Keresés

Részletes keresés

john07_doki Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15602

Off

Jaja. De te is így jártál... :))

De hogy ezt miért kell ide is beírni? ;-)

On

 

Előzmény: Gashpy (15596)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15601

"...különben is: miért pont Br56?:-)))"

Mert a kedvenc porosz gőzösöm!:-)))

Komolyra fordítva, nem kell rá modellkép, hanem szerintem a '12mm", utalva a nyomtávra, és az "1:120", a kicsinyítésre.

A BTTB név marad. Változtatni késő...

Előzmény: Törölt nick (15564)
john07_doki Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15600

Hmmmm... Valahol mélyen - és ha valaki még nem ismer, tudja meg, hogy mély érzésű ember vagyok - megértem a "Budapesti" szó ellen tiltakozókat. Még akkor is, ha osztom a megalakulás helyéül szolgáló város nevének gondolatát, meg miegymást.

Hagyom magam meggyőzni, hogy a "Budaoesti" szót hagyjuk el. De azt szeretném, hogy ha a BTTB maradna. Mint írtam volt; a dicső múlt emlékére. Über alles DDR!

 

És hogy az első "B" betű mit jelentsen?

 

Benevolvens   </P>

A kártya színvilágának tervét holnap átdolgozom. Halványítom, leveszem róla a gőzmozdonyt, satöbbi.

A Tillig logo-val mi legyen?

jenss Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15599

A1, nem hangsúlyozottan!:)

 

Mit szólnátok esetleg egy Nohab feltűnéséhez az előlapon?!

Nekem szimpatikus a Br56 is, a rejtett jelentés miatt,

de azért mint magyar vasútbarát inkább erre a mozdonyra szavaznék.

 

Tehát NOHAB?

 

Jens

Előzmény: Törölt nick (15564)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15598

OTT a pont!

 

Most még nem teszem ki a listát, majd a leendő honlapon úgyis rajta lesz, hogy "Tagjaink". Akik nálam jelentkeztek eddig e-mailben, azok fele nem budapesti. Innen kezdve ez az elnevezés körüli herce-hurca értelmetlen.

Előzmény: Törölt nick (15544)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15597

OFF

Imádom az indekszet! Az előbb azt írta ki: "Internal server error"....

Ügyes! Most kérhetek elnézést a duplázásért...

Bocccs!

ON

Előzmény: Törölt nick (15595)
Gashpy Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15596
emiledre válaszemil ment.
Előzmény: john07_doki (15592)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15595

1: klubnév már maradjon meg. Gyakorlatilag már mindenki ezt használja, így ismerik mások is, akik számítanak. Változtatni szvsz. már késő bánat:-)

2: kártyán név, nick, sorszám

3: támogatók a honlapon feltűntetve, a'la www.sof.hu

 

Szóval: egyetértünk!:-)

Előzmény: Törölt nick (15540)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15594

1: a klubnév már maradjon meg.

2: kártyán szerepeljenek a következők: név, nick, sorszám.

3: támogatók külön feltűntetve a leendő honlapon, a'la www.sof.hu Ez bőven elegendő.

 

Vagyis, egyetértünk!:-)))

Előzmény: Törölt nick (15540)
etwg Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15593

Megprobálok reagálni arra amit beraksz vagy irsz, de sajnos annyira szétkenödik már a téma, hogy képtelenség. A motorokrol beszélsz, de az áttételre gondolsz.

 

Szerintem az áttétel nem lényeges az adott feladat esetében (persze a te áttételed jo és használhato) a motor viszont használhatatlan.

Az elvekröl nálad nem igen hallok semmit, hogyan akarod a szerkezetet vezérelni mitöl megy a hid oda, ahova akarod.

Én a magamét elmondtam, nincs mar mit hozzátenni. Ha van más elved, más rendszered szivesen elolvasom - de felesleges arrol vitatkozni, hogy ki jobb. Ha még egyszer egy korongot fogok csinálni, lehet hogy felhasználom az ötleteket. 

 

Most megint bedobtál egy témát a tintasugaras nyomtatok esetében anélkül, hogy annak valami köze is lenne a témához. A tinta sok nagyságrenddel könnyebb, mint egy mozdony, igy nem igen billen ki az egyensulyábol - másrészt a tinta adagolását pontosan vezérlik, igy az csak akkor fröccsen, ha áll a motor (ez a lényege).

 

Nemcsak a tintasugaras léptetömotorokban van az, de rengeteg egyébb alkalmazásban (többek között a Marklin sinusz motorja is ebbe  a csoportba tartozik) de ezzel igy aligha tudod megoldani a feladatot.

 

 

Előzmény: tatombak (15585)
john07_doki Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15592

>Viszek a topiktalira párat, majd válogathatsz.

Igen arra gondoltam. Ha hozol, most előre is megköszönöm a kedvességed!

Előzmény: julaTTi (15584)
julaTTi Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15591
Én is csatlakoznék az "A1" táborhoz, de a piros alapon piros felirat nem túl szerencsés. Jó lenne látni a mintadarabot "élőben" is a topiktalin, mert lehet, hogy a monitorom kicsit másképp adja vissza a színeket.
Előzmény: Törölt nick (15564)
ibiTT Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15590
Szia!

A1:4
Előzmény: Törölt nick (15576)
Gashpy Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15589
helyesbítés:
MaTTato szavazatával
A1: 3
Előzmény: Gashpy (15587)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15588

Még egy gondolat......

 

Nem mindenki tudja ,hogy a léptetőmotoroknál lehet alkalmazni az un. féllépéseket !

Így akár 400 is lehet.....

Előzmény: tatombak (15585)
Gashpy Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15587
A1: 2

Plusz aláírás mező...
Előzmény: Törölt nick (15576)
julaTTi Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15586
Természetesen viszem a trafót, mert megígértem!
Előzmény: Törölt nick (15549)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15585

Jól látod ,rosszul gondolod !

 

Valóban az első egy mosógép programtárcsa motor,de mindig egyirányba forog !

A második ,nem tudom mi ,de az is egy irányba forog !

 

Megtennéd ,hogy ,ha reagálsz ,akkor végigolvasod amit írtam ?

 

Leírtam -egyrészt- a léptetőmotornál ,hogy megfelelő áttétel ! -másrészt - ezeknél ,hogy szétszedhető 2 darabra.

 

1. motor

2. áttétel

 

Így használható maga az áttétel ,nem kell messzire menni ,ill. céltudatosan lehet ilyet venni. (természetesen ha műxik)

 

A méretei : 5,5 x 6 x 2,5 cm ,tehát jól elfér bárhol.

Áttétele legalább 1:30 ,tehát egy 200 lépéses motorral ,az 6000 lépés/fordulat :) ,az elég pontos ,nem ?

Jó ...jó.... tudom .... a Tiéd jobb ,de hát nem lehet mindenkié a Tiéd :)

 

A másiknak ki sem számolom az 1 fordulatra jutó lépéseit .....

 

A léptetőmotornál a balhésságról meg csak annyit ,ne ugráljon már olyan vadul ,mikor a tintasugaras nyomtatóban is az van ,és pl. fotót nyomtatsz vele ,nem annyira veszed észre a "durva " lépést ,pedig egy 1:2 áttétel (de van ,hogy 1:1) és bordás szíj hajt !

Előzmény: etwg (15581)
julaTTi Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15584

Doki!

Ha a régebbi kalapsines íves váltóra gondoltál, akkor abban tudok segíteni.

Viszek a topiktalira párat, majd válogathatsz. :-)

 

Előzmény: john07_doki (15531)
maTTato Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15583
A1
Előzmény: Törölt nick (15564)
Gábor 70 Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15582
Ezek nem olyan motorok mint a mikró tányérforgatója. Egy szer egyik irányba indul következő indításnál a másik irányba?
Előzmény: tatombak (15577)
etwg Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15581

Ha jol látom akkor ez egy szinkron motor (oramotor) talán mosogépböl. Ezzel két baj van_

 

230V-ra megy, és általában csak egy irányba (illetve össze vissza -egyszer jobbra máskor balra (mint a mikrohullámu melegitöben).

 

Ha léptetömotor akkor meg az a baj, hogy igy ahogy van használhatatlan. A léptetö motor még ha 200 lépést is tud körönként, nagyon balhésan viselkedik - nagyokat ugrál az egyik lépésröl a másikra, ami nem néz ki tul jol, söt ha kevesebb lépést tud, akkor még a mozdonyt is ledobja. Pl. azonban nagyon jol viselkedik az én megoldásomban, ahol az ismertetett csigát hajtja meg egyenesen igy nem kell a fénykapu, és akár 200 lépés is kell 1 csigafordulathoz, azaz 800 lépés a szomszédos sinhez!!!!!!!!!

 

 (ez már több mint az álom - vezérlés szempontjábol!!!!)

Előzmény: tatombak (15577)
Gábor 70 Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15580
Igazad van! Ennyi pénzért mint itt , nem hogy kettőt, de egyet sem kapsz. Főleg ilyen pici méretben.
Alátámasztás attól függ miből van a teknő és mennyire merev. illetve a híd miből van.
A csapágy semmit nem enged. Eddigi 4-be mindbe tettem és kellet is sokat nem engednek az anyagok csak annyit hogy picit döccent.
Amúgy nem az enyém az aukció. félre ne értsétek. Pusztán azt a 2 kéket meg éri a 10 darab. 10 csapágyház legalább 20db motor és rengeteg hajtás elem, csigákkal, fogaskerekekkel.
Előzmény: tatombak (15573)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15579

Bocsánat !

Helyesbítek ez csak (második) 8 perc alatt 1 fordulat !

A másikat már el ajándékoztam :(

Előzmény: tatombak (15577)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15578

Szia Pistti,

Köszi a véleményt, de választanunk kell sajnos.

Szűkíteni kell a lehetőségeket, hogy mihamarabb legyen arculat és kártya.

G.

Előzmény: Pistti (15572)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15577

És ehez mit szólsz :)

 

Mindkettő 220V-os.

 

Első kb fél 1/perc (fordulat)

Második 1/17perc ! (szó szerint nem hallani !!!)

 

Mindkettőről le lehet venni az áttételt és küön használni.

Előzmény: etwg (15574)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15576

Valahogy erre gondoltam én is (Br56) :-))

 

On

Tehát van egyszer egy A1

Előzmény: jakoa (15575)
jakoa Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15575

A1

 

OFF

különben is: miért pont Br56?:-)))

 

 

ilyen előzmények után ugye ez most nem volt komoly kérdés. Ha igen, akkor ezt is elmagyarázom:

Budapest revolution 1956

:-)

Előzmény: Törölt nick (15564)
etwg Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15574
Az biztos, hogy egy egész jo kiindulási pont, sok mechanikában benne van a nagy fogaskerék is a csigával (csigához).
Előzmény: Gábor 70 (15569)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15573

Szerintem meg bemész az első SKF boltba és bármelyik csapágy jó lehet !

Persze az olcsón szerzett az jobb !

De nem kell kétségbe esni a csapágyazástól ,kis gépmunka és kész ,csak oda kell figyelni ,illesztések ,felfekvők,stb.

 

A két végére nem tennék semmit ,mert a csapágynál pontosabbat úgy sem tudsz ,akkor meg minek ?20cm -en nem lóg az akkorát ,hogy alá kéne támasztani

Előzmény: Gábor 70 (15569)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!