Keresés

Részletes keresés

szv Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8600
A 44405-ös vonat az soproni Prodos Romániába.
Előzmény: EVM (8598)
r1232 Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8599
Igen, azok a kocsik tényleg kissé "tréfásan" viselkednek.
Előzmény: EVM (8598)
EVM Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8598

..Magyarul a mozdonyvezető fékezett....

 

A vonatszám alapján a Galassinire tippelek,ha ez a vonat volt akkor nem csodálkozom,hogy nehezen állt meg.Ugyanis ez a vonat éppen csak meg van fékezve, ezért is csak 90km/h a max. sebessége.Velem is fordult már elő,hogy az "előjelzőnél"már fékeztem és éppen meg tudtam állni a bejárat előtt,(de akkor már a "lábamat is kitettem a fékezés segítésére"..)pedig nem kis távolság...

Előzmény: Paragulis (8593)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8597
Ha az uzsonnásdoboz 3600 kg volt, akkor vonatkozik rá az F1/F2 6000 kg-nál könnyebb járművekre vonatkozó része. Feltevésem: kijárat állt neki (különben mit keresett volna az átmenőn), a bizber nem érzékelte a súlya miatt, majd valahogy mégis kapott jelet, de úgy, hogy akkor már a bejáraton volt a tehervonat, így visszaverte a jelzőt, a teher meg becsúszott a vörösön, és tucc.
Vendégsín Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8595

Itt, meg a "szaklap" honlapján, meg egy néhány fórumon már elhangzott annyi bölcsesség, hogy kezdem sajnálni, hogy jelenleg nem vizsgálok balesetet.

Ma már helyszinelni sem kellene, csak a hozzászólásokat összerakni... :-)

Előzmény: r1232 (8594)
r1232 Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8594
"Ha viszont az éberségi fékezett akkor a fék jó volt,"

Feltéve, ha a fékezőszelep is megfelelően működött. Mert az EÉVB más úton váltja ki a fékezést.
Előzmény: Törölt nick (8587)
Paragulis Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8593
Abban az esetben,ha valamely okból nem alakul ki a fékhatás és a jármű meghaladja a behatási pontot akkor az EÉVB leold akkor is ha már a fékezőszelep működtetésével
a fékberendezés működését kezdeményezték,/Magyarul a mozdonyvezető fékezett és nem biztos,hogy bambulás miatt/.Mivel a vevőfej álltal felvett jel a berendezést akkor is utasitja a vészfékezés és a vonóerő megszüntetésére,ha már a fékezési folyamat meginditatott csak nem alakult ki olyan fékhatás ami a vonatot megállította volna a jelző előtt
Előzmény: Törölt nick (8587)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8591
Igen. Nekem a Felép. Vizsg. Kft. embere azt mondta, selejt.
Előzmény: varjan01 (8590)
varjan01 Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8590
Vége?
Előzmény: Domi-V63-138 (8589)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8589

Nagyon örültem volna, ha nem lett volna lehetőségem ilyet fényképezni.

Tengelygörbeséget azthiszem fölösleges mérni.

Bárdos Imre Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8588
Azt tudod-e, hogy a fék kellő hatásossággal működött-e? Volt olyan baleset, ahol a vonat ugyan fékezett, de műszaki hiba miatt nem alakult ki a kellő fékhatás, így a vörös jelző mellett elhaladva bele ütközött a másik tehervonat végébe. (Nagy balhé volt, a mozdonyvezetőnek két és fél évébe és több fellebbezésbe, törvényességi óvásba került, hogy bebizonyítsa az igazát.)
Mielőtt félre értenéd, nem a mostani konkrét eset miatt kötözködök veled, csak arra akarok rávilágítani, hogy a tények alapos ismerete nélkül sok mindent ki lehet jelenteni egy balesetről, csak a későbbiekben ez nem biztos, hogy igaznak bizonyul.
Előzmény: Törölt nick (8587)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8587
Sejtettem. Mikro írad, h nem biztos, h ő a hibás akkor gonodltam arra, h akkor csak a fék lehetett rossz mert minden más esetben ugye ha látja, h piros a lámpa ( jó tudom vörös jelző, de nem vagyok vasutas, ezért nekem piros lámpa :) ) akkor fékezni tudott volna. Ha viszont az éberségi fékezett akkor a fék jó volt, tehát elbambulás vagy nem figyelés vagy ilyesmi lehet a dolog mögött.

Egyéb ok nem jut eszembe.
Előzmény: Bárdos Imre (8586)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8586
Az EÉVB állította meg a vonatot, de fékútja akkor is van a szerelvénynek. Viszont a tényt (hogy az EÉVB levágott) ezek szerint eddig Te nem tudtad, így nem rendelkeztél információval a fék működőképességéről sem. Viszont kijelentetted, "Gondolom jól " megdicsérik" majd a vezért, hiszen ezek szerint ő volt a hibás mivel ő ment át piroson." Ezért kérdeztem az előbb, hogy ezt honnan tudod ilyen biztosan? A tények ismerete nélkül nem túl szerencsés ítéletet mondani senki fölött sem.
Előzmény: Törölt nick (8581)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8585
Igen. És mivel a felvágása után feles állásban maradt, a vonatok egy ideig csak hívóval tudtak közlekedni, de aztán a szakemberek ezt is megoldották.
Előzmény: ROCOman (8583)
ROCOman Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8583
Ez volna az?
Előzmény: Törölt nick (8572)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8582
Szépen nyugdíjazták...
Előzmény: jim32 (8569)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8581
Lehet, h elromlott a fék? Egyébként a vonatbefolyásolónak nem kéne azonnal fékeznie ilyen esetben?
Előzmény: Bárdos Imre (8576)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8580
Fénykép: Pályafenntartás, TVG-k, UDJ-k stb. topik, 3094.hsz.
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8579
Igaz. Elgépeltem. De jó, hogy ezt másoltam be mindenhova... :-s
Előzmény: Jacquemin (8575)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8578
ld. 8577. hsz.
Előzmény: Törölt nick (8574)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8577
Hivatalosan még nem, én pedig nem akarok megvádolni senkit. Az biztos, hogy az FMK-nak lezárt vágányútja volt.
Előzmény: vasutassrac (8573)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8576
És azt tudod, hogy miért "ment át a piroson?" Korántsem biztos - bár nem is kizárt -, hogy ő hibázott, de lehetett akár műszaki hiba is a jelzőmeghaladás oka! Szerintem kicsit elhamarkodott dolog ítéletet mondani a tények ismerete nélkül.
Előzmény: Törölt nick (8574)
Jacquemin Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8575

a 4. vágányról kijáró

 

Az állomáson csak három vágány van.

Előzmény: Törölt nick (8572)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8574
Gondolom jól " megdicsérik" majd a vezért, hiszen ezek szerint ő volt a hibás mivel ő ment át piroson.
Előzmény: Törölt nick (8572)
vasutassrac Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8573
Azt lehet tudni, hogy miért haladta meg a vöröset a tehervonat?
Előzmény: Törölt nick (8572)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8572
Üdv!

Tegnap délelőtt Ceglédbercel-Cserő állomás területén a összeütközött az FMK-002-es felépítmény-mérőkocsi, és a V43 1065-ös szili.
A V43-as húzta tehervonat a vörös bejárati jelzést meghaladva, a 4. sz. váltót felvágva, kb. 90 km/h-s sebességgel rohant bele szemből a 4. vágányról kijáró mérőkocsiba, melyet kb. 300 méteren át tolt maga előtt. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a mérőkocsi személyzete idejében ki tudott ugrani, így személyi sérülés nem történt. A V43-asban kisebb károk keletkeztek, ellenben a mérőkocsit selejtezni fogják.

Forrás: Állomásfőnök, VBO emberei, FVK.
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8571
Hogy jön ide az FMK-002 tömege és a foglaltság érzékelése? A tehervonat - legalább is egyelőre úgy tűnik - vörös bejárati jelző mellett járt foglaltra az állomáson, vagyis a berendezés működött, csak a vonat nem állt meg. A foglaltságérzékelés hiánya akkor jöhetett volna szóba, ha a berendezés engedett volna jelzőt kezelni a foglalt III. vágányra.
vasutassrac Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8570
Én arra gyanakszom, hogy a tömege(3600 kg) miatt nem érzékelte foglaltnak a vágányt, de "A feltételezések szerint (amelyet a sebességmérő szalagon rögzített adatok is alátámaszthatnak) a bejárati jelző mindvégig vörös volt, s amellett haladt el a ferencvárosi fűtőház mozdonyvezetője." Forrás
Előzmény: jim32 (8569)
jim32 Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8569
Hogyan kerülhettek egy vágányra ketten?
A vasút utolsó ilyen mérőkocsija volt, 2 év múlva került volna múzeumba.
Előzmény: vasutassrac (8559)
ICPX Creative Commons License 2008.08.30 0 0 8568
Penteken baleset utan 1 oraval jartak  a vonatok Rakos es Rakoshegy kozott 1 vaganyon. Rhegyen 20 perc kesest mondtak nekunk.,
Előzmény: Infós (8552)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!