Én még soha nem csináltam ilyesmit, de tervbe volt véve. Na persze nem rézből, hanem műanyagból. Akkor olyasmit törpöltem, hogy egy roncs kasztniból kivágni egy, a szükségeshez hasonló szellőzőt, és azt beragasztani az adott méretű lukba. Ezt egyrészt réz kasztniba is be lehet faragni (persze akkor már nem lesz tiszta fém), másrészt nem tudom, hogy egy vékony réz (fém) lemezbe nem lehet-e egy ilyen műanyag rácsot "belenyomni"?
Teljesen jogos! Nem is szívesen folytam bele, mert nem ismerem nagyon az illetékeseket és nem akarok haragban lenni senkivel...de a szitu mostanában többször fordul elő és pont e miatt mérgesedik el. Ezt szerettem volna szóvá tenni.
ja majd el felejtettem rézmaratás házi körülmények között megoldható?valami link van róla ahol bővebben lehet olvasni róla?hogy az ajtónál maradjak gyakorlatilag az egész ajtót be kell estenem és csak ott fedetlenül hagyni ahol a kopoltyúkat akarom igaz?vas klorid szóba sem jöhet mert lassú és alámar???akkor mi más?valaki csinált már ilyet házilag? tapasztalatok?
nos köszönöm a hozzászólásokat. valószinüleg egy M 40 es készitésébe fogok belevágni,csakhát azon az ajtók igencsak rácsosak.........arra gondoltam egy br 110 et választok alapnak kicsit szélesebb a tengelytávja de nem feltünően.amugy présszerszámot tudnék késziteni..régebben a modellvasuti utcai lámpákhoz kértem tanácsot,izzó ügyben.sikerült megoldanom,présszerszám is készült hozzá(ostornyeles lámpa)ha valakit érdekel szivesen megosztom a tapasztalataimat illetve rakok fel képeket a lámpáról...és készitéséről.na persze nem egy viessmann,de azért egész jók,és ami a lényeg 16v ról mennek elkészitési áruk kb 400ft volt.üdv
Én annak idején a következőt csináltam (akkor még fasorban sem volt a maratás). Plexibe készítettem egy félkör profilú hornyot, arra tettem a vékony lemet (ez lehet réz, de én ofszett nyomólemezt használtam) és egy kerámia hegyű (hasonló, mint a golyóstoll, de sokkal vékonyabb) tollal vonalzó mellett préseltem ki a bordát.
Rohadt macerás, és sok gyakorlat kellett hozzá, hogy egyformák legyenek a domborulatok hosszban, nagyságban egyaránt.
ma már sztem maratni ezt lehet, csak a baj ott lehet, hogy a profilja nem gömbölyű lesz.
Igen én is az M44 re gndoltam elsőre, de azok a rácsok olyan 3-4 tized mm magasak lehetek amiket te is rajzoltál, azt igy megvalósítani szerintem lehetetlen. A fröccsöntott kasztnik esetében az ilyen felületek ábrázolása is maximum 3 szögletű dudor és nem áttört felület.
Ha a kérdés hozzám irányult, akkor igen ez az M44 oldalán(elején lévő rács ötlete...) az ajtókon igen az 1es megoldás is szép de lehet még a 4ket is választani...
ilyeneket már készítettem én is bár kicsit nagyobb 1/72es harcjárművekhez... de ki milyet szeret. Üdv.: Laci
A belinkelt kép melyik része a mozdonynak? Vagy a hozzászóló M44 rácsaira gondol, mert azt rézből kihajtogatni még présszerszámmal is nagyon nehéz szerintem. Megvalósításhoz marad az első verzió ami ebben a méretarányban tökéletes.
"A limit-é relatív, hogy jól néz ki..." Mert a mozdonyok 90%án kifelé áll ez a kopoltyú(rács) minegy hogy hívjuk, de a kopoltyú jobb megfogalmazás, mert mutatja, hogy kifelé ÁLL!!! A limit pedig csak rézmaratott rácsozást csinál azaz csak LYUKAK vannak(1.megoldás)... A hiteles elkészítéshez az lenne a z igazi, hogy ha maratásal vagy valamilyen vágással hajszál vékony réseket tudnál vágni és utána(présszerszámmal ki tudod nyomni) ez elég nehéz otthoni megvalósításhoz(2. megoldás)... A 3. lehetőség, hogy elkészíted az ajtót és körbe maratod a kopoltyúkat, azaz egy pici ponto meghagysz... ekkor ezt el fordítod...
Ehhez egy kép hogy mire gonoltam..
Az első estben a felső rész sem kellene, de kérdés, hogy tudsz e prés szerszámot csinálni (nem olyan vészes csak nem biztos, hogy megéri)
4. lehetőség pedig, hogy két darabbol készíted el, van az ajtó azon a lyukak és kis háromszög alakú darabokat teszel rá.
sziasztok tud valaki segiteni nekem tanáccsal hogyan milyen technikával lehetne elkésziteni rézlemezből a motortérajtókon lévő un.halkopoltyú szellőzőnyilásokat?reszelő oldalrecéinek benyomásával próbálkoztam,de nagyon nyúlik a lemez hullámos lesz az ajtóviszont láttam már szép rézmodelleket,pl limitbahn ahol tökéletes ez a kopoltyú.Hogyan csinálják???üdv
Nem baj, ha valaki jópofizik, csak ne legyen sértődés, ha valaki félre érti. Ha veszi a fáradtságot és poénkodik, után hozzá biggyezti azt, amiket most írtak és tisztázzák a dolgot, máris kerek a történet és nincs gond. És nem hiszem, hogy rá vannak szorulva, hogy megvédjék őket. A félreértések és hosszú szócsaták elkerülése végett jobb, ha egymásközt rendezik le a nézeteltérésüket. Ennyi.
Nem tudom miért szeretsz kötözködni,vásároltam egy vagon szettet a boltban nem tűnt fel a kuplung speciális mivolta,kinyomozott helyettem mit nem tudom,de gondoltam ez egy olyan fórum ahol lehet kérdezni,talán valakinek volt már vele dolga. Úgy gondolom a hozzászólásaid alapján a nick nevedben használt fogást rajtad kellene alkalmazni mert elég sokat kellemetlenkedsz feleslegesen.
Bp-Kelenföld Budafok felöli végén, a 3-4 peron végén kék alapon fehér betüs felirat található, míg a szomszédos 5-6 vágányhoz tartozó peron végén kék alapon sárga betüs a felirat. Ha kimész méricskélni ne egyedül menjél és legyen rajtad védőmellény!
A múlt heti esetben nem "jópofák" volt a régi, hanem határozottan sértő, moderálták is
Azért tisztázni kellene valamit.
Nem a kezdö kérdezö irányába lett a durvább stilus elengedve, hanem több sunnyogó, nagypofáju a lapu alul ugato topiktárs ellen (meg akik ezeket támogatták), akiknél az verte pontoson ki a biztositékot, hogy valakik segitenek - vagy segiteni akarnak, és ezek még véletlenül sem ök voltak.
(Pedig a segitséghez csak olvasni kellett volna tudni).
Ne rontsd a hitelét a szakértőknek azzal, hogy a "régiek" közé sorolsz. Én itt elsősorban kérdező vagyok.
Megbocsáss, nem vagyok én se mindig itt, nem tartok számon minden eseményt. Történetesen azt láttam, hogy a mindig kérdező nyomdafestéket nem tűrő kifejezéssel jelezte nemtetszését a semmire, illetve hogy egyesek még gratuláltak is ehhez. Ahogy lejjebb írom, ebbe belenyugodtam. De úgy vélem, te sem tartasz 24 órás ügyeletet e fórumon, tehát lehet, nem is azonos eseményről beszélünk.
Általános tanulságként: berobbanhat ide egy kezdő vagy újrakezdő, sőt, egyszerre több tucat is, akik aztán részben meghatározzák a fórum stílusát. De ne csodálkozzanak, ha az információkkal rendelkezők esetleg nem tolerálják ezt; és - mondom, én is kérdező vagyok - bármennyire nem tetszik, a "régiek" (értsd: felkészültek, gyakorlottak, tapasztaltak) rendelkeznek a tudással. Vagyis az értelmes új fórumozó - önző érdekeinek megfelelően - alkalmazkodik a részükről elvártakhoz. Nevezd ezt méltánytalannak vagy igazságtalannak; ahogy az öntörvényű tanszékvezető is az, csak sajnos nála a penna, amivel beírja a jegyet, bárhogy hepciáskodik a nebuló...
Látom RhB barátom és az én viccelődésünket félreértetted, elnézést kérek így utólag is tőled meg a többiektől! Akkor a kérdésedre rendesen reagálva azt szeretném tőled megkérdezni, hogy melyik felirat típusra gondoltál, a kék alapon sárga betükre, vagy az újabb kék alapon fehér betüs feliratra? Netán az állomásépület homlokzatán található neonfelirat elkészítéséhez kéne segítség?
Egyébként pedig: a vasútállomásos weboldalon megnéztem pár felvételi épület fotóját. Auhagen-el dolgozom, ami kb 1:100-as, így ehhez mérten választottam meg a méteret. A fotókon látszik a színezés (álltalában kék-sárga, de ahány ház, annyi szokás) és a betűtípus (Arial), így akár Wordben is elkészíthető a tábla, valamint az elhelyezése (épület közepe körül általában). Kinyomtattam, ragasztottam, ennyi. Még UHU-val felülhúzom, hogy csillogósabb meg domború hatású legyen. Feltéve, ha lesz UHU-m mert vagy mindenütt kifogyott vagy leálltak a gyártásával.