A 256-ból is van 12 méteres, ha nem tévedek, annak a terveire épült
A DD motort, meg a hozzá tartozó váltót én nem is szidtam. Nagyon is jó az a motor.
Az E95 lesajnálását a Rába alvázasokra értettem. Mert túlnyomórészt azok vannak. A Scania az biztos nagyon jó, de a rába cuccokat egy rossz traktorba se tenném bele, nem buszba :) Épp ez az, hogy nem kezelik le rendesen az alvázat.
Utasszemmel, persze! Főleg a kényelem, aztán kinézet, menetteljesítmény meg úgy első pillantás, amikor felszállsz stb, meghasonló dolgok.
NA de zárjuk le a témát.
Inkább azt mond meg szted hányas évjárat az ICE-568? :)
Olvasgatom a hozzászolásodat és egy-két dologban ellent kell hogy mondjak neked. E95: Nem csak egyféle típus volt ebből. Több motorral, váltóval, alvázzal készültek. Én 2004 január óta járok E95-tel. 1 évig Rábással, azóta Scaniaval. Sok típuson dolgoztam már, de szvsz a Scanias E95-nél nem találtam még stabilabb útfekvésű autót. Ez a busz egy személyautóval vetekszik. Könnyű váltó, kuplung, gáz, kormány. Nálunk Vértes Volán Zrt. még egy 395/E95 sem esett át teljes vázcserén, csak javításos felújításon volt eddíg 3 db. Ezek az első fecskék még Raba motorral. Ezen kocsik motorjai füstölésével egyetértek veled, nem modern motrok már. EURO1-es motorok, kifutották már magukat, de felújításukkal ezeket is rendbe lehet hozni. A Scania motorra meg csak annyit, hogy 1,5 milla fölött futottak már 1-2 kocsiban és még nem voltak megbontva. Szvsz tovább él a motor mint a szekrény. Tehát ezen kijelentésed egy kicsit erős, hogy lejárt az idejük. És szted egy MB, vagy egy Setra 10 év felett akkor azoknak nem jár le az idejük??? Szvsz egy MB motornak is dicsőség ha el tud menni 1,5 milla km-t. A váz rohadására meg csak azt toom mondani, hogy a kezelésen múlik meddíg húzza. És a svédacél szvsz világhírű.
"Szerinted a C56 az modern busz? És attól, hogy 99-ben még készült 200-as típus, attól modern? Azért készült, mert olcsó. "De a leve is híg"
Szerinted az olyan külső, azok az igénytelen üvegek, mint amilyen a c56-nak van, az modern? 21 századra emlékeztető? Nézd meg, már a 70-es években is ugyanígy néztek ki az ikarusok.
Előkapták a 256-os terveit, módosítottáka homlok meg a hátfalat, atán kész. 95 % ban megegyezik a 256-ossal. De azért annyi eszük volt, hogy azt a fos rába motort, meg váltót kidobták belőle, tettek bele detroit dieselt.... A lényeg az volt, hogy minél ocsóbb legyen. A helyköziekben olyan fos ülések vannak, hogy az már botrány. Beleültetném ,aki oylat tett bele egy pár órára..."
ZF váltó neked fos????? A C56 hidd el, modern busz. Miért lenne a leve híg??? A DD motorokkal még szintén semmi baj nincs. Arra a célra, amire a C56 készült arra tökéletesen megfelel. Ez nem távolsági típus, hanem elővárosi, falujáró. A 260, 266-osok kiváltására tökéletesen megfelelő, sőt még esetenkénti távolságira is megfelelő. A 95% kicsit tulzás, mert már eleve 250-es méretű alvázra került. Más motor, váltó. Ez több mint 5 % szvsz. De még azt is elárulom neked, hogy készültek Raba motorral is C56-osok. Az, hogy ki milyen üléssel rendeli meg a buszt az más kérdés. Elárulom a mi Setrainkban sincsenek dönthető ülések. Akkor az is fos???
"A jó busz nem az E98-nál kezdődik. Egyszer azért ülj bele egy jó nyugati buszba is, ne csak az ikarust istenítsd"
A jó busz alatt mit értesz? Sofőr vagy utas? Tetszik, nem tetszik? Ezt kicsit bővebben fejtsd ki légyszíves.
"99-nél, aminek te mondtad, biztos, hogy régebbi, mert ex JMD-609- et, meg JOP-515-öt setra szakértőnk 99-esnek minősítette. Azt pedig lehet látni, hogy azoknál korábbi széria"
Nem minősítettem 99-esnek!
A következőt írtam róla:
Ami biztos, hogy a JRX 2001 másdik felénél nem lehet öregebb, mert már az újabb műszerfallal rendelkezik, mig a JMD 2001 első felénél nem lehet fiatalabb.
Amúgy a JRX bemutatóbusz volt, ha minden igaz.(Nagyon szép utastérrel rendelkezik:))
A Lenti JOP-os Setra, 99-es vagy 2000-es. Kb. Biztos nem fiatalabb.
Megszámlálhatatlanul sokszor, hisz vidéken csak ez a típus létezett vagy a 255-ös, ami gyerekszemmel egy különlegesség volt, ha helyettesítésképpen ilyet küldtek,ha éppen nem volt kéznél egy régi 55-ös vagy 66-os faros. Még a közelmúltban is utaztam 266-al, igaz vasi színekben. Zalában aztán a 80-as évek végén, 90-es évek elején vidéken is megjelent a 260-as sorozat, ami viszont Vasban nem terjedt el. Igaz is, tudja valaki, hogy Zalából mikor selejtezték ki az utolsó 266-ost ? Ősszel láttam egyet Zegen sárga színben, zalás csíkokkal, a cég emblémája nélkül, valószínű, hogy magánkézben van, sajnos nem láttam a rendszámát.
99-nél, aminek te mondtad, biztos, hogy régebbi, mert ex JMD-609- et, meg JOP-515-öt setra szakértőnk 99-esnek minősítette. Azt pedig lehet látni, hogy azoknál korábbi széria
"nézetedet pedig nem osztom, hogy az összes ilyet régen eladták már, mert vannak a kínálatban sokkal régebbi kocsik is."
Ebben igazad van.
Egyébként ma láttam Egerszegen, újra van festve az egész hátulja a fekete rész..
Egyszer kérdezz meg olyan sofőröket is, akik pl. E95-tel járnak, biztos vagyok benne, hogy nem panaszáradatot fogsz kapni. Meg lehet látni mindenben a jót, az Ikarusban is, a Setrában is és a többi vasban is. De igazából nem is akarlak meggyőzni, hogy mi a jó, szíved joga eldönteni, hogy neked mi tetszik. Abban azonban biztos vagyok, hogy itt egyre több embernek hányingere van a stílusodtól, meg ettől az erőltetett Setra dicsőítéstől.
Melyik ez a használtbuszos kereső? Pont egy ilyen oldal segítségével próbáltam okosabb lenni, de ott 1996-ból csak S315HD-kat találtam, az első S315GTHD-k 1999-esek. A nézetedet pedig nem osztom, hogy az összes ilyet régen eladták már, mert vannak a kínálatban sokkal régebbi kocsik is.
Az összes sofőr, akikkel beszéltem többre értékelte a setrákat, merciket vezethetőség, kényelem, minden szempontjából....
A német használtjármű oldalon 97/5 havi 315 GT HD van fent eladó. Nagy rá az esély, hogy 96 ban is létezett már a típus. Valószínű azokat már réges rég eladták, mert 10 éves buszt a kutya sem fog megvenni használtan, közel 1 millió kmhez.
Amúgy én most már látom milyen, nem próbálom meg többet meggyőzni. Ráhagyom a dolgot.
Nyílván akkor tetszett meg neki az egész, amikor Budapestre kezdett buszozgatni, így nem is tudja értékelni az igazán értékes gépeket.
Valszeg így van. Szerencsére vannak akik tudják értékelni.:)
Remélem nyugtatólag hat rád az alábbi kép :-)
Mindenképpen.;)
Mindezektől függetlenül írom, hogy kár ezért a topikért, mert a Zala Volán nem csak a Setrából és stb. nyugati luxus buszok márkáiból áll. Én sajnos saját Zala Volános, IKARUS-os fotók nélkül nem nagyon tudok a helyzeten javítani. Legfeljebb csak engedéllyel tudok már meglévő oldalakról IKARUS buszos képeket feltölteni, vagy linket adni rájuk.
Ne húzd fel magad, ő más világból jött. Nyílván akkor tetszett meg neki az egész, amikor Budapestre kezdett buszozgatni, így nem is tudja értékelni az igazán értékes gépeket. Remélem nyugtatólag hat rád az alábbi kép :-)
A HHM-753 is új volt, csak bemutató kocsi volt, mielőtt Zalába került. Utaztam vele is és a HSR-ekkel is, utóbbiak nekem jobban bejöttek. De azért egy hasonló korú E95 többet ér (pl. HEH-518), még az érdi tetőn is ;-)
Az ICE-568 ismereteim szerint idén 8 éves. Próbáltam okosodni az interneten, mert - veled ellentétben - sajnos én nem értek túl sokat a Setrákhoz, de arra jutottam, hogy 1996-ban még ilyen típus nem is létezett, csak az S315HD-t ismertek Setráék (olyat, mint a ZVR-102). Ha hülyeséget írtam volna, kérem javítsatok ki!
Azért azt is hozzáteszem, hogy utaztam a cég szinte mindegyik távolsági/különjárati Setrárjával, de csak kettő tetszett igazán. Az egyik az ICE-568, mely kétségtelenül a legigényesebb és legjobb az S315GTHD-k között, a másik pedig a JOP-499, ami egy egyszerű S317UL, de mégis kényelmesebbnek találom a többinél (persze az is lehet, hogy a szívemhez nőtt, mert gyakran járok vele Pécsre). A többit nem tartom nagy számnak, színvonalban a GTHD-k egy szinten vannak az E98, 396 típusokkal, a távolsági UL-ek meg az E95-ösökkel.
Egy kicsit visszakanyarodva a #869-hez szeretném még megjegyezni, hogy szerintem sírva fakadnál, de minimum kiábrándulnál a Setrából, hogyha látnád őket műhelyben megbontva. Ezeknek is ugyanolyan anyagból készült a vázszerkezetük, ezek is rohadnak az Ikarusokhoz hasonlóan. Egyik sem szent, kár ekkora szemellenzőt hordani.