Keresés

Részletes keresés

setra415HD Creative Commons License 2006.12.31 0 0 349

"És erről mit tudtok?

" A vonattal párhuzamos, száz kilométernél hosszabb Volán járatokat tehát ugyanúgy felszámolják"

 

Csak annyi biztos, hogy bejelentették. A részletekről talán még a minisztériumban sem tudnak semmit...

Előzmény: V_Carvalho (343)
setra415HD Creative Commons License 2006.12.31 0 0 348

"A híres JOP-499 milyen típus? Ha jól vettem ki, Pécsre jár."

 

Nem csak Pécsre jár. Ő csinálja a vasárnap esti 19:00-ás Zeg-Bp, és a 23:00-ás Bp-Zeg járatot is.

Előzmény: V_Carvalho (341)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.31 0 0 347
Hát pedig ezt nyugodtan elhiheted, hogy az új MAN nem éri el a 100-at. Már alatta szabályoz le. Nem tudom hogy utaztál-e már vele, de ha elöl ülsz a jobb első ülésen, onnan látni fogod. Ha jól emlékszem még ki is jelzi digitálisan is, hogy mennyivel megy. De ha a km órának se akarunk hinni, le lehet mérni, 36 mp alatt sosem tesz meg 1 km-t. Lejtőn lefelé se, mert fogja vissza a tempomat.

Azt, hogy a 425 HD megy a legtöbbet, nem km óra alapján mondom. Mert az ugye minden busznál, minden személyautónál csal! Úgy lehet észrevenni, amikor mentünk az ICE-568 mögött sztrádán, folyamatoasan közeledünk hozzá, de megelőzni nem tudjuk, mert olyan kicsi a különbség, max fél km/h, még annyi sem. Pécsre járó Setrát nemtudom, nem utaztam vele.

 

Az ikarusokat hagyjuk ki ebből, mert azoknak más a leszabályzója. Azokat könnyebb kijátszani.

 

A 3,5 tonnánál nagyobb teherautók is 90-nél szabályoznak, gondolom innen jön. 10 % túllépésbe még jóindulattal belefér, vagy nemtom honnan jöhet.

 

Az Ikarus Scaniák egyébként 110-nél szabályoznak le amennyire tudom.

 

Olyan eset is volt, hogy mentünk CSJ-216-al a Budaörsnél kb 110 el, és beelőzött bennünket egy Kisalföld Volános emeletes busz. :)

 

Ezzel azért vitatkoznék, hogy az Ikarusok régebben születtek. Setra ICE-568, ’96-os évjárat, hasonlítsd össze egy vele azonos korú E98 ikarussal. (Csak hogy felszereltségben is hasonlók legyenek.) Ég és föld. Felszállsz, és azt látod, hogy „szét akar hullani” az ikarus, szar úton zörög, minden baja van, a Setra meg Setra. Németek azért megtanultak buszt is gyártani, nemcsak szemályautót

 

Nemcsak a Volánbusz, hanem a Somló Volán is azért még bővelkedik ilyen „remekművekben” Mittom én milyen régi ikarusokban. :)

 

Mikorra ér be Egerszegre amúgy a 15:40 es rásegítője?

Előzmény: V_Carvalho (341)
dbbuszos Creative Commons License 2006.12.31 0 0 346

Boldog új évet kívánok a Zala Volános fórumozóknak.:)

Alkaa Creative Commons License 2006.12.31 0 0 345
Azok a MAN-ok se újak, csak 2-3 évesek, mint ahogy a Zala is (alig) használtan szerzi be a Setráit. A régiek miatt nem kell aggódnod, pár év múlva már ennyit se fogsz látni.
Előzmény: V_Carvalho (344)
V_Carvalho Creative Commons License 2006.12.31 0 0 344
Bocsánat :) - de azért már illene kiselejtezni őket. Érdekes, hogy a Volábusznak a Fehérvár-Veszprémi és Tatabányi járatain, vagyis nagy megyeszékhelyek és Bp. között is ilyenek járnak még 2006-ban (bár legutóbb egy vadonatúj MAN-t láttam helyette befutni). Vidéki volánoknál már csak elvétve látni őket. És sokkal jobb állapotban!
Előzmény: Alkaa (342)
V_Carvalho Creative Commons License 2006.12.31 0 0 343
És erről mit tudtok?

" A vonattal párhuzamos, száz kilométernél hosszabb Volán járatokat tehát ugyanúgy felszámolják majd, mint a vasúti szárnyvonalakat. " (forrás: http://index.hu/gazdasag/magyar/kokakozlref/ )

Ez nálam azt jelenti, hogy megszűnik minden Keszthely-Bp. járat, mert vannak itt ilyen sínen vánszorgó izék is, amiket néhányan vonatnak is neveznek. (Menetidejük egyébként 3:40-től a 4:20-ig terjed, átlag 4 óra, vagyis 50km/h :D. De az InterCitynek titulált pénzbehajtó intézmény is 3:20-3:30-at megy, vagyis 57-tel repeszt... :D)

Sőt extrém esetben az is kiolvasható az idézett mondatból, hogy a Zeg-Bp. járatok is megszűnnek, hiszen a 230 km-ből 180-on a kanizsai vasútvonal mellett haladnak a buszok: eseteg Keszthelyen/Szengyörgyön átrakják az emberkéket vonatra, hiszen onnantól párhuzamos... na jó, ilyen azért biztos nem lesz.
Ami viszont lesz, pontosabban nem lesz: Zala Volán... a regionális összevonások miatt várhatóan összeolvad a Kisalföld, Vasi, és Zala Volán egy gigantikus regionális akármivé. Méghozzá 2007-ben...
Alkaa Creative Commons License 2006.12.31 0 0 342
Setra S317UL. Azért az Ikarusokat ne nevezd fosnak. Régebben születtek.
Előzmény: V_Carvalho (341)
V_Carvalho Creative Commons License 2006.12.31 0 0 341
Sziasztok !
Először is köszönöm az infókat.

" A HPE-267 tényleg "lassan" megy, de szerintem inkább a menetidő tartása miatt. " - ezt meg kell hogy cáfoljam. Ez a járat ugye Siófoknál megy fel az M7-re. Siófoktól a Kosztolányiig 1:25 a hivatalos menetideje, de ha néha sikerül időben elindulnia, ezzel a 90-es tempóval is 10 perccel hamarabb fent van. Viszont ha a szokásos 15-20 perces késéssel indul, akkor is ezt a sebességet tartja! Különben is, Siófok után már nem száll fel senki, az meg mindenkinek jó (de biztosan nem rosszabb), ha előbb ér a végállomásra - miért is kellene emiatt lassítani?
Fehérvári haverom is nagyon csodálkozott, hogy a Zalás buszok 100 fölött mennek - azt mondta, hogy Fehérvárig minden busz 90-nel megy az M7-esen, a fos Ikarusok meg 80-nal. A 80/100-as szabályt én is így tudtam, de akkor honnan jött ez a 90?

A 17:00-s járattal még eddig nem utaztam (át kell róla szállni), de egyszer (ha jól emlékszem dec. elején) Népliget környékén volt dolgom, és megnéztem hogy miféle - Merci volt.


A híres JOP-499 milyen típus? Ha jól vettem ki, Pécsre jár.
Előzmény: Törölt nick (339)
setra415HD Creative Commons License 2006.12.31 0 0 340

"a szegedi Setra, meg az új MAN 100 alatt szabályoz le. "

 

Ezt erősen kétlem...:-))

 

"A legtöbbet a 415HD megy, 105 öt eléri."

 

A 105-öt még az FEY-999 is eléri:-))) (Ik 395) Igaz ő már nem jár pestre-:((

 

A JOP-499 is 105-nél szabályoz le. Ezt 100%-ra állíthatom. Bár lejtőn lefelé ami csak belefér...:-)))

 

"A 15:40 esnek is van rásegítője? Mióta? Csak keszthelyig megy, nem?"

 

Ejjjjjnye bejjjnye figyelmetlenek vagyunk??:-)))

 

Hiszen írtam már, hogy pénteki napokon az összes Bp-Zeg járatnak van másodrésze. A 14h-nak és a 18:40-enek harmadrésze is van:-)

 

Amúgy a 15:40-es másodrésze végig az M7-esen jön gyorsként Egerszegre, csak betér Keszthelyre, Hévízre.

Előzmény: Törölt nick (339)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.31 0 0 339

„Az autópályán a Tempo 100-al rendelkező autóbuszok maximális sebessége elvileg 100Km/h. A Tempo 100-al nem rendelkező autóbuszoké pedig 80Km/h.”

 

Ez olyan szabály hogy lakott területen kívül a sebesság 90 km/h. :) Hányan tartják be? :)

 

 

A zalás sofőrök akik pestre járnak nemnagyon törődnek vele, hogy tempo 100 vagy nem, általában annyit mennek, ami a csövön kifér. Vasárnap sokszor jön olyan busz, ami biztos hogy nem tempo100 (még retarder sincs benne) mégis elmegy 100 ig.

 

A CJS-216 is elvileg 80 al mehetne, ezt a sofőrje, az Imre mondta, és ha lepadlózza a gázt, 109-110-nél szabályoz le, ezt a saját szememmel láttam.

 

 

A Setrák általában 100 felett szabályoznak le, de a lövői háromtengelyes Setra a szegedi Setra, meg az új MAN 100 alatt szabályoz le. A legtöbbet a 415HD megy, 105 öt eléri.

 

A HPE-267 tényleg "lassan" megy, de szerintem inkább a menetidő tartása miatt. Annyi a magyarázat, hogy a 17:00-s gyorsjárat meg 100 felett jön. :)

 

Még mindig az a MAN jár 17:00kor? Én úgy hallottam, hogy mostanában már újra a Merci. Oktőber körül jött először a MAN, 2-3 napig, aztán újra a Merci, aztán november-december körül egy ideig újra a MAN, aztán megint a Merci.

 

A 15:40 esnek is van rásegítője? Mióta? Csak keszthelyig megy, nem?

setra415HD Creative Commons License 2006.12.30 0 0 338

A távolsági autóbuszok általában 105Km/h-nál vannak lekorlátozva.

Az autópályán a Tempo 100-al rendelkező autóbuszok maximális sebessége elvileg 100Km/h. A Tempo 100-al nem rendelkező autóbuszoké pedig 80Km/h.

 

A 17h-ás egerszegin mostanában már nem Mercedes, hanem MAN jár:-)

 

Elvileg a pénteki 15:40-es másodrész végig az M7-en jön. Ugyanazon az útvonalon, mint a 18:40-es.

Előzmény: V_Carvalho (337)
V_Carvalho Creative Commons License 2006.12.30 0 0 337
Sziasztok!

Rendszeres utazó vagyok Keszthely-Bp. között. Egy furcsa jelenség magyarázatát szeretném megtudni.

Az M7-esen a ZV-s járatok (főleg ICE-568 és JRX-818-at szoktam igénybe venni) átlagsebessége 102-104 km/h. (a "méréshez" a kilóméterköveket és az órámat használom, meg a matematika tudományát)
Sokszor megyek a Volánbusz Zeg.-Kh.-Siófok-Bp. "lassú" járatával is (ami a HPE-267-es Intouro), ennél meg mindig 88 körüli értéket "mérek". Mi magyarázza a különbséget? Gondolhatnánk, hogy az Intouro megengedett végsebessége 90 - de akkor hogy lehet Egerszegen 3:05 alatt a 17:00-ás Intouro?

Szóval hogyan működnek ezek a végsebességek?

És azt nem tudjátok, hogy az egyik pénteki 15:40-es közvetlenül végig az M7-esen jön-e Kh.-re?
boz-021 Creative Commons License 2006.12.30 0 0 336
setra415HD Creative Commons License 2006.12.30 0 0 335
Remélem, hogy a megemelt viteldíjból, futja majd némely busz klímatizálására...:-)
Előzmény: Carpy (334)
Carpy Creative Commons License 2006.12.30 0 0 334
végre kezdik tükrözni a viteldíjak a szolgáltatás színvonalát :)
Előzmény: setra415HD (333)
setra415HD Creative Commons License 2006.12.29 0 0 333

Csak egy picit lepődtem meg, mikor megvettem a januári bérletet...:-))

A buszjegy ára  buszon: 220Ft/db

Elővételben 160Ft.

Az  összvonalas bérlet ára majd 1000Ft-al lett több...

Előzmény: Carpy (329)
zaronka Creative Commons License 2006.12.29 0 0 332

Akkor melyik IK-k hullanak ki?

A kocka mercik fordája hogyan változik meg merre fognak járni?

Melyik a másik 3?

 

Előzmény: Carpy (331)
Carpy Creative Commons License 2006.12.29 0 0 331
a másik 3 sorsa nem érdekel? :)

A kockamercik maradnak forgalomban, a sor végéről hullik ki a két legidősebb Ikarus.
Előzmény: zaronka (330)
zaronka Creative Commons License 2006.12.29 0 0 330

Szia!

Érdekelne a két váltott busznak mi lett a sorsa, hova kerültek?

 

Előzmény: kettőhatvanhatos (321)
Carpy Creative Commons License 2006.12.29 0 0 329
"egy egész fiatal E95-öst váltott."

Így van. Az meg tipizálódott, és továbbgörgette a láncreakciót :)

Setra koma:
Nahát, ilyen drága a bérlet? :-)
Mégis vesznek. Sejhaj lulululu lárom :)
Előzmény: kettőhatvanhatos (321)
RIKA424 Creative Commons License 2006.12.29 0 0 328
Köszönöm.
Előzmény: setra415HD (323)
RIKA424 Creative Commons License 2006.12.29 0 0 327
Hmmm.
:-)))
Előzmény: Carpy (320)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.29 0 0 326
ja, jó.
Előzmény: Alkaa (325)
Alkaa Creative Commons License 2006.12.29 0 0 325
Emberünk lusta Alfának nevezni. Teljesen átlagos, Euro 3-as, B12B Regiók.
Előzmény: Törölt nick (324)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.29 0 0 324

de ezek most miféle volvók? alfák?

 

követem a topicot nagyjából, de visszább is volvókat látok emlegetni.

Előzmény: kettőhatvanhatos (321)
setra415HD Creative Commons License 2006.12.29 0 0 323

A Tanuló/Nyugdíjas bérlet ára Zalaegerszeg helyiben:

2006 December: 1190Ft

2007 Januártól: 1500Ft.

Előzmény: RIKA424 (319)
RAN 19-77 Creative Commons License 2006.12.29 0 0 322

Ha valakit érdekel:

 

naná  :o)

 

ha esetleg látod Zalában a többit is,akkor.....   ;o)

Előzmény: kettőhatvanhatos (321)
kettőhatvanhatos Creative Commons License 2006.12.29 0 0 321

Ha valakit érdekel:

Új zeg.-i Volvók:

KMC-044 zalaháshágyi telephely, egy egész fiatal E95-öst váltott.

KMC-047 lenti telephely, MB O 405-öst váltott.

Carpy Creative Commons License 2006.12.28 0 0 320
Szia!
Gőzöm sincs.
:)
Előzmény: RIKA424 (319)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!