Megvizsgáltam a falszerkezeted páratechnikailag és az az eredmény született, hogy mindenképp kell a fal és a szigetelés közé a PE fólia. A szigetelés és a takarás között hagyjál el egy minimális légrést, az is javít a pára áteresztésen. A fólia mindenképp kell! Ha teszel légrést, akkor szerintem rögzíteni kéne a szigetelést, mondjuk csirkehálóval. A 28*48-as távtartókra teszel ellenlécet és már meg is van a légrés.
Lemez garázsajtót én úgy szigeteltem, hogy a keretre rácsavartam lécet körbe, a közöket szorosan kitöltöttem EPS-el, PE fólia, majd rá lambériáztam. A kerethez rögzített lécekhez rögzítettem a lambériát.
Esztétikus, egyszerü és még plusz szigetelést is ad a lambéria :)
Nálam is ilyen probléma áll fent, hogy a pince feletti résznél nem sok helye maradt a szigetelésnek, ilyenkor a pincét alulról is szigetelni az hülyeség lenne?
Az 50 cm-el megemelt teraszon is körbemegy az xps szigetelés , mert később zártá akarom alakítani . Hogy lehetne beton lépcsőt csinálni , hogy ne sérüljön a hőszigetelés ?
El kellene hagyni az xps-től 1-2 centit esetleg , hogy ha mozdul , nem nyomja meg ?
két cégtől is megkérdeztem, hogy mit tegyek, de nem értik a kérdésemet, pedig kétszer is nekifutottam. Ők( hőszigár-és szigatech ) az előtétfal megemlítése miatt a belső oldalra gondolnak, holott én a garázs falát akarom szigetelni. " A lakótér már régóta kész van. A garázs is, viszont a garázsban egyik fal sincs szigetelve, burkolva, még a lemez-garázsajtó sem. Épp ezért a garázs a nagy hidegben lehűl és teljes, 17nm-nyi felületen hőhidat képez, hiszen a garázs felől egy centinyi szigetelés sincs. Az URSA TWP1 felhasználása szvsz máshogy nem lehetséges, mint úgy, hogy egy keretet, előtétfalat készítek vagy 28*48 vagy 50*50, vagy 50*100-as deszkákból, padlókból. A vakolatlan garázsfalra felrögzítettem a 28*48-as léceket, közéjük tettem a TWP1-et és behálóztam. ....és itt jött a levelem, hogy a vakolatlan falra kellett volna tennem párazáró fóliát ,majd ez után felrögzíteni a PZ fóliát :(
A fal Leier Durisol, a falazóelem 4cm préselt fa, 22cm beton és ismét 4cm préselt fa... (A Leier Durisol rendszer az összes, fa és beton által kínált előnyöket egyesíti. Kiváló hő- és hangszigetelő tulajdonságokkal, és nagyon jó hőtároló képességgel rendelkezik. Minden időjárási körülmény között alkalmazható. Az elemek technológiai összetétele kiváló páraelvezetést biztosít. A nedvesség kiegyenlítése terén hatékony, ami révén a szobában lévő hőmérséklet és páratartalom egyensúlyi állapota egészséges klímát és kellemes érzetet biztosít. )
Ennek tudatában kérdezném, hogy visszabontsam a jelenlegi előtétfalat és tegyek PZ fóliát a falra,majd újra rögzítsem az előtétfalat, vagy hagyjam így? Ha hagyjam így, akkor a jelenlegi előtétfal FA lécei hóhidat képeznek, ezért a jelenlegi/későbbi előtétfalra merőleesen egy másik lécezést kellene tennem azért, hogy csökkentsem a hőhidat??
így 2*50mm-es szigetelésem lenne...
- Az előtétfal közé tett szigetelést Z alakú huzalozással rögzítenem kell-e? - Az üveggyapot szigetelést le kellene fednem, hogy se a rágcsálók ne költözzenek bele ( az egér belemegy, van tapasztalatom) , se pedig a légmozgás ne mozgassa a szigetelést a garázsban ténykedés, ajtónyitás közben és ne szálljon az üveggyapot pora...... Ezt mivel tegyem meg? OSB lappal? van 20nm-nyi laminált padlóm, 3- osztályú, azzal?
+1 kérdés: a lemez garázsajtót mivel szigeteljem le, azt mivel rögzítsem a garázsajtóra?"
Üdv ! De azért olyan mint algásodásról (fal,cserép)azért hallottál már ? A "10 év múlva penészedni fog",a múlva helyett ,ennyi idő ALATTlett zöldes(algás)-matt sárga ,az ócska eredetileg Citrus szín dörzsölt/kapart vakolat !
A pince annyit számít, hogy: ha a padlófűtés alatt nincs elég vastag hőszigetelés (16-20 cm), akkor a pincét is fűtöd jócskán... pláne csak 5-6-8 cm padló hőszigetelés esetén.
Továbbá a beton lábazat, mint igen jő hővezető szerkezet, a padló alatti hőszigetelést megkerülve, szintén levezeti a pincébe hőt.
A helyzet valami ilyesmi... (piros nyilak a meleg áramlás lehetséges útjai)
A konkrét szerkezet ismeretében mindig arra kell törekedni, hogy
a meleg minél hosszabb utat tegyen meg mielőtt kijut a falból/betonból!
A szabadtérbe vagy talajba...
Ahol nincs elég hosszú útja ott a falat, betont a HIDEG oldalán (levegő, talaj) beburkoljuk hőszigetelővel.
A hőszigetelés durván lassítja a meleg kiáramlását, olyan a hatása mintha sok méteres útja lenne a falban/betonban.
Így kényszerítve ki azt, hogy a meleg hosszan a falban, betonban maradjon :-)
Mielőtt kitud lépni a levegőbe, talajba és ezzel veszteséggé válik.
A mostani járdaszintem 45cm el van alacsonyabban mint a benti padlószint. Penészedés alul biztosan nem lesz, mivel padlófűtés van, mondjuk ez azt is jelenti, hogy pont a padlószint környékén kéne legjobban szigetelni. Az hogy alul pince van számít ilyenkor valamit?
Sziasztok, Nekem is járdás kérdésem lenne. Új járda lesz, ami benti padló szint alatt lesz bőven, 60-70cm. Kell valamire figyelni, vagy simán neki lehet tolni az új járdát is a labazatnak, mint ahogy volt is? Hogy lehetne megcsinálni hőszigetelés szempontjából a legjobban? Valamint mit veszítek azzal, ha eps-sel szigetelem körbe a lábazati részt is. A tető majd 1 méterre túl lóg, tehát nem igazán van csapódó víz, a benti padló szint is magasan van, tehát elég lenne csak a járda szintig leengedni a szigetelést, nem kell a földbe leásni.
Így néz ki most :
A vízszigeteléstől lefelé le akarom verni azt a cementes valamit, ami a teglán van, de akkor meg nem lesz szintben a tégla a lábazattal, azt mivel lehetne szintbe hozni majd?
Nekem már 15 éve van fent Baumit SZILIKÁT vödrös az egész házon, eddig minimális fakuláson kívül nem tapasztaltam semmi elváltozást,most (jövő héten érkezik) komplett Baumitos szigetelő rendszer ,de nem SZILIKÁT vakolat kerül rá ,hanem SZILIKON ,mert ezt dicsérték akikkel konzultáltam ez ügyben !:-) Remélhetőleg igazuk lesz,jó tapasztalat van a Baumitos termékek felé a szakmán belül !:-)
az a bosszantó, hogy utánakérdeztünk, többször megkérdeztünk dolgokat (itt is), a mester akadékoskodása miatt XPS-ből 7 félét vettünk meg mintának, itthon nyomogattuk, méregettük, és ezek után Austrothermet vettünk - elment vele két hetünk - és erre azt mondta, hogy bármelyik jó lett volna, amit megvettünk mintának
ha egy szóval is mondta volna, hogy a szilikonos vakolatot kell venni, megvettük volna - de csak annyit mondott, hogy jó lesz a Baumitos vakolat, annak a színe is tartósabb
A Baumit jó márka,de sajnos ott is nagy különbségek vannak a különböző típusú vakoló anyagok között, az árkülönbség nem véletlen !:-((( Szerintem a mester jól mondta !:-)
Üdv ! Nem messze tőlünk citrus színre színezték a házat valamilyen kapart vakolattal kb 10 éve ,ha most ránézek zöldes-matt sárga lett belőle !:-) Bizony óriási különbségek vannak a színező vakolatok között ,nem véletlen a nagy árkülönbség közöttük !:-) Szerintem .
Hobbiból számolgattam lábazati hőhídmegszakításokat és arra az eredményre jutottam, hogy messze a legjobb és legolcsóbb megoldás az Ytong Start. Ha akkor létezett volna amikor én terveztem a házam, akkor XPS-el szigetelt lemezalap helyett azt használom. Majd a következőnél :)
lassan a vége felé közeledik a szigetelés felújítása
már meglevő 8 cm-es szigetelésre raknak újabb 7 cm-es réteget
Baumit rendszert vettünk, acélszeges dübelt, erősebb ragasztót a szokásosnál, Duotop kapart vakolatot
most azon morgunk (főleg férj), hogy a kőművesek szerint a szilikonos vakolatot kellett volna megvenni, mert amit most felkennek, az 10 év múlva penészedni fog
azért morgunk főleg, mert egy szóval nem mondták előre, hogy erre is gondolni kellene szerintük - amit mondtak, arra figyeltünk is, és eddig mástól nem hallottuk ezt a véleményt
(a költségkeretben az a plusz 1-200 ezer már nem számított volna, 280 m2-ről van szó...)
szerintetek valós alapja van a kőművesek véleményének?
Mennyi helyed van fölfele? Ha a járdára csak leraknád vízszintesen a kb 10cm táblát, s arra menne még 6cm beton akkor az a benti padlósíkhoz hogyan viszonyulna?
ha ép csak annyira hőszigetelsz, hogy ne kelljen feltörni a járdát, akkor
1: várható-e a lakás alsó-külső sarkában vizesedés (=penészedés)
2: az olcsóbbik hőszigetelési megoldás miatt évente kb hány forinttal lesz magasabb a fűtésszámla (tehát a drágábbik járdafeltöréses megoldás kb hány év múlva hozná be az extra befektetés összegét, tehát mikortól kezdene megtermelni az első forint tényleges hasznot).
"Mennyezetfűtés????? Ott fűteni, ahol amúgyis a legmelegebb van? A padló meg hideg marad. :("
Fizikából egyes. Leülhetsz :)
Büntetésből nyár közepén délben ki kell állnod a napra mezítláb egy nagy vaslemezre és ezt kell mondogatnod hangosan: "a Nap melege felfelé száll, tehát körülöttem fagyos a levegő és a vaslemez is jéghideg a talpam alatt".