Sziasztok!segítségre lenne szükségem adott egy 2001 A zafira Z18XE 1.8 16v a gond az vele gondol egyet és le áll ment közben, ventilátor beindul de nem indul el,aksi le vissza és egyből indul nem km függő és hideg ,meleg állapot sem, van át o helyzetben meg áll de van elmék 150km is vel változó ,álltalános hibakód ki olvasás meg volt pontos hibakódot nem tudok mondni mert nem közölték de ecu hibát mondtak általában típushiba ez jellemző de nem 100% ék lehet!! de szeretném azért át nézni a dolgokat és kizárni mert minden más meg oldás olcsóbb lenne véleményetek esetleg találkozót valaki ilyen hibával vagy javított meg ilyen típusú hibát köszönöm válaszotokat előre is
Szervusztok! Gond van a 2002-es A Zafirámmal. Naponta megyek vele dolgozni, de mindössze 12 km-ert. Ekkora távon a generátor nem tudja kellőképpen feltölteni a 2 éves aksit. Ezért tegnap kivettem, rátöltöttem. ( télen mindig ezt csinálom havonta )Mikor ma reggel visszaraktam, meglepődve tapasztaltam, hogy hiába zárom be kétszer, az első kapcsolásra lezárja az ajtókat, de a másodikra, amikor reteszelnie, s a riasztót is élesítenie kellene, nem csinál semmit. Levettem, újra feltettem a sarukat, de továbbra sem működik normálisan. Van ötletetek mi lehet a baja?
Ahha.és azt mondjuk én is le tudnám cserélni?vagy mi a szösz van vele?egyáltalán hol helyezkedik el a termosztát?még csak egy hete van meg az autó,és ez az elsö opelem..
Hali.van egy opel zafira 2002-es 1.6os benzinesem.a gondom az hogy igaz megy a fűtés de hosszú kilométerek után is alig langyos a levegő amit fúj maxon.mi lehet a baj?elöre is köszönöm
Nem akarlak elkeseríteni, de ebből lehet, hogy ECU csere, vagy felújítás lesz. :(
Nekem a Zafira előtt Vectrám volt ezzel a motorral és évjárattal, amit 5,5 éve már eladtam, viszont egy kollégámnak, így tudok róla mindent.
Még nálam is volt egy időszaka, mikor szervíz után egyszer csak elkezdett leállogatni, és nem beindulni. Nekem akkor gyújtás hibát adott a hibakód olvasás. Cseréltem trafósort is, mert arra tippeltek, de semmi. Már villáskulccsal az utastérbe jártam, mivel nekem csak akku le-fel művelettel volt hajlandó újraindulni, de azzal egyből, vagy várhattam vele 10-15 percet. Egyszer csak gondoltam egyet, és kicseréltem a szervízkor betett 4db NGK gyergyát eredeti Opelre és többet nem állt le.
Idén a Vectra ismét elkezdet rosszalkodni, nem ment, dadogott, mondjuk le nem állt. Most az ECU adta meg magát. Nem tudom Zafirában hol van, de a Vectrába a motorra van rögzítve, ami állítólag a hőingadozás miatt idővel megadja magát. Szóval kollégámnak az ECU felújítás megoldott mindent, azóta ismét boldog.
Ha gondolod, hétfőn megkérdezem, hogy hol, milyen feltételekkel és mennyiért újította fel az ECU-t. Mondta, de már nem emlékszem...
Azt csinálja hogy menet közben leáll a motor, majd gyujtás le és újra indítás után beindul, teljesen random a dolog, de kezd eléggé idegesíteni. 40km út alatt 2* megáll kb, de nagy sebességnél nem, csak állóhelyzetben, vagy induláskor/gyorsításkor alacsony fokozatban 3.-ig produkálja.
Hibakódok ki lettek olvasva, cseréljen ECU-t, Immobilizer hiba, kulcs nincs jelen, kb ezek voltak, korábban volt egy olyan megállás amikor nem volt nálam mindkét kulcs és csak 15 perc pihenő után volt hajlandó beindulni a nálam lévő kulccsal. Ha indítani próbáltam a motorhiba lámpa gyorsan villogott.
Most két kulccsal járok, ha egyikkel megáll gyors kulcs csere és indul a másikkal. Szerelő szerint vagy IMMO hiba vagy az ECU ment tönkre, 210000Km-l járok vele, tehát akár ez is lehet.
De azt mondja hogy IMMO miatt nem állhat le a már járó motor, mivel a kulcsban lévő jeladónak csak indításkor van szerepe.
Két kérdésem lenne,
1) Esetleg találkozott már valaki ilyen vagy hasonló problémával, mi lett/lehet a megoldás?
2) Tudtok valami megbízható helyet ahol normális minőségben javítanak motorvezérlést. www_ecudoctor_hu velük beszéltem elég korrekt árakon dolgoznak 1 év garanciával.
Megköszönöm ha van valakinek javaslata eme hiba javítására.
Tegnap a hajnali hidegben fura hanggal indult Zafi, + kaptam mellé egy check engine lámpát.
Egyből leállítottam, újraindítottam. a hangja ekkor már rendben volt, de a check engine maradt. Úgy 10 perc múlva már üzemmeleg motornál újraindítás - ekkor már a check engine kialudt.
Este megnéztem a hibakódokat - P0304 Cylinder 4 misfire detected - tehát gondolom az első indításnál három hengerrel indult. Ha jól értem ennek az oka lehet a gyertya, kábel, trafósor.
Tegnap este és ma reggel is mentem vele picit, minden rendben volt, hibakód nem jött vissza. Menjek mihamarabb részletes diagnosztikára, vagy ha egyszeri eset volt akkor nem érdemel további figyelmet?
Trafósor 2010-ben volt cserélve, gyertyák 2 éve, 20000km-rel ezelőtt. (gyertyákat 30000-ként cserélem a trafók kímélése miatt)
Kulcsal kell kinyitni az ajtót. A kulcsot az egyes állásba elfordítani majd megnyomni a távirányító gombját, így vissza áll alaphelyzetbe. Ezután kiszálsz és becsukod az ajtót távirányítóval
kicsivel több mint egy hónapja meg van az autó 2014-es 1.8-as de csak 120 pacis autó.
Kocolaci már nagyon sokat segített azóta, hogy jobban megismerjük egymást a Zafival :), itt is hálás köszönet érte.
Tegnap elérkezett a tankolás ideje, így az első teletank mérlege fedkomp szerint 7.5l/100km ami tankolt benzin mennyiséget tekintve 7.3l/100km lett valósban :). Ebben volt sok-sok város, némi autópálya és pesti dugós tötymörgés is.
Közben kidobtam a levegőszűrőt, mert ahogy a szervizkönyvet nézegettem 30ezer km alatt nem sikerült cserélni...nem tudtam, hogy 60ezres a csereperiódus...amit kicsit sokallok, bár gondolom, van olyan hely a földön ahol ennyit elmegy, de nem látom a szűrő méretén, hogy annyit kibírna, persze ha 1nm-es lenne.... Komoly 1440HUF-ért sikerült venni Championt, és amint kivettem a gyári szűrőt láttam, hogy ideje volt a cserének! Az olajat is 10ezrenként fogom cserélni, bár ezt legalább évente cserélték, így kijött a 15ezerkm egy töltet olajjal.
Értem én a marketinget, meg azt is, hogy aki a szerint szervizeltet, és eladja az autót a következő tulaj már számíthat némi meglepetésre :(.
Közben Eger környékén ha valakinek van tapasztalata motortérzár beszereléssel, azt megköszönném.