Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8630
EVM120 alatt azt értem, hogy ha sárga, vagy csökkentett jel van a sátorjelzőn, akkor a 3. éberségi felhívásnál már 4,5 bar alatt kell legyen a fővezeték. Régebbi gépeken nincs ilyen úgytudom.
Előzmény: Vendégsín (8627)
Vendégsín Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8629
Kocsija válogatja.Sok minden bejátszik azért.

Remélem, nem sok közöd van a vonatok megfékezettségének biztosításához, illetve annak megállapításához.
Előzmény: EVM (8620)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8628
Tigris, bocs, de ezt kár volt. Mert én viszont ott voltam, beszéltem a forgalmistával, a VBO-sokkal, meg a Felépítmény Vizsgáló Kft. embereivel is. Láttam fotón a pultot: Az FMK-002-esnek lezárt vágányútja volt. Az állomás vágányait mérte. Át akart állni háromról kettőre, hogy tovább fojtassa küldetését Budapest felé.

Szóval, minek rágalmazod meg a forgalmistát, ha OTT SEM VOLTÁL?
ÉS mint írtam, a teher FELVÁGOTT egy váltót, tehát NEM VOLT NEKI VÁGÁNYÚT ÁLLÍTVA!
(Az FMK-nak volt...)

Hogy a vezér volt-e figyelmetlen, vagy a fékpróbánál hibázott valaki, esetleg mégsem működött jól a jelző, stb. azt majd a vizsgálat kideríti.

Mindenkinek: Én ide felírtam, amit a helyszínen tartózkodó szakemberek, vasutasok nekem elmondtak, kérdéseimre válaszolva. A vizsgálat eredményét pedig vagy megtudjuk, vagy nem. Kár találgatni, és megvádolni bárkit is.
Előzmény: tigris127 (8624)
Vendégsín Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8627
EVM120 volt rajt' ?

EVM 120 lehet rajta, csakúgy, mint bármely más eredetileg négydobozos berendezéssel rendelkező járművön. És ebben az esetben ugyanúgy nem lesz nyomáskapcsolója, mint ahogy a négydobozos berendezésnek sincs.
Előzmény: Törölt nick (8605)
fecoazöreg1 Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8626
Próbálkozhat mással is - éppenség szuverén joga eldönteni - de  az elhangzottakat figyelembe véve, (kocsik viselkedése,megfékezettség stb.) valamit csinálni kellett volna.Igaz, villogott és hangjelzést adott és fékezett is ,csak kevés volt.
Előzmény: 1047 005-2 (8623)
tigris127 Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8625

A d55-ös berendezés nem tengelyszámlálós berendezés, hanem váltó- és vágányfoglaltságellenörző berendezés.

Egyébként a forgalmi utasítások nem foglalkoznak a kerék anyagával és méretével.

Egyedüli lényeges dolog a 6000kg-nál kissebb súly, mert ez alatti súly az ilyen típusú berendezések áramköreit bizonytalanul működtetik

Előzmény: Infós (8612)
tigris127 Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8624

Üdv Urak!

 

A részleteketz teljesen nem ismerem, mert ÉN sem voltam ott.

Az fmk002 a mávnál egy un. nyomtávmérő mérőkocsi. Éppen ezért akár mérés céljából is tartózkodhatott az átmfővg-on.

A berendezés kezeléssel kapcsolatosan, csak annyit, hogy ha vonatként is közlekedett a fmk002, akkor az fszt-nek meg kellett volna győződnie, hogy a 6000kg-nál könnyebb jármű az állomásról kijárt, és csak utána kezelhetne uj vágányutat az adott vágányra. A meggyőződés ebben az esetben helyszíni áttekintést jelent, nem pedig a berendezés fényeinek a kiértékelését!!!

Előzmény: Törölt nick (8602)
1047 005-2 Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8623
"Előjelző sárga- 1500t - előtte min 300m-re vonóerő megszüntet és üzemi kettő "

Miért pont az?
Előzmény: fecoazöreg1 (8622)
fecoazöreg1 Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8622
Igen ,sok minden "bejátszik"és sok kérdés is felmerül.Fékpróba;hogyis volt?, vonali?. Ha már ismert ezen kocsik "viselkedése" akkor ezt miért nem vette számításba a vezér? Előjelző sárga- 1500t - előtte min 300m-re vonóerő megszüntet és üzemi kettő és ha nem megfelelő a fékhatás vészsíp,mozdonyrádió,mobil és persze sarokba a fékezőszelep.Lehet, hogy nem áll meg ,de sokat megtesz a kár elkerülése éredekében.Ha igaz 1000m felett állt meg a teher(fékút) ,talán a fenti eljárás működött volna ,nem biztos,de az igen,hogy egy hasonlószerelvény vagy személyszállító vonat esetén közfeltűnést keltő balaeset következhetett volna be, a szerencsén múlt,hogy nem úgy lett. Jó lenne tudni konkrét adatokat,akkor tisztább lenne a kép, mert most kissé zavaros.
Előzmény: EVM (8620)
cs1014 Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8621
Khm..khm...
Hogy is van a dolog ezzel az automatikus raksúlyfüggő fékezéssel? Szvsz nem feltétlenül az általad vázoltak szerint.
Előzmény: EVM (8620)
EVM Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8620

Kocsija válogatja.Sok minden bejátszik azért.

Függ a rakománytól is,tele van-e a konténer vagy csak éppen van benne valami,így a raksúlyváltó vagy át áll(automatikus)vagy marad üresbe .Így kisebb a fékerő is.

Majd kiderítik a "tutit"..

Előzmény: Törölt nick (8618)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8619
Oppá,csak-ot akartam,de a csajon jár az eszem:)
Előzmény: Törölt nick (8618)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8618
Fékez az Lacka,tudom mert ma hajnalban is ilyet hoztam Fertőszentmiklosról!Igaz hogy csaj 90-re van megfékezve de arrol megáll rendesen.
Előzmény: EVM (8598)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8617
D55? Ja hogy a nagy felújításban nem jutott oda alcatel...? Bocs...abból indultam ki, hogy a felújított állomásokon (pl. Vecsés, Monor, Üllő) Alcatel van a 100a-n...hát igen máv 2008.

A feltevés meg azért feltevés, hogy kiderüljön, hogy igaz-e vagy sem, nem pedig kőbe vésett 11. parancsolatként kívántam írni! Fogalomzavar!
Előzmény: CKD Kombinát (8616)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8616
Hogy jön ide az Alcatel!!!??
Ceglédbercel-Cserőn Domino 55 típusú biztosítóberendezés üzemel.

Amúgy csak el kellett volna olvasnod, figyelmesen a topikon leírt infókat és máris nem állja meg a helyét a feltevésed!
Előzmény: Törölt nick (8602)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8615
Feltevés... :))))) már megszoktam a zsindextől az ilyen komolyságot....:)))
Előzmény: cs1014 (8614)
cs1014 Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8614
Láttam.
Ellenben te láttad Vendégsín hsz-ében az iróniát?
Nem piszkálni akarlak benneteket, csak felesleges elméleteket gyártani, és gépet püfölni, ha pár óra múlva úgyis kiderül, mik is voltak a tények, és magatokat is megóvjátok egy kínos felsüléstől.
Mindegy, tégy belátásod szerint!
Előzmény: Törölt nick (8613)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8613
Az is szigsínes nem? cs1014: nézd meg hogy milyen szóval kezdtem a postomat!
Előzmény: Infós (8612)
Infós Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8612
Tengelyszámlálós foglaltságérzékelés esetén miért számít a jármű tömege?
A kerék anyagára, méretére milyen előírások vannak a forgalmi utasításban?
Előzmény: Törölt nick (8597)
Infós Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8611
Gonoszkodás: ahogy Palotán is történt.
:-)
(Megjegyzem, ÚGY nem történhetett.)
Előzmény: r1232 (8603)
cs1014 Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8610
már tiszta ziksz-akták

Ha azt csináltok belőle... Az eset valójában roppant egyszerű volt. Maga az eseménysor legalábbis.
Nem értem, miért kell legendákat gyártani, illetve százismeretlenes egyenletrendszereket készíteni, amikor 1-2 nap türelem meghozná a vizsgálat eredményét, ami után nem kellene pironkodnotok (már aki érez némi szégyenpír szerűt), hogy mekkora butaságokat irkáltatok.
Ezzel a dologgal annyit értek el csupán, hogy akiknek módjában lenne itt publikálni, mi is történt valójában, azok meg sem nyitják majd e topikot, nemhogy írnak nekünk... :(
Előzmény: Törölt nick (8605)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8609
Sírás-rívás? Én sosem szoktam... :)))
Előzmény: V46-017 (8608)
V46-017 Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8608
És még sorompó sem kéne... Ilyen egyszerű az egész, és itt biztos nincs kerülgetősdi, utána meg sírás-rívás...:)
Előzmény: V63-017 (8607)
V63-017 Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8607
Sorompótördelők ellen. Jó lenne ilyen itthonra is :)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8606
"éppen csak meg van fékezve"

Szolgálati menetrend fejlécén mondjuk (tipp) 87% az előírt az adott sebességre. A teher meg 88% mondjuk. Azaz éppenhogy. (a számok csak példák!)
Előzmény: Törölt nick (8604)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8605
Akkor a dobozkának volt vágányút, de ... (??) akkor a teher hogy csúszhatott be? EVM120 volt rajt' ? már tiszta ziksz-akták.
Előzmény: r1232 (8603)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8604
"éppen csak meg van fékezve"

Ez mit jelent? Nincs mindegyik kocsi fékezve? Ha igen, miért?
Előzmény: EVM (8598)
r1232 Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8603
Azt a tényt figyelmen kívül hagytad, hogy a teher felvágott egy váltót. Ha neki volt vágányút beállítva, hogy lehetséges ez?
Előzmény: Törölt nick (8602)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8602
Feltevés: a mikrodoboz kijárt Bp. felé, a 2. v. 3-ról a "helyes" vágányra. Jelző NEM kezel neki, de nem indul rögtön, mert nem IC, nem siet sehova, na szóval betolják, meg minden, közben jön a teher, forgalmista gondolja, hogy már kiment a dobozka, szóval húz vágányutat a tehernek, és lőn tucc. Felmerül a kérdés, hogy miért nem kezel jelzőt? F1/F2 szerint 6000 kg-nál könnyebb járművek bla-bla szóval nem biztos (hivatalosan) hogy a sínáramkörök érzékelik. A vágányúthúzáshoz: a kijáró dobozka már a tehernek felépített vágányútba "rondított bele" pl. valahol mégis megtalálta a szigsín, amit ugyebár az Alcatel berendezés SZ hibának (szigsín hiba) vesz, és visszaverte a zöld bejáratot. A teher meg a visszavert, immár vörös jelzésen csúszott be, és mint írtam, átmentek roncsderbibe.

Várom a feltevéseket, válaszokat stb. de az olyanoktól kíméljenek, hogy "ott voltál? láttad?" meg "persze hogy ilyenkor a forgalom hibás" stb. jellegű hsz.-ektől.

Előzmény: Vendégsín (8601)
Vendégsín Creative Commons License 2008.09.01 0 0 8601

a bizber nem érzékelte a súlya miatt

 

Mert a biztosítóberendezés az egy mérleg.

Jó lenne, ha mindenki leírná a feltevését, legalább ez a fórum is bekerülne a legpörgősebbek közé.

Előzmény: Törölt nick (8597)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!