Keresés

Részletes keresés

etwg Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15593

Megprobálok reagálni arra amit beraksz vagy irsz, de sajnos annyira szétkenödik már a téma, hogy képtelenség. A motorokrol beszélsz, de az áttételre gondolsz.

 

Szerintem az áttétel nem lényeges az adott feladat esetében (persze a te áttételed jo és használhato) a motor viszont használhatatlan.

Az elvekröl nálad nem igen hallok semmit, hogyan akarod a szerkezetet vezérelni mitöl megy a hid oda, ahova akarod.

Én a magamét elmondtam, nincs mar mit hozzátenni. Ha van más elved, más rendszered szivesen elolvasom - de felesleges arrol vitatkozni, hogy ki jobb. Ha még egyszer egy korongot fogok csinálni, lehet hogy felhasználom az ötleteket. 

 

Most megint bedobtál egy témát a tintasugaras nyomtatok esetében anélkül, hogy annak valami köze is lenne a témához. A tinta sok nagyságrenddel könnyebb, mint egy mozdony, igy nem igen billen ki az egyensulyábol - másrészt a tinta adagolását pontosan vezérlik, igy az csak akkor fröccsen, ha áll a motor (ez a lényege).

 

Nemcsak a tintasugaras léptetömotorokban van az, de rengeteg egyébb alkalmazásban (többek között a Marklin sinusz motorja is ebbe  a csoportba tartozik) de ezzel igy aligha tudod megoldani a feladatot.

 

 

Előzmény: tatombak (15585)
john07_doki Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15592

>Viszek a topiktalira párat, majd válogathatsz.

Igen arra gondoltam. Ha hozol, most előre is megköszönöm a kedvességed!

Előzmény: julaTTi (15584)
julaTTi Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15591
Én is csatlakoznék az "A1" táborhoz, de a piros alapon piros felirat nem túl szerencsés. Jó lenne látni a mintadarabot "élőben" is a topiktalin, mert lehet, hogy a monitorom kicsit másképp adja vissza a színeket.
Előzmény: Törölt nick (15564)
ibiTT Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15590
Szia!

A1:4
Előzmény: Törölt nick (15576)
Gashpy Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15589
helyesbítés:
MaTTato szavazatával
A1: 3
Előzmény: Gashpy (15587)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15588

Még egy gondolat......

 

Nem mindenki tudja ,hogy a léptetőmotoroknál lehet alkalmazni az un. féllépéseket !

Így akár 400 is lehet.....

Előzmény: tatombak (15585)
Gashpy Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15587
A1: 2

Plusz aláírás mező...
Előzmény: Törölt nick (15576)
julaTTi Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15586
Természetesen viszem a trafót, mert megígértem!
Előzmény: Törölt nick (15549)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15585

Jól látod ,rosszul gondolod !

 

Valóban az első egy mosógép programtárcsa motor,de mindig egyirányba forog !

A második ,nem tudom mi ,de az is egy irányba forog !

 

Megtennéd ,hogy ,ha reagálsz ,akkor végigolvasod amit írtam ?

 

Leírtam -egyrészt- a léptetőmotornál ,hogy megfelelő áttétel ! -másrészt - ezeknél ,hogy szétszedhető 2 darabra.

 

1. motor

2. áttétel

 

Így használható maga az áttétel ,nem kell messzire menni ,ill. céltudatosan lehet ilyet venni. (természetesen ha műxik)

 

A méretei : 5,5 x 6 x 2,5 cm ,tehát jól elfér bárhol.

Áttétele legalább 1:30 ,tehát egy 200 lépéses motorral ,az 6000 lépés/fordulat :) ,az elég pontos ,nem ?

Jó ...jó.... tudom .... a Tiéd jobb ,de hát nem lehet mindenkié a Tiéd :)

 

A másiknak ki sem számolom az 1 fordulatra jutó lépéseit .....

 

A léptetőmotornál a balhésságról meg csak annyit ,ne ugráljon már olyan vadul ,mikor a tintasugaras nyomtatóban is az van ,és pl. fotót nyomtatsz vele ,nem annyira veszed észre a "durva " lépést ,pedig egy 1:2 áttétel (de van ,hogy 1:1) és bordás szíj hajt !

Előzmény: etwg (15581)
julaTTi Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15584

Doki!

Ha a régebbi kalapsines íves váltóra gondoltál, akkor abban tudok segíteni.

Viszek a topiktalira párat, majd válogathatsz. :-)

 

Előzmény: john07_doki (15531)
maTTato Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15583
A1
Előzmény: Törölt nick (15564)
Gábor 70 Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15582
Ezek nem olyan motorok mint a mikró tányérforgatója. Egy szer egyik irányba indul következő indításnál a másik irányba?
Előzmény: tatombak (15577)
etwg Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15581

Ha jol látom akkor ez egy szinkron motor (oramotor) talán mosogépböl. Ezzel két baj van_

 

230V-ra megy, és általában csak egy irányba (illetve össze vissza -egyszer jobbra máskor balra (mint a mikrohullámu melegitöben).

 

Ha léptetömotor akkor meg az a baj, hogy igy ahogy van használhatatlan. A léptetö motor még ha 200 lépést is tud körönként, nagyon balhésan viselkedik - nagyokat ugrál az egyik lépésröl a másikra, ami nem néz ki tul jol, söt ha kevesebb lépést tud, akkor még a mozdonyt is ledobja. Pl. azonban nagyon jol viselkedik az én megoldásomban, ahol az ismertetett csigát hajtja meg egyenesen igy nem kell a fénykapu, és akár 200 lépés is kell 1 csigafordulathoz, azaz 800 lépés a szomszédos sinhez!!!!!!!!!

 

 (ez már több mint az álom - vezérlés szempontjábol!!!!)

Előzmény: tatombak (15577)
Gábor 70 Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15580
Igazad van! Ennyi pénzért mint itt , nem hogy kettőt, de egyet sem kapsz. Főleg ilyen pici méretben.
Alátámasztás attól függ miből van a teknő és mennyire merev. illetve a híd miből van.
A csapágy semmit nem enged. Eddigi 4-be mindbe tettem és kellet is sokat nem engednek az anyagok csak annyit hogy picit döccent.
Amúgy nem az enyém az aukció. félre ne értsétek. Pusztán azt a 2 kéket meg éri a 10 darab. 10 csapágyház legalább 20db motor és rengeteg hajtás elem, csigákkal, fogaskerekekkel.
Előzmény: tatombak (15573)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15579

Bocsánat !

Helyesbítek ez csak (második) 8 perc alatt 1 fordulat !

A másikat már el ajándékoztam :(

Előzmény: tatombak (15577)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15578

Szia Pistti,

Köszi a véleményt, de választanunk kell sajnos.

Szűkíteni kell a lehetőségeket, hogy mihamarabb legyen arculat és kártya.

G.

Előzmény: Pistti (15572)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15577

És ehez mit szólsz :)

 

Mindkettő 220V-os.

 

Első kb fél 1/perc (fordulat)

Második 1/17perc ! (szó szerint nem hallani !!!)

 

Mindkettőről le lehet venni az áttételt és küön használni.

Előzmény: etwg (15574)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15576

Valahogy erre gondoltam én is (Br56) :-))

 

On

Tehát van egyszer egy A1

Előzmény: jakoa (15575)
jakoa Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15575

A1

 

OFF

különben is: miért pont Br56?:-)))

 

 

ilyen előzmények után ugye ez most nem volt komoly kérdés. Ha igen, akkor ezt is elmagyarázom:

Budapest revolution 1956

:-)

Előzmény: Törölt nick (15564)
etwg Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15574
Az biztos, hogy egy egész jo kiindulási pont, sok mechanikában benne van a nagy fogaskerék is a csigával (csigához).
Előzmény: Gábor 70 (15569)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15573

Szerintem meg bemész az első SKF boltba és bármelyik csapágy jó lehet !

Persze az olcsón szerzett az jobb !

De nem kell kétségbe esni a csapágyazástól ,kis gépmunka és kész ,csak oda kell figyelni ,illesztések ,felfekvők,stb.

 

A két végére nem tennék semmit ,mert a csapágynál pontosabbat úgy sem tudsz ,akkor meg minek ?20cm -en nem lóg az akkorát ,hogy alá kéne támasztani

Előzmény: Gábor 70 (15569)
Pistti Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15572
Szia! Nekem személy szerint mind a két terv tetszik. Én ugyan vidéki vagyok, de a BTTB (Budapesti) elnevezés ellen semmi kifogásom. Szerintem maradjon.
Előzmény: Törölt nick (15564)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15571
Jó lett volna ,ha elhoztad volna a találkozóra ,de jut eszembe nem is jössz ?
Előzmény: Törölt nick (15568)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15570
... már vártam...:-))
Előzmény: tatombak (15567)
Gábor 70 Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15569

Ezzel a véleménnyel értek egyet, tengely pontossága.
>Videófej benne acél tengely két golyós csapággyal, csak át kell esztergálni ilyenre a házat .Benne van készen a felfogatás hozzá csavarokkal. Nyáklemezből a csúszóérintkezőket el lehet készíteni a helye is ki van képezve benne, a filctoll mutatja.
Ezen kívül a híd két végét, alá kell támasztani görgőkkel a sín nem csak dísznek van a lavorban.
Vaterán találtam a fogaskerekek között:,, Video magnó mechanikák" néven fut 10 korongra való alkatrész ennyi pénzért ajándék.
Elektronikailag lehet valami a legjobb, de ha a mechanika sz..r akkor kár vele tovább foglalkozni.
Előzmény: etwg (15561)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15568

Off

 

Csak a hétvégén tudok vele érdemben foglalkozni

Alakul.

Remélem ráér addig. :-)

 

On

Előzmény: tatombak (15566)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15567
Retina scanner feltétlen legyen rajta ! :)
Előzmény: Törölt nick (15564)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15566

Off

 

Hogy áll a beépítés ,film ? :)

 

On

Előzmény: Törölt nick (15564)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15565

Én sajnos csak részben vagyok kész a "foglaltságjelzővel" :(

Mi legyen ,vigyem ?

Előzmény: Törölt nick (15563)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15564

Jenss-sel egyet értek.

Doki terve tök jó, lényegesen színesebb, ezért fakítani kell.:-(

A magyar trikolornak helye van a kártyán, ez sem vitás.

 

Azon már elgondolkodnék, hogy szükség van-e az összes Zeuke/Bttb/Tillig stáció, logókkal történő kifejezésére.

Sín és BR56 nem kéne, mert ismételten csak túltagolja a felületet. (különben is: miért pont Br56?:-)))

 

 

A simán BTTB elnevezés magában hordozhatja a klub archaikusságát, kivülálló arra asszociálhat, hogy csak berlinerben utazunk.

De sebaj, lehet csak betűszó, esetleg a kártya hátoldalán kicsiben kibonthatjuk a rövidítést. El kell dönteni az első B jelentését.

A szimmetria szerintem fontos lenne.

 

Javasolnék egy röpke választást:

 

A: induljunk ki Doki grafikai tervéből

B: induljunk ki az én grafikai tervemből

C: teljesen új arculat kell

 

1: maradjon a BTTB első tagjaként a "Budapesti"

2: legyen BTTB, de más jelző rövidítéseként

3: legyen MTTB, mint Magyar....

4: teljesen más rövidítés legyen

 

Azt leszögezhetjük, hogy a kártyán szerepelni kell biztonsági jegyeknek. Úgy mint a név és nick alatti, kicsit textúrázott szövegmezőnek, hogy ha valaki belejavítana, akkor az nyomban látszódjék. Ugyan így a sorszám mező alatt is.

Nagyon röviden megfogalmazva a kártya használójának lehetőségeit, illetve a legfontosabb tiltást.

El kell dönteni, hogy kell-e  aláírás mező.

 

Hivatalos honlapcím.

 

Egyéb fémszál, hologram, vízjel igényekkel most kíméljük meg egymást.:-))

 

Tehát lehetőség szerint mindenki egy betű-szám párossal fejezze ki véleményét.

Például: A-1 , azaz Doki grafikájából kiindulva, maradjon a "Budapesti" jelző

bocs...:-)

 

Ha netán felmerülhetnek más szempontok, kérem osszátok meg mindenkivel.

Ez egy közös döntés, járjunk el ennek szellemében.

 

uff, beszéltem...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!