Én meg kivételesen elolvastam a hozzászólásodat mert sejtettem, hogy a témához kapcsolódik. A napokban gondoltam rá, hogy a két lekapcsolt embert újra olvasom, de ezek szerint korai volt :-)
Ja és én nem szoktam minuszolni, és plusszolni sem, hülyeség.
Ha valakit baleset ér a hídon ilyen állapota mellett és esetleg beperli az út gazdáját mert ugye milliárdokért már lehet gazdája az útvonalnak akkor vajon ki viszi el a balhét?
Én még mindig nem tudom, hogy ez a változtatás kinek köszönhető, ha valaki tudja ne fogja vissza magát.
Hát nem egészen, mert Tardosnál ha sejhajra csücsülsz, még van esélyed belekapaszkodni valamibe, max gatyaféken csúszol pármétert. Itt viszont egy jó ónos eső, téli jég és nem kelsz át, azt borítékolom.
Most kivételesen egyetértek.
(de azért egy mínuszt a megszokás miatt kiosztottam :D )
A környéket picit is ismerők nem csodálkoznak ezen az állapoton :( Volt annak a hídnak korlátja meg járdája is, csak khm. egyéb célra lett hasznosítva, nem biztos, hogy teljesen jogszerű körülmények között... :(
persze ha valaki tériszonyos, az más, vagy idős bizonytalan járású, kerge kisgyerek, esetleg szélvihar van, eső után, hirrible dictu havas vagy le van fagyva, az gáz, nyilván kell oda korlát mielőtt valakinek baja esik, de szerintem az ide írogató átlagturista normál időjárási körülmények között simán átkel rajta
Így van. Valamikor a hét vége felé lesz meg, várhatóan.
Illetőleg, a már párszor kitárgyalt "túraigazolás" témában érdekelne a véleményetek.
Kettő, hiányzó pecsételésem van. Ebből Kisgyón az egyik, a "nyalóka" miatt oda mindenképpen visszamegyek még a héten (remélem, most lesz) - a fénykép ami készült rólam, valószínűleg elkallódott. Ősagárd a másik, arról megvan a fénykép.
Amivel viszont nem tudom mi legyen: múlt évben a Szajki-tavak után egy heves zivatar kapott el, és új táskám vízhatlannak sejtett zsebe nem vizsgázott jól: olvashatatlanná ázott három pecsétem. Kérdés, mi a hitelesebb:
- A (viseletes) füzetet leadom így, és mellette bemutatom az adott túra napján kapott tömegközlekedési jegyeimet? (Ezeket szerencsére el szoktam tenni.)
- Rugaszkodjak neki a pótlásuknak, úgy hogy adott esetben azóta a bélyegző külleme változhatott? (Az egyik Becske volt pl., ahol már van a szabvány MTSZ-es, de mikor én voltam, akkor még a MTF-es "automata" volt.)
Egy nagyon jó beszámoló a módosított OKT útvonalról Bódvaszilas - Irota között. A fb. OKT csoport többségi véleménye is az, hogy hibás volt ezekre a veszélyes hidakra terelni az útvonalat , mert hogy 4 db is van belőle. Nyilván felelős nincs és nem is lesz tehát addig kellene ebben lépni/visszalépni amíg nincs baj!
Köszönöm az átszerkesztést. Sajnos a K+ nyomvonalával kapcsolatban nem tudok nyilatkozni. Igazság szerint, nem is tudatosult bennem hogy ez egy friss változás, amíg itthon meg nem néztem az OSM térképét.
Voltam én is már a Vitányvárban, marha jó a kilátás a Tatabánya-Oroszlány közötti térségre, sajnáltam is most hogy nem mehettünk fel. A síkvölgyi tavak környékét szeretném felfedezni egyszer, majd szerintem azzal fogom összekapcsolni az újabb "várostromot".
Az korai OKT igazolófüzetekhez és a korabeli turistatérképekhez ezen térképrendszerek revideáláson illetve reambuláláson átesett változatait használták. Ún. Újfelmérések az 1950-es évektől kezdődtek, de szinte teljes egészében katonai privilégiumként.
A polgári vonalat a VI. számú térképmű késpviselte, melynek hivatalos elnevezése:
Népgazdasági célokat szolgáló 1 : 10 000 méretarányú állami topográfiai alaptérkép. A felmérés ideje 1952-1980. Ez a felmérés eléggé elhúzódott és a felmérési technológiák is folyamtosan fejlődtek / változtak (mérőasztal, különböző fototopográfiai eljárások). Ezért a magyar térképészet ezen időszakában folyamatosan visszanyúltak az OMM Harmadik és Negyedik katonai felmérésének szelvényeihez.
Most látom, hogy a Hajdúvári vadászház (Vadászlak) - Antal-árok közötti szakaszon a javaslaton szerepel egy - a mostanitól eltérő - nyomvonal, fekete, szaggatott vonallal jelezve. Ez talán azt jelenti, hogy az ÚJ KÉK KERESZT nem követi pontosan az eddigi OKT útvonalát? Egy völggyel északabbra ereszkedne le?
"Az OSM-térkép módosításra szorul! A Géza-pihenőt már érinti a túra, a K és a K+ helyet cserélt egymással."
Ezek szerint megvalósult a 47. számú javaslat:
Az OSM-en javítottam: az OKT-t átraktam a Juh-völgy alsó szakaszát érintő útra, a Kék kereszt jelzést (amely nem is volt feltüntetve) pedig az eddigi OKT útvonalra állítottam (Hajdú-vári-erdő - Vadászlak - Antal-árok):
Nekem megvolt Gánton a bauxit bánya, igaz esős időben, de szépek voltak a színek úgy is :) A Vitány vár meg nagy kedvenc, volt róla szó itt a fórumban is, hogy felújítási munkálatok folynak, ezért a szalagozás :)
Jópár hónappal ezelőtt a topik nagy öregjei megfeddtek, gyors túratempóm miatt. És most akkor számoljak be arról, hogy szombaton egy nap alatt meg(t)ettük a vértesi kéktúra szakaszt? :)
Az indíték: sok évvel ezelőtt volt egy olyan túrám (az első alkalom, amikor 50 kilométer felett mentem egy nap), hogy Szárligettől Piszkéig mentünk, hol a kéket, hol a pirosat követve, nagyon kellemesen elfáradva. A kék vértesi szakasza, hosszát, szintjeit tekintve hasonló: csábított, hogy valami hasonlót élhessek meg.
Hét után nem sokkal szálltunk le Bodajkon a buszról. A vasútnál nyomtunk egy pecsétet, majd nekieredtünk a csókakői vár aljáig tartó aszfaltútnak. Egyszer szálltam meg ebben a faluban, felidéztem az élményeket (a falusi focimeccset, meg az öreg olasz kocsmáját, a várat), míg gyalogoltunk. A vár parkolója már benne van a mobilfizetési rendszerben - 8 után még teljesen kihalt volt. Arra következtettünk a csendből, és a faluban lévő feliratokból: a várba most a felújítás okán nem fogunk tudni bejutni. Úgyhogy, neki is indultunk a völgynek ami felvitt a fennsíkra. (Az egész vértesi szakaszon jellemzően ilyenek az emelkedők: az a jó bennük, tudod hogy hamar végük lesz...)
Az OSM-térkép módosításra szorul! A Géza-pihenőt már érinti a túra, a K és a K+ helyet cserélt egymással. Amíg ültünk a pihenő kőoszlopa tövében, egy terepmotoros érkezett az úton. Amint elhúzott mellettünk, pánikszerűen fékezett, megfordult, megnézett minket, tétovázott, aztán továbbment. Nem tudtuk elsőre mire vélni a jelenetet, majd jól kiröhögtük magunkat, mire rájöttünk hogy rajtam a Körös-Maros NP madaras jelképével ellátott póló feszült, mely hasonlít a természetvédelmi őrök jelvényére...De hogy ilyen IQ-huszár hogy legyen, valaki hogy még vissza is fordul megnézni...:D
Az árnyékot adó, változatos erdőket Gánthoz közeledve magunk mögött hagytuk, és fél tizenkettőkor már meg is érkeztünk a Vértes Vendéglőbe. A hely még üres volt, de óriási sürgés-forgásban volt a személyzet (az öreg fogadós hölgyekkel együtt), lagzis etetés készült. Ennek ellenére, egyszerű, finom éteteinket (babgulyás, tészta, palacsinta) hamar megkaptuk, és még sikerült a nagyüzem kezdete előtt lelépnünk. Majd ha egyszer a bauxitbányát megnézem itt, akkor egy kényelmesebb, nagyobb szabású étkezést tervbe vettem itt...
Mindszentpuszta előtt lassultunk, de az erdő hangulata, és a fokozódó meleg nem is hagyott gyorsabb tempót. Találkoztunk egy párral, akik taplógombát gyűjtöttek. A begyűjtött óriás példányból azt mondták, lámpabúrát szeretnének készíteni! Kőhányáson ültünk egy kicsit a pecsét melletti padokon, lendületet vettünk Várgesztesig, ahová ilyen formán már fél ötkor beérkeztünk. A várat - tudva hogy zárva, kihagytuk, de a Zsigmond-kőre felkapaszkodtunk: onnan láttuk az építményt, no meg a falut is jobban szemügyre vehettük.
A szépen rendbehozott Mátyás-kútnál frissítettünk, jó a vize. Kicsit arrébb a Szarvas-kútnál csak csepegett a forrás. Itt jobban szemügyre vettem az esőház épületét: a külső lépcsőn az emeletre kapaszkodva négy személyt tiszta fapriccsek várnak! Ide is el lehetne jönni egyszer külön...
Az emlékfánál elidőztünk pár percet, a Vitányvárba megpróbáltunk felmenni, de sajnos körbe volt szalagozva, úgyhogy ez a vár is kimaradt. :( A Mária-szurdokban már hosszúra nyúltak az árnyak, lefelé menet azon gondolkodtunk, hóolvadáskor, vagy egy nagy eső után milyen lehet? A juhhodályoknál a kis pumik kijöttek elénk, az ugatásra a gazdájuk visszahívta őket - a nagyobb ebek megkötve figyeltek minket. A Birka-csárda után még elgyönyörködtünk a Gerecsére nyíló alkonyi kilátásban, majd 13 és fél órával bodajki indulásunk után a szárligeti vasúti stemplivel (a hivatalos pecsétet megfújták) zártuk le a vértesi szakaszt.
Nagyon sok kilométer volt már meg. Annyi, hogy a következő túranapra már készíthetem a pezsgőt...
Nem feltétlen van úgy, hogy ha sokat megyek nem térek le, de most nem láttam értelmét időfelhasználás szempontjából felmenni a Petőfi- kilátóba :) Általában megnézem hova érdemes letérni ami ésszerű távolságon belül van és akkor le is térek. Legközelebb Cserhátsurány - Mátraverebély jön majd; ezen a távon is lesz pár letérés pl. a Hollókői várhoz.
Hát mi a Bálvánnyal kezdtünk és a Felső- Borovnyákkal fejeztük be. Viszont a második csúcs előtt , ami nekünk a Pipis-hegy volt, kicsit elkavartunk, nem is távban, hanem időben volt ez sok, de utána már nem volt gond. 34,1 km lett a vége. 32 alá nehéz bemenni, a kiírásban is ennyit írnak és az reális is.
Jól sikerült ez a heyjoe féle Mapillary API-s térkép. Van nem csak a kéktúrára szűrt verzió is, most azt használom. Aki képet akar kapni a terepi útviszonyokról, az így könnyen megteheti. Én folyamatosan töltögetem fel a 2014-es képeimet, lassan a PMP is elkészül. http://heyjoe.hu/okt/mapillary/?zoom=13&lat=47.63348&lon=19.37445&layers=BTT (a narancssárga karikákra kattintva az ottani fotó előugrik) MapSource-hoz jól használható a wlx plugin, amit heyjoe elérhetővé is tett: http://heyjoe.hu/okt/mapillary/mapillary.wlx Ha az ember MapSource alatt tervezi az útját, akkor ennek segítségével jobb egérgombbal az adott térképrészletre lehet ugrani és az út tulajdonságait fényképeken lehet nézegetni. Valamint könnyű egy linket kapni, hogy ide betegyük :) Én úgy érzem, hogy ez lesz a jövő, mert többet mutat, mint egy pár szimpla paraméter az út járhatóságára.
...ezek szerint nem csak én vagyok úgy vele, hogy amikor sokat akarok menni, akkor az akár csak húsz méteres jobbra/balra/felfelé kilengéseket hanyagolom :)
Ezek szerint a kék + közelíti meg a legjobban az összes egykori útvonal közül az egykori kettős tölgyet, továbbá ha figyelembe vesszük hogy általában az első útvonal-kijelölések voltak mindig a legegyszerűbbek, legcélszerűbbek (jelen esetben a kék + a legegyszerűbb vonalvezetés Káld és Hidegkút közt) akkor ez azt is jelentheti hogy 1976 tól pár évig ez volt a kéktúra útvonala, lehet hogy csak 2-3 évig, de azt hiszem jó úton járunk a megoldásban.
Tényleg kéne egy 1976-os füzet, mert ha már 1978-79 körül módosítottak akkor azt valószínűleg a füzetekbe is felvezették, nekem csak ilyen '78-'80-'82-es kiadványaim vannak.
Rakk Gyula, esetleg vélemény az oknyomozó tevékenységemre? :-)
(amellett hogy rohadtul ráértem ma olvasgatni... :-) )
Egyébként a kettős-tölgy megnevezés az nagyon finomkodó :) Bár az erdészeti üzemtérképen, ha jól emlékszem szeretkező fák néven szerepel, addig a köznyelv csak toszófákként emlegette őket kidőlésükig.
Természetesen nagyon megköszönném ha be tudnád szkennelni. Az lenne a kérésem, hogy előtte nézd meg ezt a két igazolófüzetet én ezeket ismerem, megvannak.
Én ezt anno teljesítettem. Szép jelvénye volt. Pont olyan, mint a DDP-é, csak a jelzés a fán nyilván kék volt és a túra nevében is a kék szerepelt. Ha érdekel beszkennelve egy "használt" (teljesített) füzet, akkor jelezd és előhalászom.