Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.05.08 0 0 155

Köszönöm a szakszerü infókat.

Ngayon régen gyorsítási féekzési időpótlékot számoltak ma nem tudm mit számolnak, de 1993-as 1/2 perces tartózkodás helyébe a 0 perces vagy az 1 perces lépett.

Ujpesti híd nem leszkétvágányú?

Ha nem akkor vacak mert sokkal jobb lett volna. Amugy valami tanulmányféle a 2-esen forgalmi kitérőépítést és 2. vágány szakaszos kiépítését írja le.

Tulajdonképp 2. vágány nélkül akár a Lajosmizsei akár a Veresegyházi vonal félkarú óriás hiszen én egy egy kb 6 km es állomásközt építenék 2 vágányosra és akkor a kereszetek is kedvezőbbek lehetnének gazdaságosabb lehetne a motorvonatok forgatása csökkene a holidő javulna a megtérülés.

Pl a 2-esen az elágazás és Angyalföld között 2 vágány van.

Amugy ha nem tévedek jól láttam a Rákosrendező-Nyugati felett levő hídról /Kacsó Pongrác Hungaária felülj./ akkor eredetileg 4 vágány megy egyet egyáltalán nem használnak melettevelemi fehér ép raktár van ott is lehetne duplavágányos közl nem?

Meg korábban valaki felvette ÉRD-et nos ott is 30 a 1 vágánya mellé lehetne egyes állomásközökben 2!

Ugyanis azon túl hogy hány ajtós stb a vonat azért ott is van holdtidő emiatt ez rugalmasabbá tenné a dolgot.

 

Mégegyszer köszönöm az infókat és álatalában az érdekel hogy mai motorkocsik szokásos összeállításban illtev a V63 V43 mondjuk legyen 4 kocsival vagy legyen mondjuk BDV remélem jól irom -nak megfelelő meg a többi Flirt meg nem tudomén milyen vonatok 60 80 100 120 ra mennyi idő alatt gyorsulnak/ egyenletesen 3-4 kocsis szelevényekre gondoltam a példa 250-320 ember elszállítása/ mennyi idő alatt megy végbe.

Olyan moint az autós 4,7 sec alatt gyorsul százra mutató

Ez lehet

V43+4 postabhv

ra is meg a motorvonatokra is.,

 

Nagyon sok értékes szempontot írtatok le az utasok forgási sebességéről meg az ajtókról még a bsuzoknál se mindegy hogy 1 2 3 4 ajtó van e a vonatnál még fontos lehet mennyire alacsonypadlós meg az hogy ne egy bonyolult ajtó legyen mint a hanoveri villamosokon.

vaskerék Creative Commons License 2005.05.08 0 0 154

M38

 

Az Újpesti híd rossz állapotban van. A közeljövőben felújítják.

Az követően már nem fognak billegni a Desirok.   :-)

vaskerék Creative Commons License 2005.05.08 0 0 153

M38.

 

Motorvonatoknál a tengelynyomást az utasok száma befolyásolja.

 

Desiro tengelynyomása:      - üresen:     11,73 tonna

                                            - utasokkal: 14,9   tonna  (max)

 

 

Usgyi  tengelynyomása:       - üresen:       9,75  tonna

                                             - utasokkal:  11,17 tonna  (max)

vaskerék Creative Commons License 2005.05.08 0 0 152

rm40.

 

Rendben. Akkor rossz a törvényi szabályozás a tendereknél, Magyarországon. Németországban beleférnek kisebb (nagyobb?) műszaki változtatások.

Mi van akkor, ha konstrukciós hiba miatt kell változtatni a kivitelen?

 

A BR 185 egy fordulatos történet, hiszen a rendelést az ADtranz kapta, amit

a gyártás elején bekebelezett a Bombardier, aki a műszaki tartalmon

kétszer is változtatott. A legnagyobb változtatás a teljesítmény emelése

4,2MW-ról, 5,6MW-ra. Azt hiszem, ez elég nagy változtatás a műszaki tartalmat illetően...

Az, hogy mi számít nagy darabszámnak, nem tudom. Mi alapján döntik el?

Például: 68 darab kicsi, de 69 darab már nagy?

A MÁV által beszerzendő 30+30 (60) darab motorvonat kicsinek számít?

Előzmény: rm40 (149)
braun Creative Commons License 2005.05.07 0 0 151

Bombaider Flirt Dunakeszi?

Stadler Ganz Transeletro  _?

Magyar beszállítói részarány?

 

 No, itt van néhány tévedés. A Bombardier az Talent, a Stadler az pedig Flirt.

 A magyar beszállítói részarány ha jól emlékszem, benne volt a tenderben, bár ezekkel a dolgokkal az EU-ban óvatosan kell bánni. Mert, ha jók az infóim, akkor pl. nem lehet előny a hazai gyártás, pláne nem egy unión belüli vetélytárs kárára.

 

 Tengelynyomás hogyan hat a pályára?

 

 Na, erről órákat lehetne mesélni. De arról van szó , hogy egy mozgó jármű tömegerői által a pályatestre gyakorolt hatás fontos tényező, főeg a pálya várható élettartama szempontjából.

 Rengeteg befolyásoló tényező akad, a teljesség nélkül:

 -a jármű szolgálati tömege

 -rugózott és rugózatlan tömegek aránya

 -a futómű kialakítása- ez azért lényeges, mert nem mindegy, hogy a tömegekből származó erők hogyan alakulnak a rugózás, illetve a csillapítás hatására

 

 Továbbá érdekel mennyi idő alatt gyorsulnak fel a különböző motorvonatok mozdonyos szerelvények 40 50 60 80 100 120 160 sebességre!!!

 

 Kicsit cizelláld a kérdést, mekkora szerelvény stb.. De, minden egyes járműre kell készíteni egy típusvizsgálat (hogy az új beszerzésű jármveknél ez mennyire teljes körű, azt nem tudom) során egy olyan jelleggröbe sereget, amiből a számodra kérdéses adatok meghatározhatóak.

Előzmény: Törölt nick (150)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.07 0 0 150

Én szeretném a köv össefüggéseket látni

Bombaider Flirt Dunakeszi?

Stadler Ganz Transeletro  _?

Magyar beszállítói részarány?

Továbbá még egy szakmai kérdés a "desiro" iletve a "uzsgyi" nak mennyi a tengelynyomása?

Tengelynyomás hogyan hat a pályára?

Ujpesti hídon inog binog bizony  a szerelvény.

Továbbá érdekel mennyi idő alatt gyorsulnak fel a különböző motorvonatok mozdonyos szerelvények 40 50 60 80 100 120 160 sebességre!!!

 

rm40 Creative Commons License 2005.05.07 0 0 149

A németeket ne kerverjük ide, náluk máés a jogi környezet, ha jól tudom ott a beszerzésekről a vasúti törvény rendelkezik. Nálunk a közbeszerzési törvény szerint kell eljárni.
A régi, azaz az esetünkben mérvadó kbt. szerint:
"62. § (1) Eredményes közbeszerzési eljárás alapján a szerződést az 59. § (1) bekezdése szerinti szervezettel (személlyel) [azaz a nyertes ajánlattevővel -rm40] kell a felhívás, a dokumentáció és az ajánlat tartalmának megfelelően írásban megkötni."
 
A szerződés módosítására pedig:
73. § (1) A felek csak akkor módosíthatják a szerződésnek az ajánlati felhívás, a dokumentáció feltételei, illetve az ajánlat tartalma alapján meghatározott részét, ha a szerződéskötést követően beállott körülmény folytán a szerződés valamelyik fél lényeges jogos érdekét sérti."

 

Vagyis szerződéskötés előtt tilos, a szerződés tartalma alatt pedig csak jól alátámasztható esetekben. Az új Kbt. egyik fő újdonsága emellett, hogy az elődjénél sokkal nagyobb hangsúlyt helyez a szerződés időszakára is. Fő célja a jogalkotónak ezzel "csak nyerjük meg a szerződést, majd sutyiban jól megmódosítjuk egymás között, amikor már nem vagyunk szem előtt" mentalításnak visszaszorítása.

 

Konkrét esetünkben pedig ez a "hat helyett nyolc ajtó" messze nem lehet indokolhatóan "szerződéskötés követően beállott körülmény" amely "lényeges jogos érdeket sért".

Ráadásul plusz négy ajtó nem csekély árnövekményt (+ karbantartási ktsg növekményt) okozna, amelyek a legfőbb bírálati részszempontok között voltak. Pluszban az ajtók száma is az rész- (vagy az al-)szempontok között szerepelt.

 

Az általad említett 185-ösök esetében a fontosabb műszaki adatok nem változtak meg. Ráadásul az egy hosszabb idejű (8 év csak a gyártás!) és nagy mennyiségről szóló szerződés, könnyen lehet, hogy van benne a műszaki fejlődés követésének szabályozásáról intézkedés. Esetünkben egyik eset sem áll meg.

 

Már jobb példa volna a 1116->1216 váltás. Ott nem kevés huzavona és vélhetően kormányzati engedély szükségeltetett a szerződés módosításához, mely a darabszámot csökkentette és az egységárat emelte. De ott sem rögtön, hanem egy nagyobb darabszámú, a tender feltételfüzetének megfelelő sorozat utolsó, kisebb részének sorsáról volt szó.

Előzmény: vaskerék (147)
rg7 Creative Commons License 2005.05.07 0 0 148

Értelmezd rm40 által leírtakat.

 

Piszkosul sarkítva, magyarul: ha villamos mozdonyra írsz ki közbeszerzést, a nyertestől a szállításkor nem követelhetsz dízelmozdonyt, illetve a nyertes sem varrhat a nyakadba más műszaki tartalmat (dízelmozdonyt).

Előzmény: vaskerék (147)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.07 0 0 147

Nem győztél meg.

A BR 185-ös mozdonynak már a harmadik generációját gyártják a német vasútnak.

Gyártás átfutásánál miért ne lehetne fejleszteni egy járművet?

A fejlesztés alatt az ajtószám megváltoztatása is lehetséges.

 

Előzmény: rm40 (143)
rm40 Creative Commons License 2005.05.07 0 0 146
Előzmény: bodecsabi (144)
bodecsabi Creative Commons License 2005.05.07 0 0 145
"Tényleg a Talent és Flirt ajtónyitási/zárási sebessége milyen?"

Dízel Talenten az utóbbi időben többször utaztam, nem látok különbséget a Desir és a Talent ajtónyitási/zárási sebessége között.

Csabi
Előzmény: István Gyuri (139)
bodecsabi Creative Commons License 2005.05.07 0 0 144
"Segíts, ez hogy működik: előre megveszed a kieg.jegyet, és csak akkor használod el, amikor csak akarod (nyilván egy határidőn belül). Aztán, ha nem jön a kaller, akkor megmarad?"

Nem. Ugyanúgy érvényesíteni kell ezt a kieg. jegyet, mint a rendes jegyet, az érvényessége megegyezik a hozzá tartotó jegy érvénytartamával, ami példának okáért egy C zónás jegy esetében 4 óra.

A hsz-t úgy értettem, hogy Ha Velóba mész, akkor kell egy Zusatz Ticketnek is lenni nálad a díjszabás szerint. A határátmeneten, az utolsó 5 perces szakaszon csak 2. osztályra érvényes ez a kombináció, de német területen ezzel utazhatsz első osztályon. (Ez egy nagylelkű gesztus a díjszabáskészítők részéről, meg igazából nem is lehetne ellenőrizni a dolgot) Ezért van nálam mindig érvényesített ZusatzTicket, és jól jön, mert így szinte végig 1. osztályon utazhatok.

(Egyszer valamikor leírtam a nagytopicon a teljes sztorit, INTERFLUG címszó alatt-avagy a bezzeg vasutakank is vannak díjszabási furcsaságai). A lényeg: Ha CIV jegyet vennél a kérdéses szakaszra (Dortmund-Venlo) akkor az 2. osztályra 18 euró lenne. C zónás jegy+ZusatzTicket kombináció 9 euró 30 cent, és ezzel az utolsó 6 kilométer kivételével 1. osztályon utazhatsz... (Azt mondjuk idáig egyik kalauz se tudta megmondani, hogy mit kéne vennem még, ha a végén is az 1. osztályon akarnék utazni. Mindenki azt mondta, hogy maradjak, azért az 5 percért...)

De a magam részéről, ha alapból nem kéne, akkor is kifizetnék plusz 1 euró 80 centet egy két és fél órás útra az 1. osztályért....

Utastér:

Bevallom, a FLIRT utasterét még nem láttam, én csak arra céloztam, amit nyugaton az új elővárosi járművek 1 .osztályú utastereként láttam: Ezenknél tényleg csak jelképes az különbség az 1. és a 2. osztály között...:

DB 423, 424, 425, 426 (ezeket most alakítják át, egy sor ülést kivesznek, van hely a csomagnak), VT 643, 644 (Dízel-Talent),
NS Buffel (nem Elővárosi, de ua...)
SBB átalakított EW I
SNCF Coradia Duplex. Új dízelmotorvonatok
Én ide sorolom a Desirót, illetve a meglévőkevés ÖBB City Shuttle AB kocsit. Az ülések, semmivel sem jobbak, esetleg nagyobb az üléstáv...

Persze az ellenkezőjére is akad példa, ahol az 1. osztály tényleg jobb, kényelmesebb a 2. osztálynál:

DB Dosto szerlvények (új)
NS IRM

Összességében elmondható, hogy az előbb felsorolt kategória járműveit (azaz a jelképes 1. osztályt) rövid utazásokra, S-Bahn jellegű forgalomra szánták, míg az utóbbi kategóri járművei olyan vonatokban közlekednek zömmel, ahol hosszabb, akár 1-2 órás utazás is lehetséges. (Az IRM szerlvények a holland távolsági forgalom zömét viszik, az Dosto kocsik pedig a RE vonatokban járnak zömmel)

Persze vannak kivételek, mindkét irányba, de számomra ez körvonalazódik alapszabályként.

Csabi
Előzmény: István Gyuri (130)
rm40 Creative Commons License 2005.05.07 0 0 143
> Persze a MÁV még módosíthatja a terveket, ha nyolc ajtó kell neki.

 

Na ez az ami szigorúan tilos. Az eljárás eredményének kihirdetése után bármilyen, pláne értékelési szempontként is szereplő dologban belepiszkálgatni - na ez tényleg egyenlő a késbe beleszaladás tipikus esetével. Az ilyen dologért minden szinten nagyon harapnak.

Az alapelvekkel súlyosan ellentétes volna.

Előzmény: vaskerék (141)
pvcg Creative Commons License 2005.05.07 0 0 142
Köszönöm! Szóval ez is rövidítés mint a konkurenciájé.
Előzmény: scsabi (132)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.07 0 0 141

Gyuri.

 

Bizony ebben az esetben csak két "szín" van.

Flirt, vagy a Talent. A többi "szín" kiesett.

Hogy miért találtak plusz ülőhelyeket a Flirt-en? Pont az ajtóelhagyás miatt!

Több ülőhely, alacsonyabb ülőhelyre vetített költség...

Ezért van hat, és nem nyolc ajtó. Persze a MÁV még módosíthatja a terveket,

ha nyolc ajtó kell neki. Ehhez meg kellene nyerni a tendert a Stadlernak.

 

A MÁV teljesen jóhiszeműen járt el. A pontozásos rendszere azonban elég

ügyetlen lett. A renszerváltás óta ilyen volumenü járműbeszerzés még

sajnos nem volt, igy ebben teljesen tapasztalatlanok voltak a tender kiírói,

és elbirálói. Most a tanulópénzt fizetik ki... Velünk...

rm40 Creative Commons License 2005.05.07 0 0 140

> Ha a KDb érdemben nem vizsgálta a beadott iratokat, mert a 90 napos határidő túllépése miatt eleve elutasította, akkor nem döntött abban a kérdésben, hogy "csalt"-e vagy hibázott-e a Stadler, illetve a MÁV, amiért elfogadta a referenciáit.

 

Nem ismerem a szöveget. Szokott egyébként úgy is szólni egy döntés, hogy "részben elkésett, részben megalapozatlan".

Előzmény: István Gyuri (139)
István Gyuri Creative Commons License 2005.05.07 0 0 139

seTTebello: Amióta vannak usgyik és desirók, azóta kiderült, hogy ez egyáltalán nem olyan nagy probléma.

Szerintem pedig kiderült, hogy azok sem egy nagyváros elővárosi forgalmára lettek tervezve... Sőt, a Putyinka ajtónyitási/zárási sebessége is erősen hagy kívánni valót maga után...

Tényleg a Talent és Flirt ajtónyitási/zárási sebessége milyen?

 

A belső teret is el lehet úgy rendezni, hogy gyorsan szálljanak le az utasok.

Az ajtókon egyszerre csak két-két ember tud leszállni. Szerintem ez a szűk keresztmetszet, ennél mindig több ember tudna az ajtóknál levő előtérbe bejutni.

 

Például az érdi állomásokon nem tartana tovább az utascsere, mint a Bhv - s ingáknál.
Miért is? Az inga utolsó Bhv-ról 4 ajtón egyszerre 4-en tudnak leszállni, míg egy csatolt (tripla?) motorvonat utolsó kocsijából az egyetlen egy ajtón egyszerre ketten fognak tudni leszállni.

 

vaskerék: Neked az egyetlen vesszőparipád az ajtók száma.

Szerintem nem... És igenis fontosnak érzem az ajtószám kérdését (függetlenül a járgánytól), mert az üzemeltetés során nagyon nem mindegy, hogy mennyi ideig tart az utascsere. Sokkal töbet lehet megspórolni ezzel, mint azzal, hogy 140-vel vagy 160-nal tud-e menni a pár kilométerre levő megállóhely között.

 

Talán eltolható oldafalú kocsikat kellene tervezni, és venni, akkor ez a sarkalatos probléma megszünne.  :-D

Nézd meg, hogy néznek a BP-i metrókocsik! És ez még mind semmi, mert vannak olyan metrókocsik is, amik szinte tisztán ajtóból állnak pontosan amiatt, hogy gyorsítsák az utascserét.

 

Ha pedig az utasáramlásról beszélünk. Elfér ennyi ember a peronon? Vagy egymást

lökdösik majd a sínek közé? A hat darab ajtó ezt az utasáramlást kordában

tartaná, ésszerű keretek között.

Bocsi, de ezt abszolút nem értem.... Érkező/induló vonatról végállomásról, közbenső megállóról beszélsz, és mit tud kordában tartani a hat ajtó.

 

De amire még senki nem válaszolt, hogy ugyan a svájciak maguknak miért 8 ajtós verziót készített? Ott nem kell kordában tartani ésszerű keretek között az utasáramlást? ;-)

 

A Flirtnek vannak eddig ki nem vesézett erényei.

Soha nem is vitattam ezeket. Szerintem én nem a Flirt ellen beszélek.

 

Ha neked a Talent alkalmasabb, akkor ezzel a véleményeddel ki kellene állnod, és nem a "pártatlanság" látszatát hangoztatva a Talentet favorizálnod.

Nézd, szerintem az a problémád, hogy azt az elvet vallod, hogy "Aki nincs velünk, az ellenünk van!". A feketén és a fehéren kívül van még más szín is....

Nem tudom eldönteni, hogy a Talent alkalmasabb-e. De nem is akarom, én olyan problémákat igyekeztem felvetni, amelyik -bármelyik járműnél- problémát okozhat.

Illetve a pontozási rendszer visszásagaival foglalkoztam. (Érdemes-e ülőhelyre vetítetni a fogyasztási költséget, a karbantartási költséget?)

Hogyan lehetséges az, hogy a Flirtnél "találtak" még 11 vagy 17 tövábbi állóhelyet?

 

Ezekre a konkrét kérdésekre érdekelnének a válaszok – és továbbra sem állok ki egyik jármű mellett sem, bármennyire próbálod ezt sulykolni.

 

rm40: Már a részvételi szakasz eredményhirdetésénél ismert volt

OK. Köszi az infókat.

 

A KDb a benyújtott valamennyi irat alapján, vélhetően szakértőket is meghallgatva hozott egy határozatot.

Nem érted a kérdésem lényegét. Ha a KDb érdemben nem vizsgálta a beadott iratokat, mert a 90 napos határidő túllépése miatt eleve elutasította, akkor nem döntött abban a kérdésben, hogy "csalt"-e vagy hibázott-e a Stadler, illetve a MÁV, amiért elfogadta a referenciáit.

Értem én, hogy a B. nem reklamálhat, mert jócskán letelt a 90 nap, de nem lenne elvárható a KDb-től, hogy utólag is vizsgálja ezt a kérdést? (ld. újra a "hivatalból" indítandó eljárás kérdését)

 

* * * * * *

Június 1-jén hirdeti ki másodszor motorvonattenderének eredményét a MÁV. (...) A pályázók végleges árajánlataikat május 18-án adják le.

Tudom, hogy bennem van a hiba, de mi a fenét lehet csinálni május 18. és jőnius 1-je között? Ha jól értelmezem, itt már csak annyi munkának kellene megtörténnie, hogy egy előkészített excel-táblába beviszik az adatokat, és a gép kidobja, hogy melyik cég nyert.... HELP!

Előzmény: seTTebello (134)
rm40 Creative Commons License 2005.05.07 0 0 138
Másrészt:

90. § (2) A keresetlevél benyújtásának a határozat végrehajtására nincs halasztó hatálya.
Előzmény: rm40 (136)
rm40 Creative Commons License 2005.05.07 0 0 137
Menetrend motorvonatokra
Népszabadság
• K. Sz. A
• 2005. május 7.


Június 1-jén hirdeti ki másodszor motorvonattenderének eredményét a MÁV. A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) döntésében a pályázat újbóli értékelésére kötelezett vasúti társaság és a versenyben lévő két járműgyártó - a svájci Stadler AG, és a kanadai-német Bombardier - tegnap megállapodott az eljárás menetrendjéről, ütemezéséről. Ezzel a MÁV teljesítette a KDB határozatát. A pályázók végleges árajánlataikat május 18-án adják le. A Bombardier jelezte: cégük német vezetése még nem fejezte be a KDB határozatának tanulmányozását. Arról, hogy elfogadják-e a döntést, vagy fellebbeznek, jövő szerdán nyilatkoznak.
Előzmény: rm40 (136)
rm40 Creative Commons License 2005.05.07 0 0 136
> Igazán nem akarok közbeszerzési kérdésekben pont Vled vitatkozni, de szerintem az kétséges, hogy meg lett-e nevezve a pontos cégnév. (Közzé lett téve hivatalosan, hogy az anyacég vagy a kis cég pályázott? Hasonló nevek vannk benne...)

 

Már a részvételi szakasz eredményhirdetésénél ismert volt, majdnem egy évvel ezelőtt: http://www.kozbeszerzes.hu/arhiv//04087/6635.html

 

> Nézd, ha a jog lehetőséget ad nekik 90 napig, hogy filózzanak ezen, akkor élhetnek ezzel a lehetőséggel.

 

De a 90 nap már letelt. Az akkori kbt. így rendelkezik:

"79. § (7) Az eljárást az e törvény szabályait sértő esemény tudomásra jutásától számított tizenöt napon belül, de legkésőbb az esemény bekövetkezésétől számított kilencven napon belül lehet kérelmezni vagy kezdeményezni, illetve e határidőn belül indítható meg hivatalból az (5) vagy a (6) bekezdés szerint. E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár. Ha a Bizottság a (3)-(4) bekezdésnek megfelelően és a határidőn belül kérelmezett vagy kezdeményezett, folyamatban lévő jogorvoslati eljárás során az addig vizsgáltakon túli jogsértésről szerez tudomást, akkor is eljárhat hivatalból, ha az újonnan ismertté vált esemény kilencven napnál régebben következett be, feltéve, hogy azt az addig vizsgált szervezettel (személlyel) azonos szervezet (személy) követte el."

 

> Megint nem tudom a szabályokat, de azzal, hogy márc. 8-ra lett visszaállítva a naptár, belefér-e még ebbe a 90 napos határidőbe a Bombardier? Hiszen a márc 8. utáni események semmisek a tenderrel kapcsolatban (ha jól értelmezem a helyzetet), tehát nem számít, hogy egyszer már adtak be ezzel kapcsolatban ellenvetést - amit a késedelmes beadás miatt nem is vizsgáltak.

 

De a kérdésekben hozott már határozatot a KDb. Legfeljebb a határozattal kapcsolatos jogorvoslat lehetséges.

Hogy a KDb pontosan mi alapján döntött, azt még mindig nem ismerjük. Minden esetre az iratok rendelkezésére álltak.

 

> Tehát elmehet-e a KDb egy olyan eset melett, amit vaskerék csalásnak minősített?

 

Hogy vaskerék mit minősít csalásnak az szvsz. esetünkben nem releváns. Ismét csak nem ismerjük a svájci törvényeket. A KDb a benyújtott valamennyi irat alapján, vélhetően szakértőket is meghallgatva hozott egy határozatot.

Előzmény: István Gyuri (133)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.07 0 0 135

Kedves Gyuri!

 

Neked az egyetlen vesszőparipád az ajtók száma. Talán eltolható oldafalú kocsikat kellene tervezni, és venni, akkor ez a sarkalatos probléma megszünne.  :-D

 

Ha pedig az utasáramlásról beszélünk. Elfér ennyi ember a peronon? Vagy egymást

lökdösik majd a sínek közé? A hat darab ajtó ezt az utasáramlást kordában

tartaná, ésszerű keretek között.

 

A Flirtnek vannak eddig ki nem vesézett erényei.

Például törésteszteknek vetették alá, 30 tonnás teherautóval, és 80 tonnás

vasúti teherkocsival. Ez az egyik oka, hogy ütközővel is rendelkezik.

Ez, egy személygépkocsis ütközésnél is csökkenti a vonat sérüléseit, súlyosabb

esetben az utasok életét védi meg, hogy nem engedi a személygépkocsit

begyürődni a vonat alá. Ezzel a vonat kisiklását akadályozza meg.

Ez azt hiszem konkrétum...

 

Persze itt le kell írnom, hogy nem vagyok döntési helyzetben, egyik gyártó

alkalmazásában sem állok, és Bp vonzáskörzetében sem lakom.

Csupán a szakmai irodalomból (pl: Vasútgépészet) alakitottam ki azon véleményem,

hogy a Flirt alkalmasabb lenne a Bp elővárosi forgalmának levezényléséhez.

Ha neked a Talent alkalmasabb, akkor ezzel a véleményeddel ki kellene állnod, és nem a "pártatlanság" látszatát hangoztatva a Talentet favorizálnod.

 

seTTebello Creative Commons License 2005.05.07 0 0 134
>>Ezt a 6 ajtós kérdést egyébként -akárki ki is nyer- problémának érzem, mert 100 utasra jut majd 1 ajtó, ezzel szemben egy Bhv-ban kb 120 utasra jut 4 ajtó...

Amióta vannak usgyik és desirók, azóta kiderült, hogy ez egyáltalán nem olyan nagy probléma. A belső teret is el lehet úgy rendezni, hogy gyorsan szálljanak le az utasok. Például az érdi állomásokon nem tartana tovább az utascsere, mint a Bhv - s ingáknál.


Előzmény: István Gyuri (130)
István Gyuri Creative Commons License 2005.05.07 0 0 133

rm40: Ajtók kérdése: ha jól emlékszem, akkor az Alstom vonatának oldalanként négy ajtaja volt csak. Utatcsere szempontból akkor hogy értékeljük?

Attól függ, hogy mennyi utas jut a legszűkebb keresztmetszetben egy ajtóra. Ezért is írtam, hogy helytelen aszerint pontozni a járműveket, hogy _átlagosan_ mennyi utas jut egy ajtóra.

A Flirtnél és a Bombardiernél is pazarlás a két (kisebb!) betétkocsinál a két ajtó, tehát azokat is lehet "kvázi" négyajtósnak tekinteni.

Az Alstom Coradia Duplexnél az egyik kocsiban (ahol nincs lehetőség kerekes székkel tartózkodni) 203 utasra (míg a másik részben kb. 190 utasra) jut a két ajtó, tehát hasonlónak kell minősíteni, mint a Flirt-öt.

Szerinted?

 

A határidővel kapcsolatban itt csak az merül fel kérdésként: a részvételi szkasz eredményhirdetésekor tisztában volt mindenki, hogy a Stadler Bussnang AG-t érvényessé nyilvánították.

Igazán nem akarok közbeszerzési kérdésekben pont Vled vitatkozni, de szerintem az kétséges, hogy meg lett-e nevezve a pontos cégnév. (Közzé lett téve hivatalosan, hogy az anyacég vagy a kis cég pályázott? Hasonló nevek vannk benne...)

 

Ez a számukra kedvezőtlen eredményig nem volt probléma?

Nézd, ha a jog lehetőséget ad nekik 90 napig, hogy filózzanak ezen, akkor élhetnek ezzel a lehetőséggel.

 

Valahol ez a határidő jelentősége ez esetben.

A KDb már nem fog ez elutasított kérelemrészekkel foglalkozni. 

Megint nem tudom a szabályokat, de azzal, hogy márc. 8-ra lett visszaállítva a naptár, belefér-e még ebbe a 90 napos határidőbe a Bombardier? Hiszen a márc 8. utáni események semmisek a tenderrel kapcsolatban (ha jól értelmezem a helyzetet), tehát nem számít, hogy egyszer már adtak be ezzel kapcsolatban ellenvetést - amit a késedelmes beadás miatt nem is vizsgáltak.

 

Ami még érdekes, hogy a KDb-nek nem kellene "önmagától" vizsgálnia ezt a kérdést is, ha már nyilvánosságra került? (Gondolok itt arra, hogy pl. a rendőrségnek vagy az ügyészségnek is "hivatalból" kell néha nyomozást indítani, ha tudomására jut egy törvénysértés - de majd jön amicus, és jól helyre rak majd a jogi kérdések terén...)

Tehát elmehet-e a KDb egy olyan eset melett, amit vaskerék csalásnak minősített?

Előzmény: rm40 (131)
scsabi Creative Commons License 2005.05.07 0 0 132
flirt
Ez egy betűszó a német "flinker-leichter-innovativer-Regonaltriebzug" (fürge, könnyű, újszerű helyiérdekű motorvonat) rövidítéséből.
Előzmény: pvcg (115)
rm40 Creative Commons License 2005.05.07 0 0 131

Ajtók kérdése: ha jól emlékszem, akkor az Alstom vonatának oldalanként négy ajtaja volt csak. Utatcsere szempontból akkor hogy értékeljük?

 

*****************

 

 

> a Bombardier azt állítja, hogy a KDb nem vizsgálta tételesen a S. elleni beadványát, mert túllépett egy határidőt. Ezért is érdekes, hogy van-e lehetősége még időben beadni most ezeket az ellenvetéseket, tehát foglalkozhat-e még ezzel a KDb.

 

A határidővel kapcsolatban itt csak az merül fel kérdésként: a részvételi szkasz eredményhirdetésekor tisztában volt mindenki, hogy a Stadler Bussnang AG-t érvényessé nyilvánították. Akkora lenne ez a piac (öt-hat egyáltalán szóba jöhető cég), hogy a Bombardier ne tudta volna, hogy a S. B. AG-nek milyenek a pénzügyui mutatói és milyen szóba jöhető referenciái vannak? Ez a számukra kedvezőtlen eredményig nem volt probléma? Valahol ez a határidő jelentősége ez esetben.

 

A KDb már nem fog ez elutasított kérelemrészekkel foglalkozni. 

Előzmény: István Gyuri (130)
István Gyuri Creative Commons License 2005.05.07 0 0 130

braun: Az utastér nekem nagyon zsúfoltnak és és kényelmetlennek tűnt, (...) A Flirt sokkal levegősebb és tágasabb benyomást keltett

A kérdésem: hogy lehet ez, ha a Talnet 682, a Flirt pedig 600 mm-es folyosó szélességet adott meg, az ülőhelyek távolsága, mérete pedig szintén azonos?

 

vaskerék: Próbáld logikailag felépíteni az érveidet, mert jelenleg ellentmondásba keveredsz magaddal.

Hehe :)

Utoljára kérlek, hogy írják konkrétumokat! Te vádolsz megint, holott Te már anno az első nekem írt válaszod első gondolatában (fizetett hirdetés-e a Flirt-cikk?) alaptalanul vádoltál.

 

Értelmes vitát vársz, közben azt írod, hogy "puffogok", mert más véleményen vagyok, mint Te.

Nem. A puffogtatás arra vonatkozik, hogy nem foglalkozol tényekkel, nem írsz konkrétumokat.

 

A Bombardier nem a járművet támadta (...) a referenciának beadott jármű

egy korábbi tipus, és nem a Flirt.

És ez szerinted nincs ellentmondásban?!

 

A Stadler ezzel csalt,

És ha valaki -szerinted- csalt, az nyerhet? Már a vadnyugaton sem szerették a csalókat a kártyaasztal mellett...

Én nem csalásnak nevezném, inkább egy buta hibának, továbbra is leírom, nem szeretném, ha ezen múlna a tender végeredménye. Viszont elgondoltató, hogy miért nem az anyacég nevében pályáztak: ez vagy csak egy bita hiba volt, vagy volt valami -nem ismert, nem nyilvános- oka.

 

de a járműve majd minden tekintetben megfelelőbb, mint a Talent...

Hehe :) Nagy szakember lehetsz, ha így értesz hozzá... Nem is értem, hogy miért nem Téged kértek fel egyszemélyes döntnöknek :-P

Csak egy konkrét példa, ahol szerintem nincs igazad (nyugodtan lehet válaszolnokd erre a konkrét felvetésre): a 6 ajtós verzióknál a Talent egy picivel jobb az utascserét tekintve, mert neki az egyik végén van a mosdórésze, tehát ott kevesebb utasra jut az egyetlenegy ajtó.

Ezt a 6 ajtós kérdést egyébként -akárki ki is nyer- problémának érzem, mert 100 utasra jut majd 1 ajtó, ezzel szemben egy Bhv-ban kb 120 utasra jut 4 ajtó...

 

rm40: (most itt nem a S. konkrét esetében értem, arra a KDB hozott egy határozatot). 

Ez számomra nem tiszta, mint ahogyan azt az első hozzászólásomban is jeleztem:

a Bombardier azt állítja, hogy a KDb nem vizsgálta tételesen a S. elleni beadványát, mert túllépett egy határidőt. Ezért is érdekes, hogy van-e lehetősége még időben beadni most ezeket az ellenvetéseket, tehát foglalkozhat-e még ezzel a KDb.

 

amit a Bombardier folytatott ez elmúlt hetekben, nekem maximálisan visszatetsző volt.

Nekem is. De -sajnos- nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez fordított helyzetben nem így lett volna...

 

Mennyivel jobb referencia egy háromrészes, kisebb teljesítményű (630/1010 kW a dízel vs. 1540 kW a 4024) dízelhajtású vonat, csak azért, mert a kasztni többé-kevésbé megegyezik? A 4024 maga ugyanis egyidős a Flirttel.

Nagyon jó kérdés!

 

bodecsabi: jelképes különbség van az első és a 2. osztály között. A különbség az utas számára az (és ezért kérik el a pénzt), hogy 1. osztályon még nagyobb a valószínűsége az ülőhelyhez jutásnak.

Megint csak az indóházas cikkre tudok hivatkozni, az ott látható képen dupla akkora tér van az 1. osztályon (nagyon tetszik, hogy nem egymással szemben vannak az ülések, hanem cikcakkban, így nem ül szemben veled utas, és melletted van egy asztalka pl. a laptopnak.

Én ezt nem nevezném "jelképes" különbségnek.

 

OFF

Mondjuk nálam mindig van ZusatzTicket, mert Venlóig továbbemgyek, de negyon jól jön az csúcsidőben.
Segíts, ez hogy működik: előre megveszed a kieg.jegyet, és csak akkor használod el, amikor csak akarod (nyilván egy határidőn belül). Aztán, ha nem jön a kaller, akkor megmarad?

ON

 

rm40: Van rajta első osztály az a baj, nincs rajta első osztály az is baj...

Én nem tiltakoztam ellen, sőt anno még azt is felvetettem, hogy az egyéb elővárosi vonatokba is érdemes lenne egy első osztályú kocsit besorozni, mert lenne rá -fizető, bérletes- igény.

 

* * * * * * * *

 

A Mancs-ban folytatódik a cikksorozat, a motorvonat-tenderrel gondolom majd a következő számban foglalkoznak részletesen. De itt is le lett írva egy néhány olyan dolog, amiről korábban inkább csak a vasutas topikokban volt szó...

http://www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=11594

Előzmény: braun (124)
bodecsabi Creative Commons License 2005.05.07 0 0 129
Személy szerint egy "minőségi" elővárosi közlekedésbe beleértem az első osztály meglétét a vonatokon. Persze kérdés, mi mennyire haladunk ebbe az irányba...

A VRR (Verkehrsverbund Rhein Ruhr) területén relatív olcsó az 1. osztály, távolságtól függetlenül 1 euró 80 centes Zusatz Ticketet kell venni. Még akkor is, ha messze utazol. Pl. Dortmund-Mönchengladbach, kábé 120 km, C zónás jegy kell, ami 7 euró 50 cent. Ekkor az 1. osztály felára 1.80-ért nem is drága.

Mondjuk nálam mindig van ZusatzTicket, mert Venlóig továbbemgyek, de negyon jól jön az csúcsidőben.

Csabi
Előzmény: rm40 (128)
rm40 Creative Commons License 2005.05.07 0 0 128

Már csak azt nem értem, hogy a Desiro-beszerzésénél meg miért hangzott el a topikokon a "minekazelsőosztály?" kérdés...

 

Van rajta első osztály az a baj, nincs rajta első osztály az is baj...

Előzmény: bodecsabi (127)
bodecsabi Creative Commons License 2005.05.07 0 0 127
"Érdekes, hogy csak 2. osztályú kocsinak van tervezve (gondolom azért, hogy több ülőhelyet tudjanak felmutatni –"

Nem biztos, ezeknél az új motorvonatoknál nagyon az a trend, hogy jelképes különbség van az első és a 2. osztály között. A különbség az utas számára az (és ezért kérik el a pénzt), hogy 1. osztályon még nagyobb a valószínűsége az ülőhelyhez jutásnak.

Csabi
Előzmény: István Gyuri (116)
rm40 Creative Commons License 2005.05.06 0 0 126

Szerintem válasszuk ketté a dolgot.

 

A Stadler vs. Bombardier kérdés szerintem gyakrolatilag teljesen mindegy, mindegyik neves járműgyártó.

A pénzügyi mérleg kérdése pusztán a kiírás ilyetén megszövegezése miatt érdekes, egy - abban a mértékben ahogy itt felmerült - tartalmilag teljesen nevetséges probléma, ha ma lenne a kiírás, már például kérdésként sem merülne fel, lévén a Stadler dinamikusan növekszik. Itt csak szöveg szerinti az esetleges probléma, noha döntő lehet (most itt nem a S. konkrét esetében értem, arra a KDB hozott egy határozatot). 

Más kérdés, hogy az a sajtó- és egyéb hadjárat, amit a Bombardier folytatott ez elmúlt hetekben, nekem maximálisan visszatetsző volt. Főleg a versenytársra dobált vádak, meg az EU-bírósággal fenyegetőzés. Na meg az üzembezárás... Ezzel kapcsolatban idézet egy német fórumból: "Betr: Bombardier ist auffällig >Denn die haben so ziemlich jede verlorene Ausschreibung der letzten Zeit angefechtet und versuchen dagegen zu klagen, so auch in Ungarn. (Quelle: ERI Heft 05/2005) ...nicht nur auffällig, die versuchen es mit der Erpressertour, so auch in diesem Fall!"

Ráadásul elhibázott  az is szvsz., hogy gyakorlatilag direktmarketinget folytattak, holott nem az újságolvasókat kell meggyőzni. Ilyenre utoljára a kecskeméti repülőnapon láttam, amikor a laikus tömeget akarták a Gripen kiválóságáról meggyőzni minden "színes-szagos-zenés" anyagon.

 

A másik kérdés a Flirt vs. Talent. Itt a Talenttel kapcsolatban szvsz. az az alapprobléma, hogy négyrészes villany-Talent a Talent-koncepció végsőkig kihegyezett, kifeszített eleme. Ezzel kapcsolatosak a benne rejlő kompromisszumok is, például a korlátozott beépített teljesítmény (vélhetően ez a végső maximum). Mivel a típuscsaládnak létezik billenőszekrényes tagja (NSB) ezért a kasztni alsó része elkeskenyedik, amely nem nem-billenős változatoknál felesleges.

A Flirtben viszont jobban vannak műszaki tartalékok, nem volt annyira megkötve a tervezők keze, ez egy eleve négyrészes villamos motorvonat.

 

Ezzel pedig elérünk a referencia kérdéséhez. Mennyivel jobb referencia egy háromrészes, kisebb teljesítményű (630/1010 kW a dízel vs. 1540 kW a 4024) dízelhajtású vonat, csak azért, mert a kasztni többé-kevésbé megegyezik? A 4024 maga ugyanis egyidős a Flirttel.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!