Tudomásom szerint: gyárilag a bal oldali lépcsővilágítás kapcsoló, tehát külső világítás használata nélkül is kapcsolható a lépcsővilágítás. A másik pedig a parkfék/megállófék kapcsolója. Ha hülyeséget mondtam cáfoljon meg valaki! :)
Sajnos ez az info tévesen jelent meg.Azért is írtam lejebb,hogy ott a járóköz a képen.Eleve gondold végig milyen belmagasság lenne egy 200-as felépítményben 300-as sík padlóvázzal.
Más részt olvastam valami olyan hüyleséget itt, hogy a Ik280 Ganz (283 pszú.) mit is akarnak vele pontosan milyen dubla csuklós tesztet végezni, (a jövőbeli esetleges duplacsuklós gépek beszerzését megelőző teszt?) vagy csak valaki megint hülyeségből írta? Bár gyakorlatilag és elméletben sem kivitelezhetetlen mert hát ott volt a jó öreg 293-as típus.
"a technika üzembiztonsága sem változik meg, önjáró se lesz, ellenben csökkentik a jóval nagyobb és tágasabb, komfortosabb buszok számát."
A BKV egy igenis önjáró, viszonylag üzembiztos járművet fog kapni. Ahogy azt itt lentebb beszélték, túl sok csuklós van, azaz nem éri meg fenntartani a jóval nagyobb, tágasabb buszokat, hisz nincs rájuk igény.
A GVM elektronika máig nem elavult, visszatáplálni képes, megbízható, ismert technika. A 412-es váz megerősített fenékvázzal lényegesen jobban bírja a gyűrődést és mivel troliról beszélünk még jobban kíméli a vázat. Egyébként de, önjáró lesz ugyanis kap vontatási akkukat illetve légkondit is. Az utastér szűkössége valós probléma, azért választották ezt mert ez van házon belül.
Ez a 412T projekt engem is érdekelne. Mit nyer ezzel a BKV? Sokkal kevesebbet fogyasztani nem fog, a technika üzembiztonsága sem változik meg, önjáró se lesz, ellenben csökkentik a jóval nagyobb és tágasabb, komfortosabb buszok számát. A 412 belseje pedig olyan szűk, hogy maximum gyerekszállításra alkalmas. Az utasok meg megszívják ezt a "grandiózus" tervet....
Szerezz pár leharcolt kasztnit, esetleg motorhibás gépezetet és pakold át bele a Ganz technikát némi önjárásra képes hadianyaggal. Tulajdonképpen, AP-kocsik számának növelése, utastérben nem igazán fog elütni a buszok kinézetétől és külsőre sem, csak csápos lesz, kb ennyi :D
Szerintem csak poénból írta ik630 az 1984-et, mert olyan képet próbált csinálni, mintha '84-ben készült volna. Ha nem tévedek, az övé a képen szereplő busz.
Szerinted, ha az elektronikát kiszedik belőle használható lesz bármire is? :) Előbb kérdezz inkább, a kocsi a németeknek nem kell, így a váz nagyvalószínűséggel majd bontóban végzi. A BBG leginkább ráncost szeretnéne, de egyelőre az nincs terítéken és még mielőtt bárminemű összeesküvés elmélet napvilágot látna, egyik meglevőt sem kell még félteni :)
Mondjuk ez a legnagyobb hülyeség, amit csak ki tudtak találni, hiszen pont a váza nem volt echte GVM. Nem tudtak volna várni, amíg egy rendes GVM-et selejtez a BKV elektronikával?
Az old timer sokadalomról röviden. Megváltozott a helyszin, és az autó piacon volt megrendezve. Fontos elintéznivalóm volt, és csak 11 órára értem ki. Megérkezéskor lerobbantam, nem kapott benzint a motor. Mire megjavítottam dél lett, és elfogyott a sok kocsi a parkolóból. Voltak fényképezési pontok, és oda igyekezett sok autós. Buszt nem láttam. Fotót alig készítettem. Még így is tetszett, hogy autóztam egy nagyot a szikrázó napsütésben, és szerelhettem egy kicsit. Erről szól a veteránozás.
Egész jó a kárpít szine. Nehéz találni. Fényes fa ererezethez hasonlító szinte vörösbarna kárpít volt akkoriban. Volt, hogy javításnál és pótlásnál, megfestették a mintát, és a szint ecsettel. Persze ez érezhető volt amikor a végighúzta az emer a kezit a dekoritlemezen.
A 311-es pályaszámú (felújított) Ikarus 435T vajon miért kapcsolgatja folyamatosan az utastéri lámpákat? Kb. úgy csinálja, hogyha teljesen megáll a troli, akkor lekapcsolja (egyébként kis gurulásnál sem), és kb. 10-15km/h-nál visszakapcsolja egyszerre az egészet...
Egy hasonló story nálunk Debóban is lejátszódott még korábban egy ismerőssel, de néhány hónap után vissza is ült az Ikarusra. Nem ismerem a helyzeted, de kíváncsi lennék, hogy mi az a valódi ok, ami miatt mégis nemet mondtál és beadtad a derekad, de ez már nem a fórumra tartozik...
Marha egyszerű. A Pannon Volán volt 1993-ig a pécsi helyi buszközlekedés üzemeltetője is, Komló pedig többnyire akkor kapott helyi buszokat, amikor Pécsre is rendeltek. Itt fordítva történt a dolog: a szóban forgó két busz egy évig járt Pécsett, utána pedig átcsoportosították őket Komlóra - cégen belül. Ekkor még természetesen BY-os rendszámaik voltak, mint a pécsi szomszédaiknak.
HB történelmi állományában két pécsi 260-asról, bizonyos ANS-646-ról és ANS-647-ről is van szó. A táblázat szerint mindkét gép '87-es, januárban vették őket állományba, ám decemberben selejtezték is őket. Erről lehet tudni valami bővebbet? Vagy elírás(ok) esetleg?
Sok öreg 20 év után is képtelen kezelni a csuklóst és sok fiatal pedig csípőből vágja hogy kell vele tolatni pl. Manapság már elég idejét múlt ez a kor alapján vezessünk buszt szemlélet! Ha fiatal és érzi akkor miért ne mehetne vele? Ha meg öreg és balf*sz akkor nyugodtan leszállhat róla.
A döntésem nem emiatt történt. Ezt csak érvként hozták fel. Nyilván más az ha 18m-rel mögötted vagy 5m-rel mögötted duruzsol a motor, de ettől még nem mondanék igent csak ezért.
Irisbus:
Gondoltam hogy lesznek a háttérben olyanok akiknek ez nem tetszik. Erre nem tudok mit mondani. Pontosabban tudok, de azt max privátban neked.
extopictárssal már dumáltunk azóta, meg is lepődött hogy a volán már ennyire tud róla. :) Ami a legszebb hogy a gombás buszozást meg az AVE-992 előző gazdája veszi át.
Én anno kategorikusan kijelentettem, hogy amíg ezt nem selejtezik addig nem szállok le róla. Sokan hülyének néztek miért ragaszkodok ehhez a 24 éves buszhoz mikor a MAN csendesebb, újabb. Én mint Ikarust szerető ezt nehezen tudom egy olyannak megmagyarázni akinek ez csak munkaeszköz. A vezetőség ajánlott engem a leendő kollégámnak és egyszer már mondtam nekik nemet akkor a V134re. Már csak azért is mert ha igent mondok a fél volán kiutál éppen amiatt hogy kis idő alatt hova jutottam.
A sors úgy hozta hogy júliustól más technikán kell dolgoznom. (MAN) Szerettem ezzel a busszal dolgozni , sokat foglalkoztam vele és ezt kevés meghibásodással hálálta meg. Ha már utolsó délutáni műszak, összehoztunk páran egy esti fotót. Köszönet a sofőrnek Dávidnak és a fotósnak Krisztiánnak. :)
Persze. Az is egy dolog, hogy pl.: fél évvel később jött az eggyel kisebb rendszámú cucc... A rendszámok már akkor sem teljesen a rendről szóltak... :)
A GSX-056-ban benne van ez a felszerelés, volt szerencsém fotózni is. Azt nem tudom, merjem-e publikálni. Egy mentési gyakorlat szünetében engedtek fel rá.
Egyébként én azt figyeltem meg, hogy lényegében alapból ezzel az előkészítéssel gyártották a - nagyrészt helyis - 260-as vázakat, mindet, és csak apránként tűntek el belőlük ezek.
A 280.40A-k felújított 280.49-esek (legalábbis a BKV-nál, máshol nem), kaptak D10 UTSLL160-as motort a D2156 helyett (kivéve azokat, amelyekben már gyárilag D10 motor volt), azonkívül baromi sok dolog változott, amit te is észrevehetsz.
Urak, mi a különbség az Ikarus 280.40A és a 280.49-es típus között? Illetve annyi a kérdésem, hogy a linken található állományba vételhez írt adatok mennyire valósak? http://www.delpestibusz.hu/keptar/O400-499.html
Erősen hiányosak az ismereteid. Se azt nem írtad, hogy melyik Voláné volt, sem az alvázszáma/előző rendszámai és a sofőrök cipőmérete sincs megadva. Pedig ezek mind hallatlanul fontos adatok ám! :)
"nyilvántartásom szerint ennek a busznak a padlóján a többivel ellentétben 5-el több gumipötty volt, nézd, ezen meg a lépcsőnél még fél gumipötty is van, hát ezt így nem lett volna szabad felújítani, inkább maradt volna a kertben Balotaszőlős-alsón, ahová 1973 augusztus 17-én 12 óra 20 perckor kerúlt ki"
Ha utazol egy IC-n, és két órát késve érkezik az úticélodhoz, fogadni mernék, hogy ott dörömbölnél a pénztárban visszakövetelve a pótjegy árát! :D :D
De amúgy az hétszentség, hogy a fiaskó ellenére úgy volt kalkulálva, hogy 50000ft bevétel fedezze a fotóstúrát, különben a BKK úgy beint, mint a huzat. Tudniillik nosztalgia villamosos körörkben már azért terjedt el az, hogy érvényes napijegy helyett nosztalgia jegy a részvételi díj (mostanában 2000 körül van egy ilyen alkalomra), mert így nyoma van annak, mennyibe került, és a BKK kalkulál, hogy rentábilis-e, vagy nem. Ugyanis szeretnék követni, hogy a BKV az ilyen nosztalgia/fotósmenetekkel mennyire terheli a cég kasszáját (úgy, hogy a srácok ingyen vezetnek a saját szabadidejükben), különben bezárják a bazárt. Arról meg ne álmodozz, hogy az általatok "pórnépnek" nevezett (gratulálok...) nosztalgiázni vágyók, fotósok fogják kitermelni a busz felújításának költségeit. Az egy befektetés, egyrészt népszerűsíti a céget, másrészt illik megőzni a múltból legalább egy működőképes példányt. De akár hajthat hasznot is, bérbeadva rendezvényekre. Az itteni veteránosok ha nem is lesznek belőle milliomosok, de biztosan vállalnak esküvőket, túrákat, külföldi csoportok utaztatását, stb.
A BKV-és bérezés kicsit másképp alakul az eltérő kollektív szerződések alapján (beleértve az üzemanyag elszámolást is), de mint a munkabérekből levonandó és azok után munkáltató által pluszban kötelező fizetendő az országos érvényű. A pluszban fizetendő vaskos rész már nem jelenik meg a bérlapon, azaz a bérköltségetek sokkal magasabb, mint amit a bérlapon láttok.
igen, nem csak Tvezetésiből áll a fizetés, van rendelkezésre állás, mentésre várás, plusz az egyéb pótlékok, éjszakai, túlóra, stb, illetve ha a busz jól fogyaszt akkor megtakarítás is.
Hol beszélünk bruttóról, ha állami a vállalat? Ne haragudj, de tényleg mesevilágban éltek, ahogy már pár hónappal ezelőtt megírták, hogy már csak ti írtok ide, akinek volt valami affinitása a dolgokhoz, már lelépett.
Kié is a 260-as, mi van a forgalmiba beleírva, mint tulaj, és kik azok, akik rendelkezhetnek felette?
Hogyha mindenki olyan jótékony lenne az országban, akkor nem lenne például már jó pár éve ilyen helyzetben a BKV.
Kiadás: Pontosan km-t nem tudok, de a sofőr pénze valószínű adott, mert nem erre az egy napra ült az autóra, így, ha ment 100 km-t, 15 000 Ft. saccra a gázolaj. Tehát akkor is maradt 30 tisztán.
Mennyien kaptatok számlát a jegyről? Ha már megy a kötözködés?
Én is engedéllyel voltam, mert cikkhez készítettem fotókat.
Maradt LIAZ kukás, a 706 ROK is LIAZ, mert 1953-ban a "libereci részleget" leválasztották a Skodáról, de a 80-as évek közepéig a Skoda név is használatban maradt.
Az általam ismert busz és közlekedés barátok minden esetben rendbentartják a munkaeszközüket. És nem véltlenül írtam buszt, mert van aki nyergest, van aki mikro jellegű buszt, van aki pedig taxit, HÉV-et, metrót hajt. Van olyan BKV-és ismerősöm, akinek nincs állandó kocsija, szinte mindennap másik kocsival dolgozik és minden műszakjáz azzal kezdi, hogy kitakarítja a munkahelye környékét.
Szeretném megkérdezni, hogy közületek mennyien is űzik hivatásszerűen az autóbuszvezetést, és ha vezet, akkor milyen szinten tart rendben egy autóbuszt?
"Akik itt voltak annak idején tudják, miért lett vége a tatai találkozóknak."
Arról a pár fős söröző, dél környékére matta részeg társaságra gondolsz, akik közül az egyik illető az egyik veterán buszt okádta össze, és feltehetőleg a társaság tagjai firkáltak össze egy szinte nulla kilométeres buszt, egy másik ugyszint null kilométerest meg összekarcoltak?
Akik itt voltak annak idején tudják, miért lett vége a tatai találkozóknak. Ingyenes találkozón is csak a gennyeskedés... Felesleges itt bármit is felújítani és bemutatni...
Nem véletlen, hogy egyetlen találkozóra sem mentem el, pedig meg szerettem volna nézni sokmindent, amit rég nem láttam már.
Na, akkor hamarosan tényleg megint kimerészkedhet az utcára, kárpótolva lesznek azok, akik alatt a technika megadta magát, és a világ visszatér a normális kerékvágásba. :)
Jellegzetesen a buszos találkozókra jellemző ez a tudálékoskodó ócsárolás, olyanoktól akik életükben még egy anyát nem csavartak ki egy veteránjárműben.
A márkaklubos találkozóink szó szerint baráti piknikek, nyoma nincs ennek a rosszindulatúságnak. Igaz oda nem járnak ezek az úgynevezett "közlekedésbarátok"
Sajnos a buszos találkozókat tényleg sújtja a probléma.
Nem felesleges, csak jobban jár aki belevág ha csak saját örömére használja és nem engedi közel hozzá a pórnépet. A felújítás értéke akkor is hatalmas.
Ez bizony egy eleve ráfizetéses móka volt, látom fingod nincs a költségekről. Bizonyára veszteséggel fogják visszaszerezni a belefeccölt milliókat... Ez a busz a büdös életbe nem fogja visszahozni a ráköltött pénzt (hacsak nem rakják ki forgalmi kocsinak, hogy lepusztuljon).
Részemről főhajtás azok előtt, akiknek bármi érdeme van ennek a busznak a felújításában. És sajnálom, hogy az érdemért nagyrészt gusztustalan gennyeskedést kapnak. És sajnálom azt is, hogy a normális Ikarus buzik jelentős részét összemossák a nem csekély ingyenért akarunk gennyeskedőkkel.
Akik itt voltak annak idején tudják, miért lett vége a tatai találkozóknak. Ingyenes találkozón is csak a gennyeskedés... Felesleges itt bármit is felújítani és bemutatni...
Nekik csak a profit számít, visszaakarják szerezni a belefeccölt lóvét.
Ez bizonyára jólesik azoknak, akik mindent megtettek azért, hogy ne a kispesti telepen rohadjon, hanem működőképes legyen a busz.
Szerinted 1000 Ft-os belépőkből mennyi idő alatt fog visszajönni a ráköltött, hétszámjegyű összeg, meg a fenttartás _folyamatos_ költsége? Az a baj, hogy nagyon sokan csak azt nézik, hogy ha ők kapnának 50.000 Ft-ot, abból mennyiszer tudnának berúgni a ZP-ben, otthonról hozott, kommersz italokkal. Járműfenntartás területén ez az összeg csepp a tengerben.
Nekik csak a profit számít, visszaakarják szerezni a belefeccölt lóvét. Nálunk is ment még annó szerpentinen kitömve egy motorgenerálos busz, amiben még csak 500 km volt, és mégsem állt meg. Valószínű a sofőr is hibázott, mert attól nem fog hamarabb felmenni a busz a dombra, ha kinyomja a homlokfalig a vaspedált.
Rendben, köszönöm az információkat mindegyikőtöknek (nemeza, RIKA424, FAV 20, GA 12-00, BP-16-63 ), így már tiszta minden! :) Örülök neki hogy itt ez a topik, legalább komolyan értenek is hozzá itt a "tagok"...
Szoktam öket látni ugyanott parkolni Kamaraerdőben a villamos végállomásánál, de sose voltak ott egyszerre. Nem elképzelhetetlen, hogy egy a tulajuk is.
Sajnálatos, hogy megtörtént egy ilyen eset, de megtörtént, ezen változtatni már nem lehet.
Az is sajnálatos, hogy pont a motor ment benne tönkre, de azt jelenleg is garanciálisan javítják.
Igazad van, fizettél érte, és nem csak azt az 1000 Ft-ot, amit a fotós túrára kellett megvegyél.
Kompenzálva lesz mindenki, aki váltott jegyet a túrára, de tessék egy kis türelemmel lenni.
Másfelől ez abszólut nem neked szól, de tudjuk jó, hogy vannak fotósok, akik majd a sima nosztalgiameneteken fognak fotózni, és utána telesírni minden lehetséges helyet, hogy azok a mocskos, köcsög utasok miatt nem lehetett normálisan fotózni. :(
Megértem a csalódottságodat, de attól még a blicceléssel nem tudok egyetérteni. ;)
A zöld szin a környezetbarát üzemre utal. A narancs festés pedig egy autóbusz a Tr 3,5-ös akar lenni. A régi, és az új találkozása. A Tr 3,5 már nem alvázas volt, hanem önhordó vázszerkezetű jármű. A 411-es meg egy alacsony padlózatú jármű. A tetejében van a váz. Egy megfordított 260-as autóbuszt kell elképzelni. Persze idézőjelben. Röviden körül írva a kérdésedre ez a válasz.
Esetleg nem tudjátok, hogy egy sötétzöld színú Ikarus 415-ös milyen okból szokott járkálni az Örs vezér terén át? Nem tudom, hogy honnan jön vagy merre megy, de kb. minden reggel látom, néha más útvonalon is megy, talán valami melós busz lehet, ami viszi a munkásokat.
Nagyon szép, igényes munkát csináltok/csinálsz! :) Az összkép lesz az igazi csoda...
Esetleg nem tudjátok, hogy egy sötétzöld színú Ikarus 415-ös milyen okból szokott járkálni az Örs vezér terén át? Nem tudom, hogy honnan jön vagy merre megy, de kb. minden reggel látom, néha más útvonalon is megy, talán valami melós busz lehet, ami viszi a munkásokat.
Illetve nem tudom, hogy esetleg emlékeztek-e még rá (bár a többségnek szerintem rémlik :)), de voltak ezek a zöld-narancssárga festésű 411T/412T trolik. Ilyenek: Ez a szín végül miért nem maradt meg, sőt, miért ilyen volt "eredetileg", lehet erről tudni valamit? Néha eszembe jut, és furcsálom, mert az emlékezetemben még aktívan élnek ilyen festéssel, és így rákeresve csodálkozok igazán, hogy valóban ilyenek voltak...
Tavany Junius 23-án nyilt nap volt. Előzetes e-mails regisztráció kellett, de mindenki bejutott. Megmutatták az egész szemétégető belsejét + vetítés + kvízjáték és ajándék. A bemutató utány szabadprogram keretében lehetett megnézni a múzeumot.
Nekem a nagy szívfájdalmam az, hogy nem maradt LIAZ kukásautó :(
Nem áll! Minden hajnalban dolgozik. :) Bosnyák tér -> Nagy Lajos Kir. Útja -> Erzsébet kir.né útja -> Bánkút utca Szentmihályi út -> Újpest Központ. Nagy Lajos-Erzsébet sarkán 4:30-4:40 körül látam. Újpest központba 4:50-5:00 körül ér.
Igen csak szerinted. :-) Semmi köze hozzá. Ha jobban megnézed az oldalát egész jól látszik, hogy másabb az oldalváza. Egyébként ez teljesen saját fejlesztése a Volgabusnak.
Hát nem mai vasak, kímélni kell őket...10 perccel az indulás után az Istenhegyi úton már elfüstölt, és leállt, az intő jel kellett volna, hogy legyen...
Ezzel az "Én azért fizetek" típusú arcoskodással max. azt lehet elérni, hogy nem lesz több nosztalgiamenet, akkor meg az lesz a baj.
Micsoda stílus ez már...amúgy meg most mi vagyunk értük vagy ők vannak értünk? Egy mailt írhatott volna a turizmus, hogy bocs, legközelebb pótoljuk, ha megfelel. De engem nem érdekel, látom, ha itt valaki meg mer szólalni, azonnal kettéharapják a torkát....
Szerinted amúgy mi lett volna a korrekt megoldás? Kijön Sz. Laci személyesen, és mindeki dobhat rá egy követ, ill. le is köpheti? Le lett írva, hogy elnézést kérnek, és kompenzálva lesz az elmaradt rész is. Ezzel az "Én azért fizetek" típusú arcoskodással max. azt lehet elérni, hogy nem lesz több nosztalgiamenet, akkor meg az lesz a baj.
Legközelebb klikkelj rá a "válasz" gombra, hogy egyértelmű legyen, kinek szánod a megjegyzésedet, mert így olyan, mintha a levegőbe kiabálnád, és akinek inge... na, az vegyen fel pólót. :) De mint már mondtam, várom a pót-programot. De ha már anyagiaskodunk: Be kellett kocsikáznom erre a progira Szigetszentmiklósról. Ugye a Szépvölgyin lerobbantunk, így kénytelen voltam valahogy visszajutni az autómhoz. Lesétáltam a 17-es villamoshoz, és azzal mentem, utána 6-os villamossal a Széll Kálmán térre. Benzin oda-vissza 2000, a buszjegy 1000, villamosra 700, mert nincs bérletem. Tehát ez a buli 3700-ba került. Azaz került volna, mert lógtam a villamoson, nem érdekelt. Így is 3 rugó.
Nagy közlekedés barát lehet akinek egy próbajáratról az jut eszébe
Egyébként a kutya f....t próbajárat, FOTÓSMENET volt. Nem ugyanaz. Azért fizetünk, hogy jó helyeken jól beállított képeket csináljunk, amit csak úgy hétköznap nem tehetünk meg. Ja, és szorozd meg ötvennel azt az összeget.
Nem tudtam mire gondolsz, biztos nincs rajtam vízjel, vagy ezüst csík, illetve túl nagy darab vagyok ahhoz, hogy beférjek az UV lámpa alá...de a moderátor felvilágosított, mire kérdeztél:
Az ilyen utak többsége (legyen az frissen felújított veterán, vagy épp új tesztbusz, teljesen mindegy) abból áll, hogy a fedélzeten utazó úgynevezett közlekedésbarátok egy jellegzetesen tenyérbemászó tudálékoskodó stílusban egymásra licitálva hangosan ócsárolják az adott járművet.
Akár egy főtengely törés is bekövetkezhet. Jártam így, ezért merem ezt kijelenteni. Egy gyári új motornál, ahol minden új, ott talán nem, de egy felújítottnál ez benne van a pakliban.
De úgy őszintén! Ki volt az, aki egy bejáratós, frissen felújított motorral szerelt autóbuszt kitömve, hegymenetben treníroz? Tudjátok az, a szörnyű, hogy tele van ilyen idiótákkal ez a vállalat és ők a legnagyobb csókkirályok, őket folyamatosan kitüntetik, megünneplik! Biztos valamelyik kiválló dolgozó címmel ellátott marha! Gondolom ez is valamelyik vezetőbeosztásúnak a hülye rokona volt! Egyszer csak rájönnek a BKV-nál is, hogy attól , hogy valaki minden valagat fényesre nyal, még lehet, hogy idióta!
Én tettem ki a cikket a Retro Mobil honlapra, és igen, szándékosan nem írtam a lerobbanásról. Ezzel természetesen nem állt szándékomban senkit megtéveszteni, csupán éltem az újságírói szubjektivitás lehetőségével. Magam is készítettem a műszaki hibás buszról fotókat, sőt videót is a vontatásról, de úgy vélem, a történtek ellenére sem illendő a hecckampány. Sok ember, köztük szerelők, lakatosok nehéz fizikai munkája fekszik ebben a kocsiban, ami megmaradt, nem vágták szét, tehát a mai "herdálós" világban azért örömteli dolog, és csupán azért, mert - egy talán helytelenül megválasztott, a kelleténél nagyobb terheléssel járó hegyi útvonal miatt - valami megadta magát, még felsleges ezt kárörvendően kiplakátolni. Azért, mert "sikkes" a BKV-t szapulni, ne feledjük, ott is emberek dolgoznak, és létezik empátia is a világon. Amúgy az lett volna a csoda, ha egy bejáratós, friss festékszagú járművel nem történik semmi a premieren :-) Láttam már ennél komolyabb, euróban is milliós technikát elfüstölni korábban. És mielőtt bárki megkérdezi: nem vagyok BKV/BKK alkalmazott, a cikkért egy huncut fillért sem kaptam, én nem utaztam a busszal, hanem saját kocsival, saját benzinpénzen követtem (kvázi nekem többe volt egy ezresnél), és ha már így esett, ad hoc három másik közlekedásbarát kollégát is szívesen fuvaroztam, mert miért ne segítsük egymást, ha tudjuk.
Hogy a BKK vagy a BKV milyen módon kárpótolja a fizető utasokat, azt nem tudom, de nem is tartozik rám. Azzal viszont egyetértek, hogy az 1000 forint, az 1000 forint, és illene valamit cserébe felajánlani.
Ezek után lehet utálni, lehet szeretni, de ez van, vállalom. Ahogy nicknevem sem MZ/X :-)
Végülis utaztunk, fotóztunk, csak nem volt teljes. Már aznap felmerült az újra megrendezés témája, nyilván emailben felajánlják (ott a papíron a nevem, hogy fizettem), már csak az a kérdés, ráérek-e...
Talán nem a fórumra kellene írkálni, hanem hivatalosan a honlapon közzétenni, esetleg értesíteni a delikvenseket... gondolom valami (másnem mail, vagy mobil) elérhetőséget meg kellett adni a regisztráció során...
"egy ezres a levesbe. Hármashatár-hegy, Margitsziget, Hősök tere elmaradt"
Már rögtön a negatívum,ha olvastad volna vez.ig,h írt a fórumba az elmaradt útat jóváteszi....semmi gond lehet morogni,de előtte nem árt utána néznél illetve megkérdeznél.....
Azt miért nem írták oda, hogy a Szépvölgyi úton megadta magát? Már a Normafával megszenvedett, a program kétharmada meghiúsult, ott voltam...egy ezres a levesbe. Hármashatár-hegy, Margitsziget, Hősök tere elmaradt.
A Mélyfúró utcában, a Hulladékhasznosító Mű telephelyén. A Főkefe szerény, de szép kis házi múzeumot rendezett be magának, de a tárlat nem látogatható nyilvánosan, engedély szükséges hozzá.
A 256-oson kívül más Ikarus nincs, OFF járművek képeivel pedig nem tömném ki a topikot :-)
Esetleg 256-os emblémád van, amit a hűtőrácsra "kell" tenni? :)
Mai 280T-n nem volt Ikarus felirat elől, helyette volt egy sima 280 a felirat helyén, tehát nem a rácsnál. Érdekes. Azt hiszem a 224-es számú volt az, ha esetleg valaki meglesné majd egyszer... :)
Abban mi a nagy kaland, hogy eladtak oda egy tucatdarabot? Nem egy darab készült belőle. Az, hogy üresen kivitték, max pár embernek nagy kaland, mert csak elmesélésből éltek.
Persze ilyenkor is esz a penész, hogy anno, amikor találtam zöld korából képeket, nem töltöttem le, mert "hegyre homok", most meg már nem jut eszembe az előző rendszáma...
(Megpróbálom a kabrió 211-es keresőszavakkal...) :)
40-es tempóval a Dózsa másik oldaláról nehéz lett volna kivenni, hogy 365 v 366, de akkor az, közelről még nem láttam, de messziről friss fényezésnek tűnt. Kép? Vagy fellelhetőség?
Van esetleg valakinek kép a MHZ 673 frsz-ú kocsiról? A troliról láttam menet közben a Hősök terén, egy nagyon szép 365-ösről van szó, nagy hátsó szélvédővel.
Nem vagy félre informált! Most már emlékszem, valóban Star alapokra építették. Egy "régi" Camion Truck magazinban olvastam egy cikket egy a Volánbusznál régóta dolgozó üzemegység vezető, mérnök, mittudoménmi (most hadd ne sorolja fel a titulusait) emberről, a nevét is tudom, de nem írom ki, mert IRL. A cikk is megvan, de a 11 éves gyűjteményemet most munka után nem volt kedvem feltúrni ezért a cikkért... Egy kép is volt róla, ott piros színe van/volt. Mind1, nagyon eltértünk a topic témájától, a lényeg h nem Ikarus gyártmány.
Tudtommal pedig ez egy repro jármű, amelyet a Volánbusznál építettek, talán a 80-as években. És mintha úgy emlékeznék, hogy Iveco gépészes, vagy alvázas... De erre már tényleg nem merek megesküdni.
Gondolom a volános téma amit említesz a korai időkből való. Amikor még a hagyományos 250-es forma élt.A jelenlegi kérdéskör bőven kései '80-as évek terméke, amibe az említerr ruszki kontingens bőven beleillik ezzel:
Én úgy tudom, hogy kintről csak az exdunai CLY-015 jött vissza (250.66), de az talán még itthon is van. Ez a zöld meg 250.60-as (ezt a táblán levő ülőhelyek számából állapítottam meg) és hiányzik belőle 9 forgatható fotel.Jól rémlik, hogy valaki tett már be echte magyar példányról is képet? Az is piros-fehér és valami honvédségi rendszám dereng nekem. (???)
Nem vagyok alvázszám szakértő és listám sincs. De ebből a kivitelből volt itt egy az alba volánnál, egy meg a tisza busz kft-nél (nem tudom ugyanaz-e a kettő). Ezekből készült, vagy volt további példány az ilyen tárgyalóbuszból.
Szinte ugyan onnan, majd egy évvel ezelőttről. A sofőr azt mondta, hogy ezt is az Ikarusban építették (aztán Olaszországban járt, ha jól rémlik), lehet tudni róla valamit?
Egy dolog biztos: az oldalsó díszlécek ugyanott vannak (illetve nincsenek), mint a BPF-778-on. :D És szerintem a függönyök is ugyanazok. Szép lett ez a busz, de véleményem szerint a belsővel kapcsolatban nem törekedtek a korhűségre..., mintha egyszer láttam volna a 778-ról belső fotókat a neten (lehet rosszul emlékszem), kerestem, de nem találtam... Próbáltam volna róla összehasonlítani a két buszt... Illetve felvetődött bennem egy kérdés 255-ösök terén: mi lett az AVD-708-al? Legutóbbiinformációim alapján Zsombón árulták... Egyébként mikor először megláttam ezt a felújított buszt, azt hittem, hogy ez az.
Ugye 91-94 között beszerzett kocsikról beszélünk. A BKV elbújhat az IETT mögött. A ráncajtók alján lévő rohadáson kívül más látható helyen nem látni még nyomát sem. Valamikor egyébként kaphattak ezek vázcserét is, vagy jól javítják a váztöréseket, mert olyan igénytelen javításokat egyik buszon sem láttunk, mint pl. a BKV-s kocsikon. Belül tisztaság van, az ülésekre úgy letudsz ülni, hogy nem fordul fel a gyomrod. Firkát nem láttunk, berúgott dekort sem. De még beázás miatt felpúposodottat sem (lehet csak lekellett volna telózni a BKV-nak+VJSZ hogy hogyan lehet tetőt javítani és nem 40 év üzemeltetés után rájönni...), az ablakok is még az eredetiek.
Belül teljesen átlettek építve, eredeti ülés és üléselrendezés nincsen. Botváltósok (néha csodálkoztam, hogy még egyben van a váltó, mert agresszívan váltanak) és 21-es szintű terepen, vagy még annál is durvább helyeken járnak. Iszonyatos terhelésnek vannak kitéve. Mind az utas, mind a sofőrök igénybeveszik a kocsikat rendesen. Általános a 110%-os kihasználtság és úgy mennek fel hegyre 50 fölötti tempóban. Nomrális terepen ha nincs dugó, amit bír a busz. A többsége olyan 80-100-ig kihúzható és ezt ki is használják. Kanyarokban is ez az általános, legfeljebb jobban bedől a busz. Nálunk lehet 1-2 mutatvány után nem 300 órát kapnának a vezetők, ha nem azonnali kirúgást... és vontatást, félreállást az 1 hét alatt nem láttunk.
85-től jelentek meg a magáncégek. A szervező az Önkormányzat (IBB), nincs külön BKK-féle vízfej erre.
Jelenleg az Özel Halk (zöld) és az Istanbul Otobüs az "alvállalkozó" a városi viszonylatoknál, de pl. a Hop on hop off buszokat is az önkormányzat rendeli meg.
A színek mindig változnak, pár éve az IETT új, Euro besorolású, ap-s buszai zöldek lettek. Most egységesebb lesz az állomány ilyen téren is, mert az IETT sárga, Özel Halk skyblue, IO pedig lila lett és az ablak alatti sávban taxis kocka fut végig. Persze a régi beszerzések meg maradtak eredetiben. Ott van mindenféle.... az IETT piros-fehér volt mindig.
Szóval Ő (már ha meglehet személyesíteni... :)) sincs teljesen rendben, ahogy a 180-as sem. Utóbbinál direkt nyikorog a fék, és van probléma valahol a hármas - négyes fokozat között, vagy a véletlen műve, és nem akartak ezekre ránézni sem? :) (mondjuk ez így erős túlzás, sőt lehet, hogy nem is kellene csodálkoznom, tekintve a felújítása sem ma történt szerencsétlennek, és a mai helyzetet nézve ennél rosszabb is lehetne...)
Irizar ranger: Úgyszintén gyönyörű, ahogy az 55-ös is az egyik képen mellette! :) Tényleg, 55-ös vagy 66-os van kiállítva valahol Magyarországon, nem tudtok erről esetleg valamit?
Konkrétan ezen a buszon biztosan itt volt középen,mert itt volt megerősítve a hátfal.+a lemezen látszott,hogy hol "dörzsölte" le a kerék a festést. A létra pedig pont elmegy mellette.
Ebben mi a gáz? Ez is egy irányzat nem? Szerintem az nagyobb gáz amit "fotósmeneteken,, meg ahhoz hasonló megmozdulásokon művelnek, a tömeg profik! Főleg a ilyen napos meg olyan napos művi beállítások az igazi gáz" fotók!
Nálam mint autószerelőnél (legalábbis valamikor ezt végeztem, újabb vasakhoz nem értek, de egy 20-30 éves teknyikával még elvagyok...) szerintem jó helyen lenne, karosszériásért sem kellene messze mennem, de még olyanért sem aki csukott szemmel javítaná meg akármelyik részét... De már ott problémám lenne, hogy telephelyen egy helyet béreljek neki, nem még garázs.... :(
A lámpabúrák az eredeti "szofita" izzós kivitelűek. Motor és a váltó is az eredeti Rába-MAN D2156HM6U, Prága 2M70 váltóval, legalábbis az információim szerint.
Rizsavi az elmúlt pár hétben szinte mindegyik képére rányomja ezt, illetve a másik ideisítő szokása, az arányok torzítása. Oda készít HDR utómunkát ahová egyáltalán nem kéne és rossz objektíveket használ, amit azzal magyaráz, hogy úgy akarja megmutatni a dolgokat, mint ahogy más nem. Pl. a felmészok a hídra és akkor onnan is fotózok értelmesen tájképre alkalmas gyujtótávolság helyett olyannal ami torzít. Ezen esetben még jópofa is volt elsőre, másodjára, harmadikre még el is ment. De azt egyáltalán nem érte miért kell állandóan így fotózni, ráadásul buszt.... na mindegy.....
Igen, csak sajnos nem rajz effekt, hanem nagyon modern és stílusos akart lenni a készítő, ahogy elnézem... esetleg felakarta dobni a képeket, de ez így tényleg túlzás.
Nem tudom, a lámpabúrák milyenek az említett 260-ason? A régi, szögletesebb, vagy az az újabb lekerekített, ami a mostaniaknak van? A motor, váltó milyen lett?
Gyönyörű ez az Ikarus 180-as kívül-belül, a hangja pedig méginkább, hiába visít úgy, hogy még a maj' egy kilóméterre lévők is meghallják... :))) Egy élmény volt a múzeum és a buszozás is, esetleg akinek van kapcsolata a kalauzokkal (netalántán Ők maguk olvasnak errefelé, vagy rátalálnak), az adja át legyen szíves, hogy mégegyszer köszönök mindent, mert ritka korrektek emberileg is, nagyon jó kis hangulata volt odafelé az egésznek! :) "Oktató Úrnak" hiába nem sikerült néha helyesen váltania, valahogy hozzátartozott az egészhez a dolog... :) Végre láttam (először) a 260T-t, belülről egy csoda, külsőre pedig olyan-amilyen, de nem sok kivetnivaló van rajta, az biztos. A kiállított Ikarus 556-os is rendben lenne, ha nem lenne ennyire lerohadva, és láthatóan nem foglalkozva vele... persze, értem én hogy nem fogják kiráncigálni és szépítgetni, de pl. egy kerékfelfújás csak-csak beleférne... gondolom. Mindenesetre tisztelem Mindenkinek, aki eltudja vezetni a 180-ast, részt vett bármilyen felújítási munkálatban, és esetleg köze van ahhoz, ahogy a mai szentendrei múzeum kinéz / amivel rendelkezik a múzeum. Persze, ennyivel nem intézném el, de nem igazán tudom itt máshogy kifejteni. :) Jó volt ez a nap, szerintem máskor is meglessük a "nosztalgia/veterán buszt", meg a múzeumot is. Nem semmi. :)
Szeretem én is Magyarországot, csak azt nem értem, hogy miért kell HDR képet csinálni egy olyan fotóból, ami önmagában is szép lenne. Tudom, divat meg minden... Most már csak egyet nem értek, hogy Rizsavi mi a fenének fotóz vasúton kívűl mást is, mert hogy buszt és várost még mindig nem tud, az egyszer biztos.... Celebnek elmegy a srác, de fotósnak gyenge....
Köszönöm. Nem gondoltam, hogy nem mindegyik IETT tulajdon (sajnos nem sokat tudok az ottani rendszerről, ezek szerint ott is valami BKK-szerűség valósult meg), olyasmire gondoltam, mint egyes helyeken a telephely szerinti eltérő fényezés.
Istanbulban és Ankarában (lehet több városban is ??) valaha minden városi busz piros-fehér volt.
(török zászló színei)
Később ebből engedtek és ugyan maradtak döntően piros-fehérek a buszok de már engedélyezték a központi színsémától való eltérést.
Még később - privatizálás után - viszont megjelentek a társasági színek.
Minden új társaság választott magának új színsémát ami már nem mindíg a piros és vaj(fehér) színkombináció volt, hanem valami egész más.
A kistársaságok gyors tönkremenetélével (ez minden privatizáció után megtörténik) a nagyobbak felvásárolták a megszűnő kisebbeket és így is ismét csökkent a színválaszták.
Megmarad(t) ugyan a több színű buszflotta de már NEM 1001 színűek csupán tucatnyi színvariáció él.
Nem tudjátok hogy mi lett a 04-78-as ikarussal? Hallottam olyat is hogy elvileg selejtezték, de az info még akkor nem volt annyira biztos, de most már jó ideje nem láttam az utakon és ezért felmerült bennem, hogy tényleg az S betüs sorra került. Még az lenne a kérdésem, hogy ha selejtezték akkor megtudná nekem valaki mondani hogy melyik buszgarázsban áll és várja a sorsát?
kocsiteste, azaz a hajtás még nem került bele az Ikarus-koda Tr 187.2-esbe, ugyanis azt Csehországban, a plzeňi koda gyárban fogják beépíteni.
[...] Bővebben!Tovább »
Statisztikai jelleggel, hogy megvannak még... :) Bár közel sem volt kint annyi, mint amennyi várható lett volna az állományi számok alapján. 260-asok kb 1/5 része volt kiadva. A helyi JNG meg valamelyik telep sarkába van, fotózni pedig nem lehet. Gondolom majd megy az is segélyben Pakisztánba, esetleg Szíriába, mert oda is került 4 kocsi nem rég.
"Csípem" az olyan embereket, akik utasként jaj, de annyira tudják, hogyan kellene vezetni egy járművet. Hajrá, meg lehet mutatni, hátulról könnyű okoskodni.
Keresem a közelmúltban (az elmúlt két hétben) Kispesten a Karton utcánál, Lőrincen a Fedezék utcánál, valamint az Alacskai Lakótelepen járt fórumozókat, több oylan fénykép is készülhetett amin szerepelek, mint soffőr és ezeket szeretném elkérni.Köszöönettel: Péter
Én félfüllel azt hallottam, hogy a váltóval van valami, és hogy akartak benne olajat cserélni, csak egy érdekes "probléma" lépett fel, ha jól hallottam, nem találták a leeresztő szelepet a váltón. Hogy ez igaz-e, azt nem tudom, de nekem elég furcsán hangzik...
Tegnap voltam Szentendrén az Ikarus 180-assal. Feltűnt, hogy az utolsó két sebesség fokozatot elég nehezen vette be a gép. Szenvedett vele vezető, általában nagy recsegések árán tudta berakni. Megfordult bennem, hogy vajon szinkron váltó van-e benne? A neten nem találtam erről infót.
Figyeltem a lábát, de sosem kuplungolt ki váltás közben félúton üresben. Visszaváltáskor pedig nem volt kikuplung + gázfröccs. Apukám azt mondta, hogy a régi nem szinkron váltós teherautókat így kellett vezetni.
Szerintetek szinkron váltó van benne, vagy a vezető nem tudta, hogy ezt hogyan kell vezetni? Persze az is lehet, hogy szinkron van benne, csak már nagyon el volt kopva.
Azért az utolsó 280-asuktól ők is megszabadultak három éve és 435-ösből is már csak 6db van meg a 11-ből. Igaz, a 415-öseik közül mind a 6 okádja még a füstöt.
Hát épp azért, mert nem a legszebb kép, ne tudom érdemes-e elkérjed, mint irtam menetközbe készült, csak az eleje látszik, csak épp doku jelleggel raktam fel az indára, de onnan is le szeretném venni, hátha sikerül jobb fotokat készitenem ahol pl az oldala is lászik, azt ha felrakom akkor átadom, remeélem azon is fog majd látszania kuriózum, amiről beszélsz, de elárulnád, hogy ezt hol láttad te, melyik részen?
Ezt nem tudom megerősiteni, sem cáfolni, ahogy irtam a torzskönybe Csepel volt irva a tipushoz, egy masik honlapon Ikarus 259 es. Én csak azt mondom amit láttam. Lehetséges ti jobban tudjátok :)