Nekem az 1.6 benya 4 gangos al4 dpo típusú váltóval van /olajban fürdős/ szerelve úgy tudom az összes scenic 2 es ezt kapta. A scenic 3 sok kaptak dsg váltót. Az enyémnél eddig a 2 db solenoid mágnes szelepet kellett cserélni . 120 ezerrel vittem magammal több többet amikor fizettem kb másfél éve. Neten jutubon sok infó van erről a típusú váltóról. Én kedvelem az automatát ja és még valami szó volt a kúszásról ha nem csinálja akkor az a váltó a végét járja. Sok sikert a vashoz
Menni kell vele. A passat dsg váltójában imádtuk, ha leléptél a fékről akkor elkezdett kúszni. Ezt olyan szinten vezérelte, hogy hátrafelé emelkedőn gázadás nélkül is képes volt feltolatni a garázsba/kapubejáróba.
Itt figyelni kellet az előbb előnyként említett kúszásra, hogy álló helyzetben ne lépjél le a fékről. Tehát van előnye és van hátránya.
A dsg további előnye, hogy akár teljes gázon is képes minimális torpanásnál váltani. Tehát padlógáz, nem fullad le, vagy vált vagy a kipörgésgátló avatkozik be. Ha egy elnézett előzésnél vagy kifordulásnál ez kevés, akkor tényleg benézted.
A Citronen robotizált váltója (hagyományos váltó szinte csak automata váljta a fokozatokat és kezeli a kuplungot) nem kúszik álló helyzetben. De mivel itt két fokozat kozött robot oldja a kuplungot ezért nagy gáznál érezhető a bólintás. Ha viszont menetközben már (manuálisnál) váltanál feljebb emeled a lábad a gázon és vaj puhán vált. Ennél a hiba az szokott lenni, hogy a kuplung kopása utána robot bizonyos határon már nem tud alkalmazkodni, elindulásnál rángat eleinte hidegen, később melegen is. Ekkor még lehet kalibrálni, de bizonyos kopás után már tárcsa csere van.
És vannak a hidropneumatikus (vagy hasonló elnevezéséű) váltók, ahol a kuplung (a váltom még itt is kvázi hagyományos) olajban fut és a lamellák zárása (vagy hasonló elven működik amikor két lamella (lapátsor) között olaj áramlik ezekek viszik át a forgást - ez elég pontatlan megfogalmazás, de a lényege kb ez.
Ezeknél jellemző, hogy gázt adsz, a motor felpörög és a fordulat változatlansága mellett (vagy kisebb mértékű csökkenése mellett) az autó sebessége "utoléri" a fordulatot. Ez néha olyan érzés mintha csúszna a kuplung. Ez viszonylag bólintás mentesesen vált. Ennél a legkisebb a motorfék hatás az előző kettőhöz viszonyítva ahol fix kapcsolat van adott fokozatban a motor és a váltó között.
Nekunk Citroen C4 Grand Picasso volt. Mindenki imadta a az automata valtojat. Allitolag bolagatos volt, de ugye manualisnal is elveszed a gazrol a labad ha valtasz. Ha igy tettel akkor vaj puhan valtott ha le volt nyomca a gaz nagyon akkor erezheto volt a torpanas. Ott a kuplung hagyonanyos volt, csak robot vezerelte. A scenicet nem tudom. Ha hidro kuplungos (esetleg dsg rendszeru) akkor a kuszast meg kell szokni.es az allando feknyomast is allo helyzetben. Robotizalt valtonal (citroen) allo helyzetben nincs kuszas
Köszi,az úgy jó nekem,csak ne kavarjon bele az autó müködésébe. A kijelzést gondolom úgy értetted,hogy csak rádió nem jelenik meg műszerfalon,a többi az rendben látszódik.
Akivel beszéltem az ügyben, az mondta,hogy adapter nélkül nem fog működni,sőt a kijelzőm sem fog működni és még az is lehet,hogy a motorvezérlésbe is bele fog kavarni( ?).
Én amit találtam adaptert, az csak azért van,hogy működjön a kormányról továbbra is . De nekem ez most nem szempont internetes adást hallgatok ,max a hangerőn kell állítanom,azt meg megoldom a rádión.
2 Ugyanaz mint a botváltósé csak itt nyomod a gázt mint hülyegyerek a fogkrémet.
3 Passz.
4 Ha a váltót szerelni kell az erős bukszanyitás, cserébe sosem lesz kuplungos. Az auto többirésze a gyak. hibákól íródott már alattam. pl. okoskerék, befolyik a víz az ülés alá ha nincs kipucolva a szélvédőlefolyó csatorna elektromos galibát okozva, nekem pl szorul a balhátsó fék épp ma voltam szerelőnél bowden csere lesz a kéziféknél, trafók szoktak még idő előtt elhalálozni,
Az enyém 1 6 benzin 4 gangos az hittem csak a 2. 0 dci a 6 gangos a többi 4.
Üdv!
Rádiót Scenic 2 ben gondolom jópáran cseréltek már. Vettem én is 1 másik,modernebb rádiót,de most szembesültem vele,hogy ez nem is olyan egyszerű.
Konkrétan le tudná írni valaki,hogy miket kell hozzá pluszban megvenni,hogy működjön a rádió és az autó is.
Köszönöm.
(Esetleg Szegeden emberkét,aki ezt összehegeszti nekem.)
a szerviz feliratokból DPF eltömődésre tippelnék szintén szerviz tudja megoldani mihamarabb mert eljön majd az a pont amikor menni se fog az autó rendesen az eltömődött DPF miatt
Sziasztok tudnátok kis segítséget tanácsot adni megköszönném!
Renault Grand Scenic II. 2.0 DCI 150 Le automata váltós kocsimban szeretném kicserélni vagy kicsereltetni az olajat a sebességváltó ban.
hhez hol tudnak segitseget adni hol merre van a leeresztő csavar ill. A feltöltő csavar??
elsősorban olyanok válaszát várnám akik csereltették már a váltó olajat vagy ertenek hozzá csinálták már esetleg hozzá értő szerelők.
Tudnátok tanácsot adni esetleg kell azt cserélni egyáltalán!/?
olyat is hallottam nem szükséges kicserélni....
a masik kérdés lenne:
a computer kiírja a Service feliratot kigyullad.
A következő hibaüzenetet:
Injekcion a controller
ez mit jelent mekkora a baj?? A kocsi nagyon jól megy és húz nem rangat alapjáraton is egyenletes minden henger működik hangsúlyozom semmi gondot nem tapasztalok brutális a gyorsulása is elozeskor.
Még kiírja a Katalitic regeneration is...
Sokat mentem vele de nem regenerálódott pedig néhány ezret ment nyáron hosszú tavot.
Sziasztok! Van egy 2007-es 1.6 benzines grand scenic-em, olyan kérdésem lenne, hogy szeretnék benne benzinszűrőt cserélni, viszont sehol nem találom! Alúlról körbenéztem, de sehol semmi. Segítséget előre is köszönöm!
Nekem a bal oldalit fogta. Tárcsa +betét csere megvolt. Lehet hogy nyereg vagy a kézifék nem tudom nem mindig csinálja. Hétfőn szerelő. Addig nem használom a kéziféket meg vagyok nélküle mivel az enyém automata.
Nekem is ilyen gonom van. Ha arrébb tolom az autót kicsit fogja a fék a jobbb hátsót. A tárcsán is látni, hogy nem egészséges. Nekem mindkét tárcsám cserés lesz, azzal együtt a munkahengert is felújítom. (valamikor tavasszal)Sztem az lehet a baj..