Ja... nem pont arra a projektre gondoltam, csak vannak olyanok nem is kevesen, akik úgy építik a terepasztalukat, hogy még a házakat is maguk készítik. Egy két épületet még kireszelget az ember, de amikor kismillió házat kell egyedileg készíteni, érdemesebb CNC-vel csinálni, mert akkor elég a rajzolással, meg a ragasztással+ festéssel foglalkozni, amíg az egyiket vágja a gép, addig rajzolja a másikat, vagy ragasztja. Nem hogy tervez is az ember, aztán farigcsál és ha rossz, akkor újra farigcsál, és ragaszt, és fest...
Nem fog megmolyosodni? Nem szokás élelmiszert modellezésre használni, mert problémás a jövője... Hallottunk már olyat, hogy mákot használtak kavicságynak, kávézaccot szántóföldnek. Sőt valaki étolajjal, vagy libazsírral kente le a mozdonyait. Nem valami szerencsés a kajával ilyet játszani, mert csúnyán ráfázhat az ember főleg a járművek kenésével. Avagy: nem tanítottak meg gyerekkorodban, hogy ne játssz Jézuska kenyerével? :D
Na, viccet félre téve. Ha lehet fehér Z-s kavicságy szóróanyagot kapni szerintem inkább azt használj, vagy keress egy murvás parkot, vigyél egy szatyornyit belőle és szitáld le. Mostmár mindegy, ne szedd szét azért a diorámát, csak a jövőben szerintem érdemesebb a "természetből" beszerezni az ilyet, és nem a Spar polcáról :D
Király a murva az épület körül, bár kicsit olyan, mintha kókuszreszelék lenne, de nekem tetszik.
CNC marógéppel mi illesztéseket martunk úgy, hogy pöcre bepattant a helyére az alkatrész. Csakhát nem modellező pénztárcának való szórakozás egy CNC gép, meg nem is lenne talán kihasználva, hacsak nem egy Miniverzum méretű terepasztalhoz akar az ember egyedi épületeket vágni.
Marógép. Ehhez elsősorban szakember kell, de nem is ez a lényeg. Élvezetesebb, ha saját magam reszelgetem, nameg nem is kell mindennek tökéletesnek és szabályosnak lenni. Úgy döntöttem, nem törekszem a tökéletes történelmi és helyszíni hűségre, inkább a hangulat a lényeg. A 70-es évek hangulata - mert akkor voltam gyerek és akkor utaztunk viszonylag sokat vasúton. Ezért külön örülök hogy ketten is a kis állomásom hangulatát jegyezték meg. :)
Én csak lelkes szemlélődő vagyok, de ha a készítője nem haragszik meg, akkor én is mesélhetek a szép MÁV típusépületekről, melyeket akár a klubban, akár a klubtopikon meg lehet nézni.
Marógéppel munkálja meg a nyílászárókat, illetve a felületi struktúrát. Egy jó cnc programmal meg egyenesen csodát lehet művelni. Ha megvan a rajz, akkor azt a gép felé kiküldve a kívánt felület és áttörés tized mm pontosan megvalósítható.
Egyébként azt már megtanultam, hogy nem mindenhol jó a pontos arányos kicsinítés. Pl. az ereszcsatorna fel sem tűnt, tehát ez azt jelenti, hogy összképben az úgy jó.
Járműmodellezésben is hasonló a helyzet. Ha pl. egy kapaszkodót visszanagyítanánk, akkor sokszor lámpaoszlop vastagságú lenne, de a modellen mégis jól néz ki.
Valóban: a palák mérete nekem fel sem tűnt. Mondjuk van még néhány aránytalanság, pl az esőcsatorna levezető csöve is vékony egy kicsit, de az már úgy marad. A tetőn viszont még talán változtatok.
Szerintem szép munka. Talán a tetőpalák méretét venném kisebbre, de még azzal együtt is nagyon hagnulatos.
TT méret egyáltalán? :-) Mellé tehetnél egy modellt, hogy érzékeljük az arányokat.
Vannak ilyen irányú fejlesztések a TT-s közösségen belül, sőt a klubnapokon az egyik igen ügyeskezű klubtárs meg is szokta mutatni az aktuális állapotot. Sztirol lap, maratásos megmunkálás és nagyon ígéretes. Időnként felbukkannak képek a TT Klubtopikon is.
A habosított PVC azért tetszik mert valószínűleg a vékonyabb jól vágható szikével (a 3mm-est is viszi a tapéta vágó, csak nehezen, mert vastag). Nagyon könnyű faragni, reszelni, mintákat lehet bele nyomni és festéskor nem ázik el.
Én régebben 2 mm-es paszpartu kartonból készítettem házhomlokzatokat, igaz off, 0-ás méretben.
Megvoltam vele elégedve, mert ha kimerevítettem hátul keményfa lécekkel, nyugodtan lehetett festeni diszperzittel, nem vetemedett el és valamelyest életszerű hatást keltett, bár a tökéletestől igen messze volt. Pár kép:
(Mindenkitől bocsánat az offért, bár a háttérben TT vasút leend...) :-)
Igazából őszinte véleményekre lennék kíváncsi - abból lehet tanulni.
Persze nekem is tetszik, mivel ez az első ilyen teknikával készült művem és jobb lett mint amire számítottam. Ezzel együtt azért látom a hibákat is, de majd a következőnél megpróbálom ezeket elkerülni.
Egy közben kialakult vélemény:
Több helyen ajánljátok a sztirol lemezt. Ez az épület is abból készült és valóban jó anyag. Az alap viszont habosított PVC. Ezt ismeritek? Szerintem sokkal könnyebb vele dolgozni. Nekem csak egy 3mm-es vastagságú darab volt belőle, de elvileg létezik ebből vékonyabb is. Van valakinek hosszabb távú tapasztalata ezzel az anyaggal?
Eladó 1 db. teljesen új Csíkos Műhely által készített PWM analóg kézi vezérlő. Tökéletesen működik, csak próbálva volt. Használati utasítással. TT-N-Z-H0 méretű mozdonyoknál használható. Tartozékok üzemeltetésére NEM alkalmas! 0-13 V között szabályozható, 1,2 A maximális terhelhetőséggel. Természetesen hozzátartozik a hálózati adapter is.
Ára: 3.500 Ft.
Eladó néhány TT-s kuplung. Mind teljesen új.
2 db. Tillig Nohabba való Tillig kuplung. Szabványos kuplungbefogóval.
A csomag alapból motorkocsi kasztnit tartalmaz. A pótkocsihoz kell átalakítani ezt-azt (pályakotró le, harmadik fényszóró betömés, kipufogó lereszelés stb.).
Elvileg az építőkészletből építhető motorkocsi és pótkocsi is,legalábbis azt olvastam!Na már most,ha én motorkocsit szeretnék,akkor a csomagba van pályakotró is?!
Valakinek a honlapjáról tovább tudtam lépni egy angol modellező honlapjára (nem TT),de sajnos elvesztettem a fonalat.Apró ötleteket lestem el,bányavasúti mozdony,diorámák,stb.Ha valaki tudna segíteni megköszönném.
Az elkészült kasztnit megfújod fehér alapozóval vékonyan .II . jön a sárga az oldalakra. III. maszkoló szalaggal takarod a sárga részeket. IV. jöhet a piros. V. takarod az oldalakat. VI. jöhet a szürke a tetőre.Az alsó részeket vagy takarod és fújod vagy ecsettel fested. A belső sarkokba + műanyag darabokat ragassz , mert később hajlamos a repedésre. Festés után az meg elég sz@r Az I pont B változat: Telibe szürke alapozóval ,azután maszkolod a tetőt , utána a II pont Én Dupli Color sprét használok.
Szerintem vágj bele bátran. Kell egy egy kicsit reszelgetni, alakítgatni, de én élveztem. Hajtást én is most láttam hozzá a börzén, festő mesterből pedig azért van egy pár :)
Láttam,amiket te alkotsz belőlük! :) Pompás kis masinák!Csak az a gondom ezzel a készlettel,hogy festeni kell,ami meg nem az erősségem,főleg nem tt-ben.