Keresés

Részletes keresés

braun Creative Commons License 2005.05.12 0 0 213

Egy próbát megérne és meg vannak még a régebbi tervek, vagy nem.(A BVh az nem a hernyó)

 

 Ha talász olyan mdarat, aki ezt kifizeti, akkor hajrá. De igaza van a többieknek. A Hernyó elavult konstrukció, hogy miért?

 1. nehéz, vagyis az egy ülőhelyre viszonyítot szolgáltai tömeg nagy

 2. a fentiből következően, ugyanakkora gyorsulás produkálásához jóval több energiára van szükség, ami pénz

 3. maga a kialakítás is korszerűtlen, mert van egy önjáró motorkocsi, amihez pakolod a betétkocsikat+a vezérlőket

 4. az összes gépi berendezés a padló alatt van, ami ugye csökkenti az alacsony padló kialakításának esélyét

 5. a felhasznált anyagok és technológiák felett is eljárt az idő

 6....

 

 Ahhoz, hogy áttervezd a kukacot a mai színvonalnak megfelelően, nagyon sok pénz kell, és az pedig nincs. Se a vasútnak de legfőképp a gyárak nincsenek abban a helyzetben, hogy megfinanszírozzák a fejlesztést.

Előzmény: Törölt nick (211)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.05.12 0 0 212
"Mikor nem voltak versenyképesek?"

A villamosmotorvonatok sohase.

"Nem, azért nincs több mert nem volt akkor rá pénze."

Hol van az előírva,hogy csak a MÁV vehetett volna belőlük (ha telitalálatok lennének)?
Előzmény: Törölt nick (210)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.12 0 0 211
Eddig is megvoltak alacsony padló nélkül, legfeljebb mint a BDt-4XXasben van mozgássérülteknek lift az is jó megoldás.
Egy próbát megérne és meg vannak még a régebbi tervek, vagy nem.(A BVh az nem a hernyó)
Előzmény: vaskerék (209)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.12 0 0 210
Mikor nem voltak versenyképesek?
Itt nem arról van szó, hogy azért van csak 2 BVh mert nem tetszett a MÁVnak és helyette mást rendelt. Nem, azért nincs több mert nem volt akkor rá pénze.
Előzmény: 1047 005-2 (208)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.12 0 0 209

A GANZ-t szétdarabolták, lelakták. Már csak a morzsái léteznek.

Nem lennének képesek megtervezni, és legyártani motorvonatokat.

 

A Hernyót, ma lényegesebben drágábban lehetne gyártani, mint ahogy a multik adják motorvonataikat.

 

A Hernyó mellett elment az idő. Az utasok alacsony padlót, légkondiciónálót várnak.

A MÁV örvényáramú fékeket, modern átalakítokat, és vezérlést, alacsony karbantartást.

(Megjegyzem, a Hernyó egy jó jármű, de már jobbak vannak, olcsóbban...)

1047 005-2 Creative Commons License 2005.05.12 0 0 208
"Igaz ez nem a Flirt fanokhoz kéne hanem mondjuk a Ganz elővárosi motorvonatok, vagy Ganz motorvonatosokba,"

A Télapónak írt levélbe vagy egy vicclapba.Sajnos vannak továbbra is olyanok,akik a tényeket,a jelenlegi állapotokat figyelmen kívűl hagyják és álmodoznak egy "veteránjármű" gyártásáról.Ha a saját idejükben nem voltak versenyképesek más gyártókkal,akkor most mitől lennének azok?(A demagóg,hazafias maszlag elhagyandó!)
Előzmény: Törölt nick (206)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.12 0 0 207
A talent az a villany desiró koppintása csak egy kicsit más az eleje, de ezt eddig nem vette észre a siemens?
A villany desiró még valahogy kinéz de a talent, áááá...
Hol van az megírva, hogy ez a kettő lehetőség van.
Van egy csomó kis haza cég. Azok összefognak és kész. (Erre van már példa, a horvátok legújabb villamosai)
Előzmény: vaskerék (205)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.12 0 0 206
Na most lehet, hogy valami nincs rendben és ez egy ilyen cég, én ezt nem hizsem.
De ez a legpofásabb motorvonat az összes közül akik pályáztak.
De akkor már miért nem lehet a megmaradt Ganz részeket összefogni és közölni vele gyárts nekünk mondjuk BVh-t. És senki se mondja, hogy nem lehetne megcsinálni, mert meg lehetne csak egy kicsit később jönnének a vonatok. Ez lenne a legjobb és nem lenne, hogy hány % a magyar összeszerelés, hanem az, hogy hány % a külföldi anyag bele. Ez egyszer már sikerült csak a MÁV elszúrta, részben az ő hibája is az akkori Ganz maradék tönkre menetele.
Igaz ez nem a Flirt fanokhoz kéne hanem mondjuk a Ganz elővárosi motorvonatok, vagy Ganz motorvonatosokba, de így sikerült.
Előzmény: ejzy (201)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.12 0 0 205

Hogy egy ízléstelen műsor szójátékából idézzek.

Talent, vagy Flirt.

Flirt, vagy Talent.

 

Tessék küldeni az emeltdíjjas SMS-t!

vaskerék Creative Commons License 2005.05.12 0 0 204

Most komolyan gondolod, hogy a Stadler lefizeti a topic látogatóit?

Engem még nem kerestek meg...  :-(

Milyen sajtóhadjáratot folytat? Hol? A Blikkben?

 

Az általad említett gyártókat a Bombardier kivételével kizárták. Így azok mögé takaroznod felesleges, hiszen csak a Talent jöhet szóba, így arról beszélj.

Előzmény: ejzy (201)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.05.12 0 0 203
"Látom van itt egy Stadler/Transelektro fullajtár, nevezetesen rg7-es akit azért fizetnek,"

+ társa:Vaskerék

Bombardier ügynök:I.Gy.

Szerencsére a Siemens kiesett,így nekünk nem kell tartani a lebukástól!(Szorgos népünk győzni fog!Még több Milkabikát a MÁV-nak!)

De ki lehet Alstomos?(VICC)
Előzmény: ejzy (201)
braun Creative Commons License 2005.05.12 0 0 202
 Jól van! Nyugodj meg! Vegyél nagy levegőt! Pihend ki magad! Aztán mondd el ész érvekkel, amit tudsz.
Előzmény: ejzy (201)
ejzy Creative Commons License 2005.05.12 0 0 201

Üdvözlet!

 

Látom van itt egy Stadler/Transelektro fullajtár, nevezetesen rg7-es akit azért fizetnek, hogy csak és kizárólag begörcsölt kézzel Stadlert istenítő cikkeket ollózzon ide. 

Szeretném üzenni: a cikkeket mi is el tudjuk olvasni.

 

2. 40% magyarországi összeszerelés? Ilyen maszlagot csak az vesz be akinek annyi műszaki érzéke nincs mint Nikki Beluccinak. Hol? Ki? A Stadler vagy a Transelektro nem létező cégei? Milyen teszt álláshely?

 

3. 40%-al kissebb energiaszükséglet. Ti tényleg elhiszitek ezt a baromságot? Vegyél egy ma gyártott VW-t, Renault-t vagy bármely más kocsit és hasonlísd össze a fogyasztást. Van olyan amelyik 40%-al kevesebb mint a többi? Akkor a többi miért nem megy csődbe?

 

4.A Stadler csal, sajtóhadjáratot folytat és veszteget.

 

ez az egész fórum egyszerűen NEVETSÉGES!

 

Remélem SOHA nem lesznek Stadler motorvonatok Magyarországon. Bármi más jöhet: Siemens, Alstom, Bombardier, Rotem vagy CAF.

braun Creative Commons License 2005.05.11 0 0 200

Vagyis? Akkor kinek van most igaza?

 

 Gyurinak. Én az utolsó hozzászólóhoz adtam meg a folytatást. Amit te állítasz a feltartásról, annak az ellenkezőjét könnyen be lehet bizonyítani a fent vázolt módszerrel.

Előzmény: vaskerék (199)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.11 0 0 199
Vagyis? Akkor kinek van most igaza?
Előzmény: braun (198)
braun Creative Commons License 2005.05.11 0 0 198

vaskerék: Ha kítünő lenne a pálya, akkor is a mindenhol megálló vonatok átlagsebességével mehetnek a távolsági vonatok.

Nem igaz. Jelenleg sem.

Kérlek, tájékozódj, mielőtt ilyen kijelentéseket teszel.

 

 ha készítesz egy vonalas menetrendet, és abba belerajzolod a vonatokat, kijön a jó megoldás.

Előzmény: István Gyuri (197)
István Gyuri Creative Commons License 2005.05.11 0 0 197

vaskerék: Ha kítünő lenne a pálya, akkor is a mindenhol megálló vonatok átlagsebességével mehetnek a távolsági vonatok.

Nem igaz. Jelenleg sem.

Kérlek, tájékozódj, mielőtt ilyen kijelentéseket teszel.

Előzmény: vaskerék (195)
rm40 Creative Commons License 2005.05.11 0 0 196

> sajtóból tud tájékozódni ezzel a tenderrel kapcsolatban

 

Félreértések elkerülésére: általánosságban a tenderekkel kapcsolatban. De a KDb itéletből látni fogjuk úgy is. Én is várom már.

Előzmény: rm40 (191)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.11 0 0 195

Gyuri.

 

Ha kítünő lenne a pálya, akkor is a mindenhol megálló vonatok átlagsebességével

mehetnek a távolsági vonatok.

 

Belenéztem abba fórumba. Hát... Pörög rendesen. Egy hölgy szerint már

Bombardier vonatok száguldanak Esztergom felé, egy úr szerint meg

Magyar motorvonatot kell venni... Szegények... Most ilyen helyre írjak?

rm40 Creative Commons License 2005.05.11 0 0 194
rm40 Creative Commons License 2005.05.11 0 0 193

> Egyébként a japán céget a CAF-al együtt zárták ki, pedig az utóbbinak is komoly tapasztalatai vannak a motorvonat gyártás terén.

 

Biztos hogy kizárták őket? Az egyértelmű, hogy a részvételi szakaszban alkalmasnak bizonyultak, de biztos, hogy adtak be ajánlatot is? A részletesebb műszaki specifikációt az alkalmas jelentkezők csak a második, ajánlattételi szakaszban szokták megkapni.

Előzmény: braun (188)
István Gyuri Creative Commons License 2005.05.11 0 0 192

vaskerék: A probléma, hogy a távolsági vonatokat a regionális szerelvények visszafogják, tény.

Nem igaz. Max. fordítva :)

 

Például a Pécs-Bp. Keleti pu. közötti ICR Baranya, és Somogy megyében tartani

tudja a 100-120Km/h sebességet, néhány lassújellel, addig Pest megyében

már csak 60Km/h-val döcög, mert igazodnia kell az elővárosi közlekedés átlagsebességéhez.

Nem. A pályasebességhez kell igazodni. Sajnos ennyi lassújel van Pusztaszabolcstól "felfelé".

Nézd meg a menetrendet, többször előfordul olyan, hogy a személyvonat félreáll az IC elől.

Előzmény: vaskerék (190)
rm40 Creative Commons License 2005.05.11 0 0 191

> Szerintem nem EU-s, hanem európai kitétel volt, de majd rm40 javít :)

 

Hát, rm40 sem tudja, lévén ö is csak a sajtóból tud tájékozódni ezzel a tenderrel kapcsolatban. Ha megjelenik a KDb itélete, abból majd okosodhatunk, vélhetöen ez is le van benne irva.

Előzmény: István Gyuri (187)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.11 0 0 190

Gyuri.

 

Igen. Elég érthetetlen, hogy miért nem jellentkezik egy gyártó akár több járművel.

A Siemens, Alstom, Bombardier honlapján lehet mazsolázni...

 

Tudom, hogy nincs pénz négy vágányra. De!

A probléma, hogy a távolsági vonatokat a regionális szerelvények visszafogják, tény.

Például a Pécs-Bp. Keleti pu. közötti ICR Baranya, és Somogy megyében tartani

tudja a 100-120Km/h sebességet, néhány lassújellel, addig Pest megyében

már csak 60Km/h-val döcög, mert igazodnia kell az elővárosi közlekedés átlagsebességéhez.

 

A motorvonatokról talán még annyit, hogy a vizeletszagú, átláthatatlan ablakú,

télen hideg, nyáron forró Bhv kocsik után minőségi ugrást jellentenek, bármelyik

érkezik is...

István Gyuri Creative Commons License 2005.05.11 0 0 189

az origo menedzserfórumában van egy cikk, ahol lehet szavazni is:

http://www.mfor.hu/cikkek/cikk.php?article=19336&pat=20

illetve van egy kapcsolódó fórum is hozzá.

braun Creative Commons License 2005.05.11 0 0 188

Szerintem nem EU-s, hanem európai kitétel volt, de majd rm40 javít :)

 

 Az én infóim szerint feltétel volt, valamely EU. tagállamban már létező motorvonat Így tudott pl. a japán cég is bennmaradni.

 Egyébként a japán céget a CAF-al együtt zárták ki, pedig az utóbbinak is komoly tapasztalatai vannak a motorvonat gyártás terén. Sőt, mostanában igencsak megindult a szekér ezen a téren.

 

  Mi volt a pontos oka a Siemens kizárásának?

passz.

 

 Ha jól emlékszem, a  Siemens-t a referencia hiányával zárták ki. Hiszen ők, a szlovén Desiro alapjaira (egyenáramú, három szekciós) épülő járművel pályáztak volna, az meg még csak papíron létezett.

 De a Siemens-nél sem lepett meg senkit a kizárás, ők is pontosan tisztában voltak a helyzetükkel. És a BKV villamostendere meg csupa-csupa meglepetés....

 

Előzmény: István Gyuri (187)
István Gyuri Creative Commons License 2005.05.11 0 0 187

vaskerék: Van azért néhány dolog, ami aggaszt a tenderrel kapcsolatban.

Na, végre sikerült felnyitnom a szemedet :)

 

- Miért zárták ki az Ázsiai jellentkezőket?

Sejtéseim vannak csak.

 

- Miért volt kitétel, hogy az EU-ban is fussanak a vonatok?

Szerintem nem EU-s, hanem európai kitétel volt, de majd rm40 javít :)

Talán azért volt ez fontos, mert ők mégis csak testközelben vannak, és jobban kontrollálhatóak

 

(Nem is lehetett megtudni az Ázsiai jellentkező vonatáról semmitt!)

És a Vasútméhészet szaklap sem írt róluk? Nahát...

 

- Mi volt a pontos oka a Siemens kizárásának?

passz.

 

(Valószínű oka, hogy hazánkban a mozdony, diesel-motorvonat, és a villamos tendert

 is a Siemens nyerte, amiért "zörgött a haraszt"... Korrupciógyanúsnak tűnt volna

 egy ismételt győzelem, még akkor is, ha nincs semmi alapja.)

volt, aki ezt mondta...

 

A gyártóknak volt más járműcsaládja is. Pl: Alstom Lirex...

És miért nem azzal pályáztak?

 

Másik kérdés, hogy a vasútvonalak, bírnák a megnővekedett forgalmat?

Szerintem alapvető kérdés. Tisztában kell lenni, hogy milyen menetrendet tudunk biztosítani és ahhoz kell eszközt beszerezni. Ld. még nem a gombhoz kell varni a kabátot...

 

Tölünk nyugatabbra  négy vágányt fektettek, külön a regionális forgalomra,

és külön a távolsági EC, IC, tehervonatok számára, egymástól elszeparálva.

Könyörgöm, értsd már meg, hogy NEM fogunk négyvágányos pályákat építeni belátható időn belül, ami van abból, azon kell építkezni. Álmodozni lehet, de teljesen felesleges. Látod, még ezt a 30 motorvonatot sem tudjuk kifizetni...

 

A MÁV jóhiszemű volt, és csak abból rendelhetett ami az "étlapon" is szerepelt.

Nem, ezzel nem értek egyet. Ld. az ajtók kérdése: valószínűnek tartom, hogy azért kapunk 6 ajtósat,  mert így olcsóbb a kivitele és a karbantartása. Ha másként írja ki a MÁV a tendert, akkor másféle járgányokkal jelentkeztek volna a pályázók.

 

A két motorvonat közül a Flirt az, amivel a kevesebb kompromisszum jár.

Nem tudom megítélni, én továbbra is csak azt tudom mondani, hogy az elővárosi forgalomban BP esetében ezek a járművek kicsik, és az előnytelen ajtóelrendezésük nem gyorsítja az utascserét.

Természetesen fejlődést fognak jelenteni (a dolgozóknak és az utsoknak is), de ennyi pénzt jobban is el lehetett volna költeni.

Előzmény: vaskerék (186)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.11 0 0 186

Gyuri.

 

Van azért néhány dolog, ami aggaszt a tenderrel kapcsolatban.

- Miért zárták ki az Ázsiai jellentkezőket?

- Miért volt kitétel, hogy az EU-ban is fussanak a vonatok?

(Nem is lehetett megtudni az Ázsiai jellentkező vonatáról semmitt!)

 

- Mi volt a pontos oka a Siemens kizárásának?

(Valószínű oka, hogy hazánkban a mozdony, diesel-motorvonat, és a villamos tendert

 is a Siemens nyerte, amiért "zörgött a haraszt"... Korrupciógyanúsnak tűnt volna

 egy ismételt győzelem, még akkor is, ha nincs semmi alapja.)

 

A gyártóknak volt más járműcsaládja is. Pl: Alstom Lirex...

 

Másik kérdés, hogy a vasútvonalak, bírnák a megnővekedett forgalmat?

Tölünk nyugatabbra  négy vágányt fektettek, külön a regionális forgalomra,

és külön a távolsági EC, IC, tehervonatok számára, egymástól elszeparálva.

 

A MÁV jóhiszemű volt, és csak abból rendelhetett ami az "étlapon" is szerepelt.

A két motorvonat közül a Flirt az, amivel a kevesebb kompromisszum jár.

 

István Gyuri Creative Commons License 2005.05.10 0 0 185

vaskerék: Véleményedet kérem, hogy szerinted melyik a legalkalmasabb motorvonat

a Budapesti ingaforgalomra? Megköszönöm, ha válaszolsz.

Hát, lehet, hogy nem fogsz örülni, de nem tudom, hogy melyik alkalmasabb.

Abban viszont szinte biztos vagyok, hogy ha csak a Flirt és a Talent versenyben maradt verziója közül lehet dönteni, akkor egyik sem igazán alkalmas az "ingaforgalomra" (ahogyan azt Te nevezed, helyesen: elővárosi forgalom, hiszen pl. a 30-40-es vonalon jellemzőbb a vezérlőkocsi nélküli, tehát nem ingaforgalom).

A kis ülőhely szám miatt és a kispórolt ajtók miatt.

Írtad, hogy nem ismered a BP-i elővárosi forgalmat. Kérlek, tanulmányozd, ha van rá lehetőséged, sok mindent másként látnál. A Kelenföldi pu. kapacitása véges, ezért limitált a csúcsidei vonatok száma, tehát sokkal több vonatot nem lehet közlekedtetni ezeken az elővárosi vonalakon, így még a meglévő utasoknak is problémás lesz az ülőhelyhez jutás (Egy dupla motorvonat esetén is), ami nyilván nem lehet cél. Pláne nem úgy, hogy a motorvonatokra szánt milliárdok azt is szolgálják, hogy több utas vegye igénybe őket...

 

Amúgy vallásos ember lévén számomra a Flirt nem "isten"

Nem kívántalak megsérteni. Ha mégis, akkor elnézésedet kérem.

 

csak az elérhető műszaki leírások, és műszaki adatok ismeretében ezért az árért, a legalkalmasabbnak tartom.

És a fenti kifogásaim mellett is "ezért az árért" a legalkalmasabbnak tartod?

mert szerintem 20 darab 6 kocsis (2 motor +4 "fél"betét) Flirt jobb lenne, mint 30 db 4 kocsis, amely szinte egész nap duplán közlekedne 4 vezetőállással...

(Csak saccra mondtam, hogy húsz hosszabb szerelvény biztosan kijönne)

 

Ezt a Tendert a MÁV, már bebukta.

Szerintem ebben itt mindenki egyetért :)

Én is leginkább a hibás tenderkiírásra, és a hibás pontozási rendszerre akartam felhívni a figyelmet. Továbbra sem kívánok a két rossz közül választani a megadott feladatra...

 

Ha újrapontozgatnának

Újrapontozás mindenképpen lesz, ha jól értelmeztem az eseményeket, mert új árajánlatokat tesznek a felek.

 

és a Talent nyerne, akkor a Stadler szaladna a bíróságra...

Szerintem is. És akkor mit fogsz mondani a Stadlerre?

Előzmény: vaskerék (184)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.10 0 0 184

Gyuri.

 

Nem értek a focihoz, és nem is szerettem. Nem tudom, hogy mi az az öngól.   :-D

 

Véleményedet kérem, hogy szerinted melyik a legalkalmasabb motorvonat

a Budapesti ingaforgalomra? Megköszönöm, ha válaszolsz.

 

Amúgy vallásos ember lévén számomra a Flirt nem "isten", csak az elérhető műszaki

leírások, és műszaki adatok ismeretében ezért az árért, a legalkalmasabbnak tartom.

 

Ezt a Tendert a MÁV, már bebukta. Ha újrapontozgatnának, és a Talent nyerne,

akkor a Stadler szaladna a bíróságra...

 

Előzmény: István Gyuri (183)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!