Gondolom számtalan "típusú" vízbázis van, nagyon fontos, kicsit fontos, 50 embert lát el, 5 millió embert lát el, és ezek végtelen kombinációi, feltételezem mindegyikre kb külön szabályozással, ami adott esetben talán még országonként, régiónként is eltér.
Az viszont nekem furcsa, hogy a világ sok városában a védett vízbázisoktól 3-4 méterre komoly infrastruktúra működik - pedig ott is védett a vízbázis - nálunk hovatovább Szigetmonostoron a fingást is be fogják tiltani mert a szellentőtől délre 4 km-re vízmű van.
12. § 3. bekezdés b) pontja: "a meglévő áthaladó közutat és az útárkot vízzáró burkolattal kell ellátni. Az útárkot úgy kell kialakítani, hogy a vizeket a külső védőterület határán kívülre vezesse. Új közút nem létesíthető. A külső védőövezeten áthaladó szakaszokon az útfenntartáshoz használatos anyagokat tárolni tilos;"
Miért amúgy? A kérdés nem álnaiv, nem vagyok otthon a témában.
VD ezt állítja: "A beruházásért felelős NIF Zrt. korábban megvizsgálta a szentendrei Postás strand vonalában felmerült déli nyomvonalat,"
Ha ez igaz, akkor nem a NIF vizsgálatán kellene számonkérni a megállapítást. Illetve ha Szentendre ennek ismeretében dobta be a déli nyomvonalat, az tényleg eléggé rosszhiszemű húzásnak tűnik.
Ennek 12. § (1) bekezdése például a következőket mondja ki: A felszín alatti vízbázisok külső védőövezetén és védőidomában olyan tevékenység végzése, létesítmény elhelyezése, melynek jelenléte vagy üzemeltetése következtében csökkenhet a vízkészlet természetes védettsége, illetőleg a vízbe (20 napon belül le nem bomló) szennyező anyag, illetve élőlény kerülhet, tilos.
Egy politikus annyi hülyeséget mondhat naponta amennyit akar.
Hisz Ő azért van.
Azért tartjuk.
De azt, hogy akkor semmit se csak azért................................:-(((
Azért vannak a mérnökök, hogy megoldják.
Össze kell hívni őket.
Uraim !
Szentendre városa döntött.
A híd itt meg itt lesz.
A túlparton ott egy ivóvíz bázis.
Úgy építsék meg azt a nyüves kerékpár hidat + utat, hogy a vízbázis ne sérüljön, a bringás meg szépen áttekerhessen Szentendre délről a Duna ág felett a szigetre bringázni.
Végeztem.
Leléphetnek.
Nyugodj meg.
A vízépítő és hídépítő mérnökök ilyen 6 mondat után nem dőlnek bánatukban a golyóstollaikba.
Nekik ez rutin feladat.
Ennél sokkal de sokkal bonyolultabbat is megoldottak már.
Nem hiszem. Pl. az USA egyes államaiban biztosan van erre vonatkozó jogszabály, és gondolom, hogy a legtöbb civilizált országban szintén. A pontos részletek bizonyára eltérnek. Ha jól rémlik, nálunk is több fokozat van a védentő terület közelségétől, sérülékenységétől függően. Van, ahol mehet út, de az egyéb tevékenység korlátozott, és van, ahova még út sem mehet.
(Szerintem az Erzsébet királyné útvonal, meg esetleg a Késmárk-Határ út kereszteződés fog elesni, a buszok pedig a változatosság kedvéért haladni fognak a Bosnyák és a Fő tér között.)
Szerintem sokaknak jól jönne, de ha jól emlékszem a tervekre, csak néhány Esztergom felől jövő vonat állna meg ott. De szerintem is érdekes és hasznos kísérlet lenne egy ilyen Keleti-Nyugati körjárat csúcsban legalább 15 percenként...
1988-ban, vagy 89-ben (?) már egyszer lezárták ezt a felüljárót felújítás céljából.
Akkor kb. 3 vagy 4 hónap alatt végeztek a felújítással.
a 73E busszal jártam pár vasárnapot és befelé a Nyírpalota út - Hősök útja - Szerencs utca - M3 - Hermina út - Thököly úton át értük el a Keleti pu.-t.
Ment ám a versengés az Ik-280 kocsikkal.....................:-)))
Hivatalosan valami 21 perc vagy 23 perc volt a menetidő, de páran símán bent voltunk 18 perc alatt.
Lobogott ám az utasok haja az M3 bevezetőn egy nyári, szombat-vasárnapi 30 fokos délutánon.
Mindenki strandon volt, M3 bevezetőn forgalom alig, fordulatszám 2200, összes tetőszellőző 45 fokra állítva.............................:-)))
+ Pestújhely + Rákospalota egy része. Az Újpalota - Zugló (- Belváros) forgalomnak marad az Erzsébet királyné útja, esetleg az M3 bevezető vagy a Mogyoród útja.