hali! akkor át tudnád küldeni a jegyárakkal kapcsolatos cuccot? Vagy már átküldted? mert még egyik címre sem kaptam semmit... Ha már nincs meg, szólj! (akkor nem csoda hogy nem küldöd :))
Hm... A 86-os busz nem jár a Jászai Mari tér felé, át sem jön Pestre... Egyébként Te magyar vagy? (Csak azért kérdezem, mert úgy írsz, mint aki töri a magyart...)
Én ennek utána néztem korábban. A BKV hivatalos álláspntja a következő:
Azon jegyek amelyekk már fémcsikkal vannak ellátva azok bármikor, akár 5 év múlva is felhasználhatóak! Űgyanis az árrát már korábban befizetted a BKV nak amikor megvetted. Sajnos a biztonsági fénycsikkal el ne3m látottakra nem érvényes ez.
Nekem vannak itthon elég régi bkv-jegyeim..még amikor jóval kevesebbe kerültek. Nem tudom, azok még érvényesek? Mintha vhol azt olvastam volna vmikor hogy a rajtuk szereplő ártól függetlenül akármeddig jók..de nem vagyok benne biztos.
A BKV (többek között) azért veszteséges, mert hiába lesz 4-es metrő ha a bunkó ellenőrők az utasokat el ilyesztik. Autóval közlekedem, néha kerékpárral, se sűrűn gyalog. Tegnap a Jászai Mari téren 10:32-kor felszálltam a 86-os buszra, és kívántam vele meni át a Margit hidon 2 megállót a Komjáti uszodáig. Mikor felszálltam a jegylyukasztó előtt nem ültek, így leültem és vettem elő a pénztárcámat, vettem ki belőle a már 2 hete fizettet jegyet hogy lyukasszak. Tettem ezt azért mert mikor felszálltam láttam az ellenőröket, meg nem szerettem volna cirkuszt. Nos nem usztam meg. A nő egyből oda jött hozzám és kérte a jjegyet. Mondom neki: „Hőlgyem ebben a minutunban szálltam fel. Törvényileg a következő megállóig jogomban áll lyukasztani. Már vagy 10 mp keresem a jegyemet, várja meg” Jelzem hogy még a Jászai Mariról sem értünk ki, még mindig a pesti oldalon voltunk...
Ekkor közölte: „Ha a negyedik megállónál jövök akkor is ezt mondja?”
És ez innentől kezdve rágalmazás!
Itt elszabadult a pokol, kapott tőlem rendesen (persze nem csúnya szavakkal, de hogy vegye a lapot, hogy hol helyezkedik el a stílusával a társadalomban!) a r*ma származású hölgy, aztán oda jött egy iszákos képű ürge, valami igazolványt lobogtatott, jelezte hogy ha nem tudok viselkedni a következő megállónál szálljak le. Én meg jeleztem neki, hogy aki itt nem tud viselkedni az a jól nevelt kolleganője, vele beszélgessen el, én tovább utazom és ne zaklasson az utazásban. Aztán a következő megállónál leszálltak, én meg tovább utaztam. Jobban jártam volna ha sétálok, a jegyem is meg marad.
EZ KÉREM NEM SZOLGÁLTATÁS!
Szóval most utaztam utoljára BKV-n, vagy ha mégis kell mennem vele, csak felszínen, és ha már megrágalmazott hát adok alapot is neki: Ezentúl úgy csinálom, mint a lógosok, tehát nem leülök és nyugodtan, törvényesen a következő megállóig lyukasztok, hanem a zsebembe lesz a jegy és ha jön már elő is kapom lyukasztani, vagy leszállok. Ha ez a BKV célja, hát hozzásegítem őket. De szerintem a BKV nak nem ez a célja, és nem is tudják hogy mennyi proli munkatársuk van és hogy hogy viselkednek a tisztességes utasokkal. Sajnos!
a vonaljegyek árával kapcsolatban tudtál neki segíteni? Esetleg tudnál küldeni nekem is ezzel kapcsolatban cuccot a kozlekedes9@gmail.com címre? hálás lennék! :)
Profilidegenségről: dehogy kerül többe, sőt, nem egy cégből kell ezeket kivonni, hanem többől. És kevesebb emberrel megcsinálható, és integráltabb lenne az egész rend, nem széttagolt. Néztd meg Londont, de a jelenlegi városvezetés is gondolkodott ezena választások idején..
Nyilván az üzemanyag dologban kicsit más a helyzet, de pályázatot lehet erre is kiírni, . Mindenesetre a londoniak nem ismernek tréfát, ismerek tőlük pár témában készült szakanyagot, így nem hiszem, hogy hamis dolgokat nyilatkoznának a megtakarítások terén.
Az látszik, hogy BKV-s vagy, igaz én is. Ettől függetlenül igyekszem reálisan látni a helyzetet, és a cég igenis veszteséges, túl sok felesleges ember van. De azt hiszem erről kár vitázni, főleg ebben a topikban.
Olyasmiről beszélsz, amiről semmi infód nincs... Az üzemanyag is pályáztatva van. A 20% igen erős túlzás, annyi árrése senkinek nincs rajta, mert eleve tele van nyomva adóval (nem ÁFA, azt vissza lehet igényelni). A profilidegen dolgokról annyit, hogy a kisorolás után szinte minden többe kerül, mint annak előtte. Én belülről látom, és szerintem nem nagyon van mit lefaragni a költségekből... A Fővárosnak kellene a zsebébe nyúlni, de ÜZEMELTETÉSRE EGYETLEN FILLÉRT SEM AD!!! Hát ezért veszteséges a BKV...
De nagyon is gondolok rá. Jelen esetben egy más szemszögből vizsgáltam az arányt, éspedig a bérek szempontjához vizsonyítottam. Ez sem elhanyagolható szempont, amit figyelmbe is vesznek az áremelésekkor.
Arról azért szót kell ejteni, hogy a bevételkiesést a bliccelők IS okozzák, és a hiányt, _veszteséget pedig maga a cég, a maga gazdálkodásával_. Tehát ha így nézzük, akkor igencsak gazdaságtalanul működik a cég, mégha igaznak is fogadjuk el, hogy itt alacsonyabbak az egy fhkm-re eső költségek. Magyarán a belső kölségeket kell lefaragni: létszámleépítés, átszervezés, szervezeti működés megújítása, feleleges folyamatok megszüntetése. Az már csak álmunkban tudjuk elképzelni, hogy a profilidegen dolgokat kivigyük a cégből, ez még szerintem a következő önkormányzati választások után fog csak felmerülni.
Az már csak kuriózum, hogy pl. üzemanyagvásárlási megállapodással az üzemanyagkölstség kb. 20%.kal is csökkenthető lenne, ld London.
Arra nem gondolsz, hogy azért, mert nálunk a bérek alacsonyabbak, mint tőlünk nyugatra, a BKV még nem kapja olcsóbban a gázolajat, áramot, alkatrészt, stb. A nyugati cégekhez viszonyítva egy férőhelykilométer költsége nálunk kisebb, mint ott. Viszont a költségekhez mért tarifabevétel átlagos szinten van (vagyis külföldön vannak lényegesen magasabb és alacsonyabb értékek is, azárak viszont gyakorlatilag mindenhol magasabbak, mint nálunk).
A BKV-járatokon elvesztettek már "íróasztalt, televíziót, sílécet, nyuszit, fehéregeret és cicát is" - sorolta Kiesswetter. A tárgyak mellett tavaly összesen 3,3 millió forint készpénzt is leadtak az osztályon.