Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

amator11 Creative Commons License 2019.11.10 0 0 57877

MOndjuk arra a váltóra érdemes ránézni, mert a hirdetések többségében 4 fokozat szerepel..

 

Nem kizárt az 5 sebességes sem, de akkor elég ritka.

Előzmény: konyak76 (57876)
konyak76 Creative Commons License 2019.11.10 0 0 57876

Nekem az 1.6 benya 4 gangos al4 dpo típusú váltóval van /olajban   fürdős/ szerelve úgy tudom az összes scenic 2 es ezt kapta. A scenic 3 sok kaptak dsg váltót. Az enyémnél eddig a 2 db solenoid mágnes szelepet kellett cserélni . 120 ezerrel vittem magammal több többet amikor fizettem kb másfél éve. Neten jutubon sok infó van erről a típusú váltóról.  Én kedvelem az automatát ja és még valami szó volt a kúszásról ha nem csinálja akkor az a váltó a végét járja. Sok sikert a vashoz

Előzmény: Attil66 (57873)
amator11 Creative Commons License 2019.11.10 0 0 57875

és van a CVT váltó...

Előzmény: amator11 (57874)
amator11 Creative Commons License 2019.11.10 0 0 57874

Menni kell vele. A passat dsg váltójában imádtuk, ha leléptél a fékről akkor elkezdett kúszni. Ezt olyan szinten vezérelte, hogy hátrafelé emelkedőn gázadás nélkül is képes volt feltolatni a garázsba/kapubejáróba.

 

Itt figyelni kellet az előbb előnyként említett kúszásra, hogy álló helyzetben ne lépjél le a fékről. Tehát van előnye és van hátránya.

 

A dsg további előnye, hogy akár teljes gázon is képes minimális torpanásnál váltani.  Tehát padlógáz, nem fullad le, vagy vált vagy a kipörgésgátló avatkozik be. Ha egy elnézett előzésnél vagy kifordulásnál ez kevés, akkor tényleg benézted.

 

A Citronen robotizált váltója (hagyományos váltó szinte csak automata váljta a fokozatokat és kezeli a kuplungot) nem kúszik álló helyzetben. De mivel itt két fokozat kozött robot oldja a kuplungot ezért nagy gáznál érezhető a bólintás. Ha viszont menetközben már (manuálisnál) váltanál feljebb emeled a lábad a gázon és vaj puhán vált. Ennél a hiba az szokott lenni, hogy a kuplung kopása utána  robot bizonyos határon már nem tud alkalmazkodni, elindulásnál rángat eleinte hidegen, később melegen is. Ekkor még lehet kalibrálni, de bizonyos kopás után már tárcsa csere van.

 

 

És vannak a hidropneumatikus (vagy hasonló elnevezéséű) váltók, ahol a kuplung (a váltom még itt is kvázi hagyományos) olajban fut és a lamellák zárása (vagy hasonló elven működik amikor két lamella (lapátsor) között olaj áramlik ezekek viszik át a forgást - ez elég pontatlan megfogalmazás, de a lényege kb ez.

Ezeknél jellemző, hogy gázt adsz, a motor felpörög és a fordulat változatlansága mellett (vagy kisebb mértékű csökkenése mellett) az autó sebessége "utoléri" a fordulatot. Ez néha olyan érzés mintha csúszna a kuplung. Ez viszonylag bólintás mentesesen vált. Ennél a legkisebb a motorfék hatás az előző kettőhöz viszonyítva ahol fix kapcsolat van adott fokozatban a motor és a váltó között.

 

Hogy a párodnak mi jön be? Menni kell vele.

Előzmény: Attil66 (57873)
Attil66 Creative Commons License 2019.11.10 0 0 57873

Mindenkinek köszönöm a válaszokat. 

Milyen a Scenic automataváltó?

Szerethető?

 

Előzmény: amator11 (57872)
amator11 Creative Commons License 2019.11.10 0 0 57872

Nekunk Citroen C4 Grand Picasso volt. Mindenki imadta a az automata valtojat. Allitolag bolagatos volt, de ugye manualisnal is elveszed a gazrol a labad ha valtasz. Ha igy tettel akkor vaj puhan valtott  ha le volt nyomca a gaz nagyon akkor erezheto volt a torpanas. Ott a kuplung hagyonanyos volt, csak robot vezerelte. A scenicet nem tudom. Ha hidro kuplungos (esetleg dsg rendszeru) akkor a kuszast meg kell szokni.es az allando feknyomast is allo helyzetben. Robotizalt valtonal (citroen) allo helyzetben nincs kuszas 

Előzmény: Attil66 (57862)
autóbuzéria Creative Commons License 2019.11.10 0 0 57871

Nem fog bekavarni semmibe,igen úgy értettem,hogy a műszerfalon nem lesz rádió információ.

Előzmény: BHJ-962 (57870)
BHJ-962 Creative Commons License 2019.11.10 0 0 57870
Köszi,az úgy jó nekem,csak ne kavarjon bele az autó müködésébe. A kijelzést gondolom úgy értetted,hogy csak rádió nem jelenik meg műszerfalon,a többi az rendben látszódik.
Előzmény: autóbuzéria (57869)
autóbuzéria Creative Commons License 2019.11.10 0 0 57869

Bedugod a két nagy csatit meg az antennát a rádióba és már megy is.

Ezzel a rádióval nem lesz kormány vezérlésed és kijelzésed sem,mert nem alkalmas rá.

 

Előzmény: BHJ-962 (57867)
bnorci71 Creative Commons License 2019.11.09 0 0 57868

Megszokható?

minden megszokható :)

Női vezetők tapasztalata?

nejem szereti az 1.5di-t, ja és rövidebb a Scenic II mint az MI. kombi

Előzmény: Attil66 (57862)
BHJ-962 Creative Commons License 2019.11.09 0 0 57867

Köszi.

Akivel beszéltem az ügyben, az mondta,hogy adapter nélkül nem fog működni,sőt a kijelzőm sem fog működni és még az is lehet,hogy a motorvezérlésbe is bele fog kavarni( ?).

Én amit találtam adaptert, az csak azért van,hogy működjön a kormányról továbbra is . De nekem ez most nem szempont internetes adást hallgatok ,max a hangerőn kell állítanom,azt meg megoldom a rádión.

Itt van a képen a hátulja a rádiónak.

 

https://indafoto.hu/bhj/image/26560671-5b5ad20d/794497

Előzmény: autóbuzéria (57864)
konyak76 Creative Commons License 2019.11.09 0 0 57866

A fékem nem beázás miatt szorul csak eddig bírta a bowden. 

Előzmény: konyak76 (57865)
konyak76 Creative Commons License 2019.11.09 0 0 57865

1 Igen. 

2 Ugyanaz mint a botváltósé csak itt nyomod a gázt mint hülyegyerek a fogkrémet. 

3 Passz. 

4 Ha a váltót szerelni kell az erős bukszanyitás, cserébe sosem lesz kuplungos. Az auto többirésze a gyak. hibákól íródott már alattam. pl. okoskerék, befolyik a víz az ülés alá ha nincs kipucolva a szélvédőlefolyó csatorna elektromos galibát okozva, nekem pl szorul a balhátsó fék épp ma voltam szerelőnél bowden csere lesz a kéziféknél, trafók szoktak még idő előtt elhalálozni, 

Az enyém 1 6 benzin 4 gangos az hittem csak a 2. 0 dci a 6 gangos a többi 4.

 

Előzmény: Attil66 (57862)
autóbuzéria Creative Commons License 2019.11.09 0 0 57864

Konkrétan nem lehet megmondani mert nem tudni milyen rádiót vettél,a renaultnak szabványos iso csatlakozói vannak.

Előzmény: BHJ-962 (57863)
BHJ-962 Creative Commons License 2019.11.09 0 0 57863
Üdv!
Rádiót Scenic 2 ben gondolom jópáran cseréltek már. Vettem én is 1 másik,modernebb rádiót,de most szembesültem vele,hogy ez nem is olyan egyszerű.
Konkrétan le tudná írni valaki,hogy miket kell hozzá pluszban megvenni,hogy működjön a rádió és az autó is.
Köszönöm.
(Esetleg Szegeden emberkét,aki ezt összehegeszti nekem.)
Attil66 Creative Commons License 2019.11.09 0 0 57862

Sziasztok! 

A nejem részére keresünk egy automata váltóval szerelt viszonylag kis autót.

(Magam részéről irtózom a kis autó gondolatától is.)

Kérdésem. Néztem egy 2006- 06 havi Scenicet 2.0  135 Le benzinest, Dynamique felszereltség automata 5 fokozatú váltóval. 157000Km.

Megszokható? Vezetési élmény? Női vezetők tapasztalata?

Gyakori hibák?

Corsán tanult vezetni. A mégane 1 Break autónkat nem akarja vezetni mert hosszú.

 

estzo25 Creative Commons License 2019.11.09 0 0 57861

Szerintem ha bemész Bárdihoz,Unixhoz,vagy ZSU autóhoz,alvázszám alapján pontosan tudni fogják mennyi kell bele.... :-)

 

Előzmény: Egérke 1987.06.22. (57860)
Egérke 1987.06.22. Creative Commons License 2019.11.06 0 0 57860

Üdv. Köszönöm szépen a segítséget!

Úgy tudom ez még nem DPF es...

Ez Juro 4- es környezetvédelemmel van...

Azt hiszem a Juro 5- ös ben van Részecske szűrő...

Esteleg ha meg tudja itt mondani valaki pontosan mennyi hany liter olajat kell vennem a  automata váltómba Megköszönöm!!

Előzmény: bnorci71 (57859)
bnorci71 Creative Commons License 2019.11.06 0 0 57859

vagy automata váltó javítót keress

vagy gugliba

Stefimester

Vargamunka

vagy itt a keresőbe zoltán1967

 

a szerviz feliratokból DPF eltömődésre tippelnék szintén szerviz tudja megoldani mihamarabb mert eljön majd az a pont amikor menni se fog az autó rendesen az eltömődött DPF miatt

Előzmény: Egérke 1987.06.22. (57857)
Egérke 1987.06.22. Creative Commons License 2019.11.06 0 0 57858

Lemaradt talán a legfontosabb...

 

Hány liter automata váltoolaj megy a váltóban ha meg szeretném venni az olajat??

Esetleg milyet tanacsoltok bele??

 

Lemaradt a gyártási evjarata is a kocsinak 2007- es és 130 ezret futott autó.

Full extras felszereltségű...

Előzmény: Egérke 1987.06.22. (57857)
Egérke 1987.06.22. Creative Commons License 2019.11.06 0 0 57857

Sziasztok tudnátok kis segítséget tanácsot adni megköszönném!

Renault Grand Scenic II. 2.0 DCI 150 Le automata váltós kocsimban szeretném kicserélni vagy kicsereltetni az olajat a sebességváltó ban.

 

hhez hol tudnak segitseget adni hol merre van a leeresztő csavar ill. A feltöltő csavar??

elsősorban olyanok válaszát várnám akik csereltették már a váltó olajat vagy ertenek hozzá csinálták már esetleg hozzá értő szerelők.

Tudnátok tanácsot adni esetleg kell azt cserélni egyáltalán!/?

olyat is hallottam nem szükséges kicserélni....

 

 

a masik kérdés lenne:

 

a computer kiírja a Service feliratot kigyullad.

A következő hibaüzenetet:

Injekcion a controller

 

ez mit jelent mekkora a baj?? A kocsi nagyon jól megy és húz nem rangat alapjáraton is egyenletes minden henger működik hangsúlyozom semmi gondot nem tapasztalok brutális a gyorsulása is elozeskor.

 

Még kiírja a Katalitic regeneration is...

Sokat mentem vele de nem regenerálódott pedig néhány ezret ment nyáron hosszú tavot.

 

köszönöm szépen a segítséget mindenkitől

userka1 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 57856

Azt nem lehet csak úgy cserélgetni, fel kell "kódolni" a rajta lévő számok alapján.

Megfelelő felszereléssel rendelkező autószerelő megcsinálja.

Több infó: http://www.autoszektor.hu/hu/content/probapad-minosit-es-adja-kodot-dizelinjektor-kodolas

 

Előzmény: Binkoci (57846)
szkenorbert Creative Commons License 2019.11.03 0 0 57855

Köszönöm a segítséget! Szép napot!

Érthető? Creative Commons License 2019.11.02 0 0 57854

Egyes verzioban benne van a tankban, nem cserelendo egyedul.

 

Előzmény: szkenorbert (57852)
autóbuzéria Creative Commons License 2019.11.02 0 0 57853

Előtétellenállás cserére szorul,kesztyűtartó fölött helyezkedik el.

Előzmény: bronsy11 (57848)
szkenorbert Creative Commons License 2019.11.02 0 0 57852

Sziasztok! Van egy 2007-es 1.6 benzines grand scenic-em, olyan kérdésem lenne, hogy szeretnék benne benzinszűrőt cserélni, viszont sehol nem találom! Alúlról körbenéztem, de sehol semmi. Segítséget előre is köszönöm!

konyak76 Creative Commons License 2019.11.02 0 0 57851

váltós. 

Előzmény: konyak76 (57850)
konyak76 Creative Commons License 2019.11.02 0 0 57850

Nekem a bal oldalit fogta. Tárcsa +betét csere megvolt. Lehet hogy nyereg vagy a kézifék nem tudom nem mindig csinálja. Hétfőn szerelő. Addig nem használom a kéziféket meg vagyok nélküle mivel az enyém automata. 

Előzmény: fireolto1 (57849)
fireolto1 Creative Commons License 2019.11.02 0 0 57849

Nekem is ilyen gonom van. Ha arrébb tolom az autót kicsit fogja a fék a jobbb hátsót. A tárcsán is látni, hogy nem egészséges. Nekem mindkét tárcsám cserés lesz, azzal együtt a munkahengert is felújítom. (valamikor tavasszal)Sztem az lehet a baj..

Előzmény: konyak76 (57842)
bronsy11 Creative Commons License 2019.11.02 0 0 57848

Sziasztok!

Van egy scenic 2008-as benzines renaultom.

Egyik percről a másikra nem áll le a ventilátor teljes fokozatból.

A fütés jó.

Segítsetek mi lehet a baj.

Mihez kezdjek ezzel.

Köszönöm

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!