Egy próbát megérne és meg vannak még a régebbi tervek, vagy nem.(A BVh az nem a hernyó)
Ha talász olyan mdarat, aki ezt kifizeti, akkor hajrá. De igaza van a többieknek. A Hernyó elavult konstrukció, hogy miért?
1. nehéz, vagyis az egy ülőhelyre viszonyítot szolgáltai tömeg nagy
2. a fentiből következően, ugyanakkora gyorsulás produkálásához jóval több energiára van szükség, ami pénz
3. maga a kialakítás is korszerűtlen, mert van egy önjáró motorkocsi, amihez pakolod a betétkocsikat+a vezérlőket
4. az összes gépi berendezés a padló alatt van, ami ugye csökkenti az alacsony padló kialakításának esélyét
5. a felhasznált anyagok és technológiák felett is eljárt az idő
6....
Ahhoz, hogy áttervezd a kukacot a mai színvonalnak megfelelően, nagyon sok pénz kell, és az pedig nincs. Se a vasútnak de legfőképp a gyárak nincsenek abban a helyzetben, hogy megfinanszírozzák a fejlesztést.
Eddig is megvoltak alacsony padló nélkül, legfeljebb mint a BDt-4XXasben van mozgássérülteknek lift az is jó megoldás. Egy próbát megérne és meg vannak még a régebbi tervek, vagy nem.(A BVh az nem a hernyó)
Mikor nem voltak versenyképesek? Itt nem arról van szó, hogy azért van csak 2 BVh mert nem tetszett a MÁVnak és helyette mást rendelt. Nem, azért nincs több mert nem volt akkor rá pénze.
"Igaz ez nem a Flirt fanokhoz kéne hanem mondjuk a Ganz elővárosi motorvonatok, vagy Ganz motorvonatosokba,"
A Télapónak írt levélbe vagy egy vicclapba.Sajnos vannak továbbra is olyanok,akik a tényeket,a jelenlegi állapotokat figyelmen kívűl hagyják és álmodoznak egy "veteránjármű" gyártásáról.Ha a saját idejükben nem voltak versenyképesek más gyártókkal,akkor most mitől lennének azok?(A demagóg,hazafias maszlag elhagyandó!)
A talent az a villany desiró koppintása csak egy kicsit más az eleje, de ezt eddig nem vette észre a siemens? A villany desiró még valahogy kinéz de a talent, áááá... Hol van az megírva, hogy ez a kettő lehetőség van. Van egy csomó kis haza cég. Azok összefognak és kész. (Erre van már példa, a horvátok legújabb villamosai)
Na most lehet, hogy valami nincs rendben és ez egy ilyen cég, én ezt nem hizsem. De ez a legpofásabb motorvonat az összes közül akik pályáztak. De akkor már miért nem lehet a megmaradt Ganz részeket összefogni és közölni vele gyárts nekünk mondjuk BVh-t. És senki se mondja, hogy nem lehetne megcsinálni, mert meg lehetne csak egy kicsit később jönnének a vonatok. Ez lenne a legjobb és nem lenne, hogy hány % a magyar összeszerelés, hanem az, hogy hány % a külföldi anyag bele. Ez egyszer már sikerült csak a MÁV elszúrta, részben az ő hibája is az akkori Ganz maradék tönkre menetele. Igaz ez nem a Flirt fanokhoz kéne hanem mondjuk a Ganz elővárosi motorvonatok, vagy Ganz motorvonatosokba, de így sikerült.
Most komolyan gondolod, hogy a Stadler lefizeti a topic látogatóit?
Engem még nem kerestek meg... :-(
Milyen sajtóhadjáratot folytat? Hol? A Blikkben?
Az általad említett gyártókat a Bombardier kivételével kizárták. Így azok mögé takaroznod felesleges, hiszen csak a Talent jöhet szóba, így arról beszélj.
Látom van itt egy Stadler/Transelektro fullajtár, nevezetesen rg7-es akit azért fizetnek, hogy csak és kizárólag begörcsölt kézzel Stadlert istenítő cikkeket ollózzon ide.
Szeretném üzenni: a cikkeket mi is el tudjuk olvasni.
2. 40% magyarországi összeszerelés? Ilyen maszlagot csak az vesz be akinek annyi műszaki érzéke nincs mint Nikki Beluccinak. Hol? Ki? A Stadler vagy a Transelektro nem létező cégei? Milyen teszt álláshely?
3. 40%-al kissebb energiaszükséglet. Ti tényleg elhiszitek ezt a baromságot? Vegyél egy ma gyártott VW-t, Renault-t vagy bármely más kocsit és hasonlísd össze a fogyasztást. Van olyan amelyik 40%-al kevesebb mint a többi? Akkor a többi miért nem megy csődbe?
4.A Stadler csal, sajtóhadjáratot folytat és veszteget.
ez az egész fórum egyszerűen NEVETSÉGES!
Remélem SOHA nem lesznek Stadler motorvonatok Magyarországon. Bármi más jöhet: Siemens, Alstom, Bombardier, Rotem vagy CAF.
Gyurinak. Én az utolsó hozzászólóhoz adtam meg a folytatást. Amit te állítasz a feltartásról, annak az ellenkezőjét könnyen be lehet bizonyítani a fent vázolt módszerrel.
> Egyébként a japán céget a CAF-al együtt zárták ki, pedig az utóbbinak is komoly tapasztalatai vannak a motorvonat gyártás terén.
Biztos hogy kizárták őket? Az egyértelmű, hogy a részvételi szakaszban alkalmasnak bizonyultak, de biztos, hogy adtak be ajánlatot is? A részletesebb műszaki specifikációt az alkalmas jelentkezők csak a második, ajánlattételi szakaszban szokták megkapni.
> Szerintem nem EU-s, hanem európai kitétel volt, de majd rm40 javít :)
Hát, rm40 sem tudja, lévén ö is csak a sajtóból tud tájékozódni ezzel a tenderrel kapcsolatban. Ha megjelenik a KDb itélete, abból majd okosodhatunk, vélhetöen ez is le van benne irva.
Szerintem nem EU-s, hanem európai kitétel volt, de majd rm40 javít :)
Az én infóim szerint feltétel volt, valamely EU. tagállamban már létező motorvonat Így tudott pl. a japán cég is bennmaradni.
Egyébként a japán céget a CAF-al együtt zárták ki, pedig az utóbbinak is komoly tapasztalatai vannak a motorvonat gyártás terén. Sőt, mostanában igencsak megindult a szekér ezen a téren.
Mi volt a pontos oka a Siemens kizárásának?
passz.
Ha jól emlékszem, a Siemens-t a referencia hiányával zárták ki. Hiszen ők, a szlovén Desiro alapjaira (egyenáramú, három szekciós) épülő járművel pályáztak volna, az meg még csak papíron létezett.
De a Siemens-nél sem lepett meg senkit a kizárás, ők is pontosan tisztában voltak a helyzetükkel. És a BKV villamostendere meg csupa-csupa meglepetés....
vaskerék: Van azért néhány dolog, ami aggaszt a tenderrel kapcsolatban.
Na, végre sikerült felnyitnom a szemedet :)
- Miért zárták ki az Ázsiai jellentkezőket?
Sejtéseim vannak csak.
- Miért volt kitétel, hogy az EU-ban is fussanak a vonatok?
Szerintem nem EU-s, hanem európai kitétel volt, de majd rm40 javít :)
Talán azért volt ez fontos, mert ők mégis csak testközelben vannak, és jobban kontrollálhatóak
(Nem is lehetett megtudni az Ázsiai jellentkező vonatáról semmitt!)
És a Vasútméhészet szaklap sem írt róluk? Nahát...
- Mi volt a pontos oka a Siemens kizárásának?
passz.
(Valószínű oka, hogy hazánkban a mozdony, diesel-motorvonat, és a villamos tendert
is a Siemens nyerte, amiért "zörgött a haraszt"... Korrupciógyanúsnak tűnt volna
egy ismételt győzelem, még akkor is, ha nincs semmi alapja.)
volt, aki ezt mondta...
A gyártóknak volt más járműcsaládja is. Pl: Alstom Lirex...
És miért nem azzal pályáztak?
Másik kérdés, hogy a vasútvonalak, bírnák a megnővekedett forgalmat?
Szerintem alapvető kérdés. Tisztában kell lenni, hogy milyen menetrendet tudunk biztosítani és ahhoz kell eszközt beszerezni. Ld. még nem a gombhoz kell varni a kabátot...
Tölünk nyugatabbra négy vágányt fektettek, külön a regionális forgalomra,
és külön a távolsági EC, IC, tehervonatok számára, egymástól elszeparálva.
Könyörgöm, értsd már meg, hogy NEM fogunk négyvágányos pályákat építeni belátható időn belül, ami van abból, azon kell építkezni. Álmodozni lehet, de teljesen felesleges. Látod, még ezt a 30 motorvonatot sem tudjuk kifizetni...
A MÁV jóhiszemű volt, és csak abból rendelhetett ami az "étlapon" is szerepelt.
Nem, ezzel nem értek egyet. Ld. az ajtók kérdése: valószínűnek tartom, hogy azért kapunk 6 ajtósat, mert így olcsóbb a kivitele és a karbantartása. Ha másként írja ki a MÁV a tendert, akkor másféle járgányokkal jelentkeztek volna a pályázók.
A két motorvonat közül a Flirt az, amivel a kevesebb kompromisszum jár.
Nem tudom megítélni, én továbbra is csak azt tudom mondani, hogy az elővárosi forgalomban BP esetében ezek a járművek kicsik, és az előnytelen ajtóelrendezésük nem gyorsítja az utascserét.
Természetesen fejlődést fognak jelenteni (a dolgozóknak és az utsoknak is), de ennyi pénzt jobban is el lehetett volna költeni.
vaskerék: Véleményedet kérem, hogy szerinted melyik a legalkalmasabb motorvonat
a Budapesti ingaforgalomra? Megköszönöm, ha válaszolsz.
Hát, lehet, hogy nem fogsz örülni, de nem tudom, hogy melyik alkalmasabb.
Abban viszont szinte biztos vagyok, hogy ha csak a Flirt és a Talent versenyben maradt verziója közül lehet dönteni, akkor egyik sem igazán alkalmas az "ingaforgalomra" (ahogyan azt Te nevezed, helyesen: elővárosi forgalom, hiszen pl. a 30-40-es vonalon jellemzőbb a vezérlőkocsi nélküli, tehát nem ingaforgalom).
A kis ülőhely szám miatt és a kispórolt ajtók miatt.
Írtad, hogy nem ismered a BP-i elővárosi forgalmat. Kérlek, tanulmányozd, ha van rá lehetőséged, sok mindent másként látnál. A Kelenföldi pu. kapacitása véges, ezért limitált a csúcsidei vonatok száma, tehát sokkal több vonatot nem lehet közlekedtetni ezeken az elővárosi vonalakon, így még a meglévő utasoknak is problémás lesz az ülőhelyhez jutás (Egy dupla motorvonat esetén is), ami nyilván nem lehet cél. Pláne nem úgy, hogy a motorvonatokra szánt milliárdok azt is szolgálják, hogy több utas vegye igénybe őket...
Amúgy vallásos ember lévén számomra a Flirt nem "isten"
Nem kívántalak megsérteni. Ha mégis, akkor elnézésedet kérem.
csak az elérhető műszaki leírások, és műszaki adatok ismeretében ezért az árért, a legalkalmasabbnak tartom.
És a fenti kifogásaim mellett is "ezért az árért" a legalkalmasabbnak tartod?
mert szerintem 20 darab 6 kocsis (2 motor +4 "fél"betét) Flirt jobb lenne, mint 30 db 4 kocsis, amely szinte egész nap duplán közlekedne 4 vezetőállással...
(Csak saccra mondtam, hogy húsz hosszabb szerelvény biztosan kijönne)
Ezt a Tendert a MÁV, már bebukta.
Szerintem ebben itt mindenki egyetért :)
Én is leginkább a hibás tenderkiírásra, és a hibás pontozási rendszerre akartam felhívni a figyelmet. Továbbra sem kívánok a két rossz közül választani a megadott feladatra...
Ha újrapontozgatnának
Újrapontozás mindenképpen lesz, ha jól értelmeztem az eseményeket, mert új árajánlatokat tesznek a felek.
és a Talent nyerne, akkor a Stadler szaladna a bíróságra...
Szerintem is. És akkor mit fogsz mondani a Stadlerre?