Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2005.05.11 0 0 196

> sajtóból tud tájékozódni ezzel a tenderrel kapcsolatban

 

Félreértések elkerülésére: általánosságban a tenderekkel kapcsolatban. De a KDb itéletből látni fogjuk úgy is. Én is várom már.

Előzmény: rm40 (191)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.11 0 0 195

Gyuri.

 

Ha kítünő lenne a pálya, akkor is a mindenhol megálló vonatok átlagsebességével

mehetnek a távolsági vonatok.

 

Belenéztem abba fórumba. Hát... Pörög rendesen. Egy hölgy szerint már

Bombardier vonatok száguldanak Esztergom felé, egy úr szerint meg

Magyar motorvonatot kell venni... Szegények... Most ilyen helyre írjak?

rm40 Creative Commons License 2005.05.11 0 0 194
rm40 Creative Commons License 2005.05.11 0 0 193

> Egyébként a japán céget a CAF-al együtt zárták ki, pedig az utóbbinak is komoly tapasztalatai vannak a motorvonat gyártás terén.

 

Biztos hogy kizárták őket? Az egyértelmű, hogy a részvételi szakaszban alkalmasnak bizonyultak, de biztos, hogy adtak be ajánlatot is? A részletesebb műszaki specifikációt az alkalmas jelentkezők csak a második, ajánlattételi szakaszban szokták megkapni.

Előzmény: braun (188)
István Gyuri Creative Commons License 2005.05.11 0 0 192

vaskerék: A probléma, hogy a távolsági vonatokat a regionális szerelvények visszafogják, tény.

Nem igaz. Max. fordítva :)

 

Például a Pécs-Bp. Keleti pu. közötti ICR Baranya, és Somogy megyében tartani

tudja a 100-120Km/h sebességet, néhány lassújellel, addig Pest megyében

már csak 60Km/h-val döcög, mert igazodnia kell az elővárosi közlekedés átlagsebességéhez.

Nem. A pályasebességhez kell igazodni. Sajnos ennyi lassújel van Pusztaszabolcstól "felfelé".

Nézd meg a menetrendet, többször előfordul olyan, hogy a személyvonat félreáll az IC elől.

Előzmény: vaskerék (190)
rm40 Creative Commons License 2005.05.11 0 0 191

> Szerintem nem EU-s, hanem európai kitétel volt, de majd rm40 javít :)

 

Hát, rm40 sem tudja, lévén ö is csak a sajtóból tud tájékozódni ezzel a tenderrel kapcsolatban. Ha megjelenik a KDb itélete, abból majd okosodhatunk, vélhetöen ez is le van benne irva.

Előzmény: István Gyuri (187)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.11 0 0 190

Gyuri.

 

Igen. Elég érthetetlen, hogy miért nem jellentkezik egy gyártó akár több járművel.

A Siemens, Alstom, Bombardier honlapján lehet mazsolázni...

 

Tudom, hogy nincs pénz négy vágányra. De!

A probléma, hogy a távolsági vonatokat a regionális szerelvények visszafogják, tény.

Például a Pécs-Bp. Keleti pu. közötti ICR Baranya, és Somogy megyében tartani

tudja a 100-120Km/h sebességet, néhány lassújellel, addig Pest megyében

már csak 60Km/h-val döcög, mert igazodnia kell az elővárosi közlekedés átlagsebességéhez.

 

A motorvonatokról talán még annyit, hogy a vizeletszagú, átláthatatlan ablakú,

télen hideg, nyáron forró Bhv kocsik után minőségi ugrást jellentenek, bármelyik

érkezik is...

István Gyuri Creative Commons License 2005.05.11 0 0 189

az origo menedzserfórumában van egy cikk, ahol lehet szavazni is:

http://www.mfor.hu/cikkek/cikk.php?article=19336&pat=20

illetve van egy kapcsolódó fórum is hozzá.

braun Creative Commons License 2005.05.11 0 0 188

Szerintem nem EU-s, hanem európai kitétel volt, de majd rm40 javít :)

 

 Az én infóim szerint feltétel volt, valamely EU. tagállamban már létező motorvonat Így tudott pl. a japán cég is bennmaradni.

 Egyébként a japán céget a CAF-al együtt zárták ki, pedig az utóbbinak is komoly tapasztalatai vannak a motorvonat gyártás terén. Sőt, mostanában igencsak megindult a szekér ezen a téren.

 

  Mi volt a pontos oka a Siemens kizárásának?

passz.

 

 Ha jól emlékszem, a  Siemens-t a referencia hiányával zárták ki. Hiszen ők, a szlovén Desiro alapjaira (egyenáramú, három szekciós) épülő járművel pályáztak volna, az meg még csak papíron létezett.

 De a Siemens-nél sem lepett meg senkit a kizárás, ők is pontosan tisztában voltak a helyzetükkel. És a BKV villamostendere meg csupa-csupa meglepetés....

 

Előzmény: István Gyuri (187)
István Gyuri Creative Commons License 2005.05.11 0 0 187

vaskerék: Van azért néhány dolog, ami aggaszt a tenderrel kapcsolatban.

Na, végre sikerült felnyitnom a szemedet :)

 

- Miért zárták ki az Ázsiai jellentkezőket?

Sejtéseim vannak csak.

 

- Miért volt kitétel, hogy az EU-ban is fussanak a vonatok?

Szerintem nem EU-s, hanem európai kitétel volt, de majd rm40 javít :)

Talán azért volt ez fontos, mert ők mégis csak testközelben vannak, és jobban kontrollálhatóak

 

(Nem is lehetett megtudni az Ázsiai jellentkező vonatáról semmitt!)

És a Vasútméhészet szaklap sem írt róluk? Nahát...

 

- Mi volt a pontos oka a Siemens kizárásának?

passz.

 

(Valószínű oka, hogy hazánkban a mozdony, diesel-motorvonat, és a villamos tendert

 is a Siemens nyerte, amiért "zörgött a haraszt"... Korrupciógyanúsnak tűnt volna

 egy ismételt győzelem, még akkor is, ha nincs semmi alapja.)

volt, aki ezt mondta...

 

A gyártóknak volt más járműcsaládja is. Pl: Alstom Lirex...

És miért nem azzal pályáztak?

 

Másik kérdés, hogy a vasútvonalak, bírnák a megnővekedett forgalmat?

Szerintem alapvető kérdés. Tisztában kell lenni, hogy milyen menetrendet tudunk biztosítani és ahhoz kell eszközt beszerezni. Ld. még nem a gombhoz kell varni a kabátot...

 

Tölünk nyugatabbra  négy vágányt fektettek, külön a regionális forgalomra,

és külön a távolsági EC, IC, tehervonatok számára, egymástól elszeparálva.

Könyörgöm, értsd már meg, hogy NEM fogunk négyvágányos pályákat építeni belátható időn belül, ami van abból, azon kell építkezni. Álmodozni lehet, de teljesen felesleges. Látod, még ezt a 30 motorvonatot sem tudjuk kifizetni...

 

A MÁV jóhiszemű volt, és csak abból rendelhetett ami az "étlapon" is szerepelt.

Nem, ezzel nem értek egyet. Ld. az ajtók kérdése: valószínűnek tartom, hogy azért kapunk 6 ajtósat,  mert így olcsóbb a kivitele és a karbantartása. Ha másként írja ki a MÁV a tendert, akkor másféle járgányokkal jelentkeztek volna a pályázók.

 

A két motorvonat közül a Flirt az, amivel a kevesebb kompromisszum jár.

Nem tudom megítélni, én továbbra is csak azt tudom mondani, hogy az elővárosi forgalomban BP esetében ezek a járművek kicsik, és az előnytelen ajtóelrendezésük nem gyorsítja az utascserét.

Természetesen fejlődést fognak jelenteni (a dolgozóknak és az utsoknak is), de ennyi pénzt jobban is el lehetett volna költeni.

Előzmény: vaskerék (186)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.11 0 0 186

Gyuri.

 

Van azért néhány dolog, ami aggaszt a tenderrel kapcsolatban.

- Miért zárták ki az Ázsiai jellentkezőket?

- Miért volt kitétel, hogy az EU-ban is fussanak a vonatok?

(Nem is lehetett megtudni az Ázsiai jellentkező vonatáról semmitt!)

 

- Mi volt a pontos oka a Siemens kizárásának?

(Valószínű oka, hogy hazánkban a mozdony, diesel-motorvonat, és a villamos tendert

 is a Siemens nyerte, amiért "zörgött a haraszt"... Korrupciógyanúsnak tűnt volna

 egy ismételt győzelem, még akkor is, ha nincs semmi alapja.)

 

A gyártóknak volt más járműcsaládja is. Pl: Alstom Lirex...

 

Másik kérdés, hogy a vasútvonalak, bírnák a megnővekedett forgalmat?

Tölünk nyugatabbra  négy vágányt fektettek, külön a regionális forgalomra,

és külön a távolsági EC, IC, tehervonatok számára, egymástól elszeparálva.

 

A MÁV jóhiszemű volt, és csak abból rendelhetett ami az "étlapon" is szerepelt.

A két motorvonat közül a Flirt az, amivel a kevesebb kompromisszum jár.

 

István Gyuri Creative Commons License 2005.05.10 0 0 185

vaskerék: Véleményedet kérem, hogy szerinted melyik a legalkalmasabb motorvonat

a Budapesti ingaforgalomra? Megköszönöm, ha válaszolsz.

Hát, lehet, hogy nem fogsz örülni, de nem tudom, hogy melyik alkalmasabb.

Abban viszont szinte biztos vagyok, hogy ha csak a Flirt és a Talent versenyben maradt verziója közül lehet dönteni, akkor egyik sem igazán alkalmas az "ingaforgalomra" (ahogyan azt Te nevezed, helyesen: elővárosi forgalom, hiszen pl. a 30-40-es vonalon jellemzőbb a vezérlőkocsi nélküli, tehát nem ingaforgalom).

A kis ülőhely szám miatt és a kispórolt ajtók miatt.

Írtad, hogy nem ismered a BP-i elővárosi forgalmat. Kérlek, tanulmányozd, ha van rá lehetőséged, sok mindent másként látnál. A Kelenföldi pu. kapacitása véges, ezért limitált a csúcsidei vonatok száma, tehát sokkal több vonatot nem lehet közlekedtetni ezeken az elővárosi vonalakon, így még a meglévő utasoknak is problémás lesz az ülőhelyhez jutás (Egy dupla motorvonat esetén is), ami nyilván nem lehet cél. Pláne nem úgy, hogy a motorvonatokra szánt milliárdok azt is szolgálják, hogy több utas vegye igénybe őket...

 

Amúgy vallásos ember lévén számomra a Flirt nem "isten"

Nem kívántalak megsérteni. Ha mégis, akkor elnézésedet kérem.

 

csak az elérhető műszaki leírások, és műszaki adatok ismeretében ezért az árért, a legalkalmasabbnak tartom.

És a fenti kifogásaim mellett is "ezért az árért" a legalkalmasabbnak tartod?

mert szerintem 20 darab 6 kocsis (2 motor +4 "fél"betét) Flirt jobb lenne, mint 30 db 4 kocsis, amely szinte egész nap duplán közlekedne 4 vezetőállással...

(Csak saccra mondtam, hogy húsz hosszabb szerelvény biztosan kijönne)

 

Ezt a Tendert a MÁV, már bebukta.

Szerintem ebben itt mindenki egyetért :)

Én is leginkább a hibás tenderkiírásra, és a hibás pontozási rendszerre akartam felhívni a figyelmet. Továbbra sem kívánok a két rossz közül választani a megadott feladatra...

 

Ha újrapontozgatnának

Újrapontozás mindenképpen lesz, ha jól értelmeztem az eseményeket, mert új árajánlatokat tesznek a felek.

 

és a Talent nyerne, akkor a Stadler szaladna a bíróságra...

Szerintem is. És akkor mit fogsz mondani a Stadlerre?

Előzmény: vaskerék (184)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.10 0 0 184

Gyuri.

 

Nem értek a focihoz, és nem is szerettem. Nem tudom, hogy mi az az öngól.   :-D

 

Véleményedet kérem, hogy szerinted melyik a legalkalmasabb motorvonat

a Budapesti ingaforgalomra? Megköszönöm, ha válaszolsz.

 

Amúgy vallásos ember lévén számomra a Flirt nem "isten", csak az elérhető műszaki

leírások, és műszaki adatok ismeretében ezért az árért, a legalkalmasabbnak tartom.

 

Ezt a Tendert a MÁV, már bebukta. Ha újrapontozgatnának, és a Talent nyerne,

akkor a Stadler szaladna a bíróságra...

 

Előzmény: István Gyuri (183)
István Gyuri Creative Commons License 2005.05.10 0 0 183

vaskerék: Azt, hogy a Bika meddig birja azt senki sem tudja. Egy biztos, a Siemensnek több mint száz éves tapasztalata van a villamosmozdonyok építése terén.

Ez elég jó referencia úgy gondolom...

Hehe... Azt hiszem erre szokták azt mondani, hogy öngól :)

Hogyis vagyunk a Flirt tapasztalataival? Hány éves tapasztala van a kis "családi" cégnek? ;-PP

 

Ezek után egy kicsit megmosolyogtató ezt kijelenteni:

A Bp-i ingaforgalomra jelenleg aligha van jobb jármű, mint a Flirt.

:-)))

Nem szeretnék erről vitatkozni Veled, mert totálisan ellentmondó érveléseid vannak, amiben csak a fenti mondat az állandó: a Flirt az isten... ami lehet, hogy úgy van, csak a dogmákat én nem szeretem.

 

* * * * * * * * *

Nem nagyon szeretnék még jobban belemerülni ebbe a parttalan vitába, ezért "lezárásként" annyit mondanék még, hogy nehogy bárki is azt higgye, hogy mindig szakmai döntés született az elmúlt év(tizetedek)ben. Látni kell, hogy mennyire erős az állami és politikai kontroll, az egyes lobbicsoportokról már ne is beszéljünk.

 

Teljesen fölöslegen leírni olyanokat, hogy ennyi meg annyi Bika meg Desiro meg személykocsi kellene, amíg nem tudjuk, hogy mekkora vasúti hálózaton, milyen közlekedést akarunk lebonyolítani! (ugynúgy ennél a tendernél sem tudták, hogy milyen utasterhelésű vonatokra akarják használni a motorvonatokat, az utascsere pedig a Flirtnél és a Talentnál is problémás az egy ajtó elvétele miatt).

Pláne amíg az államnak érdeke fenntartani a MÁV-ot (nem is mint közlekedési vállalatot), mert így azon keresztül el tud bujtatni 100 milliárdnyi államadósságot, el tud tartani a kerítesen belül 10-20 ezernyi "munkanélkülit", fenn tud tartani sportklubokat, kórházat, óvodát, szimfonikus zenekart, tanulmányokat lehet készítettetni stb. stb.

Szóval addig nem lehet mindig csak szakmai érvek alapján dönteni. Aki még nem volt döntéshozó pozícióban, aki még nem tapasztalta meg az "egyéb, fontos, magasabb rangú érdekek" szorító hatását, az nem is értheti ezt meg. Amikor a szakembereknek meg kell próbálni még elfogadható kompromisszumokat kötni, csak hogy mehessen tovább a szekér...

Lehet a MÁV-osokat szidni, hogy miért változtattak a tender értékelési szabályain, miért tartottak árejtéses licitet. De lehet, hogy volt erre irányuló nyomás is, és a minél hamarabbi eredményhirdetésre is nyomás... Lehet, hogy arra (is) jó volt ez egyeseknek, hogy valaki(ke)t partvonalon kívülre helyezzenek.

Lehet szidni a KDb-t is, de lehet, hogy nekik is fogták a kezüket, pl. abban is hogy csak 10 M-s bünti lett kiszabva (állami cégről van szó, végülis).

Előzmény: vaskerék (182)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.10 0 0 182

Azt, hogy a Bika meddig birja azt senki sem tudja. Egy biztos, a Siemensnek több

mint száz éves tapasztalata van a villamosmozdonyok építése terén.

Ez elég jó referencia úgy gondolom...

Ne csináljuk azt, amit a '90-es években a személygépkocsikkal, hogy nagy számba hozták be az EU-ban már a roncs kategoriájú autókat.

A mozdonyok, és motorvonatok terén törekedni kell a minnél egységesebb

nagy darabszámra.

 

A villamos mozdonyoknál egy négytengelyes modern mozdony tartós vonóereje 

nagyobb, mint egy több évtizede gyártott hattengelyes gépé, 35-40 tonnával

kisebb tömeggel. Kevésbé rongálja a pályát, és képes az örvényáramú fékezésre.

 

Továbbiakban is Bikákat, és Desirokat kell vásárolni. Nem lehet a Sziliket, és az

MD-ket sokáig nyüstölni.

 

A Bp-i ingaforgalomra jelenleg aligha van jobb jármű, mint a Flirt.

 

Van egy mondás, ami így szól: "Új seprű jobban seper".

Nem kellene ragaszkodni annyira a régihez...

Előzmény: seTTebello (180)
M40 120 Creative Commons License 2005.05.10 0 0 181

Csak arra nem jár Desiró. :-)

 

Valójában, Dezsőnél még nem láttam a leírt folyamatot végig.

A felsorolt 3 motorvonat pedig az Alföldön még cserérlődik egymással néha.

 

63-41=PM=OVH=Usgyi...

 

De ezt itt OFF.

Előzmény: seTTebello (174)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.09 0 0 180
>>
- Egyáramnemű
- Elavult
- Nehéz hattengelyes gép

Ilyen feltételeket csak most írsz. Nem is nehéz, csak 120 t, elavult, és akkor mi van? Egyáramnemű: biztos a linzi vonatok tartják életben a MÁV - ot.

>>- A FIAT már nem gyárt vasúti járműveket

Persze, a horvátok is használtan vettek.

>>- Osztrákoknak sincsen saját vasúti járműgyáruk

És ameddig volt, addig a MÁV - nál nem tudták, hogy motorvonat kell? Vagy akkor túl egyszerű lett volna?

>>- Az Usgyi tudtommal drágább, mint a Desiro

Nem vagyok ebben olyan biztos. Szerintem a Desiro még nincs kifizetve, az Usgyinak meg egy elszámolási ára van. Közvetlenül a gyárral együttműködve, lehet, hogy olcsóbb lenne. Itthon is lehetne összeszerelni, továbbfejleszteni.

Előzmény: vaskerék (177)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.09 0 0 179
>>Szerintem felújítani való tragacs bőven van eben az országban is.

Azt csinálgatják is. Csak nem biztos, hogy így kellene. De nem szeretnék egy remot n+1 vitát.

>>Nem akarom leszólni a román gépet, de az nem biztos, hogy megoldás lenne...

A Taurus megoldás?

>>főleg nem hosszú távon. A rövid távú gondolkodást meg már hanyagolni kellene..

Tudtommal '90 - ig gyártottak 060 EA - t. Bőven van mindenféle korú mozdony.
Én azt mondom, ha jól megy az országnak vegyenek Taurust, ha annyira akarnak. Végülis korszerű, határokon áthaladó tehervonatok bla-bla. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy egy Taurus annyi ideig bíja, mint egy Electroputere.








Előzmény: braun (176)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.09 0 0 178

" Idegenkednek minden újtól."

Hát ezt honnan vetted?Miből gondolod hogy 1-2 év múlva nyugdíjba menőt küldenek el átképzésre?Egyébként megnyugtatlak,még a 10 kilós kalapács is kell a javításhoz,meg a kis aranyos kulcsocskák is, mint a 75-ös vagy annál nagyobbak.

Előzmény: vaskerék (177)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.09 0 0 177

Felújított 060 EA

- Egyáramnemű

- Elavult

- Nehéz hattengelyes gép

 

 

A felsorolt motorvonatok

- A FIAT már nem gyárt vasúti járműveket

- Osztrákoknak sincsen saját vasúti járműgyáruk

- Az Usgyi tudtommal drágább, mint a Desiro

 

A motorvonat tenderen feltétel volt a német gyármány, erre a MÁV támogatást kapott. ADtranz a Kanadai Bombardier tulajdonába került, maradt a Siemens.

 

Végül egy nem túl hizelgő vélemény a karbantartókról. Idegenkednek minden újtól.

Az csak rossz lehet, annak hibáit ki kell hegyezni. Egy nyugdíjkorhatárhoz

közeledő gépész azt gondolja, hogy egész életében Szilit, és Gigantot szerelt

jól ismeri ezeket a gépeket, megszokta őket, nem fog újra tanulni, iskolapadba

ülni,  egy új gép (pl Bika) miatt.

A Bikát nem lehet ötkilós kalapáccsal "gyógyítani". A modern gépekhez

új tudás kell. Ez sokaknak csípi a csőrét...

Előzmény: seTTebello (175)
braun Creative Commons License 2005.05.09 0 0 176

>>Bika helyett: Felújított 060 EA......

 

 Szerintem felújítani való tragacs bőven van eben az országban is. Nem akarom leszólni a román gépet, de az nem biztos, hogy megoldás lenne...főleg nem hosszú távon. A rövid távú gondolkodást meg már hanyagolni kellene..



Előzmény: seTTebello (175)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.09 0 0 175
>>Bika helyett: Felújított 060 EA

>>Desiro helyett: Itt nagyobb a választék. DB 628, Fiat motorkocsi, amit a HZ is vett a svédektől, vagy az ÖBB Jenbacher motoros vonata, ezt egy időben lehetett volna licencben is gyártani. Illletve az Usgyi is jó.
Előzmény: vaskerék (170)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.09 0 0 174
Hiszen itt a Desiroval kellett összehasonlítani. Lehet, hogy majd megmérem, kezd érdekelni.
Előzmény: M40 120 (169)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.09 0 0 173
Annyira nem lehet rossz.
Előzmény: braun (172)
braun Creative Commons License 2005.05.09 0 0 172

járművekről csak annyit, hogy a Bika, és a Desiro hibái nem lehetnek kirivóak.

 

 Ha veszek egy 20 milliós autót, engem nem igazán vigasztal, hogy a hiba kirívó-e, vagy sem. Hiba az hiba. És nekem az pénzbe kerül. Bár a bikát inkább egy Citroenhez lehetne hasonlítani ...

Előzmény: vaskerék (170)
braun Creative Commons License 2005.05.09 0 0 171

 Nos, mielőtt bárki vádolna, gyorsan kikötöm, nem vagyok Talent rajongó. Hogy miért, azt már lentebb leírtam.

 Bika. Ez ugyan itt erősen OFF., de azért elmondom, nekem mi a bajom velük. Az biztos, hogy a Szilihez képest nagy minőségi ugrást jelent, és a mozdonyvezető munkakörülményei a karbanatartás és  még lehetene sorolni elvileg sokkal jobb. De sajnos elvileg. Én azon a véleményen vagyok, hogy 800 millió Huf-ért, azért illett vóna valami átgondoltabb konstrukciót választani. Persze erre meg lehetne azt válaszolni, hogy nem nagyon van más, és ez részben igaz is. Valószínűleg a GySEV sem azért bérel  újra Bikát, mertt annyira meg vannak velük elégedve, hanem mert ismerik, részint pedig a járművek felhasználási terülte is olyan vasút, ahol a Bikák finoman szólva is döntő többséget képviselnek a trakcóban.

 Nekem az a meglátásom, hogy a globalizáció már a járműgyártókat is utolérte, és ma már két-három konszern osztozik az európai járműpiacon. Törekszenek az egységmozdony, a családelv kialakítására, csak éppen egy dolgot felejtenek el néha, mégpedig józanul gondolkozni. Ha jól emlékszem, a DB meg is elégelte ezt a fajta hozzáállást, hiszen jó néhány csúfos bukta illetve az ebből következő előre nem tervezett költségek bizonyították azt, hogy a számítógépes szimulációk és a végelemes szoftverek világában sem lehet kihagyni az előrelátás és a gondolkodás emberi részét.

 Én pl. azért is örültem a Flirt-nek, mert ő mégiscsak egy eddig szigetként működő svájci gyártótól kerülne ide, ott még bizonyos dolgokhoz másképp állnak, mint a nagy Bombardier-nél, vagy a Siemens-nél.

 

vaskerék Creative Commons License 2005.05.09 0 0 170

Az MD-nek nem automatikus ajtaja van. Valószínüleg az Usgyival kevered.

 

A járművekről csak annyit, hogy a Bika, és a Desiro hibái nem lehetnek kirivóak.

Ellenkező esetben a GySEV nem bérelne 10db újabb Bikát...

Mellesleg  karbantartóknak is kell dolgozniuk, még ha néha az nehéz is                     és most mindjárt ellnézést kérek a kivételtől.

Tökéletes vonatok nincsennek. De aki nem így gondolja, attól megkérdezném

hogy milyen járművet rendelt volna a Bika, és a Desiró helyett.

 

Bika helyett:

 

Desiro helyett:

Előzmény: M40 120 (169)
M40 120 Creative Commons License 2005.05.09 0 0 169

Én nem mértem le, de nagyon úgy tűnik, hogy azonos a Desiroval

 

Pedig Gyurinak szvsz igaza van. A PM "ajtózárási folyamata" a menesztéstől az indulásig 20-25 sec.

Ez a Bz-nél, és az MD-nél sokkal rövidebb idő.

Azt mondják a mv.-k pl. a 145. vonalon, hogy Bz-vel mínuszosak, MD-vel tarthatóak, Bp-vel nagyon szoros, vagy plusszosak a mostani menetrendi menetidők.

Előzmény: seTTebello (166)
scsabi Creative Commons License 2005.05.08 0 0 168
"a leggyakoribb az ajtóhiba, a lépcsőhiba - és ez csak nem akar megjvaulni

Pedig a megoldás megvan rá.
Előzmény: benbe (165)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.08 0 0 167
>>Nehogy azt mondd, hogy az uzsgyik jobban a Talentnél?

Pedig de. Sokkal jobb az Usgyi.
Előzmény: István Gyuri (160)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!