A Danuvia gyártmányok barátainak legnagyobb és legrégebbi netes találkahelye, legyen az motor, óra, kitűző vagy lakat :)
Tanácsok, túrák, börzehírek, csevegő, alkatrészek, pénteki csajok...
Beteszel egy szep szeles feju csavarhuzot, vagy barmi vastag acelt a labtarto ful es a csavar koze. Ekkor fogva a csavar feje, lehet tuloldalrol tamadni villassal az anyjat. Ez a dolog menete. Elvileg 14-es a csavar feje, es pont nem tud elfordulni, mert a labtarto megakasztja. A tuloldalrol, villaskulccsal szoktam szerelni. Cavarlazito, fekfolyadek, stb rulez, ahogy a tobbiek is javasoltak. Meg esetleg kapd ki a hatso villat, hogy kenyelmesen hozzaferj.
ühüm,ühüm.
Szóval kezdenek előjönni azok a fincsi kis konstrukciós sz.rságok, amik megőrjítik az embert szerelés közben:((
Ezzel én is sokat szivtam,délutánokat lehet ilyenekkel szutykolni. Végső megoldásként próbáld meg lefürészelni a csavart haláli türelemmel.
sajnos lesz még ilyen gázos rész késöbb.
Ezt az ülésrozsdásodást nem tudom megérteni.Még a gondozott gépeké is korrodált sokszor. Az anyag vagy a kezelése lehetett gyökér anno,mint a régi olasz kocsik kasznija.
Pet
Lehet, hogy a tartófül feletti 10-es kulcsnyílású visszacsavart csavar (ami eredetileg az oldalborítást tartja) kicsit bekavar... A tartófül alatt lévő alig látható nagyobb fejű csavar a kínlódás tárgya...
:-(
CsA
Nekiláttam a Danuvia rendbehozatalát megcélzó szétbontáshoz. A következő állapotig jutottam:
Sajnálattal kellett konstatálnom, hogy a tök jónak kinéző ülés alaplemeze mindkét oldalon el van törve, tehát szétbontást igényel . :-(
A legtöbbet a kipufogó leszerelésének kísérletével szoptam, ugyanis rohadt egy megoldást alkalmaztak. Kívülről egy 14-es kulcsnyílású laposfejű csavar van, ami a hátsó lábtartó tartófüléhez olyan közel van, hogy nem tehető rá csőkulcs. Villáskulcs szintén nem, mivel középen ott a bilincs, szélről benyúlva pedig már nem lehet rendesen megfogatni, mert a hátsó lábtartó tartólemeze már útban van. Kombinált fogóval megfogni nem lehet, mert a csavar feje lapos Ha a túloldalon levő 14-es kulcsnyílású anya könnyebben akarna mozogni akkor még talán, de így???
A végén el kell vágjak egy 14-es csőkulcsot célszerszámnak?????
Némi illusztráció, bár nem túl jól látszik, ez a külső oldal - azzal a rohadt laposfejű csavarral ahol látható, hogy kb. 0,5-1 mm van a csavar felső lapja és a hátsó lábtartó felhegesztett tartófüle között alulról meg ugye ott a bilincs oldalról meg nincs hely :-(((((((((((
bervas, frundsberg
Tudom, a Tieteken még más a kipuff és a felfogató bilincs, de ilyennel nem volt még szerencsétek találkozni??????
Vattafak :-((((
Megérdeklődtem az aluhegesztést a cégnél, ahol dolgozom. Tudni kell, hogy a cég javítási üzletága elsősorban John Deere motorok nagyjavításával foglalkozik (akinek egy kis köze van a mezőgazdasághoz az tudja, hogy a John Deere a traktorok Rolls-Royce-a). Elírányítottak egy másik cég műhelyébe, ahová a mi cégünk is küldi az aluhegesztéssel járó munkadarabokat. A műhelyfőnök megnézte a blokkot és közölte, hogy kellene a letört darab. Az nincs meg közöltem, de mondtam neki, hogy tudok szerezni olyan blokkot, amiből le lehet vágni a hiányzó darabokat. A csóka még azt is megígérte, hogy beszél egy két barátjával, akinek lehet még otthon Danuvia blokkja, és lehet hogy nekem nem is kell vinnem másik öntvényt. Neki is volt, de pár éve kitette a lomtalanításba, mert már évtizedek óta csak kerülgette. Állítólag volt valami fűkasza, aminek a hengere meg a főtengelye ua. volt, mint a Danuvia, és annak idején a Tsz-es időkben sok olyat javítottak...
Szóval meglátjuk...
Azé' hogyha valakinek van, vagy tud eladó szám nélküli új öntvényt az szóljon nyugodtan, vevő lennék rá.
Akinek van kettő is, de nem adja el, az ne szóljon.... :-(
Van ilyen is...
Üdv:
CsA
Nem kell azokat kicsavarni! Csak a 3 rövidről kell leszedni az anyákat(a kép szerint ez már meg is történt) és gumikalapáccsal utögetve röhögve szétcsúszik.
A korábbiakban már ide beszúrt alábbi képen látható tőcsavarokat hogyan lehet legkíméletesebben eltávolítani, hogy kettéválasszam a két blokkfelet?
Anya + kontraanya?
Üdv:
CsA
Hát ezeket a gumikat csak olyan motorra tenném fel amivel nem akarsz menni. Látszik rajta, hogy a nap már szétsütötte, biztos szét is van repedezve ha megnyomod az oldalát.
Elég kellemetlen amiatt széttörni a frissen restaurált gépet meg esetleg magadat, hogy egy régi gumi durrdekektet kap szálszakadás miatt.
A folytatásos teleregény újabb epizódja...
Ma sikeresen aláírattam a forgalmi szerinti tulajjal az adásvételi szerződést, egy üveg Tokaji Szamorodnival olajozva meg az ügymenetet. A bácsi 30 mp keresés után megtalálta az eredeti kezelési utasítást is... :-)
Végül pedig a kézikocsiját csonkítottuk meg, mivel sikerült a kerekek ügyében is megállapodnunk. A felnik menthetetlenül rozsdásnak tünnek, a gumik közül (talán!) egy Ballon Emergé még használható... de a fékdobok jónak tünnek...
Kép:
http://kep.tar.hu/csex/index.phtml?aid=27580463&pid=4943325&beginnum=24
Nem a Zsótér féle hengerfej az még nagyobb és olyan kicsit kockább formájú. Legalábbis ha jól rémlik és nem keverem össze a Kocsis hengerfejjel. Ezt a típust anno lehetett boltban is venni.
Mi az istennek neked berva? Nem sz.psz eleget ezzel a Danuviával? :))
A gyújtás alatti kimarás az egy gyári dolog, mégpedig azért, mert különben nem fért volna el a gyújtótekercs. Tedd csak rá az alaplapot és meglátod.
Üdv bervas barátom!
1. Megnéztem a mai tápiószelei börzén 1-2 dekli nélküli blokkot, tényleg ilyenek. Miért van a lemarás, ott megy ki valami tyúkbél, vagy mi?
2. Majd meglátjuk mi lesz vele...
3. Csak az a baj, hogy nincs meg a fütyi, ami letört... A börzén ma megmutattam frundsbergnek, aki teljesen bemattult a látványtól. Mondjuk neki könnyű, szám nélküli új öntvénnyel a polcon... Le lehet vágni egy másikról, és felheggeszteni erre?
4. Az könnyen meglehet...
Még mindig külhonban vagyol? Ha nem akkor nyugodtan eljöhetnél legközelebb frundsberg-Zoli szaktársakkal, segíthetnél nekem egy príma Bervát találni...
Üdv:
CsA
1. Lemaras a gyujtas alatt: Teljesen normalis, szeria jelenseg.
2. Igen, kiszedtek belole. Csinalsz hosszab tavtartot, es meg van oldva a dolog. Amugy sem latszik a dekni mogott.
3. A letort ful komoly gebasz. Ez tartja a berugotengelyt. Vissza kell hegeszttetni, ha hasznalni akarod a blokkot. Szerezz jo blokkfelet mintanak. Annak alapjan hegeszttesd vissza, es munkaltasd fel a furatot.
4. A ful belso oldala nem fontos.
Na fasza!
Azért mégsem olyan rózsás a helyzet... :-(
Itthon szemügyre vettem a blokkfeleket, és van némi gebasz...
1/
Mintha ezen a képen az öntvényen a kör alakú kidomborodásból kissé eltünt volna egy kevés:
2/
A hátsó tartófuratból mintha egy szakaszt kiköszörültek volna... Csak így fért bele a rotációs kapába????
3/
A berugótengelynél az öntvényen belül mintha lett volna egy fül, benne egy furattal... Igencsak le van törve:
4/
Mintha lenne egy kis bemaródás a külső részénél is (az "U" alakú ablak jobb oldali száránál:
Ezek közül van ami orvosolható????????????
:-(
Vattafak (What a fuck)
Juuuuuhhhééééééééééééééé!!!!!!!!!!
:-)))))))))))))
Ma sikeresen megvettem a hiányosan vásárolt - de forgalmival rendelkező - Danuviám eredeti motorját, az első tulaj fiától, az első tulajjal pedig lebeszéltük az adásvételi megírását. A bácsi megerősítette, hogy a motor tényleg csak 8800 km-t futott, amit az óra is mutat.
"- Csak vadászni jártam vele, mert egyébként volt egy szolgálati motorom, egy olyan burkolt....
- Milyen? Cz, Jawa, Pannónia?
- Igen, olyan burkolt Pannónia..."
A motor darabokban van, a gyújtás oldali dekli ki lett fúrva egy hűtőventillátor számára, a kupplung oldalinál pedig letört valami fütyi a berúgótengelynél, ezért adták el....
Képek később....
Yesssss!
Igaz, hogy 1966-os, tehát a legújabbak közül való Danuvia, de azért mégis nagyon örülök, hogy talán sikerül egy "halálra ítélt" magyar motort ismét motorrá éleszteni... :-))))))
Az egyenlőre blokk és kerekek nélkül lekapott moci egyébként itt van:
Remélem látszik...
frundsberg
Hozzál holnap mindent, 9 körül érkezek...
9kor még biztosan ottleszünk. Én 5-600 ra mondanám a használt de jó állapotút. A 4-5000 az szerintem TLT-s kollega volt:))
Az új alkatrészek mindig más mérce alá esnek!
Aha...
:-))))))))))))))))))))))
Te újra, vagy használtra gondolsz?
A Camponában 1500-ért láttam búrát (újat), 4000-4500 körül meg komplett új lámpát... :-(
Találjátok ki, hogy ki mondta a nagyobb árat???
:-)
bervas
Köszi bervas, majd próbálok jobb képeket betenni, időközben meg frundsberg is megszakérti élőben a tápiószelei börzén...
Te nem jössz oda? Vagy még a Francban vagy?
frundsberg
És meddig maradtok? Én reggel hétre biztos nem leszek ott családi okokból kifolyólag... leghamarabb 9 körül... :-(