmodell.hu-n keresd!
Gábor: Ha vannak új cuccok, akkor írj!
A gépem: Celeron 266Mhz, 128Mbyte RAM, Geforce 2MX
Kérdésem, hogy ezen elindul-e az MSTS?
A Trainz demoját kipróbáltam, de nagyon szaggat.
Bár legalább szépek avonatok, de úgy látom magyar fejlesztés inkább ide van, szóval második kérdés mik jelentek meg magyar fejlesztések?
Az ál-bhv-t valaki így kezdte hívni, azért "ragadt" rá ez a név, amíg elkészül a Bhv, addig ez pótolja mindet (Ap, By és a kocsicsalád többi tagja).
Az M62-265 -öst valószínűleg fényképezhetem jövő héten, így bekerülhet a játékba. A műszerfalról mindenképpen készítek képeket.
A narancs NoHAB-ok közül 006-ost vasárnap fotózom, legegyszerűbb lenne azt elkészíteni először. Ha lehetőség adódik, készítek a vezetőállásról fotókat ezen is.
A jövő hétre igérem, hogy a rezsó-kocsit összegyúrom, aztán majd csak lesz belőle valami :-)
Reggel frissítem csak a V&M-et, hogy az addigra meglevő új dolgok is átkerüljenek :)
De a TrainSimből nem vonja ki senki! Az tuti!
Nem volt még senkinél a MÁV selejtbizottság NoHabot írtani: pl: selejtezés oka: bal első szélvédő porosodása, a jobb oldali második szellőzőventillátor egyik lapátján 1 cm-es rozsdafolt található!
Ha valakinek nem tetszik valami a textúrákban, vagy egyéb hibát felfedez, akkor szóljon, ne tartsa titokban, mert csak akkor tudom kijavítani!
Tehát őszinte kritikákat várok!!!!!
Hello!
Ha a www.tar.hu/msts-hfl -ről töltötted le, akkor van mindegyikhez magyar nyelvű üzembehelyezési útmutató, de Matiz ha minden igaz, frissíti majd a Vasút & Modell-en is! Amúgy ha valakinek nem sikerül üzembehelyezni a nohabokat, írjon valamelyikünknek! (Bgabor, Matiz, Sasha)
Meg fogom csinálni, hogy mindegyik NoHabot külön választhassuk a játékban, és külön bemutató kép lesz mindegyikhez!
Ha kész lesz mind a 20 festés, akkor jöhetnek a kívánságok, aztán megcsinálom!
Igazad van, tényleg By-pótló!
Fel lehetne valahova tenni majd a Szergej textúráit is BMP-ben? Szívesen csinálnék más pályaszámú változatokat is, hogy lehessen egyszerre több Szergej is a játékban, és ne azonos pályaszámmal... Azért a csíkos 001-est és 002-est viszont nem vállalom, olyan jól nem tudok rajzolni :-( Sem a felújított sorozatot sárga csíkkal és fekete tetővel, kerekekkel...
Oké, így tökéletes! Akkor inkább külön csomagba rakok mindent, mert úgy könnyebb lesz a frissítés! A hangok után légyszi küldd el a javított .con-t is! Köszi!
Matiz: Mostmár csak holnap fogom frissíteni a honlapot! Remélem jó lesz így is!
A hangokat nyugodtan beteheted, de még biztosan fogok rajtuk módosítani, sőt valószínű, hogy még sokmindenen fogok! Tehát mindent csinálj az elképzeléseid alapján, aztán én meg folyamatosan küldöm a frissítéseket, ezekkel aztán felül lehet írni a régieket, neked így jó?
Most még nem tudom, hány csíkos lesz még, de ami biztos:
biztosan narancsok lesznek: 002,003,006,007,008,011,013,018,019
Szépen jönnek a cuccok, csak meg szeretném kérdezni, hogy még mennyi csíkos van hátra, mert úgy gondoltam, hogy a csíkosokat, meg a narancsokat külön csomagba teszem. A NoHAB hangokon még módosítasz, vagy tehetem őket így csomagba?
Sasha, Matiz
Most Sashanak ftpzem a javított 010-et, a 020-at, és az új igazi, origin Nohab-hangokat, délelőtt nagyban teszteltem, még mondjuk ráfér egy kis finomítás! Holnapra lehet, hogy elkészül a 005,
ez régi, kapaszkodók nélküli kasztnival, és még az eredeti, bár egy kissé már kopott festéssel fog készülni, azután jön a 009 a "kommunista csíkos" festéssel, azaz fehéres forgóvázakkal, és tartályokkal, azután megnézem, melyikből csináljak még csíkos festést, és hogyha nem lesz több, akkor jöhetnek a narancsok! Így oké mindenkinek? Ja, holnap lehet hogy lepróbázom Matiz Bhv-jét, bár még textúra nélkül!
Ma csak 22:30 után tudok belépni!
Újrafényezem a 010-et Matiz visszajelzései alapján, és elkezdem 005-öt, és 0 009-et!
Készülnek az új 100%-ig NoHab-hangok!
Oké fent van a 010,
Matiz!
Át tudod rakni az oldalról a V&M-re a cuccokat!
Segítsetek!
A Nohabnak milyenek a menettulajdonságai:
pl: hogy gyorsul, hogy lassul stb? Köszi!!
Gábor: Jöhetnek a cuccok folyamatosan, könyvtárlétrehozási jogod is van, úgyhogy nyugodtan hozz létre majd egy könyvtárat a másiknak, hogy ne kelljen átnevezned! Kb. 30 perc múlva jövök!
Most töltöm le azt a helpet, amely megmondja, hogy hogyan kell menüképeket csinálni az MSTS-hez, úgyhogy nemsokára elárasztok mindenkit igazi magyar hátterekkel!!!!
Kész van a 010 is, bár még lehet, hogy finomítok rajta, kijavítottam a forma1-problémát:)
Most, hogy az összes "új csíkos megvan", jöhetnek a "kommunista" csíkosok: 005, 009 stb.
Off
Tegnap elküldtem neked egy email, de visszajött.
Most nézem ,hogy vmi tök más email volt a link alatt itt a fórumban...
mind1 elküldtem bgabor66-nak is.
Na akkor itt én egy király állásban vagyok:)) Meló és mégsem...percenkénti frissítés:)
Matiz de az aluljáróban mintha azt kiabálták volna reggel,hogy:
Szááázééé a Nohab.
Milyen texturával akarod kevesem?
Kérsz kürt hangot is hozzá?
Hé, ma reggel azt vártam volna, hogy még az aluljáróba is azt kiabálják az árusok, hogy "százé a nohab, ócsó, tessék, tessék!!" :-)) Erre meg nagy csönd van, még nem kelt fel senki ? :-)
OFF: csak nem Te vagy a GE-s kulfoldi host-rol? ON
Azt cseszi el a halozatod, hogy a cache-ben a regi valtozat van!! Netscape-ben nyomj egy Shift+reload-ot a regi valtozat frame-jere, Explorerrel nem tudom, hogy kell; az kicsit gagyi :) talan ctrl+refresh...de nem tudom, hogy frame-re lehet -e ilyet csinalni vele.
mail megy most az itt megadott cimedre, meg 20 percig a neten leszek.
Ha még egy kicsit vártok, fent van az M61 jelenlegi változata. Installálás és egyéb problémákra e-mailben nem válaszolok, ide irjatok légyszives, mert itt elég egyszer leirni mindent, mindenki megtalálja, olvashatja kedvére.
Installálás: a letöltött zip file-t kitömöriteni a TrainSim könyvtárába a "Trains/Trainset/" mappába. A zip-be könyvtárastól pakoltam mindent, cabview, sound, minden benne van az egyszerűség kedvéért (meg hogy ne legyen annyi mail mint az M62-ből volt anno :)) ). Tehát, ha jól csomagoltad ki, lesz olyan mappád, hogy "Trains/Trainset/M61". Az M61 mappán belül van két másik mappa, ha minden OK. Ezek után MÉG MINDIG NEM FOG MENNI a mozdony, mert kell hozzá egy .con file. Ezt NEM mellékeltem a zip-be, mindenki elkészitheti a saját szerelvényét a ConBuilder nevű kis programocskával ! Mielőtt megirnátok hogy nem megy légyszi tényleg ellenőrizzétek, hogy mindent jól csináltatok-e, van .con file, jó helyre másoltátok a mozdonyt. (Segitségképpen: a többi mozdony is abban a könyvtárban van...)
Azt hiszem mindent leirtam, használjátok bátran. A javitott//bővitett későbbi verziókhoz lesz readme file is, ehhez nem mellékeltem.
Nálam most 23:25 van, ha minden jól megy 23:35-kor már kereshetitek a mozdonyt és az "ál-bhv"-t a V&M honlapon!
A V&M honlaprol, amig a "rendes" Bhv el nem keszul, a Bhv-potlo letoltheto par perc mulva.
http://www.vasutandmodell.hu es bal oldalt a Virtualis Vasut-ra kattintani, ott lehet letolteni. A NoHAB szinten holnaptol toltheto le innen is, egyenlore nalam csak a 001-es van, de elkeszult meg ket csikos: 004 (baleset elotti allapotaban) es 020 (jelenleg is lathato allapotaban). NOHAB INVAZIO LESZ HOLNAPTOL :-)))
Sot, screenshot-contest nalunk is, aki szebb screenshot-ot kuld, az nyer :) Nyeremeny nincs, de kikerul a honlapra! :-)) Tema termeszetesen az M61 ! :-)
Known problems: hatrafele versenyauto jellegu a gep, valamint a kulso nezetnel meg gondok vannak (ha az ablakon szeretnel kukucskalni kifele, mint az igazi vezer tolataskor).
Oké, nagyon rendes a részedről, szerintem is így korrekt, meg kell adni a lehetőséget mások számára is, akik kevésbé értenek hozzá! Jöhetnek a cuccok, nem azért kérdeztem, csak egy 15 perc múlva remélem már ideér minden, mert holnap 5-kor kelek, aztán lassan le kéne feküdnöm!
Na visszatértem! Látom hogy jönnek a bmp-k is, de majd a honlapon oda mit írjak?? Hogy töltsétek le, szerkesszétek, aztán küldjétek vissza? vagy ilyesmit? Még mennyit küldesz kb.??
Na végre, jön a Cabview.zip, most elmegyek iszok egy sört, megfürdöm és jövök, ha közben megszakadna a kapcsolat, akkor onnan tudod folytatni a feltöltést ahonnan abbahagytad (nem valószínű hogy megszakad!), jöhet az összes folyamatosan! kicsit kényelmesebb mint a mail! :)
Ez a köcsög szar valami miatt nem jó, inkább FTP. Na kiszolgáónévnek az ip címet írd be, amit elküldtem, és a névtelen kapcsolódás legyen beikszelve!!! És jöhet a kettes, hármas, meg ami még van!
MSTS: megy a második adag, ha meglesz az egész, akkor a GP38/sound könyvtárból másold át a maradékot!
Mindenkinek:
Következő project by HFL
IGAZI, EREDETI, ORIGINAL, BENYOMOTTSEGGŰ BHV!!
a modellt Matiz készítette, én fogom textúrázni!
Figyelj MSTS, mivel nem tudtam FTP-zni, ezért küldöm az emiledre! kb 20:47-kor kezdtem el az első 3 megás darabot, úgyhogy figyuzzál, mert gyön!!!
Én is könyörgöm, valaki csináljon pályákat, milyen brutál lenne Nohabbal robogni a 29-es vonalon! Jelenleg Nohab-festésben ezek vannak készen: M61-001, 004 , 020 !
Holnap megcsinálom a meggyet, gondolom tudjátok melyikről beszélek :)
MATIZ: ha MSTS felteszi az oldalunkra a Nohabot, feltétlenül töltsd le, mert javított textúrák vannak! Hamarosan küldöm nektek a bmp-ket is!!
Ja, eddig a HFL-nek három tagja van:
bgabor66, MSTS, Matiz