A volán illetve a 'kihelyezett troll hobbi buszos weboldalai meg írni fogják most is a cikkek tömkelegét, hogy Econellek állnak forgalomba a régi BZ-k helyett meg hogy 47 új csuklóst állítottunk forgalomba. Köszönjük L.J
1990-ben dolgoztam Gölle felé.Akkor vezették be a reggeli 6/40-es Igali járatnak az Inámi bejárást.Délutáni 14 órás Gölleivel pedig ki kellett menni Cserepespusztára a varrodásokért,és Nakra lekanyarodtunk letenni az ott lakó varrodásokat.Az Inámi bekötőutatat akkor építették meg uj útburkolattal. 1979-80 körül mikor elkészült a Somogyszil Lápafő közti út rövid ideig közlekedett buszjárat Szakcsig vagy Nakig.Nem volt rá elég utas,hamar meg is szüntették.
Meg kell kövessem magam. Nem találtam Nak-Inám és Inám-Cserepespuszta járatokat, hiába rémlett úgy, hogy voltak ilyen viszonylatú GV-pótló járatok. Cserepespuszta csak Attala-Dombóvár irányából volt bekötve.
Somogyszil felé nem találtam hétköznapi járatokat, csak a májustól szeptemberig vasárnaponként közlekedő Szakcs-Igal fürdős járatot a Gemenc részéről.
Ma délelőtt a Füredi úton húzott el a telep irányába (nem figyeltem, hogy járatban vagy garázsmenetként) elsőként egy 415-ös, aminek nem láttam a rendszámát, majd valamivel utána a GHB-058, aztán GGT-423(?) és GGT-424, köztük se helyi járat, se más típusú busz. A két E94-es nagyon hamar ment egymás után. Néztem, mi ez az időutazás... Csak nem ezekből szerelik át a technikát az újonnan érkezettekbe?
Az jópofa, hogy Somogyfajszon Hetes van kiírva, miközben Mezőcsokonyára visz át az út maga, míg Mezőcsokonyán Pusztakovácsi van kitáblázva. :D Jó, vágom, hogy az az útirány.
Még át kell túrnom a menetrendeket, de nekem úgy rémlik, hogy Nak és Inám között egyébként volt buszközlekedés még a '80-as évek elején.
Ugyanebben a témában: Várong-Somogyszil között volt valaha közlekedés munkanapokon? Igalra volt fürdős, azt tudom, de munkanapos járattal emlékeim szerint nem találkoztam a buszmenetrendekben.
Ebben a témában a Somogy-Tolna megyehatár útjai is jó példák.
Iregszemcséről csak piacnapokon lehet átjutni busszal Tengőd felé
Várong-Somogyszil között nincs busz.
Inám és Nak között sincs busz, pedig a táv alig 1 kilométer
Inám és Attala között sincs semmi. Régen mondjuk volt, mégha olyan régen is, hogy Cserepespuszta akkor még lakott volt.
Kercseliget-Jágónak között sincs átjárás.
Ireg-Tengődhöz: A másik három nap pedig a bedegkériek örülhetnek, hogy nincsenek elvágva annyira a külvilágtól.
Inámpuszta és Nak közt a híd keskeny. Mentem már át is a hídon, most gépen néztem csak, de nem láttam a Google térképen súlykorlátozást, pedig mintha lenne valami...
Kercseliget és Jágónak közé el is tudnám képzelni. Akár valami körjáratot is akár: Kaposvár-Kercseliget-Jágónak-Sásd-Kaposvár. Vagy Dombóvár felé. Esetleg falujárófanoknak valami Kaposvár-Kercseliget-Jágónak-Sásd-Mecsekpölöske-Komló-Pécs... De már messzire gurult a gyógyszer...
Uniós támogatást mezőgazdasági útra lehetett szerezni, azért készült el ilyen kiépítésben. Ez persze nem akadályoz meg abban, hogy normális országúti tempóban haladjak rajta, amikor arra járok. :)
Találtam jobbat, igaz Fejér vármegyében. (Dég, Káloz) 2008 körül készülhetett el az összekötő, de a mai napig mezőgazdasági útnak minősül.
Miért? Miért nem lép a két település? Egy 2005-ös cikkben még másról "álmodoztak" http://nol.hu/archivum/archiv-370445-184288 A közigazgatási szempontból egymással határos, egyaránt 2500 lakosú Dég és Káloz kilenc és fél kilométerre van egymástól. Légvonalban. Autóval 42 kilométert kell megtennie annak, aki el akar jutni a szomszédos településre. Az ide 55 kilométerre lévő megyeszékhelyet csak a hetes főúton, Enying érintésével tudjuk elérni, holott Kálozon keresztül 17 kilométerrel rövidebb lenne az út Székesfehérvárra - mondja Verebics Géza. - Ha gyorsabban jutnánk el Fehérvárra, faragni lehetne a csaknem kilencszázalékos helyi munkanélküliségen is. Ráadásul Kálozról közvetlen autóbuszjárat megy Budapestre, amelynek útvonalát meg lehetne hosszabbítani Dégig.