Keresés

Részletes keresés

HEV Creative Commons License 2015.08.03 -7 0 51734

Köszönöm az ajánlatot de az valóban nem kell.

Előzmény: csg65 (51733)
csg65 Creative Commons License 2015.08.03 0 0 51733

Nekem is a második van meg, a rövid verzió. Ha ez megvan Neked, akkor gondolom nem szükséges az enyémet is beszkennelni.

Előzmény: HEV (51725)
donjuan1984 Creative Commons License 2015.08.03 -6 0 51732

Nem feltétlen van úgy, hogy ha sokat megyek nem térek le, de most nem láttam értelmét időfelhasználás szempontjából felmenni a Petőfi- kilátóba :) Általában megnézem hova érdemes letérni ami ésszerű távolságon belül van és akkor le is térek. Legközelebb Cserhátsurány - Mátraverebély jön majd; ezen a távon is lesz pár letérés pl. a Hollókői várhoz.

Előzmény: Törölt nick (51729)
donjuan1984 Creative Commons License 2015.08.03 -6 0 51731

Hát mi a Bálvánnyal kezdtünk és a Felső- Borovnyákkal fejeztük be. Viszont a második csúcs előtt , ami nekünk a Pipis-hegy volt, kicsit elkavartunk, nem is távban, hanem időben volt ez sok, de utána már nem volt gond. 34,1 km lett a vége. 32 alá nehéz bemenni, a kiírásban is ennyit írnak és az reális is. 

Előzmény: Törölt nick (51722)
olahtamas Creative Commons License 2015.08.03 -6 0 51730

Jól sikerült ez a heyjoe féle Mapillary API-s térkép.
Van nem csak a kéktúrára szűrt verzió is, most azt használom.
Aki képet akar kapni a terepi útviszonyokról, az így könnyen megteheti.
Én folyamatosan töltögetem fel a 2014-es képeimet, lassan a PMP is elkészül.
http://heyjoe.hu/okt/mapillary/?zoom=13&lat=47.63348&lon=19.37445&layers=BTT
(a narancssárga karikákra kattintva az ottani fotó előugrik)
MapSource-hoz jól használható a wlx plugin, amit heyjoe elérhetővé is tett:
http://heyjoe.hu/okt/mapillary/mapillary.wlx
Ha az ember MapSource alatt tervezi az útját, akkor ennek segítségével jobb egérgombbal az adott térképrészletre lehet ugrani
és az út tulajdonságait fényképeken lehet nézegetni.
Valamint könnyű egy linket kapni, hogy ide betegyük :)
Én úgy érzem, hogy ez lesz a jövő, mert többet mutat, mint egy pár szimpla paraméter az út járhatóságára.

Telepítése:
1. wlx letöltése
2. MapSource indítása
3. szerkesztés/beállítások  (Ctrl+Shift+P)
4. webhivatkozások fül
5. webhivatkozás hozzáadása  (mapillary.wlx kiválasztása)

Aki pedig teheti, és van lehetősége csatlakozon a fotók feltöléséhez és akkor
könnyebben láthatjuk egymás fényképeit az adott útvonalról.

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.03 -6 0 51729

...ezek szerint nem csak én vagyok úgy vele, hogy amikor sokat akarok menni, akkor az akár csak húsz méteres jobbra/balra/felfelé kilengéseket hanyagolom :)

Előzmény: donjuan1984 (51717)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.02 0 0 51728

Köszönöm szépen!

 

Ezek szerint a kék + közelíti meg a legjobban az összes egykori útvonal közül az egykori kettős tölgyet, továbbá ha figyelembe vesszük hogy általában az első útvonal-kijelölések voltak mindig a legegyszerűbbek, legcélszerűbbek (jelen esetben a kék + a legegyszerűbb vonalvezetés Káld és Hidegkút közt) akkor ez azt is jelentheti hogy 1976 tól pár évig ez volt a kéktúra útvonala, lehet hogy csak 2-3 évig, de azt hiszem jó úton járunk a megoldásban.

 

Tényleg kéne egy 1976-os füzet, mert ha már 1978-79 körül módosítottak akkor azt valószínűleg a füzetekbe is felvezették, nekem csak ilyen '78-'80-'82-es kiadványaim vannak.

 

Rakk Gyula, esetleg vélemény az oknyomozó tevékenységemre? :-)

 

(amellett hogy rohadtul ráértem ma olvasgatni... :-) )

Előzmény: annyi baj legyen (51726)
annyi baj legyen Creative Commons License 2015.08.02 -6 1 51727

Egyébként a kettős-tölgy megnevezés az nagyon finomkodó :)
Bár az erdészeti üzemtérképen, ha jól emlékszem szeretkező fák néven szerepel, addig a köznyelv csak toszófákként emlegette őket kidőlésükig.

Előzmény: annyi baj legyen (51726)
annyi baj legyen Creative Commons License 2015.08.02 0 0 51726

Nem a K+-ra esik, viszont közel hozzá:
http://heyjoe.hu/okt/mapillary/okt.php?zoom=18&lat=47.14538&lon=16.988&layers=BTTF
Úgy emlékszem, mintha a filmben szelence is lógna az oldalán.

Előzmény: Törölt nick (51721)
HEV Creative Commons License 2015.08.02 -4 2 51725

Természetesen nagyon megköszönném ha be tudnád szkennelni. Az lenne a kérésem, hogy előtte nézd meg ezt a két igazolófüzetet én ezeket ismerem, megvannak.

 

Az egyik az sok lapos változat, lehet, hogy csak a címlapja volt más de a tartalma ugyanaz?

 

A második egy egyszerűsített igazolófüzet volt én annak idején ezzel teljesítettem, ez az enyém.

Előzmény: csg65 (51724)
csg65 Creative Commons License 2015.08.02 0 6 51724

Én ezt anno teljesítettem. Szép jelvénye volt. Pont olyan, mint a DDP-é, csak a jelzés a fán nyilván kék volt és a túra nevében is a kék szerepelt. Ha érdekel beszkennelve egy "használt" (teljesített) füzet, akkor jelezd és előhalászom.

Előzmény: HEV (51710)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.02 0 0 51723

Ennek a keresgélésnek a kapcsán találtam ezt az oldalt is, jók az összehasonlító fotók:

 

Akkor&Most 2. rész: Tömördtől Sümegig

Az OKT első tájegységét, az Alpokalját, egy hétvége alatt végigjártuk , ebben a bejegyzésben a Kemeneshát-Kemenesalja túraszakasz olvasható, mely hat túranap leírása. Tömörd, a Másfélmillió lépés készítésekor 370 főt számlált, ez mára 260-ra apadt. Nagy eseménynek[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Előzmény: Törölt nick (51721)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.02 0 0 51722

Jól van, megnyugodtam, pedig már kezdtem aggódni! :-))

Kilométerben mennyi lett egyébként a túra? Mert úgy tudom mindenki másképpen csinálja, nincsen fix útvonal.

Előzmény: donjuan1984 (51720)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.02 0 6 51721

Joe, (annyi baj legyen) segíthetnél egy kérdésben, hátha közelebb visz a megoldáshoz, ami a káldi kék plusz jelzést illeti:

 

Rockenbauer azt mondja 1980-ban a könyv szerint hogy:

"És -tavaly még a jelzett út mentén volt, az idén sajnos néhány száz méterrel egy elzárt területen belülre került- egy, talán országosan is egyedülálló alakzat, a híres kettős tölgy. Két egymás mellett álló hatalmas tölgy közül a fiatalabbik törzse keresztülnőtt a másik, vízszintesen kinyúló hatalmas ágán.

Esetleg meg lehetne próbálni ezt a természeti ritkaságot "visszakérni" turistalátványosságnak, hiszen mindössze néhány száz méterről van szó."

 

Namármost pontosan 1976-ban hosszabították meg a kéket, és pár éven belül már módosítottak is rajta Káld mellett, nem lehetett ez az a pár év mikor a kék plusz volt a kéktúra útvonala?

Ha a kettős tölgy koordinátái a kék pluszra esnének akkor bingó, ebben segíthetnél esetleg.

 

Amit erről értékelhetőt találtam az egy 2010-es beszélgetés közted és jzp közt az egyik geokessing fórumon, de az ott megadott koordináták egy káldi utcára mutatnak.

 

Csak ötletelek, ehhez kérnék segítséget.

 

Cserébe pár info az 1979-es Káldról, és egy hízelgő vélemény:

 

"... az Öregek Napközi Otthonába kvártélyoztuk be magunkat, mint Káldon történt."

 

"Káld és környéke egyébként is a túra leghangulatosabb szakaszai közé tartozik. Magában a faluban különleges nevezetességet nem találunk, hacsak nem annak számítunk két -már-már fehér hollónak számító- kis műhelyt: egy kovácsot és egy -több szomszédos falut is ellátó- péket.

Ahogy elhagyjuk a falut, egy olyan erdőbe érkezünk ami bizony nem sok van az országban...

:-)

 

Forrás:

Az Országos Kéktúra és akik végigjárták c. könyv

Rockenbauer Pál: Kemenesalja-Alpokalja c. írása

 

 

donjuan1984 Creative Commons License 2015.08.02 -6 2 51720

Ne aggódj Hobó, tavaly kétszer is felmentem már rá, egyszer nappal az OKT alkalmával, egyszer pedig egy éjszakai túrán, szóval nincs hiányérzetem :)

Így is este 11 után értem haza, úgy hogy előtte 4:15-kor keltem :)

Előzmény: Törölt nick (51718)
jzp2107 Creative Commons License 2015.08.02 0 5 51719

ígértem még néhány képet, és tartozom egy válasszal is: medvének nem láttuk nyomát

viperát sem láttunk, pedig sokat ijesztgettek vele

 

 

ahol ló van, ott víz is, ugyebár

rá is leltünk az egész heti menetünk egyetlen kiépített forrására, az volt rá kiírva hogy Sandorilor

 

 

kedvenc szeles gerincem

 

 

mit adnak ingyen? vizet! :-)

 

ilyen jármű márpedig nem létezik :-)

aztán ezt még tudták überelni: ugyanilyen vasúti alvázra felpakolva egy katonai DAC felépítmény

 

ez pedig felvett minket úgy, hogy nem is az állomáson voltunk, jegyvételről pedig nem is esett szó

igaz, hogy alig bírt megállni mert az egyetlen személykocsi után volt még kötve vagy 15 rakoncás, szálfával csurig megrittyentve

a mi pozíciónk és a megállás utáni személykocsi helye között pedig ott termett egy patak :-)

 

a Visó völgyében pedig ahol leszálltunk, találtunk egy embert aki a zuhogó esőben képes volt velünk feljönni (ó, csak egy fél óra járás), hogy megmutassa az általa ajánlott táborhelyet (nekünk egy óra volt, de nem panaszkodott)

még az erdészház kulcsát is megkaptuk

ezúton is Isten éltesse sokáig Melega Zoli bátyánkat! (ha minden ember ilyen lenne :-)

 

szombaton egész nap ezzel a heggyel bírkóztunk

este meg a sátorral, hogy el ne vigye a fejünk fölül a jégverés :-)

 

utolsó előtti napon elértük túránk tkp-i célját: az ezeréves (jelenleg ukrán-román) határ

 

az égiek aznapra is tartogattak nekünk valamit..

 

csak a mi szemünk káprázott, vagy ez tényleg piros-fehér-zöld?

 

jön az eső, búcsú a gerinctől

 

Előzmény: jzp2107 (51615)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.02 -6 1 51718

Jó kis túra lehetett, végignéztem az albumot, volt közte pár jól ismert kéktúrás helyszín is!

 

Nőcsábász, tudom hogy spórolnotok kellett az erővel, de a Bálvány-kilátó alatt álltatok, könyörgöm, miért nem mentetek akkor már fel? Az egyik legszebb kilátás maradt ki így a túrátokból, jószerivel az egész további útvonalat áttekinthettétek volna a kilátóból, emellett pedig észak és nyugat felé különösen szép a kilá nyáron és télen is gyönyörű a kilátás a Bükk-fennsíkra

és a környékre

 

Előzmény: donjuan1984 (51717)
donjuan1984 Creative Commons License 2015.08.02 -6 1 51717
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.02 0 4 51716

Várjál, igazad van!

 

Összekevertem az "előbbit" és az "utóbbit" mikor a nevekre utaltam.

Előzmény: jzp2107 (51714)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.02 0 4 51715

Mindent.

Az első kéktúra teljesítő aki jelvényt is kapott Horváth József volt. Ezt a jelvényt a Vasutasok adták ki.

 

Az első számozott MTSz-es jelvényt pedig Völgyi Flóriánnak adták ki, ezt mutatták meg a filmben is Rockenbauer Pálék.

 

Előzmény: jzp2107 (51713)
jzp2107 Creative Commons License 2015.08.02 0 4 51714

hacsak úgy nem, hogy Horváth József volt a vasutasos mozgalom első teljesítője (hívhatjuk abszolút elsőnek) Völgyi Flórián pedig az MTSZ-es elsőző, de ez időben akkor későbbi dolog

 

így a "filmben ki szerepel" konklúziót értem, akkor a középső állítástól zavarodtam meg :-)

Előzmény: jzp2107 (51713)
jzp2107 Creative Commons License 2015.08.02 0 0 51713

ez csak nekem zavaros?

nem értem..

 

azt írod (1) Horváth volt "az abszolút első kéktúra jelvény birtokosa"

 

Völgyi pedig a (2) "Vasutasok által 1952-ben létrehozott kéktúra mozgalom első teljesítője volt" (ezen nem tudom milyen díjazást osztottak, de gondolom nem MTSZ-est..)

 

végkonklúzió: (3) "az MTSz-es egyes számú jelvény birtokosa aki a nagyszerű szintmetszetével a Másfélmillió bükki részében is látható a DVTK-s turista Völgyi Flórián volt"

 

 

nekem az 1-es meg a 3-as állítás ellentmondás

mit értek félre?

Előzmény: Törölt nick (51712)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.02 0 7 51712

Helyesbítés:

 

Az első teljesítő nevével kapcsolatban voltak kétségeim, mert valahonnan beugrott még Völgyi Flórián neve is, de köztudott hogy Horváth József volt az abszolút első kéktúra jelvény birtokosa.

 

Olvasván a könyvet kitisztult a kép:

A Vasutasok által 1952-ben létrehozott kéktúra mozgalom első teljesítője volt az előbbi, majd az MTSz által átvett, 1961-ben módosított kéktúra első teljesítője volt az utóbbi túrázó, magyarul az MTSz-es egyes számú jelvény birtokosa aki a nagyszerű szintmetszetével a "Másfélmillió" bükki részében is látható a DVTK-s turista Völgyi Flórián volt.

 

 

Előzmény: Törölt nick (51673)
donjuan1984 Creative Commons License 2015.08.01 -6 1 51711

Ugyan nem OKT, de érinti: ma sikeresen teljesítettem az első Bükk 900-amat 10:45 alatt..volt egy kis elkeverés az elején, de hamar túllendültünk rajta :)

HEV Creative Commons License 2015.08.01 -8 0 51710

 

 

Keresem ezt a kiadványt, 'használt' illetve scannelt is érdekelne. 

Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2015.08.01 -4 0 51709

Kicsire nem adok.

Nagyra meg már minek.

 

:)

Előzmény: hörpölin (51701)
nagypapi Creative Commons License 2015.08.01 -6 0 51708

Én 1986 karácsonyán kaptam a piros Marathonomat, azzal tekertem végig az OKKt-t is. Nagyon jó gép ez a Vörös Csepel (az egyetlen bajom vele, hogy hegymenethez nincs jó áttétel), viszont meglepően hasonlít az ebben a cikkben szereplő Peugeothoz, úgyhogy nem vagyok annyira biztos benne, hogy saját fejlesztés:

http://index.hu/kerekagy/2015/06/04/kene_uj_bmw_egymillio_alatt/

Előzmény: hörpölin (51700)
jzp2107 Creative Commons License 2015.08.01 0 0 51707

nahát, ezzel most jól megleptél

ki se néztem volna belőled hogy valaha ültél bringán :-)

de ne kérdezd miért

talán mert soha nem szóltál hozzá semmilyen bringás dologhoz, sőt szinte semmihez ami nem kéktúra

biztos ezért raktalak önkéntelenül egy skatulyába

de örülök, hogy megtört a jég :-)

Előzmény: hörpölin (51705)
hörpölin Creative Commons License 2015.08.01 0 1 51706

"Hát bizony nélküle nem az lett volna a másfélmillió, ami"

 

A hangja nélkül el sem tudnám képzelni a sorozatot...

Előzmény: jzp2107 (51704)
hörpölin Creative Commons License 2015.08.01 -6 1 51705

Megbecsülöm, hidd el! Bár szinte már csak a váz a régi... :-) Új felnik, lánckerekek, sárvédők, már át is lett festetve, igaz egy autófényezőnél. Még most, a hatodik X felé ballagva is beleszalad évente a 2000-3000 km.

 

Még az Országos Kéktúra előtt ezzel jártam a Pilist, Gerecsét, Zsámbéki-medencét, szigorúan egynapos menetekben. Tehát amikor megvettem az Országos Kerékpáros Körtúra igazoló füzetét 2003-ban, akkor komolyan is gondoltam a teljesítést. De most hosszú kihagyás után újra nagyon kacsingatok a kerékpározás felé. Jó lenne belevágni a többnapos országúti kerékpáros túrázásba!

Előzmény: Pulmy (51702)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!