"az ülések kiválóak, párnázott fejtámla" Csak az a fejtámlaszerű képződmény nincs épp fejmagasságban, átlag magasságú embernek sem... inkább a hátadat masszíroza... Meg a hátsó sorokban alig van lábhely...
Tegnap jött másodrész is a 17:00-s Bp-Zeg járaton. Egy GX.... rendszámú Eurolines Merci, több volt, mint meglepő.... Megint tartanak egy 10 perces pihenőt, (a volánbusz május 1 óta nem tartott)
Vagy ezek is 2001 esek? Akkor hogy lehet, 2002 ben az év busza?
Ma utaztam haza "Árpiék" Irizar Scania-jával.... hát nagyon-nagyon jó busz. Semmi zörgés a rossz úton, az ülések kiválóak, párnázott fejtámla :) Kívülről egy kicsit firán néz ki, de nagyon jó. A motor szinte hangtalan, mintha trolibusz lenne.... :) A szokásos Scaniás joystick váltó. Bár az a doboz, amin a váltókar van, le akar esni az ülésről :)
De hogy a f...ba, ha a 415 HD 2002 márciusba lett behozva, meg forgalomba állítva (találtam egy cikket róla) a kanizsai sárga setraval, a lövőivel, meg a lenti 315 GT -vel, ezek mind IAB kezdetú rendszámot kaptak, egy évvel korábban meg ICE-568?
Inkább az Ikarust kellett volna folytatni, fejleszteni. Amikor hozzánk hoztak 4 csukit, abból 2 eljutott Tatabányára 1 Komáromig, 1 csak Győr határáig. 1 szolóban már motort cseréltek... Folytassam???
Egy pár éve, amíg kevés volt belőlük, különlegesnek számított a Credo. Kíváncsian, érdeklődően szálltam fel rá, hogy mi ez a csodagép. Hogy nézhet ki belülről. De hamar kiábrándultam belőle.
Hát amiket meg most legóztak össze legutóbb (a legutolsó széria, Vasi volánnak van jópár), az valami borzalom. Nullilométeresen zörög az egész, szét akar hullani, kattog, kerreg, nyeszeg, mindent csinál :)
De magyar munkahely, magyar államnak fizeti az adót, ezért kell, hogy legyen valami buszgyártásunk.. De azért remélem, Zalába nem vesznek nagyon többet ... Elég az az egy vagy kettő mutatóba :)
"Körlámpás E95... a volvo motorosra gondosz?" Nem, Scania
"Erről meg a Credo fanokat nem tudnád meggyőzni :)"
Képzeld, van amiben sikerült. Nem mindegy, hogy csak rajongok érrte, vagy dolgoznom is kell vele. Én dolgoztam Credoval. És nagyon nagyon sok kényelmetlen és buta dolgot csinálnak a buszokra, ami nem a gépész előnyére van, hanem inkább csak hátráltatja és még az egészségét is negatívan befolyásolja. Én pl 194 cm magas vagyok, és cipőskanállal kell be és kiszállnom a fülkébe. Ezt nem nevezném okos és sofőrbarát munkahelynek. Lehet vitázni e témában, de aki nem szenved vele - mármint nem vezeti -, az ne mondjon rosszat arra , akinek - sajnos- kell.
Áhh, ezeknél a rendszám semmit sem jelent az évjáratra vonatkozóan, ezeket mind használtan hozták be. 2002 márciusában lett forgalomba helyezve, de a sógoraink nagytestvérei hjtották jópár évig már.
Körlámpás E95... a volvo motorosra gondosz?
"A Credokat nem említem itt, mert ég és föld a különbség a busz és azok között. A tyukolban nagyobb tágasabb hely van, mint azokban."
Nekem nagyon tetszenek a Setrák is, de a körlámpás E95 a leg-leg nekem. Lehet, hogy azért mert ilyet hajtok??? :-)) Azt meg kell mondanom, hogy a "lovamben" nem kényelmes ülések vannak, a régebbiekben, kb1997-98 gyártásuakban sokkal komfortosabb érzést nyújtó ülések vannak. Nekem külsőre a C-sorozat is bejön, és a Nabi busz oldala és hátulja is tetszik, de az elejével nem vagyok kibékülve. Az Irizarok is tetszenek külsőre. Az E98-as eleje egy kicsit otromba, de a többi jó benne. Belsőre még nálam az előny az E95-ben a többi magasított kocsikhoz az az, hogy kényelmesen is took benne közlekedni a folyosón, és nem csak lehajtot fejjel. A Credokat nem említem itt, mert ég és föld a különbség a busz és azok között. A tyukolban nagyobb tágasabb hely van, mint azokban.
ON:
A rendszám alapján ítélve: 2001-2002-es lehet. De ez csak erős tipp.
Persze, hogy lehet másról is beszélni. Kivitatkoztuk magunkat legalább, midnenki elmondta a véleményét. Sokkal jobb, mintha napokig nem szól senki semmit.
A képet tényleg így szerettem volna belinkelni, csak nem sikerült. Lényeg, hogy megtalálta ő is, akinek szólt, meg te is :)
Hát hogyne kezdtem volna el. A Zala Volán mint már írtam nem csak a te által szeretett buszokból áll. A topik nevére ha ránézel, akkor az azt jelenti, hogy minden Zala Volános buszról lehet beszélni. Itt joga van mindenkinek olyan buszról beszélnie amilyenről akar. Legyen az IKARUS, Setra vagy más típus.
Ezt amúgy neked írták, itt, nem is olyan rég. Idézek: "Abban azonban biztos vagyok, hogy itt egyre több embernek hányingere van a stílusodtól, meg ettől az erőltetett Setra dicsőítéstől."
A jövőben ha lehet ennek a keretében fórumozz. Köszönöm. Én is megtisztelem a véleményedet azzal, hogy nem mondom az imádott Setráidra, hogy szemétbe velük.
Igen, HHM-753-ra gondoltam a fehérvári Setránál. Alig vártam, hogy leszállhassak róla.
JOP-499: hihetetlen jól "össze van rakva". Zörgésnek, nyikorgásnak a legkisebb nyoma sincs. Határozottan Intouro-érzés, le se tagadhatná a közeli rokonságát. Csak érezhetően jobb minőség. Nem csak te érzed így :)