Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8609
Sírás-rívás? Én sosem szoktam... :)))
Előzmény: V46-017 (8608)
V46-017 Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8608
És még sorompó sem kéne... Ilyen egyszerű az egész, és itt biztos nincs kerülgetősdi, utána meg sírás-rívás...:)
Előzmény: V63-017 (8607)
V63-017 Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8607
Sorompótördelők ellen. Jó lenne ilyen itthonra is :)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8606
"éppen csak meg van fékezve"

Szolgálati menetrend fejlécén mondjuk (tipp) 87% az előírt az adott sebességre. A teher meg 88% mondjuk. Azaz éppenhogy. (a számok csak példák!)
Előzmény: Törölt nick (8604)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8605
Akkor a dobozkának volt vágányút, de ... (??) akkor a teher hogy csúszhatott be? EVM120 volt rajt' ? már tiszta ziksz-akták.
Előzmény: r1232 (8603)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8604
"éppen csak meg van fékezve"

Ez mit jelent? Nincs mindegyik kocsi fékezve? Ha igen, miért?
Előzmény: EVM (8598)
r1232 Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8603
Azt a tényt figyelmen kívül hagytad, hogy a teher felvágott egy váltót. Ha neki volt vágányút beállítva, hogy lehetséges ez?
Előzmény: Törölt nick (8602)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8602
Feltevés: a mikrodoboz kijárt Bp. felé, a 2. v. 3-ról a "helyes" vágányra. Jelző NEM kezel neki, de nem indul rögtön, mert nem IC, nem siet sehova, na szóval betolják, meg minden, közben jön a teher, forgalmista gondolja, hogy már kiment a dobozka, szóval húz vágányutat a tehernek, és lőn tucc. Felmerül a kérdés, hogy miért nem kezel jelzőt? F1/F2 szerint 6000 kg-nál könnyebb járművek bla-bla szóval nem biztos (hivatalosan) hogy a sínáramkörök érzékelik. A vágányúthúzáshoz: a kijáró dobozka már a tehernek felépített vágányútba "rondított bele" pl. valahol mégis megtalálta a szigsín, amit ugyebár az Alcatel berendezés SZ hibának (szigsín hiba) vesz, és visszaverte a zöld bejáratot. A teher meg a visszavert, immár vörös jelzésen csúszott be, és mint írtam, átmentek roncsderbibe.

Várom a feltevéseket, válaszokat stb. de az olyanoktól kíméljenek, hogy "ott voltál? láttad?" meg "persze hogy ilyenkor a forgalom hibás" stb. jellegű hsz.-ektől.

Előzmény: Vendégsín (8601)
Vendégsín Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8601

a bizber nem érzékelte a súlya miatt

 

Mert a biztosítóberendezés az egy mérleg.

Jó lenne, ha mindenki leírná a feltevését, legalább ez a fórum is bekerülne a legpörgősebbek közé.

Előzmény: Törölt nick (8597)
szv Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8600
A 44405-ös vonat az soproni Prodos Romániába.
Előzmény: EVM (8598)
r1232 Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8599
Igen, azok a kocsik tényleg kissé "tréfásan" viselkednek.
Előzmény: EVM (8598)
EVM Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8598

..Magyarul a mozdonyvezető fékezett....

 

A vonatszám alapján a Galassinire tippelek,ha ez a vonat volt akkor nem csodálkozom,hogy nehezen állt meg.Ugyanis ez a vonat éppen csak meg van fékezve, ezért is csak 90km/h a max. sebessége.Velem is fordult már elő,hogy az "előjelzőnél"már fékeztem és éppen meg tudtam állni a bejárat előtt,(de akkor már a "lábamat is kitettem a fékezés segítésére"..)pedig nem kis távolság...

Előzmény: Paragulis (8593)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8597
Ha az uzsonnásdoboz 3600 kg volt, akkor vonatkozik rá az F1/F2 6000 kg-nál könnyebb járművekre vonatkozó része. Feltevésem: kijárat állt neki (különben mit keresett volna az átmenőn), a bizber nem érzékelte a súlya miatt, majd valahogy mégis kapott jelet, de úgy, hogy akkor már a bejáraton volt a tehervonat, így visszaverte a jelzőt, a teher meg becsúszott a vörösön, és tucc.
Vendégsín Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8595

Itt, meg a "szaklap" honlapján, meg egy néhány fórumon már elhangzott annyi bölcsesség, hogy kezdem sajnálni, hogy jelenleg nem vizsgálok balesetet.

Ma már helyszinelni sem kellene, csak a hozzászólásokat összerakni... :-)

Előzmény: r1232 (8594)
r1232 Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8594
"Ha viszont az éberségi fékezett akkor a fék jó volt,"

Feltéve, ha a fékezőszelep is megfelelően működött. Mert az EÉVB más úton váltja ki a fékezést.
Előzmény: Törölt nick (8587)
Paragulis Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8593
Abban az esetben,ha valamely okból nem alakul ki a fékhatás és a jármű meghaladja a behatási pontot akkor az EÉVB leold akkor is ha már a fékezőszelep működtetésével
a fékberendezés működését kezdeményezték,/Magyarul a mozdonyvezető fékezett és nem biztos,hogy bambulás miatt/.Mivel a vevőfej álltal felvett jel a berendezést akkor is utasitja a vészfékezés és a vonóerő megszüntetésére,ha már a fékezési folyamat meginditatott csak nem alakult ki olyan fékhatás ami a vonatot megállította volna a jelző előtt
Előzmény: Törölt nick (8587)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8591
Igen. Nekem a Felép. Vizsg. Kft. embere azt mondta, selejt.
Előzmény: varjan01 (8590)
varjan01 Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8590
Vége?
Előzmény: Domi-V63-138 (8589)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8589

Nagyon örültem volna, ha nem lett volna lehetőségem ilyet fényképezni.

Tengelygörbeséget azthiszem fölösleges mérni.

Bárdos Imre Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8588
Azt tudod-e, hogy a fék kellő hatásossággal működött-e? Volt olyan baleset, ahol a vonat ugyan fékezett, de műszaki hiba miatt nem alakult ki a kellő fékhatás, így a vörös jelző mellett elhaladva bele ütközött a másik tehervonat végébe. (Nagy balhé volt, a mozdonyvezetőnek két és fél évébe és több fellebbezésbe, törvényességi óvásba került, hogy bebizonyítsa az igazát.)
Mielőtt félre értenéd, nem a mostani konkrét eset miatt kötözködök veled, csak arra akarok rávilágítani, hogy a tények alapos ismerete nélkül sok mindent ki lehet jelenteni egy balesetről, csak a későbbiekben ez nem biztos, hogy igaznak bizonyul.
Előzmény: Törölt nick (8587)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8587
Sejtettem. Mikro írad, h nem biztos, h ő a hibás akkor gonodltam arra, h akkor csak a fék lehetett rossz mert minden más esetben ugye ha látja, h piros a lámpa ( jó tudom vörös jelző, de nem vagyok vasutas, ezért nekem piros lámpa :) ) akkor fékezni tudott volna. Ha viszont az éberségi fékezett akkor a fék jó volt, tehát elbambulás vagy nem figyelés vagy ilyesmi lehet a dolog mögött.

Egyéb ok nem jut eszembe.
Előzmény: Bárdos Imre (8586)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8586
Az EÉVB állította meg a vonatot, de fékútja akkor is van a szerelvénynek. Viszont a tényt (hogy az EÉVB levágott) ezek szerint eddig Te nem tudtad, így nem rendelkeztél információval a fék működőképességéről sem. Viszont kijelentetted, "Gondolom jól " megdicsérik" majd a vezért, hiszen ezek szerint ő volt a hibás mivel ő ment át piroson." Ezért kérdeztem az előbb, hogy ezt honnan tudod ilyen biztosan? A tények ismerete nélkül nem túl szerencsés ítéletet mondani senki fölött sem.
Előzmény: Törölt nick (8581)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8585
Igen. És mivel a felvágása után feles állásban maradt, a vonatok egy ideig csak hívóval tudtak közlekedni, de aztán a szakemberek ezt is megoldották.
Előzmény: ROCOman (8583)
ROCOman Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8583
Ez volna az?
Előzmény: Törölt nick (8572)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8582
Szépen nyugdíjazták...
Előzmény: jim32 (8569)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8581
Lehet, h elromlott a fék? Egyébként a vonatbefolyásolónak nem kéne azonnal fékeznie ilyen esetben?
Előzmény: Bárdos Imre (8576)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8580
Fénykép: Pályafenntartás, TVG-k, UDJ-k stb. topik, 3094.hsz.
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8579
Igaz. Elgépeltem. De jó, hogy ezt másoltam be mindenhova... :-s
Előzmény: Jacquemin (8575)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8578
ld. 8577. hsz.
Előzmény: Törölt nick (8574)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.31 0 0 8577
Hivatalosan még nem, én pedig nem akarok megvádolni senkit. Az biztos, hogy az FMK-nak lezárt vágányútja volt.
Előzmény: vasutassrac (8573)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!