Ezúton szeretnék beszámolni a Bajai halászléfesztiválon tett látogatásunkról.
A fesztivált kalandos utazás után két naszáddal (MHE, Kuhrner)közelítette meg a csapat egy része.
Az utat színesítette egy kis bólyaelhelyezés Óbudán, jól sikerült ebéd Pakson, a technika piszkálódása több esetben.( Guberavera találó megjegyzése szerint 1 fő hiányzott a naszádról, a Rutin.) Mivel én autóval mentem le, az ide vágó részletes beszámolót meghagyom Tayfunéknak - ha végre hazaérnek.
Igazán sajnáljuk, hogy Zoli66 és Gumidani autós lejutása egy szerencsétlen durrdefektnek köszönhetően "zátonyra" futott, de szerencsére nem történt bajuk.
A halászléfesztiválra Malwin hívott meg minket, és ő vállalta a főzéssel járó kalandokat is.(Nem bántuk meg !) Ezúttal is köszönet neki a sok munkáért !
A képtáramban található képek remélem átadják a rendezvény hangulatát. A szombat de. fürdéssel, puhenéssel, kisebb sétahajózással és a hajók üzemképességének visszanyerésével telt.
Szombaton este elfoglaltuk a kijelölt főzőhelyet és megkezdtük Malwin buzdítását a halászlé elkészítése ügyében. Közben jóféle ser és boritalokat is elfogyasztottunk. Az éhenhalás előtt 2 perccel elkészült a mű, ami azt hiszem megmentett minket az éhhaláltól. Közben elszívtunk néhány hektoliter füstöt is. Aki még mindig éhezett, pótvacsorát is igényelhetett a Malwin által kreált káposztás birkapörköltből.(Még most is összefutott a nyál a számban)
Éjfélkor tüzijáték zárta a programot, majd visszatértünk a táborba. 1/2 3 körül elszéledt a társaság, hogy aztán 1/2 5-kor a naszádok elinduljanak kb. 20 órás útjukra, ami még jelenleg is tart.
Képeket itt találhattok a túráról http://kep.tar.hu/buszos/index.phtml?aid=27647513
Kezdem megérteni, miért is a vontatóhajózás a csúcs. Komolyabb sleppel manőverezni tényleg izgalmas volt. Készült néhány fotó is ...Na legjobbakat, hétvégén vízen leszünk, evezősök reszkessetek!
Az aknász remek vontató is. Kár, hogy nincs rajta nipper... Tegnap este mindenesetre jót "játszottunk". Aranyangyal előre is kösz a mellényfoltozást, ha nagyok leszünk, megháláljuk.
Kecskelábu asztal mellett, a felépítmény előtt, vagy a karékállás mögött a ponyva alatt üldögélve, ceglédi kannában hideg szódával bekevert rizlingszilváni fröccs, közvetlenül egy jó nagy vajling halászlé után, valahol a napfényes Dodrudzsában...
Jómagam ugyan nem spájzoltam be naszádból, viszont '91 és '92 nyara között volt nem nagy szerencsém a 037-est párszor át- meg újrafesteni, 32 fokban aludni a 70 fokos dekkje alatt és hasonló, bakának kijáró dolgok. Meglepően jól bírták a strapát, amikor Bölcskére települtünk ki: a két hajópárból kettő vissza is jött Pestre egy hét múlva... igaz, lefelé még minden hajó két saját motorral, visszafelé meg páronként kettővel, összekötve. :)
Na de nem is ezért szólnék bele. Lentebb érdeklődött valaki az anyag felől.
Arra határozottan emlékszem az elméleti órákról, hogy alumínium-magnézium ötvözetet tulajdonítottak neki, ami állítólag kevésbé izgatja fel a folyami aknák indukcióra váró tekercseit. Aztán hogy az oktató HT állományt jól oktatták-e ki...
a halhoz bor illik.Viszont meleg van, akkor a sör a legjobb.
Saját tapasztalat egyébként, hogy a főzés ideje alatt a közeli boltokk hosszított nyitvatartással dolgoznak, és már egy héttel előre behűtik a sört.Szóval söröcskét nem igazán érdemes hajókáztatni,borocskát viszont annál inkább, főleg, ha kényes az ízlés.
ami engem illet, én ugyan borral élek, de most gyógyszer miatt az sem megy.
Egy ideje, hogy felfedeztelek benneteket, szívesen térek ide vissza!
Minden elismerésem a tiétek, hogy egy ilyen nagyszerű dologra, időt, fáradtságot és pénzt sem kíméltek.A nagyszerű alatt értem azt, amit derék magyarjaink elkótyavetyélnek és még múzeumi darabként sem őrzik meg múltunk eme becses technikai darabjait. Lám-lám megint a lelkesedés ment meg az enyészettől történlmi darabokat.
Kedves Vercsi(vercsáj)! Osztozom fájdalmadban, hogy családi okok miatt kell szeretett darabodtól megválni!
Ha pénzem lenne, ami pillanatnyilag nincs, szó nélkül venném meg az AN-t. Most csak egy fél vitorlást tudok érte felajánlani a Balcsin. (25"-as, 5 fekhelyes, konyhás, patent kis jószág, 115cm merüléssel)
Szóval izgat azért a naszád, csak még azt kellene kitalálnom, hogy kerítem rá a hozzávalót!
Az "ellenséges flotta" képviselői köszönik a potyautazási lehetőséget, ami persze nem volt egészen haszontalan, mivel tudtuk a jövő heti út néhány részletét egyeztetni. Egyben megbizonyodostunk a 014-es üzembiztonságáról és megfelelően nagy hullámkeltő képességéről.
Ma jó hangulatú nemzetközi városnézés zajlott a 014-es segítségével. Muggli szakszerű angol nyelvű idegenvezetést tartott, köszönet érte. Ha a fedélzetre is ki tudtuk volna hangosítani némi Kék Duna keringő aláfestéssel, ki sem lógtunk volna a sok városnéző hajó sorából. Így nagyszámú érdeklődő tekintetet vonzottunk. Megfigyelőként jelen volt az "ellenséges " flotta néhány képviselője is. A gyakorlat végén megpróbáltuk az ellenséget elsüllyeszteni, de az keményen állta a rohamot.
Ez engem is izgatna, mivel én nem gondolnám 160km-en keresztül mellévett alakzatban közlekedni, olyanok lennénk, mint egy katamarán, aminek 2 kormánya és 4 motorja van.
amúgy nekem Földváron meg kell állnom 1-2 órára, hogy egy jó ismerősömet elvigyem egy körre.
amennyiben sikeresen megérkeztek, és nem nagyon ünneplitek meg, vagyis képesek lesztek viszonylag korán felkelni, akkor lehetőség van felmenni a MS Tatabánya fedélzetére, ott össze-vissza mászkálni, kérdéseket feltenni.
A konkrét időpont egyeztetés után bújik elő.Remélem, hétvégéig meglesz.