Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

88GABOR88 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 218245

azt megfogom nézni köszi, alighanem valami stiftet kell kinyomni csak belőle aztán elvileg szabad lesz a pedál.. 

Előzmény: Paco155 (218243)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 218244

Ezt úgy szokás hogy először helyet csinálsz a szereléshez,, addig bontod a környezetét amíg  elérhetővé nem válik.  A vezérműszíjat sem úgy cseréled, hogy bennmarad a helyén a szervótartály meg a hűtő kiegyenlítőtartálya....

Előzmény: 88GABOR88 (218242)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 218243

Kösd le a hengert a pedálról, és nézd meg az stabil-e. Ha igen akkor kuplunghenger csere. Ha nem akkor pedál/tartó csere.  Valamelyiket meg kell majd csinálni, nem úszod meg.  

Előzmény: 88GABOR88 (218241)
88GABOR88 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 218242

lábtérből még csak csak meglehet oldani  a munkahenger lekőtést na de a motortérből...... torony meg a rásegítő között leválasztani a csövet..

Előzmény: 88GABOR88 (218241)
88GABOR88 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 218241

igen , ezt énis észrevettem egyébként ,hogy a szőnyeg kritikus helyen van de sajna nem azzal lesz a gond.. újra lett légtelenítve is kb 20 pedálnyomás után újra jelentkezik a beragadás, aztán megint újra jó egy darabig.

Előzmény: Paco155 (218240)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 218240

Nem szedtem még szét 159 kuplungját, de  ha egy kis "fújkálásra"  megjavult akkor csak az egyik probléma lehet a kuplung felső hengere, a másik az maga a pedálgép tengelye, ami sok esetben szintén ki tud kopni, és szorulni. Sőt olyanról is hallottam már, hogy az utángyártott szőnyeg csúszott előre és az miatt szorult a pedál, s amikor lemászott a bácsi szintén megfujkálni akkor elhúzta, hogy hozzáférjen a pedál tövéhez, és a helyére igazította, - csodálatos módon ott is megjavult. Szóval csak olyan szőnyeget szabad használni amit rá lehet pattintani a tartótüskére.

Előzmény: 88GABOR88 (218239)
88GABOR88 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 218239

sziasztok! adott lenne egy alfa 159 1.9 jtdm 2007-es kuplung beesés probléma... most hogy befújtam neki a pedál mögötti munkahengernél megjavult ,vagyis most normálisan működik, visszajön. Kérdésem ebből adódik,hogy akkor a felső munkahengerrel lesz probléma ,lehet probléma?   cseréje mennyire macerás mert ott a torony és a fékrásegitő között túl nagy hely nincs cső lekötés szempontjából... ha valaki hozzá tud szólni szívesen veszem!

 

 

Paco155 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218238

Azt rendeled amit magadénak érzel, a döntés a tiéd, én csak beszélgetni tudok a tapasztalataimról, és a saját preferenciáimról.  A bosch C7 sem néz ki rosszul papíron, és bár autóelektronikában nem csipázom, de amúgy K jó háztartási gépeket gyárt. Fene tudja ezt melyik kategóriába vehetjük. Ami biztos az az, hogy most a te általad linkelt oldalon 25 ezerért megvehető*, és papíron ugyanazt tudja mint a ctek, sőt 2A-el többet. A ctek viszont a töltőelektronikák mercedesze, és azt is tudjuk, hogy pl. a kínai elektronikás is papíron akár 10x többet tudnak mint az európaiak - szóval a rám hallgatsz azt csinálsz amit akarsz :)

 

*https://www.auto-motor-akkumulator.hu/Bosch-24V-akkumulator-tolto-C7

Előzmény: bojo (218237)
bojo Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218237

Köszönöm, ezt akkor hanyagolom.

Ezt fogom rendelni: https://www.alza.hu/auto/ctek-mxs-5-0-uj-d4525406.htm?o=1

Előzmény: Paco155 (218236)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218236

7 Amperig  engedi a CTEK a használatát.  Olyan autó esetén aminek kikapcsolt gyújtással is áram alatt van a szivargyújtó csatlakozója, egy kisebb töltővel töltheted ezen keresztül is, anélkül, hogy a motorháztetőt ki kellene nyitnod és a sarokat lemeztelenítened.  

Én állandó használatra nem javasolnám, két okból.  Az egyik, hogy ha már úgyis nyitva a kocsi és hozzáférek a műszerfalhoz akkor semmibe nem kerül kinyitni a motorháztetőt - de az elvi lehetőség adott. És sok autó van ahol a csomagtérben eldugva több réteg anyag alatt van az akksi, azoknál pl. ez egy számbavehető kényelmi lehetőség. 

A másik ok pedig, ahogy mint mondtam én ez helyett inkább a fix bekötésű szemes csatlakozót preferálom, ami állandóra be van építve az autóba, rácsavarozva a pólusok az akkumulátorra és a csatlakozója egy már elérhető szabad helyre vezetve ahol nem kell bontani a töltéshez. 

 

Mindegyik ilyen kis méretű ctek töltő úgy jön, hogy nem fixen csipeszekben végződik a kimenő kábel hanem egy víz(csepp)álló csatlakozóban, és két adaptert adnak hozzá, egy csipeszest és egy sarusat.  Én a sarusat fixen rácsavaroztam a kocsi akksicsatlakozóira és a csatlakozót meg a gyári hosszabbítóval elvezettem egy kívülről is elérhető, de védett helyre. Töltésnél csak erre a csatlakozóra dugom rá az egységet és kész.  Ha meg más akksit más autót kell töltenem még mindig ott van kéznél a csipeszes adapter.

Előzmény: bojo (218234)
Inner Circle Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218235

És én nem értettem egyet? :D

Előzmény: Paco155 (218231)
bojo Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218234
Előzmény: Paco155 (218227)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218233

Nem vót.   Vagy lehetett, de én pl. nem is hallottam róla.

Előzmény: TudatLan (218232)
TudatLan Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218232

Örülök, hogy előkerültél..... (nekem is elszállt a telefonban lévő memóriakártya, hasonló a szitu, mint amikor legutóbb ...és még csak önző sem vagyok.....túlzottan)

Az átlagos teherautó akksi, 12V-os, csak soXor..általában... sorba van kötve, 2 db....

 

(c) piece

 

...és ha már piece....barbianyánk ;-) mintha ....szervezgetni kezdett volna vmi népgyűlés jellegű dolgot... ez meg volt tavaly és lemaradtam róla, vagy a sok (c) kispapa már megint elsunnyogta az egészet...?

 

:-)

Előzmény: Paco155 (218221)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.13 0 1 218231

És én nem pont ezt írtam? :P

Előzmény: Inner Circle (218230)
Inner Circle Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218230

LOL, én ehhez nem értek, csak a végéhez szólnék hozzá: több nullára merült aksival is előfordult, hogy én a Lidlis töltővel már kidobtam volna, apósom meg rákasztotta a saját 40 éves cipősszekrény-szerű gépezetét... és lőn delejség :D

Előzmény: Paco155 (218217)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218229

AGM-es mehet akár 15.7-ig is de jobb a békesség....Én a régi töltőkben azt nem szeretem, hogy nincs benne áramgenerátoros töltés.   Persez ven egy olyan tápegységem ahol tudok állítani fix áramot, vagy fix feszültséget  (vagy akár fix feszültség max áram), így azzal meg tudom oldani az ilyen "életre leheléseket",  de az impulzustöltést a deszolfatizációhoz az sem tudja.  A CTEK meg igen.   Évente egyszer tavasszal egy recond és minden baba..... 

Előzmény: KawaBazsy (218228)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218228

Ezeket a régi ruszkikat nem ajánlják a mai akkukhoz, mer nem tesz jót nekik a szabályzásmentes töltés. Én is csak megindításhoz használom, de ha meg épp nincs más, akkor rákötöm a multimétert is, s magam állítom a CC-CV ciklust :-) (figyelem, h ne menjen 14.5 volt fölé a fesz)

Előzmény: bojo (218226)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218227

Mehet akksi kivét nélkül is.  Sőt javaslom figyelmedbe a CS-connect  nevű tartozékot a katalógusból amit linkeltem, - én azt használom.  Még a motorháztetőt sem nyitom fel csak összedugom a csatlakozót. :) 

 

Előzmény: bojo (218223)
bojo Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218226

A Multiplában én is csak ráakasztottam az orosz töltőt. Igaz azon a töltőáram szabályozható. 

Előzmény: KawaBazsy (218225)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218225

Én sose veszem ki, simán rányomom. Mondjuk mindegyik kocsi a 2000-es évekből származik, ilyen újkori csodával nem állok szóba, azt nem tom, h azok bírják e. :-)

Előzmény: bojo (218223)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218224

Nem emlékszem pontosan mióta van meg a második Lidis töltőm (az első kiesett az ismert kapcsoló hiba miatt), de min 10 éve, s hibátlan állapotú ez is. Heti szinten használom, mer a 3 kocsiból csak egy megy naponta suli-ovi köröket, a többit inkább töltögetem, minthogy leszulfátosodjon az akku.. Azt a Ctek One csúcsmodellt is néztem, de abban pont az nem tetszik,  semmit nem lehet állítani, mindent maga csinál. :-) Amatőröknek ideális, de én szeretném beállítani magamnak a töltőáramot, meg a programot. Ja, s drága.. :-)

Előzmény: Paco155 (218221)
bojo Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218223

A Bosch és a Ctek között gondolkodtam. Ez még simán belefér.

Mivel két start/stop-os autó van a családban így beruházok egyre. Kell az masszív orosz töltő mellé egy ilyen is. Már csak az a kérdés, hogy akksi kivétel nélkül is mehet-e a töltés. A Ford nagyon eldugta az akksit. Bezzeg a Multiaer Giuliettában jó helyen van. :)  

Előzmény: Paco155 (218222)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218222
Előzmény: bojo (218220)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218221

Én mondtam, hogy pénz kérdése. :) 

Viszont a 10+ éves ctek-em máig kapható, és a karcoktól eltekintve kb. olyan mint az új, pedig nem a csomagtartóban hordom. Nem esett ki/kopott szét a gombja, nem égtek ki a ledek, nem tört meg a kábele, stb....  

A bosch C7 is biztos jó, de ahogy nézem drágább mint a CtekMXS5.0    Persze annak aki 24V-s teherautó akksit akar tölteni annak jobb választás, de akkor meg én már megint a Ctektől valamelyik MXT-t választanám.

 

https://www.ctek.com/storage/12FE8A3621956F53D387E0179A8247B6707EB68AB967DB29C1BEB199B86D100C/0fe02db1dc884e1a9816ee660b0ffc69/pdf/media/c1f36a5c067247b7852dd607a7751ff5/CTEK-productguide-low-EU-EN.pdf

 

Előzmény: KawaBazsy (218219)
bojo Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218220

Köszönöm a választ, 25 körülire gondoltam. 

Előzmény: Paco155 (218217)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218219

Ez a Ctek jó drága.. A Bosch C7 kezdett tetszeni, mert akkucsere alatt rá lehet kötni, s nem veszti el a feszültséget a járgány. S 25 pénz.

Előzmény: KawaBazsy (218218)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218218

Az ilyen fullra lemerült akkut mindig elindítom a hagyományos, ruszki töltővel, utána ha vesz fel töltést, már mehet a processzoros.

A Lidis is tudja az AGM-et, ugyanazzal a programmal kell tölteni, mint ami a téli (hópihés).

Előzmény: Paco155 (218217)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218217

Igazából, csak az a kérdés hogy mennyit szánsz rá.  Ha olyat ami biztosan jó és jó lesz 10 év múlva is akkor én a CTEK-ből választanék. 

A CT5 Start/Stop kifejezetten startstopos autók akksijaihoz van tervezve az a biztos választás. Nem tudom hogy mennyi az ára de biztosan sok.

 Jó lehet még az MXS 5.0 sorozatból valamelyik,  az alap 5.0 is tudja az AGM akksikat. Nekem 5.0 Test&Charge van az is tudja de az drágább. (De lehet hogy még így is olcsóbb mint a CT5).

És ott van a zászlóshajójuk a Ctek ONE mi mindenhez is jó, még lítiumos akkuk is tölthetőek vele, de eegyrészt biztos K drága másrészt minek? :P 

 

Ezek az alapok otthonra, felfelé vannak a gyorsabb erősebb töltők  7-10-meg több amperral, ha esetleg nincs egy éjszakád tölteni....

 

 

Ha nem ez a keret akkor az aldis/lidlis  töltők is elvileg tudják az AGM akksi kezelését, legalábbis rá van írva. Nem tudom ez igaz-e azt viszont igen, hogy ha nem igaz akkor csak két év alatt derül ki. :)   Van olyanom is  simán rajta hagyom a nem használt akksikon hónapokig, fentarrtó csepptöltésre is tökéletesen alkalmas. 

 

 

Ha viszont fullra lemerült akksikat szeretnél töltögetni akor lebeszélnélek az intelligens töltőkről. Ugyan recond-ot egy részük tud, de túl alacsony akkufeszültség mellett egyszerűen nem indítják meg a töltést rossznak jelzik az akksit. Arra nem nagyon alkalmasak  illetve ami igen az százezres kategória. 

 

 

Előzmény: bojo (218216)
bojo Creative Commons License 2023.12.13 0 0 218216

Tisztelt cartárs. Fórumtárs írta, hogy tőled érdeklődjek, venni akarok egy "intelligens" akkumulátor töltőt, ami start/stop-os akkumulátorok töltésére megfelelő. 75 Ah-s akkumulátorhoz kellene. Milyet érdemes venni?

Előzmény: Paco155 (218208)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!