A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Van kiút... nem kezdek bele..... A gerincpad, gravitációs állvány, remek dolog mint kiegészítés de ezzel párhuzamban több dologra lenne célszerű figyelni és fontos lenne alternatív gyógymód után is nézni.
Hát akkor én már nem fogok megokosodni. 38 éve mindig patika tiszták a motorjaim a túrák után. Én így érzem magam jól és szerintem csak ez számít igazán.
Itt is van középút. Nekem egy átlagos motortakarítás nem igényel egy órát, és nem is teszem meg minden motorozást követően. Ha koszos, akkor megadom neki, amit illik, de nem szeretem mosni sem a motort, sem az autót - annak ellenére, hogy szeretem, ha tiszta bármelyik is.
A tegnapi eset a téli pihenőre felkészítés része volt, és a "kasztnit" nem is mosogattam, mert tiszta volt. A BMW esetében erre nem is került volna sor, mert ott nincs lánc - hála Imhotepnek!
Olyan pedig még nem fordult elő, hogy a motorozás motormosás miatt maradt volna el, fordítva már jó párszor.
Sajna ez a szezon nem kényeztetett, de így is örülhetek, hogy tudok, és van is mivel motorozni, mégha csak alig több, mint 4000 km pörgött a masinába.
nagymotoromnál - a choppernél - én is így voltam vele: az akkor volt szép, ha csillogott-villogott, ezért vasárnap délelőttönként 3-3,5 órát ment a suvick. Hopp még egy légypiszok a króm villaszáron, hopp, még egy felkapott bitumenpöggy a kipuffon, stb, stb.
Nem, de ha van annyi időd, hogy órákat takarítsd, azt az időt akár el is motorozhatnád. :)
Most végre sikerült megvenni életem első olyan motorját, ami nem patika állapotú. Kisebb használati karcok vannak rajta, így én is bátrabb vagyok, nem kell annyira vigyázni rá, jajj mi lesz ha lesz rajta egy karc, hogy fogom eladni.
volt egy 600-as Transalpom, mint egyetlen láncos motor az életemben. ( Tévedés, volt egy 400-as chopperem is)
:-)
Szégyen ide, lustaság oda, de amit lehozott a vizes út, nagyobb dagonyák után a magasnyomású mosó, az jött le róla, sosem gondoltam, hogy gyári állapotra kéne visszasuvickolni..
A derékfájáshoz; örüljetek a kardánnak! Ma nekiálltam Gyurkát alulról lecsutakolni - lánc, lánckerék, és a "fertőzött" területek (lengővilla, felni, állványok, stb.)... A többi rész szerencsére nem igényelt takarítást. Kúsztam, másztam, guggoltam, hajolgattam kb. egy órát. Nem esett jól, egy darabig pihentetni kell majd a hátam :-(
2 hónapja kezdődött . 1 sima húgyúti fertőzésnek indult .aztán tüdőgyulladást kaptam tőle .Közben már fájt a derekam de mivel szeptikus is lettem ezért azt kezelték elsősorban .két hétig az itón voltam aztán haza kerültem és elkezdett fájni a derekam .aztán kiderült hogy hogy az a baktérium ami egy bélbaktérium megtámadta 2 csigolyám meg a porckorongsérvem. Na azóta kínlódás az élet.
ha már gerinc téma ,akkor 7 hete fekszem, mire rájöttek hogy a gerincem is megtámadta ez a baktérium és szintén a falat kaparom én is. spondylodiscitis m van. Ez csak azért írtam Mert nagyon sok gerinc bajos van mostanában vagy csak most tűnt fel nekem is.
Ez az internettől való függés.. :(( bezzeg a régi szép időkben, bármikor elő lehetett venni az ágyneműtartóból a kiszeltündi képeket, ha igény lépett fel rá! :DDD
Anyám a gerincsérve idején nem a nagymellű gyógytornász mellett döntött :-)
Mondjuk akkoriban még a gipszágy is játszott...
Sajna örököltem a hajlamot, de a sérvig még nem jutottam, viszont a gerinctornát nyomom - sőt, a mostani balesethez kapcsolódó tornának is része az egyik gyakorlat a járás-"torzulás" kompenzálásaként.
Apumnak 3 gericsérve van, nekem egy. Apumét már 25 éve műteni akarták, ő a gyógytornászt választotta. 3 hét után Anyumat minden gond nélkül ölbekapta. Azóta is minden reggel gyógytornával kezd és semmi baja. Simán beviszi az 50 kilós virágládát ölben.
Én építkezés végén szereztem be a sérvemet. Volt hogy úgy vonszoltam magamat a lakásban földön csúszva, mint egy zombi és a könnyeim potyogtak. A gerinctorna helyrerakott. Vannak bizonyos mozdulatok, amiket kerülök és ma már akkor se vállalok be 50 kilónál nagyobb elemlést, ha látszólag könnyen menne. Ezen felül óvom a hidegtől, huzattól a derekamat és nincs vele problémám. Kulcsfontosságú a derékizmok megerősítése tornával.
Van ismerős, aki nem szarozott, egyből kés alá feküdt, persze vannak olyan sérvek is, amiket muszáj műteni. De a műtött ismerősök is hipphopp felépültek.
Lehet, hogy igazgatok van, és egy korszerű járműből nem kell kiszedni az akksit. én mindig ezt teszem, a Simsonos MZ-s 80-as évek óta. Mivel nem szoktam ráindítgatni a motorra kéthetente, mint sokan (tudom, az meg a legkárosabb, ha nem járatod üzemmelegre) ezért nekem ez vált be, általában extra hosszú ideig bírják az akkumulátoraim.
Most azon gondolkodom, hogy ha a Stromot csepptöltőztem volna minden télen, vajon kibírt volna-e 8 évet az eredeti akksi? Vagy úgy megdupláztam volna az élettartamát 16 évre? :) A BMW-ben eredeti akku van. Ha jövőre 5 éves korában "hirtelen halál" éri, akkor is szerintem kiszolgált.... :) Mindemellett a lustaság miatt én is gondolkodom a jövőbeni motorban hagyáson és egy stekkeres csepptöltő beszerzésén.....
Jól értem, hogy égésgázokat lélegzett be a pilóta? Így szoktatták magukat a 21. századi városi levegőhöz? A franciák mindig is inkább bátrak voltak nem okosak.
Látom vigyáztak rá, jól néz ki most is. Az eredeti üléshuzatot kicserélték, lehet, hogy alacsonyították.
Akkor volt benne ötvenvalahányezer, a bácsi aki megvette tényleg hetven éves volt, nem hinném, hogy két év alatt megkerülte a Földet. Akkor most miért kell negyvenre visszatekerni az órát?
Ezeknek az öreg boxereknek meg pont mindegy, hogy negyven vagy nyolcvan bennük, tényleg nem értem...
Ugyanilyen töltőt használok már 5 éve. Vettem hozzá gyári szivargyújtó adaptert és tökéletesen lehet vele tölteni a mocit. Megspórolok egy ülés leszedést :)
Azért az elektrolitszintet nem árt néha-néha beállítani a nem gondozásmentesen. A Yuasa-ban évente kb. 2x után kellett tölteni a vasalótól megvont cuccal :-)
2009-es a HP2-m, 2014-ben vettem, fene sem tudja, ki milyen aksit rakott bele. Most sem szedem ki belőle, mindig a motorban tartom télen. A pince fűtött, de fogalmam sincs, hány fok van benne. Az aksira nem tudok rámérni, mert eszközöm sincs, és azt sem tudom, hogy kell csinálni. Rátöltök, ha épp eszembe jut. Az előző motorjaimmal is ugyanezt csináltam, és ha 5 év után cserélni kell az aksit, azt sem én csinálom, mert gőzöm nincs, hogy lehet belőle kiszedni.
:)
Az aksi menet közben a motorban van, tehát minek szedjem ki. Menet közben is tölt, tehát nyugodtan tölthetem úgy, hogy nincs lekötve. És ha neadjisten nem gondozásmentes az aksi, nem húzom ki a dugókat belőle, mert menet közben is tölt, és akkor is benne vannak a dugók.
2014-es az R1200 GS-em, az akksi eredeti benne. Most szedtem ki belőle, soha nem tartom a motorban télen. A garázs fűtött, 23 fokot mértem. Az akksira 2 hetente rámérek, ha a 12,6V ég, ok, alatta rátöltök egy kicsit. Az előző motorommal ugyanezt csináltam, 8 év után cseréltem egy Bosch-ra a gyári Yuasát ( akkor sem kellett volna).
Éppen írni akartam; vagy a töltőre egy megfelelő véget :-)
De lehet ötvözni a kettőt, nekem így játszik; a töltő vezetékének végén tudom csereberélni a csatikat. Az öreg autómba olyan foglalatot szereltem, mint az RT-n volt (van), a motorokra pedig sarus változatot (annak kisebb hely kell). Még öcsém motorjára is fabrikáltam egy "lengőcsatlakozót" kb. 10 perc alatt, mintegy 500 Ft-ból. Valamelyik akksit mindig tölti a LIDL gyöngyszeme. Egyébként a fűtetlen, de fagymentes garázsban.
Valahol én is olvastam :-), hogy a pihentetett akksinak a hűvös hely jobb, mint a meleg, és a fagy is csupán a lemerült, mélykisütött akksinak árt.
Igen, soxor hallom is télen, mikor hosszas köszörülés után beindul a teknő, az user örömében (hogy nem kell tolni :D) ad is jó nagy gázt... az ékszíj meg visít, mert nem tudja átvinni azt az erőt, amivel megfogja a generátor - ugyanis ilyenkor 80A-el is képes tölteni... ja, és ennyit arról, hogy az akkut csak a kapacitása 1/10-edével szabad tölteni :D
Sztem akku témában még több a téveszme, urban legend, mint az olaj témában, pedig az se semmi! :))
Nekem 15-ös a GS. Júniusban elővigyázatosságból lecseréltem az akksit. Utána az off x-max-ban megpusztult az akksi és szerencsére pont olyan kell bele, mint a GS-be, úgyhogy az eredeti akksi ott szolgál tovább. Az x-max akksija minden előjel nélkül döglött meg, szerencsére a garázsban. Nekem mindkét motor az akksira direktbe bekötött ctek-en lóg egész télen.
Nálunk a nejem autója ette 2 évente az akksit. Amióta kap minden hónapban egy hétvégényi ctek regenerálást nincs baja. A mostani akksija már 4 éves, de nem látszik még, hogy fáradna.
Ez érdekes. Illetve az az érdekes, hogy régebben nekem elmentek az akksik 5-6 évet, de az elmúlt időben én is ezt tapasztaltam, hogy max 2 év. A hayabusát egyébként bármi elindította, ami még tudott 3-at tekerni, de kis lejtővel vagy segítséggel be is lehetett tolni. De a tavaszi, húsvét vasárnapra eső román motorostársak akksi halálos sztorija a GS-el bemutatta, hogy mekkora szopás :-)
Ezek szerint ha '16-os a vasam, akkor tavasszal érdemes beruházni egy új akksira, hogy kisebb eséllyel érjen meglepetés?
Amúgy az új R1250GS-eket nagyjából 100as felárért lehet választani HP akkumulátorral. Az meg mi a fene...tudja valaki?
Akksi témában egy kérdés: ha hideg fűtetlen garázsban áll a gép és rajta a csepptöltő az jó úgy neki, vagy inkább akksit kivenni és bevinni a meleg lakásba és ott tölteni?
Mintha a kupakok is be lennének horpadva. Nem fosnék be tőle. Bevinném melegre, figyelném, hogy ott mi lesz vele, vagy ha felrakom töltőre. Legfeljebb elengedném a vákuumot.
Tesztelik c4-et és a Neotech 2-öt. Nekem a C3proban az nem tetszik, ha kinyitom az állszellőzőt brutál zajos lesz. A shoi a teszt szerint ezt nem csinálja.
Sziasztok. 2014-es vizes gs adv-n javítható a tempomat kapcsolója vagy csak csere.konkrétan a can bus rendszer forrasztására gondolok. Foglalkozik valaki ilyen javítással?
Azt gondolom, hogy nem szabad kimondani, hogy a Schubert, Nolan, Arai stb. jó vagy rossz illetve kényelmes/nem kényelmes. Függ a fejformától, a motoron való üléspozíciótól, szélvédelemtől, testmagasságtól és ezer más tényezőtől. A minőség kérdése ugyanez, mindenkinek más az ingerküszöbe pl. a szélzajra. :)
Nincs mit tenni, a kényelem az egyik legfontosabb szempont, ha nem kényelmes valami akkor azt kár is erőltetni! Köszönöm az infót, habár pont ezt a szájba belógó mikrofont szeretném elkerülni a C4-el de azért adok neki egy esélyt, és egy ilyet is elviszek egy összehasonlító körre ha eljutok az euromotorba!
Nekem sem jött be a Schubert, pedig a szándék meg volt bennem, hogy azt veszek. Tavasszal, amikor megvettem az R1200GS LC-met, gondoltam a régi HJC-met is lecserélem. Utánaérdeklődtem, utánaolvastam, döntöttem, Schubert C3Pro, leg-leg-leg csöndesebb, jobb, német mérnök stb... Euromotor, sisakpróba. Nem tetszett, szorított, zúgott a fejem, melegem volt, nehézkes mechanika, napszeműveg stb. Az eladó még ültetett 15 percet, szokjam, jó lesz az. Hát nem. Átmentem a másik oldalra, felpróbálni a legújabb Nolan N100-5-öst. Tökéletesen passzolt a fejemre, és 1 szezon alatt sem tágult ki! Zseniális az egykezes nyitómechanikája, a napszemüveg fokozatokban állítható, nagyon jól szellőzik, és az N100-N104-esekre jellemző recsegést is mérsékelték. A B901-R kihangosítóval felextrázva nekem 5-ös! :)
Értem és köszi az infót! S1 után Caberg sisakom lett, C3-at én úgy akartam venni, hogy már tudtam a panaszokat. Nagyon halk volt és a szellőzése is peldás a caberg után, ennek ellenére még aznap visszavittem és visszakértem az árát. Valóban sok bosszantó hibája van, ahogy olvasom neked is inkább ezzel a tipussal volt gondod és nem a C4-el. Az számomra megint egy fokkal jobbnak tűnik, bélés, mechanika, minden igényesebb erzesre. De ha ez is olyan hangos mint az R2 akkor nem tudom mit vegyek, lehet megint egy Caberget veszek feleannyiért..
Én nem látom benne a felső kategóriás műszaki tartalmat az utóbbi években.
A régi sisakjaik fenomenálisak voltak (S1 Pro). De a C3 széria pár év után elég gagyi lett, kb. akkor, amikor bevezették a C3 PRO típust. 2015-ben voltam egy túrán, kivétel nélkül mindenki panaszkodott rá. Szétestek, mállottak 1 év után, pedig kommunikációval 250-es árról beszélünk.
Nekem az S2 Sport 140e-ért fütyül, zajos, és rázza a sisakot a plexis motorokon előforduló huzat, és ezt több motoron is produkálta (K1300GT, S1000XR, HP2 Sport, Tmax robogó nagy plexivel). Ezt nem tesztelték le rendesen. Lehet, hogy csupasz motoron jó.
Az én C3-asom nem csukódott le rendesen, és ezzel mentem vissza vagy 4x az Euromotorba. Mindig mondtak rá valami varázsigét, de jó nem lett, újat nem kaptam helyette.
Most Nolan van helyette, N104, érdekes módon csukódik frankón, és a napszemüveget meg tudták oldani, hogy lehessen pucolni és takarítani úgy, hogy ne NASA szintű űrtechnikás törlőkendőkkel kelljen nekiesni, merthogy a Schuberth cuccai egyébként karcosak lesznek (sajnos ezt a saját pénzemen tanultam meg). Ja, a Shoei-nek is sikerült meglépni ezt a hihetetlen feladatot, mint ahogyan a Caberg-nek és a BMW System 6-osnak is.
Ami kb. ilyen hulladék, az a Shark felnyitható sisakja. Hihetetlen egy "csoda" 120e-ért.
Az a bajod vele, hogy rossz, vagy az hogy drága?! Es akkor melyik sisakot ajánlanád helyette?!
Én az itt ajánlott Neotec-et próbáltam, szellőzik szépen, halk is, de valamiért nem fogott meg, a bogárhálós gond miatt amit irtak itt páran pedig ki is esett nálam, főleg a 180-200e körüli árával. A nolan/xlite sisakok nagyon nem tetszenek már formára sem, súlyban is nehezebbnek tűntek fejen mint a Sch-k. Az én magasságommal a C3 volt a leghalkabb sisak amit a GS-en a Vario MSA plexivel valaha is kipróbáltam, de sok apró hibája van és az SRC-meg a mikrofon nekem kényelmetlen volt. Ezeket a hibákat a C4en szerintem javítottak, szerintem a komm rendszere is nagyon jol lett megoldva. Egyszerűen nem nagyon találok most olyan túrasisakot ami jobban kéne, de ha vannak ellenérvek a C4-hez, vagy még látokör tagitó ötletek más márka felé, akkor azt mind szivesen veszem!
Ez fejforma kérdése is lehet, direkt más lett kicsit mint a C3. Eko is irta, h az ő fejformájához a c3 jobb, én kipróbáltam nekem sokkal kényelmesebb volt szerencsére!
Az egyetlen fura dolog a berakott bogárhálóval lecsukás, olyan mélyre ér a nyakig, hogy az állat végigsimitja rendesen, borostásan hamar ki lehet bolyhosítani az anyagot ha nem annál fogva húzza le az ember. De talán ez is megszokható. Korábban olvastam panaszokat a kommunikáció stabilitására, de fw frissités ota ugy tudom már rendben van. Én mindenképp akarok bele, nagyon tetszik, hogy nem kell mikrofonnal bajlodni az allrésznél, sztem rohadt jó ötlet volt a héj alá elrejteni. Még elciszem ez szélzaj tesztre és ha c3 közeli szintet hozza akkor megveszem. (Remélem nagyon más mint az R2, az szörnyen hangos sisak lett.)
Elmentünk budakalászra megnezni egy patika allapotút, hogy legyen viszonyítási alap. Rengeteg extrával de kicsit a fájdalomküszöb felett hirdette a 60 körüli szimpatikus tulaj, magyar papiros, 6 éve ő túrázik vele, 80e km, de tényleg a korábban megnézettek felett járt minden tekintetben. Kipróbáltam, nem kötöttünk bele semmibe alkudozási céllal, sőt nagyon megdícsértem a motort, megtaláltuk a közös hangot, apósom benyomott egy 850es árat poénból, végül 860ért kézbecsaptak én meg hazahoztam a gépet. A kuplung nagyon a végén fogott, de az is megoldódott, egyenlőre minden szuper, ment már bele sok túra km, apósnak most öröm és boldogság!
Eko-nak ezúton is köszönöm a telefonos segítséget, a holtjáték állitás megoldotta a kuplung gondot, most tökéletes a motor, úgy néz ki nem kell csinálni vele semmit egyenlőre..
Ebben én nem érzem, h kibeszélte volna a háta mögött az eladót, szerintem csak érdeklődött, h mi ez a - szerintem is fura - szerzet.
Néha be vannak itt linkelve andersen szerű hirdetések, ott tenyleg vannak kibeszélős/kiröhögős hozzászólások, de azoknál nem láttam, hogy bárkit is zavarnának.. Szerintem most nagyon érzékeny a PC-ség detektorod! :)
ON: A Schuberth C4-es sisakok ára szépen lejjebb kúszott, a 650 helyett már 400EUR körül mozog a németeknél. Lassan lehet én is beruházok egy ilyenre!
Ha ez Gs gyárilag akkor elnézést az eladótól! Az első kérdésem az volt, hogy ez mi? Kibeszélés dolgot azt hagyjuk. Feleslegesen vitázunk róla. Máshogy látjuk ennyi.
Nekem érdekes, hogy lett ez GS. Azt nem vágom miért véded a hirdetőt. Ez 1 szar kokecolt törött motor, amit a gazdája tudatosan félrevezetően hirdet. Ezt a miért érdekes nekünk című történetet megint nem értem. Ha téged sem érdekel, akkor ne rágódj rajta nem érdemes.
Nagyon kokec! Ha én hirdetném biztos nem így próbálkoznék. Van olyan aki így rámozdul? Nem hiszem! Nem köszöntem meg a jó kívánságokat, tehát köszi mindenkinek.
Volt egy hülye film, amiben időutaztak. A gép atomjaira kapta az embert a jelenben, majd összerakta a múltban valamikor. De néha kis hiba csúszott be és olyankor ezt-azt rosszul rakott össze az emberben. Aki sokat utazott, az már nagyon szarul nézett ki. Szerintem ezt a motort mindig vitték magukkal :-)
Igazából csak azért raktam ki a cikket, hogy ha jön a menetrend szerinti eddigjapánmotoromvolt- demostbéemwétszeretnék- ténylegolyanszar-emintahogymondják- hatiilyenbunkókvagytokakkorinkábbmeginthondátveszek ember, akkor legyen olvasnivalója. Na meg persze azok kedvéért is, akik szeretik a Bmw- t és szívesen olvassák, hogy mások is. :)
Belehelyeztek a cikkbe egy reklámot is, ami bár tudom, hogy fogyasztói társadalom felizgató célú, valahogy mégis izgat, de nem találom az alapját...
"Pláne az új, a nemrég megjelent R 1250 GS, ami tényleg a motorozás non plusz ultrája, és minden tekintetben túlmutat ezen a csodálatos, vizes GS-en is."
Látott már valaki bármilyen konkrét összehasonlítást, ami megmutatná, hogy mi is a különbség kettő között, ami miatt az R1250GS minden tekintetben túlmutat az R1200GS-en?
Mert én eddig csak az erőforrást látom, mint előrelépést...
Gumipattogásra általában jó ha a nyomást lejjebb engedjük egyformán, míg nem javul valamelyest a helyzet. Persze ez nem helyettesítheti a megfelelő csillapítást, már ha van ilyen a futóművön. A lady utánfutókon alkalmazott egyszerű rugózás egy nagyobb és kisebb zártszelvény közé rakott egyszerű gumi körprofil a négy sarokban (mi "kádárkolbásznak" hívjuk ezeket, mert a gumibotra erősen hasonlít). Ha a gumik tönkremennek, azok cseréje örök élmény lesz. Azért én is vittem már GS-t lady utánfutón 200 km-re, és nem volt semmi probléma. Eleinte ugyan aggódtunk hogy mi lesz ha a két zártszelvény átfordul a gumikon, de a gazdi bejelentette hogy ő már vitt ezen 500kg-ot is.
Tavaly autót kellett vinnem "kutyán", az is rettentően pattogott míg a nyomást nem csökkentettem. Ugye ez egy olyan szerkezet ami két kerékből, ezeket összekötő két zártszelvényből (ide kerülnek az első kerekek melyeket lerögzítünk) és egy vonórúdból+vonófejből áll. Valódi kőbalta modern kivitelben.
Mindenesetre a helyes guminyomás beállítása után meglepően jól viselkedett nagyobb tempónál is.
Nem mernék vele messzebbre elindulni egy értékes motorral... A lady 450 futómat nem adnám oda érte, az tuti. :-) 20x40-es zártszelvényből készítettem egy keretet, ami a két kereket tartja oldal irányban, 4 spani, és irány Olaszország. Egy fenyőpallót készítettem hozzá, amin egyedül feltolom még a gsx1400-at is a futóra. A zártszelvénykeret 2 db csavarral rögzül a helyére + eleje beakad a futón kialakított helyre. A pallóra csavarozott lemez meg a keretbe akad. Nem tud szétesni. Út közben a palló a futó oldalára van rögzítve 2 csavarral. Az egész futó 130 kg üresen. Éves fenntartása kb. 15e Ft biztosítással, műszakival együtt.
Sajnos a vizsgáztatási körülmények nem mindenhol követték a járműpark fejlettségét. Nekem is ökölbe szorult a talpam amikor megláttam hogy azon a fékpadon gyötrik a motort amin az autókat, buszokat, teherautókat. Persze oldalkitámasztó görgők nélkül, így a kerék jobbra balra sétált, szó szerint kisebb akrobatikát mutatott be a vizsgabiztos. Később rákérdeztem hogy a vizsgáztatás alatt szerzett sérülések esetén mi az eljárás, erre hosszú és mély hallgatás volt a válasz.
Régen a mocit műszakiztatták úgy, hogy kijött a vizsgabiztos az udvarra, megkérdezte: "Jó a moci?". Mondtam, hogy "jó" és már töltötték is a papírokat. Az elmúlt években már kamerán figyelik őket, úgyhogy nincs már ilyen lazaság. A frász szokott kerülgetni, mikor fékpadon zsönglőrködnek vele lazázva :-)
A gépész szememnek amúgy is nyekenyókának tűnik a szerkezet. De vitathatatlanul praktikus, hogy elfér egy sarokban. De ennél az élére állított utánfutó sem foglal nagyobb alapterületet. Míg meg volt a transitom, az volt a fasza motorszállító :-))))
Amivel hazahoztam a GS-t Berlinből, azzal egy pillanatra sem voltam nyugodt, hogy nem fog leesni a vas :-) Főleg a cseh autópályán. Pattogott, mint az állat, többet volt levegőben, mint a földön.
A kérdés már csak az az hogy az itthoni forgalomba helyezéshez mennyire lesz partner a "HATÓSÁG". Elsősorban a műszakiztatásnál érzem hogy gondok lehetnek, az ilyen csiki-csuki praktikus dolgokkal szemben általában a betonbiztos hegesztett kapcsolatokat preferálják. Persze ha kinyitva odaviszik nem biztos hogy feltűnik nekik hogy ezt hogy is kell használni, utánfutónál általában leragadnak az azonosító- világítás-vonófej-. esetleg kerékcsapágy ellenőrzésnél, De volt már hogy millimétere ugyanott volt a futó ahová leálltam reggel, csak a papírok készültek el, és a pénz cserélt gazdát délutánra.
Az új 1250R csak nekem tűnik ránézésre nehezebb, tömörebb gépnek. Na nem mintha az előzők pille motoroknak mutatták volna magukat. Lehet, hogy a hűtőre tett oldalidom, és a hasidom miatt érzem így?
Nemrég ültünk át "modern", mai autóba; semmi TFT, meg egérmozi, és mégis. 2 zónás digit-klíma, digit hőfokkijelzővel, gombnyomásra működő ventilátor-, és szellőzőcsatorna-kiválasztás van benne. Azt vettem észre, hogy amíg az előző, 20 éves Almerában, pláne a 30 éves öreg kisbuszomban a manuálisan állítható fűtéscsapra, egyszerű ventillátorkapcsolóra, és a szellőzést szabályozó tekerőgombra/karokra rá sem kellett néznem, rutinból tudtam állítani, addig ezt a digites szart hosszabb ideig, 2-3 mp-ig nézem, hogy eltaláljam a kis gombokat, lássam, hogy mit állítok, és mennyire. Ehhez képest egy TFT mennyi plusz infóval kecsegtet, aminek a bámulása mind a vezetéstől vonja el a figyelmet...
Tudom, tudom, a navi... De a navit fel lehet tenni a látómező szélére, így alig kell "félrenézni", ráadásul beszél, így akár rá sem kell nézni.
3-4 órát utazni nem japán kisautót kell venni, az én RAV4-esem elég kényelmes, utazom benne napi 8-10 órát is néha. Jópár autót kipróbáltam, nem rossz és feleannyi, mint egy X akármi. Ja és elmegy majd 1 millió kilométert, mert hybrid. Megvehetném az X5-öst is, de valahogy nem fűlik a fogam hozzá. Motor persze más, imádom az F750GS-emet.
Ebből is már egyre kevesebb amit Japánban szerelnek össze és már egyik sem a régi. Hol van már a régi Toyota vagy a Mazda hirhedt minősége. Nem beszélve a Nissanról ami már vagy 10 éve leadta a minőséget. Persze azzal magyarázzák, hogy Francia elektromos rendszert és sok esetben Angol összeszerelés miatt van, de hát akkor is nagyon sok a baj velük.
Így van, tényleg jó volt. Nekem is volt 2107-esem. Na azért azzal is voltak bajok. A szokásos Lada betegségek felett a lámpa mosó ablaktörlő motor, első ülések háttámlájának fokozat állítása, közép konzol kapcsolóinak bizonytalalan működése stb..... ezen felül amit soha nem értettünk ezeken sokkal gyakoribb volt a generátor csapágy hiba mint a többi Ladán. Viszont valóban jók voltak.
Tiszta sor, nem vagyunk egyformák és ez így van jól! Kipróbálni viszont nem eladóét kéne, hanem esetleg baráti körből valakiét ha van rá mód. De volt példa arra is, hogy mikor az egyikünk itt hibára gyanakodott egy másik fórumtárssal motort cseréltek egy 2 kanyarnál hosszabb próbakörre. A faluban két kanyar pont arra elég, hogy a hangját, meg egy kicsit a blokkot esetleg megismerd, nem többre. A telelever előnyei nem jönnek át ennyi alatt, a boxereknek pedig az a fő előnye, szerintem. De ha ennyire nem tetszett akkor biztosan mást kell venni, mert a legfontosabb amit az ember maga érez, és nem az amit más tanácsolgat neki!!!
"A leg fontosabb a kényelem , a fenntartási költségek , a rugalmasság , és a hosszútávú kiszámíthatóság"
Mondjuk az itt felsoroltakból a "rugalmasságot" kivéve az RT szerintem jobb mint a sor4 túrázók. Való igaz a teljesítmény, a nagy tempó, az autópályázás ezek mint a S4-ek felségterülete, a síma járás is nagy előnyük még. De szerintem egy RT hosszú túrákon kényelmesebb mint az FJR, vagy a Fazer. (Én is Fazerről jöttem)
Én úgy érzem neked az FJR-t és az 1300GT-t kell kipróbálni, és amelyik jobban tetszeni fog az lesz a befutó..
Nem nagyon értem a hozzászólásodat leszámítva azt a részt, amikor arról írsz, hogy nem jött be az Rt - ez teljesen szubjektív, kinek a pap, kinek a papné, ezzel nincs semmi gond, mindenki más.
De!
Először is, mit vártál egy kéthengeres boxertől, hogy selymesen duruzsol majd. Hát nem. De ezt írtuk is előre. De ettől még megy, mint a Safhauzen - de mi is az a schaffhausen? :-)))
Másodszor pedig nem akarsz át-, és megszokni, közben egy teljesen eltérő személyiséget néztél ki magadnak, mint amiről váltasz...
A legvége bekezdés...; mentél két sarkot egy motorral, és utána ecseteled, hogy megbízható, stabil, motort akarsz betolni a garázsba. Mégis miből gondolod, hogy az RT nem ilyen két háztömbnyi menet után? Ne legyen ocsmány? Nem is értem, ezt mire írtad... Nem láttál róla fotót?
Minden esetre bejött a tanács, ki kell próbálni, mert a fotóknak és adattábláknak se szaga, se bűze... :-)
Meg vallom őszintén ,elég jól el vette a kedvem , azaz , annyira más volt mint amit vártam/RT/ és amit megszoktam , hogy nem igazán próbálnám meg ismét, nekem ez nem igazán jött be ,. Marad a K1300GT , ami már sokkal közelebb áll hozzám , vagy rá megyek a jó öreg FJR-re , nem szeretnék kompromisszumokat, hosszú túrákra megyek , de szerpentinezek is , a Fazerrel ez ment , minden gond nélkül , csak hát , a kor és a kilométerek összegyűltek benne és kellőképp kiszolgált már , 1,6-os van a csapatban 3 is , ,,hát van rá panasz rendesen , csendesen , és nekem drága is , én max 2,5 milláig megyek el , kérhetnek többet , nem adok , ennyi van és kész. Jelen pillanatban a két cirkáló közül fogok választani és nagyon át gondolom , mert több vas már nem lesz , sajnos az RT el vette a kedvem a BMW- től ,, de még nem adtam fel , a próbára kitérve , egy gazda sem szereti , ha furikázni akarsz a vasával , még ha szabadulni is szeretne tőle, max , mennjél 10-20 métert és kész , vicc , mert ennyiből semmit nem tudsz meg , az RT vel két kanyart tettem egy faluban , nekem annyi elég volt , hogy azt mondjam ,NEM. . Nem akarok már sem hozzá sem át szokni , vagy megy mint Safhauzen vagy nem , én nem éreztem jól magam rajta , így megy a levesbe ,. Minden évben meglátogatom a szervízt , nem vagyok egy fillérbaszó , de fontos , hogy ne legyen ocsmány nagy a szerviz igénye a vasnak és ne legyen túl érzékeny arra , ha évközben kicsit el hanyagolom ,, nem vagyok egy puccker csávó , nem mosom le minden túra után azonnal,. A leg fontosabb a kényelem , a fenntartási költségek , a rugalmasság , és a hosszútávú kiszámíthatóság ,. egy 9000 Km túránál ne az legyen a gondom , hogy vajon bírni fogja a vas és rajta én , vagy kényelmetlen és megbízhatatlan lesz .
Így van, ha BMW akkor a boxertől ódzkodóknak inkább az 1300GT - vagy akár az említett 1600GT - lehet a megoldás. A Fazer meg ezek teljesen más karakterek mint egy 1200RT. A pestmegyei motorosrendőrökkel beszélgettünk az egyik vezetéstech képzésen, Horváth Miki mondta, hogy az FJR1300 és a hasonló nagy Sor4 motorok igazi nagy sebességre tervezett autópályás cirkálók, az RT labdába se rúghat ilyen helyzetekben. Ezeknek teljesen más a vázgeometriája, egyenesfutása, stb. És ez adja az RT előnyét a hegyek közt szűkebb kanyarokban, lassabb tempós szakaszokon, manőverezéseknél, merthogy azt meg fényévekkel könnyebb terelgetni. Én is Fazerről ültem át boxerre, először nekem is csalódásnak tűnt, de ez csak az első szerpentines kanyargásig tartott, ott már kiült az arcomra az addig nem látott mosoly.
Amúgy azt azért hozzáteszem, hogy ha jól tudom neked vizes boxered van, ami már sokkal közelebb áll a sor4-hez járáskultúrában mint a DOHC-hoz amit János kipróbált... Az a tiédnél sokkal jobban "rezeg", és ugyan megszokható, de ha elsőre ennyire nem jön be valakinek akkor már kár erőltetni. Viszont egy városi 15 perces gurulás az nem rendes próba. Egy kanyargós hegyi úton kell meghajtani a kiszemelt motorokat, hogy nyugodt szívvel dönteni tudjon az ember. Szerintem.
Az RT az egy kéthengeres gép. Fog rezonálni alacsony fordulaton, alapjáraton. Menet közben nincsenek zavaró vibrációk, de ehhez hozzátartozik az is, hogy meg kell tanulni a megfelelő fordulatszámon használni. 30-nál az 5-ös fokozat nem játszik.
Sor 4 után ültem át boxerre, nekem is furcsa, kellemetlen volt az elején. Azt azért hozzátenném, hogy egy sor4nek sem vitamin 30al 5.-ben.
Ha neked a kiegyensúlyozott, vibrációmentes járás elengedhetetlen, akkor a boxer felejtős. Megértem, mert nekem is szokni kellett, de aztán megszerettem. De nem mindenki van ezzel így.
Ödv Urak, ma ki próbáltam az RT-t.,hát az első elindulás után majdnem le ugrottam róla , hú vazze , ezt kellene megszokni, hát ,,,,, gázadásra bizony balra húz a motor , rezonál rendesen és bizony ez nem fog 5 ben 30 al menni,, több mint érdekes , még gondolkozom,:-9 holnap K próba.
Húúúú ez már nagyon elment rossz irányba gyerekek. Tudjátok mit ? Az olajtársaságok sem értenek abszolút semmihez, mert képzeljétek állandóan kifogy a benzinem. Sőt a nagyobb üzemanyag forgalom végett a nem hozzáértő gyártók összejátszanak, hogy még hamarább kifogyjon a benzinem. Naaaa ez hogy hangzik. :-) :-)
A mai járművek már nagyon bonyolultak és a tervezéskor nincs idő arra, hogy évtizedeken keresztül teszteljenek, hogy ugyan mikor öregszenek majd el a kábelkötegek. Sajnos mindig is voltak kábelproblémák régen is csak most már sokkal bonyolultabbak a rendszerek, még több a vezeték, sokkal több a csatlakozó ezáltal sokkal több a meghibásodási lehetőség. Sajnos sok minden utólag derül ki, egyszerűen lehetetlen feladat hosszú távon tesztelni mindenféle üzemi viszonyt. Mindent megtesznek a gyártók, hogy olyan termék kerüljön ki amivel nincs gond, hiszen minden gyártónak sokba kerül a probléma még akkor is ha az garancia idő után kerül elő.
Ne felejtsük el, hogy a mi felhasználó igényeink is nagyon megváltoztak.
Mondjatok egy motor márkát, autó márkát amivel nincs probléma na tessék, várom az észrevételeket és majd leírom melyikről mit tudok. Csak előre szólok ebben a szakmában dolgozom már 40 éve így van némi tapasztalatom. Na halljuk szerintetek melyik a tuti jó gép, de tuti legyen ám :-)
Nemrég "adtam el" ingyen a Suzukinkat. Nem terveztem vele már 3 éve sem hosszútávra, mert esélyes volt neki a bontó, mégis mikor cserélni kellett, adac tesztgyőztes prémium gumit kapott és minőségi fékbetétet... mert akármeddig is használtam, biztosítani kellett a fékutat. Nem kínai meg ledobott gumit és gagyi vagy bontott fékbetétet raktam bele.
Nyilván már nem fényeztettem újra, meg a kavicsfelverődést sem javíttattam, de az alap dolgok azok alap dolgok és pont...
Az Accordomról és a hayabusámról nem is beszélek. 2002 és 2003as évjárat, mégis mindkettő még sokáig boldogíthatja hibátlanul az új tulajt.
De a magyar nem ilyen általában. Vettem egy 9 éves XC90-et Münchenben. Karcmentes és minden kifogástalan volt. Barátomnak 3 évesben nem találtunk itthon ilyet.
Tudod mit szokott mondani a "pápa"?
"Én nem engedhetem meg magamnak hogy a legolcsóbbat vegyem."
Ezzel én is Nagyon egyetértek.
Ár alapján választani tipikus Lúzer mentalitás.
Persze ha a végén vennék a fáradtságot és elő vennék a kockás füzetet rájönnek hogy ők járnak szarabbul.
Nem arra gondolt szerintem, hogy az előírtnál gyengébb olajat kellene tölteni a gépbe, hanem arra, hogy a 15 éves motor számára előírt motorolaj ma már közepes teljesítményszintűnek minősül, és egy mai csúcs-teljesítményszintű olaj használata felesleges, hiszen a közepes szint is teljesíti a gyártói előírásokat, és így tökéletesen megfelel a motor biztonságos üzemeltetéséhez, állapotának megőrzéséhez.
Ezen elv alapján semmi nem gyári - max. az összeszerelés, meg talán a blokköntvény.
Nem akarnék közhelyezni, de az előtte lévő 2 japó motorom közül egyik 10-el, a másik 15 évvel volt öregebb, és egyiken se mállott szét a dróton a szigetelés (jó, ezt lexarom, mert legfeljebb megáll) de a gumi fékcső se lyukadt ki menet közben :((
Felesleges ilyen irányba elvinni a dolgot, mind2en tudjuk az álláspontod, hogy a gyári ill. gyár által javasolt alkatrész a jó, nyilván mint szerelő, neked ez kell, hogy legyen a véleményed. És ez ad valamiféle biztonságot is.
Viszont én nem esek hasra a pár ezer müncheni mérnök véleményétől annyira...
hisz a vezetékekhez sem értenek, mert csomó helyen mállik szét a motoromon (2001 évj.) a szigetelés (privát mázli, hogy a jeladóé pont otthon adta meg magát, nem az olasz alpokban pár hét múlva)
Gumi fékcsőhöz sem értenek, ami szintén magától eldurrant ide 1500 km-re, San Marinóban.
Hátsó hajtáshoz sem konyítanak nagyon, a teherautó méretű csapágy tönkrement benne 40 ekm alatt, pedig olajban fut.
Ezek után lehet, hogy nem értenek a légszűrőhöz se :((
Egyébként ha már szövegértés, a lényege az lett volna a mondandómnak, hogy a drága alkatrész jó, az olcsó meg xar, és tök mind1, Mahle vagy Hiflo van ráírva.
Ha val is bent volt a húszas, akkor ott feltehetően átnézték mindent ami t kell.
Az intervallumot nem feleznèm meg, bőven elég tízezrenként vagy évente cserélni.
Általában azokkal akiknél a leirt betűk nem állnak össze szavaká, a szavak pedig nem állnak össze mondatokká nem nagyon szoktam foglalkozni. Neked még javaslom hogy olvasd el még egyszer a mondanivalóm. Ha nem megy akkor nyugodtan kövesd a betűket az ujjaddal mint régen. Nem szégyen az, főleg ha senki sem látja.
Közben pedig Próbálj meg válaszolni egy kérdésre magadnak: hol mondtam hogy gyárit kell használni?
Ismered a beszállító fogalmát?
Hagyjuk már ezt a reklámot, hogy a "gyári a legjobb" - miközben tudjuk, hogy a "gyártó" is minden fronton versenyezteti a beszállítóit...
Az viszont igaz, hogy a drága termék általában jobb, mint az olcsó (persze tudjuk, hogy mind kínai :D) - más kérdés, hogy néha csak attól drága, hogy szerepel rajta a "gyár" logója.
"mi oka lenne valakinek nem azt venni?" - pl. a 3x ár?
Valaki írta itt az A8 Audit meg a teszkós olajat - sztem pont ugyanennyire nevetséges az, aki a 15 éves 200 ezret futott járművébe csak a legdrágább olajat / gyári alkatrészt hajlandó megvenni - mert ő igényes a minőségre :DDD
Azért tegyük hozzá, hogy a szerelők többsége a userek miatt ilyen. A userek körbetelefonálnak és aki olcsóbbat ajánl a szervizre, oda viszik. Illetve a szerelők a szerelési díjon felül a gyári alkatrészekkel nem tudnak még keresni, míg a bárdis, unixos kacatokon még fognak 30-40%-ot.
A magyarok meg különösen szeretnek megvenni pénztárcájukhoz mérten drága járgányt, aztán meg nem akarnak költeni az állapotfenntartásra. Jó példa, hogy van aki pár éves A8-assal jár, de használt gumit vesz rá, tesco olajat tölt bele, stb.
A hiflot ráadásul a magyar Suzuki is nyomta régebben, mint gyárival egyenértékű.
Amúgy olykor belefutni gyárinál jobb minőségű utángyártott cuccokba. Pl. A Lucas fékbetétek minden tekintetben jobbak voltak hayabusára, mint a gyári. Talán kicsit hamarabb koptak.
Adott a vizes GS-em 22ekm-rel. Németből hoztam, 2016. 7. havi. Volt neki egy éves szervize 7000km körül 2017 7. hóban. Majd már nálam volt egy szervize 17.000 kmnél a Wallisban, ahol megcsinálták a 20.000-es nagy szervizt is.
Most van 5000km az olajban. Tekintve, hogy nem hajtom ugyan eszetlenül a vasat, de azért az átlag GS userhez képest nehezített körülmények között teljesít. Érdemes megfeleznem az olajcsere periódust és cserélni most az olajat vagy kidobott pénz, bírja az olaj nehéz üzemben is 10e kmig?
Ugyanez kérdés a hajtás olajra is.
Illetve tapasztalatod alapján érdemes-e mást megnézni, ellenőrizni, amit nem takart be a 20ezres szerviz?
"És Hiflo szűrőt tesz bele, mert azt mondja ez a legjobb."
Neki. És pont leszarja a motorodat.
"Na most légy okos motoros. "
Alább már írtam. Nem kell neked okosnak lenni. Megteszik ezt helyetted a mérnökök. Nyilván nem véletlenül esett a választásuk egy osztrák cégre a kínai helyett.
Azt meg senki se gondolja, hogy egy k-európai szerelö okosabb, mint párezer müncheni mérnök együttvéve.
Gyorsasági világrekord, háromszoros világrekord léghűtéses, 2 hengeres boxer motorral, Boxer motor lánchajtással stb. (aki nem bírja a németet annak a Google webfordító "szépen" lefordítja)
Eko, abszolút egyetértek Veled. Én soha nem tudom megérteni ezt a fajta spórolást. 2 hónapja bruttó 8288 Ft -ért vettem az enyémbe a gyári levegőszűrőt. Minden évben 8-9000 km-enként cserélem, pedig nem kellene ilyen sűrűn. Mi ez az összeg ahhoz képest amit ennyi km alatt beletankolunk, szállásra, kajára, autópálya díjjakra vagy éppen csak ennyi km alatt a gumira költünk. Én mindig azt mondom amit előír a gyár azt kell beletenni és nincs gond nincs probléma. Így vagyok ezzel az összes alkatrésszel és még soha nem volt semmivel gondom.
Mivel nincs laborom, és nem vagyok mérnök ezért nem tudom megítélni.
Ezért is fura nekem amikor azt hallom, hogy motoros, szerelő erre esküszik. Pont ök azok akik a leghülyébbek hozzá. Esetleg még óvónöket, vagy könyvelöket vagy parkolóöröket kellene megkérdezni.
Nos mivel én is a fent említettek között szerepelek, ezért én sem mondhatok véleményt egyik márkáról sem, kivéve ha annyira pusztulat szar, mint a hiflo, amely már sokszor bizonyította teljes alkalmatlanságát hüen kínai voltához.
Szerencsére vannak nálam sokkal kompetensebbek a témában. Nevezetesen a BMW mérnökei. Ök általában a Mahle (Knecht) -t bízták meg a gyártással.
Persze nem mondom, hogy mondjuk egy Mann vagy Champion is rossz lenne, de ha lehet kapni pont olyat, mint ami a BMW-s dobozban is van, akkor mi oka lenne valakinek nem azt venni?
Az a gáz, hogy ebben a motorban is drága iridiumos tuning gyertya volt tök feleslegesen, mellé meg egy olyan szürö ami miatt csupa homok és bogár a légszüröház belseje.
És van aki még mutogatja is a dobozon a feliratot, hogy "prémium filter".
(Igazából mi a fenét károgok, a bontóban hegyekben állnak a motorok)
Újabb csodás kínai prémium szűrő. (Természetesen hiflo) Hogy van az hogy a többi márkából sosem látok ilyet? Mégis mindenki ezzel a fossal bünteti a motorját.
A 2. bekezdésed érdekes... Bár én a GS-el voltam úgy a sor4 hayabusa után, hogy elsőre kicsit csalódott is voltam talán, hogy "jó-jó ez a GS, de úgy nagyjából ennyi", de ahogy minél többet használtam, elkezdett egyre jobban rabul ejteni. Az igazi különbséget pedig akkor éreztem meg, amikor 1 hónap GS-ezés után mentem egyet a busával. Mindent elárul, hogy a 99 óta tartó hayabusa szerelem ellenére másnap már a használtautón volt a busa.
A boxermotor volt eleinte az egyetlen pont, amitől rázott a hideg, de ez nem csoda, mert a busa sor négyese egy egyedülállóan sima járású és vibrációmentes szerkezet, igazi remekmű, a 2000től induló nagy nyomatékával és felül parádés teljesítményével. De megtanultam használni a boxert és miután kapott egy akra dobot, azóta a hangorgánuma is izgató. Mára már a GS boxerét is megszerettem.
Nyáron tesztvezettem az RT-t, ami nekem egyből teltalálat volt, bár a kanyarvirtuozitását nem tudtam rövid idő alatt megismerni.
"..mert kb. 1 hónap intenzív használat után rabul ejt a futóműve.." Nálam ez nem tartott egy napig sem, bár én GS-en ülök. De én is japán sornégyről jöttem :)
Szia! Csak egy kupec vagyok, de talán érzelem mentesen tudok nyilatkozni :) K1300GT : felhasználói szempontból kicsit szűkebb keresztmetszet mint az RT. DE a tökéletes túramotor! Korlátlan erő minden fokozatban, 5-5.5 fogyi, típushiba ismeretlen, mivel az előd K1200GT gyengeségeit korrigálták, viszont szűk visszafordítós hegyi felfutókon kicsit birkózós. Ha a helyén tudod kezelni a dolgokat és nem akarsz minden kategóriában a haverok előtt Te lenni a király, akkor imádni fogod, annak ellenére is, hogy "unalmasan" megbízhatóan teszi a dolgát :)) /Fazer után nem lesz akkora kezdeti "csalódás"/
1200RT DOHC : a legkiforrottabb lég-olajos boxer, hasonló kedvező fogyasztással a K-hoz, típushibák nincsenek, kellően erős minden közlekedési szituációhoz. DE egy 150 lovas japán sor 4-hez képest kezdetben "csalódás" lesz. Azért csak kezdetben, mert kb. 1 hónap intenzív használat után rabul ejt a futóműve, komfortja és rájössz arra, hogy kevesebb teljesítménnyel sokkal többet tudsz teljesíteni pazar kényelem közepette, mint előtte a "vadállaton" :))
Mind a kettő baromi jó motor, de egyet értve az előttem szólókkal : Magadnak veszel motort és nem a haveroknak!
Man TT: szó szerint gyilkos pálya. Volt egy osztrák ismerősöm leginkább veterán gyorsasági versenyeken indult otthon, nálunk, a cseheknél, és ahol csak lehetett: (kiszakadt menetű hátsófék tengelyanya pótlása révén ismerkedtünk össze egy versenyen) Martin Loicht. Az Ő nagy álma a Man szigeti TT megfutása volt. Sikerült kijutnia, de sajnos 2010 nyarán itt szenvedett halálos balesetet.
Sajnos az itt megrendezett versenyek minden évben akár több halálos áldozatot is követelnek.
Természetesen , mind kettő ki lesz próbálva, viszont , ez max annyit tud segíteni , hogy én melyiken érzem jól vagy jobban magam , de arról még nem tudok többet , melyik a megbízhatóbb , kiforrottabb és melyik az amelyikkel kevesebb a szerviz igény , esetleg melyiknek mik a buktatói ,. Pár kilométeres próba csak egy érzetet tud adni , de , igazi döntéshez szerintem kevés , ezért keresem a tapasztaltabbak leírásait . Egyáltalán nem vagyok boxer ellenes , bár én a soros fele hajlok , ettől még akármi is lehet ,a pró -kontra dolgokra lettem volna kíváncsi , azaz , melyiket miért érdemes , vagy miért a másikat , tudom , körte-alma , de talán össze lehet hasonlítani két BMW-t . főleg annak aki minden nap ezzel foglalkozik ,. köszönöm , ha megosztjátok tapasztalataitokat.
Bocsánat , úgy látszik nagyon pörgök , ami igaz is ,,végre sikerült két dolgot össze boronálnom , mármint évjárat és ár, mindössze egy év kor különbséggel, R1200RT és K1300GT, ár és évjárat pontosak . Barátom mindenféleképpen az RT-t ajánlja , mivel ugye a boxer már reszelgetik vagy 70 éve , az már egy kész blokk , a vizes meg még állítólag nem egy kiforrott darab ,, nagyon nem tudom mi legyen ,,,,,, minimum 5-10 évre szoktam vásárolni ,,,fontos a dinamika, a kényelem , mert hosszútúrákra megyek , és a karbantartás igény ,, ennyi , bocsi , de dönteném kell és mivel Bömbim még nem volt , boxerem főleg nem , így nem tudom , mi és mivel, főleg , melyik.
2010-- R1200RT és DOHC, tehát , már a ráncfelvarrott , azt hiszem ő lesz a kiválasztott. RT lesz a következő , bár félek , túl sok lesz a megszokást igénylő dolog , ha kellően vehemens és elég kényelmes napi 5-800 Km-re és nem kell minden kanyarnál váltogatni, akkor minden rendben lesz . Fel vagyok készülve rá , hogy más mint a Fazer ,ami egyébként egy szenzációs konstrukció. A vizes blokkosról azaz a K 1200Gt 2007-ről , nagyon le akar beszélni egy BMW-s barátom , remélem , ő tudja miért. Szerinte nem annyira kiforrott és még vannak hibák ,. a lényeg , jelenleg egy BMW-t szeretnék ,,, valami lehet ebben a vasban , hogy ennyien oda vannak érte :-)
Nagyon erős lehet az az R57, hogy a Norton Manx-ot megfogja vele! Az R57 hátul merev, elől laprugós, fél fékdobos, és csak három sebességes. Igazi '20-as évek a futóműve, többet van a levegőben mint a pályán...
A Manx az ötvenes évek versenytechnikája, elöl - hátul teleszkópos, hatalmas versenyfékekkel, négy sebességes váltóval. Még a hetvenes évek elején is versenyképes volt! Viszont mai tuninggal is legfeljebb 55 lóerős, azt is csak egy nagyon szűk tartományban hozza.
A nyers erő (vagy a mai technika) diadala, ahogy előzés közben megpaskolja a Nortonos hátsóját!
Mondjuk Corser nem egy kis név a motorversenyzésben, lehet egy bicajjal is jó időt menne!
Doky, gyere el a Fazer talira decemberben és személyesen elmesélem mi a különbség és mik az eltérő dolgok az RT és a GT között. Freemail Peti szokta megszervezni a talit.
Ha az a fajta vagy aki minden kottyanás vagy zörgés hallatán meghibásodást vizionál, akkor inkább a K. :) Mert az R röfög, kerepel, csattog, az RT idomja meg felvezeti az összeset a füledbe. Olyan hangokat hallasz rajta amiket a motor mellett állók nem hallanak. Van aki ezt kifejezetten szereti, merthogy kárákter, van aki csak megszokja.
Kellemes napot , bocs , hogy ide vaukolok , lenne egy indiszkréte kérdésem. Ha választani kellene R1200 RT vagy K1200LT , mi lenne a meglátás. ?????itt most nem térnék ki a korra -Km-re stb , maga a konstrukció érdekelne , Mit érdemes ???? Mármint BMW-ben Fazer 1000 után .
Egyelőre nem tudom. A Vivaro bejött, lassan 14 éve megvan, most kell csak rá egy szerény, de nem megalázó összeget költeni. Porlasztócsúcsok. Pedig csak 214e km van benne.
Igazából az egyik munkahelyemen a céges flotta Mercedes, ezért az egyik indok. A másik, hogy amivel az ukránok, románok megteszik havonta kétszer a föld-hold távolságot, az mind Sprinter, esetleg Crafter (vagy a régi LT). Csak tudnak valamit. A harmadik, hogy a Vivaro csak 120LE-s motorral elérhető, és a tudásához képest drága. Nem sokkal többért van Sprinter, ahol a 9 ülés 4 sorban is elhelyezhető, és az sokkal kényelmesebb.
Ahogy mások is írták korábban először az elektromos rendszert kell ellenőrizni, akkumulátor feszültség, töltőfeszültség illetve indításkor a feszültségesés (ez arra utalhat pl. hogy rossz a testelésed az önindítónál). Ha menet közben kezd el kivillanni, akkor teszteld le - az ABS hibakód kiütése után - hogy melyik fék működtetése után jön elő a hibajel. Ez után jöhet a fékmunkahengerek ellenőrzése - legalábbis nálam ez volt az R1100 GS-nél.
Tud valaki R1100 GS hátsó fékmunkahenger felújító kit-et (két kis gumigyűrű van a dugattyúnál)? Az 1-es belsejében levő dugattyú gumigyűrűit cserélném.
Egyébként ez a forrása az ABS hibajelemnek. Pár napja szétszereltem és teljesen megtisztítottam majd szilikon zsírral és olajjal egy kissé megkentem, végül kiütöttem az ABS hibajelet - ami egyébként folyamatosan azonnal megjelent és nem lehetett vele mit kezdeni - és az nem jelent meg újra. Szóval a dugattyú ragadhat egy kicsit aminek hatására egyrészt előjön az ABS hibajel a műszerfalon, másrészt a hátsó fék "ragad" és melegszik.
Van fent a neten több gyártó is aki készen árul zárt utánfutót motor szállításhoz. Én is régóta gondolkodom egy ilyen gyártatásán. Ponyvával képzeltem el és több funkciót is szánok neki. Legyártják úgy ahogy te kéred. Választhatsz alá futóművet, vonófejet teherbírást, szállítható motorok számát stb. Van címem ahol igény szerint így készítik el.
Zárt utánfutó? Igen. Jobb. Nem láttam még olyat. De úgyis egyedi gyártású kell, mert rendes futóművet és féket akarok alá (már ha lesz egyáltalán). Most egy torziós rugós van, de pattog, mint a fene, ha nincs rajta legalább 500kg.
Egy profi motorszállító utánfutón viszont agyalok, de azzal meg az a gond, hogy lassabban szabad menni vele, 1000kmnél már nem mindegy, hogy 100al vagy 130al mész pályán.
Én is agyaltam rajta :-) Sőt, üzemeltettem is ilyet, csak nonprofit :-) Volt egy Ford Transitom, volt hozzá motorszállító sin a raktérben. De eladtam, mert én mentem vele 2000 kmt, 8000-et mások és mindig történt vele valami :-)
Én olyannyira komolyan gondoltam ezt, hogy tavasszal jön meg a 9 fős kisbusz. Kényelmesen betolom a motort, aztán gyia. Semmi kedvem már kockásra koptatni a gumikat az autópályán, annyi időm meg nincs, hogy 2 hétre meglógjak a munkából.
De miért nem bérelsz ott motort? Olcsóbb, mint odavitetni a GS-t.
Na ez tök jó, mert én meg azzal a gondolattal kacérkodok, hogy kéne indítani egy motorszállító furgon- bérbeadó üzemágat az ilyen baromi messzi célpontokra alapozva (akár sofőrrel). Csak nem tudom, kijönne- e a matek- bár ezek szerint legalább egy kuncsaftom már lenne. :)
Kacérkodok a gondolattal, hogy el kéne menni télen motorozni egy jót Spanyolországba, megnézni többek között a Pico del Veletát, de el kéne szállítani a motort oda és vissza, méghozzá karcmentesen... Aztán repülővel jönni- menni :-) Álmodik a nyomor :-))))))
Mi is mentünk egy szűk négyszázas kört Szlovákiában, nagyon jó volt! Barátom szerint már olyanok vagyunk mint az Omega a búcsukoncerttel: már a harmadik szezonzáró túránál tartunk... Úgy néz ki ez a szezon soha nem ér véget!
Ma kerültem egyet ebben a szép időben, úgyhogy a vadregényes szlovák pampákon vágtatva az én motorom is belépett a százezresek közé. Innentől ugye elméletileg eladhatatlan és bármikor széteshet, de valójában tökéletes állapotban van. (Isten a tanúm, lásd fotó- pont Jézus előtt lett 99999 úgyhogy megálltam egy cigire) :)))
Apukámat nyugdíjba vonulása alkalmával meglepjük őt egy könnyű kis "horgász" motorral, történetesen egy 125-ös Hondával, amely kapcsán tudna valaki ajánlani egy műhelyt vagy szakit, aki a teleszkópszárakat, központi rugós tagot fel tudná újítani.?
Eko ha vállalsz ilyet, szívesen elvinném hozzád;)
A motort Dec. közepén adjuk át apunak, addig gatyába kell rázni.
Semmi köze a motorozáshoz. Benyaltam valami agresszív baktériumot. .( valszeg munkám során) az pedig végig rongyolva pusztított volna mindent. A lényeg -10 kiló, és alakulok.
Nem vagyok benne a hazai OT minősítés áramában, de amennyit hallottam, az elég "érdekes"-nek tűnik. Túl azon, hogy állítólag igencsak zsebbenyúlós egy ilyen eljárás - nem csak a felújítás, hanem az okmányok, és a megfelelő bírálók megtalálása miatt is.
Mindemellett az alapelv szerintem félrecsúszott, mert nem (csak) a tökéletes eredetiség a lényeg, hanem a makulátlan kinézet - ami pedig lényegében teljesen félreviszi a dolgot. Szerintem egy OT minősített gép lehet jó értelemben vett patinás, ami viseli a korának megfelelő állapotot. Nem rohad, nem szakadt, nem kendács, de egy mattult fényezés, egy nem újszerűen tündöklő ajtókárpit, egy kopott grafikájú kapcsoló szerintem jobban adja a veterán érzést, mint egy új állapotúra maszkolt gép.
Tudomásom szerint pl. a németeknél több szintje van a minősítésnek, ami olyan gépeknek, és gazdáiknak is megadja a lehetőséget, akik nem idő-, és pénzmilliomosok, akik nem kirakatban szeretnék látni a járművet, vagy nem befektetésnek tartják, hanem használnák is, élveznék azt.
Mérhetnek bármit OT vizsgán, csak mihez képest? Voltam már pár motorral, abból a (nyomtatott) anyagból dolgoznak amit a tulajdonos magával visz. Tehát, ha viszel magaddal olyan dokumentációt ami tartalmazza a küllők méretét, akkor mérik, hümmögnek . Ha nem, nem. (kivétel: gyakori tipusok Pannónia, MZ, stb.)
Küllővastagságot utángyártott küllőn mérni? Ennyi idő után ugyan kinek lehet még eredeti gyári új küllője? Az eredeti használt tuti hogy nem igazán ütné meg a gyári átmérőt mert az oxidáció elvékonyítja, ráadásul olyan kráteres lenne mint egy smirdlipapír negatívja.
Ez a motor úgy került elő, hogy évtizedekig egy fészer alatt volt tárolva, de a motor hátulja kb. 1/4-ed része kilógott a szabad ég alá. A váz azon része szinte eltűnt a rozsdától, a blokkon a hengerek nem voltak rajta, viszont a blokkban egy patkánytetem volt.
Egy kis lelkesedéssel (no meg nem kevés lóvéval) gyönyörű motort faragtak belőle.
Köszönöm hogy a másodiknak feltett képeden üdvözölhetem S. Attila régi ismerősöm mint echte német katonát. Bizonyosan sokat tudna mesélni a veteránmotor építések rejtelmeiről amikor egy-egy évtizedekig kidobva rozsdásodó vázmaradványból kiindulva állhat össze kitartó munkával és alkatrészgyűjtéssel valami, amit még OT vizsgának is képesek egyesek alávettetni. A minősítés megadásakor nem csak a 100%-osan eredeti járművek eshetnek latba. Vannak akik a csavarfejek feliratait is vizslatják hogy azok eredetiek-e? Hogy ennek van-e értelme sok évtizedes kallódások, agyonhasználatok után ki-ki döntse el.
Puzzle. Mivel a jármű aktuálisan körbe volt véve olyan járművekkel melyek miatt nem lehetett rendesen egybefényképezni. Egyébként a részletei sokkal érdekesebbek, mivel eredeti zseblámpát, kötelet, ivókulacsot, víz és üzemanyagtartályokat és fegyverzetet (na jó a gépfegyver le van ponyvázva, de a páncélököl jól látható) ugyanilyen gépeknél is ritkán látni ilyen kompletten. Komplett a felszereltség, ha esetleg lőnének a motorosra csak le kellene csavaroznia a tankról a rohamsisakot, de akár vissza is lőhetne ha a gépfegyver nem lenne hatástalanítva. De mint említettem a "mozgókép"(AVI) nem volt feltelepíthető. A típusnév beírása után több édestestvére megszemlélhető a youtube-on akár gyári utánfutó(k), de akár kisebb löveg vontatása közben vagy terepen.
Igaz, hogy ez BMW fórum, de főleg boxer tulajok szoktak jelen lenni. Ezt csak azért írom, mert tapasztalatok híján nem biztos, hogy kapsz választ a kérdéseidre.
Persze így is lehet, hogy kapsz segítséget, sajnos én nem tudok.
Találtam néhány képet egy II. VH.-s bmw veterán "túramotorról" (BMW r75 sahara) és tartozékairól. A motor teljes akkori "túrafelszerelése" megvan és jó egészségnek örvend az egész szerkezet.Az AVI ami haladás közben mutatná be nem töltődött föl sajnos. Persze élőben kell látni közelről ezt a csodát!
Sziasztok, 2005-ös K1200Lt-hez kapcsolási rajzot tud valaki küldeni? Elégséges lehet csak a riasztó/indításgátló csatlakozóinak lábkiosztása is. Köszönöm
amúgy a képek és a szöveg valszeg nem fedik a jelenlegi állapotot. a régi hirdetését másolhatta be a régi képekkel. extrákat árulta külön a jófogáson, miután eladta a motort. akkor még meg volt a gyári plexi is, a gyári lila kerékszett (krossz gumikkal) és a normál és alacsony gyári ülés. de tényleg egy kosárnyi extra volt a mocin.
ezt a mocit tavaly már eladták ennél olcsóbban 2 kerékszettel (gyári lila is), aztán az új vevő 1000 km múlva meg is hirdette még olcsóbban. aztán úgy látszik, visszakerült az előző tulajhoz, és emelt áron ismét hirdeti.
Azért, mert egy motor német rendőrnyomozó volt motorja, lehet ilyen irreálisan drága? A magyar nyomozó jobban gyilkolja? Mi van, ha a német rendőrnyomozó maga Semor Gerkham a Cobra 11-ből az autógyilkos törpe török? Még mindig nem szoktak le a magyarok erről a hülye szokásról.... valaki még beszopja a "német nyugdíjas orvos" második autóját? :)
Üdv, minden fórum lakónak! Egy K1200LT boldog tulajdonosa lettem a napokban, olvasgattam már a fórumot, úgy látom itt koncentrálódott némi tapasztalat és tudás már, így fogok kérdezni ha szabad. Motorjaimat és autóimat is magam javítom, eddig mondhatni sikeresen :-)
Köszi. Ezeknél nem okoz gondot, ha a gumira is jut belőle? Volt régebben valami alufelni tisztítóm, de arra ráírták, hogy a gumira ne kerüljön, így aztán leszoktam róla. Mondjuk az autófelnire kellett akkor.
Az autómat 3 évesen vettem, baráttól, 30e km-rel, az emberek nagy részének patika, nekem volt vele némi utómunkám.
Apámnak van egy robogója, 13 éves, 2600km van benne, 2T 50ccm. Külsőre patika, de mivel alig van használva, hajtva pláne szinte semmi, így van mindig minden baja, csupa olaj és koksz lehet mindene.
Ilyen volt az Accordom és a Hayabusám is. De a busát eredetileg sosem akartam volna eladni, de aztán beláttam, hogy álltában fog tönkremenni. Így legalább valaki örül neki és használja. Hozzáteszem, hogy egy fillérrel sem sikerült többért eladni, mint amennyit a többi piacon lévő kacatért kértek.
Most éppen igen, de volt 1-2 fiatalabb is korábban. És volt, amelyiknek elment szabadságra az ABS-e. Vagy a szervója. Vagy a szervós ABS-e. Vagy mittudomén, már nem emlékszem kristálytisztán...
Viszont lehet rosszul tudom, de még szervóson is tud az ABS úgy beszarni, hogy a szervó rásegítés működik tovább. Mintha anno vásárlás előtt próbáltam volna olyat, amin a rásegítés működött, de az ABS nem. Talán boxer-gs 1150GS-ese is ilyen? (nem vagyok benne biztos, lehet keverem már a dolgokat..)
Szerintem ezen kár rugózni. Aki meg bármit is elhisz bemondásra az minden, csak nem körültekintő vásárló. Tudod hány ilyen kamuzás lehet és még sokkal rosszabbak is? Atyám!
Én anno egy 1200-est majdnem megvettem, mert nagyon tetszett. A tulaj anno úgy reklámozta nekem telefonban, hogy eko-nál szervizelteti. Felhívtam eko-t, aki nagyon rendes volt és utánanézett, majd tájékoztatott róla hogy egyszer járt nála a motor és akkor is csak valami apróság miatt. Hát azért elmentem megnézni, de végül otthagytam, mert nemhogy az ABS, de még a fékek is csak alig működtek rajta..
Na jó, első-hátsó tárcsák nem gyáriak, piktogram a kapcsolókon egy szál sem/olasz motornál a pedigré része :)/, ára reális, az ABS-re rá kell kérdezni :))
Az egyetlen dolog, ami taszít a motoron, hogy tucsognak a műanyag alkatrészek a szilikontól, a dobozokat is beleértve :)
Nekem szimpi volt telefonban az eladó, a HD-ban megnézhető képek is tovább erősítették a bizalmat, tényleg nem néz ki rosszul, a széles ülés, a 3 gyári doboz is kiemeli a hasonló hirdetések közül szerintem. De ha az ABS tényleg rossz akkor felejtős sajnos.
Frimen: Azért nem gondolnám, hogy szándékos visszaélésről lenne szó. Nem kérdeztem pontosan mikor járt nála, megvételkor nézette át két évvel ezelőtt, az ABS valóban tönkremehetett azóta is ahogy Eko is irta. Szerintem nem is biztos, hogy tud az ABS gondról, mert akkor nem rakott volna fel róla videót...
"Ő azt mondta minden működik rajta, elvileg Gellén Józsinál volt vele átnézetni."
Lehet, hogy tényleg akkor minden müködött rajta. Ez még nem visszaélés.
Volt olyan hirdetés is ahol azt írták, hogy szezonra ekonál felkészítve. Felhívtak, hogy ez mit jelent. Mondom nem tudom, mert hozzám csak egy szinkronra jött a motor, semmi más nem történt itt vele.
Nem mindenkinek jelenti ugyanazt a szezonra felkészítés. :-D
Nem a kevés kilométer jelenti a patika állapotot. Amit legutóbb láttam abban böven 100 felett volt, de nem volt rajta semmi nem odaillö, mindent cseréltek rajta amikor szükséges volt, még talán elöbb is.
És most nem arra gondolok, hogy 10 000 helyett 8000-nél kapott új olajat.
Ok, ez igaz, vannak kevés kilóméteres patika gépek, de azok nagyrészt soha nem lesznek eladóak, vagy ha mégis akkor is csak ritkán, nagy szerencse kell egy olyat kifogni.
"Nyilván egy húsz éves motortól nem vár az ember épp ésszel gyári állapotot,"
Erre azért tudok mutatni nagyon sok ellenpéldát, ahol az alkatrész kiválasztásánál nem annak ára volt csak a szempont.
"Lehet, hogy csak egy rossz akksi miatt jelez így az ABS visszajelző? Vagy ez már mindenképp halott ABS-re utal? "
Ha már motorindítás elött is félre villog, akkor az nem akksi baj szokott lenni. Akku gond úgy kezdödik, hogy gyújtáson még jól villog, aztán az inditózás miatt meg már nem.
Ja...ha már úgyis szófosásban vagyok, a plaszti dip még mindig tökéletes állapotban van az első kerék mögötti részen és szépen teszi a dolgát. Ajánlom.
A gyári tükörlap nektek is kotyog a helyén? Mert nekem igen, bizonyos fordulaton be is rezegnek. Valami ötlet kéne a rögzítésre. A szilózás elég ótvar lenne :-)
Nyilván egy húsz éves motortól nem vár az ember épp ésszel gyári állapotot, ezek a költői túlzások azért megfigyelhetőek hazai hirdetésekben elég gyakran. Az eladó amúgy telefonban szimpatikusnak tűnt, azt mondja az akksija nemrég lett cserélve mert meghalt az előző. Ő azt mondta minden működik rajta, elvileg Gellén Józsinál volt vele átnézetni.
Eko! Lehet, hogy csak egy rossz akksi miatt jelez így az ABS visszajelző? Vagy ez már mindenképp halott ABS-re utal?
Még van egy jó cuccom, ipari tisztítószer, a Novatio Multifoam-ja. Ez egy ütős cucc. Amikor pl. a motorháztetőre sült bogárnyomokat már egyik bogároldó sem tudja eltávolítani, akkor ezzel lefújom és pár perc után simán letörlöm. Sajna jó drága spray, valami 7-8000Ft.
Felnin is jó, ott akkor használom, ha már ezerszer átdörgöltem az alufelniket és marad rajta elszíneződés, ami nem akar lejönni, akkor ez általában leszedi. Amit nem szed le, azt már csak polírozással tudom.
Motul felnitisztítót, meg K2 Roton-t. Mind a kettő nagyon jó. Először csak lefújom a felniket, aztán a nagynyomású leszedi a dzsuva nagy részét, de ha nagyon koszos volt, akkor kis szivaccsal is át kell mossam vele még egy körben, hogy tökéletes legyen.
Ha jól látom másik videokban akkor az alsó és a felső lámpa is ABS feliratú és egyszerre kéne villogniuk, tehát akkor a videón lévő az sajnos úgy néz ki, hogy valóban hibás...
Kupec hívta fel a figyelmemet arra, hogy az ABS folyamatos világítása hibát jelenthet, amit akár csak az alacsony akkutöltöttség is okozhat.
Ilyet keresünk ismerősömnek, de csak működő ABS-es érdekelne. Nekem 1150-es van, azon csak az ABS villog amig nem teszek meg pár métert, lehet ezen van kis eltérés az 1100hoz képest?
Pont azt néztem én is, hogy hogy jön ide ez az aranykerék.
A mostani GS-em nagyon sokat tud, nagyon meg vagyok elégedve vele. Be fogok jelentkezni R1250GS tesztvezetésre. Nagyon sokat kell nyújtania ahhoz pluszban a mostanihoz, amiért beleinvesztálok 2.5-3 millát egy cserébe. Illetve a mostani színkombinációk egyike sem jön be. Egy triple black kell minimum, hogy levegyen s lábamról :-)
vegyél egyet, h jól kipróbálhassam. :) tetszik az lcd is. megnéztem egy videót, az lc-re jellemző kávédaraló hang maradt. :)
részletkérdés (meg ízlés kérdés), de nekem nagyon nem jön be az aranyszínű kerék, amit újra divatba hoztak. nekem nagyon 80-as évek, szerintem nem illenek ezekhez a modern motorokhoz (africa twin, dl, és most már a gs is).
...és mikor mész 100-al. és elkap az eső? vagy a szembe kamion beterít úgy, hogy a fröccstől kimész a sáv széléig?
be is baxna, ha beázna magasnyomásútól - de nyilván úgy kell nyomatni, hogy az érzékeny részeket nem direktbe 2 centiről. Nekem még sosem ázott be semmi így mosva - ja de, a Lada gyújtás elosztója 30 éve, de azt a vonatokhoz rendszeresített mosóban mostam :))
Ha ésszel csinálja az ember, akkor nem lesz semmi baja. Persze ha valaki olyan hülye, hogy 10 centiről tolja a kormánykapcsolóknak, csapágyaknak, meg a kardán gumi részeinek, akkor abból baj lesz.
A hayabusa, meg a korábbi teljes idomzatos motorok után nekem is fejvakarászós volt a GS tisztítása. Nekem ráadásul fekete blokkos a GS, az különösen kényes.
De a kulcs valóban az, hogy nem szabad hagyni, hogy rásüljön a dzsuva.
Én minden motorozás után odafordulok a kézi mosóhoz és vigyázva a kényes részekre, óvatosan lemosom. Aztán hazamegyek (2 km) és otthon kompresszorral lefújom a vizet mindenhonnan.
De emellett minden 10. Tisztítást otthon végzem. Ekkor leszoktam fújni felni tisztítóval a felniket és azokat a részeket, ahova felcsap a víz (leömlők, hengerek, blokk eleje, kipufogó, stb), mert a felni tisztító leoldja a vízkövet is.
Ilyenkor bogároldót is használok, majd az egészet leveretem nagynyomású mosóval.
Eztán előkerül egy kis szivacs, pluszcecset, majd egy spricnis tisztítószerrel (Motul) végigtisztítgatom a moci minden zegét-zugát. Bő vízzel és gyakran öblítve az eszközöket, hogy véletlenül se karcoljak meg semmit a szivacsban, ecsetben lévő szemcsékkel.
Végül egy kis körömkefével finoman letisztítom a hűtőkre ragadt bogarakat, majd a nagynyomású mosóval alaposan kimosom. De ezt nagyon óvatosan kell, mert ha túl nagy nyomással, vagy túl közelről csinálja az ember, akkor a kisclamellákat elgörbíti, deformálja.
A végén bő vizes öblítés, majd sűrített levegővel teljesen kifújom a vizet mindenhonnan.
Ezután átnézem a motor minden porcikáját és a feltapadt bitumendarabokat, illetve az egyéb pöttyöket foltokat kátrányoldóval, illetve féktisztító sprayvel eltávolítom.
Majd spricnis, színtelen waxxal lefújom az elemeket és egy mikroszálas kendővel eldolgozom, letörlöm a felesleget. Ez a waxréteg segít a legtöbbet abban, hogy nem tud olyan könnyen rátapadni a felületre a szennyeződés, illetve könnyen lejön róla.
Nálam így néz ki nagyjából egy rendes motor takarítás.
Egy ilyen motorban az a szép, hogy látszik a technika, főleg ha tiszta. Az én álláspontom az, hogy ha gyakran mosod, tehát nem sül bele a kosz, akkor különösebb konzerválás nem kell télire.
Én jó minőségű autómosó samponnal szoktam mosni 1-2 motorozós nap után. Ilyenkor ecset, üvegmosó kefe is előkerül, a lényeg, hogy a kisebb zugokat is kitakarítom. Pepecselősnek hangzik, de nem tart az nagyon sokáig, mert nincs ideje a kosznak bele ragadni a felületbe.
Persze ha valaki mindennap használja a motort akkor ez kivitelezhetetlen, én csak hétvégeken érek rá motorozni.
Magasnyomású mosóval nem szoktam mosni, igaz, hogy az enyém 1150-es, de 1200-asnál bemehet a víz a szöghajtás gumiharang mellett a kardánhoz.
Szegény márka és típus. Hányszor elmondtam mindennek... El akartam adni úgy ahogy van és venni bármit, csak nem BMW-t. Visszagondolva óriási baklövés lett volna, mert gyakorlatilag minden új rajta a vázon és az elemeken kívül, illetve más márkával is be lehet pont így vásárolni. Csak mikor az ember éppen hajtja a szopórollert, ezt nem feltétlen gondolja át. Most szerelem van, marad enyém. :)
Kemény menet lehetett, de most már orom-és-bodottá :-)
Alattomos hibák, és lényegében magadnak kell rájönni, nagyjából mi lehet a gond.
Valamikor réges-régen volt egy '83-a 1,6 benzinmotoros Passatunk, amiben az olajnyomás ellenőrzés szórakozott; melegen, magasabb fordulaton időnként bejelzett. Két szerelő is hülyét kapott tőle, náluk minden rendben volt (gombák, olanyomás, olajszivattyú, stb.). Végül Norvégiában találtam meg a hibát; a műszerfalban volt probléma, le kellett venni a fordulatszám-jelet biztosító kábelt.
Egy másik esetben egy relé szarakodott, és nem nem adott áramot az önindítónak - ez csak hosszú autópálya, vagy hegymenet után jelentkezett - a sors fintora, hogy ezt a hibát is egy norvég hegy tetején oldottam meg.
(Sajnos azóta sem jártam északon, pedig nagyon szeretnék...)
Pár hete sikerült megvenne egy nagyon jó állapotú R1200R-t, gyönyörű és még a vártnál is jobb menni vele. Szerencsére az elhúzódó jó időnek nap mint nap tudok vele menni. A tisztításában szeretnék egy kis segítséget kérni, mivel nagyon hangsúlyos a leömlő, hátsódob illetve a hengerek ezért nem szeretnék próbálkozni inkább a Ti tapasztalataitokra hagyatkoznék. Ti mit használtok, mit ajánlotok egy alapos tisztításra a téli szünet előtt?
Nos, nyolc keserves hónap után vége lett a lefulladás problémámnak. 6000 borzasztó kilométer, három visszamondott túra és sok-sok pénz befektetése után. Elegem lett és túra helyett az osztrák határról egyenesen a Wallisba vittem. Három hétre kaptam időpontot, majd további hat hét kutakodás, hibakeresés, megannyi próbaút után a csapat rájött a bajára. A TPS szenzor okozta a problémát. Csak az nem volt amúgy kicserélve, mert minden ellene szólt. Nem jelzett hibát, fel lehetett szépen tanítani, aztán hő hatására hol megnyekkent, hol nem. Meg kell mondjam Jánosék nagyon korrektek voltak. Nem volt szenzoruk, még csak rendelni sem tudtak, így én szereztem bontottat amit simán beépítettek. Egyáltalán nem dolgoztak drágán.
Én néztem aliexpresszen nagy plexit,egész olcsó. Sajnos a gyári csak dísznek van, BMW-t pedig nem fogok venni gyárit, mert méregdrága. Koffereket gyárit vettem, ott számít a minőség, de egy plexi szerintem nem oszt, nem szoroz, csak ha kicsi és nincs szélvédelem....
Igen, amit használsz, azzal ez van. Régen hobbiszinten fényeztem mocikat, illetve políroztam is, van gépem, meg mindenféle pasztám. A busa PUIG plexije is pár évente karcos, meg kissé opálos lett, azt gyönyörűen vissza lehetett polírozni. Majd decemberben és januárba átnyúlóan fogom kivenni a szabijaimat (van még 24), akkor majd elpepecselgetek ilyenekkel.
Nekem is van egy karc a km órán :( . A gyári plexim is enyhén karcos, de a puig túrapleximen is elég sok van. Annak ellenére, hogy mindig óvatosan, bő vízzel mosom, a bogarakat vizes ronggyal sokáig áztatom. Ennél többet nem tudunk tenni. :)
Ma kapott egy nagytakarítást a szépségem. Minden zegzugot megtisztogattam, bitumen szemcséket is. Ráment fél napom, de végre csillog-villog. A karc polírozásig nem jutottam el, illetve megvárom, van-e valakinek ezirányú tapasztalata ezzel a fajta plexivel, mielőtt nekiesek.
Sajnos nagyon gyenge minőségű plexi, könnyen karcolódik. Igazán rakhattak volna rá karcállót. De lehet kapni rá védőfóliát. Ha sikerül kipolírozni, rakok rá egyet.
Sok példa van, hogy mi mindent lehet elérni, megtenni sérülten is, ugyanakkor ellenpéldák is sorakoznak. Vélhetőleg mindenkinek az egyénisége, a motivációi, a "jövőképe" roppant mód alakítják ezt.
Ne kelljen ezt senkinek a maga bőrén tapasztalnia - főként, hogy mi egy erősen rizikós csoportban jeleskedünk!
Meg most jutott eszembe. A Julier passon láttunk féllábú kerékpárost is, aki tekert mint állat :-) Meg egy csókát, akinek nem tudom mi baja volt, kissé robotozva járt, valami idegrendszeri gondja lehetett, de reggel 9 körül már fenn volt egy hágó csúcsán egy érdekes 4 kerekű fekvő bringával. Nem aznap kezdte a túráját, mert úgy le volt égve az arca, hogy már hámlott le a bőre.
Egyébként ők szerintem nem társadalmi elvárásoknak akarnak megfelelni, csak saját maguknak megmutatni, élvezni azt, amit más is élvezhet.
Ezt nem teljesen értem. Nekik sem alternativa, hanem belekerültek, azzal kell élniük. Ne is gondoljuk tovább a dolgot, de más az amit most gondolsz és más ha benne vagy. Sose kerülj ilyen helyzetbe!
Mondjuk a gyerekek lelkivilága egészen más, mint egy felnőtté, így ők valószínűleg egészen másként élik meg az ilyen helyzeteket, akár született, akár balesetben, betegségben bekövetkezett sérülésről van szó.
Minden tiszteletem, és csodálatom a fogyatékkal élő emberek akarata, céltudatossága előtt. Ettől függetlenül részemről nem valószínű, hogy alternatíva lenne a kerekesszékes lét, mégha korunk társadalmi elvárása azt sugallja is, hogy mutassam meg, bizonyítsam be. Nyilván ebben nincs benne, hogy fenyegető helyzetbe kerültem volna...