Keresés

Részletes keresés

hlln Creative Commons License 2020.03.03 0 1 323524

Gondolom számtalan "típusú" vízbázis van, nagyon fontos, kicsit fontos, 50 embert lát el, 5 millió embert lát el, és ezek végtelen kombinációi, feltételezem mindegyikre kb külön szabályozással, ami adott esetben talán még országonként, régiónként is eltér. 

Előzmény: trizs77 (323522)
gorcher Creative Commons License 2020.03.03 0 2 323523

Nagyon leegyszerűsítve: az ivóvizet biztosító kutak környezetében kijelölnek egy védősávot, amivel a szennyeződésüket próbálják elkerülni. Bővebben: http://www.kdtvizig.hu/hu/e78bd429-91ae-409b-b816-305871aab632/685f8c3a-7f02-4daa-bf9d-84e0280114ab

Előzmény: vrobee (323520)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.03 -2 1 323522

Én sem vagyok vízügyi mérnök.

 

Az viszont nekem furcsa, hogy a világ sok városában a védett vízbázisoktól 3-4 méterre komoly infrastruktúra működik -  pedig ott is védett a vízbázis - nálunk hovatovább Szigetmonostoron a fingást is be fogják tiltani mert a szellentőtől délre 4 km-re vízmű van.

Előzmény: rm40 (323519)
rm40 Creative Commons License 2020.03.03 0 1 323521

12. § 3. bekezdés b) pontja: "a meglévő áthaladó közutat és az útárkot vízzáró burkolattal kell ellátni. Az útárkot úgy kell kialakítani, hogy a vizeket a külső védőterület határán kívülre vezesse. Új közút nem létesíthető. A külső védőövezeten áthaladó szakaszokon az útfenntartáshoz használatos anyagokat tárolni tilos;"

Előzmény: rm40 (323519)
vrobee Creative Commons License 2020.03.03 0 1 323520

Miért amúgy? A kérdés nem álnaiv, nem vagyok otthon a témában.

VD ezt állítja: "A beruházásért felelős NIF Zrt. korábban megvizsgálta a szentendrei Postás strand vonalában felmerült déli nyomvonalat,"

Ha ez igaz, akkor nem a NIF vizsgálatán kellene számonkérni a megállapítást. Illetve ha Szentendre ennek ismeretében dobta be a déli nyomvonalat, az tényleg eléggé rosszhiszemű húzásnak tűnik.

Előzmény: ghosty9 (323514)
rm40 Creative Commons License 2020.03.03 0 2 323519

Én nem vagyok vízügyi szakembernek, hirtelen gugli után az alábbi jogszabályt találtam:

123/1997. (VII. 18.) Korm. rendelet a vízbázisok, a távlati vízbázisok, valamint az ivóvízellátást szolgáló vízilétesítmények védelméről

Ennek 12. § (1) bekezdése például a következőket mondja ki: A felszín alatti vízbázisok külső védőövezetén és védőidomában olyan tevékenység végzése, létesítmény elhelyezése, melynek jelenléte vagy üzemeltetése következtében csökkenhet a vízkészlet természetes védettsége, illetőleg a vízbe (20 napon belül le nem bomló) szennyező anyag, illetve élőlény kerülhet, tilos.

 

 

Előzmény: trizs77 (323513)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.03 -1 2 323518

Hmmm.

Csak nem azzal vádolod szegényt, hogy az olvasói levele egy pöttyet, izé, manipulatív?

 

---------------------------------------------------

 

Egy politikus annyi hülyeséget mondhat naponta amennyit akar.

Hisz Ő azért van.

Azért tartjuk.

 

De azt, hogy akkor semmit se csak azért................................:-(((

 

Azért vannak a mérnökök, hogy megoldják.

Össze kell hívni őket.

 

Uraim !

Szentendre városa döntött.

A híd itt meg itt lesz.

A túlparton ott egy ivóvíz bázis.

Úgy építsék meg azt a nyüves kerékpár hidat + utat, hogy a vízbázis ne sérüljön, a bringás meg szépen áttekerhessen Szentendre délről a Duna ág felett a szigetre bringázni.

Végeztem.

Leléphetnek.

 

Nyugodj meg.

A vízépítő és hídépítő mérnökök ilyen 6 mondat után nem dőlnek bánatukban a golyóstollaikba.

Nekik ez rutin feladat.

Ennél sokkal de sokkal bonyolultabbat is megoldottak már.

 

 

 

 

Előzmény: ghosty9 (323511)
vrobee Creative Commons License 2020.03.03 0 2 323517

Ez megint valami nagyon magyarosch?

Csak az echte magyar vizet bánnccsssa?

 

Nem hiszem. Pl. az USA egyes államaiban biztosan van erre vonatkozó jogszabály, és gondolom, hogy a legtöbb civilizált országban szintén. A pontos részletek bizonyára eltérnek. Ha jól rémlik, nálunk is több fokozat van a védentő terület közelségétől, sérülékenységétől függően. Van, ahol mehet út, de az egyéb tevékenység korlátozott, és van, ahova még út sem mehet.

Előzmény: trizs77 (323515)
vrobee Creative Commons License 2020.03.03 0 1 323516

Nem tudom, hogy kamu-e az érv, vagy valós.

Ami rémlik, hogy a vízbázist úgy szokták védeni, hogy nem engednek a létesítmények közelébe embert sem gyalog, sem biciklivel, sem villamossal.

Előzmény: trizs77 (323513)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.03 -2 0 323515

Már a Megyeri hídről való jobb ívű kanyarral épített szigeti tehermentesítő utat is azzal söpörték le, hogy báncccsssa az ivóvíz bázist.

 

Erről sok városban ahol az ivóvíz bázis mellett 3 méterre vasút vagy főút halad a világon miért nem tudnak?

 

Ez megint valami nagyon magyarosch?

Csak az echte magyar vizet bánnccsssa?

 

 

Előzmény: toto92 (323512)
ghosty9 Creative Commons License 2020.03.03 0 1 323514

Ezzel én is egyetértek, irreális lehetőséget valós alternatívaként fölkínálni nem fair.

 

Nade azért ez a levél mégiscsak egy kicsit, khm.

Előzmény: toto92 (323512)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.03 -2 0 323513

Milyen károsodás éri az ivóvíz kutakat ha felettük 8 méterrel egy kerékpárút elhalad ?

 

Mert ha van ilyen akkor az világszenzáció.

 

 

 

Előzmény: toto92 (323512)
toto92 Creative Commons License 2020.03.03 -1 2 323512

Ha jól értem, azt írja a cikk, hogy az ivóvízkutak miatt a déli nyomvonal nem megvalósítható.

 

Ha ez valóban így van, akkor hiába kínálták fel a lakosságnak lehetőségként, hiába szavazták meg, ott nem lesz híd.

 

És ebben nincs semmi óvodás durcizás. 

Előzmény: trizs77 (323510)
ghosty9 Creative Commons License 2020.03.03 0 3 323511

Hmmm. Csak nem azzal vádolod szegényt, hogy az olvasói levele egy pöttyet, izé, manipulatív?

Előzmény: trizs77 (323510)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.03 -2 3 323510

Dávid miről beszélsz?

Sajnos nem épül híd ?...................?......................?

 

Megkérdezték Szentendre lakosságát, hol épüljön a kerékpáros híd?

Ok.

 

Adtak nekik négy helyszínt, hogy válasszanak.

Ok.

 

Választották az egyiket .

Ok.

 

Ebből miért következik, hogy nem épül híd ?

 

Dávid !

Ha nem azt választja egy közösség ami neked tetszik, akkor kormányzati durci kezdődik?

 

Ha nem azt választottátok amit mi akartunk akkor nem építünk semmit ?

 

Jó-jó én is csináltam ilyet a rákoscsabai óvoda homokozójában, de utána lettem 6 éves, iskolába kerültem, és azóta nem ez a hozzáállásom.

 

 

Előzmény: rm40 (323508)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.03 0 0 323509

Úgy már vállalhatóbb.

 

Az Erzsébet királyné úti villamosok hiába kényelmesek, beállnak a kocsik mögé a dugóba.

 

 

Előzmény: vrobee (323505)
rm40 Creative Commons License 2020.03.03 0 0 323508
paca664 Creative Commons License 2020.03.03 0 0 323507

És pont azért csak annyi, mert azok éppen olyanok, amik nem férnek a Nyugatiba.

Előzmény: NAR (323504)
vrobee Creative Commons License 2020.03.03 -1 0 323506

(Szerintem az Erzsébet királyné útvonal, meg esetleg a Késmárk-Határ út kereszteződés fog elesni, a buszok pedig a változatosság kedvéért haladni fognak a Bosnyák és a Fő tér között.)

Előzmény: trizs77 (323496)
vrobee Creative Commons License 2020.03.03 0 1 323505

Most csak félpályás lezárás lesz a buszok miatt, ami azért gondolom, hogy szintén nem mindegy.

Előzmény: trizs77 (323501)
NAR Creative Commons License 2020.03.03 0 0 323504

Szerintem sokaknak jól jönne, de ha jól emlékszem a tervekre, csak néhány Esztergom felől jövő vonat állna meg ott. De szerintem is érdekes és hasznos kísérlet lenne egy ilyen Keleti-Nyugati körjárat csúcsban legalább 15 percenként...

Előzmény: orangutan (323503)
orangutan Creative Commons License 2020.03.03 -1 0 323503

Vajon addigra megindul a forgalom az újjáépített pestújhelyi vasúti megállóból? Egy Keleti-Újpalota-Nyugati járat pont jól jönne a fél kerületnek.

Előzmény: trizs77 (323496)
Lovrin Creative Commons License 2020.03.03 0 1 323502

Az URL-ből elsőre azt hittem valami 2003 februári hírt találtál :)

Előzmény: trizs77 (323496)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.03 -1 6 323501

1988-ban, vagy 89-ben (?) már egyszer lezárták ezt a felüljárót felújítás céljából.

Akkor kb. 3 vagy 4 hónap alatt végeztek a felújítással.

 

a 73E busszal jártam pár vasárnapot és befelé a Nyírpalota út - Hősök útja - Szerencs utca - M3 - Hermina út - Thököly úton át értük el a Keleti pu.-t.

 

Ment ám a versengés az Ik-280 kocsikkal.....................:-)))

 

Hivatalosan valami 21 perc vagy 23 perc volt a menetidő, de páran símán bent voltunk 18 perc alatt.

Lobogott ám az utasok haja az M3 bevezetőn egy nyári, szombat-vasárnapi  30 fokos délutánon.

 

Mindenki strandon volt, M3 bevezetőn forgalom alig, fordulatszám 2200, összes tetőszellőző 45 fokra állítva.............................:-)))

 

 

Előzmény: timetable (323498)
toto92 Creative Commons License 2020.03.03 0 0 323500

+ Pestújhely + Rákospalota egy része. Az Újpalota - Zugló (- Belváros) forgalomnak marad az Erzsébet királyné útja, esetleg az M3 bevezető vagy a Mogyoród útja. 

Előzmény: trizs77 (323496)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.03 -1 5 323499

Valószínűsíthető, hogy napi 8 órában lesznek jelen a munkások.

Abból kb. 4-5 órát tényleg dolgoznak is majd.

Éjjel + szombaton + vasárnap + ünnepnap  NEM dolgoznak.

 

 

Előzmény: timetable (323498)
timetable Creative Commons License 2020.03.03 -3 3 323498

9 hónap? Annyi idő alatt kb. egy szélesebb új felüljárót is lehetne építeni, autóbusz és kerékpár forgalmi sávval...

Előzmény: trizs77 (323496)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.03 0 0 323497

OFF

 

Megírtam a választ, ami itt OFF

Írj egy email címet ahová küldhetem.

 

ON

Előzmény: ka_TARZI_s (323494)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.03 -1 0 323496
mzdude Creative Commons License 2020.03.03 -1 6 323495

Xar ügy. Amikor odaköltöztek, akkor is ott volt a vasút, a "zöldterület" pedig ki volt szabályozva útnak.

 

Bezzeg, hogy az öböl 100 évig ott rohadt, az nem zavart senkit. Az a zöldfelület nem volt fontos.

Előzmény: vrobee (323493)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!