EVM120 alatt azt értem, hogy ha sárga, vagy csökkentett jel van a sátorjelzőn, akkor a 3. éberségi felhívásnál már 4,5 bar alatt kell legyen a fővezeték. Régebbi gépeken nincs ilyen úgytudom.
Tigris, bocs, de ezt kár volt. Mert én viszont ott voltam, beszéltem a forgalmistával, a VBO-sokkal, meg a Felépítmény Vizsgáló Kft. embereivel is. Láttam fotón a pultot: Az FMK-002-esnek lezárt vágányútja volt. Az állomás vágányait mérte. Át akart állni háromról kettőre, hogy tovább fojtassa küldetését Budapest felé.
Szóval, minek rágalmazod meg a forgalmistát, ha OTT SEM VOLTÁL? ÉS mint írtam, a teher FELVÁGOTT egy váltót, tehát NEM VOLT NEKI VÁGÁNYÚT ÁLLÍTVA! (Az FMK-nak volt...)
Hogy a vezér volt-e figyelmetlen, vagy a fékpróbánál hibázott valaki, esetleg mégsem működött jól a jelző, stb. azt majd a vizsgálat kideríti.
Mindenkinek: Én ide felírtam, amit a helyszínen tartózkodó szakemberek, vasutasok nekem elmondtak, kérdéseimre válaszolva. A vizsgálat eredményét pedig vagy megtudjuk, vagy nem. Kár találgatni, és megvádolni bárkit is.
EVM 120 lehet rajta, csakúgy, mint bármely más eredetileg négydobozos berendezéssel rendelkező járművön. És ebben az esetben ugyanúgy nem lesz nyomáskapcsolója, mint ahogy a négydobozos berendezésnek sincs.
Próbálkozhat mással is - éppenség szuverén joga eldönteni - de az elhangzottakat figyelembe véve, (kocsik viselkedése,megfékezettség stb.) valamit csinálni kellett volna.Igaz, villogott és hangjelzést adott és fékezett is ,csak kevés volt.
A részleteketz teljesen nem ismerem, mert ÉN sem voltam ott.
Az fmk002 a mávnál egy un. nyomtávmérő mérőkocsi. Éppen ezért akár mérés céljából is tartózkodhatott az átmfővg-on.
A berendezés kezeléssel kapcsolatosan, csak annyit, hogy ha vonatként is közlekedett a fmk002, akkor az fszt-nek meg kellett volna győződnie, hogy a 6000kg-nál könnyebb jármű az állomásról kijárt, és csak utána kezelhetne uj vágányutat az adott vágányra. A meggyőződés ebben az esetben helyszíni áttekintést jelent, nem pedig a berendezés fényeinek a kiértékelését!!!
Igen ,sok minden "bejátszik"és sok kérdés is felmerül.Fékpróba;hogyis volt?, vonali?. Ha már ismert ezen kocsik "viselkedése" akkor ezt miért nem vette számításba a vezér? Előjelző sárga- 1500t - előtte min 300m-re vonóerő megszüntet és üzemi kettő és ha nem megfelelő a fékhatás vészsíp,mozdonyrádió,mobil és persze sarokba a fékezőszelep.Lehet, hogy nem áll meg ,de sokat megtesz a kár elkerülése éredekében.Ha igaz 1000m felett állt meg a teher(fékút) ,talán a fenti eljárás működött volna ,nem biztos,de az igen,hogy egy hasonlószerelvény vagy személyszállító vonat esetén közfeltűnést keltő balaeset következhetett volna be, a szerencsén múlt,hogy nem úgy lett. Jó lenne tudni konkrét adatokat,akkor tisztább lenne a kép, mert most kissé zavaros.
Függ a rakománytól is,tele van-e a konténer vagy csak éppen van benne valami,így a raksúlyváltó vagy át áll(automatikus)vagy marad üresbe .Így kisebb a fékerő is.
D55? Ja hogy a nagy felújításban nem jutott oda alcatel...? Bocs...abból indultam ki, hogy a felújított állomásokon (pl. Vecsés, Monor, Üllő) Alcatel van a 100a-n...hát igen máv 2008.
A feltevés meg azért feltevés, hogy kiderüljön, hogy igaz-e vagy sem, nem pedig kőbe vésett 11. parancsolatként kívántam írni! Fogalomzavar!
Láttam. Ellenben te láttad Vendégsín hsz-ében az iróniát? Nem piszkálni akarlak benneteket, csak felesleges elméleteket gyártani, és gépet püfölni, ha pár óra múlva úgyis kiderül, mik is voltak a tények, és magatokat is megóvjátok egy kínos felsüléstől. Mindegy, tégy belátásod szerint!
Ha azt csináltok belőle... Az eset valójában roppant egyszerű volt. Maga az eseménysor legalábbis. Nem értem, miért kell legendákat gyártani, illetve százismeretlenes egyenletrendszereket készíteni, amikor 1-2 nap türelem meghozná a vizsgálat eredményét, ami után nem kellene pironkodnotok (már aki érez némi szégyenpír szerűt), hogy mekkora butaságokat irkáltatok. Ezzel a dologgal annyit értek el csupán, hogy akiknek módjában lenne itt publikálni, mi is történt valójában, azok meg sem nyitják majd e topikot, nemhogy írnak nekünk... :(
Feltevés: a mikrodoboz kijárt Bp. felé, a 2. v. 3-ról a "helyes" vágányra. Jelző NEM kezel neki, de nem indul rögtön, mert nem IC, nem siet sehova, na szóval betolják, meg minden, közben jön a teher, forgalmista gondolja, hogy már kiment a dobozka, szóval húz vágányutat a tehernek, és lőn tucc. Felmerül a kérdés, hogy miért nem kezel jelzőt? F1/F2 szerint 6000 kg-nál könnyebb járművek bla-bla szóval nem biztos (hivatalosan) hogy a sínáramkörök érzékelik. A vágányúthúzáshoz: a kijáró dobozka már a tehernek felépített vágányútba "rondított bele" pl. valahol mégis megtalálta a szigsín, amit ugyebár az Alcatel berendezés SZ hibának (szigsín hiba) vesz, és visszaverte a zöld bejáratot. A teher meg a visszavert, immár vörös jelzésen csúszott be, és mint írtam, átmentek roncsderbibe.
Várom a feltevéseket, válaszokat stb. de az olyanoktól kíméljenek, hogy "ott voltál? láttad?" meg "persze hogy ilyenkor a forgalom hibás" stb. jellegű hsz.-ektől.